Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Şimdi sizin ölçünüzle olaya bakıpta Peygamberi sevmenin O'na isnat edilen sözleri kabulden hareket ederek yine O'na hakaret mi edeceğiz? Bu ne yaman bir çelişkidir böyle.
Hele şu söze ne demeli: "Allah'ın en sevdiği" HAYRET YAHU!
Hele şu ayeti bir dikkate alalım Egzotic:
"Allah’a ve O’nun resullerine iman edip onlardan birini ötekilerden ayırmayanlara gelince, Allah böylelerinin ödüllerini yakında kendilerine verecektir. Allah, Gafur’dur, Rahim’dir." 4/152 (y nuri öztürk)
İnsaf, vicdan ve merhamet ya! Tabi burdaki ayrım iman etmeden tutda birini ötekinden öne çıkarmaya kadar varır.
Şimdi birde sizin delil olarak vermiş olduğunuz ayete bakalım Egzotic:
"Ve biz seni ancak alemlere bir rahmet olarak gönderdik." 21/107 (y nuri öztürk)
Peki bu ayette "Rahmet" Peygamber mi? Yoksa Vahiy mi? Yoksa "alemlere rahmet etmek için seni gönderdik" açılımı mı doğru. Esasen alemlere rahmete vesile olduğu için aynı dairenin içinde gösterilmesi sözkonusu. Aynı 9/1. ve 3. ayetlerde olduğu gibi duyuru ve ihtar Allah'tan olduğu halde Resulunu beraber zikretmesi gibi.
Şimdi adamoğlunun biri kalksa İbrahim (a.s) için Allah'a göre en değerli Nebi dese ve bu iddiasınada 4/125 ayetinde geçen "...Allah İbrahim'i halil edinmişti." ifadesini delil getirse ve bu ifadenin sadece İbrahim (a.s) için kullanıldığını ileri sürse ne dersiniz? Abesle iştigal dersiniz değilmi? O yüzden bırakalım bu peygamber kimliklerini ön plana çıkarmayı da, Rabbimizin bizlerden bizim için istediğine bakalım olmaz mı?
Muhabbetle...
__________________ Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Bizim Allah, Kuran ve Resul anlayışımız senin tarikat/ Tasavvuf dinine uymuyor da ondandır hıncın bize ve inacımıza. Senin dinin hz.ler dinidir, Allah'ın Resulü ve sünneti bahane, sana bu din kutlu olsun! Bizler Allah'ın Resulü olana tabiyiz, ortağı olana değil.
Asım hocam, güzel söze kimsenin bir dediği olamaz. Ancak her güzel buldukları söz de güzel de olmayabilir. Hele bunları Allah'a ve Resulüne mal etmek ne kadar doğru olur? Adı üstünde Allah'ın elçisi. Hidayet amaçlı söylediği, söyleyeceği her söz Allah'a aittir, Allah'ın sözüdür. O halde Allah'ın O'na bildirdiklerini ayet ve hadis; Allah'ın sözü ve Resulünün sözü diye ayırmak ne denli doğru olur?
Siteyi çok inceleyemeden bu başlık dikkatimi çekti.
Keşke iyice inceledikten sonra yazsaydınız bu yazınızı.Yine de hoş geldiniz.
Başlık beni dehşete düşürdü.İlk bir kaç sayfaya bakmaya yüreğim ancak elverebildi.
Dehşete düşmeniz normaldir,çünkü buraya önyargılarınızı da getirmişsiniz.Önyargıları sitenin önüne bırakıpta siteye girsydiniz,daha farklı duygulara sahip olabilirdiniz.
Hadislerin uydurma olup olmadığını irdeleyebilecek ilme mi sahipsiniz? Kimilerinin zannına uymuyor, kafası almıyor diye hadisi hemen "yalan" mı kabul edicez?Üstelik ne kadar alayvari konuşmalar.
Verilen cevaplardan anlayabilirsiniz kişilerin ilim ehli olup olmadığını.Hadislerin kendileri zaten zann olup birilerinin galip zannına göre doğru kabul edilenlerdir bu külliyatın yekünü.Oysa sadece ayetlerdir kesin ve ilmi olan..
Altını bile ancak sarraf anlar.
Doğrudur ama biz burada altın gibi nadir bulunan birşeyden bahsetmiyoruz,herkesin hayatında ekmek gibi,su gibi temel ihtiyaç olan dinden bahsediyoruz.Ki,normal bir insan hangi ekmeğin iyi,hangi suyun iyi olmadığını anlayacak kıvamdadır.Yoksa siz yediğiniz ekmek,içtiğiniz su içinde mi uzman arıyorsunuz?Oysa bu sitenin müdavimleri ne uzmanlar gördü de,zaman zaman "Allah böyle uzmanların elinden bizi ve dini korusun"deyip,dinin uzmanlara ve ilahiyatçılara bırakılmayacak kadar önemli olduğuna defalarca tanık oldular.
İlk sayfalarda mesaj gönderenlerden biri "sunnilikten kurtarma " adına konunun devamını istiyor.Bu
bile bu konuyu açanların zihniyetini ortaya koymakta, kendilerini belli
etmekte. Ancak ne yazık ki balıklama atlayan çok olmuş..
Evet,dini şiilikten,sünnilikten ve bilumum sünilikten kurtarmak,dini doğal akışına çekmek,rehber olarak yalnızca Kur'anı benimseyenlerin boynunun borcudur.Bundan gocunmak değil,bilakis şeref duymak gerekir.Çünkü resüllerin takipçileri,son resül adına yapılan bütün çirkefliklerin hesabını sormayı,o resüle bağlılığın bir gereği olarak bilir ve onun adına izafe edilen her çirkinlikten büyük elem ve ızdırap duyar.
Amaç hadislere güvenilirliği zedelemek, dine fitne sokmak. Kur'an-ı Kerim'de fitnenin adam öldürmekten kötü olduğu belirtiliyor.
Hadislerin güvenilirliği varmı ki,onu zedelemek mümkün olsun?Üstelik asıl fitne odurki,bu Allahın sözleri,bu da resülünün sözleri deyip açıkça Allah ile resülünün arasını ayırmak ve tabiri caizse ikisini çarpıştırmaktır.Bu gerçeği anlamanız için "Allah aklını kullanmayanı pislik içerisinde bırakır" ayeti ile barışık olmanız lazım öncelikle.
Hal böyle iken bu sitenin yöneticilerini ne yapar diye düşünmeden edemedim. Böyle büyük bir vebali nasıl sırtlarlar?
Bildiğim kadarıyla sitenin yöneticilerinin sizin akıl vermenize ihtiyaçları yoktur.Çünkü onlar devamlı özeleştiri yapmakta ve sitede yazan aklı başında insanların yazılarının etkisiyle,ne kadar büyük bir iş yaptıklarının bilincinde hareket etmektedirler.Bu ve benzeri siteler arttıkça,din adına ortalığı kaplayan ve yoğun gibi görünen karanlıkların yok olacağına dair inancımız gittikçe güçlenecektir inşallah,inkarcıların hoşuna gitmese de,bu böyledir.
Kendilerini göreve davet ediyorum.Bırakın konunun kilitlenmesini, kaldırılmasını dinimiz için, sevgili peygamberimizin hatırı için rica ediyorum.
Hiç kimsenin hatırı Allahın hatırının üstünde değildir ve eminim ki, eğer yüce Allah,son resüle izin veripte bu dünyanın ahvalini gösteriyorsa,o bu sitede yapılanlardan hoşnuttur ve ahirette herkese tek tek teşekkür edecektir.Niçin? Çünkü adına uydurulan iftira sözlerden kendisini arındırmaya çalıştıkları için.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
ŞURA 52: İşte böylece sanada emrimizle Kur'an ı vahyettik.Sen Kitap nedir? İman nedir bilmezdin. Fakat biz onu kullarımızdan dilediğimizi, kendisiyle doğru yola eriştirecek bir Nur kıldık. Şüphesiz ki sen doğru olan bir yolu göstermektesin... ŞURA 53: O yol Göklerin ve yerin sahibi olan Allah'ın yoludur. Dikkat edin bütün işler sonunda Allah'a döner. EN'AM 50: De ki; Ben size Allah'ın hazineleri, benim yanımdadır, Demiyorum. Ben gaybıda bilmem. Size ben bir meleğimde demiyorum. De ki; Ben sadece bana vahyolunana uyarım. De ki; Kör ile gören bir olur mu? Hiç düşünmezmisiniz? EN'AM 114: De ki; Allah'tan başka bir hakem mi arayacağım? Halbuki size Kitabı açık ve detaylı indiren O' dur.Kendilerine Kitap verdiklerimiz; Kur' an ın gerçekten Rableri tarafından indirildiğini bilirler. Sakın şüpheye düşenlerden olma. EN'AM 115: Rabbinin sözü, doğruluk ve adalet bakımından tamamlanmıştır. O' nun sözlerini değiştirebilecek hiç kimse yoktur. O işiten ve bilendir. EN'AM 116: Yer yüzünde bulunanların çoğuna uyacak olursan; Seni Allah yolundan saptırırlar. Onlar zan na tabilerdir. Söyledikleri yalandan ibarettir. EN'AM 155: İşte bu Kur' an bizim indirdiğimiz mübarek bir Kitaptır. Buna uyun ve Allah' tan korkun ki size merhamet edilsin. A'RAF 2: Bu; Kendisiyle insanları uyarman, insanlara öğüt vermen için sana indirilen bir Kitaptır. Artık bu hususta kalbinde bir şüphe olmasın. A'RAF 3: Rabbinizden size indirilene uyun. O'nu bırakıpta başka dostların peşinden gitmeyin. Ne kadar az öğüt alıyorsunuz. MAİDE 49: Sana şu talimatı verdik; Aralarında Allah'ın indirdiğile hükmet onların arzularına uyma! Allah'ın sana indirdiği hükümlerin bir kısmından seni saptırmaya çalışmalarına dikkat et. Eğer yüz çevirirlerse, Bil ki Allah günahlarının bir kısmını onların başına dert etmek istiyor. İnsanların bir kısmı zaten yoldan çıkmışlardır. MAİDE 50: Yoksa onlar islâm öncesinimi? istiyorlar. İyi anlayan bir toplum için Allah' ın hükümranlığından daha güzel olanı; Kimin olabilir ki? MAİDE 101: Ey iman edenlar! Açıklandığında hoşunuza gitmeyecek olan şeyi sormayın. Eğer Kur'an indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. Allah onları af etmiştir. Allah çok bağışlayıcı aceleci değildir. ZÜMER 1: Bu Kitap İzzet ve Hikmet sahibi Allah katından indirilmiştir! ZÜMER 2: Resulüm! şüphesiz ki Kitabı sana Hak olarak indirdik. O Halde Sen de Dini Allah'a has kılarak ihlas ile Kulluk et. ZÜMER 3: Dikkat Et! Halis Din yalnız Allah'ın dır. O'nu bırakıp kendine bir takım dostlar edinenler; Onlara bizi sadece Allah'a yakşaltırsınlar diye kulluk ediyoruz, derler. Doğrusu Allahayrılığa düştükleri şeylerde aralarında hüküm verecektir. Şüphesiz Allah yalancı ve inkarcı kişileri doğru yola iletmez. ZUHRUF 44: Doğrusu Kur'an, Sana ve Kavmine bir öğüttür. İleride ondan sorgulanacak ve sorumlu tutulacaksınız. Buraya kadar Kur'an-ı Kerim'in Kendisini tanıtımıyla ilgili ayetleri aktardım öyle zan ediyorumki Bu ayetleri okuyup düşünenler. Kur'anın Din'in kendisi olduğu bu hususun dikkat ve önemle vurgulandığı dikkat çekiyor. Peygamberine bile Dini Allah'a has kılarak kulluk et diyerek uyarmasını nasıl yorumlamalı. Allah ; Halis Din Yalnız Allah'ındır. Demekle En önemli Vurguyu Yapıyor. DİN BENİMDİR. Peygamberini uyarıp; Sen de Dini Allah'a has kılarak kulluk et. Bu anlayışa göre Kur'anda belirtilmemiş Hiç bir emir buyruk Rahmani değildir. Geçerli değildir. O emri kuralı Dine yamamaya çalışan kişi en büyük şirk günahına bulaşmıştır. Kendisini Allah'ın Dinine müdehale etmiştir. Başka kulların kendisine yakıştırdığı Hazret sıfatıda onu bu günahtan arındırıp kurtaramaz. Haram ve helâlleri sadece Allah belirler. Yukarıda aktardığım ayetlerde ifade edildiği gibi Dinde söz sahibi sadece ve sadece Allah'tır EN'ÂM 150:De ki; Allah Şunu yasak etti, diye şehadet edecek şahitlerinizi getirin! Eğer onlar şahitlik ederlerse, sen şahitlik etme; Ayetlerimizi yalanlayanların, ahiret gününe inanmayan kişilerin arzularına uyma. Onlar Rablerine Eş tutuyorlar. EN'ÂM 151:De ki; Gelin Rabbinizin size neleri haram kıldığını okuyayım; O'na hiç bir şeyi ortak koşmayın, Anaya-Babaya iyilik edin. Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin, sizin ve onların da rızkını biz veririz. Kötülüklerin açığına gizlisine yaklaşmayın. Allah'ın yasakladığı Can'a haksız yere kıymayın İşte bunlar Allah'ın size emrettikleridir. Umulur'ki düşünüp anlarsınız.
Zümer 1: Bu Kur'an İzzet ve Hikmet sahibi olan ALLAH katından indirilmiştir. Zümer 2: Resulüm! Şüphesizki Kitabı sana hak olarak indirdik. O Halde sen de Dini Allah'a has kılarak kulluk et Zümer 3: Dikkat et. Halis din yalnız ALLAH'ındır. O'nu bırakıp kendilerine bir takım dostlar edinenler: Onlara; Bizi ALLAH'a yaklaştırsınlar diye kulluk ediyoruz derler. Doğrusu ALLAH ayrılığa düştükleri şeylerde aralarında hüküm verecektir. Şüphesiz ALLAH yalancı ve inkârcı kimseyi doğru yola iletmez.
Yukarıda meali verilen ayetlerde ALLAH; İslâm dininin indirmiş olduğu Kur'anda olduğunu, Peygamberine hatırlatıyor; O halde sende Dini ALLAH'a has kılarak Kulluk etmesini emrini veriyor. Sonra tekrar uyarıyor. Dikkat et; Halis din yalnız ALLAH'ındır.
Forum başlangıcından itibaren ALLAH ve Peygamber isimlerinin bazı ayetlerde birlikte yan yana yazılmasını göstererek Ortaklık ilişkisi şeklinde yorum getirip Hz.Peygamberin de hüküm getirip koyabileceğini söyliyebiliyorlur. Bu düşünce Şirk'in daha net ifade ile ALLAH'a ortak yapmanın ta kendisidir. Zaten ALLAH ile ortak olma Başka nasıl olacak ki, ALLAH'ın Yaratıklarıyla bağ kurması Din üzerinden olacağına göre.
Bu hadis savunucularını anlayabilmek gerçekten çok zor. Yalan yanlış uydurulmuş hadisler yüzünden Güzel dinimiz akıl, mantık dışı bir din görüntüsü veriyor.
Baş tacı yaptıkları Hadisleri ele alıp ŞEYTAN AYETLERİ kitabını Yazan S. Rüşdi İng. Kraliçesinden ödül alınca İslam alemi tepki veriyor. Tefsiru't-Taberî 27/186-189 Kur'an da dini cevapsız zor durumda bırakacak zayıflıklar bulamayan İslâm düşmanlarının en itibar ettikleri Hadisler en iyi malzemeyi oluşturuyor.
Hadislerin rivayetçilerine bakalım. Ebu Hureyre; Hz.Peygamber efendimizi tanıması ile Peygamberimizin vefatı arasında geçen üç senelik süreçe bağlı kalarak ürettiği 5374 hadis üretmesine karşılık Hz. Ebubekir 142 hadis Hz.Ömer'den 50 hadis Hz.Aliden nakledilen 536 hadis Hz. Hasan'dan 13 Hz.Hüseyin'den 11 hadis Selman Farisi'den 12 hadis aktarılmıştır. Ebu Hureyre Hz.Ömer' den şikayetçi olmuş yalancılıkla itham ettiği için Ömer ölünceye kadar Allah'ın Resulü şöyle buyurdu diyemezdim. (Sahihi Müslim 1.c. sahife 34) Hazreti Aişe (Sen peygamberden duymadığım şeyler söylüyorsun) dediğinde Seni ayna sürme ilgilendiriyordu cevabını veriyor. Hz.Ali Hureyre'nin Sevgili dostum bana haber verdi diye Hadis başlangıcı yaparken Araya girer; Hz.Peygamber ne zaman senin sevgili dostun oldu şeklinde çıkışır. Kısaca söylemek lazım gelirse Başta Hz.Ömer Hz.Osman Hz.Ali Hz.Ayşe validemiz'in yalan söylemleri ile yargıladığı Ebu Hureyre baş tacı ediliyor.
Ebu Hureyre'nin şu hadisi dikkat çekici; Hureyre ye yalan isnat eden Cehennemdeki yerine hazırlansın. Bu duruma göre Ebubekir Ömer Osman ve Ali Aişe validemiz ne olacak dersiniz?
Katılma Tarihi: 22 mart 2009 Yer: United Kingdom Gönderilenler: 132
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
KALEM suresi 52.
Oysaki o Zikir/Kur'an âlemler için bir öğütten başka şey değildir.
MÜZZEMMİL suresi 19.Bu, bir öğüt verici, düşündürücüdür. Dileyen, Rabbine doğru, bir yol edinir.
MÜDDESSİR suresi 54.Hayır, iş, sandıkları gibi değil! O bir öğüt verici/bir düşündürücüdür.
MÜDDESSİR suresi 55.Dileyen düşünür onu, öğüt alır.
TEKVÎR suresi 27-28.O, âlemlere bir öğütten başka şey değildir. İçinizden, dosdoğru yürümek isteyen için.
A'RAF suresi 52.Yemin olsun ki, biz onlara, ilme uygun biçimde, ayrıntılı kıldığımız bir Kitap getirdik. İnanan bir topluluk için bir kılavuz, bir rahmettir o.
A'RAF suresi 52.Yemin olsun ki, biz onlara, ilme uygun biçimde, ayrıntılı kıldığımız bir Kitap getirdik. İnanan bir topluluk için bir kılavuz, bir rahmettir o.
Bir çok meal sahibi böyle çevirmiş; "ilme uygun biçimde". Allah'ın, "Kitab'ı ilme uygun biçimde ayrıntılı kılmış olması"na ben bir anlam veremedim. Allah kendi kitabını ilme uygun biçimde ayrıntılı kılmış! Doğrusu bu bana çok tuhaf geldi. Hangi ilme...? Burada ilimden kasıt nedir?
Aslında ilimle ne kast ettiklerini çevimenlere sormak lazım. Yaşar Nuri Öztürk de böyle çevirmiş. Mesela Ona sorulabilir, ilimden kastının ne olduğu.
İlim ilim bilmektir! İlim kendin bilmektir, Sen kendin bilmezisen; Ya, nice okumaktır. Okumaktan murat ne? Kişi Hakkı bilmektir. Çün, okudun bilmezsen, Ha bir kuru ekmektir. Okudum bildim deme Çok taat kıldım deme Eğer Hak bilmezsen; Abes yere gelmektir. Dört kitabın manâsı Bellidir bir elifte, Sen Elifi bilmezsen Bu nice okumaktır. Yirmi dokuz heceyi Okursun ucdan uca, Sen elif dersin; hoca! Manâsı Ne demektir. Yunus Emre der; Hoca! Gerekse bir var Hac' ca Hepisinden iyice, Bir gönüle girmektir.
Dervişimiz böyle söylemiş gönlünce; Kur'an ilim için Ne demiş, Birde Ayetleri okuyalım mealen;
ÂL-İ İMRÂN 18: Allah adaleti ayakta tutarakaçıklar ki, Kendinden başka İlâh yoktur. Melekler ve ilim sahipleride ikrar ederler Evet Mutlak güç ve hikmet sahibi Allah'tan başka İlâh yoktur.
NİSÂ 162: Fakat içlerinden ilimde derinleşmiş olanlar müminler Sana indirilene, daha önce indirilene iman edenler, namazı dos doğru kılanlar, zekatı verenler, Allah'a ahıret gününe inananlar var ya; İşte onlara pek yakında çok büyük mükâfat vereceğiz.
İSRA 85: Sana Ruhtan sorarlar. De ki; Ruh Rabbimin emrindendir Ve size ilimden sadece az bir şey verilmiştir.
ANKEBUT 49: Hayır, o kendilerine ilim verilenlerin göğüslerinde ayan beyan ayetlerdir. Bizim ayetlerimizi zalimlerden başka hiç kimse inkâr etmez.
AHKAF 23: İlim ancak Allah katındadır. Bana gönderilen şeyi size tebliğ ediyor duyuruyorum. Fakat sizin çok cahil bir kavim olduğunuzu görüyorum.
Yüce Allah'ın Dünya ve ahıret güzelliğine ulaşması Kulluğun idrakinde Rabbine yaklaşma O'na ulaşma arzusunda olanlara yol gösteren bilgi veren öğretilerin bütünü. Hz. Ali'nin güzel ifadesiyle; Rivayet edenlerin Çok olduğu, Riayet edenlerinse azınlıkta olduğu Manevi yönlü öğreti..
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma