HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: ŞEKİLSEL SALAT KUR’ANDA YOK MU? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Sinan_25
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Almanya
Gönderilenler: 333
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sinan_25


Selam.

Kafaları karıştırmanın,zaten şaşırmış durumda olan insanları temelli darmadağın etmenin lüzumu yok.Taki elinizde sağlam bir delil olmadığı sürece...(Mircan)

Degerli Kardesim, sadece bu kismi alintilayarak senle ayni kaygilari tasidigimi belirtmek istedim, fakat ne pahasina olursa olsun bu mevzu artik enine boyuna acilmali; bize göre yapilan yorumlar ne kadar tutarsiz olabilse de bu vesileyle daha tutarli yorumlar gündeme gelebilir, nasiplenebiliriz.

Gelenegin yanlislarindan söz ederken diger insanlari bu kadar düsünüp, kafalari karisacak demedik, o halde bu duyarlilik simdi kendini bosuna göstermesin.

Saygilar
Yukarı dön Göster Sinan_25's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sinan_25
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Mircan Yazdı:
Madem kaynağımız Kur'an, Kur'andan konuşalım, kendi yorumlarımızı ayetlerden ayıralım lütfen.

Konu hakkında izninizle bende gevezelik yapayım.

Doğrusu ben de isterem. Sorumluluk almadan gevezelik etme lüksünü yani. Hadi bir deneyeyim. Hem kendi yorumumu ayetlerden ayırmanın da ötesinde hiç yorum yapmadan:

Ben Allah'ım. Benden başka ilah yok; Bana tapın. Beni anmak için salât edin (20:14). İnkarcı olmayın; Bana teşekkür edin. Siz Beni anın ki Ben de sizi anayım (2:152)

Münafıklar salâta üşenerek kalkarlar; insanlara gösteriş yaparlar; Allah’ı çok az anarlar (4:142). Rabbinin önünde (gerçek inanırlar) alçak gönülle tapınırlar; O’na övgülerde bulunup secde ederler (7:206).

Salât edin. Arının. Rüku edenlerle eğilin (2:43). Ey Meryem! Rabbine itaaten rüku edenlerle eğil; secde edenlerle yere kapan (3:43)

(Ey Muhammed!) Sen kafirlerin içindeyken onların salât etmesini sağla. Bir taifesi, silahları yanlarında, seninle dilkelsin -feltakum tâifetün. Secdeye varsınlar; sonra arkanıza geçsinler (4:102).   

(İnananlar) dikelerek, oturarak, yatarak Allah'ı anarlar -kıyâmen ve ku'uden ve alâ cünûbihim (3:191). Ve (kafirler) divanda durma günü en şiddetli azaba itilirler -Ve yevme’l kıyâmeti...(2:85). Tek ilah, Allah'tır; dipdiri, ayaktadır -hayyul kayyum (2:255)

Sevgi ile, Hasan akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
zorunlu misafir
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 15 mayis 2006
Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı zorunlu misafir

Hasan Akcay Yazdı:

Salât haksöz’ün öne sürdüğünün aksine düşmanca savaşmak değil dostça iletişim kurmak olabilir. 

Diyor ki:

102 Sen içlerinde olup da onlara (savaş için) destek verdiğinde, içlerinden bir grup seninle birlikte (savaşa) dursun; silahlarını da alsınlar. Bunlar savaşırken, diğerleri arkalarında beklesinler. Sonra savaşmamış olan diğer grup gelip seninle birlikte (savaşa) yönelsinler. Dikkatli olsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler isterler ki, silahlarınızdan ve teçhizatınızdan habersiz olasınız da üstünüze bir baskın yapsınlar.

Özür dilerim sevgili haksöz ama müminlerin apaçık düşmanı olan kafirlerle  savaşmak amacıyla sefere çıkan Peygamber o kafirlere (savaş için) destek vermez; onları silahları yanlarında birer terminatör taifesi haline getirmez.

Bu bir.

İkincisi, hiçbir savaşta düşman taifelerinin her biriyle "Önce sizi bağrımıza alalım. Şimdi de sizi  alalım!" diyerek nöbetleşe tatlı tatlı savaş ilişkisi kurulmaz. Savaş can pazarıdır; ya ölür ya öldürürsün.

Besbelli ki Nisa 102’deki salât öyle komik bir şekilde savaşmak değil; dostça ve ciddi bir şekilde iletişim kurmaktır. 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Oldumu hasan bey sizce. savaşa giden iki gurup var bir gurup savaşıyor sonra savaşmamış bir gurup peygamberle birlikte yönelsinlermiş efendim bu arada silahlarını yanlarına almalarındada behis yokmuş. guruptan birileri savaş alaetlerini evdemi bırakmış. iki gurup olsa bile savaş meydanında gurubun biri okunu mızrağını kılıcını bir  kenaramı koymuş.

Tam tersine heran saldırı ihtimali olduğu için namaz sırasında bile silahlarınızı yanınıza alın diyor allah. yani kılıcınız kalkanınız mızrağınızla birlikte namaz kılabilirsiniz anlamında. diğer türlü düşünmek hakkaten zorlama oluyor.

Yukarı dön Göster zorunlu misafir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: zorunlu misafir
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Nisa 101:

(Ey Muhammed!)

Arazide sefere çıktığınız zaman –Ve iza darabtüm fil ardi

size günah değildir –feleyse aleyküm cünahün

salâtı kısaltmanız -entaksurû mine’s salâti

eğer kafirlerin fitnesinden korkuyorsanız -in hıftüm enyeftinekümü’l keferû

 

Kafirler sizin apaçık düşmanınızdır -İnne’l kâfirîne kânû leküm adüvven mübîna.

 

Nisa 102:

(Ey Muhammed!)

Sen onların içindeyken -Ve iza künte fîhim

onlara salât ettir -fe’ekamte lehümü’s salâte

 

Yorum:

Hz Muhammed’in salât ettirdiği kimseler bir grup silahlı kafirdir. Ama savaş yok ortada. Olsaydı Hz Muhammed hazır onların içindeyken öldürmek için üzerine çullanırlardı. Uysallıkla karşılıyorlar Muhammed’i; demek ki onunla daha önce saldırmazlık anlaşması yapmışlar. Şimdi Muhammed kafirlerden o anlaşmaya bağlı kalacaklarına dair güvence almak istiyor.

 

Güvence almak için yemin de ettirebilirdi. Ama o, salât ettiriyor; demek ki o kafirler Medine’li bir Yahudi kabilesidir; kıyamlı-rükûlu-secdeli salâtı biliyorlar.

 

Bkz: http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=1385&PN=1

 

Devam:

Onların bir taifesi seninle (salâta) dursun -

Feltakum tâifetün minhüm ma’ake

silahları yanlarında -Vel ye’huzû eslihatehüm

secde edince -fe iza secedû

ardınıza geçsinler -fel yekûnû min vrâiküm

 

Yorum:

O silahlı kafirlerin secdeden sonra Peygamberin ve müminlerin ardına geçmesine izin verilmesi onların artık güvenilir hale geldiğini gösteriyor. Kafirler Peygamberle birlikte salât etmek suretiyle saldırmazlık anlaşmasına bağlı kalacaklarını belirtmiş durumdalar.

 

Eda edilen salâtın bir rekat olduğu görülüyor. Korku hali sürdüğü çin kısaltılmıştır. Demek ki tam salât iki rekattır.

 

Devam:

Salât etmemiş olan başka bir taife gelip -Vel te’ti tâifetün uhrâ lem yusallû

seninle salât etsinler -Fel yusallû maâke

önlemlerini ve silahlarını almış olarak -vel ye’huzû hızrahum ve eslihatehüm

 

Yorum:

Bu kafir taifesi de bir rekatlık salât ile bağlılık güvencesini veriyor. Secdeden sonra bunlar da arkaya geçecek. Salâta bir sonraki taife gelecek. Bütün kabile bağlılığını bu şekilde belirtecek.

 

Devam:

Kafirler sizi gafil avlamak isterler -Veddellezîne keferû lev tağfilûne

silahsız ve hazırlıksız olarak -An eslihatiküm ve emtiatiküm

 

ve bir baskınla üstünüze çullanmak isterler

fe yemîlûne aleyküm meyleten vahideten

gerçi size günah değildir -ve lâ cünahe aleyküm

yağmurdan rahatsız olacaksanız -in kâne biküm ezen min matarin

ya da hasta iseniz -ev küntüm mardan

silahlarınızı bırakmanız -enteda’û esliheteküm

ama önlemlerinizi alın -fe huzû hızraküm

 

Allah kafirler için elbette hazırlar -İnnellahe e’adde lilkafirîne

burun sürtücü bir azab -azaben mühîna

zorunlu misafir Yazdı:
Oldumu hasan bey sizce. savaşa giden iki gurup var bir gurup savaşıyor sonra savaşmamış bir gurup peygamberle birlikte yönelsinlermiş efendim bu arada silahlarını yanlarına almalarındada behis yokmuş.

Kardeşim,

Sen "Oldu mu Hasan Bey!" diyorsun ama haksöz'ün iddiasına itiraz ediyorsun. Lütfen biraz dikkat eder misin.

Savaşa giden iki grup iddiasına gelince, yok öyle bir şey. Açıklaması yukarda.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Dostlar,

Tefsir okumayı şiddetle yasaklayalım ama en uçuk en marjinal tefsirleri kendimiz yapalım.Oldumu?

Tarihte zaman gezmeni gibi hareket edip,Kur'an indirilirken sanki oradaymış gibi konuşanları eleştirelim sonra aynısını yaptığımızda bu Kur'andır diyelim.Oldumu?

Kişinin sorumluluk üstlenmesi için ağzını bile açması gerekmez elbette niyetinden de sorumludur.Niyetini açığa vuranlar ise daha fazla sorumludur sadece kendi söylediklerinden değil karşı tarafı yanlış yönlendirebilme durumundanda sorumludurlar.

Bir başka sorumlulukta ayetlerin çevirilerinin hatalı olduğunu söyleyip tümevarımcı zihniyetlerin sorumluluklarıdır.Bu kişiler bu sorumluluktan kurtulmak istiyorlar ve niyetleride iyi ise "doğru bir çeviri" yapmakla sorumludurlar.Bu noktada böylesi ciddi bir mesele için Allah'ın vaktim yok,işim çok gibi dünyevi sebepler ile mazaret öne sürülmesini kabul etmeyeceği inancındayım.

Saygı ve Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

bora arpınar Yazdı:
Kuranda secde ve salât (namaz?) kelimelerinin yan yana geçtiği TEK AYET budur.

Kafirler sizin apaçık düşmanınızdır (4:101). Sen onların içindeyken bağlılıklarını belirtmelerini sağla. Şöyle ki bir bölüğü, silahlı olarak, seninle (ayakta) dursunlar. Ve secde edince arkanıza  geçsinler. Sonra, bağlılıklarını belirtmemiş olan bir bölüğü daha  önlemlerini ve silahlarını almış olarak gelsinler; ant işlemini seninle yerine getirsinler. Kafirler sizi silahsız ve hazırlıksız olarak yakalamak ve aniden üstünüze çullanmak isterler. Gerçi yağmurdan eziyet görecekseniz ya da hasta iseniz silahlarınızı bırakmanız günah değildir ama önlemlerinizi alın.  Allah kafirler için elbette burunlarını sürtecek bir azap hazırlıyor (4:102).

(bağlılık) andı, ant işlemi: salât

(ayakta) dursunlar: feltakum

secde edince: fe iza secedû

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Mircan, yaptığım çevirideki kelimelerin Arapça metindeki karşılıklarını nerdeyse tek tek gösterdim. Yani lafzî çeviri bu. Yorumsuz. Ama çeviri kokmasın diye söz diziminde değişiklikler yaptım.

Çeviri nedir, yorum nedir ayrıca tartışabiliriz.

Benim o konuda söyleyeceklerim var. Çünkü çeviri okutmanlığı yaptım; eh birazcık birikim var. 

Meal adı altında piyasada alınıp satılan yorumlu çevirilere tepkiliyim. Çünkü yorum beşerîdir; çeviri ise aslı gibi yani ilahî olmak iddiasını taşır. Yorumlu çeviri beşerî + ilahî olup şirktir.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Hasan Akcay Yazdı:
Meal adı altında piyasada alınıp satılan yorumlu çevirilere tepkiliyim. Çünkü yorum beşerîdir; çeviri ise aslı gibi yani ilahî olmak iddiasını taşır. Yorumlu çeviri beşerî + ilahî olup şirktir.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Çok güzel söyledin.Fakat birde şu açıdan bakalım çevirenin içine -iyiniyetli  bile olsa- kendi yorumunu katmaması mümkünmü yada örneğin senin düzelttiğin çeviride kendi kişisel birikiminin,aldığın eğitimin,dine,Kur'ana bakış açının hiç mi etkisi yok.Şimdi gitsek sorsak Yaşar nuriye,Ali Bulaç'a,Edip Yüksel'e vs. derler ki -aslaaa Allah'ın vahyettiğinden başka hiçbir katkımız yok mealimize,sanada sorsam sende aynısını dersin yahut bir meal yapsan benzer eleştiriler sanada gelir haksızmıyım?Yanlış anlama yargılıyor değilim ve bu şekilde bir iddiamda yok sadece en doğruyu bulma çabamdan soruyorum bu soruları.

Sevgi ve Saygılarımla

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Meramımı kısa yoldan anlatabilmek için bir örnek vereyim. Hem konumuzla da ilgili. Edip Yüksel’in meal kitabı olan Mesaj’daki Nisa 102 çevirisi:

Sen içlerinde olup onlara namaz kıldırdığın zaman, onlardan bir grup sizi korumak için yanınızda bulunsun ve silahlarını da yanlarına alsın. Namaza duranlar secdeye vardıklarında arkanızda bulunsunlar. Sonra namaz kılmamış olan grup gelsin... 

Ne anlaşılıyor?

 

Muhammed onların içinde. Onlar kim? Muhammed onlara namaz kıldırıyor. Ama İslam  ordusu düşman saldırısına açık; her an ani bir saldırıya uğrayabilirler. Yani korunmaları gerekiyor. O yüzden onlar İslam ordusunu korumak için silahlı olarak Müslümanların yanında bulunacak. Düşmandan İslam ordusunu koruması beklenemiyeceğine göre onlar yine  İslam askerleridir.    

 

Görüldüğü gibi Edip Bey, olayı fena halde çarpıttı.

 

(1)Muhammed’i islam ordusunun içinde yaptı; oysa ayetin siyakı onun kafir ordusunun içinde olduğunu gösteriyor. 

 

(2)Muhammed’in salât ettirdiği grup aslında kafir askerleridir. Ama Edip bey onları İslam askeri yaptı. 

 

(3)Korunmaya ve silahlarını yanlarından tutmaya muhtaç olanlar kafirlerdir; Edip Bey o ihtiyacı da İslam ordusuna yamadı.

 

Edip Bey nasıl becerdi bunu? (1)"Siyak"ı dışladı; (2)Meale Arapça metinde karşılığı bulunmayan bir korumak için ifadesi ekledi.

 

Benim anladığım, Edip Bey’in kafasında düşünce kalıpları var. Okuyucusuna Kuran’ı o kalıplara sokup ta sunuyor. Bir örneği Nisa 102’nin işte bu çevirisi.

 

Çarpıcı bir örnek daha: Ahzab 59.

 

Ey peygamber, hanımlarına, kızlarına ve inananların kadınlarına örtülerini üzerlerine salmalarını söyle. Bu, onların (erdemli kadınlar olarak) tanınıp hakarete uğramamaları için daha elverişlidir...

 

Bakın, Arapça metinde (erdemli kadınlar olarak) diye bir ifade yok. Bunu kendisine hatırlattım. İkna olsun diye Allah’ın sözlerini bir bardak tertemiz içme suyuna benzettim. İçine birkaç damla lağım boca edilirse o su içilemez, dedim. Anladı. "Tamam," dedi. "O sözleri atacağım; yeni baskıda onlar olmayayacak."

 

Ama sevinemedim. Çünkü hemen ardından şunu söyledi: "Zaten cilbabın (erdemli kadınlar olarak) tanınmak için giyildiği o sözler olmadan da anlaşılıyor."

 

Yani Edip Bey inanan kadınları tesettür zindanına tıkmaya azimlidir; İmam Hatip’te o azmin düşünce kalıbını kafasının içine lök diye yerleştirmişler.

 

Çeviri işinden uzak durmak zorunda Edip Bey.

 

Aynı zorunluk İslamı paşa görnüllerine göre çarpıtıp zıvanadan çıkarmış olan ulema için de geçerli.

 

Ama genelleme yapmadığımı kütfen görün. İslamı kendi kafalarındaki düşünce kalıplarına hapsetmiş olan ulemadan söz ediyorum.

 

Sevgi ile,

Hasan akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Hasan Akçay, "salât"ın kıyamlı-rükulu-secdeli bir bağlılık belirtme işlemi olduğuna inanıyor ve bunu ayrıntılı bir şekilde belirtecek, demiştim.

 

Sözümü yerine getirmeye çalıştım.

 

Nisa 102’yi inceledik. "Salat"ın kıyamlı-rükulu-secdeli olduğunu kanıtlamaya bir tek o ayet dahi yeter çünkü içinde salat, kıyam, secde var. 

 

Rüku ise "kıyam"dan "secde"ye geçişte  kendiliğinden ve mutlaka yapılan bir hareket.

 

Ayette geçen feltakum yükleminin kökündeki fiilin kıyam yani  ayakta durmak değil yönelmek anlamına geldiği şeklindeki iddiayı ise, bana göre, kelimenin öteki ayetlerdeki kullanımı çürütüyor. Çünkü bu fiilde yalnızca yönelme değil, kıyamen yönelme anlamı var.

 

dikelerek, oturarak ve yatarak Allah’ı ananlar

ellezîne yezkurûne ‘llahe kıyâmen ve ku’uden ve alâ cunûb ihim (3:191)

 

(divanda) durma günü onlar en şiddetli azaba itilirler

Ve yevme’l kıyâmeti yüreddûne ilé eşeddi’l azâb (2:85)

 

Nerdeyse gözlerini kapıveren şimşek önlerini aydınlatınca yürürler

ama karanlık üzerlerine çökünce kala kalırlar

ve Ve iza azlame aleyhim kâmû (2:20)

 

Salâtlarınızı koruyun ve bilinçle salât edin

Allah için boyun eğip dikelin -ve kûmû li’llahi kânitîn (2:238)

 

Kafirler sizin apaçık düşmanınızdır (4:101). (ey Muhammed!) Sen onların içindeyken bağlılıklarını belirtmelerini sağla. Şöyle ki bir bölüğü, silahlı olarak, seninle (ayakta) dursunlar. Ve secde edince arkanıza  geçsinler. Sonra, bağlılıklarını belirtmemiş olan bir bölüğü daha  önlemlerini ve silahlarını almış olarak gelsinler; ant işlemini seninle yerine getirsinler. Kafirler sizi silahsız ve hazırlıksız olarak yakalamak ve aniden üstünüze çullanmak isterler. Gerçi yağmurdan eziyet görecekseniz ya da hasta iseniz silahlarınızı bırakmanız günah değildir ama önlemlerinizi alın.  Allah kafirler için elbette burunlarını sürtecek bir azap hazırlıyor (4:102).

 

(bağlılık) andı, ant işlemi: salât

(ayakta) dursunlar: feltakum

secde edince: fe iza secedû

 

Salât farziyetinin her halde gerekçesi üzerinde de durmak gerekiyor. Onu da başka bir yazıda yapalım. Allah isterse.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 15 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats