HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: Yaşar Nuri Öztürk’ün Yorumuyla Namaz Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selam,

şu geçen senelerde bir evde kıstırılıp yahudi müslüman birini gebertmişlerdi,adamlara domuz bağı yapıp,kafalarına çivi çakan bir yahudi müslüman,

sanırım hatırladınız,ebu beyza ya göre bunlar hakiki-öz hakiki müslüman,yaşar nuri gibi TEVHİT ERLERİDE mürted,

yazık,yazık siz mustafa kermali de mürted ilan edenlersiniz,size doğru adam lazım değil,size sizin gibi alçaklar lazım,

din diyorsunuz,dediğiniz din kuşa benziyor,hadis diyorsunuz onlara siz bile inanmıyorsunuz,adam kadınlarla ilgili hadis yazınca;hadisi uydurana değil burda aktarana kızıyorsunuz,bu halinizlede kendinizle çelişkiye düşüyorsunuz,

sizmisiniz tevhit erleri..uyduruk hadislere inanan bağnaz aklını işletmeyenler...sizmisiniz?

size burda doğrusu yazıyor,Allaha şükür diyeceğinize azgınlığınız artıyor..sizler tevhit erleri değilsiniz,aklınızı işlettiğinizde olabilirsiniz ama bu halinizle yahudi müslümanlardan başka bir şey değilsiniz,

kitabı tersinden anlart,işine göre yorumlar,yetmezse uyduruk hadislerle ders vermeye kalkar,islam dünyasının şu an ki hali sizin gibi yahudi müslümanların çokluğundandır...

ya uyanın aklınızı işletin,yada ben tevhit eriyim demeyin...birde akıl satacaklar..



__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
EBU BEYZA
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 31 temmuz 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı EBU BEYZA

  Selam hidayete tabi olanlara olsun. 

 sizin gibi denyolar tarih sahnesinde her zaman ortaya çıkmış, ancak hepsi de tarihin çöplüğünde yerini almışlardır. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellemden beri günümüze kadar ehli sünnet iktidarını her zaman sürdürmüştür. Asıl bağnazlar sizsiniz. Sizin gibileri ortaya çıkarıp insanları asıl islamdan uzaklaştırmak istiyorlar. Sizlerde bu oyunun birer piyonusuz.

Hiç kimse bugüne kadar çıkıp sizin ortaya attığınız iddiaları ortaya atmadı.

Bu işi siz mi iyi bileceksiniz yoksa arapçaya vakıf ve ravileri tanıyan insanlar mı? Elbetteki siz sallamaktan başka bir şey yapmıyorsunuz.

 Bu hadislerle bizans fethedildi. Bu hadislerle ispanya fethedildi. Bu hadislerle viyanaya ulaşıldı. Bu hadisler islam hakimiyetinin gittiği her yere gitti. Okutuldu. Mevzu hadisler elbetteki vardır. Ulema bunları da ortaya koymuştur. Sizin gibi işkembeciler bütün hadislere iftira etmektedir. Acak şunu bilin ki sizin gibilerin islam aleminde zırnık kadar itibarı yok. Sesiniz sivrisinek vızıltısı kadar bile ses çıkarmıyor. Sizler müslümanlardan da sayılmıyorsunuz. Burda martaval okumayın. Sizi hakka davet ediyorum. Kendi kendinize boşu boşuna muvahhid ismi koymayın. Hepiniz müşriksiniz. İşlemekte olduğunuz şirkten vazgeçin. Allahın ipine sımsıkı sarılın. Ayetleri yerlerinden oynatıp batıla alet etmeyin. Hep birden topluca İslam dinine girin.

  Yoksa ahirette sizin için elem verici bir azap vardır.



__________________
VE HER KİM ALLAH'IN İNDİRDİKLERİYLE HÜKMETMEZSE İŞTE ONLAR KAFİRLERİN TA KENDİLERİDİR.
Yukarı dön Göster EBU BEYZA's Profil Diğer Mesajlarını Ara: EBU BEYZA
 
muvahhit
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 24 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 669
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muvahhit

selam,

ebu beyza,ebu beyza...

peygamberin takipçisi olun ravilerin değil,atalar viyanaya dayandı da ne oldu?bırak şu atalarla övünme hastalığını,övüneceksen mustafa kemalle övün,

ben kendime muvahhit adını boşa takmadım..bu 22 yılın bir ürünüdür,sizin cemaatlerin ne olduklarını fikirlerini tamamiyle bilirim onların içinden geldim,emine şenlikoğlunun kitaplarında ki zulme uğrayan müslümanı oynamayın,çünkü,

islama hıyanet edenlerin takipçilerisiniz,gerçek islamın değil..



__________________
Herkes kendi ameliyle Allah’ın huzuruna gider
Yukarı dön Göster muvahhit's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muvahhit
 
Boğanak
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 10 mayis 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 28
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Boğanak

   Kuran'dan 5 vakit çıkarımına sorular
1.Kuran'da gündüzün iki tarafı dendiğine göre neden  yalnızca bir tarafında  namaz var? (öğle ve ikindi)
2.Kökeni farsça olan(zülüf) zülef kelimesini çoğul olarak düşünürsek
yakın saatler ifadesinde neden yatsı vakti dışarda kalıyor?(sabah ve akşam içinde..)
3.Bakara 2/238 'de olan orta namaz vakit olarak gün içinde bir ayrımın olduğuna işaret etmiyor mu?(geceleyin dikme olmaz)
4.En az 3 çoğuluna(namazlar) isteyen+1 eklerse  isteyen kişi buna niye +3  eklemesin?
5.Tespih illa namaz kılmak anlamındaysa durum aşağıdaki gibi olmaz mı?

   - Taha 20/130'a göre:
     
         gün doğmadan önce 1.
         gün batmadan önce 2.
         gecenin kısımları en az üç eşittir 5
         gündüzün tarafları en az üç eşittir 8
         Orta içinse +1 ekleriz toplam  9 namaz...
        


__________________
Kuday/Hüda/ilâh yoktur, Allah vardır. O bütün varlıkların çalabıdır.
Yukarı dön Göster Boğanak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Boğanak
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

 Selamünaleyküm Boğanak!

Soruların kısa,öz ve çok net. Bu soruna nasıl bir cevap geleceğini merakla bekliyorum.

Alperen kardeşim! Aslında bu tartışmaların asıl çıkış nedeni;Resulullah Efendimiz ve onu izleyenlerden Hz Ali'den sonra başa geçen Emeviler ve bunların aveneleri.

Uzun yıllar Emevi saraylarında beslenen insanların oluşturduğu ve Emevi Halifelerini öven sözüm ona hazretlerin getirdiklerini din diye okuyanlar KUR'AN dan uzak düştükleri için farklı düşünemezler ki.

Bu kaynaktan beslenenler HARRE OLAYINI yapanları bile, peygamber evladını ve sahabelerini öldürenleri bile... ne yazık ki HAZRET yaparlar. Bunların beslediklerininkileri de din olarak algılayıp buna uymayan herkesi mürted ilan ederler.

Allah'a emanet olunuz.

Furkan 30: Resul de şöyle der:Ey Rabbim, benim toplumum bu Kur!an!ı terkedilmiş halde tuttular.

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün aleyküm Beyza!

Genelde namazın beş vakit olduğunu ispat edebilmek için aşagıdaki ayetleri örnek verirler.

Kaf suresi âyet 39, 40:

 “O nedenle, sen onların söylediklerine karşı sabret. Ve güneşin doğmasından önce ve batmasından önce Rabbini Hamd ile tesbih et ve geceden bir bölümde. Ve secdelerin ardlarında da O’nu tespih et.”

 

Ta Ha suresi âyet 130:

“Artık onların söylediklerine sabret, güneşin doğuşundan önce de batışından önce de Rabbini överek tespih et. Gecenin bazı saatleriyle gündüzün iki ucunda da tespih et ki, hoşnutluğa erebilesin.”

 

 Rum suresi âyet 17, 18:

“O halde tespih Allah için. Akşama erdiğinizde de sabaha erdiğinizde de...

Göklerde ve yerde hamd de O’na, gün sonunda da öğleye erdiğinizde de...”

 

 Leyl suresi âyet 1, 2:

“Andolsun bürüyüp örttüğü zaman geceye

Ve parıldadığı zaman gündüze,”

 

 Şems suresi âyet 1-4:

  “Andolsun Güneş’e ve ışığının parladığı kuşluk vaktine.

Onu izlediğinde Ay’a,

Onu iyice açtığı vakit gündüze,

Ve onu sarıp sarmaladığı zaman geceye.”

 

 

Dikkat ettiyseniz, aslında bu âyetlerde namaz vakitlerini ve namaz sayısını belirleyen bir ifade yoktur. Gündüz ve gecenin belli başlı zamanlarında Allah’ı anmak, O’nu unutmamak, onu tespih etmek emredilmekte ve Allah’ı anmanın, gönlü huzura kavuşturacağı vurgulanmaktadır. Bu âyetleri namaz olarak anlamak ve böyle olduğunu iddia etmek külliyyen hatalı bir davranıştır.

 

Hud suresi âyet 114:

 

Gündüzün iki tarafında ve gecenin yakın saatlerinde namaz kıl; çünkü iyilikler kötülükleri giderir. Bu, ibret alanlara bir öğüttür.”

 

Bu âyette de yine Hz. Peygambere, gündüzün iki ucunda ve geceye yakın zamanlarında veya diğer bir kıraate göre geceye yakın bir zamanda namaz kılması emrediliyor.

öğle ve ikindi namazlarının bu âyetlerle farz olduğunu söylemek mümkün değildir. Bu âyetlerde, akşam/ışa, sabah ve gece yarısı namazı olmak üzere üç vakit namaz emredilmektedir.

Gündüzün iki tarafı olayını yanlış yorumladığınız düşüncesindeyim.Çünkü

“Taraf”, “nahiye; yan bölge” demektir. ki eşyanın zatının(herhangi bir şeyin kendisinin) haricindedir.   “Masanın iki tarafı” dediğimizde masa ikiye ayrılarak iki parçası ele alınmaz. Masanın sağında solunda neler olduğuna bakılır.

“Taraf” sözcüğünün çoğulu da “etraf” sözcüğü olup Arapça’daki anlamı aynen Türkçe’ye geçmiştir. “Etrafa bakmak”, kişinin vücut derilerine değil “sağdaki, soldaki, öndeki ve arkadaki nesnelere bakmak” demektir. Bu örnekleri “ülkenin etrafı, dünyanın etrafı vs” çoğaltabilirsiniz. “Ay dünyanın etrafında döner dediğinizde “ayın dünyanın dışında; uzayda döndüğünü” söylemiş olursunuz.

Gündüzün iki tarafı da gündüzün kısımları birer parçaları olan “kuşluk ve ikindi” vakitleri değildir. Gündüzün dışında olan “sabah ve akşam” vakitleridir.

 Olayı İsra Suresi 78-79 ile birlikte yeniden okur ve düşünürsen gerçeği görebileceğine inanıyorum.

 

A’raf suresi âyet 158:

“De ki: “Ey insanlar! “ ben sizin tümünüze Allah’ın rasülüyüm. Göklerin ve yerin mülkü o Allah’ındır. İlah yoktur O’ndan başka. O diriltir, O öldürür. O halde Allah’a ve rasülüne iman edin; Allah’a ve onun sözlerine inanan o Ümmî Peygambere iman edip uyun ki, doğruya ve güzele ulaşabilesiniz

Allah'a emanet olun. Allah cümlemizi SIRATI MÜSTAKİM' den ayırmasın.

 

Zuhruf 44: GERÇEK ŞU Kİ BU KUR'AN SANA VE TOPLUMUNA BİR ÖĞÜTTÜR.BUNDAN SORUMLU TUTULACAKSINIZ.

 

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ıÜüKUR’AN DA NAMAZ VAKİTLERİ:

سالات ثل فثئر سالات ثل دعهعر سالات ثل اسر سالات ثل ةرغب سالات ثل طاا

Kur’an da Namaz(salat)vakitleri:

1-Salat-el Fecr(Sabah Namazı)

2-Salat-el Duhur(Öğle Namazı)

3-Salat-el Asr(İkindi Namazı)

4-Salat-el Mığrıb(Akşam Namazı)

5-Salat- el İşa(Yatsı Namazı)

TAHA SURESİ 130.AYET: SABAH VE AKŞAM NAMAZLARI.

RUM SURESİ 17.AYET: SABAH VE AKŞAM NAMAZLARI.

RUM SURESİ 18.AYET: ÖĞLE NAMAZI.

BAKARA SURESİ 238.AYET: İKİNDİ NAMAZI.

HUD SURESİ 114.AYET: YATSI NAMAZI.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
dost1
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 28 haziran 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dost1

Selamün Aleyküm! KOCA YUSUF 3 Kardeşim!

Bilgilendirdiniz Allah Razı olsun.

TAHA SURESİ 130.AYET: SABAH VE AKŞAM NAMAZLARI.

RUM SURESİ 17.AYET: SABAH VE AKŞAM NAMAZLARI.

RUM SURESİ 18.AYET: ÖĞLE NAMAZI.

 

Bu ayetlerin orijanilini yazıp da "ekimis salate" yi gösterir misiniz?

    Değerli kardeşim!

Dikkatimi çektiğiniz bu âyetlerin orijinal metnini incelediğinizde  namaz vakitlerini ve namaz sayısını belirleyen bir ifade olmadığını göreceksiniz.

Bu ayetlerde  Gündüz ve gecenin belli başlı zamanlarında Allah’ı anmak, O’nu unutmamak, onu tespih etmek emredilmekte ve Allah’ı anmanın, gönlü huzura kavuşturacağı vurgulanmaktadır.

Bunu yapmak da her müslümanım diyen kişinin yapması gereken bir emirdir.

BAKARA 238 ise:" Namazlara ve orta namaza devam edin; gönülden boyun eğerek Allah için namaza durun." şeklindedir.

Yukarıdaki iletimi önyargısız ve samimiyetle okuyup incelediğinizde gerçeği göreceğinizi umuyorum.

Namaz dinimizin olmazsa olmazlarındandır.

Alemlerin Rabbi olan Yüce Allah Nur 37 'de:

"Bunları ne ticaret ve ne de alışveriş Allah'ı anmaktan, namaz kılmaktan, zekat vermekten alıkoyar. Bunlar, gönüllerin ve gözlerin döneceği günden korkarlar." diye buyurmaktadır.

 Dileyen dilediği kadar kılabilir. Kimse buna sınırlama getiremez.İstersen elli vakit kıl, istersen bin rekat kıl. Ama Allah'ın emrettiği kaç vakittir sorusuna verilecek cevap: Üç vakittir olacaktır.

Kusursuz olan Allah'tır.

En doğrusunu Allah bilir.

ALLAH'A EMANET OLUNUZ.

Zuhruf 44: GERÇEK ŞU Kİ BU KUR'AN SANA VE TOPLUMUNA BİR ÖĞÜTTÜR.BUNDAN SORUMLU TUTULACAKSINIZ

 

 

                    

 


 

 

Yukarı dön Göster dost1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dost1
 
ZoZaN
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 ekim 2006
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ZoZaN

kuranda geçen yüze yakın ayette namazı ikame edin deniliyor...iman manasında zikir manasında kullanılıyor...sizdeki tembellik mi yoksa saptırma mı anlamış değilim...namazı neden israrla üç vakte indirmeye çalışıyorunuz ki...takva sahipleriyseniz Allahın bu kadar üzerinde durduğu bir konuda(ibadette) neden insanların gevşeklik getirip allahla az buluşmasını tercih ediyorsunuz...sadece taha suresindeki 130. ayette bile 4 vakit çıkarılabiliniyorken neden ısrarla azaltmaya çalışıyorsunuz...bırakın insanlar Allahla daha içli-dışlı olsunlar diye 5 değil daha fazla vakit kılsınlar...eğer doğru söyleyenlerdenseniz...birde şunu çok merak ediyorum sizler hayatınız boyunca hiç zekat verdiniz mi??? zekatla pek aranız yok gibi...çünkü hiç bahsetmiyorsunuz...namazın geçtiği hemen her yerde zekatta geçiyor...hani vermediğinizi düşündüğüm için mi....lütfen cevap verin zekat konusuna ...eğer veriyorsanız ne şekilde veriyorsunuz..

__________________
apaçık olan kitaba andolsun
Yukarı dön Göster ZoZaN's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ZoZaN
 
Kadim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Gönderilenler: 175
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Kadim

Konu zekata gelmiş, şu öğrenciliğimden çıktığım dönemlerde, devlete olan borcu mu ödediğimde (öğrenim kredisi) ilk işim o miktarı elde ettiğimde zekatımı vermek olacak inşalah.
Yukarı dön Göster Kadim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Kadim
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats