Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
ayetle desteklenirse kimsenin aklında şüphe kalmaz zira kuranda hiç bir konuda boşluk kalmamıştır teşekkürler kardeşim ben sizi anladım ve hem fikirim yazılanları okuyarak geliyorum ve içinde gördüğüm bazı çelişkilere gönderme yaptım ama ayetlerle açıklanması temennimdir allaha emanet..
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Ayrıca Allah'ın mükemmel yaratışından örnek ayetler vermişsin vermesinede peki bende sana desem ki madem Allah herkesi mükemmel yaratıyor sakat doğan,hilkat garibesi gibi görüntüye sahip olanları nasıl değerlendiriyorsun.Haşa Allah üretim hatasımı yapıyor!!!
Cevabın benim de cevabım olduğu HAYIR! değil mi?
Öyleyse...?
Biraz daha düşün bakalım:)
Sevgilerimle
selam mircan kardeşim başınıza gelen herşey ellerinizle kazandığınız sebebiyledir hilkat garibesi diye adlandırdığın doğum ebveyn için gönderilmiş bir nişan ve etraftakiler için ibretik bir olaydır allah neleri yaratmaya kadir değil ve allah hiç kimseye kaldırabileceğinden ağır bir yük yüklemez birini sakat yarattıysa o nu kaldırabileceği ekstra bir kudretle desteklemiştir hilkat garibesi görüşü senin kendi tezindir ve bilki belki allah cc o nu senden benden daha fazla haz alan biri konumunda yaşatır ve öyle inanıyorum ki ecride bizmkilerden farklı olacak allaha emanet...
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
- Allah, kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz, bundan başka her şeyi dilediğine bağışlar. Allah’a ortak koşan da uzak bir sapıklığa düşmüştür. 4/116
- O (Allah’a ortak koşa)nlar, O’nu bırakıp birtakım dişilerden başkasına çağırmıyorlar ve onlar, inatçı şeytandan başkasına yalvarmıyorlar. 4/117
- (O şeytan)ki Allah ona lânet etti ve o da, “Elbette senin kullarından belirli bir pay alacağım."dedi." 4/118
- Onları mutlaka saptıracağım, mutlaka onları boş kuruntulara sokacağım ve onlara emredeceğim: hayvanların kulaklarını yaracaklar; onlara emredeceğim: Allah’ın yaratışını değiştirecekler!"Kim Allah’ın yerine şeytanı dost tutarsa, muhakkak ki açık bir ziyâna uğramıştır. 4/119
- (Şeytan) onlara söz verir, ümit verir, fakat şeytanın onlara va’di, aldatmadan başka bir şey değildir. 4/120 - İşte onların varacağı yer cehennemdir. Aslâ cehennemden kaçmak (imkânı) bulamazlar. 4/121
Muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
hasan kardeşim benim kastettiğim ayetler sakal saç tırnk konusunda ki belirgin ayetlerdir yazdıklarına ise şüphesiz inandım doğruluyorum ve diyorum ki kalbimize indirerek bizi onlarla inşa etsin yeniden benim mantığımda sakalın şart olduğu ince bir sızı sakalsızım belki ondandır benim karşılaştığım ashabı kehf uyandıktan sonra ilgili ayette der ki sen onların o halini görsen korkardın onlar bunca zaman yattıklarına göre onlarda ki değişim uzayan saçları ve sakallarıdır diye düşünüyorum daha aydınlatıcı ayetler var mı tam araştırmadım ama konuyla ilgili araştırması olan varsa bu konuda da bizi aydınlatırsa çok memnun olurum allah razı olsun...
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Şiddetle savunduğumuz fikirlerimizi uygulamaya geçiremiyor isek hiçbir anlamı yok bizim için.Umarım sünnete karşı olan arkadaşların bir takım"mantık oyunlarına" başvurmadan kendi oğullarını sünnet ettirme gibi bir düşünceleri yoktur.
Gerçekten böyle ise sorun yok yalnız bunları söylüyor söylüyor da uygulamaya gelirken yapmıyor isek bir çeşit münafıklık yapıyoruz bilesiniz.
evet allah izin verirse şiddetle karşıyım sünnet olayına ve inşeallah tahayasinimi sünnet ettirmeyeceğim farz bize yetiyor allahın sünnetidir o...
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Haber7'nin Sabah Gazetesinden alıntıladığı bir haber:
Haberin sonundaki "uzman" açıklaması:
UZMAN NE DİYOR?
'Ehil kişiler yaparsa tehlike yok'
Prof. Dr. Halim Hattat Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Üroloji Ana Bilim Dalı Başkanı
"Sünnetin penisi kısaltıp, inceltip, eksilttiğine, bunlarla birlikte
duyarlılığını azalttığına dair tıp kitaplarında bilimsel yayın yok.
Aksine sünnet pek çok enfeksiyondan erkekleri korur. Yapılan pek çok
araştırma cinsel duyarlılık üzerinde negatif bir etki ortaya
koymadığını göstermiştir.
Burada tek dikkat edilecek nokta sünnetin
bilinçli kişiler tarafından yapılmasıdır. Ancak ehil olmayar biri ya da
sünnetçiler tarafından yapılırsa bu belirtiler görülebilir.
ve ne diyor şeytan onları güzel sözlerle aldatır fakirlikle kandırır hastalıkla kandırır vs vs ayetlere kafa tutuyorsunuz bilinçsizce allahın dinini sonradan bilmelerin sözleriyle taşlıyorsunuz mümin ayeti anlar başka seçimi yok yoksa sağırdır kördür sınıfına girerki allah muhafaza daha iyi düşünmemizi bize öğret allahım...
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
hasan kardeşim benim kastettiğim ayetler sakal saç tırnk konusunda ki belirgin ayetlerdir yazdıklarına ise şüphesiz inandım doğruluyorum ve diyorum ki kalbimize indirerek bizi onlarla inşa etsin yeniden benim mantığımda sakalın şart olduğu ince bir sızı sakalsızım belki ondandır benim karşılaştığım ashabı kehf uyandıktan sonra ilgili ayette der ki sen onların o halini görsen korkardın onlar bunca zaman yattıklarına göre onlarda ki değişim uzayan saçları ve sakallarıdır diye düşünüyorum daha aydınlatıcı ayetler var mı tam araştırmadım ama konuyla ilgili araştırması olan varsa bu konuda da bizi aydınlatırsa çok memnun olurum allah razı olsun...
KEHF 18 :
M. Esed Uykuda oldukları halde sen onları uyanık sanırdın. Öyle ki, Biz onları bir sağa çeviriyorduk, bir sola; ve köpekleri de eşikte ön ayaklarını uzatıp (uyuyakalmıştı). Onlara (bu halleriyle) rastlamış olsaydın arkanı dönüp kaçardın; onlardan yana için korkuyla dolardı.
Değerli Kardeşim,
bu Ayeti Esed şöyle yorumlamış :
yani hazırlıksız bir seyirci, bu mağara insanları'nı kuşatan atmosferde ilk bakışta derinlikli, sarsıcı, belki uhrevi bir şeyler hisseder ve Allah tarafından seçilmiş kimselerin karşısında olduğunu fark ederdi. demektedir.
benim karşılaştığım ashabı kehf uyandıktan sonra ilgili ayette der ki sen onların o halini görsen korkardın onlar bunca zaman yattıklarına göre onlarda ki değişim uzayan saçları ve sakallarıdır diye düşünüyorum . diyorsunuz
bence, saç sakalın çok uzaması nedeniyle korku oluşmamıştır. böyle bir saç, sakal, tırnak uzaması da meydana gelmemiştir.neden böyle düşünüyorum: çünkü hemen arkasındaki Ayet te :
M. Esed Derken (günü gelince) onları uykudan kaldırdık; ve (olup biteni) birbirlerine sormaya başladılar. İçlerinden biri: "(Burada) bu şekilde ne kadar kaldınız?" diye sordu. Ötekiler: "Ya bir gün ya da günün bir kısmı kadar" dediler. (İçlerinden daha derin bir sezgiyle donanmış olanlar:) "Ne kadar kaldığımızı en iyi Rabbimiz bilir" dediler ve (şöyle eklediler:) "Şimdi içinizden birini şu gümüş paralarla şehre gönderin de, baksın yiyeceklerden en temizi hangisi ise size ondan azık olarak alıp getirsin. Ama çok dikkatli davransın, sakın kimseye sizden bahsetmesin:
evet, hemen arkasındaki Ayet te mağara da ne kadar kaldıklarının cevabı olarak bir gün ya da bir günün bir kısmı kadar diye cevap verilmiştir. eğer ki, bu kadar uzun süre saç, sakalın ve tırnakların acaip olacak derecede - belki de metrelerce- uzayıp korkunç bir hale gelmiş olsalardı, birbirlerine sorup, birbirlerine verdikleri cevaplar bu şekilde olmayacaktı...ve arkasından gelen diğer Ayetlerden de böyle bir veri, izlenim alamıyoruz.
Muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
elbetteki abim allah razı olsun yukarda bahsettiğim tamamen kendi düşüncemdi zaten ve bu konuda hiç emin değilim zannetmekte istemediğim için size danıştım ortak paydada bişeyler her zaman çıkar o zaman şimdi saçın sakalın uzatılması ya da kesilmesi muallakta kalmış bir mesele isebize göre (Allah sakallarınızı; kısaltın, kazıtın veya uzatın şeklinde bir ayet göndermemişse) ki mutlaka göndermiştir bizim anlayışımız kıt olduğu için belki derin araştırmadığımız için rastlaşmadık sakal bırakmakta allah ın verdiği mükemmelliğe dahildir diyenler haklılar tezlerinde ağaç kesmek nasıl tabiatı bozmaksa sakal kesmekte yüzün tabiatını bozmaktır dışardan gelen şeytani müdahaleler için bir filtredir sakal diye düşünüyorum sonuçta kökten almıyoruz ama bence bitkiler gibi sakallarda budanmalıdır saygıyla...
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
:) bir sürü yalancı tarih şekle gelir bu soruya tarihte çelişki yalnızca sayısal tarihlerde yok geriye kalan tüm söylevler tartışılmış ve herkes taraftarlarını toplamış ve bireylerde hangisi kendi mantığına yatkınsa o na taraf olmuştur ne yapacaksınki abim doğruyu bulsan bile ne işine yarayacak kuran yetmiyor mu sanki...
__________________ bekir
dediğin gibi Allah'ım
aynen; yar, rab...
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma