Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Kur'anda sadece Hz.muhammed'i ilgilendiren ayetleri bilmiyorsun, sadece seni-beni ilgilendiren ayetleri de bilmiyorsun o halde nasıl oluyor da ahkam kesiyorsun?
Titanikmiş. Ne alaka??
Salat ve İkame Edilen Salat arasındaki farkı birkaç cümleyle özetlemeni rica ediyorum. Sadece bunun için bana 5-10 sayfa okutma lütfen. hangisi söylev hangisi bağlılık?
Salat'ın iki temel anlamı varsa o halde ikame edilen salat bağlılık anlamına mı geliyor yoksa nutuk anlamına mı? Yoksa böyle bir ayrım yapma zahmetine girişmedin mi?
O halde Neye göre ayrım yaptın? Keyfine göre mi? Bazı yerlerde salat bazı yerlerde de İkame edilen salat kavramı geçiyor. Bu hiç dikkatini çekmedi mi?
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Katılma Tarihi: 24 eylul 2005 Yer: Almanya Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam.
Kendi adima konusayim:
Ben de ögrenen biriyim, hakikati ariyorum herkes gibi.
Hadislerin hic birinden faydalanmiyorum, özellikle Ibadet hususunda. Bana Din'imi birinci elden anlatan Rahman, beni hadislere/rivayetlere/bilindik uygulamalara muhtac birakmis olamaz.
Cünkü konu herhangi bir konu degil, dogrudan Ibadet'le alakali. Fil vakasi ne zaman nerede oldu, neler oldu neler olmadi, Hz. Muhammed(a.s.) hangi sehirde vefaat etti, Kur'an disinda neler söyledi, bu gibi konularin ibadetimle hic bir ilgisi yok. Mesela Abdest almam icin bunlari bilmem gerekmiyor, Namaz'i kilmam icin bu tür sorulara cevabim olmasi gerekmiyor.
Hadisler tarihsel olaylar hakkinda bir fikir verebilir, bir bakis acisi sunabilir, ama asla ne Abdest'in müracatidir nede Namaz'in, kisacasi bana Din'imi aciklayan Allah "ben su kadarini anlattim, elinizede Furkan'i verdim, gerisini "sözlerin en güzeline uyarak" arastirip bulun" demiyor.
Abdesti bir Ayet icinde (bence) hic kimsenin yorumuna muhtac birakmaksizin Rahman anlatmis. Namaz Hz. Ibrahim'den beri biliniyordu da, Abdest farz degilmiydi, bilmiyorlarmiydi? Biliyorlardi ise Rahman neden Kur'an-da tekrar buna deginme geregi duymusta, Namaz'in ayrintilarini (nasilsa zaten biliniyordu mantigi ile) aciklamamistir görüsünü kabul edelim?
Allah'in_askeri! Bazi sorgulamalarin mantikli ve yerinde olsada verdigin cevaplar malesef dayanakli degil, kendi Forumunda da bunu dilegetirmistim.
Ben sahsen ne diger görüsün taraftariyim nede bu görüsün. Suan icin, dogrusu su olabilir seklinde birikimimde yok, ilerde olur veya olmaz, Allah bilir.
Salat'ın iki temel anlamı varsa o halde ikame edilen salat bağlılık anlamına mı geliyor yokda nutuk anlamına mı? Yoksa böyle bir ayrım yapma zahmetine girişmedin mi?
İkisini de bir bağlantı olarak düşündüğüm için bir farkları yok. Birinde müminler bağlantıyı ayakta tutuyor diğerinde ise peygamber Kuran okuyarak bağlantıyı / irtibatı gerçekleştiriyor.
Abdesti bir Ayet icinde (bence) hic kimsenin yorumuna muhtac birakmaksizin Rahman anlatmis. Namaz Hz. Ibrahim'den beri biliniyordu da, Abdest farz degilmiydi, bilmiyorlarmiydi? Biliyorlardi ise Rahman neden Kur'an-da tekrar buna deginme geregi duymusta, Namaz'in ayrintilarini (nasilsa zaten biliniyordu mantigi ile) aciklamamistir görüsünü kabul edelim?
harika bir soru. namazın ibrahimden bu yana geldiği ancak saf sünniler iddia edebilir.
Allah'in_askeri! Bazi sorgulamalarin mantikli ve yerinde olsada verdigin cevaplar malesef dayanakli degil, kendi Forumunda da bunu dilegetirmistim.
Birinde müminler bağlantıyı ayakta tutuyor diğerinde ise peygamber Kuran okuyarak bağlantıyı / irtibatı gerçekleştiriyor.(Allahın Askeri)
Demek ki Allah (haşa) boşu boşuna salat ve ikame edilen salat ayrımı yapmış.
Pekala Hangisinde eli yüzü yıkamak mecburi? Hangisinde başa ve ayaklara meshetmek zaruri? Bağlantıyı ayakta tutmakla ile şapur şupur yıkanmak arasında ne gibi bir ilinti var? hele hele başa meshetmekle bağlılık arasında ne alaka var?
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Pekala Hangisinde eli yüzü yıkamak mecburi? Hangisinde başa ve ayaklara meshetmek zaruri? Bağlantıyı ayakta tutmakla için şapur şupur yıkanmak arasında ne gibi bir ilinti var?
Mantık olarak peygamberin uyguladığı söylevde el yüz yıkanır. El yüz vs yıkamak zihni açmak için gerekli çünkü. Cinsel münasebetten sonra yıkanmak da pis bir halde Kuran dinlemek saygısızlık olur diye emredilmiş olabilir. Yoksa Allah'ın huzuruna (kabeye !) çıkıp bir kaç duayı ezbere okumakla bunların hiçbir alakası olamaz.
Mantık olarak peygamberin uyguladığı söylevde el yüz yıkanır. El yüz vs yıkamak zihni açmak için gerekli çünkü. Pis bir halde Kuran dinlemekte saygısızlık olur diye olabilir. Yoksa Allah'ın huzuruna (kabeye !) çıkıp bir kaç duayı ezbere okumakla bunların hiçbir alakası olamaz.(Allahın Askeri)
Benim elim yüzüm temizse ne diye günde 3-5 kez elimi yüzümü yıkayayım? Hele hele ne diye her söylev öncesi başımı meshedip durayım?
Bir söylev yapılacak veya dinlenecek ama öncelikli şart hep beraber el yüz yıkamak??? Ve nedense başa ve ayaklara meshetmek???
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma