Yazanlarda |
|
Fereç Hüdür Uzman Uye
Katılma Tarihi: 28 subat 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 48
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selamunaleyküm,
Beğenilerini ifade etme nezaketinde bulunan değerli kardeşlerime teşekkür eder saygılarımı sunarım. Allah'ın sizlerden ve bizlerden razı olmasını ve hak yoldan ayırmamasını dilerim.
__________________ Kûran İslam Dininin Tek Kaynağı ve Tek Rehberidir
|
Yukarı dön |
|
|
Akik Ozel Grup
Katılma Tarihi: 25 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Fereç Hüdür Kardeş aramıza hoş geldiniz.
__________________ Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
|
Yukarı dön |
|
|
sailamasr Uzman Uye
Katılma Tarihi: 23 nisan 2005 Gönderilenler: 543
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
ferec hüdür hayırlı olsun inşallah
|
Yukarı dön |
|
|
SerdarSe Newbie
Katılma Tarihi: 03 mart 2006 Gönderilenler: 12
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Foruma yeni katıldım, soracaklarım forum konusuyla değil ama siteyle ilgili;
Her müslüman -tanımı itibariyle- aynı zamanda Hanif değil midir?
Değilse iki kavramı ayıran fark nedir?
Aralarında fark yoksa neden iki ayrı kavram kullanılmaktadır?
Hanif müslümanlığın bir sıfatı ise hanif olmayan müslüman nasıl birşeydir?
Özetle siz Hanif misiniz? Müslüman mı? yoksa Hanif Müslüman mı?
__________________ la ilahe illallah
|
Yukarı dön |
|
|
Alperen Admin Group
Katılma Tarihi: 09 nisan 2005 Gönderilenler: 2974
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
http://63.231.71.140/hanifnet/hanifliknedir/index.html
HANiFLiK NEDIR
Halis - Hanif İslâm
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
|
Yukarı dön |
|
|
Fereç Hüdür Uzman Uye
Katılma Tarihi: 28 subat 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 48
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Öncelikle bana hoş geldin deme nezaketinde bulunup, hayır dualarını esirgemeyen kardeşlerime teşekkür ederim. Allah’ın onlardan ve benden razı olmasını dilerim.
Konu harici olarak bana aşağıda metni bulunan soru SerdarSe tarafından yöneltildi, ilgimi çekti, sizinde ilginizi çekecegini düşündüğümden cevaplandırmam gerektiğini düşündüm.
“ Selam,
Foruma yeni katıldım, soracaklarım forum konusuyla değil ama siteyle ilgili;
Her müslüman -tanımı itibariyle- aynı zamanda Hanif değil midir?
De ğilse iki kavramı ayıran fark nedir?
Aralar ında fark yoksa neden iki ayrı kavram kullanılmaktadır?
Hanif müslümanlığın bir sıfatı ise hanif olmayan müslüman nasıl birşeydir?
Özetle siz Hanif misiniz? Müslüman mı? yoksa Hanif Müslüman mı?”
Bana göre bugün İslam aleminde yaşanan en temel sorunların başinda kavram kargaşası gelmektedir. Bunu çok çesitli açılardan örneklendirmek mümkün olmakla beraber, bu yazımda yukarda ki soruya ağırlık vermeye çalisacagim.
Kendim İslam inancı açısından isim olarak “Müslüman”ım, Yaratılış Fıtratı olarak “Hanif”im, bilgilenme açısından “Mümin”im ve bütün bunlar bir birlerine ters düşen şeyler de değildir. Özellik olarak ise, bütün müminlerin eşit vasfında bir Müminim, yani başka herhangi bir Mümin neyse bende oyum, bu vasıfta olan bizler, dini bilgilerimizi tek kaynak ve tek rehberimiz olan Kuran’dan alırız, başka hiçbir bilgi kaynağını bu yönteme ne ortak eder, nede ön plana geçiririz. Bizler bunun dışında dini vahiyle irtibatlı değiliz, yani bize özel vahiy gelmez, hatadan masum olmadığımız içinde, Kuran ölçüsüne göre herkesin İslam dini açısından söylediklerimizden dolayı bizi sorgulama hakkı vardır. Bizler Resûl değiliz, Nebide değiliz, hele hele Mehdilik iddiasına inanmadığımız gibi, İsa Peygamber veya bir başkası gelecek iddialarına da inanmayız, kendimizde asla öyle şeyler vehmetmeyiz. Hatta bu gibi şeyleri Kuran karşıtı olarak üretilmis, Kuran’a olan güveni sarsma amaçlı hareketler olarak görürüz. Bizim için Kuran, apaçık öğreti ihtiva eden, batın öğreti ihtiva etmeyen, İslam dini için yeterli olan bir kitaptır. Kuran bize göre asla, bir muamma, bir bilmece, bir labirent veya bir şifre kitabı değildir. O asla hiç kimseye özel olarak hitap etmez, bütün insanlara aynı şekilde hitap eder. İfadem de Bizler derken tarih içerisinde yaşamış ve kıyamete kadar yaşayacak, ve Allah vahyine iman etmiş bütün Müminleri kastetmekteyim, bu güncel olarak yaşayan belirli şahıslara ait bir tanımlama değildir. Bütün müminler bu şekilde inanır diye ifade etmek istediğimdendir.
Soruya gelecek olursam, Kuran esaslı olarak, bana göre:
HAN İF KAVRAMI : Canlılar, dünyaya geldiklerinde bir takım özelliklerle donatılmış olarak gelirler, Örnegin Arı bal yapmasını biler şekilde gelir v.s. Bunun için herhangi bir eğitim almasına gerek olmadan, bunu bilir. Haniflik ise inanç bazlı olarak İnsanın dünyaya gelirken yanında getirdiği ve Müvahhid olmayla ilgili bir şuur yapılanmasıdır. Her insan dünyaya gelirken Hanif olarak gelir; başka bir ifadeyle Müvahhid olarak dünyaya gelir bu bir fıtrat yani yaratılış halidir. Kuran’dan mealen :
-- Sen yüzünü, Allah'ı birleyici olarak doğruca dine çevir: Allah'ın yaratma yasasına (uygun olan dine dön) ki, insanları ona göre yaratmıştır. Allah'ın yaratması değiştirilemez. İşte doğru din odur. Fakat insanların çogu bilmezler. 30/30
Ve Müvahhid olarak yaratılan bu insan aynı zamanda çok özeldir, zira o Yerlerin, dağların ve Göklerin yüklenmekten korktuğu emanetin yüklenicisi olarak dünyaya gelmiştir, bunun hakkını yerine getirmekle yükümlüdür yerine getirmemesi halinde zalimlerden olur, bundan dolayı İnsan bir hayvana bakıldığı gibi değerlendirilemez, konumu onlardan ayrı olduğu gibi hukuku da çok farklıdır. Kuran’dan mealen :
-- Biz emaneti, göklere, yere ve dağlara sunduk; onu yüklenmekten kaçındılar, on(un sorumluluğun)dan korktular; onu insan yüklendi; (fakat onun ağır sorumluluğunu tam kavrayamadı) doğrusu o, çok zalim, çok cahildir. 33/72
Bütün bunlara rağmen insan kendisinde olmayan bir şeyle doğar, hiçbir bilgiye sahip olmadan dünya ya gelir, zira o seçenekler ihtiva eden imtihan dünyasına gelmiştir. Bunun Haniflikle karıştırılmaması lazımdır, haniflik bir yaratılış mizacıdır, tabiri caizse bir karakterdir, bu karakter dünyada yapılacak bilgi seçenekleri ve kabullerle, hem değiştirile bilir, hem de doğruda karar kılıp değiştirilemez halde istikrar bulabilir. Yanlış seçenek ve kabullerle Haniflikten sapma olur, doğru seçenek ve kabullerle haniflikte istikrar sağlanır. Seçenekler tercihin değiştirilmesiyle her zaman yer değiştire bilir, bir kimse Müşrik iken hanif, hanif iken müşrik hale gelebilir. Kuran’dan mealen :
-- Allah sizi annelerinizin karınlarından çıkardı, hiçbir şey bilmiyordunuz; şükredebilesiniz diye size işitme gücü, gözler ve gönüller verdi. 16/78
İş te bize verilen, gözler ve gönüller, akıl v.s. ile bilgi dünyasıyla irtibata geçtiğimizde çok çesitli durumlarla karşilaşirız. Arayış içine girerek tercihlerimizi ortaya koyarız, Allah’ın razı olduğu şekilde tercih yaparsak, Müslüman veya mümin olarak konumlanırız, Allah’ın razı olmadığı şekilde tercih yaparsak, Kafir veya Müşrik olarak konumlanırız, Allah, bizi razı olduğu sıratı müstakimden başka bir seçenek yapmaktan korusun. Ayrıca, Müslüman ve mümin kavramlarını iç versiyonlarda vardır, örnegin takvalı olma gibi, Kafir ve Müşrik kavramlarının da iç versiyonları vardır, cibt ve tağut gibi, bu gibi durumlar çesitlilik arz ettiklerinden konunun uzamaması için bunların tanımını bu çalismamda yapmayacağım. Yalnız Müslüman ve Mümin kavramlarına değineceğim,
MÜSLÜMAN KAVRAMI : Müslüman tanım olarak, İlahi Vahiy bilgisine rastladığında tercihini onu kabul etme yönünde kullanan Hanif kimsedir. İlahi Vahyi duyduğunda işte benim aradığım ve kabul edeceğim bilgi budur diyerek Onu ögrenmeye kendisini teslim eder. Bu ilk teslimiyeti ortaya koyan hanif kimseye Müslüman denir. Mümin ola bilmesi için Vahyin eğitimini almış olması gerekir, Kuran’dan Mealen :
-- Bedeviler: "İman ettik." dediler. De ki: "Siz iman etmediniz. Ancak 'Müslüman' olduk deyin. İman sizin kalplerinize girmemiştir. Eğer Allah'a ve resulüne itaat ederseniz Allah, yapıp ettiklerinizden hiçbir şey eksiltmez. Çünkü Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir." 49/14
MÜM İN KAVRAMI : Hanif kimse, Vahiy ögretisini kabul ile ona teslim olduktan sonra, vahiy bilgisinden çesitli derecelerde bilgi alan kimsedir, ne kadar çok bilgilenirse imanı o kadar çok artar, her bilgi seviyesinde Mümin vasfında olmasına rağmen, bilgi artışı İman artışını beraberinde getirir, fakat bu ondan daha az bilgili kimsenin İmanında noksanlık var manasına gelmez, sadece bir güven ve İhtisas kazanma olayıdır. Kuran’dan mealen :
-- Ne zaman bir sure indirilse içlerinden biri, "Bu hanginizin imanını artırdı?" diye konuşur. İmanı olanların imanını artırmıştır. İşte sevinip duruyorlar! 9/124
-- Fakat yüreklerinde hastalık olanlara gelince (bu), onların pisliklerine pislik katar. Ve onlar kafir olarak ölürler 9/125
Kavramları ana esaslarına değinmek suretiyle vermeye çalistim, bunların ana esaslarına ters düşmeyen çesitli konumları ve açılımları vardır ve bütün bunlar Kuran’da mevcuttur. Hazırlamak istediğim bir forum sayfası olduğundan, bu konulara girmedim. Bu konu başlığı altında bir forum sayfası açılsa, ve detaylandırma bazında fikir çalismasi yapılırsa, kısmet olursa benimde çalismaya katılacağımı belirtmek isterim.
Yaln ız konumlandırma safhaları açısından, İbrahim peygamberin durumundan birkaç örnek vereceğim :
HAN İFLİK KONUMU: Kuran’dan mealen:
-- " Ben bir hanîf olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben." 6/79
MÜSLÜMANLIK KONUMU: Kuran’dan mealen :
-- Rabbi ona, "Müslüman olup bana teslim ol!" dediğinde o şu cevabı vermişti: "Teslim oldum âlemlerin Rabbi'ne!" 2/131
MÜM İNLİK KONUMU: Kuran’dan mealen :
-- Bu (hükümler), elbette ilk sahifelerde de vardı: 87/18
-- İ brahim'in ve Mûsa'nın sayfalarında. 87/19
Ve bütün bu hususların kapsadığı sahaya İslam Dini denir, bundan dolayı bu dinin bağlılarına hangi konumda olursa olsun genel isim olarak Müslüman ismi ile tanımlama yapılır. Bu ismi genel kapsamlı olarak bizim için koyan da Allah’tır, Kuran’dan mealen :
-- Allah uğrunda, O'na yaraşir biçimde cihad edin. O, sizi seçti ve dinde size bir güçlük yüklemedi; babanız İbrahim'in dini(ne uyun). O (Allah) bu (Kur'a)ndan önce(ki Kitaplarda) da, bu(Kur'a)nda da size "müslümanlar" adını verdi ki, Elçi size şahid olsun, siz de insanlara şahid olasınız. Haydi namazı kılın, zekatı verin ve Allah'a sarılın; sahibiniz O'dur. Ne güzel sahip ve ne güzel yardımcıdır (O)! 22/78
Müslüman İsmi kaçınılmaz olarak Kuran'a iman eden herkezin ortak adıdır, bundan dolayı en başta kendimi Müslüman olarak tanımladım.
__________________ Kûran İslam Dininin Tek Kaynağı ve Tek Rehberidir
|
Yukarı dön |
|
|
SerdarSe Newbie
Katılma Tarihi: 03 mart 2006 Gönderilenler: 12
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam,
Soruma cevap vermek için emek ve zaman harcadığınız için teşekkür ederim..
Yazınızı dikkatlice inceleyip yararlanacağım.
__________________ la ilahe illallah
|
Yukarı dön |
|
|
halil66 Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 05 mart 2006 Gönderilenler: 53
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam.
Acizane bende bu konuda fikrimi beyan edeyim;
1-) 30 Üzerinde ondokuz vardır onun. Deniyor ,
O ondukuz üzerine kuruludur . denmiyor .yani kuranın tamamı 19 üzerine bina edilmemiştir .fakat içinde 19 vardır , Reşat halifede bunu görmüş Edipte onun müridi olmuş ,onun yolundan gitmiş.(gerçi asırlardır bunu gören varda Reşat geliştirmiş) bu konuda güzel çalışmalarda yapılmış,
Fakatttt…
Edip kendini o kadar bu konuya kaptırmışki, Bu küçücük ayrıntıyı görememiş veya bunun sırtından para kazanmak için görmek istemiyor. Onu Allaha havale edelim.
2-) en önemlisi Allah, Reşat halife için kuranda ne demiş, şimdi içinde 19 geçen müddesir suresinin aşağıdaki ayetlerini iyice düşünerek okuyalım. Ve cevaplarını bulmaya çalışalım.
12 Hesapsız bir mal verdim ona. Reşat , halife bayağı zengin
13 Göz doyurucu oğullar verdim. Reşatın , bir oğlu bir kızı var
14 Alabildiğine imkânlar döşedim onun için. Reşat , mısırlı fakat amerikada yaşayacak kadar imkan sahibi
15 Tüm bunlardan sonra hırs ile daha da artırmamı istiyor. Reşat , babasının kendi adını verdiği tarikatlada yetinmedi , peygamber olmak istedi.
16 Hayır, iş sanıldığı gibi değil! O, bizim ayetlerimize karşı bir inatçı kesildi. Reşat , Tevbe ayetlerine inatçı kesildi
17 Ben onu dik bir yola süreceğim. Reşat , babası dahil herkes tarafından dışlandı. ölüm tehditleri almaya başladı. .
18 Derin derin düşündü o; ölçtü-biçti. Reşat , bayağı düşündü ve ölçtü
19 Kahrolası, nasıl bir ölçü kullandı! Reşat , bilgisayarı kullandı
20 Bir kez daha kahrolası, nasıl bir ölçü kullandı?! Reşat , gelişmiş bilgisayarı kullandı
21 Sonra baktı.
22 Sonra yüzünü buruşturdu, kaşlarını çattı.
23 Sonra arkasını döndü ve böbürlendi. Reşat , ben herkesten akıllıyım dedi. kurana çeşitli anlamlar verdi
24 Şöyle dedi: "Bu, rivayet edilerek gelen bir büyüden başka şey değil." Reşat ,19 bir mucizedir, büyülenecek bir şeydir dedi
25 "İnsan sözünden başka bir şey değil bu." Reşat , 2 ayete insan sözüdür dedi
26 Onu sekara fırlatacağım. Reşatı sekara fırlatacağım.
27 Bilir misin nedir sekar?
28 Ortada bir şey bırakmaz, hiçbir şeyi görmezlik etmez o.
29 İnsan için tablolar/levhalar/ekranlar sunandır o/deriyi yakıp kavurandır o.
30 Üzerinde ondokuz vardır onun. O , 19 üzerine kurulu değil, üzerinde 19 var
31 Biz, cehennem yârânını hep melekler yaptık. Ve biz, onların sayılarını da küfre sapanlar için bir imtihandan başka şey yapmadık. Ta ki, kendilerine kitap verilenler iyice ve apaçık bilsinler. İman etmiş olanların imanı artsın. Kendilerine kitap verilmiş olanlarla iman sahipleri kuşkuya düşmesin. Kalplerinde hastalık olanlarla küfre sapmış bulunanlar da; "Allah bununla neyi örneklendirmek istiyor?" desinler. İşte böyle. Allah, dilediğini/dileyeni saptırır, dilediğini/dileyeni de doğruya ve güzele kılavuzlar. Rabbinin ordularını ancak O bilir. Bu, insan için bir öğüt verici ve düşündürücüden başka şey değildir.
Ayetlerin tamamına iyice bakın arkadaşlar , günümüzde bu ayaetlere uyan Allahın başka bir kulu varmı.
__________________ selam
|
Yukarı dön |
|
|
blindpoint Uzman Uye
Katılma Tarihi: 05 mayis 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 275
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Öncelikle edip yüksel kaynaklı yazılarım...,araştırmalarım ın araştırmadan ibaret olması...... şu an onun her görüşüne katıldığım anlamına gelmez.
Evet Edip beyler 19 olayını Reşat halifeyle kendinisine endeksleme konusunda ısrarlı bir çalışma içinde olduğu görülüyor.Bu olayın bazı kimseler tarafından bulunması ve gündeme getirilmesi onların şanını artırmaz.Bu ancak artırsa artırsa Allahın şanını artırır.Fakat Edip yüksel eserlerinde bu konuyla kendinisine ve Reşat halifeye yol yapıyor!
Olayın Reşat halife tarafından ilk olarak ortaya atılmadığını, edip kendi eserlerinde yazmıştır!.
Edip Yüksel, Reşad halife ve onun paralelinde düşünenlerin bu konudaki iddiaları Tevbe süresinin son iki ayetinin kurandan olmadığı yolundadır.Ne ilginçtir ki, bu konuda ayetlerin tek bir sahabeden alındığı yolunda rivayet vardır.Hadislere ver yansın eden Edip Yüksel, bu rivayet üzerine tevbe süresinin son 2 ayetinin kurandan olmadığı yolundaki iddialarına bu rivayetleri delil getirmektedir.
Bu rivayet olmasa belki de Edip ve Reşad bu konuya hiç takılmayacak, kuranın hesaplanmasını bir daha yapacaklardı.Bu konuya takılıp kalmaları , onları yanlış davranmaya sevk etmiştir.
Son yapılan hesaplamalar, Kuranda Allah kelimesinin 2698 geçtiğine dair Edip ve Reşatın hesaplamalarının hatalı olduğunu ortaya koymuştur.Bu arkadaşlar,
-Tevbe suresinde 1 eksik, -Furkan suresinde 1 eksik, -Mü’min suresinde 1 eksik saymışlardır.
-Hacc suresinde 1 fazla, -Mücadele suresinde 1 fazla saymışlardır.
Yapılan hata 3-2= 1 tanedir. Sonuçta hatalı olarak 19 x 42 = 2698 rakamını ilan etmişlerdir !!!.
Buraya çok dikkat edin !!!, bu hesaplamalara Tevbe suresi son 2 ayeti Kuran dışı sayıldığı için kesinlikle dahil değildir.
Şu an ortaya çıkan tabloya göre Edip ve ekibi sayımdaki bir hatayla bu sonuca ulaşmıştır.Aslında yaptıkları sayım 2698 rakamını tutmamakta 2697 yi bulmaktadır.Hatalı hesaplama sonucu bunu tutturduklarını iddia etmekte bu arda Tevbe süresinin son iki ayetini diskalifiye etmektedirler.
Şu an 2698 sayısının tutturulabilmesi için bir adet Allah kelimesi lazım.Dönelim Tevbe süresinin son 2 ayetine.Edip ve ekibine göre kuranda yok olduğu iddia edilen bu iki ayette.Bu ayetlerde geçen, “Hasbiy-allahi- ifadesindeki Allah lafzını da, diğer 2697 adet Allah lafzına ilave edersek, 2698 rakamını tutturmuş oluruz.Bu da 19 un 142 katıdır.Mesel böylece aydınlığa kavuşmuştur.
Bu konudaki dayatmaya varan ispat çabalarına fazla katılmak istemiyorum.Kuranın bütün dökümanı harfler sembolize edilerek bilgisayara dökülse ve elde edilen sonuçlarla 19 la kesin olarak çakıştığı gözlemlense, bu adamların yinede inanacağını sanıyor musunuz ?.
Ne diyor ayeti kerime. 18- O düşündü ve değerlendirme yaptı. 19- Kahrolası, nasıl bir değerlendirme yaptı? 20- Bir daha kahrolası, nasıl bir değerlendirme yaptı? 21- Sonra baktı, 22- Sonra suratını astı ve kaşlarını çattı. 23- Sonra yüz çevirdi, büyüklük tasladı.” Müdessir suresi.
“Bunu da kafirler için sınav konusu yaptık ki, kitap verilenler bunun hak olduğunu anlasınlar, mü'minlerinde imanı pekişsin.Mü'minler Şüphe etmesin.” Müdessir 31. Anlasalar da anlamamazlıktan gelecek işi yokuşa sürecekler, bu deliler ancak iman ehlinin imanını artırır.
19 olayının farkına Edip vardıysa bu araştırmaları onun kurana ve İslam’a bağlılığını artırdıysa ne ala bu Edipin kazancıdır.
Fakat bunu Edip gündemde tutuyor diye bundan dolayı insanlardan bir saygınlık beklentisi varsa , şunun bilinmesi gerekir ki;Edip kurandaki 19 gerçeğinin farkına vardı diye kuran daha şereflenmedi,Daha üstün olmadı, o zaten üstündü, ibarahim as. misali imanın artırılması için Allhatan delil isteyen bir insan psikolojisi içinde ,o insanın tek kazancı kalben başkalarından daha da mutmain olabilmesidir.
Durum bundan ibaret, inanmıyorum diyen insanı da inandırmak için fazla çırpınmanın anlamı yok.Bizim görevimiz anlatmayla biter o kadar! ondan sonra dileyen inansın, dileyen inkar etsin.
slm slm
__________________
|
Yukarı dön |
|
|
sidhartha Newbie
Katılma Tarihi: 13 mart 2006 Yer: Ingiltere Gönderilenler: 5
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
slm kardeş bu araştırmanın kaynağınıda verirsen sevinirim.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|