Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 17 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
mindar Yazdı:
selam
hep hadis konusu olunca kurandaki resule uyun o hevasından bişey söylemez ayetleri önümüze getirilip bak resule uymak lazım denir
Ama neden şöyle düşünmüyorlar
Tamam resule uymak lazım resul ondan yani kurandan başkasını söyledimi, söylemedi.
Söylediyse de bu bizi ilgilendirmez yok ilgilendirir diyorsanız, demekki siz hadislerden olan bana kuran ve bir misli daha verildi hadisine inanıyorsunuz
Eğer böyle bişeye inanıyorsanız kuranın mesajını inkar ediyorsunuz demektir
O zaman sizlerle konuşacak hiç bir şeyimiz olmaz...
Çünkü aynı telden konuşmuyoruz biz tek kuran diyoruz siz kuranla birlikte bir kuran daha peygambere verildi diyosunuz....
Peygambere verilen kuran kadar bir misli herhalde saklıydı iç cebinde bi durum olduğu zaman gizlice ordan bakıp söylüyordu
Mesela soruyorlardı ya muhammed biz şuraya gitcez gidebilirmiyiz... peygamber o an arkasını döner ona verilen diğer kitabı açar ordan bulup söylerdi.. Gidin tamam sorun yok ...
Biraz ilginç anlattım ama anlaşılması için böyle bir yola başvurdum inşallah anlatabilmişimdir.....
Selam Ve Dua İle
__________________ Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Katılma Tarihi: 21 nisan 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam aleykum
Yazıların bir kısmını okudum insan sahih hadisleri devreden çıkarınca bir de ayetleri kendi reyinde kıyısından köşesinden çevirip şöyle bir yorumlayınca nasılda bazı şeyleri inkar ediveriyor.... beyler kendinize geliniz sizleri uyarıyorum bu düz mantıkla bir yere varamazsınız bu vebali ve sorumluluğu kaldıramazsınız ezilirsiniz sizin haddiniz değil bir çok şeyi devre dışı bırakıp biz sadece şunlarla mükellefiz diye... Allah (cc) din için gerekli olan her şeyi kuranda bildirmiştir o bir ana yasadır sahih sünnetlerde onların kanunları kurallarıdır. nasıl ki anayasadaki hükümler detaylı olarak kanunlar ve kurallar yönetmelikler çerçevesinde açıklanır Rasulullah (sav) ın da sahih (bu sözcük önemli) sünnetleri sahih hadisleri de kuranı nasıl anlamamız gerektiğinin Rasulun (sav) yaşayışı ,sünneti kurandaki ilgili hükümlerin açıklamasıdır. Zira bu meyanda kuranı en iyi anlayan ve hukumlerin nasıl tatbik edilmesi gerektiğini Rasulullah (sav) bilir idi sonra sahabe idi Sahabe de tabi ki takıldıgı yerde Rasule (sav) soruyordu. Onun Ahlak ı kuran Ahlakı idi ve sahebeyi de öyle yetiştirmeye çalışmıştır. O kendi Ağzını göstererek buradan haktan başka birşey çıkmaz buyurmuştur. Tabi ki Rasulun (sav)sözlerini çarpıtıp ona atfederek yalan rivayetler söyleyenler olmuştur tabi ki bazı hadislere israiliyat karışmıştır kötü niyetli kişler çıkmıştır Rasul (sav)döneminde böyle bir şey oldugunda rasulullah şiddetle bunun önüne geçmeye çalışmış Benim ağzımdan yalan söylemek başka şeye benzemez buyurmuştur. Bütün bunlara rağmen zayıf veya uydurma rivayetler bahane edilerek Sahih hadislerde RED EDİLEMEZ BUNA KİMSENİN HAKKI YOKTUR. BU VEBAL KİŞYİ GÖTÜRÜR bu ağır biz sorumluluktur ve peygamberinde reddi manasına gelir. LAFA geldi mi efendim Rasulullah (sav) bizim önderizim onun dediklerini yaparız denir ama iş icraate geldiğinde efendim bir çok hadise uydurma rivayetler karışmış bunlara da karışmadıgını nerden bilelim bunlara da bulaşmıştır güvenilmez bunlara en iyisi almayalım lafızlarıya Rasullulah ın sünnetinin reddi yapılmaktadır. Halbuki Rasulullah (sav ) ında dedikleri Allah (cc) nin dedikleri gibidir. İkisinin arasını ayırmaya çalışanlar kuranın deyimi ile KAFİR dirler. Kurandaki şu ayet rasulun (sav) yöneticiliği ile ilgilidir efendim bu ayet sanki rasulullah (sav ) yanımızda yesıyormus ta hemen ona soracak mısız gibi bir ifade ile söyleniyor halbuki o bu yüzyılda yaşamıyor dolayısı ile bu ayetin yorumu hadislere uyunuz olamaz vs gibi kişilerin kendi yönündeki reyleri ile Ayetleri manalarını saptırarak ve hadisleri devre dışı bırakarak islamın yanlış anlatılması Kabuıl edilemez. Ewet uydurma rivayetler de vardı kütübü sittede bir hadis uzmanı bunların 220 ye yakın olabileceğini söyledi Ama tüm bunlara rağmen buhari müslim ...vs uydurmaları paketleyip servis yaptılar islam alimlerini devre dışı bırakalım .. naraları ASLA KABUL EDİLEMEZ BUNLARI SÖYLEYENLER KENDİLERİNİE GELSİNLER hadlerini bilsinler bu iş onları aşar. hangi ilimle hangi bilgiyle gerçekten islama hizmet etmeye çalışmış islam alimlerine iftira atıyorlar. Bu zatlar birer çalışma yapmışlardır Allah (cc) den sevap umarak uydurmaları ayıklamaya çalışmışlardır . Bu çalışma ancak takdire şayandır tabi ki hataları olabilir gözünden kaçanlar olabilir kimse onları tabu kabul edelim demiyor onlarda dogruyu ortaya koymaya çalışmışlardır.onlarca uydurma rivayet var işin dogrusu hepsini toptan reddetmekdeğil bir kurul bir uzman heyet vasıtası ile sahih diye addettiğimiz hadis kitaplarının yeniden gözden geçirilip içlerinden uydurmaların ayıklanması gereklidir. işin dogrusu bu dur ve günümüzde de bu çapta ilim adamlarımız proflarımız hadis uzmanlarımız var aydın düşünen basiretli muhakeme yeteneği kuvvetli. onların tahric ettiklerini alınız dediğim gibi sahih hadisler kuranın açıklamasıdır onun nasıl şekilde anlşılması gerektiğini söyleyen sözler ,uygulamalardır. Kuran helal haram şeylerden bahseder Rasulullah (bunları hayata geçirir uygular ve detaylarını müslümanlara anlatır. kuran temizlikten bahseder Rasul(sav) bununla ilgili olarak abdestin, gusul abdestinin nasıl alınacağını detayları ile muslumanlara anlatır... işte mevzu bu dur. Rasululah (sav ) ında söyledikleri Allah (cc) nin de söyledikleri gibidir
Her kim Peygambere itaat ederse muhakkak Allah Teâlâ'ya itaat etmiş
olur. Ve her kim yüz çevirirse -aldırma- çünkü seni onların üzerine
muhafız göndermedik. Rasule itaat Allah (cc) ye itattir kuranın deyimiyle bu her konuda itattir onun verdiği kararlara itaat devlet başkanı sıfatı ile itaat Rasul (sav) sıfatı ile söylediğine itaat..
'Peygamber size ne verirse onu alın, sizi neden men ederse ondan geri durun...' (Haşr, 7) .
Onun emirleri de Allah (cc) nin emri gibidir zira o bu ağızdan haktan başka bir şey çıkmaz buyurmuştur. işte onun söyledikleri de kuran paralelindedir ve kuranın tefsiri açıklaması onu nasıl anlamız gerektiğini söyleyen kuranın hayata uyarlamsıdır kurandaki hükümlerin detayları dır bu meyanda rivayetler kurana göre sınanır ve kurana uygun değilse alınmaz zaten zira Rasululah (sav ) haktan başka birşey söylermi, kurana ters şeyler söyler mi hiç?
Ayet ne diyor Allah (cc) nin sizi sevmesini istiyorsanız bağışlanmayı istiyorsanız Rasule(sav) uyun. Rasule uymak onun sünnetini icra etmekle olur onun sahih hadislerinin hükümlerini uygulamakla olur.
Değişik bahanelerle sahih hadislerinde reddi Rasulullah ı red manasına gelir onunla Allah (cc) arasını ayırmak manasına gelir "Allah'ı
ve peygamberlerini göz ardı eden, Allah'la peygamberleri arasını
ayırmak isteyen, Allah'a inanır peygamberi tanımayız, diyen ve ikisi
arasında bir yol tutmak isteyenler, işte onlar gerçek kâfirlerdir. O
kâfirlere aşağılayıcı bir azap hazırlamışızdır. Allah'a ve
peygamberlerine inananlara ve onlardan birini diğerinden ayırmayanlara
gelince Allah, işte onları ödüllendirecektir. Allah bağışlar, ikramı
çoktur." (Nisa 4/150- 152
Ayet Allah (cc) ve Rasulünün (sav) arasını ayırmak isteyenlere ikisi arasında bir yol tutmak isteyenlere KAFİR diyor bu ayetin kapsamına girmemeye çalışalım. Bu vebal büyük bir vebaldir kimsenin değişik bahanelrle bunu aşmaya çalışmaya hakkı yoktur ayetler kişlerin kendi reyleri dogrultusunda tevili ile bu aşılmaya çalışılamaz zaten etrafta onlarca hırıstiyan misyoner cirit atmakta öncelikle kuranı anlayıp anlatan ilim adamları ile halkın arasını ayırarak hadisleri devre dışı bırakmaya ve kuranın hakkı ile anlaşılmasını engellemeye ardındanda kuranı kendi reyleri dogrultusunda açıklayarak halka yutturmaya çalışmak ve islami hayattaki nufuzunu etkisiz kılmaya çalışmak işte oyunun adı bu dur. Müslümanlar bu oyuna gelmemlidir hele hele misyonerler cirit atarken ve kendilerine dokunan hadisler ve ayetler varken. kimse hadislerin (sahih ) getirdiği hukumlari göz ardı ederek onların getiridği yuku sorumluluğu almak istemeyerek zor gelmesi neticesinde onların reddine giderek sadece kurandan anladıklarım bana yeter diyemez kuranı en iyi anlayan Rasulullah (sav) dı ve onun sahih hadisleri de kuranın dedikleridir onun açıklamalarıdır hukumlerinin kapsadıgı yerleri gösteren birer kılavuzdur hadisler hsusunda yazdıgımız suradaki yere de bakılabilir
http://www.hanifdostlar.com/forum_posts.asp?TID=1229&PN= 1&TPN=28 selam ve dua ile
__________________ ilmin efendisi olmak için çalışmanın uşağı olmak gerkir
Sahih dediğiniz hadisler Kuranda karşılığını bulduğunu sürece onların sahihliğinden emin olabiliriz.
Peygamberi reddetmek, onun getirdiği mesaja sırt çevirmekle olur. Onun getirdiği mesaj;Allahtan başka ilah edinmeme biraz daha ayrıntıya girdiğimizde Allah'ın hükmüne ortaklık yakıştırmak, biraz daha ayrıntıya girildiğinde Kurandan öğreniyoruz ki, insanlar 2 şekilde Allaha ortak ediyorlar. a) Allah'ın ayetlerini yalanlayarak b) Allah'a yalan iftiralarda bulunarak..
Biraz daha ayrıntıya girebiliriz. Mesela "Allah'a, insan nasıl iftira eder?" sorusunu Kuranda yanıtı var...
İcraattan kaçtıkları için "hayır almayalım" diyenler, doğru yanlış sorgulama yapmadan, Kuranı anladığı dilde okuma çabasına dahi girmeyen, Kuranı anlama yönünde kendini eksik hisseden, önlerine konulan yemeği afiyetle yemek kolayına gelen kimler acaba!
Allah'ın sözlerinin içinde bulunuğu Kuranı tekrehber kaynak olarak edinmemizin nedenini anlayamamışsınız. İfade ettiğiniz nedenden dolayı değil
Allah ile Resulünün arası nasıl ayırılır? Allah böyle diyor; Kuranda bu yazıyor, ancak Peygamber böyle diyor...
Detayları Kuranda bulamazsınız diyorsunuz. Allah "biz herşeyi yeterince açıkladık" diyor.
Resule uymanın ne demek olduğu ile ilgili forumları okumanızı öneririm. Sol sütündaki forum başlıkları bu konuda size yardımcı olur.
Sahih hadisleri nasıl ayırt edeceğiz? Bu konudaki tek kriterimiz ancak Kuran olabilir. Var mı daha güvenilir bir kriter? O halde.. Kuranı tekrehber olan insanlara tepki niye?
Saygılar
__________________ Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
__________________ O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Katılma Tarihi: 21 nisan 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Aleykum
merak buyurmayınız ben gayet net anladım.
Şunu iyice anlayınız ki gerçekten sahih olan hadisler zaten kurana muhalif değildir bilakis destekleyicisi açıklayıcısıdır onun açılımıdır kuran hukumlerinin nerelere uzandıgının neleri de içine aldıgının bir göstergesidir. dediğiniz şekilde ( Allah ile Resulünün arası nasıl ayırılır? Allah böyle diyor; Kuranda bu yazıyor, ancak Peygamber böyle diyor...)
Yok böyle bir şey böyle olamaz kendinize geliniz bu ne demek Allah (cc) böyle diyor efendim Rasul ise şöyle diyor... ne demek bu siz ne demeye çalışıyorsunuz Rasulullah (sav) hiç kurana muhalif söz söyler mi uydurmalarda ancak bu olur. Sahih sünnet kuranın anlaşılmasının hayata adaptesidir onun uygulamasıdır gerçek ve en dogru şekilde.. o hukumlerin nerelere uzandıgının göstergesidir zaten kuranla sahih sunnetler ve hadisler bir dir biribirinin tamamlayıcısıdır Lafı çarpıtarak yazmayınız Allah (cc) biz kuranda herseyi yazdık eksik bırakmadık diyor detaylandırdık demiyor. bu meyanda sahih sünnetler kuranın detaylarıdır neyin nasıl anlaşılması gerektiğinin açıklamasıdır. Sunnette uygulama nasıl sa kuran ayetlerinin anlaşılması ve anlaşılmasının gerekliliği ancak o ŞEKİLDE DİR BAŞKA DEĞİL. Rasul o ayetleri nasıl yaşamış sahih hadislerde nasıl bildirmişse gerçek anlam odur aksi iddia edilemez. bu hususta siz bir karar merci değilsiniz. Rasulun (sav) kuranı nasıl anladıgı nasıl onu yaşadıgı birkenara itilerek efendim burda hesşey açık ben anladııgım şekilde yaşarım denilerek sünnet bir kenara itilemez dogrudan dilegetirilmes de malesef genel ittiba bu şekilde gizli bir ima söz konusu bu yapılamz o zaman musluman sayısınca kuran yorumu ortaya çıkar. ben böyle anladım boyle icraediyorum yasıyorum denilir.. bu mevzu bahis dahi edilemez. Gerçek olan en dogru olan Rasulullah (sav) ın kuran yorumu yaşantısı bazı bahanelerle fendim uydurmalar çok zayıf rivayetler çoktur bunlar sahih denilenlere de bulaşmıştır iyisimi almayalım gibi bahaneler öne sürerek gerçek manadaki kuran yaşantısının onun nerelere uzandıgının getirdiği yeni hukumleri ve yeni yükleri göz ardı ederek ben kendi anlayışıma göre bunu yorumlayayım yaşayayım denilerek kişinin kendi dar anlayışı içinde kurandan çıkarıyorum dediği kendine göre aldıgı dar, bağnaz , eksik yorumlar alınarak onunla amel edilemez. bu konuda kim kendini yeterli merci görebilir..yeniden düşünün Ayet ne diyor Bana tabi olmak istiyorsanız rasule ( uyunuz) itaat ediniz Tek rehber kuran denilerek gerçekte tekrehber kuran olmasının dışında kelimeyi sadece kendisine koruma KALKAN olarak kullanarak O rehberin açıklamalaraının DEVRE DIŞI BIRAKILARAK yani gerçekte tek rehber olan kuranın hayata uygulanışı gerçek manada uygulanışı engellemeye ÇALIŞILAMAZ değişik kisveler altında yapılmak istenen bu dur.
Sahih sünnetler ve hadisler Kuranın açıklamsıdır neyi nasıl anlamamız gerektiğini söyleyen kuranın tefsirleridir. kuranın hayata uygulanışıdır aksi durumda musluman sayısınca anlayış yorum hayata uygulanış olur bunu kimsenin yapmaya hakkı yoktur bakınız duruma şu halde bile kuranı farklı yorumlayan değişik hakyolda olmayan meshepler türemiştir bakınız MUTEZİLE ye aklı esas almıştır farklı farklı kuran yorumlamaları ortaya atmıştır. iyi hoş ya hadisleri rededen görüşte mutezile ile buyuk bir benzerlik içindedir nerede ise bişrbirileri ile örtüşürler. bu konuda açıp mutezile yi okuyup görebilirsiniz bunları. dinde Önce sahih nakil sonra akıl esas alınır mutezilenin ki gibi önce akıl değil ve sonuçta bu yapılınca sapık fırkalar ortaya çıkmıştır tabi sunnetullahı (sahih olanı ) almassan herkes kendisine göre bir kuran yorumu ile ortaya çıkar ki bu kişilerin kendi reylerinde dilediği gibi yorumladıgı hukumleri dar daha az sorumluluk gerektiren emir ve yasakların az oldugu bir din anlayışına götürür bu konuda kim Rasulullah (sav) gibi kuranı ve islam dinini anladıgını iddia edebilir Rasulullah (sav ) da anladıgı ve hayata uyguladıgı bu kuran anlayışını ümmeti ne açıklamış aktarmıştır. tabi ki burada kötü niyetli olanların oldugu gibiiyi niyetli ama dini tam anlamayan idrak edemeyenler çıkıp bu sözleri çevirip anlamını bozup yada udurma rivayetler aktarmış olabilir bu onları buyuk bir vebal altına sokar kişinin iyi niyetli olması dahi sünneti ve hadisi yanlış aktarmasına bahane OLAMAZ. bize düşen işte bunların ayıklanmasıdır.
ben Rasule uymanın ne demek oldugunu iyi bilirim bahsedttiğiniz yerdeki rasule uyma yazılarınında ne manalara geldiğini açıkça görebiliyorum ucunun nerelere gittiğinin..
İslam alimleri bir çalışma ortaya koymuşlar dogruyu yanlıştan ayırmaya çalışıp ayıklamaya çalışmışlar hadisleri tahric edip kurana uygun olanları açığa çıkarmaya çalışmışlardır. elbette hataları olabilir onlarda insan bu şeyler onların çalışmasının reddine değil bilakis takdir edilmesine layıktır. siz biz sizin dediğiniz şey için değil başka şey için tek kuran rehber diyoruz diyorsunuz ama malesef forum sizi yalanlıyor asıl siz gezin forumu şöyle bir bakın verilen mesajlara elbette tek rehber kuran dır ama bu kalkan altında değişik bahanelerle onu açıklamaları olan sunnet ve sahih hadisler reddediliyor
ne diyor forumda biri işte falanca ve buhari, muslim bir olmuş din diye hadisleri paketlemişler bize yutturmuşlar diyor. bunun gibi daha niceleri var forumda kafanızı kaldırıp şöyle bir bakın
Asıl siz gerçek niyetinizi ve emelinizi gizliyor bir takım kalkanlar altında baska baska şekilde düşünüyorsunuz. düşünclerden sıyrılıp şoyle bir bakın ne denmek istendiğine...
işin dogrusu saqhih hadislerin ehil bir komisyon tarafından ayıklanmasıdır. o devrin islam alimleri elinden geldiğince yapmaya çalışmışlar bunu elbette hataları olabilir hangimizin yok ki... onlara dokunulmazlık cübbesi giydirmeden ama haklarını da vererek değerlendirmek lazım o devrin şartlarında Allah (cc) rızası için çalışmışlar
sahih hadisleri nasıl ayıklayacağız diye başlamışsınız .. tabi dogrudan reddedilemeyince değişik bahanelrle ve gerçek hadislerinayıklanması gibi zor bir görevden kaçarak kolaycılık yaparak sahihlerin de reddine kapı aralamak...BU DÜŞÜNÜLEMEZ TEKLİF DAHİ EDİLEMEZ. BAKINIZ TEK REHBERİMİZ KURAN DEĞİŞİK BAHANELERLE SAHİH HADİSLERİNDE REDDEDİLMESİ VE SONUCTA RASULULLAH (SAV) IN GÖRÜŞLERİNİN REDDİ İLE İLGİLİ OLARAK NE DİYOR
"Allah'ı
ve peygamberlerini göz ardı eden, Allah'la peygamberleri arasını
ayırmak isteyen, Allah'a inanır peygamberi tanımayız, diyen ve ikisi
arasında bir yol tutmak isteyenler, işte onlar gerçek kâfirlerdir. O
kâfirlere aşağılayıcı bir azap hazırlamışızdır. Allah'a ve
peygamberlerine inananlara ve onlardan birini diğerinden ayırmayanlara
gelince Allah, işte onları ödüllendirecektir. Allah bağışlar, ikramı
çoktur." (Nisa 4/150- 152
Allah (cc) ile Rasulunun (sav)arasını ayıranlara kafir diyor bu konuyua dikkat ediniz başınızı elleriniz arasına alarak ayetler üzerinde iyi düşününüz iyi idrak ediniz demeye çalıştıgınızla demek istediğiniz nereye varıyor nereye sirayet ediyor neyi ifade ediyor. tek rehber kuran ikisini ayıramazsınız diyor ayıranlara kafir diyor.
Sahih hadisleri nasıl ayıralım kurana bakıp kıyaslayalım ona göre karar verelim diyorsunuz ..tabi ki kuranla kıyaslanacak ama bu yetrli değil Hadis ayıklamanın kriterleri var bir din büyüğünün islama çok uygun bir sözü de pek ala o zaman hadis diye alınır ki bu yanlıştır.Hadis ayrımının kriterleri vardırsenedinin sahih olması ravilerin sağlam olması kurana uygun olması dil kurallarına (arapça) uygun olması aşırı mübalağa ifadeleri olmaması vs gibi şimdi bunları burada yazacak değilim ama siz bunları bilmiyorsanız da illa reddetmek zorunda değilsiniz bunları ayıklayacak çapta ilim adamlarımız var merak buyurmayınız yeniden düşünün birdaha bir şeyiitham ederken iddia ederken iyi ölçüp biçin öyle herşeyi ulu orta iddia etmeyiniz ididanızında ucunun nerelere vardığını iyi tesbit edin aklı selimle aksi durumda o vebal size yeter kaldıramazsınız ezilirsiniz
"Allah ile Resulünün arası nasıl ayırılır? Allah böyle diyor; Kuranda bu yazıyor, ancak Peygamber böyle diyor...
Detayları Kuranda bulamazsınız diyorsunuz. Allah "biz herşeyi yeterince açıkladık" diyor.
Resule uymanın ne demek olduğu ile ilgili forumları okumanızı
öneririm. Sol sütündaki forum başlıkları bu konuda size yardımcı olur.
Sahih hadisleri nasıl ayırt edeceğiz? Bu konudaki tek kriterimiz
ancak Kuran olabilir. Var mı daha güvenilir bir kriter? O halde..
Kuranı tekrehber olan insanlara tepki niye?"
Selam Mavi,maviyi seversin diye bu şekilde alıntıladım.Allah ile resulün arasını ayırmayı arkadaş gayet güzel izah etmiş.Ama senin niyetin doğruyu bulmak değil,bütün faşist zihniyetler gibi kendi doğru bildiğini dayatmak olduğundan seninle müzakere yapmanın bir anlamı yok.Allah seni kendi doğrularınla haşreylesin emi?
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Katılma Tarihi: 05 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 611
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
MAVİ YAZDI
Şunu iyice anlayınız ki gerçekten sahih olan hadisler zaten kurana muhalif değildir bilakis destekleyicisi açıklayıcısıdır onun açılımıdır kuran hukumlerinin nerelere uzandıgının neleri de içine aldıgının bir göstergesidir. dediğiniz şekilde ( Allah ile Resulünün arası nasıl ayırılır? Allah böyle diyor; Kuranda bu yazıyor, ancak Peygamber böyle diyor...)
selam MAVİ
islam alemi dediğimiz alemdeki sahih hadis yazarlarının en sahih hadisi abdestin alınmaşekli ile ilgilidir ve abdest kuranda enaçık şekilde ALLAH tarafından hem son nebi ye hemde bize bildirilmişken nedense hadisçilere göre peygamber ALLAHIN dediği gibi abdest almamış. sence hadisçiler burda ALLAH ile resulun arasını açmaya çalışmıyormu.bu hadisten daha sahih başka bir hadis varmı hayır bütün ulamanın ve hadis severlerin en sahih olanı bile kuranla ters düştüğüne göre diğer hadisleri düşünmek bile insanı ürpertiyor sence yanılıyormuyum.
kasas65 ALLAH O GÜN ONLARA SESLENEREK RESULLERİME NE CEVAP VERDİNİZ DER....
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma