HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: KABE DİKİLİ TAŞ DEĞİL Mİ (Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
bora arpınar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Semazen olmuyor diyorsunda bana şunu söyle kabeyi kim yapmıştır.Hz ibrahim diyorsan Hz ibrahimin oraya hiç gitmediğini yazdım.5tane ayet var o konu ile ilgili

Geçen ka'b kökünü sormakta isen şişik,tümsek 5/6,95,97 de örneği var ve hac değil haram aylarda avlanma.

Beyt dersen manası evdir ama beyte kabe diye bir mana yükleyemezsin ayrıca hacerülesved taşıda Kuranda anılmaz.

Kuranda geçen hac kabeyi tavaf değildir 22/27 açıktır çağrı tüm insanlığa dır gelinmesi gereken de peygamberdir.

Allah adına bir sunağa kurban kesilmez maide3

makamı ibrahim bakara 130

Muhammet Eset meali

2:130 Ve düşünme melekeleri dumura uğramış olanlar dışında kim, bu dünyada gerçekten yücelttiğimiz ve şüphesiz ahirette de dürüst ve erdemliler arasında yer alacak olan İbrahim'in inanç sistemini terk etmek ister?

Kelime dediğin gibi dişil bir kelime oluyorsa arapların putları hep dişidir.

Kuranda hac vardır ama Allahın istediği hac kesinlikle bugünki uygulanan hac şeklinde değildir.Tartışmadır,Tüm insanlığadır,4 haram ayda ve  her ay birkere olmak üzere yapılır 10 gündür İnanmayanları islama çağrıdır.

Bu yazılanlar safsatamı şimdi neden işin aslını bulmak yerine hala atalar dini anlamak zor.

 



__________________
Maide/90- İnananlar, sarhoş edici maddeler,kumar, kutsal taş ve türbeler, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız.



Yukarı dön Göster bora arpınar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bora arpınar
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Sevgili Semazen ve Bora, aranıza giriyorum; özür dilerim. Ama 5:6'daki ka'b ile 5:95 ve 97'deki kabe arasında ilişki var mı sorusuna da cevap arıyorduk.

 

Beytullah’a niçin kabe denmesinin nedeni

 

“Lisanu’l-Arab”a göre ka’b, ayağın bacağa eklendiği yerdeki çıkıntıdır; ki yalnızca dört ayaklı hayvanlarda vardır. Bunlar yürürken dört azalarını da kullandığı için dört eklem çıkıntıları gelişmiştir; o yüzden ön ayaklarının üstündekilere de ka’b denir. İnsanlara gelince, onlardaki el ile kol arasındaki çıkıntıya ka’b değil raysah ya da kuu’ denir.

 

(Dişil) küp şeklindeki bir oda, tıpkı dört bacaklı bir hayvan gibi dört azalı (köşeli) olduğu için, ka’be adını alır.      

 

According to lisaanul 3arab dictionary, the ka'b is the protruding bone at the joint of the foot and the leg. Only animals with four limbs have this part called ka'b. Since four-legged animals use all four limbs to walk, this bone is more accentuated and is also called ka'b in in their fore limbs; so animals have four ka'b. As for humans, the bone in the arm-hand joint is not called ka'b but risgh رسغ or kuu'  كوع .

 A cubic room (fem.) is called ka'ba, comparing its four corners wi
th the four ka'bs of an animal.

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
bora arpınar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

“beyt” kelimesinin soyut (mecâzî ) anlamının “sistem” olduğuna dair bilgiyi hangi kaynaktan derlediniz...

 

Semazen üstteki soruyu sormuşsunda Beyt eğer kabe ise İnsanlarda Kabeyide Allahın evi olarak algıladıklarından.Eğer beyte mecazi anlam yüklemezsen haşa Allahı ev sahibi yaparsın bu yüzden Kuranda hep der daha aklınızı kullanmayacakmısınız diye işte böyle yaparsak Allahın mekkede bir evi olur Allahı bir mekana yakıştırırsak  buda Küfürdür çünki doğuda batıda Allahındır,Alemlerin rabbidir,

saygılar



__________________
Maide/90- İnananlar, sarhoş edici maddeler,kumar, kutsal taş ve türbeler, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız.



Yukarı dön Göster bora arpınar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bora arpınar
 
bora arpınar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 nisan 2006
Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Hasan Akcay Yazdı:

Sevgili Semazen ve Bora, aranıza giriyorum; özür dilerim. Ama 5:6'daki ka'b ile 5:95 ve 97'deki kabe arasında ilişki var mı sorusuna da cevap arıyorduk.

 

Beytullah’a niçin kabe denmesinin nedeni

“Lisanu’l-Arab”a göre ka’b, ayağın bacağa eklendiği yerdeki çıkıntıdır; ki yalnızca dört ayaklı hayvanlarda vardır. Bunlar yürürken dört azalarını da kullandığı için dört eklem çıkıntıları gelişmiştir; o yüzden ön ayaklarının üstündekilere de ka’b denir. İnsanlara gelince, onlardaki el ile kol arasındaki çıkıntıya ka’b değil raysah ya da kuu’ denir.

(Dişil) küp şeklindeki bir oda, tıpkı dört bacaklı bir hayvan gibi dört azalı (köşeli) olduğu için, ka’be adını alır.      

According to lisaanul 3arab dictionary, the ka'b is the protruding bone at the joint of the foot and the leg. Only animals with four limbs have this part called ka'b. Since four-legged animals use all four limbs to walk, this bone is more accentuated and is also called ka'b in in their fore limbs; so animals have four ka'b. As for humans, the bone in the arm-hand joint is not called ka'b but risgh رسغ or kuu'  كوع .

 A cubic room (fem.) is called ka'ba, comparing its four corners wi
th the four ka'bs of an animal.

Hasan Allah 5/6 daki ka'bey ni  insanların abdestinde örnek göstermiş siz dörtayaklı hayvanlardan bahsetmişsiniz o zaman insanlar hayvandır gibi bişey çıkıyor çünki ka'b yanlızca dört ayaklılarda olur diyorsunuz Allah o zaman o kelimeyi orda sizin lügata göre hatalı kullandı lütfen dikkat.



__________________
Maide/90- İnananlar, sarhoş edici maddeler,kumar, kutsal taş ve türbeler, şans oyunları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan sakının ki kurtulasınız.



Yukarı dön Göster bora arpınar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: bora arpınar
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

bora arpınar Yazdı:

Semazen olmuyor diyorsunda bana şunu söyle kabeyi kim yapmıştır.Hz ibrahim diyorsan Hz ibrahimin oraya hiç gitmediğini yazdım.5tane ayet var o konu ile ilgili

Geçen ka'b kökünü sormakta isen şişik,tümsek 5/6,95,97 de örneği var ve hac değil haram aylarda avlanma.

Beyt dersen manası evdir ama beyte kabe diye bir mana yükleyemezsin ayrıca hacerülesved taşıda Kuranda anılmaz.

Kuranda geçen hac kabeyi tavaf değildir 22/27 açıktır çağrı tüm insanlığa dır gelinmesi gereken de peygamberdir.

Allah adına bir sunağa kurban kesilmez maide3

makamı ibrahim bakara 130

Değerli Arkadaşlar,

Bora Bey ile iletişim kuramıyoruz... Karşısında kendimi Türkçesi zayıf bir insan gibi görmeye başladım.. :)

Umarım, beni siz anlıyorsunuzdur?! Çok yalnızım! :)

Not: Kâbe'nin varlığı ve inanç dünyamızdaki yeri ve değeri inşa edenin kim olduğu ile kâim değildir.. Değerini Allah'tan almaktadır... Yeniden inşasında Hz. İbrahim ve İsmâil ilâhi program gereği görev almışlardır... Merak edenler için üçüncü versiyonu beklemeleri tavsiye edilir...

Bora Arpınar Yazdı:

Muhammet Eset meali

2:130 Ve düşünme melekeleri dumura uğramış olanlar dışında kim, bu dünyada gerçekten yücelttiğimiz ve şüphesiz ahirette de dürüst ve erdemliler arasında yer alacak olan İbrahim'in inanç sistemini terk etmek ister?


Milleti İbrahim= Hz. İbrahim'in İnanç Sistemi.. Tamam! Sorun yok! Olabilir!

Demekki size göre, Hz. İbrahim'in "sistem" olarak hem milleti var hem de beyti..??? :)))

Demekki, iki değişik sistem...?! Acaba, aralarındaki fark ne ola???

Bora Yazdı:
Kelime dediğin gibi dişil bir kelime oluyorsa arapların putları hep dişidir.


Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

bora arpınar Yazdı:

“beyt” kelimesinin soyut (mecâzî ) anlamının “sistem” olduğuna dair bilgiyi hangi kaynaktan derlediniz...

Semazen üstteki soruyu sormuşsunda Beyt eğer kabe ise İnsanlarda Kabeyide Allahın evi olarak algıladıklarından.Eğer beyte mecazi anlam yüklemezsen haşa Allahı ev sahibi yaparsın

Evet! Beyt'ül-Harâm O'nun evi!!

Elbette, Kurân'daki bu anlatım, Yaradan'ın Kâbe koordinatlarına yüklediği ve esrârını çözmekte âciz kaldığımız ve belki bir gün daha ziyâde idrâk edeceğimiz "ledünnî olana" işâret için.... Kısacası, Allah'ımız orası için -benim evim- dediği için "ledünnî" bir anlatım... Lütfen, müsâde buyurunuz da, Rabbimiz dilediği beyti kendisine izâfe ederek "ayrıcalıklı" kılabilsin....

Siz, safsata üretenler istediğiniz gibi ahkâm keserek, kerâmeti kendinden menkul "soyut" anlamlar icâd edeceksiniz; fakat Yaradan Kurân'ına "ledün" kavramlar ve fevkalâdelikler yükleyemeyecek; öyle mi???

N_S

Not: Sn. Hasan Akçay'ın katkısı için teşekkürler...

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
ebuzer
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: Fiji
Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

selam

nedir bu ledünni anlatım biraz açarmısınız?

selam ve dua ile



__________________
HAKİKATİ NERDE BULURSAN AL..
Yukarı dön Göster ebuzer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebuzer
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

bora arpınar Yazdı:
Hasan Allah 5/6 daki ka'beyi  insanların abdestinde örnek göstermiş siz dörtayaklı hayvanlardan bahsetmişsiniz o zaman insanlar hayvandır gibi bişey çıkıyor çünki ka'b yanlızca dört ayaklılarda olur diyorsunuz Allah o zaman o kelimeyi orda sizin lügata göre hatalı kullandı lütfen dikkat

Sizin de ne dediğiniz pek anlaşılmıyor ama ben kendime bakayım:

Haklısınız; Samia'nın "Lisanu'l-Arab"ı kaynak göstererek yaptığı açıklamayı Türkçeye çevirmeye çalıştım ama biraz karıştırmışım. Şimdi anlatmaya çalışayım.

Dört ayağı üzerinde yürüyen keçi, koyun, sığır gibi hayvanların dört eklem çıkıntısı da, çok gelişmiş olmaları yüzünden, ka'b adını alıyor. Yani onların dört "ka'b"ı var. İnsanların ise yalnızca iki. Abdestte ila ka'beyn -(iki bilek kısmına kadar) ayakların yıkanmasından söz edilmesi bu yüzden.

"Ka'be"ye gelince, onun adı Semazen kardeşimize göre, ka'b ile ilgili değildi. Ve bana gelen ilk bilgiyi onu onaylayacak şekilde algılamıştık. Oysa bunun yanlış olduğu ortaya çıktı. Ka'be ile ka'b aynı şey. İkisi de lafzen "ayak bileği"dir. Ve bu ad "Ka'be"ye küp yani dörtgen kutu şeklinde olması yüzünden dört azalı hayvanlara kıyasen verilmiş.

Şimdi Semazen kastî anlamın lafzî anlama bağlı olmadığını söylüyor. Yani madem insanlar Kabe deyince Beytullah'ı kastediyor; Kabe Beytullah'tır, dört topuk ya da taban değil.

İlk anda haklı gibi görünüyor ama değil.

Çünkü sıra Maide 95 ve 97'yi meallendirmeye gelince ka'beti hayatî bir önem kazanıyor. "Ka'beti"nin Beytullah anlamına gelmesi durumunda yasaklı kimselerin av hayvanı öldürmelerine cezaen bağışladıkları hayvanlar Beytullah'a ulaştırılacak; ama topuk, taban anlamına gelmesi durumunda aç insanlar nerde ise oraya yani "toplumsal tabanın bulunduğu her yer"e.

Sevgili Bora, ben hacla ilgili ayetlerden haccın farziyetini anlıyorum ama Allah'ın Maide 95, 96, 97'deki sözlerinden de bu  ayetlerin hac hakkında değil av yasağı hakkında olduğunu anlıyorum. Ayetleri meallendirirken bunu göz önüne almak durumundayım. Ama henüz beceremedim. Allah'ın yardımıyla bir gün beceririm inşallah.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

ebuzer Yazdı:
nedir bu ledünni anlatım biraz açarmısınız?

Ve Aleyküm Selam,

Örneklendirerek izâha çalışayım...

İlk aklıma gelen, Kurân'da "yeduLLAH" kavramı vardır.. Kelime mânâsıyla "Allah'ın eli" demektir.. Hiçbir aklı başında mü'min bu ifâdeden -hâşâ- Allah'ın yarattıkları gibi cismânî bir ele veya bilmediğimiz herhangi bir şekilde (şekil kelimesine lütfen dikkat) uzva sahip olduğunu düşünemez...  Biliriz ki bu anlatım mecâzîdir.. "El" kelimesi kullanılarak "benzetme" yapıldığından ayrıca Kurân terminolojisi ile müteşâbihtir...

Bu kavramda iki adet görünmez vardır:

1) Allah Celle Celâlühû
2) Yed=El

Buna rağmen bu kavramı doğru anlamakta güçlük çekmeyiz...Neden? :)

Şu cevapla lütfen yetinelim...

Adam Smith'in iktisat teorisinde "görünmeyen el" kavramı vardır... :)Ona göre, âdeta "görünmeyen bir el" piyasayı etkiler....

Kısacası, bu özel bir dildir.. İnançlı, inançsız hiçbir insan bu anlatımdan rahatsızlık duymadığı gibi, ayrıca bir târife de ihtiyaç duymaz...

Ancak, bâzen görünenin (cismânî) görünmeyene (ğayba) izâfe edildiği olur....

Meselâ, Hâcc:26 ve Bakara:125'de bunu bizzat Rabbimiz yapar ve der ki.....

"......beytiye...."

.......EVİMİ..............????

Önceki örnekten farklı olarak burada takılırsınız....!!!!

"Ev" maddî bir şeydir... Ayrıca çok insânî bir şeydir... Ama, buna rağmen Rabbimiz bir evi neden kendisine izâfe eder... Yâni, neden o evi Rabbimizi esas alarak diğer evlerden ayırmamız istenir...??
Neden, Hacc ibâdeti o eve endekslenir...?? 

İşte, ledünni sahâ bu sorularımızın cevaplarını içinde gizler.... Ancak bu gizem ve bilinenlerin yanında bilinmeyenler çokluğu bizim kutsiyet duygumuzu besler... BES-LE-ME-Lİ-DİR...

Eğer, varlığını Kurân'dan alan kutsalların arka planını  -sabretmeyerek- formüle dökmeye çalışırsak; işte bu mesaj zincirinde örneğini gördüğümüz gibi safsata üretiriz... Üstelik dinden de oluruz....

Son söz....

Hacc dînîdir... Kâbe ledünnîdir.... Bildiklerimiz azdır; bilmediklerimiz çoktur...

Selam ve Dualarla,

Neyzen_Semazen

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Hasan Akcay Yazdı:
Ka'be ile ka'b aynı şey. İkisi de lafzen "ayak bileği"dir. Ve bu ad "Ka'be"ye küp yani dörtgen kutu şeklinde olması yüzünden dört azalı hayvanlara kıyasen verilmiş.

Sn. Akçay,

Düzeltiyorum.. Kâ'be ile kâ'b'ın lafzen aynı kökten gelmeleri hasebiyle sözlük düzeyinde anlam benzerliklerini ben de görüyorum... Benim söylediğim Kurân'daki Kâbe'nin özel isim olarak kullanılışıdır... Balıkesir ve Balı+Kesir örneğini bu münâsebetle verdim...

Hasan Akçay Yazdı:
Şimdi Semazen kastî anlamın lafzî anlama bağlı olmadığını söylüyor. Yani madem insanlar Kabe deyince Beytullah'ı kastediyor; Kabe Beytullah'tır, dört topuk ya da taban değil.

İlk anda haklı gibi görünüyor ama değil.

:) Haklı olmaya devam ettiğimi iddia edersem; umarım sizi gücendirmem.. :)

Hasan Akçay Yazdı:
Çünkü sıra Maide 95 ve 97'yi meallendirmeye gelince ka'beti hayatî bir önem kazanıyor. "Ka'beti"nin Beytullah anlamına gelmesi durumunda yasaklı kimselerin av hayvanı öldürmelerine cezaen bağışladıkları hayvanlar Beytullah'a ulaştırılacak; ama topuk, taban anlamına gelmesi durumunda aç insanlar nerde ise oraya yani "toplumsal tabanın bulunduğu her yer"e.

Ama böyle bir anlama gelmiyor! Çünkü, hiçbir şekilde Kâ'be'nin ve hatta Kâ'b"ın ne fiziksel ayak tabanı ne de sosyal taban gibi tercüme ve tevili mümkün değildir...

İyi Akşamlar...

N_S

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 

<< Önceki Sayfa 23 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats