Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
DİNAYETİN BEŞ VAKİT NAMAZ AÇIKLAMASI(!)
Şartlarını taşıyan müslümanlara günlük beş vakit namazın farz olduğu Kitap (Kur'an-ı Kerîm), Sünnet ve icma' ile sabittir.
Namazın farziyeti ayetlerle sabittir ama beş vakit olduğuna dair Kuran+..ilaveleri anlayışı sakattır.Allahın farz kılmasını yeterli bulmayan bu anlayış dini kültürel bir unsura dönüştürme cinayeti işlemektedir.
Beş vakit namazın vakitlerine Kur'an-ı Kerîm'de mücmel olarak değinilmiş, bu mücmel ifadeler Hz. Peygamber'in mütevâtir fiilî sünnetiyle açıklığa kavuşturulmuş ve İslâm alimleri bu konuda görüş birliğine varmışlardır. Dolayısıyla birtakım kimselerin beş vakit namazın vakitleri konusunda tereddütler uyandırmaya çalışmaları, ümmetin bu kuvvetli icma'ı karşısında tutunamaz.
Burada da aynı sakat mantalite devam etmekte,yukarıda yazılanlar Allahın kendisinden başkasına kulluk etmeyelim diye ayrıntılı olarak açıkladığı kitabına hakaretler içermektedir.
Kur'an-ı Kerîm'de beş vakit namaza mücmel olarak işaret eden ayetlerden bazıları şunlardır:Bakara: 238; Nisa: 103; Hûd: 114; İsrâ: 78; Taha: 130; Rûm: 17-18; Nûr: 36; Kâf: 39-40.
Kuranda salattan ve saltın ikamesinden bahseden 99 ayet mevcut olup yukarıda yalnızca bunların birkaçı zikredilmekte,ayetlerin mealleri verilmediği için gariban halkımız bu zatların ilminin yüksekliğne hayran kalmaktadır.Öyle ya bu kişiler bu ayetlerin numaralarını verdiklerine göre demekki ayetlerin içeriğinden de haberdardırlar.Oysa adım gibi eminimki hiç biri bu ayetleri bütün olarak inceleyelip aşağıdaki sonuçlara ulaşmamış ve kes kopyala yapıştır zihniyetiyle hareket etmişlerdir.
Bu ayet-i celîlelerden, söz gelimi, Bakar Sûresi, ayet: 238'de: "Namazlara ve ayrıca orta namaza devam edin" buyurulmaktadır.
Ayet-i kerîmedeki "namazlar" kelimesi çoğuldur. Arap dilinde çoğul, "üç"ten başlar. "İki"ye tesniye denir ve "iki namaz" sözü "salâteyn" şeklinde ifade edilir. Demek oluyor ki "namazlar" ifadesinden en az üç namaz anlayacağız. Ayrıca bir de "orta namaz" var. Çünkü matuf, matufun aleyh'ten (üzerine atıf yapılandan) ayrıdır. Bu sebeple bu (orta namaz), "namazlar" ifadesine dahil değildir. Ancak üç namazın arasında kalacak bir namaza "orta namaz" denilmesi mümkün değildir. Ortanın her iki yanında eşit sayıda namaz olması gerekir. O halde "namazlar" ifadesinden en az 4 namaz ortaya çıkar. 4 namazın ortasında bulunan bir namaz, "orta namazı" olur. Bu orta namazın ikindi namazı olduğu Peygamber (s.a.v.) Efendimiz tarafından açıklanmıştır.
2. sürenin 238. ayetine yaptıkları ve beş vakit çıkarttıkları yukarıdaki yorum ise tam bir safsatadır.Hiç kimse kalkıpta buradaki salatlar ifadesi günlük namazlar içinmi söylenmekte ve salat-ı vusta ifadesi bir zaman diliminimi belirtmekte veya bu yorumu herkes bu şekildemi yapmakta..?diye sormamaktadır.oysa,örneğin bir M.Esed bu vusta kelimesini tamamen farklı değerlendirmekte,bu ifadenin namazları gereği kılmaya işaret ettiğni bildirmektedir.Ama derin alimlerimizi(!)bu tür yorumları ırgalamamakta,burunlarının dikine gidip halkın dinsel (!) inançlarına halel gelmemesi için vargücüyle gecesini gündüzüne katmaktadırlar. Oysa bu ayetteki salatlar ifadesini müslümanın her zaman için kılabileceği namazları da içermekte ve günlük bir vakitte kılınacak namazlara dair herhangi bir hasr (özel ve dar anlam ifadesi) içermemektedir. Kezâ Hûd Sûresi ayet: 114'de: "Gündüzün iki tarafından ve gecenin (gündüze) yakın saatlerinde namaz kıl..." buyurulmaktadır.
Ayet-i celîlede "gündüze yakın saatler" anlamındaki "zülef" kelimesi, "zülfe"nin çoğuludur. Yukarıda açıklandığı üzere, Arapça'da çoğul, en az üç adedi ifade eder. Demek ki bu emre göre, gecenin gündüze yakın saatlerinde en az üç vakit namaz var. Ayrıca iki vakit de "gündüzün iki tarafında" var. Böylece bu ayet-i kerîmeden de, günde beş vakit namazın farz olduğu açık bir şekilde anlaşılmaktadır.
Hud:114 ayeti aslında beş vakit oluşu değil,Nur:58 ayetinde açıkça adı zikredilen fecr salatı ile İşa salatının o dönemdeki vakitlerini ve İsra :78 ayetinin açılımını bize tarif etmektedir.Zülf kelimesi,bizim türkçede kulladığımız zülüf olup saçak anlamında olan bu kelime iki vakitte kılacağımız salatın başlangıcı olan gündüzün iki tarafı ifadesinin gecenin yada karanlığın hangi aşamasına kadar olacağını bildiren bir açıklama "yani gecenin gündüze yakın zülüflerinde(saçaklarında)"ifadesidir.
Yukarıda anlatmak istediklerim kısaca şudur:
1-Kuranda kesinlikle beş vakit namazıaçıkça ifade eden hiçbir ifade yoktur.İki ayete yapılan yorumlar ise geleneğin anlayışını doğrulamak için yapılan subjektif yorumlar olup zorlamalar içermektedir.
2- Kuranda açıkça iki namaz ismi geçmekte ve ayetler bütün olarak değerlendirildiğinde bu iki namazın vakitleri vakit bildiren ayetlerle açıklanmaktadır.Bu sitede üç vakit diyen arkadaşlar da ayetlere dayanmakla birlikte,bütüncül bir değerlendirme yapamadıklarını düşünmekteyim..Ancak onlar yalnızca Kuranı referans aldıkları için burada eleştirilen zihniyete kesinlikle girmememekte ve en doğruya hep birlikte ulaşmamız için zamana ihtiyaç olduğu düşünülmektedir.
3-Kuranın iki vaktini yetersiz ve eksik gören dinayet yetkilileri ise utanmadan peygamberi ve diğer unsurları işin içine katarak beş vakit olayını kitleleri manipüle edip dayatmakta,açıkça zulüm yaparak insanları hak yoldan ayırıp sapmalarına sebep olmaktadırlar.Allahın laneti tüm saptırıcıların üzerine..
Son olarak şunu ifade edeyimki burada bir zihniyet sorgulanmakta olup,üç vakit olsa ne olur,beş vakit olsa ne olur? türü sorular bu konunun dışındadır vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
|