Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
" Resmen uydurma hadisi mantığa bürümeye çalışıyorsun...Buhariyi kurtarma adına Resul'e iftira atıyorsun."
Doğru sözlerine alkış,emmee yanlışlarınageçit yok vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Katılma Tarihi: 28 mart 2006 Yer: United States Gönderilenler: 150
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Abdullah16 Yazdı:
Mircan yazdı:
" Resmen uydurma hadisi mantığa bürümeye çalışıyorsun...Buhariyi kurtarma adına Resul'e iftira atıyorsun."
Doğru sözlerine alkış,emmee yanlışlarınageçit yok vesselam.
Buhariyi yada Muslimi savunmak icin Peygamberimizi 6 yasindaki cocukla evlendirme cesaretleri icin hadiscileri tebrik etmek gerek. Mircan guzel bir noktaya parmak basmis. Kurani savunmak gecekden cok zormus. Buhari ve Muslumun Peygamber efendimize iftiralarini savunmak icin harcadiklari zamani Kuran okumaya ayirsalar ya.....
Katılma Tarihi: 28 haziran 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 538
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selamün Aleyküm! Bu forma yazı asan Kardeşlerim!
Konuya ışık olması nedeniyle İşteKur'an (H.YILMAZ)' dan aldığım bir yazıyı dikkatlerinize sunarım.
Ayşe:
Peygamberimizin evlilikleri içinde en çok irdelenen ve eleştiriye konu olan, Ayşe ile olan evliliğidir. Bu konuda, Ayşe’nin henüz evlenecek yaşta olmadığı hâlde küçük bir çocuk iken peygamberimizle nikâhlandığı, üç yıl büyümesinin beklendiği ve ondan sonra gerdeğe sokulduğu hikâyesi bir hayli yaygındır.
Peygamberimizin küçük bir çocukla nikâh kıyması bakımından dikkat çeken bu hikâyenin esasının iyice araştırılması ve bu konunun üzerinde önemle durulması lâzımdır. Aslında bu konu İslâm tarihinin temel kaynak kitapları olan; İbni İshak, İbni Hişam, İbni Sa’d, Taberî, Mevlâna Şibli gibi eserlerde genişçe yer almaktadır. Ayrıca çağımızda da Ali Himmet Berki ve Osman Keskioğlu tarafından hazırlanan “Hatemül Enbiya Hz. Muhammed ve Hayatı” adlı eserde genişçe incelenmiştir. Bu kaynaklardan öğrendiğimiz tarihî gerçek ise şudur:
Ayşe, peygamberimizle nişanlanmadan önce, Mut’im oğullarındanCübeyr ile nişanlıdır. Yani evlilik çağındadır ve peygamberimizle evlendiğinde küçük bir çocuk değildir. Yukarıda adını verdiğimiz tarihî eserlerden bazısı, peygamberimizin, Cübeyr ile nişanlı olan Ayşe’yi babası Ebu Bekr’den istediğini, Ebu Bekr’in de peygamberimize, Mut’im oğullarıyla konuşacağını ve ancak onlar nişanı bozarlarsa o zaman Ayşe’yi kendisine verebileceğini söylediğini, putperest olan Mut’im oğullarının ise, Müslüman olan Ayşe’nin oğullarını da kendi dinine döndüreceğinden korkarak, bu nişanı bozmak arzusunda olduklarını yazmaktadırlar.
Birinci olarak; Ayşe’nin, Mut’im oğullarından Cübeyr ile nişanlı olduğu tartışmasızdır. Çünkü eldeki tüm tarihî kitaplar bu bilgiyi vermektedir. İkinci olarak ise, bu nişanlılığın ise İslâmiyet’ten sonra olması mümkün değildir. Çünkü, mümin bir kadının, müşrik bir erkekle evlenmesini yasaklayan Bakara suresinin 221. ayeti, Müslüman olan ve peygamberimizin en yakın arkadaşı ve dostu olanEbu Bekr’in kendisi gibi Müslüman olan kızını bir müşrike vermesini engellemektedir. Dolayısıyla Ebu Bekr, kızı Ayşe’yi, Mut’im oğullarına, kendisi Müslüman olmadan evvel nişanlamış olmalıdır. Demek ki Ayşe, daha o zamanlarda bile evlilik çağında olan bir kızdır ve yörenin iklim şartlarına göre en az 12-14 yaşlarındadır. Diğer taraftan eldeki tüm tarihî kaynakların mutabık oldukları ve Ana Britannica ansiklopedisinin de 23. cildinin 185. sayfasında yazdığı gibi Ayşe, peygamberimizle hicretten önce nişanlanmış, hicretten sonra nikâhlanmıştır. Bazı kaynaklar hicretten evvel nikâhlanıp, hicretten sonra gerdeğe girdiğini yazsalar da, yine tüm kaynaklarda yer alan aşağıdaki metin, bu iddia ile uyuşmamaktadır:
“Medine’nin havası Mekkeli Müslümanlara çok dokunmuştu. Mekkeli Müslümanlar hep hastalanmışlardı. Hasta olanların içinde Hz. Âişe de vardı. Hastalık geçince Ebu bekr, Hz. Muhammed’in huzuruna gelip şöyle dedi: “Ey Allah’ın Rasülü! Neden NİŞANLIN ÂİŞE’Yİ KENDİ EVİNE ALMIYORSUN ?” Hz. Muhammed cevaben “MEHİR YÜZÜNDEN EY EBU BEKR, ŞU ANDA ÂİŞE’YE MEHİR ÖDEYECEK DURUMDADEĞİLİM. dedi.....”
Görüldüğü gibi metninde açık olarak Nişandan söz edilmektedir. Ayrıca, nikâh anında tespit edilip muaccel (peşin) veya müeccel (vadeli borç) olarak verilebilecek mehirin henüz tespit edilmemiş olması da nikâhın hicretten hemen sonra kıyılmadığını göstermektedir.
Sonuç olarak yukarıdaki kaynakların verdiği bilgilerden anlaşılıyor ki Ayşe, peygamberimiz ile evlendiğinde, çocuk yaşta olmayıp, nişanlısından ayrılmış bir genç kızdır.
Peygamberimizin bu evliliği hem kızıyla evlenerek kendisini şereflendirdiği Ebu Bekr’in İslâm’a daha fazla maddî ve manevî yardımını sağlamış hem de Ayşe’nin herkes tarafından bilinen İslâm’ı anlama ve anlatma yönündeki dirayeti sayesinde, peygamberimizin elçilik görevini yaparken duyduğu rahatlık için isabetli bir karar olmuştur.
Katılma Tarihi: 19 mart 2007 Yer: ABD Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hz. Muhammed ile ilgili internette o kadar cok karikatur varki danimarkalilarin yaptigi onlarin yaninda bir hic kalir. Adamlar isi o kadar ilerletmiski, karikatur kitabi yapmislar. Sadece Hz. Muhammedle degil Kur'an da gecen bir cok olayla da dalga gecmisler. Bu tarz insanlari bir sekilde susturmak baska insanlarin beyinlerini yikamalarini engellemek lazim. Bligisiz bir insanin bu tarz oyunlara gelme olasiligi cok da dusuk degildir. Adamlar hep ayni birkac hadis ve Kur'an'dan kafalarina gore uyarlanmis bir kac ayete dayanip bu guzel dinle alay ediyorlar biz de elimiz kolumuz bagli kaliyoruz.
Uzulmeden edemiyorum, keske hackerlik bilen bir arkadasimiz olsa ben de linkleri versem sustursak su siteleri . Bir sitede adamin biri Hz. Muhammedin, yalanci, ....(bunlari yazmiyorum cok sapik seyler icim elvermiyor) oldugunu iddia etmis ve iddiasinin aksini ispat edebilene 50,000 dolar da odul koymus. Kustahliga bakin ya. Nasil bir mantiksizlik. Ayni mantikla sen de bana soylediklerinin dogru oldugunu ispatla ben sana 1 milyon dolar veriyim. Inancin ispatimi olurmus, inaniyorsan inan, inanmiyorsan inanma, ama neden boyle oyunlarla insanlarin beynini yikiyorlar.
Allah'in olduguna kanit mi gerek yaw, anlamiyorum bu insanlari. Kur'an ne guzel ornek vermis. "O dokulen meniden bir sperm degilmiydi?" (Kiyamet 37). Bundan daha buyuk bir kanit olabilir mi insan yaratilisina, yeniden yaratilisa. Bir sperm damlasindan insanin olusmasinin bilimsel bir aciklamasi var mi, olabilir mi. Bilim yalnizca spermden insanin olusma evrelerini aciklayabilir ama nedeninin kim aciklayabilir ki.
Katılma Tarihi: 07 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
dost1 Yazdı:
Selamün Aleyküm! Bu forma yazı asan Kardeşlerim!
Konuya ışık olması nedeniyle İşteKur'an (H.YILMAZ)' dan aldığım bir yazıyı dikkatlerinize sunarım.
Ayşe:
Peygamberimizin evlilikleri içinde en çok irdelenen ve eleştiriye konu olan, Ayşe ile olan evliliğidir. Bu konuda, Ayşe’nin henüz evlenecek yaşta olmadığı hâlde küçük bir çocuk iken peygamberimizle nikâhlandığı, üç yıl büyümesinin beklendiği ve ondan sonra gerdeğe sokulduğu hikâyesi bir hayli yaygındır.
Peygamberimizin küçük bir çocukla nikâh kıyması bakımından dikkat çeken bu hikâyenin esasının iyice araştırılması ve bu konunun üzerinde önemle durulması lâzımdır. Aslında bu konu İslâm tarihinin temel kaynak kitapları olan; İbni İshak, İbni Hişam, İbni Sa’d, Taberî, Mevlâna Şibli gibi eserlerde genişçe yer almaktadır. Ayrıca çağımızda da Ali Himmet Berki ve Osman Keskioğlu tarafından hazırlanan “Hatemül Enbiya Hz. Muhammed ve Hayatı” adlı eserde genişçe incelenmiştir. Bu kaynaklardan öğrendiğimiz tarihî gerçek ise şudur:
Ayşe, peygamberimizle nişanlanmadan önce, Mut’im oğullarındanCübeyr ile nişanlıdır. Yani evlilik çağındadır ve peygamberimizle evlendiğinde küçük bir çocuk değildir. Yukarıda adını verdiğimiz tarihî eserlerden bazısı, peygamberimizin, Cübeyr ile nişanlı olan Ayşe’yi babası Ebu Bekr’den istediğini, Ebu Bekr’in de peygamberimize, Mut’im oğullarıyla konuşacağını ve ancak onlar nişanı bozarlarsa o zaman Ayşe’yi kendisine verebileceğini söylediğini, putperest olan Mut’im oğullarının ise, Müslüman olan Ayşe’nin oğullarını da kendi dinine döndüreceğinden korkarak, bu nişanı bozmak arzusunda olduklarını yazmaktadırlar.
Birinci olarak; Ayşe’nin, Mut’im oğullarından Cübeyr ile nişanlı olduğu tartışmasızdır. Çünkü eldeki tüm tarihî kitaplar bu bilgiyi vermektedir. İkinci olarak ise, bu nişanlılığın ise İslâmiyet’ten sonra olması mümkün değildir. Çünkü, mümin bir kadının, müşrik bir erkekle evlenmesini yasaklayan Bakara suresinin 221. ayeti, Müslüman olan ve peygamberimizin en yakın arkadaşı ve dostu olanEbu Bekr’in kendisi gibi Müslüman olan kızını bir müşrike vermesini engellemektedir. Dolayısıyla Ebu Bekr, kızı Ayşe’yi, Mut’im oğullarına, kendisi Müslüman olmadan evvel nişanlamış olmalıdır. Demek ki Ayşe, daha o zamanlarda bile evlilik çağında olan bir kızdır ve yörenin iklim şartlarına göre en az 12-14 yaşlarındadır. Diğer taraftan eldeki tüm tarihî kaynakların mutabık oldukları ve Ana Britannica ansiklopedisinin de 23. cildinin 185. sayfasında yazdığı gibi Ayşe, peygamberimizle hicretten önce nişanlanmış, hicretten sonra nikâhlanmıştır. Bazı kaynaklar hicretten evvel nikâhlanıp, hicretten sonra gerdeğe girdiğini yazsalar da, yine tüm kaynaklarda yer alan aşağıdaki metin, bu iddia ile uyuşmamaktadır:
“Medine’nin havası Mekkeli Müslümanlara çok dokunmuştu. Mekkeli Müslümanlar hep hastalanmışlardı. Hasta olanların içinde Hz. Âişe de vardı. Hastalık geçince Ebu bekr, Hz. Muhammed’in huzuruna gelip şöyle dedi: “Ey Allah’ın Rasülü! Neden NİŞANLIN ÂİŞE’Yİ KENDİ EVİNE ALMIYORSUN ?” Hz. Muhammed cevaben “MEHİR YÜZÜNDEN EY EBU BEKR, ŞU ANDA ÂİŞE’YE MEHİR ÖDEYECEK DURUMDADEĞİLİM. dedi.....”
Görüldüğü gibi metninde açık olarak Nişandan söz edilmektedir. Ayrıca, nikâh anında tespit edilip muaccel (peşin) veya müeccel (vadeli borç) olarak verilebilecek mehirin henüz tespit edilmemiş olması da nikâhın hicretten hemen sonra kıyılmadığını göstermektedir.
Sonuç olarak yukarıdaki kaynakların verdiği bilgilerden anlaşılıyor ki Ayşe, peygamberimiz ile evlendiğinde, çocuk yaşta olmayıp, nişanlısından ayrılmış bir genç kızdır.
Peygamberimizin bu evliliği hem kızıyla evlenerek kendisini şereflendirdiği Ebu Bekr’in İslâm’a daha fazla maddî ve manevî yardımını sağlamış hem de Ayşe’nin herkes tarafından bilinen İslâm’ı anlama ve anlatma yönündeki dirayeti sayesinde, peygamberimizin elçilik görevini yaparken duyduğu rahatlık için isabetli bir karar olmuştur.
ALLAH'A EMANET OLUNUZ.
selamlar, Ben de bu konuda bigimi paylaşayım.
dün gece nette araştırırken islami bi siteye girdim google dan çok
önemli ya!!!bazıları için hz. ayşe evlendiğinde kaç yaşındaydı
muhabbeti...
yönetici yazmış işte R.İHSAN ELİAÇIK VE Y.NURİ hocaların bu konulardaki
yazılarını ...bu yazılarda 18-20 li yaşlarında evlendiği anlatılıyor...
çok bilmiş üyemizde sakallı fotorafını koymuş arapça nıkını yazmış
önemli bilgilerede araştırmacı ünvanını koymuş bizim yukarıda adı geçen
hocalarımızı bombardımana tutmuş ...işte diyor onlar arap yarımadasını
biliyormu?bedvi gördülermi?9 yaşında arap kızı gördülermi falan filan...
bu cahil araştırmacı diyorki arap coğrafyasında kızlar erkenden adet
görüp kadın olurmuş istanbul un kirli havasında kızlar daha geç kadın
olurmuş v.s.v.s...tabi burada çuvallıyor cahillik meydana çıkıyor bir
kere günümüzde insanların yiyecek imkanı çesitliliği çok fazla 1400 yıl
evvelsine göre meyvelerin kendi içeriğindeki hormonlar kızlarda çok
erken gelişim yapıyor ..özellikle maddi durumu iyi olan ab ve abd
ülkelerinde 6 yaşında adet görme vakaları görülüyor ve tv lerde bangır
bangır uzmanlarca tartışılıyor izmir de bile bu hadise oldu bizim cahil
araştırmacının haberi yok!!
işin ilginci ben bunun araştırmacı gücünü şu cümleden anladım dikkatinize sunarım!!!!
bu adamın delilleri hep kütübi sitte den ve diyorki;
hz ayşe nin 9 yaşında evlendiğini inkar eden KURAN ve SÜNNETİ inkar eder!!!
Katılma Tarihi: 20 ekim 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 262
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
[/QUOTE] selamlar, Ben de bu konuda bigimi paylaşayım. dün gece nette araştırırken islami bi siteye girdim google dan çok önemli ya!!!bazıları için hz. ayşe evlendiğinde kaç yaşındaydı muhabbeti... yönetici yazmış işte R.İHSAN ELİAÇIK VE Y.NURİ hocaların bu konulardaki yazılarını ...bu yazılarda 18-20 li yaşlarında evlendiği anlatılıyor... çok bilmiş üyemizde sakallı fotorafını koymuş arapça nıkını yazmış önemli bilgilerede araştırmacı ünvanını koymuş bizim yukarıda adı geçen hocalarımızı bombardımana tutmuş ...işte diyor onlar arap yarımadasını biliyormu?bedvi gördülermi?9 yaşında arap kızı gördülermi falan filan... bu cahil araştırmacı diyorki arap coğrafyasında kızlar erkenden adet görüp kadın olurmuş istanbul un kirli havasında kızlar daha geç kadın olurmuş v.s.v.s...tabi burada çuvallıyor cahillik meydana çıkıyor bir kere günümüzde insanların yiyecek imkanı çesitliliği çok fazla 1400 yıl evvelsine göre meyvelerin kendi içeriğindeki hormonlar kızlarda çok erken gelişim yapıyor ..özellikle maddi durumu iyi olan ab ve abd ülkelerinde 6 yaşında adet görme vakaları görülüyor ve tv lerde bangır bangır uzmanlarca tartışılıyor izmir de bile bu hadise oldu bizim cahil araştırmacının haberi yok!! işin ilginci ben bunun araştırmacı gücünü şu cümleden anladım dikkatinize sunarım!!!! bu adamın delilleri hep kütübi sitte den ve diyorki; hz ayşe nin 9 yaşında evlendiğini inkar eden KURAN ve SÜNNETİ inkar eder!!!
[/QUOTE]
Selam gondolcu ve arkadaşlar:
Ben de bir hanım olarak bu konuya farklı bir açıdan bakayım dedim.
Daha geçenlerde gazetelerde okumadık mı hep beraber atma hocam din kardeşiyiz başlığıyla.
Zatın biri nerdeyse 80 ine merdiven dayamış ve 14 yaşında bir kızla evlendiğini ve Allah tarafından ! kendisine bahşedilen güçten bahsetmişti.:)
Diyeceğim o ki, bu nefisler olduğu sürece, bu hadisler kurandan daha çok rağbet görür vesselam...
Rahmana emanet olasınız...
__________________ benim namazım, bütün ibadetlerim, hayatım ve ölümüm bütün alemlerin rabbi olan ALLAH içindir.
...Aslında bu konu İslâm tarihinin temel kaynak kitapları olan; İbni İshak, İbni Hişam, İbni Sa’d, Taberî, Mevlâna Şibli gibi eserlerde genişçe yer almaktadır. Ayrıca çağımızda da Ali Himmet Berki ve Osman Keskioğlu tarafından hazırlanan “Hatemül Enbiya Hz. Muhammed ve Hayatı” adlı eserde genişçe incelenmiştir.
Bu da gösteriyor ki,olayları diğer kaynaklar doğrultusunda ve o zamanki çevre şartlarına göre de değerlendirmek gerekir.Bu, en mantıklı olanıdır.Böyle bir zahmete katlanmadan karın tokluğuyla olaylara yaklaşmak ve olayları kendi kıt düşünce fanusunun çerçevesinde değerlendirmek ve yorum yapan şahsın bunu,yaşam felsefesini ayan beyan yansıtan cümlelerle bu konuda değerlendirmelerde bulunması son derece yanlıştır.Kafirler sadece hadislerle İslamiyet'e saldırmıyor ki?Bu nedenle "mösyö radyoadam" ve taifesi Sapık ibn-i Sapıktır.
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
Peygamber’in ve arkadaşlarının cinsel hayatını olağanüstü bir tarzda anlatan münasebetsiz hadisler de vardır. Bu hadislerden birine göre sahabeler Hacc’ı bitirip, kadınlarına yöneldiklerinde cinsel organlarından spermler damlıyordu.[Buhari, Hacc, 81; Müslim Hacc, 141] Diğer bir hadise göre Peygamber’imiz 30 erkeğin cinsel gücüne sahipti [ Buhari gusl 12.Nesai nikah 1]. Başka bir hadise göre ise Peygamber nerede güzel bir kadın görse hemen eve koşar, hanımı Zeynep’le cinsel ilişkiye girerdi.[Ebu Davud Nikah 12.Müslim Nikah 9.Buhari,Hibe,8].Haşa peygamberin deyyusluğu önerdiği.(Ebu Davut Nikah12.Nesai Talak 34).Gene,bir kadına kendisine nikahı düşen bir adamı emzirmesini ,böylece süt çocuğu olabileceğini.(Müslim cilt 7hadis 27/371 sönmez neşriyat.İbni Mace Nikah 1943 .kahraman yayınları sayfa 411)ve dilimiz varmıyor güya peygamberimizin eşi müminlerin annesi,haşa cenabetten nasıl yıkanılacağını göstermek için yabancı erkeklerin yanında yıkanmış.(Buhari Gusl 2.Müslim hayız 41(319).
Bu uydurma iftiraları dahi duymak müminleri derinden yaralar.Bu hadisleri kabul etmek mi,yoksa reddetmek mi Peygamber’e saygısızlıktır,karar sizin!
__________________ ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
"Âdetten kesilen kadınlarınızın iddet bekleme sürelerinde kuşkuya düşerseniz, onların iddetleri üç aydır. Hiç âdet görmemiş kadınların süreleri de böyledir." 65:4
Allah mı sapık? Yoksa Allah'ın sapıklık demediği şeye sapıklık deyip O'nun serbest bıraktığını yasaklayanlar mı?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma