Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 23 agustos 2006 Yer: Almanya Gönderilenler: 27
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
merhaba sınan kardes tam sonuc olarak neyı anlatmak ıstedıgnı anlayamadım ozur dılerım burda yenı oldugum ıcın kusura bakma.yenı okudum bu konuyu ve yazmak ıstedım .eger bu konunun ozetı hakkında kısa bılgı ıle aydınlatırsan sevınırım ....
Bu konuyu en güzel açıklayan ercümen özkan benim bugüne kadar okudklarım arasında
Cuma namazı diye bir namazın olmadığını, çarpıtıldığını iyi açıklamış
sayın Efekentli bu yazı sanırım kafanızdaki soru işaretlerini giderecektir
TOPLANTI GÜNÜ=CUM' A GÜNÜ
Önce biz dilerseniz ayetten söz edelim: «Ey inananlar! Cum'a Günü namaz için çağrı yapıldığı zaman Allah'ı anmaya koşun; alım - satımı bırakın; bilseniz bu sizin için daha iyidir.»(2). Biz şimdi bu meali biraz daha açalım ve Cum'a Günü'nün yerine Türkçedeki karşılığını koyarak yeniden tercümesini verelim de biraz önümüz acılsın, ayetin manasını kavramak ve anlamak açısından.
«Ey inananlar! Toplantı Günü Namaz için çağırıldığınız zaman Allah'ı anmaya koşun; alım - satımı bırakın; bilseniz bu sizin için daha iyidir.»
Dikkatleriniz! ayetin delalet ettiği mananın üzerinde toplamaya çalışarak yaklaşınız konunun üzerine. Görünen odur ki hitab şöyledir : «Ey iman edenler! Toplantı Günü namaz için çağırıldığınızda...» Buradan açıkça şu anlaşılmaktadır: Zikri geçen günün özelliği TOPLANTI GÜNÜ oluşudur. Bildiğiniz gibi bu günün arablar arasındaki adı YEVM'ÜL ARUBA (Yedinci cennet günü anlamına geliyor)'dır. İlk TOPLANTI yapıldığından itibaren kullanıla kullanıla bu isim Müslüman arablarca terkedilmiş ve Arube günü artık TOPLANTI GÜNÜ yani YEVM'ÜL CUM'A olarak anılmaya başlanmış ve eskisi hatırlardan çıkarak bize kadar yalnızca TOPLANTI GÜNÜ anlamını taşıyan CUM'A GÜNÜ olarak gelmiştir, isim olarak arablar arasında CUM'A diye birgün yoktur, Aruba günü vardır. Lakin bu güne rastlayan günlerde Müslümanlar biz ÖZEL TOPLANTI (EL CUM'A) yapmaya başlayıp, sürdürüp geldiklerinden artık günün adı (gerçek adı) unutulmuş ve güne TOPLANTI GÜNÜ manasına gelen YEVM'ÜL CUM'A (Türkçesi Cum'a / günü( cuma günü değil yani gün olan cuma değildir bu, toplantı anlamndadır..araplarda cuma diye bir gün yoktur...) denilmiş ve denilmektedir.
Buradan önce şunu anlamak mümkündür ki günün özelliği namazdan değil, toplantı yapılan gün oluşundan kaynaklanmaktadır. Ayete bakıldığında zaten namaz için Cum'a Namazı değil, gün için Cum'a Günü yani toplantı .günü denilmektedir.Yani günün önemi vardır, ayrıyeten cuma namazı diye bir namaz yoktur.Ayetteki anlam yalnızca budur. Perşembe ile Cumartesi arasındaki Günün adı artık ARUBA GÜNÜ değil, TOPLANTI GÜNÜ olmuştur arab dilinde ve İslam ıstılahına da aynen geçmiştir. , allah o gün yani CUMA günü toplanın deseydi ARABEkelimesini kullanırdı çünlü araplarda bizde olduğu gibi cuma diye bir gün yoktur.oysa cuma günü namaz kılınması gerekseydi allah arabe günü toplanıp namaz kılın derdi...arapçada ise CUMA, TOPLANTIdemektir...yani türkçedeki cuma günü olmadığı çok açıktır.
Bildiğiniz gibi farslarda da günler (Yek şembe, düşembe, seşembe, çarşembe (çarşamba), pençşembe (perşembe), şeşşembe ve şembe'dir. Şembe haftanın başlangıç veya son günü anlamındadır. Yek şembe birinci gün, düşembe ikinci gün, seşembe üçüncü gün, çarşembe dördüncü gün, v.s. olarak anılırken farslar da Müslüman olduktan sonra şeşşembe (altıncı gün)'yi İslam Istılahında yer eden ismiyle yani Yevm'ül Cum'a (Cuma Günü) olarak anmaya başlamışlardır. Tıpkı arablarda olduğu gibi.. Müslüman olan bütün kavimler de aynı işi yapmışlar ve adı geçen altıncı güne kendi kavmî örflerinde ne deniyorsa onu terkedip, CUM'A GÜNÜ (TOPLANTI GÜNÜ) adı ile anmaya başlamışlar ve eski günlerinin isimleri de ancak çok eski kaynaklarda, tarih kitaplarında kalmıştır. Artık altıncı günün adı Müslüman olan her kavim için yalnızca TOPLANTI GÜNÜ manasına gelen CUM'A GÜNÜ'dür.
sünnet benim tanımımca peygamberimizle ilgili Kuran dışında günümüze ulaşan rivayetler ,uygulamalar ve tarihsel bilgilerdir.bize düşen SÜNNETİN KURANIN SÜZGEÇİNDEN GEÇEREK SAHİH OLMASI GEREKTİĞİNİ SAVUNMAK ve kalan tarihsel bilgileri almak.ama bu Kuran eksik demek değil,Kuran bir mümin için yeterlidir ve kendiside Kamer suresınde 3 kez vurguladığı gibi açıklayıcıdır.peygamberimizin islam camiasında sahıh kabul edilen Buhari ve Müslimden nakıl hadisinde (BENLE İLGİLİ BİR RİVAYET SİZE ULAŞTIĞINDA ONUN DOĞRULUĞUNU KURANDAN ARAMADAN AMEL EDİP YAYMAYIN )der.gerçek sünnet yol budur.
namaz konusuna ve cuma namazına gelince,abdest,abdesti bozan haller namaz vakitlerinin asgari üç vakit olması,kıyam ruku secde,huşu ve samımıyet,kıraat kolayına geleni namazda okumak,sesi orta seviyede tutmak,Kuran bütün olarak ele alındığında size namazı anlatır ve bana göre şüphe duyulmaması gereken bir ibadettir.maide6,bakara 238,hud 114,bakara 239,bakara 125,bakara 238,cumua9,beyyine 5,müzemmil 20.
namazın katı kurallara bağlanmamasının tek sebebi namazın daha samimi bir diyalog olmasını sağlamak ve kör ,topal ,cahıl,okuma yada arapça bilen ,bilmeyen,ezber gücü olan olmayan herkesin Allah ile rahatlıkla diyalog kurmasını sağlamaktır.mezheplerin namaz konusundaki katı tutumları yanlıştır ve cuma namazı tek cemaat kılnması farz olmuş namazdır.geri kalan vakıt namazlarının 27 kez daha sevap olup olmayacağını Allah bilir.dikkat edin cami de sunnet namazı kılarken herkes kendi kılıyor imam yine önde.yani aslında bu uygulama zaten imamım neden Kuran da yer almadığınıda gösterıyor olmazsa olmaz değildir çünkü...
Namaz kılınan her yer namaz süresince mescit özelliği taşır.ama yinede ben vakit namazlarınada mahallede ki mescitede ara da gidiyorum.toplumla kaynaşmalıyız,onlar önyargılı olsalar da bize Allah için katlanmalıyız,güzellikle dini daha çok araştırmalarını ve Kuran okumalarını sağlayabiliriz.bu yönde cami cemaatinden bir kaç kişiye faydam oldu,tabii tartıştıklarımda oldu ama herkesin inancı kendine dedık ve saygıyla ayrılarak...
cuma namazı ile ilgili surede sonra yeryüzüne dahılıp rızık aramamızı ve toplantıdan önce bıraktığımız alışverişe yada ticarete yada günlük hayata geri dönmemizi emreder.eğer namaz olmasaydı bunca cami ,kabe ,mescid niye yapılmış,sonra yahudilerdede namazın izleri var ve onlarda ibadethanelerinde secdeye varıyor(ağlama duvarı)
arkadaşlardaki şüpheyi ,hurafelerin çokluğuna bağlıyor ama yersiz buluyor yine Kuran' a çağırıyorum.
bu konuyu Savaş1 in yaptığı alıntı güzel açıklamış.
"Cuma namazı" ifadesi Kuranda yok.
Varolan şu: Toplantı(cuma) günü kılınan namaz var. bu müslümanların ortak kararıyla cuma da olabiilir, pazar da, salı da... Bu namazın öğle vakitleri olduğunu insanların, alış-verişi(iş-güç) bırakmasından anlayabiliyoruz.
CUMUA:9 Ey iman edenler, cum'a(toplantı) günü namaz için çağrı yapıldığı zaman, hemen Allah'ı zikretmeye koşun ve alış-verişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır.
cuma namazı ile ilgili verdiğin bilgiler banada çok mantıklı geldi.cuma namazının haftasonuna alınması ve toplantı gununun resmi tatille denk getirilmesi müslümanlar içinde kolaylık sağlar,önemli olan toplantının gerçekleşmesi ve müslümanların haftada bir kez kaynaşması...
cuma namazı ile ilgili verdiğin bilgiler banada çok mantıklı geldi.cuma namazının haftasonuna alınması ve toplantı gununun resmi tatille denk getirilmesi müslümanlar içinde kolaylık sağlar,önemli olan toplantının gerçekleşmesi ve müslümanların haftada bir kez kaynaşması...
selam
Evet baya mantıklı şekilde açıklanmış cuma olayı.
Hangi gün toplanılırsa, o gün cuma olur, yani toplantı günü. Siz salı günü toplanmışsanız o gün gene cuma olur. Burda cume kelimesi bizdeki cuma günü anlamında değil , toplantı anlamındadır özetle....
Yoksa her cuma günü toplanıp namaz kılın diye bir emir yok.Müslümanlar hangi gün toplanmışsa o gün cuma ( toplantı) günü olur
Varolan şu: Toplantı(cuma) günü kılınan namaz var.
bu müslümanların ortak kararıyla cuma da olabiilir, pazar da, salı
da... Bu namazın öğle vakitleri olduğunu insanların,
alış-verişi(iş-güç) bırakmasından anlayabiliyoruz.
CUMUA:9 Ey iman edenler, cum'a(toplantı) günü namaz için çağrı yapıldığı zaman, hemen Allah'ı zikretmeye koşun ve alış-verişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır.
Selam Dostlar
Toplantının sözkosunu edildiği bir ayette SALAT ifadesinin sadece namaz olarak anlamlandırılması biraz yavan kaçıyor bence.
Toplantı Günü, namaz için çağırılmak (!)
Salat'ın anlamı daraltılmış gibi...
Üstelik bu toplantı daveti (Ey İman Edenler...) hitabıyla kadın-erkek her müslümana.
Ne dersiniz bu konuda?
Saygılar
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Ayette geçen salat ifadesini namaz olarak değil de(çünkü namaz kılma ekımıssalate şeklindedir.) "yöneliş,Allaha yönelme"şeklinde çevirirsek,sanırım sorun halledilecektir.
Bu durumda toplantı günü yapılan çağrı,hem kadın-erkek her müslümanı kapsayacak hem de yapılan çağrı,Allahın zikri olarak tanımlanabilecek olan "Kuranı anlama,okuma,tefekkür ve insanları hayr yapmaya çağırma .."gibi etkinliklerle dolacak şekilde değerlendirilecektir vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Ya eyyuhelleziyne amenu iza nudiye lissalati min yevmilcumu'ati fes'av ila zikrillahi ve zerulbey'a zalikum hayrun lekum in kuntum ta'lemune.
Evet Alperen haklısın, bildiğim kadarıyla salatın namaz anlamı olması için "ikame" fiile birlikte kullanılması gerekiyordu. orjinal metinde ikame yok.
Ancak namaz da, Allah'ı anma biçimi.
Bu ayetteki salatın anlamını daraltmayalım
Abdullah16 nın dediği gibi:
"Bu durumda toplantı günü yapılan çağrı,hem kadın-erkek her müslümanı kapsayacak hem de yapılan çağrı,Allahın zikri olarak tanımlanabilecek olan "Kuranı anlama,okuma,tefekkür ve insanları hayr yapmaya çağırma .."gibi etkinliklerle dolacak şekilde değerlendirilecektir vesselam."
Ayette geçen salat ifadesini namaz olarak değil de(çünkü namaz kılma ekımıssalate şeklindedir.) "yöneliş,Allaha yönelme"şeklinde çevirirsek,sanırım sorun halledilecektir.
Bu durumda toplantı günü yapılan çağrı,hem kadın-erkek her müslümanı kapsayacak hem de yapılan çağrı,Allahın zikri olarak tanımlanabilecek olan "Kuranı anlama,okuma,tefekkür ve insanları hayr yapmaya çağırma .."gibi etkinliklerle dolacak şekilde değerlendirilecektir vesselam.
selam
Evet haklsınız bu konuda. Böylelikle
- Hem kadın hem de erkekler katılacaktır bu toplantıya
- Allah, onun ayetleri, Müslümanların sorunları anılacak, zikredilecektir
- Bu toplantı günü, sadece bir güne sıkıştırılmayacak, istenilen her zamanda yapılacaktır
- Bu şekilde kalıpçılıktan çıkılarak, hurafe ve uydurmalardan arınarak, huşu duyarak yapılacaktır esas toplantı günü
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma