Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Peygamberimizin Kur'an'ın açıklayıcısı olması ise ona bir eksiklik atfetmemiz anlamına gelmez. Kur'an'da cuma namazı ve cenaze namazı kılınması için emir omadığı halde peygamberimiz bu namazları kıldırmıştır. Sonradan gelen ayetler ise bunları düzenler. Allah Cuma Suresinde mü'minlerin cuma namazı esnasında nasıl davranmaları gerektiğini açıklar. Yine cenaze namazı sadece Kur'an'da bir yerde geçer. Tevbe suresi 84. ayette Allah c.c. peygamberimize, savaşmaktan çekinip evde kalmayı tercih eden kimselerin cenaze namazını kılmamasını söyler. Bundan önce Kur'an'da geçmediği halde peygamberimiz ölen mü'minlerin cenaze namazlarını kıldırmıştır. Dolayısıyla peygamberimiz Kur'an'da geçmeyen bir şeyi yapmıştır. Bu Kur'an'a bir eksiklik getirmez. Aksine burdan peygamberimiz ve diğer peygamberlerin Allah'ın vahyinin açıklayıcısı olduğunu anlarız.
"Biz hiç bir elçiyi kendi kavminin dilinden başkasıyla göndermedik ki, onlara apaçık anlatsın..." (İbrahim-4)
"...Sana da Zikr'i (Kur'an'ı) indirdik ki insanlara kendileri için indirileni açıklayasın ve onlar da iyice düşünsünler diye." (Nahl-44)
__________________ De ki: Allah'a itaat edin. Peygambere de itaat edin. Eğer ona itaat ederseniz doğru yolu bulmuş olursunuz.(Nur-54)
Senin arapça bildiğin falan yok.Senin niyetin bildiğini zannettiğin ama esasta bilmediğin arapçanla tafra satmak,ne kadar kültürlü olduğunu yutturmaktır.Bu nedenle senin gibilere laf anlatmak deveyi hendekten atlatmaktan zordur.Oysa sana ileti yazan arkadaş,gayet güzel cevap vermiş.
Tafra satmayı bırakta, arkadaşın yazısını yeniden oku,güzel bir çevirisi yapılmış olan mealden de bol bol okuma yap.belki böylece kibirin kırılır da,akledip anlarsınız hakikati vesselam.
Bay teolog yazdıklarını bir bir okudum. Kural 1: Eğer arapça bilmek, bu dini en iyi anlamanın yegane unsuru olsaydı; Suudlular, emirler, saddamlar, filanca yabancı bankalarda yüklü hesabı olan ve trilyonluk altın klozete sııçan arap şeyhleri Kuranı en super anlayanlar olurdu.
Sorun Kurana ne gözle bakıldığındadır. Sen ve sen gibi düşünen çoğul İçinde, hadisler olmaksızın Kuran herşeyi anlatamaz cinsinden atom çekirdeği kadar bile duygu geçiyorsa Kuran sana gerçekten birşey vermez. Kurana nasıl yaklaşırsan oda sana öyle yaklaşır. Yoksa hikmetli kitap olduğuna dair gayri ihtiyari şüphenmi var.
Kuranda eksik hiçbir şey yok diyen Allah, Abdesti tam olarak anlatan Allah, Salatı fecr=1, salatı işa=2, salatı vusta=3 ten bahseden Allah, ikindi ve yatsıyı senin zülefa/ sacaklarının yorumunamı bıraktı sanıyorsun. Bu neye benzer biliyormusun abdesti anlatan Allah, yüzlerinizi=1, kollarla birlikte ellerinizi=2 yıkayın derken, baş=3 ve ayakların meshedilmesini=4 saklamış ve kişilerin yorumuna bırakmış gibi saçma/tutarsız bir anlayış olurdu.
Hayret değilmi teolog kardeş. Ben 20 yıldır Kuranı hakimle meşgulüm ve konumda uzmanım, gelsin bakalım herkes, demenin şeytanın eline vereceği kozu iyi bilirim. İyi bilirimki, lainin işi kefere ve müşriklerle pek olmaz, onun derdini bilirim o beni iyi tanır, kelamullah sayesinde bende onu.
Kişinin Kuran söylemine rağmen, Kurandan nasıl uzaklaştırdığını da. Önden arkadan sağdan soldan yani asla tahmin edemiyeceğimiz yönden nasıl aldattığını da. Allah'ın Yemin ederek, iblisin zannında nasıl haklı çıktığını, söylediğini de.
Lain (şeytanın ve dostlarının)derdi Kuran sevdalılarıyladır. Geriye kalan kuru kalabalığın boynuna zaten ipi geçirmiş dilediği yöne sürmekte.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Her şeyden önce benim Arapça bilgimin düzeyi hakkında konuşmak sana düşmez.
Meydanboşun yazısına gelince, onun cevabı çok önceden verildi zaten. Ama anlamamakta ısrar eden arkadaşlar için yazıyorum.
Birincisi benim özellikle üzerinde durduğum ayet Bakara-238. Dikkatle bakarsanız meydanboşun Hud-114'ü açıkladığını görürsünüz.
İkincisi burda kimseye namazın beş vakit olduğunu ispatlama gibi bir gayret içinde değilim. Dikkat ederseniz farz olan namaz sayısı beştir demiyorum, üçten fazladır diyorum. Amacım bu noktaya dikkat çekerek Kur'an hakkında yanlış bir bakış açısına sahip olduğunuzu göstermek.
Ama artık boş ağız dalaşı yapmaktan sıkıldım. Eğer bu konuda verecek ilmi bir cevabınız varsa bekliyorum.
Allah namaz vakitlerini elbette benim yorumuma bırakmadı. Hepsini hz.peygambere bildirdi. Tıpkı kur'an'da geçmediği halde cenaze ve cuma namazlarının kılınmasını hz. peygambere bildirdiği gibi. Bu konularla ilgili Kur'an'da bir emir yoktur. Allah cc. Cuma suresi ve Tevbe suresi 84.de bu konuları düzenlemeye yönelik emirler vermiştir. Cuma ve cenaze namazları Kur'an'da geçmediği halde peygamberimiz bu namazları kendi insiyatifiyle kıldırmış değildir. Allah cc. namazları ve kılınış şekillerini cebrail vasıtasıyla hz. peygambere bildirmiştir.
"wa ma yantiku anil hawa in huwa illa wahyun yûhâ"
"O hevasına göre konuşmaz. Onun söyledikleri ancak vahyolunmakta olan vahiydir" Necm 3-4
Sonuç olarak başta da belirttiğim gibi bu bir bakış açısı sorunudur. Dolayısıyla anlamak isteyen anlar. Arkadaşlara tavsiyem başkalarının ilmi yeterliliği üzerinde ileri geri konuşmak yerine daha fazla bu konulara kafa yormaları vesselam...
__________________ De ki: Allah'a itaat edin. Peygambere de itaat edin. Eğer ona itaat ederseniz doğru yolu bulmuş olursunuz.(Nur-54)
Allah namaz vakitlerini elbette benim yorumuma bırakmadı. Hepsini hz.peygambere bildirdi. Tıpkı kur'an'da geçmediği halde cenaze ve cuma namazlarının kılınmasını hz. peygambere bildirdiği gibi. Bu konularla ilgili Kur'an'da bir emir yoktur. Allah cc. Cuma suresi ve Tevbe suresi 84.de bu konuları düzenlemeye yönelik emirler vermiştir. Cuma ve cenaze namazları Kur'an'da geçmediği halde peygamberimiz bu namazları kendi insiyatifiyle kıldırmış değildir. Allah cc. namazları ve kılınış şekillerini cebrail vasıtasıyla hz. peygambere bildirmiştir.
"wa ma yantiku anil hawa in huwa illa wahyun yûhâ"
"O hevasına göre konuşmaz. Onun söyledikleri ancak vahyolunmakta olan vahiydir" Necm 3-4
Kuranda ölen biri için dua etme ifadesi var.
Bu cenaze namazı değildir. cenaze namazı olsa salatı ikame olarak geçerdi. Kuranda cenaze için namaz kılınmaz, dua edılır. şunuda eklemek gerekir ki dua ya teşvik yoktur..
Tevbe Suresi 84Onlardan ölen biri üzerine sonsuza dek dua etme; böyle birinin mezarı başında da durma. Bunlar Allah'a ve resulüne nankörlük ettiler ve yoldan sapmış olarak ölüp gittiler.
Cuma günü kılınan namaz da Kuranda vardır.
Cumua Suresi 9 Ey inananlar! cuma günü, namaz için çağrı yapıldığında, Allah'ı anmaya/Allah'ın Zikri'ne koşun! Alış-verişi bırakın! Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.
"Cuma ve cenaze namazları Kur'an'da geçmediği halde peygamberimiz bu namazları kendi insiyatifiyle kıldırmış değildir. Allah cc. namazları ve kılınış şekillerini cebrail vasıtasıyla hz. peygambere bildirmiştir. "
Atma teolog efendi,modası geçmiş bilgileri bize satma.Sen Kuran-dışı vahiy olduğunu beyan etmekle hem Kurana hem de peygambere hakaret ediyorsun.
Burada bayatlamış fikirlerini satmakla vakit geçireceğine, ya bu sitedeki bütün yazıları okumaya çalış yada bize arapça despotluğu yapıp bilgiçlik taslamak yerine git arapçanı geliştir.
Belki bu vesileyle arap aydınlarından bir El-Cabiri'yi,bir H. Hanefi'yi yada bir başkasını keşfedersin de kumdan kalelerle oynadığının farkına varırsın vesselam.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Eğer önceki yazdıklarımı dikkatle okursanız "Kur'an'da cenaze namazı ya da cuma namazı yoktur." gibi bir ifade kullanmadığımı görürsünüz. Anlatmak istediğim şu:
Cuma suresinde Allah şöyle buyurur:
-Ey iman edenler, cuma günü namaz için çağrı yapıldığında hemen Allah'ı zikretmeye koşun ve alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz bu sizin için daha hayırlıdır.
-Artık namazı kılınca yeryüzüne dağılın. Allah'ın fazlını isteyip arayın ve Allah'ı çokça zikredin; umulur ki felaha kavuşmuş olursunuz. (Cuma 9-10)
-Oysa onlar bir ticaret ya da bir eğlence gördükleri zaman ona sökün ettiler ve seni ayakta bıraktılar. De ki: Allah'ın katında bulunan eğlenceden ve ticaretten daha hayırlıdır. Allah rızık verenlerin en hayırlısıdır. (Cuma 11)
Son ayette kullanılan fiil mazi çekimlidir. Dolayısıyla burada önceden olmuş bir olaydan söz etmektedir Allah cc. Son ayetteki fiilin mazi çekimli olması bize bu ayet gelmeden önce de müslümanların cuma namazı kıldıklarını gösterir. Bu ayet gelmeden önce de müslümanlar cuma namazı kılmaktadır gelen ayet mevcut durumu düzenlemeye yöneliktir.
Cenaze namazı ile ilgili ayette de durum aynıdır. Burada da bir emir söz konusu değildir. Allah cc. ayette ona kimlerin cenaze namazlarını kılmaması gerektiğini bildirmektedir. Peygamber (sav) Kur'an'da bir emir bulunmadığı halde bundan önce de ölen müminlerin cenaze namazlarını kıldırmaktadır.
Bu ibadetlerin Kuranda emir formunda geçmemiş olması onların farz olmadığı anlamına gelmez. Hz peygamberin Allah ile kurduğu irtibat sadece Kur'an ayetleriyle sınırlı değildir. Eğer peygamber (sav) emir gelmediği halde cuma namazı kıldırmışsa bunu kendi insiyatifi ile değil Allah'ın isteğiyle yapmıştır. Bizler, yani peygamberin görevini posta memurluğuna indirgemeyen müslümanlar biliriz ki eğer peygamber bir şey yapıyorsa bunun kaynağı vahiydir.
Allah Kuran'da bize bunu defalarca bildirir.
"O hevasına göre konuşmaz" ayeti de bunun en önemli delilidir.
__________________ De ki: Allah'a itaat edin. Peygambere de itaat edin. Eğer ona itaat ederseniz doğru yolu bulmuş olursunuz.(Nur-54)
O hevasına göre konuşmaz ama oda bir insandır,yer içer ayetlerde onunda bu özelliğine dikkat çekilmiş.Yaptığı bir latife yada eşiyle yaptığı özel bir konuşmada mı vahıy,ayetin siyak ve sibabından vahyın indirilen Kuran olduğu açık,ayrıca hiç bir peygamber ayrıyetten hadis kıtabı yazdırmadı buna ilşkin Kuranda hiç kanıt yoktur.Tam tersi Musa ölünce ummetı Tevrata varıs olmuştur,mişnaya degıl,Kurana göre yahudılere bunla hakemlık yapardı peygamberımız.
Cuma namazı emrı açık alışverşi bırak namaza gıt,cenaze namazı ise namaz degıl dua sadece ,salat gecer ikame yok ve müslüman ölen kişi için izin verılen ,mezarı basında Allahtan fayda vermeyeceğini bilerek ölüyü anmak ve rahmet istemektir,Kuran ölü kıtabı degıl dırı kıtabıdır,dualarda öyle, o yuzden cenaze duası konusunda tesvık yoktur.Emır sadece sudur ki kafır olduğu açık kişi için rahmet ıstemeyın,İbrahım peygamberın babasına yaptığı dua mesela kabul olmamıştır.Manzaralar kaygı verici ki parayla mezar basında defterı kapalı ölulere Kuran okuyan ımamlar heryerde ,oysa Kuran teblığdır,dırıler ıçındır,ölü kurtarma,buyu, ufuruk,muska degıl.
Yemin olsun inip çıktığı zaman yıldıza/fışkırıp çıktığı zaman çimene/süzülüp aktığı zaman Ülker Yıldızı'na/aşağı indiği zaman o parçalar halinde ağır ağır gelene,
eğer peygamber bir şey yapıyorsa bunun kaynağı vahiydir.
Allah Kuran'da bize bunu defalarca bildirir.
"O hevasına göre konuşmaz" ayeti de bunun en önemli delilidir.
Selam Theolog
Namaz gibi bir ibadetin toplum tarafından zaten bilindiği ve uygulandığı için Kur'anda buna dönük bir sıfırdan anlatım yerine düzenleme içerikli buyruklar olduğu yönündeki yorumlarınıza ben de katılıyorum.
Fakat katılmadığım birşey var. O da Necm Suresindeki "O hevasına göre konuşmaz" ayetini Kur'andışı vahye dayanak olarak göstermeniz. Lütfen ayetin öncesine de bakınız.
Necm 3-5. O; kuruntudan, keyfinden konuşmuyor. İndirilmiş bir vahiyden başkası değildir o. Kuvvetleri çok müthiş olan belletip öğretti onu ona.
Birilerinin Allah Resulüne "sen bunları kafandan uyduruyorsun" dediği sözler Peygamberimizin "işte Rabbin buyrukları" dediği sözlerdir. Cebrail'le vahyedilen bu sözler Kur'andaki sözlerdir.
Allah'ın Cebrail vasıtasıyla Muhammed'e vahyetmesi. Aynen bu kodla başka hangi ayette Kur'andışı vahye örnekleme vardır?
Toplum tarafından zaten bilenen ve uygulanagelen şeyler hakkında Kur'anda silbaştan anlatım yapılmamış, düzenlemelerle yetinilmiş olması makuldur. Fakat makul olmayan şey bunda Kur'andışı vahiy olgusu aramaktır. Çünkü zaten İbrahimi bir gelenek olarak yaşatılan ve toplantı günlerinde de icra edilen bir namaz ibadeti herkesin malumu. Cenaze ardından saygı ve sevgi gereği dua da kadim bir gelenek.
"Silbaştan anlatım yoktur, detaylar belirtilmemiştir. Çünkü bunlar herkes tarafından bilinen meselelerdir" söylemi ile "işte bunlar extra, kur'andışı vahyin varlığına delildir" çıkarımı arasında açık bir tezat bulunmaktadır.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Bizler, yani peygamberin görevini posta memurluğuna indirgemeyen müslümanlar...
Zaten aklı başında hiçbir müslüman Peygamberlerimize "postacı" gözüyle bakmaz/bakamaz.
Zira hiçbir postacının mektubu açma, içeriğe vakıf olma ve söylenenleri uygulama gibi bir yetkisi bulunmamaktadır.
Halbuki özne Resullerimiz olduğunda şu söylenebilir: Postanın adresi başkası değil o Resulün bizzat kendisidir. Gönderen Allah, alıcı Resulullah. Onun görevi mektubu açıp okumak, çevresine duyurmak ve içeriği yaşamak ve yaşatmaktır.
Hangi postacı "bakın postanın göndereni benden size şunları duyurmamı ve söyleneni hep birlikte yapmamızı istiyor" demektedir?
Ben "birileri Peygamberimize postacılık rolü biçiyor" tipi bir ithamı aklanma ve aklama gayretinin ürünü isabetsiz bir yakıştırma olarak görmekteyim. Bu yakıştırmayı ilk olarak kim yapmışsa yanlış yapmış. Postacı olarak Cebrail'i işaretleselerdi belki... Ama o zaman da bu söylem bir silah olarak kullanılamayacaktı.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma