HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: DİYANET İŞLERİ BAŞKANLIĞI SiTEMiZE YANIT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
theolog
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 agustos 2006
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı theolog

Peygamberimizin Kur'an'ın açıklayıcısı olması ise ona bir eksiklik atfetmemiz anlamına  gelmez. Kur'an'da cuma namazı ve cenaze namazı kılınması için emir omadığı halde peygamberimiz bu namazları kıldırmıştır. Sonradan gelen ayetler ise bunları düzenler. Allah Cuma Suresinde mü'minlerin cuma namazı esnasında nasıl davranmaları gerektiğini açıklar. Yine cenaze namazı sadece Kur'an'da bir yerde geçer. Tevbe suresi 84. ayette Allah c.c. peygamberimize, savaşmaktan çekinip evde kalmayı tercih eden kimselerin  cenaze namazını kılmamasını söyler. Bundan önce Kur'an'da geçmediği halde peygamberimiz ölen mü'minlerin cenaze namazlarını kıldırmıştır. Dolayısıyla peygamberimiz Kur'an'da geçmeyen bir şeyi yapmıştır. Bu Kur'an'a bir eksiklik getirmez. Aksine burdan peygamberimiz ve diğer peygamberlerin Allah'ın vahyinin açıklayıcısı olduğunu anlarız.

"Biz hiç bir elçiyi kendi kavminin dilinden başkasıyla göndermedik ki, onlara apaçık anlatsın..." (İbrahim-4)

"...Sana da Zikr'i (Kur'an'ı) indirdik ki insanlara kendileri için indirileni açıklayasın ve onlar da iyice düşünsünler diye." (Nahl-44) 



__________________
De ki: Allah'a itaat edin. Peygambere de itaat edin. Eğer ona itaat ederseniz doğru yolu bulmuş olursunuz.(Nur-54)
Yukarı dön Göster theolog's Profil Diğer Mesajlarını Ara: theolog
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 theolog efendi,

   Senin arapça bildiğin falan yok.Senin niyetin bildiğini zannettiğin ama esasta bilmediğin arapçanla tafra satmak,ne kadar kültürlü olduğunu yutturmaktır.Bu nedenle senin gibilere laf anlatmak deveyi hendekten atlatmaktan zordur.Oysa sana ileti yazan arkadaş,gayet güzel cevap vermiş.

    Tafra satmayı bırakta, arkadaşın yazısını yeniden oku,güzel bir çevirisi yapılmış olan mealden  de bol bol okuma yap.belki böylece kibirin kırılır da,akledip anlarsınız hakikati vesselam.

  

    Bay teolog yazdıklarını bir bir okudum. Kural 1: Eğer arapça bilmek, bu dini en iyi anlamanın yegane unsuru olsaydı; Suudlular, emirler, saddamlar, filanca yabancı bankalarda yüklü hesabı olan ve trilyonluk altın klozete sııçan arap şeyhleri Kuranı en super anlayanlar olurdu.

     Sorun Kurana ne gözle bakıldığındadır. Sen ve sen gibi düşünen çoğul İçinde, hadisler olmaksızın Kuran herşeyi anlatamaz cinsinden atom çekirdeği kadar bile duygu geçiyorsa Kuran sana gerçekten birşey vermez. Kurana nasıl yaklaşırsan oda sana öyle yaklaşır. Yoksa hikmetli kitap olduğuna dair gayri ihtiyari şüphenmi var.

     Kuranda eksik hiçbir şey yok diyen Allah, Abdesti tam olarak anlatan Allah, Salatı fecr=1, salatı işa=2, salatı vusta=3 ten bahseden Allah, ikindi ve yatsıyı senin zülefa/ sacaklarının yorumunamı bıraktı sanıyorsun. Bu neye benzer biliyormusun abdesti anlatan Allah, yüzlerinizi=1, kollarla birlikte ellerinizi=2 yıkayın derken, baş=3 ve ayakların meshedilmesini=4 saklamış ve kişilerin yorumuna bırakmış gibi saçma/tutarsız bir anlayış olurdu.

   Hayret değilmi teolog kardeş. Ben 20 yıldır Kuranı hakimle meşgulüm ve konumda uzmanım, gelsin bakalım herkes, demenin şeytanın eline vereceği kozu iyi bilirim. İyi bilirimki, lainin işi kefere ve müşriklerle pek olmaz, onun derdini bilirim o beni iyi tanır, kelamullah sayesinde bende onu.

    Kişinin Kuran söylemine rağmen, Kurandan nasıl uzaklaştırdığını da. Önden arkadan sağdan soldan yani asla tahmin edemiyeceğimiz yönden nasıl aldattığını da. Allah'ın Yemin ederek, iblisin zannında nasıl haklı çıktığını, söylediğini de.

   Lain (şeytanın  ve dostlarının)derdi Kuran sevdalılarıyladır. Geriye kalan kuru kalabalığın boynuna zaten ipi geçirmiş dilediği yöne sürmekte.Angry



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
theolog
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 agustos 2006
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı theolog

Adalet efendi,

Her şeyden önce benim Arapça bilgimin düzeyi hakkında konuşmak sana düşmez.

Meydanboşun yazısına gelince, onun  cevabı çok önceden verildi zaten. Ama anlamamakta ısrar eden arkadaşlar için yazıyorum.

Birincisi benim özellikle üzerinde durduğum ayet Bakara-238. Dikkatle bakarsanız meydanboşun Hud-114'ü açıkladığını görürsünüz.

İkincisi burda kimseye namazın beş vakit olduğunu ispatlama gibi bir gayret içinde değilim. Dikkat ederseniz farz olan namaz sayısı beştir demiyorum, üçten fazladır diyorum. Amacım bu noktaya dikkat çekerek Kur'an hakkında yanlış bir bakış açısına sahip olduğunuzu göstermek.

Ama artık boş ağız dalaşı yapmaktan sıkıldım. Eğer bu konuda verecek ilmi bir cevabınız varsa bekliyorum.

Allah namaz vakitlerini elbette benim yorumuma bırakmadı. Hepsini hz.peygambere bildirdi. Tıpkı kur'an'da geçmediği halde cenaze ve cuma namazlarının kılınmasını hz. peygambere bildirdiği gibi. Bu konularla ilgili Kur'an'da bir emir yoktur. Allah cc. Cuma suresi ve Tevbe suresi 84.de bu konuları düzenlemeye yönelik emirler vermiştir. Cuma ve cenaze namazları Kur'an'da geçmediği halde peygamberimiz bu namazları kendi insiyatifiyle kıldırmış değildir.  Allah cc. namazları ve kılınış şekillerini cebrail vasıtasıyla hz. peygambere bildirmiştir. 

"wa ma yantiku anil hawa in huwa illa wahyun yûhâ"

"O hevasına göre konuşmaz. Onun söyledikleri ancak vahyolunmakta olan vahiydir" Necm 3-4 

Sonuç olarak başta da belirttiğim gibi bu bir bakış açısı sorunudur. Dolayısıyla anlamak isteyen anlar. Arkadaşlara tavsiyem başkalarının ilmi yeterliliği üzerinde ileri geri konuşmak yerine daha fazla bu konulara kafa yormaları vesselam...



__________________
De ki: Allah'a itaat edin. Peygambere de itaat edin. Eğer ona itaat ederseniz doğru yolu bulmuş olursunuz.(Nur-54)
Yukarı dön Göster theolog's Profil Diğer Mesajlarını Ara: theolog
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

theolog Yazdı:

Allah namaz vakitlerini elbette benim yorumuma bırakmadı. Hepsini hz.peygambere bildirdi. Tıpkı kur'an'da geçmediği halde cenaze ve cuma namazlarının kılınmasını hz. peygambere bildirdiği gibi. Bu konularla ilgili Kur'an'da bir emir yoktur. Allah cc. Cuma suresi ve Tevbe suresi 84.de bu konuları düzenlemeye yönelik emirler vermiştir. Cuma ve cenaze namazları Kur'an'da geçmediği halde peygamberimiz bu namazları kendi insiyatifiyle kıldırmış değildir.  Allah cc. namazları ve kılınış şekillerini cebrail vasıtasıyla hz. peygambere bildirmiştir. 

"wa ma yantiku anil hawa in huwa illa wahyun yûhâ"

"O hevasına göre konuşmaz. Onun söyledikleri ancak vahyolunmakta olan vahiydir" Necm 3-4 

Kuranda ölen biri için dua etme ifadesi var.

Bu cenaze namazı değildir. cenaze namazı olsa salatı ikame olarak geçerdi. Kuranda cenaze için namaz kılınmaz, dua edılır. şunuda eklemek gerekir ki dua ya teşvik yoktur..

Tevbe Suresi 84 Onlardan ölen biri üzerine sonsuza dek dua etme; böyle birinin mezarı başında da durma. Bunlar Allah'a ve resulüne nankörlük ettiler ve yoldan sapmış olarak ölüp gittiler.

 

Cuma günü kılınan namaz da Kuranda vardır.

Cumua Suresi 9 Ey inananlar! cuma günü, namaz için çağrı yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun! Alış-verişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.

selam ile

 

Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

 teolog yazdı:

    "Cuma ve cenaze namazları Kur'an'da geçmediği halde peygamberimiz bu namazları kendi insiyatifiyle kıldırmış değildir.  Allah cc. namazları ve kılınış şekillerini cebrail vasıtasıyla hz. peygambere bildirmiştir. "Wink

  Atma teolog efendi,modası geçmiş bilgileri bize satma.Sen Kuran-dışı vahiy olduğunu beyan etmekle hem Kurana hem de peygambere hakaret ediyorsun.

   Burada bayatlamış fikirlerini satmakla vakit geçireceğine, ya bu sitedeki bütün yazıları okumaya çalış yada bize arapça despotluğu yapıp bilgiçlik taslamak yerine git arapçanı geliştir.

      Belki bu vesileyle arap aydınlarından bir El-Cabiri'yi,bir H. Hanefi'yi yada bir başkasını keşfedersin de kumdan kalelerle oynadığının farkına varırsın vesselam.



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
mu26rat
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mu26rat

theolog bu ayete rağmen hala kuranın açıklanmasına ihtiyaç vardır diyosun.

Elif,Lam,Ra.Bu ayetleri sağlamlaştırılmış,sonra da  Hakim ve Habir olan Allah tarafından geniş geniş  açıklanmış bir  kitabdır.11/1

senden cevap beklemiyorum ama sana şaşırmamak elde deyil.bu ayet kadar açık bir anlatım olamaz heralde.artık cevap yazmana gerek yok



__________________
TEK REHBERİM KURAN.....
Yukarı dön Göster mu26rat's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mu26rat
 
theolog
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 13 agustos 2006
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı theolog

Eğer önceki yazdıklarımı dikkatle okursanız "Kur'an'da cenaze namazı ya da cuma namazı yoktur." gibi bir ifade kullanmadığımı görürsünüz. Anlatmak istediğim şu:

Cuma suresinde Allah şöyle buyurur:

-Ey iman edenler, cuma günü namaz için çağrı yapıldığında hemen Allah'ı zikretmeye koşun ve alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.

-Artık namazı kılınca yeryüzüne dağılın. Allah'ın fazlını isteyip arayın ve Allah'ı çokça zikredin; umulur ki felaha kavuşmuş olursunuz. (Cuma 9-10)

-Oysa onlar bir ticaret ya da bir eğlence gördükleri zaman ona sökün ettiler ve seni ayakta bıraktılar. De ki: Allah'ın katında bulunan eğlenceden ve ticaretten daha hayırlıdır. Allah rızık verenlerin en hayırlısıdır. (Cuma 11)

Son ayette kullanılan fiil mazi çekimlidir. Dolayısıyla burada önceden olmuş bir olaydan söz etmektedir Allah cc. Son ayetteki fiilin mazi çekimli olması bize bu ayet gelmeden önce de müslümanların cuma namazı kıldıklarını gösterir. Bu ayet gelmeden önce de müslümanlar cuma namazı kılmaktadır gelen ayet mevcut durumu düzenlemeye yöneliktir.

Cenaze namazı ile ilgili ayette de durum aynıdır. Burada da bir emir söz konusu değildir. Allah cc. ayette ona kimlerin cenaze namazlarını kılmaması gerektiğini bildirmektedir. Peygamber (sav) Kur'an'da bir emir bulunmadığı halde bundan önce de ölen müminlerin cenaze namazlarını kıldırmaktadır. 

Bu ibadetlerin Kuranda emir formunda geçmemiş olması onların farz olmadığı anlamına gelmez. Hz peygamberin Allah ile kurduğu irtibat sadece Kur'an ayetleriyle sınırlı değildir. Eğer peygamber (sav) emir gelmediği halde cuma namazı kıldırmışsa bunu kendi insiyatifi ile değil Allah'ın isteğiyle yapmıştır. Bizler, yani peygamberin görevini posta memurluğuna indirgemeyen müslümanlar biliriz ki eğer peygamber bir şey yapıyorsa bunun kaynağı vahiydir.

Allah Kuran'da bize bunu defalarca bildirir.

"O hevasına göre konuşmaz" ayeti de bunun en önemli delilidir.

 

 



__________________
De ki: Allah'a itaat edin. Peygambere de itaat edin. Eğer ona itaat ederseniz doğru yolu bulmuş olursunuz.(Nur-54)
Yukarı dön Göster theolog's Profil Diğer Mesajlarını Ara: theolog
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Thelog

O hevasına göre konuşmaz ama oda bir insandır,yer içer ayetlerde onunda bu özelliğine dikkat çekilmiş.Yaptığı bir latife yada eşiyle yaptığı özel bir konuşmada mı vahıy,ayetin siyak ve sibabından vahyın indirilen Kuran olduğu açık,ayrıca hiç bir peygamber ayrıyetten hadis kıtabı yazdırmadı buna ilşkin Kuranda hiç kanıt yoktur.Tam tersi Musa ölünce ummetı Tevrata varıs olmuştur,mişnaya degıl,Kurana göre yahudılere bunla hakemlık yapardı peygamberımız.

Cuma namazı emrı açık alışverşi bırak namaza gıt,cenaze namazı ise namaz degıl dua sadece ,salat gecer ikame yok ve müslüman ölen kişi için izin verılen ,mezarı basında Allahtan fayda vermeyeceğini bilerek ölüyü anmak ve rahmet istemektir,Kuran ölü kıtabı degıl dırı kıtabıdır,dualarda öyle, o yuzden cenaze duası konusunda tesvık yoktur.Emır sadece sudur ki kafır olduğu açık kişi için rahmet ıstemeyın,İbrahım peygamberın babasına yaptığı dua mesela kabul olmamıştır.Manzaralar kaygı verici ki parayla mezar basında defterı kapalı ölulere Kuran okuyan ımamlar heryerde ,oysa Kuran teblığdır,dırıler ıçındır,ölü kurtarma,buyu, ufuruk,muska degıl.
 

Necm Suresi 1 Yemin olsun inip çıktığı zaman yıldıza/fışkırıp çıktığı zaman çimene/süzülüp aktığı zaman Ülker Yıldızı'na/aşağı indiği zaman o parçalar halinde ağır ağır gelene,

Necm Suresi 2 Ki arkadaşınız ne saptı ne de azdı.

Necm Suresi 3 O; kuruntudan, keyfinden konuşmuyor.

Necm Suresi 4 İndirilmiş bir vahiyden başkası değildir o.

Necm Suresi 5 Kuvvetleri çok müthiş olan belletip öğretti onu ona.

Necm Suresi 6 akıl, güzellik ve güç sahibidir. Doğrulup dikildi.

Necm Suresi 7 En yüksek ufuktadır o.

Necm Suresi 8 Sonra iyice yaklaştı ve sarktı,

Necm Suresi 9 İki yayın beraberliği gibi, belki ondan da yakındı.

Necm Suresi 10 Böylece vahyetti kuluna vahyettiğini.

Necm Suresi 11 Kalp yalanlamadı gördüğünü.

Necm Suresi 12 Onun gördüğü şey hakkında kuşkuya düşüp onunla çekişiyor musunuz?

Necm Suresi 13 Yemin olsun ki onu bir başka inişte de görmüştü.

Necm Suresi 14 Son sınır ağacı, Sidretül Münteha yanında.

Necm Suresi 15 O ağacın yanındadır sığınılacak bahçe.

Necm Suresi 16 O vakit kuşatıp sarıyordu Sidre'yi kuşatıp saran,

Necm Suresi 17 Göz ne kayıp şaştı ne azıp haddi aştı.

Necm Suresi 18 Yemin olsun ki Rabbinin en büyük ayetlerinden bir kısmını gördü.

 
Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

theolog Yazdı:

eğer peygamber bir şey yapıyorsa bunun kaynağı vahiydir.

Allah Kuran'da bize bunu defalarca bildirir.

"O hevasına göre konuşmaz" ayeti de bunun en önemli delilidir.

Selam Theolog

Namaz gibi bir ibadetin toplum tarafından zaten bilindiği ve uygulandığı için Kur'anda buna dönük bir sıfırdan anlatım yerine düzenleme içerikli buyruklar olduğu yönündeki yorumlarınıza ben de katılıyorum.

Fakat katılmadığım birşey var. O da Necm Suresindeki "O hevasına göre konuşmaz" ayetini Kur'andışı vahye dayanak olarak göstermeniz. Lütfen ayetin öncesine de bakınız.

Necm 3-5. O; kuruntudan, keyfinden konuşmuyor. İndirilmiş bir vahiyden başkası değildir o. Kuvvetleri çok müthiş olan belletip öğretti onu ona.

Birilerinin Allah Resulüne "sen bunları kafandan uyduruyorsun" dediği sözler Peygamberimizin "işte Rabbin buyrukları" dediği sözlerdir. Cebrail'le vahyedilen bu sözler Kur'andaki sözlerdir.

Allah'ın Cebrail vasıtasıyla Muhammed'e vahyetmesi. Aynen bu kodla başka hangi ayette Kur'andışı vahye örnekleme vardır?


Toplum tarafından zaten bilenen ve uygulanagelen şeyler hakkında Kur'anda silbaştan anlatım yapılmamış, düzenlemelerle yetinilmiş olması makuldur. Fakat makul olmayan şey bunda Kur'andışı vahiy olgusu aramaktır. Çünkü zaten İbrahimi bir gelenek olarak yaşatılan ve toplantı günlerinde de icra edilen bir namaz ibadeti herkesin malumu. Cenaze ardından saygı ve sevgi gereği dua da kadim bir gelenek.

"Silbaştan anlatım yoktur, detaylar belirtilmemiştir. Çünkü bunlar herkes tarafından bilinen meselelerdir" söylemi ile "işte bunlar extra, kur'andışı vahyin varlığına delildir" çıkarımı arasında açık bir tezat bulunmaktadır.



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

theolog Yazdı:

Bizler, yani peygamberin görevini posta memurluğuna indirgemeyen müslümanlar...



Zaten aklı başında hiçbir müslüman Peygamberlerimize "postacı" gözüyle bakmaz/bakamaz.

Zira hiçbir postacının mektubu açma, içeriğe vakıf olma ve söylenenleri uygulama gibi bir yetkisi bulunmamaktadır.

Halbuki özne Resullerimiz olduğunda şu söylenebilir: Postanın adresi başkası değil o Resulün bizzat kendisidir. Gönderen Allah, alıcı Resulullah. Onun görevi mektubu açıp okumak, çevresine duyurmak ve içeriği yaşamak ve yaşatmaktır.

Hangi postacı "bakın postanın göndereni benden size şunları duyurmamı ve söyleneni hep birlikte yapmamızı istiyor" demektedir?

Ben "birileri Peygamberimize postacılık rolü biçiyor" tipi bir ithamı aklanma ve aklama gayretinin ürünü isabetsiz bir yakıştırma olarak görmekteyim.  Bu yakıştırmayı ilk olarak kim yapmışsa  yanlış yapmış. Postacı olarak Cebrail'i işaretleselerdi belki... Ama o zaman da bu söylem bir silah olarak kullanılamayacaktı.




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

<< Önceki Sayfa 16 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats