Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
İslam
dinin ismini nezaman hanif yaptınız bu yeni bir dinmi ismi degişik yok biz
biliyoruz hanif ne oldugunu ama kavramlar zamanına göre kullanılır hz peygamber
den önceki dinin ismi hanifti şimdi islam islamı kabul edenlerde müslüman denir
bu kavramları silme cüretini görenlere bu site islami siteyse islam adıyla
anılması farzdır ....
Selam beyazmelek
Haniflik bir din
değildir, dinde bir özelliktir. Haniflik gerçek ve geçerli Müslümanlığın
olmazsa olmazıdır. Eski ve eskimiş bir din veya anlayış değildir. Hepimize
apaçık bir Allah emridir. Kavramın geçtiği ayetlere lütfen bakınız. Bakınız ve
hanifliğin şirkin tam karşısında durmak olduğunu görünüz.
Haniflik dini Allah’a has
kılmanın adıdır. İşte bu Müslümanlığın özündeki temel gerçektir. Özün özüdür,
temelin temelidir. Din Allah’ın yanında peygamberlere, mezhep imamlarına,
şeyhlere de has kılınıyorsa İslam değil şirk dininin üyesiyiz demektir.
Beyazmelek Yazdı:
Bidatler
diyorsunuz bu da bidattır .. İslam kavramını silenlere bir kaç sorum olacak..
Lütfen okumaya zaman
ayırınız. İtirazlarınız dile getirildi ve yanıtlar verildi, bu başlığa bakınız.
Beyazmelek Yazdı:
1.İslamda
hakaret kötüleme vede tekfir etmenin hükmü nedir.? Biliyrsunuz eger kafir
degilseler o söz dünüp dolaşıp size gelir yani kafir olursunuz. buda kelimei
şehadeti gerektirr..
Biz kimseyi
etiketlemiyoruz. Kur’andaki ilkeler ortada. Herkes kendisinin nerede olduğunu
görebilir.
Beyazmelek Yazdı:
2.Allahın
veli kullarına dil uzatmayı hakaret etmeyi dinin
hangi ruknu kabul eder helede resul soyundan olanlara....
İslam dininde “veli
kullar” hegemonyası yani ruhbanlık sistemi yoktur. Aşkın anlamda yegane veli
Allah’tır. Resul soyundan olmanın değil takvalı Müslüman olmanın ehemmiyeti
vardır.
Beyazmelek Yazdı:
3.sizler
bu sözü bilrsiniz herkes kendi sürüsünden sorumludu bu çelişkili yazılarınızı
neyle bagdaştırsınız....
Burada hadisleri delil
olarak kabul edip fikir üretmeyiniz. Hanifdostlar forumunun kutsalı yalnız ve
yalnız Kur’andır. Ne diyecekseniz, vahyi esas alıp deyiniz.
Beyazmelek Yazdı:
4.Kuranı
kerimle amel ederiz bildiginiz gibi kuranda kaç ayet var bu ayetleri tevil
etmeyi size kim ögretti tevili sadece tefsirciler yapar
düşünsezizce yazılaan açıklamaları gördükçe islama soktugunuz
bidatleri görmenizi yüce allahtan niyaz ederim ...
Yüce Allah “ey iman
edenler Kur’anı siz anlamazsınız, okumayın” demiyor. “Birilerinin anladıklarına
iman edin” de demiyor. Aklı işletmek farzların anasıdır. “Allah sana ne demiş” bunu
Kur’anı okuyarak öğreneceksin. Diğer insanlardan da gerek duyuyorsan
yararlanacaksın.
Allah
kelamı yerine ruhban sözüne iman ettirenlerin en büyük kandırmacıdır bu çarpık
anlayış.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
İmâm-ı Şa'rânî hazretleri de buyuruyor ki:???Hesab günü bana Imami Saraniden mi hesab sorulacak??Yoksa:
43/44 "Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz."
Bizlere ALLAH buyuruyorki,Ayetler ile, gelmeni bekliyoruz.
En’âm51 Rablerinin huzurunda haşredileceklerinden korkanları, o vahiy ile uyar ki korunabilsinler. Onların O'ndan başka ne bir dostu vardır ne de şefaatçısı.
Bakara123 Kimsenin kimse yerine bir şey ödemeyeceği, kimseden fidye kabul edilmeyeceği, şefaatin hiç kimseye yarar sağlamayacağı ve onların hiçbir yardım göremeyecekleri o günden sakının!
Son SÖZ elbettedeki RABBIMIZIN dir,artik AKLIMIZI calistirmanin zamani hala gelmedimi sizce??
İslam dinin ismini nezaman hanif yaptınız bu yeni bir dinmi ismi degişik yok biz biliyoruz hanif ne oldugunu ama kavramlar zamanına göre kullanılır hz peygamber den önceki dinin ismi hanifti şimdi islam islamı kabul edenlerde müslüman denir bu kavramları silme cüretini görenlere bu site islami siteyse islam adıyla anılması farzdır ....
Selam beyazmelek
Haniflik bir din değildir, dinde bir özelliktir. Haniflik gerçek ve geçerli Müslümanlığın olmazsa olmazıdır. Eski ve eskimiş bir din veya anlayış değildir. Hepimize apaçık bir Allah emridir. Kavramın geçtiği ayetlere lütfen bakınız. Bakınız ve hanifliğin şirkin tam karşısında durmak olduğunu görünüz.
Haniflik dini Allah’a has kılmanın adıdır. İşte bu Müslümanlığın özündeki temel gerçektir. Özün özüdür, temelin temelidir. Din Allah’ın yanında peygamberlere, mezhep imamlarına, şeyhlere de has kılınıyorsa İslam değil şirk dininin üyesiyiz demektir.
Beyazmelek Yazdı:
Bidatler diyorsunuz bu da bidattır .. İslam kavramını silenlere bir kaç sorum olacak..
Lütfen okumaya zaman ayırınız. İtirazlarınız dile getirildi ve yanıtlar verildi, bu başlığa bakınız.
Beyazmelek Yazdı:
1.İslamda hakaret kötüleme vede tekfir etmenin hükmü nedir.? Biliyrsunuz eger kafir degilseler o söz dünüp dolaşıp size gelir yani kafir olursunuz. buda kelimei şehadeti gerektirr..
Biz kimseyi etiketlemiyoruz. Kur’andaki ilkeler ortada. Herkes kendisinin nerede olduğunu görebilir.
Beyazmelek Yazdı:
2.Allahın veli kullarına dil uzatmayı hakaret etmeyi dinin hangi ruknu kabul eder helede resul soyundan olanlara....
İslam dininde “veli kullar” hegemonyası yani ruhbanlık sistemi yoktur. Aşkın anlamda yegane veli Allah’tır. Resul soyundan olmanın değil takvalı Müslüman olmanın ehemmiyeti vardır.
Beyazmelek Yazdı:
3.sizler bu sözü bilrsiniz herkes kendi sürüsünden sorumludu bu çelişkili yazılarınızı neyle bagdaştırsınız....
Burada hadisleri delil olarak kabul edip fikir üretmeyiniz. Hanifdostlar forumunun kutsalı yalnız ve yalnız Kur’andır. Ne diyecekseniz, vahyi esas alıp deyiniz.
Beyazmelek Yazdı:
4.Kuranı kerimle amel ederiz bildiginiz gibi kuranda kaç ayet var bu ayetleri tevil etmeyi size kim ögretti tevili sadece tefsirciler yapar düşünsezizce yazılaan açıklamaları gördükçe islama soktugunuz bidatleri görmenizi yüce allahtan niyaz ederim ...
Yüce Allah “ey iman edenler Kur’anı siz anlamazsınız, okumayın” demiyor. “Birilerinin anladıklarına iman edin” de demiyor. Aklı işletmek farzların anasıdır. “Allah sana ne demiş” bunu Kur’anı okuyarak öğreneceksin. Diğer insanlardan da gerek duyuyorsan yararlanacaksın.
Allah kelamı yerine ruhban sözüne iman ettirenlerin en büyük kandırmacıdır bu çarpık anlayış.
Selam Alperen Kuranı kerimi rehber ediniriz şimdi senin deyiminle digerleri yalan söylüyo sümme haşa seninde onlar gibi kuarını açıklama ve yanlışta oldugumuzu nerden çıkardın.....
“Ey Muhammed! De ki, Ey insanlar, doğrusu ben Allah’ın sizler için gönderdiği peygamberiyim.” (Araf 158)
“Ey Muhammed! Biz seni bütün insanlara müjdeci ve uyarıcı olarak göndermişizdir. Fakat insanların çoğu bilmezler.” (Sebe 28)
“Ey Muhammed! Biz seni ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik.” (Enbiya 107)
“Kim İslamiyet’ten başka bir din ararsa bilsin ki kendisinden asla kabul edilmeyecek ve o ahirette ziyan edenlerden olacaktır.” (Âl-i İmran 85)
Allahın veli kullarının olduguna dair ayet ....
“Haberiniz olsun ki Allah’ın veli kulları için hiçbir korku yoktur. Onlar mahzun da olmayacaklardır. Onlar, iman edip takvaya ermiş olanlardır.” (Yunus 62, 63)
Katılma Tarihi: 20 ekim 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Merhaba Ahirim:
Önyargılı olmamakla beraber buraya ne amaçla geldiğin belli olmuştur.
Ancak forumu iyi incelemediğinden olsa gerek biz velilere karşı değiliz, bizim de bir velimiz var, adı da kartveli (kardeşimin anlayışına binaen ve birilerinin gözüne sokmak için yazdım, anlayanlar anlayacaktır zaten)
Yani adında her veli olanın sen Allahın veli kulu olduğunu sanıyorsan yanılıyorsun, bunu demeye çalışıyorum....
Hepiniz Allaha emanet olasınız...
__________________ benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
Önyargılı olmamakla beraber buraya ne amaçla geldiğin belli olmuştur.
Ancak forumu iyi incelemediğinden olsa gerek biz velilere karşı değiliz, bizim de bir velimiz var, adı da kartveli (kardeşimin anlayışına binaen ve birilerinin gözüne sokmak için yazdım, anlayanlar anlayacaktır zaten)
Yani adında her veli olanın sen Allahın veli kulu olduğunu sanıyorsan yanılıyorsun, bunu demeye çalışıyorum....
Hepiniz Allaha emanet olasınız...
DİKKAT ET GÜZEL KARDEŞİM ÖNYARGILI OLAN SİZLERSİNİZ ÇÜNKÜ DİNİN TEMELLERİNİ SARSAN AÇIKLAMALAR VE YAZILAR YAPMIŞSINIZ
Sitenizi birkaç haftadır takip ediyorum. Sizlerle hemfikir olduğum konular var ama hiç anlaşamayacağımız konularda var.
Sadece Kuran-ı Kerimi esas alarak ona göre iman ve amel etme yolu çok güzel hemfikiriz ancak Ayet-i Kerimeleri kafamıza göre yorumlayıp düşüncemizi doğru çıkarmak için bir ordan bir burdan Ayet-i Kerime gösterip çorba yapma işte bu konuda anlaşamayız.
Kuran-ı Kerimi RABBİMİZ indirmiş öğüt almak için evet uygulamak için evet düşünmek için evet tebliğ etmek için evet ama "Ayet-i Kerimeleri yorumlamayı" nerden buldunuz dayanağınız nedir hangi Ayet-i Kerime?
Not: Bana cevap vermeden önce lütfen Al-i İmran Suresi 7. Ayet-i Kerimeyi okuyunuz.
Hanif Dostlar'a hoş geldiniz. Forum formatında olmasından dolayı farklı görüşler okumuş olabilirsiniz. Asıl amacımız duru dini anlayıp uygulamak. Allah Kuranda pek çok yerde heva ve zandan sakınmamızı, aklımızı kullanmamızı, Kuranı dikkatle, bütünlüğü içinde incelememizi, verilen örnekler üzerinde düşünüp öğüt almamızı, düşünüp sonuca ulaşmamızı istemekte.
Bahsettiğiniz ayet ile ilgili bir yorum bu linkte bulunmaktadır.
Muhabbetle.
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Verdiğiniz linklere baktım aklı kullanmak düşünmek öğüt almak konusunda bir sıkıntı yok benim sıkıntım Ayet-i Kerimelerin yorumlanmasında başlıyor bahsettiğim Ayet-i Kerime de müteşabih ayetlerin tevilini sadece ALLAH Teala nın bildiği malumunuz ama siz cevap olarak bu ayeti yorumlayan birini örnek vermişsiniz ben yorumlanamaz diyorum(Ayet-i Kerimeden öyle anlıyorum) siz yorumlayan birini gösteriyorsunuz nasıl anlaşıcaz biz:)
Bir insana bilmediği bir şey hakkında bilgi verirken bildiği kavramlardan yola çıkarak anlatmak durumundasınız. Bunun için konuşma dilini kullanıyor iseniz, düşüncelerinizi bilinen sözcüklerle kodlamak durumundasınız. Bilgiyi ne kadar iyi kodlarsanız, ve bilgiyi alma durumunda olan bu kodlamayı ne kadar aslına uygun çözerse, bilgiyi o kadar gerçeğe yakın aktarmış olursunuz. Burada bahsettiğimiz alıcının kodları aslına uygun çözebilmesi ise ancak sözcüklere aynı anlamı verip aynı şekilde yorumlayabiliyorsa mümkündür.
Eğer alıcı durumda olanın bilmediği bir şeyden bahsediyorsak ne olacak ?
Bu durumda bilinen kavramlarla bilinmeyen tarif edilmelidir.
Müteşabih kavramı ile anlatılmak istenen, tam olarak niteliğini bilmediğimiz bir şeyin bildiğimiz kavramlarla bir dizi benzerlikler kurularak anlatılmasıdır. Örneğin Kuran'da cennet, cehennem, melekler, kavimlerin helakı ... gibi bazı olaylar/kavramlar bizim anlayabileceğimiz benzetmeler yöntemiyle anlatılmaktadır. Bunların bir kısmının gerçek anlamda ne olduğunu, ne şekilde sonuçlandığını, sonuçlanacağını (tevilini) ancak Allah bilebilir. Ancak bu biz bu anlatımdan birşey anlamayız demek te değildir. Bize bu konularda verilen bilgilerden en basitinden, örneğin, cennetin iyi, cehennemin kötü olduğunu pekala anlayabiliyoruz.
Burada bir an geriye okul yıllarımıza dönelim ve Türkçe veya Edebiyat dersine gidelim. Öğretmenimiz bize bir parça okutur. Bir kişi okur. Okuma faslı bitince herkes kitaptan başını kaldırır ve Hoca o meşhur soruyu sorar.
- Bu eserin anafikri nedir ?
Neden önce bu soru sorulur ? Çünkü ana fikri anlamadıysanız tüm yorumlarınız yetersiz yada hatalı olacaktır. Yan fikirleri bulmakta zorlanacaksınız. Gereksiz bir detayı öne alıp esere farklı anlamlar yükleyeceksiniz.
Müteşabih ayetleri okurken de bu ana fikri görmek önemli. Oysa ana fikre değilde detaya odaklanır, verilmek istenen mesajın anlamı ile doğrudan ilgili olmayan fikirleri araştırır isek belki de hiçbir zaman cevap veremiyeceğimiz, cevaplama imkanımız olmayan cevabı ve mahiyeti ancak Allah tarafından bilinebilecek konulara dalarız.
Demek istediğim müteşabih ayet, anlam verilemeyen, bir mesajı olmayan ayet demek değildir. Bir mesajı vardır ve bu mesaj bize gönderilmiştir ancak gerçek anlamda tevil'i Allah tarafından bilinen ayetlerdir. Yani, bize gerekli olan gerçek anlamda tevili değil, bütünsel bir bakış açısıyla elde edilen temel mesajdır.
Bilmiyorum sorunu doğru anlamışmıyım? Çok kısa yazdığın için anladığım kadarı ile cevap verebildim. Anlayacağın senin kodladığın cümlelerden yukarıdaki cevabı vermem gerektiği sonucunu çıkardım :)
Muhabbetle.
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yazdıklarımın anlaşılır olduğu düşüncesindeyim madem siz açık değil diyorsunuz açık anlatalım
Ben diyorum ki Kuran-ı Kerim öğüt almak için uygulamak için düşünmek için dolayısıyla aklı kullanmak için vs. indirilmiştir Kitabın tümüne baktığımızda bunu görürüz değil mi bunda hemfikiriz
Ben müteşabih ayetler okunamaz düşünülemez akıl yürütülemez amel edilemez demiyorum en başında söylediğimi gene söylüyor ve yorumlanamaz diyorum.
Yorumlama işi bana ters düşüyor bana göre hiç kimse müteşabih bir Ayet-i Kerime için manası budur veya bundan böyle bir hüküm çıkar diyemez. Delilim Al-i İmran Suresi 7. Ayet-i Kerime. Yorumlanabilir diyenler varsa delil göstersinler.
Doğru olan şudur bana göre muhkem müteşabih okursun hepsini okumadan önce kovulmuş şeytandan ALLAH(C.C) a sığınırsın, dua edersin doğruyu anlamak için, RABBİM dilerse ondan anlaman gerekeni kalbine koyar O dilemezse zaten anlayamazsın.
Burada tartışılan konuları gördüm; başörtüsü namaz kaç rekattır kaç vakittir tartışılıyor hüküm veriliyor haşa Ayet-i Kerimeleri tartışma yetkisini kimden aldınız hadi onu bırakalım muhkem Ayetler bile tartışılıyor. Al sana kodsuz direk mesaj sevgili elmuh bunlara ne diyeceksin?
Bu arada bu konuyla ilgili(seninle ilgili değil) bir kod daha :) Mü'min 56
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma