Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Şu ayeti dikkatlice inceleyelim: Ahzab53:''
Ahzâb 53
(Medenî 90)
Ey
inananlar! Peygamber'in evlerine, yemeğe çağırılmaksızın vakitli vakitsiz
girmeyin; fakat davet edilseniz girin ve yemeği yiyince, dağılın. Sohbet
etmek için de girip oturmayın. Bu haliniz Peygamber'i üzüyor, o da size bir
şey söylemeye çekiniyordu. Allah gerçeği söylemekten çekinmez. Peygamber'in
eşlerinden bir şey isteyeceğinizde onu perde arkasından isteyin. Bu sayede
sizin gönülleriniz de, onların gönülleri de daha temiz kalır. Bundan sonra ne
Allah'ın Peygamber'ini üzmeniz ve ne de O'nuneşlerini nikahlamanız asla caiz değildir. Doğrusu bu, Allah katında büyük
şeydir. Bu ayet şimdiye kadar peygamberin evine girip çıkma adabını gösteriyor gibi anlatılmış ve ayrıntılara dikkat edilmemiştir. Peygamber aynı zamanda müminlerinde emiri olduğuna göre oaraya giden insanlar herhalde sadece yiyip içmek için veya laf olsun gibisinden bir iki hal hatır sormak için gitmiyorlardı,evet belki bu amaçlarla gidenlerde olabilirdi ancak ciddi bir meselesinden dolayı şikayet gibi,hak talebi gibi,veya tanık gösterme amaçlı gibi pek çok ciddi işler içinde gidenler olabilirdi,peygamberin kendine mahsus bir sarayı olmadığına göre Onun evi aynı zamanda bir devlet dairesi işlevinide görüyordu,bu durumda herhalde şu düşünce akla geliyor,devlet dairesine herhalde daha çok ciddi işler için gidilir.Peki ayetin bir kısmından lüzumsuz meşguliyetten sakındırıldığı anlaşılıyor ki bu gayet normaldir,çünkü orası aynı zamanda devlet dairesi işlevini de yapmaktadır,fakat mealin seyri sonradan değişiyor ve iş,ciddi devlet işlerinden birden uçkur meselesine kaydırılıyor ve sanki oraya giden insanlar uçkur zevklerini tatmin etmek için gidiyorlarmış gibi peygamberin hanımlarını bu uçkur sevdalılarından korumak isteyen kıskanç bir tanrının sözleri ortaya çıkıyor ve şöyle söylüyor''Peygamber'in
eşlerinden bir şey isteyeceğinizde onu perde arkasından isteyin. Bu sayede
sizin gönülleriniz de, onların gönülleri de daha temiz kalır. Bundan sonra ne
Allah'ın Peygamber'ini üzmeniz ve ne de O'nun eşlerini nikahlamanız asla caiz değildir. Doğrusu bu, Allah katında büyük
şeydir.''buyuruyor.oysaki şimdi bir devlet dairesine gittiğinizde bayan olsun erkek olsun kimse size perde çekebilir mi,perde çekildiği zaman resmi işinizi nasıl yapacaksınız.O halde birkaç ihtimal ortaya çıkıyor. 1-Ya tanrı aşırı bir kıskançlığa sahip bu kıskançlığı ona devlet idaresinin nasıl olacağını unutturmuş 2-Ya ayet,kıskanç insanların ekmeğine yağ sürecek şekilde tamamen yanlış tercüme edilmiştir.
__________________ medeniyet
|