HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: HZ MUHAMMED’E ATFEDILEN CIRKIN HADISLER Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Anlıyorum Saffet kardeşim,

zaten yazımda da dedim,sizin Allahı anma şekliniz yanlış değildir..

ne şafilerin ne hanefilerin ne caferilerin ne alevilerin...zaten bana göre  bir şekli yok..

yahudiler namazlarında ruku secde yaparken birde yüzüstü yere boylu boyunca uzanıyorlar..birileri daha yapıyordu ama kimlerdi hatrıma gelmedi şimdi..yani bize göre Allahı anarken boyluboyunca yere uzanmak saygısızlık kabul edilebilir ilk anda ama yahudiye anlamı farklı geliyor..o öyle HUŞU duyuyor demek ki..

banada gelince sabah güneş doğmadan akşam battıktan sonra 2 vakit..zaten kalktığımda kendime gelmem için bi elimi yüzümü yıkamam lazım..akşamda bi elimi yüzümü yıkarım..sonra Ayakta bizim ufaklıklarla içten gelen dualar neyse ederiz,sonra bu anmanın içinde ufaklığa derim sende birşeyler söyle..o da söyler..böyle ayakta epey dua ederiz sonrada oturur biraz daha derdimizi anlatır af dileriz..en sonundada secdeler yalnız senin için der bi kere secde eder biraz dua eder sonrada kalkarız anma biter..bazende sadece gelip yere bi oturur biraz diyeceğime der ve kalkarım..yani şekli falan yok..anma işte bu..

Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Düşünür572
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 06 nisan 2009
Gönderilenler: 82
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Düşünür572

   Saffet metin namaz 2 vakit diyorsun ama 3 vakit olmasın çünkü şu ayetlere baktığımızda:Yâ eyyuhâ-lleżîne âmenû liyeste/żinkumu-lleżîne meleket eymânukum velleżîne lem yebluġû-lhulume minkum śelâśe merrât(in)(c) min kabli salâti-lfecri vehîne teda’ûne śiyâbekum mine-zzahîrati vemin ba’di salâti-l’işâ-/(i)(c) śelâśu ‘avrâtin lekum(c) leyse ‘aleykum velâ ‘aleyhim cunâhun ba’dehun(ne)(c) tavvâfûne ‘aleykum ba’dukum ‘alâ ba’d(in)(c) keżâlike yubeyyinu(A)llâhu lekumu-l-âyât(i)(k) va(A)llâhu ‘alîmun hakîm(un) (24/58)
     ve:
Hâfizû ‘alâ-ssalevâti ve-ssalâti-lvustâ vekûmû li(A)llâhi kânitîn(e) (2/238)
     Ben arapça bilmem ama orjinalden bile salat kelimelerine baktığımızda 3 vakit çıkıyor.Zaten 2/238de de orta namazdan bahsediyor.
Yukarı dön Göster Düşünür572's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Düşünür572
 
KuranVeSunnet
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 17 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı KuranVeSunnet

kımler bozacı kımler şıracı pek anlayabılmiş deılım :)
100 lerce hadıs mufessırının krıtıgınden gecıp kuran suzgecıyle degerlendırılmıs . hadıslere gore namaz kılmıyoruz.. ama hanıfının kı kendıne daır bır eserı olmadıgını bıldıgımız ebu hanıfının fıkhına gore namaz kılıyoruz .. kendı kendımızı yalanlıyor olmayalım sakın. kuranda namaz kılma seklı olmadıgını soyluyor ısenız .. bu benım nasıl ıstersem oyle namaz kılacagım anlamına gelıyor sızler ıcın .. yanı namaza gırıs ve cıkısımın nasıl olacagının pek onemı yoq herhangı bır beıs yoq nasıl olsa herhangı bır ayette bu bıldırılmemıs.. ama ben kendı kendıme bulamadıgım ıcın hanıfının fıkhını arkama aldım cıkaryol bulamadım cunkı :9 hem oyle dıyorum hemde boyle hareket edıyorum samımımıyım acaba bu dedıgım ve yaptıgımla.. bır soru sormustum oncekı yazımda.. hac bılınen aylarda.. tafsılat yoq.. hangı ay oldugu bıldrılmemıs.. hem bılınen aylar olduug soylenıp hem bıldırılmemıs olması kuranın kendı muhtevasına ters bır durum .. yanına sunnetı koymadan bırı bana bu bılınen aylardan bahsedebılırmı ... hacca gıdıcem ayet bılınen ay larda buyuruyor ben bulamadım kuranda bu bılınen ayları .. bı yardım please....
Yukarı dön Göster KuranVeSunnet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: KuranVeSunnet
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin


Sayın Düşünür572,

İki vakit namazı Nur 58 de buluyorum. Orada Öğle vaktindeki namazdan bahsetmiyor.

Bakara 238 deki orta namazı , kimi öğle namazı diye söylüyor, Kimi Cum'a namazı diye (Hakkı yılmaz hoca), kimi Teheccüd namazı diye (Süleyman ateş hoca. )

Süleyman ateş hoca der ki illa orta bir namaz olacak sa, Bu illa Sabah, akşam arasındaki öğle vakti olması gerekmez. Akşam Sabah arasında ki Teheccüd vakti dir der.  Ayrıca Süleyman hoca Kur'anın bildirdiği zamaz vakitlerinin Sabah, akşam ve geceyarısı (teheccüd kılınan vakit) olduğunu bildirmiştir. Öğle, ikindi vaktinde Kur'an Allahı tespih etmemmizi ister. Tespih namaz kıl demek değildir.  Ekimüssalate namaz kıl demektir. 

Fecr ve Işa da vakit açık ta, Orta da (vasat)  vakit açık değil, öğle vaktimi, yoksa gece yarısı mı. 

Ayrıca O ayete namazlarınızı aşırılığa kaçmadan kılın anlamını veren arkadaşlar da var.  Ben hem Nur 58 de öğle vakti dinlenmek için eve gelmekten bahseden ayette,  Öğle namazından bahsetmediği için. Öğle namazı olmayacağını. TEheccüd namazının Peygambere mecburi , diğer müminlere seçimlik olması nedeniyle, böyle bir yaklaşımın teheccüde de umuma farziyet yüklemesi durumu oluşacağından bunun da olmayacağını. Ortanın öğlenmi, gece yarısımı olduğu belirli olmadığından , bunun bir namaz olmadığı, çünkü zann ile mükellefiyet olmaz.Bakara 238 in  Namazların aşırıya kaçılmadan kılınması gerektiğidir fikrine vardım. Hatta bu ayetten Namazların sünnet namazlarla arttırılmasını, çeşitli nafile namazlar icat edilmesini Allahın istemediği, Allahın namazları Orta yollu, aşırıya kaçmadan devamlılığı aksatmadan kılınmasını istediği yorumuna vardım.

Müzemmil suresine göre gündüz bizi uzun uzun uğraştıracak işlerimiz olduğundan Allah bizden gündüz ibadeti istememiştir.  Cuma namazı nedir dersen. Onun da vakti Sabah Kuşluk vakti başlangıcı (örneğin Bayram namazları gibi) olması gerekir. Çünkü Öğle vakti kimse Medinede pazara dağılıp Allahın lütfundan rızık arayamaz, pazara kervan gelmez. (Cuma suresine bakınız.) Herkes evine çekilip siesta yapar. Nur 58.

Medinedeki iklim, İstanbulun iklimine benzemez. Şamın, Bağdatın iklimine de benzemez. Öğle vakti adamın çirozu olur.

Forumda Orta namaz ile ilgili bir başlık vardı. Orayı bulup okursanız, bu konuda ki çeşitli fikirler hakkında daha geniş bilgi sahibi olabilirsiniz.

Sonuçta Orta namaz , bir Fecr ve Işa gibi vakit kesinliği yoktur. Olay zanni kalmaktadır. Zann ile mükellefiyet olmaz.


Herkese selamlar,




__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

SAyın KuranveSünnet,

Hadisler maalesef Kur'an süzgecinden geçirilmiş falan değildir.

Zaten en temel sıkıntı bu. Hadisler, Ahmet dedi , Sahih, Mehmet dedi Sahih değil süzgecinden geçmiştir. İçinde binlerce çelişki vardır.

Onun için hadislerin çoğunda, içlerinde gerçekten çok güzelleri olmakla birlikte Kur'ana uygunluk yoktur.

Hadisler Kur'andan ziyade Tevrat ve İncile uygundur.

Ebu hanifenin eserleri vardır.

Ama bugünkü hanefi mezhebi, Ebu hanife, ve Ebu Yusuftan ziyade, İmam Muhammed eş Şeybaninin fetvalaryla oluşmuştur. Başlangıçta Ehl-i rey bir mezhep iken  Şafii nin baskısı ile Ehl-i hadis bir mezhep olmuştur.

Bilinen aylar arapların Haram aylar dediği aylardır. Hicri olarak Zilhicce, Muharrem, Sefer, Rebiül evvel dir. Çoğunluk bu fikirdedir. Ama Ramazan ve Haram aylara ilişkin biz de yeni yorumlara tanık olduk.

Herkese selamlar.



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Düşünür572
Groupie
Groupie


Katılma Tarihi: 06 nisan 2009
Gönderilenler: 82
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Düşünür572

     Saffen metin, Bi kere Kuranda zanna yer yoktur ve olmamalıdır.Çünkü kendisi zan kitabı olmadığını bazı ayetlerde belirtir.Orta namaz ayettinde:Namazlara ve orta namaza devam edin; gönülden boyun eğerek Allah için namaza durun.(2/238)
     Ayrıca Cuma namazı Cuma süresinde(62) belirtilir, bu namaz genel olarak herkeze hitaben söylenmiştir, cuma günü filen kılan gibisinden bir ifade yoktur yani her zaman ortada(sabah ile akşamın ortasında) olan namazdır.Yoksa Nur 58'deki ayetteki namazlarıda yalnızca Cuma gününe atfedebiliriz.Ayrıyetten gece namazı sadece peygambere özel olduğundan bu namaz gece namazı olamaz çünkü devam edin diyor ve onun için gündüz ile akşam arasında olması gerekir.Yani öğle veya ikindi vakitlerine denk gelir bu namaz.Zaten bildiğim kadarıylada Kuranda sadece 3 vakitle birlikte kullanılır salat kelimesi.SELAMLAR...
Yukarı dön Göster Düşünür572's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Düşünür572
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Saffet Metin!

"Salat ul vustâ'yı, devamındaki "ve qûmû lilléhi qânitîn" açıyor. Elmalılı merhum bu ifadeyi "ve kalkın Allah için divan durun!" şeklinde ifade etmiş. Ve qûmû lilléhi qântîn": Allah için dinleyin/Allah'ın dediklerini dinleyin, içtenlikle boyun eğin, itaat edin" demek. 

Namazlar çoğul; 3 ve üstü. Şayet bu 3 veya daha çok namazların tam ortasında yer alan bir namaz ayrıca zikre değer görülmüşse, bu demektir ki, bu namaz diğerlerinden farklı bir önem arz ediyordur ki ayrıca zikredilmiştir. Yok farklı bir özellik ve önem arzetmiyorsa ne diye ayrıca zikredilsin! Bu durumda "salétulvusta/orta namaz" adında bir namaz olmaz; ne öğle ne cuma ne de teheccüt namazının adı olamaz, veya bunlardan biri kastedilmiş olamaz. Çünkü "namazlar" diyerek bütün namazları kastetti."Namazlar" ifadesiyle günlük namazlar kast edilmiş diyorsanız şayet, o zaman da namazların sayısı 2 olamaz, ikiden fazladır. Namazlardan birini özelleştirip önemsiyor veya daha fazla önemsiyorsanız, diğerlerini önemsemiyor veya daha az önemsiyorsunuz demektir ki, haşa bu Allah'ın tarzı olamaz.

Her hal u karde orta namaz diye bir namaz yoktur. Önce zikredilen "namazlar"dan biri ise niçin ayrıca zikredilsin! Onlardan biri değil de başka bir namazsa adını kim neye göre koyacak?

Aslında "vustâ" salatın sıfatıdır, anlamı da; "iyi, seçkin/ehsen, efdal salat"tır. "İnanıyorsanız tam inanın, tam itaat edin, yarım yamalak iman, yarım yamalak itaat olmaz" diyor. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın Haktansapmaz,

Yazıda yazdıklarınızın hepsine katılıyorum.

Benim söylemek istediğim, Allah gündüz vakti sadece çalışmamızı istemiştir. Öğle ikindi vakti namaz yoktur.

Orta namaz la ilgili Bakara 238 deki ayetin bir namaz vakti bildirmediği kanaatindeyim. Namazı en iyi şekilde ifa edin diyor. Dediğiniz gibi tam yapın, yarım yamalak yapmayın manasında.

Yoksa sabah ile Akşam arasında orta bir vakitte namaz kılın demiyor.

Bunlar işte Mezhep düşüncesinin Kur'an meallerine etkisi. Öğle, ikindi namazı da öğle vaktine girdiğinizde, ikindi vaktine girdiğinizde Allahı tespih edin şeklinde ayetler var. Buradan bunların namaz olduğuna karar verilmiş. Bir de bunun böyle olduğu desteklensin diye Miraç hadisi uydurulmuş. Allahı tespih etmek, namaz kılmak şeklinde algılanamaz.


Ben sabah, akşam ve Cuma dan başka namaz kılmıyorum. Namazların herhangi biri ötekine efdal değildir. 

Şİmdi Samimi olarak Şunu diyeceğim. Savana hanımın bir sorusu var. Eğer bizim hiçbir namaz kültürümüz olmaya idi. Örneğin İslamı Kur'an dan öğrenen bir Koreli falan olsak. Bugünkü şekli namazı Kur'an dan çıkarabilirmiydik. Samimiyetle söylüyorum, çıkaramazdık. Ama biz namaz kıldığımız için kıyam, kıraat, rükü, sucud u kur'an da buluyor ve şekli namazın varlığına yorumluyoruz.

Ayrıca hep dini kaynaklarda denmektedir, işte namaz eskiden de bilinen bir ibadetti. Onun için Kur'anda detayı bildirilmedi. Der. Artık ne kadar doğrudur, ne kadar yalandır bilemiyorum. En azından yıllardır beş vakit kılamadığı için kendini dini pratik olarak eksik hissetmiş bir insan olarak, 2003 yılında Kur'an daki kolaylığı gördükten sonra bu şekilde şekli namaz ritüellerimi yerine getiriyorum.  Çünkü sürekli olarak Namaz ritüelini yerine getirmedikçe, kendimi pek dinin içinde göremedim. Pek mutlu olamadım.

Ama şu da bir gerçektir. İlmihaller deki namazların çoğu Kur'anda yoktur. İlmihallerdeki namazla ilgili bilgilerin çoğu Kur'anla uyuşmaz. Ben bunu bir din adamı sınıfı yaratmak için yapılan gayretkeşliklere veriyorum. Sizinde daha önceki yazılarınızda yazdığınız gibi bir din adamı sınıfı  yaratılmak için, öz olan din detaylandırılmış, kolay olan din zorlaştırılmıştır. İnsanların dikkati Kur'andan başka yönlere çekilmiştir.  Özellikle hadislere ve peygamber sevgisine.

Herkese selamlar,






__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Allahı tespih etmek, namaz kılmak şeklinde algılanamaz.

 

hah şöyle yaaa..Saffet kardeşim ifade etmek isteyipte bir türlü kelimelere dökemediğim bu idi benim..işte tespih = namaz değil ki..

ve

Eğer bizim hiçbir namaz kültürümüz olmaya idi. Örneğin İslamı Kur'an dan öğrenen bir Koreli falan olsak. Bugünkü şekli namazı Kur'an dan çıkarabilirmiydik. Samimiyetle söylüyorum, çıkaramazdık. Ama biz namaz kıldığımız için kıyam, kıraat, rükü, sucud u kur'an da buluyor ve şekli namazın varlığına yorumluyoruz.

tespitinizde mükemmel.

sağlıcakla

Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Saffet Metin Yazdı:
 
Bunlar işte Mezhep düşüncesinin Kur'an meallerine etkisi. Öğle, ikindi namazı da öğle vaktine girdiğinizde, ikindi vaktine girdiğinizde Allahı tespih edin şeklinde ayetler var. Buradan bunların namaz olduğuna karar verilmiş. Bir de bunun böyle olduğu desteklensin diye Miraç hadisi uydurulmuş. Allahı tespih etmek, namaz kılmak şeklinde algılanamaz. 

Hayır Kuran böyle demiyor.

30/18-19:

Fe subhânellâhi: Allah'ı tebih ediniz/ tenzih ediniz/untmayınız/buyruğuna uyunuz!

Hîne tumsûne ve hîne tusbihûn: Akşamladığınızda sabahladığınızda/sabah akşam/daima/hep/gece gündüz...

Sabah ve akşam gündüz ve gecenin girişleri/uclarıdır. Beraber kullanıldığında gece ve gündüzün/günün hepsini içerir. Örnek: Yef'aluhu izé/hîne esbeha ve izé emsé: daima/hep/gece gündüz bunu yapıyor. Ayetteki fiiller esbeha ve emsé fillerinin geniş zaman 2. şahıs çoğul kipleridir.

Ve lehulhamdu fissemévéti velerd: Çünkü göklerde ve yerde hamd/buyruk O'na aittir/Çünkü göklerde ve yerde buyruk O'nundur.

Ve aşiyyen ve hîne tuzhirûn: Yani geceleyin ve gündüze çıktığınızda/gece gündüz Allah'ı tebih edin/anın/unutmayın/O'na uyun!

Bu ikinci cümle birincisini açmak ve pekiştirmek için tekrarlanmış.

Gördüğün gibi öğle, ikindi, sabah, akşam namazları kast edilmiyor. Günün her anı/hayatın her günü kastediliyor sabah akşam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 58 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats