Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayın KuranveSunnet,
Hadislerin Kurana uygun olması gerektiği ilkesinde anlaşmışsak aslında çok şeyi başarmışız demektir.
Çünkü en zayıf hadisi Kur'an ayetine denk gören insanlar var.
Örneğin Cübbeli Ahmet hoca. Fatih Altaylı ve Murat Bardakçı ile yaptıkları programda, adam bir şey söylüyor, olurmu ya diye tepki alıyor. O da bu hadistir, Ebu Davudta vardır, yok İbni Macede vardır gibi şeyler söylüyor.
Bu yaklaşım yanlıştır. Buharide bulunmak, Ebu Davud ta bulunmak, İslamın hükmü olmaya yeter değildir. Kur'an da bulunmak gibi hiç değildir, ayrıca bu hadisler Kur'ana uygun olmalıdır.
Namaz kılma şeklimize gelince bu hadislerden değil, gelenekten. Ben hanefi usulde namaz kılıyorum. Şafii, Maliki namazının detaylarında benim kıldığımdan farklı. Onlar da bu farklılıklarını hadise dayandırıyor. Peygamber hangisini yapmış olabilir. Hanefi gibi mi, Şafii gibi mi, Maliki gibi mi ?
Sen daha herkesin hergün beş kere yaptığı bir ibadetin şeklini muhafaza edememişsin, başka konulardan gerçekten peygamberin onu dediğine nasıl güveneyim. Bunlar fakihlerin kendi beğenileridir. Kabul görsün diye peygambere dayanmışlardır. Örneğin Sahihi Müslim aynen namaz hocası gibi bir kitaptır.
Kadın kız konusundaki eleştirdiğiniz konuları maalesef nefsi zayıf olan her erkek yapmaktadır. Bunu sanki sadece hanifler yapıyormuş gibi bir cümle yazmışsınız. Bu yaklaşımınız uygun değildir. Görmek başka, özellikle bakmak , bakışla soymak başkadır. Bu olaya genelde kapalı ortamlardan gelen, kendini geliştirememiş insanlarda rastlanır.
Maalesef ve maalesef, batılı insan, nasıl giyinmiş olursa olsun kadını böyle gözüyle soymamaktadır. Bu bizlerde ve Araplarda ve iranlı, pakistanlı yani müslümanlarda olan bir durumdur. Geleneksel Kültür kadının özellikle aşırı kapanmasını istediği için, kadına baskı babından erkeğe bunu yaptırmakta, ondan sonra bak sen bunu yapıyorsun, senin karına, kızına da böyle bakarlar diye empoze etmekte, aynı fasit daireyi yüzyıllardır kadına baskı için kullanmaktadır. Yani sormalı, Avrupa da niye böyle olmuyor. Onlar niye kadını rahatsız etmiyor. Onların hormonları falan mı az. Yook. Belki bazı gelenekçi kitaplarda anlatıldığı gibi domuz eti yediklerinden, domuz da dişisini kıskanmayan bir hayvan olduğundan böyle domuz gibi olmuş olabilirler. (????)
Herkese selamlar,
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
"Namaz kılma şeklimize gelince bu hadislerden değil, gelenekten. Ben hanefi usulde namaz kılıyorum. Şafii, Maliki namazının detaylarında benim kıldığımdan farklı. Onlar da bu farklılıklarını hadise dayandırıyor. Peygamber hangisini yapmış olabilir. Hanefi gibimi, Şafii gibimi, Maliki gibimi."
Değerli Saffet,senin "hanefi" namazında cüppeli Ahmet'in dillendirdiği rivayet verilerinden derlenmiştir.Sizce bizlerde tıpkı peygamber gibi "namazı" direkt Kuran'dan çıkaramazmıyız?Nedir bu gereksiz korkunun mahiyeti?
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayın dermanbeg,
Bir şeyden korktuğumuz yok. Hanefiye uyma gibi bir zorunluluğumuz yok. Sadece o kültürü önümüzde bulduk o kadar.
Örneğin benim bireysel namaz kılma şeklim şöyle.
Günlük Sabah ve Akşam kılarım. (kuran böyle der fecr ve Işa Nur 58) İki rekat kılarım. (Nisa 102). Ayrıca dört rekat Namaz Hz. Osman uydurmasıdır. Bundan dolayı Hz. Ali ile birbirine darılmışlardır. Sadece Kur'andan okurum. (Müzemmil 20) Subhaneke okumam, Ettehiyyatü okumam,(çünkü Hem Kur'an ayeti değildir, hem de Miraçta indiği söylenir. Miraç olayı Kur'anda yoktur. Şahsen Abdullah bin Zübeyir den dolayı Hacca gidemeyen Suriyelileri yatıştırmak için Kudüse kutsallık veren ve onları buraya gitmenin de Hacca gitmek kadar sevap olduğunu bildiren Emevi uydurmasıdır. Aynı uydurmalar Osmanlı devrinde hac yolu tehlikede olduğu zaman, Selimiye camii için de söylenmiştir. )
Allahümme salli, barik okumam. (anlamları korkunçtur. Peygamberin yanında günümüzün arap ve yahudileride anılıyor. Sokuşturma olduğu besbelli. Ayrıca Salavat anlayışım geleneksellerin anladığı gibi değil. Ama İslamda Manevi ağırlığı olan insanlar için hep Hazret, hz. ifadesini kullanmışımdır. Mesela Muhammedin karılarından Ayşe gibi bir ifade asla kullanmam. Hz. Muhammedin eşi hz. Ayşe diye kullanırım. Bu bir saygı ve doğru bir üsluptur. Maalesef bazı arkadaşlar buna riayet etmiyorlar. Nezakete uymak kimseye bir şey kaybettirmez, aksine kazandırır. ) Namazda sadece Allah anılır. Teşehhüdde Dua niteliğindeki ayetler ile genel dualarımı yani Rabbena atina, Rabbenağfiri, Rabbic'alni gibi okur. Ondan sonra türkçe olarak kendi özel isteklerimden oluşan duamı (bunu sn. Oğuz Saygın ın kitaplarından öğrendiğim bir NLP tekniği olarak uyguluyorum. ) selam vermeden önce yapar selamı veririm. Selamdan sonraki tespih ve duayı yapmam.
Benim şekli namazım budur. Arapça az bilirim. en azından okuduklarımın manasını bilecek kadar. Manasını bilmediğim bir sureyi namazda okumam. Okuduklarım da ya ihlas,ya bakara suresinin başı, Ayetel kürsi, Amenerrasulu, hüvallahüllezi gibi ayetler ya da muavvizeteyn sureleridir. Çünkü bunlar namazın Allahı anma ve dua fonksiyonuna en uygun düşen ayetler. Ayrıca hepsini ayet ayet incelemiş. Sınırlı arapça bilgimle ne dediklerini öğrenmişimdir. Şimdilerde Arapçamı ilerletmek için çalışıyorum.
Namazdan sonra mutlaka Kur'an meali okurum. Günde duruma göre beş veya on sayfa okumam vardır. Yavaş yavaş, yorumlaya yorumlaya okuyorum. Önemli olan hızlı okumak, çok hatim etmek değil, ayetleri yorumlaya yorumlara sindirmektir.
BU anlattıklarımda Cübbeli Ahmede uyan bir durum yoktur. Bir korkum da yoktur. Anlattıklarımda yanlış bir şey de yoktur. 2003 ten beri sürekli böyle uyguluyorum. En azından psikolojik olarak çok mutluyum. İnsanlara dini sevdirmeye çalışıyorum.
Çevremdekilere böyle anlatıyorum. Gününüze Allahı anarak başlayın, Allahı anarak bitirin diyorum. Bu ifadeyi de sayın Süleyman Ateş hocamızın bir yazısında okumuştum. O yazıya internette bir yerde rastladım, sonra kaybettim. Aranırsa bulunur. Yani acizane , kendimden sadır bir görüş te değildir. Yani haddim olmayarak bir Saint Paul lük yapıp, dinde eksiltmeye yeltenmiş falan değilim. Dediklerimin hepsinin delili vardır. Fecr ve Işa ve Cuma namazı dışındaki namazlar farz değil, Sünnet namazlarıdır. Kur'andaki Öğleye ve ikindiye vardığınızda Allahı tesbih edin niteliğindeki ayetlerden namaz çıkarılmış ve dinde zorlama yapılmıştır.
İnsanlara İki vakit namaz kıldırabilsen, insanlara meal okutabilsen, insanları Allah ile diyaloga sokabilsen ve dinin güzel ahlak boyutunu onların gönüllerine işleyebilsen ne büyük bir hizmet yaparsın. İnsanlar sünnetleri farz sanıyor, hadisleri Kur'an ayeti sanıyor. Mesela ramazanda iftara hurma ile başlamayı adam Allah sanki böyle emretmiş gibi algılıyor. Sünnetler dinin olmazsa olmazıymış gibi dayatılıyor. İnsanların önüne sadece farzlar ve Kur'an ayetleri konulmalı.
En azından ben kendimi günahkarlık psikolojisinden kurtardım. İnsanların da orda bir din var uzakta , o din bizim dinimizdir. Yapmasak ta, etmesek te o din bizim dinimizdir psikolojisinden kurtulması lazım.
Herkese selamlar.
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayın Dermanbeg,
Allah herkesin yardımcısı olsun.
Ben satıcı değilim. Kimseye birşey satmıyorum. Nereden ne alırsanız alın.
Ama nereden ne alabilmişseniz burada paylaşın da bizim de haberimiz olsun.
Bu site bunun için. Buraya bunun için giriyorum. Çoğunlukla da yazmaktan ziyade takip ediyorum.
Varsa öneriniz söyleyin. Siz namazı nasıl kılıyorsunuz. Biz şekli namaz yok diyenlere de saygı gösteriyoruz. En azından anlamaya çalışıyoruz , zararlı falan kabul etmiyoruz, psikolojik baskı yapmıyoruz. Hatta ortak düşündüğümüz, katıldığımız çok fikirleri de var.
Benim dediğim mutlak doğru değil, doğruya ulaşmak için gösterdiğim çabaların bir ifadesidir, o kadar. Ayrıca eleştiriye açıktır. Kendime göre yolda insanların ayağına takılan bir kaç taşı kaldırıp kenara koymaktan başka bir niyetim de yoktur.
Benim dinim bana, senin dinin sana dır yani.
Ben fikrimi söylüyorum. Bir katkıda bulunuyorum.
Kabul edin veya etmeyin. Beni ilgilendirmiyor. Beni ilgilendiren varsa bir kaç hayırlı sözünüz onları okumak.
Ayrı düştüğünüz bir şey varsa söyleyin. Şekli namaz yok deyin, öyle olmaz böyle olur, onunda delili budur falan deyin.
Herkesin aklını pazara çıkarmışlar herkes kendininkini almış. Herkes kendi aklıyla amel etsin. Zaten site böyle işliyor. Benim de buna hiçbir itirazım yok.
Ne düşünüyorsanız, nasıl amel ediyorsanız yazarak katkıda bulunun.
Neyse, siz bu sitede yenisiniz.(veya öyle görünüyorsunuz veya birinin ikinci nick i siniz.) Eğer eski olsaydınız hem sitenin işleyiş şeklini , hem benim fikirlerimi ve kişiliğimi daha iyi tanırdınız.
Bu anlattıklarında tarihe "Saffet Metin Namazı" olarak
geçecek:)Neyse kardeş ben ne hanefiden alayım ne de senden...Allah
yardımcın olsun.
Sizin benden, hanefiden, şafiden kimden ne alıp almayacağınız sizin bileceğiniz bir konu. Ama Anlattıklarım inşallah dediğiniz gibi Tarihe geçer de (Böyle forum köşelerinde falan kalmaz) ehli sünnet, laiklik, ateizm arasında debelenen bir kaç kişiye faydası olur. Dediklerinize kendi nefsaniyetim açısından değil de, insanlara fayda açısından gönülden katılıyorum.
herkese selamlar,
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Değerli Saffet Metin,kızmanıza gerek yok,gittiğiniz yoldan sizi çevirecek değilim.Ancak ciddi çelişkileriniz var onu anlatmaya çalışıyorum.Sünni uygulamaları çok sert bir şekilde eleştirirken hanefi namazına sahip çıkmanızı yadırgıyorum.Ben namaz kılmayın demiyorum sadece Allah'a ait doğruların arayışı yolculuğuna çıkın diyorum.
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayın dermanbeg,
Hanefi namazına sahip çıkmıyorum. Çıkmadığım için o kadar detaylı yazdım. Hanefilerden ayrı düşündüğüm yerleri ve uygulamaları.
Benim bugüne kadar yaptığım da zaten doğruları arama faaliyetinden başka bir şey değil ki. Hala da durmak yok, yola devam.
Hanefiler sabah iki, akşam iki mi kılar. Hanefilerde oturmada salavat getirmezsen o namaz olmaz. Ben getirmem. Neyi neden yaptığımı gayet açık anlattım. Nasıl hanefi namazını, veya Cüppelinin yolunu savunduğumu iddia edebiliyorsunuz ki.
Namaz başka türlü nasıl kılınır. Önerilerinize açığım.
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
"Namaz kılma şeklimize gelince bu hadislerden değil, gelenekten. Ben hanefi usulde namaz kılıyorum. Şafii, Maliki namazının detaylarında benim kıldığımdan farklı. Onlar da bu farklılıklarını hadise dayandırıyor. Peygamber hangisini yapmış olabilir. Hanefi gibi mi, Şafii gibi mi, Maliki gibi mi"?
Sevgili dostum! Bu alıntı üzerine yazdım.Bir yanlışlık var ise o bana ait değil.
Hanefi namazına sahip çıkmıyorum. Çıkmadığım için o kadar detaylı yazdım. Hanefilerden ayrı düşündüğüm yerleri ve uygulamaları.
Benim bugüne kadar yaptığım da zaten doğruları arama faaliyetinden başka bir şey değil ki. Hala da durmak yok, yola devam.
Hanefiler sabah iki, akşam iki mi kılar. Hanefilerde oturmada salavat getirmezsen o namaz olmaz. Ben getirmem. Neyi neden yaptığımı gayet açık anlattım. Nasıl hanefi namazını, veya Cüppelinin yolunu savunduğumu iddia edebiliyorsunuz ki.
Namaz başka türlü nasıl kılınır. Önerilerinize açığım.
Kuranda namaz yoktur,ne şekilseli nede şekilsizi..sadece Allahı anma ona yönelme vardır..Cuma günü çağrı yapıldığında Allahı anmaya koşun..işte bu ayet bile topluluk olarak eda edilecek anma için haftada bir'i yeterli görmektedir..yeterli görülen ne?haftada 1 toplu halde..yani diğer günlerde anmayın denmiyor ancak ruhbanlık emretmedikte diyor..yine bir arada olun ama dozu bu deniyor.
Şimdi Kuranda namaz yoktur dedik ancak Saffet kardeşim ben böyle anarım Allahı dedi..bu yanlış eksik hatalı değildir..isterse bağdaş kurup otursun isterse diz çöksün isterse ayakta Allahı ansın..şekli şemali yok..bu sebeple yapılan anmalar eleştirilemez,eleştirilen ise :''din bunu emretti ve kesinlikle dışına çıkan zinhar Allahı anmış olamaz denmesidir..
Haftada birde bir araya geldiler düzen olmalı birileri sormalı birileri aydınlatmalı ve toptan Allaha niyaz yapılmalı..bunun şekli anma olarak yapılmasıda yanlış değil..yanlış olan bundan sonrasını unutmak veya bu şekli dinin emri saymak şekilleri kutsamak..bunlar hatalı..
Peki madem şekilsel anma yok..o halde bu anmaların nasıllığı nedir?
İnsan konuşur,dostla eşle duvarla kendiyle kediyle..insan Allah ilede konuşur..çünkü ihtiyacı vardır..Ona ihtiyaç duymamazlık yaparsa içine sıkıntı düşer..rahat edemez..en Allaha yakarmam diyen dahi kazada araçta sıkıştığında Rabbim kurtar der..işte anma ..işte konuşma..
Yaradanın büyüklüğü karşısında kişi yere oturarak rahat ediyorsa otursun..ayakta durmak ona göre saygı ise ayakta dursun..velhasılı Rabbe 1-Zihnen secde etmiş olsun..2-Onun her adımı Allahı anmadır tespihtir,namazdır..
Ayetler:
''ALLAH’ı bırakıp, hahamlarını;rahiplerini ve Meryem oğlu Mesih’i rab edindiler. Oysa, bunlar da ancak, bir olan ALLAH’a ibadet etmekle emrolunmuşlardır. Ondan başka hiçbir ilah yoktur. O, onların ortak koştukları her şeyden uzaktır.''
''Şu bir gerçek ki, iman edenlerden, Yahudilerden, Hiristiyanlardan, Sâbiîlerden Allah'a ve âhiret gününe inanip barisa ve hayra yönelik is yapanlarin, Rableri katinda kendilerine has ödülleri olacaktir. Korku yoktur onlar için, tasalanmayacaklardir onlar.''
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayın dermanbeg,
Türkiyede herkes nasıl namaz kılıyorsa o şekil kılıyorum. Adına hanefi de, şafii de. Namaz namazdır. Yani namaz lafı geçtiği zaman ilk anlaşılan şekil neyse o.
Sayın İbrahimizm,
herkesin namaz/salat anlayışına saygılıyım. Herkes araştırarak ,Kur'anı okuyarak, biraz çile çekerek, kendi içinden gelen sese kulak vererek kendisi için en doğru olan salat şeklini bulacaktır.
Ben namazın Allahı hatırlama , onu anma ve Dua fonksiyonu üzerinde çok duruyor ve namazımda daha çok Allahı ululayan ayetleri okuyor (ihlas, ayetel kürsi, hüvallahüllezi) ve Allahtan ahirette af, dünyada afiyet dileyen dualarla dua ediyorum.
Çünkü Allah kulunun dünyevi isteklerine kızmıyor, ama bunun yanında ahiret için bağışlanma istememesine kızıyor. Şükretmemesine kızıyor. Yüce Allah insanların bağışlanma dilemesini ve şükretmesini özellikle istiyor.
İnsanlar Allahı hatırlamalı ve huzurla kılmalı namazlarını. Hiçbir zorlama olmadan, içlerinden geldiği gibi. O rahatlığı, huzuru ne bileyim mutluluğu hissetmeli.
Benim namazı bugünkü gibi kılmazdan evvel her zaman içimde bir huzursuzluk vardı. Şimdi huzurlu ve mutluyum. Manen çok güçlüyüm.
Allahı anmayı herkes nasıl anlıyorsa o şekil yapmasını destekliyorum.
Ben anlattığım gibi anlıyorum.
Herkese selamlar,
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma