Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Bu makale asagida verilen linkden ceviridir.
_____________________________
Medine Universitesinde hadis tarihine bakarken gozume carpan bir iki nokta bana ilginc geldi. Buharinin hadis kitaplarini Buharini kendisi degil. Buhariden bir kac yuz yil sonra yazilmistir.
10 BOLUM: BUHARININ HADISLERI BUHARI TARAFINDAN YAZILMAMISTIR.
Ehli sunnetciler Kurani terk ettiklerinden kafir yada inanmiyanlar olma yolundadir. Eger Ehl-i Sunet alimlerine Kuran hakkinda en temel sorulari sordugunuzda bile size aptal aptal baktiklarini goreceksiniz. Bu kitapda su ana kadar duzinelerce ayet referans verdigim halde, bu ayetler ehli sunnetcilere cok yabanci gelmekdedir. Neden? Cunku bunlar hic bir zaman bu ayetlerin gercek anlamlarina dikkat etmemislerdir.
Onun icindir ki Allah Resulu bir gun bu sikayetde bulunucakdir.
Furkan 30 Peygamber der ki: Ey Rabbim! Kavmim bu Kur'an'ı büsbütün terkettiler
Furkan 30 Ve kaler rasulü ya rabbi inne kavmit tehazu hazel kur'ane mehcura
Alimlerin yaptiklari budur iste. Kurani terk ettiler. Peki Bu ulema ne biliyor dersiniz ? Onlarin bilgileri sahte hadislere dayanan parcali bulutlu bilgidir. Hatta sunu acikca diyebiliriz ki, hadisleri bile dogru durust bilmiyorlar.
Ehli sunnetcilerin en buyuk iddalarindan biride Umam Buhari tarafindan yazilan hadislerin Kurandan sonra ikinci kaynak oldugudur. Diger iddialarida Allahin anlasilmasi icin kolaylastirdigi Kurannin hadisler olmadan Kuranin anlasilmayacagidir.
Bu ayet Kurana tam 4 defa tekrar edilmekdedir.
54:17 Andolsun biz Kur'an'ı öğüt alınsın diye kolaylaştırdık. öğüt alan yok mu?
Bu ayetin aynisi su surelerde tekrar edilmekdedir. 54:22, 54:32 ve 54:40. Insanoglunu Kurandan ogut almalari icin Allah Kurani kolaylastirmistir. Aslinda bu gayet basit bir mantikdir. Eger Kuran insanliga yol gosterici ise acik ve anlasilir olmasi gerekir. Tekrar etmek gerekirse Ehl-i Sunnet alimleri Kuranin Buharinin hadisleri olmadan anlasilmayacagini iddia ederek bu ayetleri red etmekdedirler.
Bununla birlikde Bu ehl-i Sunnet alimleri Buharinin uydurma hadislerini ilk sayfadan son sayfaya okumamislardir. Eger bunu yapmis olsalardir. Buharinijn uydurma hadislerinin Kurandaki ayetlerden sadece 1/3 acikladigini farkina varacaklardir. Bu basit bir dille su demekdir. Kuranin tamamni aciklayacak kadar yeterli Buhari hadisi yokdur.
Medine Munevere universitesi tarafindan yayinlanan Dr Muhammad Muhsin Khan yazdigi su kitapda SIK SIK su sozler ile karsilasirsiniz. Bu konuda bir hadis yokdur diye. (Sahih Bukhari, Volume 6 - Tafsir of the Quran, translation by Dr Muhammad Muhsin Khan, University Medina Al Munawwara).
Baska bir deyisle Buhari Kurandaki 28 sure icin herhangi bir hadis kayit edemedigini kabul etmistir. Bu basitce Kurandaki 114 surenin yuzde 25 denk gelmekdedir. Hatta geriye kalan hadilserde supheli. Bu sartlar altinda Buharinin hadislerini Kurandan sonra ikinci kaynak oldugunu iddia etmek kafadan hasta olanlarin bir tarifinden baska bir sey degildir.
Genelde Buharinin Hadislerinin senedi konusunda gosterdigi titizlikden ovunc ile bahsedilir. Butun bu komik ve sahane ovgulere ragmen Sahih Buharinin Imam Buhari tarafindan yazildigina dair hic bir delil yokdur.
Ehli Sunnet ulemesinin kendi kabullerine gore, Buhari Kitaplari bize tek bir kaynak olarak gelmemsitir. Onun yerinekabul goren degisik rivayetlerden secilen AL-Kushaymaninin (d.389) Buharinin ogrencilerinden Al Firabri dayanarak olusturdugu kaynakdir.
Bunun adi: Ulema dansi yada iki yuzlulukdur. Bu ulemanin gonul rahatligi ile Imam Buhari Tarafindan yazilmistir diyebilecekleri tek bir kaynak yokdur. Boyle bir sey yokdur. Aslinda elimizde olan 600 senelik bir zaman sureci icerisinde parcalardan derlenerek toplanan eserler var.
Aslinda bu ulema ici bos yalanalar uzerinde durduklarinin farkindadirlar.. Bu yalanlarini saklamak icin daha fazla yalan uydurmakdadirlar. Buharinin butun uydurma eserlerin yazari olmadigi gercegini saklamak icin, buharinin Buyuk Sahihi hakkinda 70 derleminin yazildigini soylerler. Bu onlara aslinda yardim etmiyor.
Bu ulemaya gore, bu derlemelerin en meshuru Imama Ibn-i hacer El- Askalani tarafindna yazilan Fetih El- Bari (Yaraticinin Zaferi) adli eserdir. Yazarinin ilgili Arapca bilimlerine olan hakimiyeti, inceledigi hadislerden anlam cikabilme yetenegi ve degisik rivayetler arasindaki farkliliklari duzeltme yetenegi yuzunden en guvenilir kaynak kabul edilmistir. Buhari tarafindna yazilmis bir Sahihi Buhari yokdur. Peki ne vardir. El- Kushmayhani (d.389) tarafindan Buharinin ogrencilerinden El Fabri dayanrak yazdigi derleme vardir. Ibn-i hacer ve onun derlemesini su web sitelerindne okuyabilirsiniz. (http://www.central-mosque.com/biographies/asqalani2.htm ve http:// www.thesaurus-islamicus.li
Ehli Sunnet ulemasinin acikca kabul ettikleri gercek sudur. Buharinin Uydurma hadilseri Ibn-i Hacer El Askalani(Ibnu Hajar Al Askalani) tarafindan ortaya cikarilmis bir derlemedir.
Ibn-i Hacer El Askalani Hicri 256 yilinda olen Buhariden 596 sene sonra oldugunden Buhariyi hic gormemistir. Bu ehli sunnet ulemasi Buharinin hic bir zaman butun bir kitap yazmadigini kabul etmekderiler. Unutmayalim ki, o zamanda ne matbaa nede fotokopi makinasi vardi. Simide en onemli ve can alici soru su: Nasil olurda Ibn-i Hacer nasil olurda hic olmayan bir kitap hakkinda derleme yapar ?
Simdi bu garip sorunun farkinda olan Ehli sunnet ulemasi bu boslugu doldurmak icin, Ibn-i hacerin derlemesini diger bir alim olan ve hicri 389 yilinda olen El Khushaymaninin derlemelerine dayanarak yazdigini soylerler. Boylece iki yazar rasindaki boslugu 463 yila dusururler. Simdi Ibn-i hacer ile El Khushaymani derlemeleri arasindaki yil farki 463 yila dusmekder. El- Khushaymani derlemeleri tek bir kaynak olarak hic bir zaman var olmamistir.
Khushaymani ile Buhari arasinda 133 yil fark vardir. Simi bu acigi kapatmak icin araya El Firabri (Muhammed ibni Yusuf Ibni Matar el Firabri (231-320) 256 yilinda olen buhari ile 389 yilinda olen Khushaymani ve 852 yilinda olen Ibn-i hacer arasindaki kayip baglantiyi saglamak icin araya sokulur. Simdi araya diger isimleri soksak bile Buhari ile Ibni hacer arasinda 596 yil vardir. Ehli Sunnet ulemasinin kendi kabulune gore Ibni Hacerden once hic bir zaman tam bir Buhari hadis kitabi yokdu.
Okuyucunun acikca gorebilecegi gibi aralarinda 463 yil fark olan El Askalaninin derlemelerini Kushaymaninin derlemeleri uzerine yaptigini soylemek koca bir yalandan baska bir sey degildir.
Bu yorumu diger 70 derleme icinde yapabiliriz. kafa karistiran diger 70 derlemnin her bir kendi kayanklarina sahip oldularinda birbirlerindne farklidirlar. Bu 70 derlemin her biri kendi Kushaymani, Ibni hacerleri, Fiabrislerini ortaya cikarmislardir. Her birinin 400, 500, 300 yillik aciklari vardir. Bu tahmine dayali kaynakalr Ehli sunnetcilrin dininin kaynagidir. Hele siilere bakarsaniz durum daha da kotudur.
Simdi bu Ehli Sunnet ulemasinin Ibn-i Hacer hakkinda ne soylediklerine bir goz atalim.
"Ibni Hacer Askalani, SIK SIK kaynak olarak kullanirken, neden yaptigini detayli olarak anlatir ve neden kullandigini yazar. Bu yuzden onun aktaradigi rivayetlerde icazet sahibi oldugunu gosterir.
Bir baska deyisle, Buhari hadilserinin degisik rivayetleri oldugundan, Ibni Hacer Sahihi Buharinin nasil olmasi gerektigine karar vermistir. Ibni Hacerin bir tahmin oyunu, bugun elimizde Sahihi Buhari olarak durmakdadir.
Butun bulara ragmen ulema arasinda karisik tartismalar olmadan ancak bir kac hadisin anlasilabilecegini iddia ederler..
Bu ulemaya gore hadis Kurani aciklar. hatta gordugunuz gibi karisk tartismalar olmadan hadisin bile anlasilmayacagini idia ederler.
Alemeleri, gokyuzunu, hayvanlari ve insani yaratan Allahin Kurandaki mesajini anlamak icin ulemanin kendi arasinda yapacagi tartismalara dayanmaniz gerektigini soyluyorlar. Bu sadece kufurdur baska bir sey degil.
Simdi yazimiza Buhariden aptal ve komik ornek bir hadis verelim..
Buhari 5.ci Cilt Kitap 58 No: 188
Amr Bin Maimundan rivayet edilmistir.
Islamdan onceki zaamanda, disi bir maymunun digger maymunlar tarafindan cevrilip zina yaptigi icin taslandigini gordum. Bende onlara katildim.
Bun kisaca bu komiklige ornek olsun diye(Maymunlarin) maymun hadisi diyebiliriz.
http://www.central-mosque.com/biographies/asqalani2.htm
__________________ 43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
|