Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Bunun yanında konumuza dönersek Savaşta ya da korku anında süresini/ve/veya yönelişinin şeklini kısaltır.. (En doğrusunu Yüce Rabbim bilir.)
Düşünceme ve araştırmalarıma göre Aşağıdaki Ayet yukarıdaki tanımladığım namazı yerine getirmenin yanında "Müslümanların bir arada bir düzende birlikte ikame ettiği Orta Namaz"ı içeriyor. Bu -Günün Sadece tek Vakti- birlikte yerine getirilen Salat'ı çok ayrıntılı ve en ince noktalarına kadar araştırmakta fayda var. Bu metnin sonunda bu konuyla ilgili bir özet bilgi aktaracağım. Şimdilik konu dağılmasın:
4/102 Sen de içlerinde bulunup onlara salatı başlattığın zaman onlardan bir bölük seninle beraber salatı yerine getirsin ve silâhlarını da yanlarına alsınlar secde edince arkanıza geçsinler; bu kez salatı yerine getirmeyen öteki bölük gelsin, seninle beraber salatı yerine getirsinler, korunma(tedbir)lerini ve silâhlarını da alsınlar...
Silahları yanına almak..... Secde bitince arkaya geçmek ...... namaz kılmayan bölüğün gelip Salatı yerine getirmesi ...... yine silahların yanlarına alınması..
ALINTI HASAN AKÇAY DAN.
Şimdi hasan akçay derki AYET meal i vererekten(dönersek Savaşta ya da korku anında süresini/ve/veya yönelişinin şeklini kısaltır.) şimdi AYET meal ini birde ben vereyim.NİSA(101- Yeryüzünde sefere çıktığınızda kâfirlerin size bir kötülük yapacağından korkarsanız namazı kısaltmanızda size bir vebal yoktur. Kuşkusuz kâfirler sizin apaçık düşmanınızdır. ) Şimdi burada dikkat edilmesi gereken konu hasan akçay NİSA-101-in sonunu korku anında kısaltır olarak vermesi AMA AYET in doğru meal inde korkarsanız NAMAZI KISALTMANIZDA VEBAL YOKTUR ARADAKİ FARK hasan akçay yönelişini ve şeklini? kısaltır BU KADAR ÇARPITMA OLURMU HEM YÖNELİŞİ Nİ HEMDE ŞEKLİNİ ADAM DEĞİŞTİRİYOR AYET TE OLMAYAN BİR ŞEYİ SANKİ ORADA İMİŞ GİBİ SÖYLÜYOR HALBU Kİ
AYET MEAL İ NE DİYOR (KORKARSANIZ NAMAZ I KISALTMANIZDA
SİZE BİR VEBAL YOKTUR) Adam hem namazın yönelişini hemde şeklini değiştiriyor AYET te olmamasına karşı. Şimdi bakalım hasan akçay ın öteki çarpıtmalarına.
ŞİMDİ AŞAĞIYA ALINTILIYACAĞIM hasan akçay ın YAZISI NA BAKIN YUKARIDA SÖYLEDİKLERİNLE NASIL TEZAT TEŞKİL EDECEK
VE BUNLARI AYNI TOPİK AYNI SAYFADA YAZIYOR KARAR SİZİN.
Silahları yanına almak..... Secde bitince arkaya geçmek ...... namaz kılmayan bölüğün gelip Salatı yerine getirmesi ...... yine silahların yanlarına alınması.. ......
Yani bir panik ve ihtiyat hali sözkonusu. Ve bu "Vakti ile Emredilen Farz ibadet" bu psikolojide seri bir halde yapılıyor. Rekatı kısaltmak sözkonusu değil Salatı ihtiyatlı halde seri (kısaltarak-sadece özünü yerine getirerek) ikame etmek sözkonusu.
Burada yazdıklarına dikkatinizi çekerim(rekatı kısaltmak söz konusu değil salat ı ihtiyatlı halde seri kısaltarak sadece özünü yerine getirmek) rekat kısalması salat ın özü rekat kısalırmı? salat ın özü? salatın uzununda ÖZÜ nasıl olur rekat ın uzunu nasıl olur.NİSA-101 i tarif etmeye çalışmış ama çarpıtmasına zemin hazırlarken her şeyi birbirine karıştırmış. Şimdi hasan akçay ın öbür yazılarına bakalım ve yorumumuzu yapalım.
Zaten, Bakara 239 Salatı, Rekat diye birşeyin sözkonusu bile olmadığını, Salatın Allah ile yakınlaşmak-anmak/zikr-tesbih nağmeleri döktürmek olduğunu bize tüm Ayetlerden çok daha güzel anlatıyor:
Bir korku ve endişe duyarsanız yürüyerek veya binit üzerinde yerine getirin. Güvene kavuştuğunuzda bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin.
Görüyorsunuz değilmi neler yazmış BAKARA 239 DA SALATI REKAT DİYE BİR ŞEY SÖZ KONUSU OLMADIĞI VE ANMAK-ZİKR- TESBİHİ DE NAĞME DÖKTÜRMEK OLARAK ANLATIYOR AMA BİR ŞEYİ UNUTUYOR BAKARA 239- AYET MEAL İNİ VERELİM VE SÖYLEYELİM.Eğer bir korku hâlindeyseniz, yaya veya binekli olarak giderken kılın, (korkudan) emin olduğunuz zaman da böyle bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin (namazlarınızı yine her zamanki gibi huşû ile kılın). KORKU HALİNİ BURADA DA UNUTMUŞ YAZMAYA hasan akçay sonrasında
sanki NAMAZ DA REKAT YOKMUŞ HAVASI VERMEYE ÇALIŞIYOR SALAT "NAMAZ" IN MÜMİNİN MİRAÇ I OLDUĞUNU ALLAH A (C.C)YAKINLAŞTIRDIĞINI SANKİ KİMSENİN BİLMEDİĞİNİMİ ZANNEDİYOR.
Şimdi vereceğim hasan akçay alıntısını dikkat ile izleyin sonunda
kendiliğin den bir şeyler eklemiş bakalım yorum sonra.
Bir korku ve endişe duyarsanız yürüyerek veya binit üzerinde yerine getirin. Güvene kavuştuğunuzda bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin.
Aynı şekilde Nisa/103'de, Sadece özü yerine getirilip vaktinde yerine getirilen Salattan Sonraki Sükunet Salatının ne şekilde olacağını bize anlatıyor, yani Ayakta, Oturarak ya da yan yatarak.. yani ayrıntılara rekatlara boğulmadan Alemlerin Rabbini "ANMAK, YAKARMAK, YÖNELMEK, ZEKERİYYANIN TESPİH NAĞMELERİNİ, İBRAHİMİN YÜZÜNDEKİ ÖZ YÖNELİŞİNİ, MUHAMMEDİN SEVDAYLA BAĞLANIŞINI... YERİNE GETİRMEK"...:
Korku halindeki namazı tamamlayınca, artık Allah'ı ayakta, oturarak, yan yatmışken anın. Sükûnet bulduğunuzda, namazı tam bir biçimde yerine getirin.
REKAT LARA BOĞULMADAN SUKUNET SALATI YERİNE GETİRMEK
İBRAHİM a.s IN YÜZÜNÜ DE GÖRMÜŞ DEMEK ÖZ YÖNELİŞ PEYGAMBER İMİZ İN (a.s.v.) SANKİ SEVDA İLE BAĞLANMAMIŞ SALAT "NAMAZ" I KILARKEN DUA ETMEK ZİKR ÇEKMEK TESBİH ÇEKMEK DÜŞÜNMEK (TEFEKKÜR) HEPSİ İBADET TİR HEPSİNİN BİR
KENDİNE GÖRE ŞEKLİ ŞEMALİ VARDIR BUNLARIN HEPSİ SALAT(NAMAZ) DEĞİLDİR NAMAZ DA DUA DIR AMA İBADET ETME ŞEKLİ
BAŞKADIR.BURADA BİR YENİ KAVRAM ÇIKARDI hasan akçay SUKUNET SALAT I NAMAZ DAVUL ZURNA İLEMİ KILINIYOR YOKSA İLLA NAMAZIN ŞEKLİNİMİ DEĞİŞTİRMEYE ÇALIŞIYOR AKLINCA??.
YİNE BİR ALINTI BU SEFER YORUM YOK BAKIN NASIL ŞAŞIRMIŞ.
yani bu "Farz Vakite uymak" göreviniz. Bunu korku halinde böyle yerine getirin- ama bu korku hali bitince yine Vakitlerinizi Allah ile ve özce, yakınlaşarak, samimi olarak, ayakta, oturarak, yan yatmışken bütünleştirin. Alemlerin Rabbini çokça Anın. anlamında.
Salat öz anlamı itibariyle: "Kulun Vaktinin bir bölümünü Allah ile bütünleştirmesi, yakarması, anması, tesbih nağmeleri döktürmesi..." Ve bu Abdest ile başladığında tam bir sembol davranış haline geliyor. Yani bir vaktin salatı bir kıyam'da olabilir.. Bin Secdede... Ya da Alemlerin Rabbinin - "İster Allah diye yakarın, ister Rahman diye yakarın. Hangisiyle yakarırsanız yakarın, en güzel isimler/Esmâül Hüsna O'nundur. Salatında sesini yükseltme, kısma da. İkisi ortası bir yol tut."- Hitabı gereğince.. "Orta" bir sesle O'nun güzel isimlerinin içinde olduğu, O'na Okunan.. -tam yürekten gelen bir şiir- de Salat olabilir.
YORUM YOK DEDİM AMA DAYANAMADIM ABDEST İLE BAŞLADIĞINDA SEMBOL DAVRANİŞ OLUR ABDEST SİZ SALAT OLURMU (NAMAZ) ESMAYI SÖYLEMEK, DUA DIR SALAT TA SESİNİ
YÜKSELTME ASLI (NAMAZ DA) SESİNİ YÜKSELTME AYET TİR BURADA AKLINCA ŞİİR DE ARAYA SOKMAKLA SALAT A(NAMAZ) BİR GÖNDERME YAPIYOR hasan akçay ALLAH (c.c) RIZASINI SAMİMİ OLARAK KAZANMAK İÇİN YAPILAN HER ŞEY BİR DUA DIR
AMA SENİN ANLATMAK İSTEDİĞİN ŞEKİLDE DEĞİL NAMAZ İBADETİ
RİTÜELİ İLE ŞEKLİ İLE (SALAT) BAŞKA BİR YAKARİŞ DUA İBADET
TAKVA ŞEKLİDİR ÇARPITMA YAPMA.
AŞAĞIDAKİ DUA BENİ DE KAPSAR İNŞAALLAH.
Sana, Seni hiç görmeden inandım... / Ve.. Seni, "Rabb"'im olduğun için sevdim... / O kadar "Yüce"sin ki Seni görmeden bile gözlerim kamaşıyor.. / Bana bu cümleleri söyleten aklı ve dili de sen verdin.. / Öyleyse al alnım Secdede, Al Senin olsun.. / Öyleyse Al Dilim Senin Güzel İsimlerinde, Al Senin Olsun.. / "Ey Rahman" "Ey Rahim" Biliyorsun Ben zaten seninim./ Ve.. Bağışla ki Cennette de Sana böyle Sesleneyim./ Ve.. Annemi, Babamı ve Ailemi de bağışla ki daha bir coşkuyla Seni haykırayım../ Rızkımı Genişlet ki bir yetim doyurayım.. / Ülkemi Vahyin ile donat ki daha huzurlu olayım...
ŞİMDİ YİNE GELDİK AYNI TERANELERE ALINTIYA BAKALIM SONRA YORUM.
Abdest alınacak ve Vakti ile belirlenmiş Farz olan Salat Yerine Getirilecek. Doğaçlama... ve yüz, beden, Ruh Sadece Allah'a dönük.
Yıllardır şartlanmış kafamızda "Rekat" kavramı o kadar yer etmişki "binit üzerinde kılın" ve "binit üzerinde yerine getirin" anlamları arasındaki çok ince noktayı bile kaçırıyoruz. Bu nedenle, Kültürde şekillenen "Namaz Kılmak" kavramını hiç kullanmayarak, Kur'an Kavramıyla "Salatı İkame Etmek-Yerine Getirmek" olarak beynimize nakşetmekte büyük fayda olduğunu düşünüyorum.
BURAYA HİÇ BİR ŞEY YAZMADAN ŞUNU SÖYLİYECEĞİM HASAN AKÇAY SENİ ALLAH A HAVALE EDİYORUM BİNİT ÜZERİNDE KILMAK BİNİT ÜZERİNE YERİNE GETİRİN "KORKU HALİNDE OLMAK" DURUMU İLE BAĞLANTILI SONRASINI NİYE SÖYLEMİYORSUN(. Güvene kavuştuğunuzda bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin.)NAMAZI KILIN DEMİYOR YAZMIYORSUN KÜLTÜRDE ŞEKİLLENEN DEMEKLE NE DEMEK İSTİYORSUN NAMAZ BİZE PEYGAMBERİMİZDEN NASIL KILDI İSE
ÖYLE GELMİŞTİR SENİN KENDİNDEN MENKUL DÜŞÜNCEN KİMSEYİ
BAĞLAMAZ BİLGİN KADAR KONUŞ SEN KİMSİN.
ŞİMDİ BİR ALINTI VE BİR ÇARPITMA DAHA hasan akçay DAN.
NOT : "Orta Namaz" Konusu :
Kur'an'da namazın Vakitleri bildiğimiz gibi 3'tür, Süleyman Ateş İsra-78 Ayetini gerçekten güzel çeviri yapmış :
Güneşin sarkmasından (aşağı kaymasından) gecenin kararmasına (yatsı vaktine) kadar namaz kıl ve sabahın Kur'an'ın(ı, uzunca Kur'an okunan sabah namazını) da (unutma). Çünkü sabah Kur'an (okuması) görülecek şeydir. / İsra-78
Akşam-yatsı vakitleri arası ve Sabah gün doğmadan önce ya da (kanımca ve Ayetten anladığıma göre) doğduktan sonra da kılınabilir.. Sabah vakti yani... Bildiğimiz "Sabah" kavramı. Tabii Özellikle Sabah vakti çok uzun ve tefekkürlü, Kur'an ile bütünleşmiş bir Salat olması için Gün doğmadan, Günlük telaşın vurguları vurmadan, Seher Vakti tam bir huşu içinde yerine getirilmesi mükemmel olur..
Bunun yanında :
"Orta Salat- Salat-ı Vusta" ın Emredildiği Ayetin şekline lütfen dikkat ediniz :
Salat'ları ve Orta Salatı koruyun. Tam bir saygıyla Allah'ın huzurunda kıyam edin. / Bakara-238
BEĞENMEDİĞİ SÜLEYMAN ATEŞ İN MEAL İNİ ALMIŞ VE YORUMLAMIŞ NEDİR SABAH NAMAZI GÜNEŞ DOĞDUKTAN SONRADA OLABİLİRMİŞ ŞİMDİ GELDİK ORTA SALATA BAKALIM NE
DİYOR.
Bu Salat niçin diğerlerinden ayrılmış? Düşünceme göre işte bu Salat Cemaatle kılınan, toplu yerine getirilen, belirli bir ahenk içerisinde ikame edilen Salat. Yani aynı zamanda Cuma Süresinde geçen Cuma(Toplantı Günü) Salatı. Yani Günlük yaşamın, Sosyal dünyanın Salatı. Diğerleri gibi değil. Diğerleri daha özel ve kişisel. Bu Salatta Ortak bir çağrı, Toplumsal bir olgu ve Topluca bir yöneliş ve Kıyam mevcut. Zaten Savaş anında Salatı kısaltma ayetinde bu toplu olarak ikame edildiği için seri yerine getirme çağrısı mevcut. Kişisel yerine getirilen bir Sabah Salatında bu çağrıya gerekte yok. Çünkü zaten bir rekat sayısı, şekil ya da süre ön görülmemiş. Aslında toplu kılınan Salattada bir rekat yok. yani "Talimat veren" kişi isterse Kıyamda başlar ve bitirir.. Ama bu bir Sembol Salat. Yüzünü sadece Allah'a dönen Kulların birlikte Salatı
ŞİMDİ CUMA-9- Ey inananlar! Cuma günü namaz için çağrıldığı(nız) zaman, Allah'ı anmaya koşun, alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır. AYET MEAL İNİ BEN ALINTILADIM BURADA ŞİMDİ DE YUKARIDA SAVAŞ ANINDA SALAT
(NAMAZ)İÇİN SÖYLEDİKLERİNİ ALINTILIYALIM BAKALIM NE DEMİŞ.
Bunun yanında konumuza dönersek Savaşta ya da korku anında süresini/ve/veya yönelişinin şeklini kısaltır.. (En doğrusunu Yüce Rabbim bilir.)
Düşünceme ve araştırmalarıma göre Aşağıdaki Ayet yukarıdaki tanımladığım namazı yerine getirmenin yanında "Müslümanların bir arada bir düzende birlikte ikame ettiği Orta Namaz"ı içeriyor. Bu -Günün Sadece tek Vakti- birlikte yerine getirilen Salat'ı çok ayrıntılı ve en ince noktalarına kadar araştırmakta fayda var. Bu metnin sonunda bu konuyla ilgili bir özet bilgi aktaracağım. Şimdilik konu dağılmasın:
ŞİMDİ AŞAĞIDAKİ AYET DEDİĞİ NE BAKALIM ORTA NAMAZ I İÇERİYORMUŞ.
4/102 Sen de içlerinde bulunup onlara salatı başlattığın zaman onlardan bir bölük seninle beraber salatı yerine getirsin ve silâhlarını da yanlarına alsınlar secde edince arkanıza geçsinler; bu kez salatı yerine getirmeyen öteki bölük gelsin, seninle beraber salatı yerine getirsinler, korunma(tedbir)lerini ve silâhlarını da alsınlar...
GÖRÜYORMUSUNUZ ADAM GERÇEKTEN HEM ŞAŞIRMIŞ HEM BİR ŞEY BİLMİYOR HEMDE BU KAFAYLA ÇARPITMA YAPMAYA ÇALIŞIYOR BAKARA-238. ORTA NAMAZ DİYOR ONU ALMIŞ VERMİŞ SONRA CUMA SURESİNE BAĞLAMIŞ CUMA GÜNÜ CUMA NAMAZINI ORTA NAMAZ YAPMIŞ SONRA SAVAŞ ANINDA KILINACAK KORKU NAMAZINI ORTA NAMAZ YAPMAYA ÇALIŞMIŞ
YUKARIDA VERDİM HASBELKADER BENİM ANLADIĞIM BU ADAM
ÇARPITMA YAPMAYA ÇALIŞIYOR NAMAZ YOK DİYEMİYOR O KADAR İNKAR EDEMİYOR REKAT KIYAM NAMAZ VAKİTLERİ DİYEREK BİLMEDİĞİNİNİ DE BİLMEYEREK İNSANLARI ALDATIYOR
BU ADAMIN HER YAZDIĞINI DİKKATLE İNCELEMEK LAZIM YANLIŞ
YAPIYOR YİNE SÖYLÜYORUM ALLAH AHAVALE EDİYORUM ONU.
ŞİMDİ GELDİK SON ÇARPITMALARINA BURADA DİKKAT EDİN NERELERE FETVA VERİYOR NELER SÖYLÜYOR AKLI SELİM SAHİBİ GERÇEK MÜSLÜMAN KARDEŞLERİME SÖYLÜYORUM BU ADAMIN İĞVALARINA ALDANMAYIN YAZDIKLARINI DİKKATLE İNCELEYİN
KUR,AN DAN VERDİĞİ AYET LERİ YİNE KUR,AN A GİDEREK KARŞILAŞTIRIN GERÇEK DİN ALİMLERİNİN YORUMLARI NI OKUYUN BU ADAMIN SÖYLEDİKLERİNİ KIYASLAYARAK BAKIN NASIL ŞAÇMALAMIŞ VE ÇARPITMAYA ÇALIŞMIŞ ŞİMDİ SON ALINTI hasan akçay dan.
Bu konuyu iyiden iyiye araştırmakta büyük fayda var. Özellikle Hz.Muhammedin Orta Salatı hep aynı şekilde yerine getirip getirmediği kaynaklardan araştırılmalı. (Ama bazen elini bağladığı, bazen bağlamadığı.. bunlar bilgilerde var.) Belki de birlikte bir "Zikr" yerine getirildi (Hutbe) Salat bitirildi. Zaten yukarıdaki Salatı kısaltma Ayetinde dikkatlice bir süzme yapılırsa "Secde yapınız ve kısaltınız gibi bir anlamdan ziyade" "Eğer Salatınızda Secde ederseniz güvenlik için arkanıza geçsinler" gibi bir ifade mevcut gibi. Ayrıca bu toplu Salatta geçen -Tam bir Saygıyla Allah'ın huzurunda Kıyam edin- kısmının da bize birşeyler anlatabildiğini sanıyorum. Çünkü "Çoğul Hitab Mevcut". Bunlar benim düşüncelerim. Sadece paylaşmak istedim.
SON DEDİM AMA ŞURAYA BAKARMISIN CUMA NAMAZINI İLLA ORTA NAMAZ YAPMAK İÇİN ÇABALIYOR SAVAŞ ZAMANI OLAN KORKU NAMAZINI ARAYA SIKIŞTIRIYOR SANKİ BÜTÜN NAMAZLAR KORKU HALİNDE KILINACAK VALLA BU ADAM IN "CİLBAB,HAC, İSİMLİ TOPİKLERDE UYDURMALARINI YAKALADIM ARTIK BU KİŞİYİ YAZMAK ARAŞTIRMAK BANA KOMİK GELİYOR BU FORUMA GELEN OKUYAN YAZAN BUNUNYAZDIKLARINI BİRAZ ELEŞTİREL GÖZLE OKUSUNLAR BAKIN NE KADAR YANLIŞI UYDURMASI MEYDANA ÇIKACAK ŞİMDİ VERECEĞİM ALINTISI TAM BİR FECEAT
ALLAH İNŞAALLAH GÜNAH YAZMAZ BÖYLE YAZILARDAN VE FİKİRLERDEN CENABU ALLAH A SIĞINIRIM.
Açıkçası, 21. yüzyılda -maalesef çok kişinin derdi olmasa da- artık milyarlara hitap eden Yüce Kitabımızdan Rekat sayısı çıkartmak ve bunu da kendine Farz etmek kaç kişinin bilgi dağarcığı ile mümkün olabilir ki?. Oysa Salat vakti ile belirlenmiş bir farz. Kur'an ise Evrensel.. Ve bu ibadetten biz sorguya çekileceğiz. E bunu da uyduruk dinin mezhep putlarından "rekat" kavramı alıp uygulama bilinç ve durumumuz olmadığına göre.. O halde Kur'an Odaklı Dinde "Rekat" kavramı ve standart bir sıra ile yapılan kıyam, ruku, secde, son oturuş, selam Yoktur.
Rabbimin bana bu sırayı sayıyı sormayacağından ve bu standartın gerçek ve öz Salatın yerine getirilmesine katkı sağlayamayacağından eminim. Üstelik Rabbimin beni bu en Temel ibadette tarihçilere ve uyduruk dinin putlarına muhtaç etmeyeceğinden de eminim. Ama öğlenden sonra Oruca başlayıp ertesi gün öğlende bitirirsem sorgum çetin geçer ve bu asla "Oruç" olmaz Çünkü: "Tan yerinde beyaz iplikle siyah iplik ayırt edilinceye kadar yiyin için, sonra da orucu geceye kadar tamamlayın... " Bakara-187
Bir de son eklemek istediğim konu bu "Salat" Kuran'da "İkame-Uygulama-Yerine Getirme" yönlendirmesi ile tanımlanan ve Vakitleri ile farz olan Salat.. Kevser Suresindeki ve bazı diğer Ayetlerdeki "Salli" "Salat" ile Maun Suresindeki -an salatihim sahun/onlar desteklerinde gaflettedir- karıştırmamak gerekir. O kavram, içeriğinde "Destek ve Uğruna Çaba" anlamı içeren daha başka boyutu olan bir kavram ve fiil İlgili Başlık : Salat Kavramının Tahlili http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=2212&PN=1
Bu Noktada şimdilik son söyleyebileceğim şudur ki mezhep ve şartlanmışlık tutuculuğundan kurtulmuş iyi yetişmiş profesyonel bir grubun sanki yeni Vahyediliyormuş gibi Kuran'ın çevirisini yapması kadar önemli bir gündem ve konu göremiyorum. Ayrı bir konu görünse de bu konu ile yakından ilgilidir. Örneğin Kuran'da çoğunlukla Salatın yanıbaşında geçen ve "Zekat" diye çevrilen kavramın "Yuzakkihim-Arınma/temzilenme yolu ile derece alma" kullanımı ile aslında tamamen "Salatın" çevresinde ve çerçevesinde bir kavram olduğu mutlaka ortaya çıkarılmalıdır. yani bir tür Takvanın "kaçınma değil" "yürüme ve verme-alma boyutu" gibi bir kavram bu ve Kuran'da çoğu zaman Salat ile yanyana.. Şimdi Allah aşkına Kuran mantığı ve sistematiğini kavramış bir akl-ı Selim kardeşim bu Ayetin başı ve sonu arasına malın 40 ta birini vermek diye uydurulan kavramın nasıl girebileceğini lütfen düşünsün. "Salatı yerine getirin, zekatı verin; rüku edenlerle birlikte rüku edin.".. Elbette bu çeviri yanlış. belki (aciz bilgimle) doğrusu : "Salatı Yerine getirin, arınıp yükselin (Allah katında derece, Rütbe) alın, Ruku edenlerle birlikte Ruku edin" olabilecektir. Zaten A'raf 156 Ayeti bu anlamı çok güçlü bir şekilde pekiştiriyor : "Azabıma dilediğimi çarptırırım. Rahmetime gelince, o herşeyi çepeçevre kuşatmıştır. Ben onu; sakınıp korunanlara, arınıp yükselenlere derece alanlara, ayetlerimize inananlara yazacağım.".. Kur'an sistematiği açısından yukarıdaki Ayette, beynimizde önyargılı ve asılı duran "diğer Zekat ibadetinin" yeri sizce olabilir mi? Ama tüm çevirilerde "Arınıp yükselenlere derece alanlara" kısmı "Zekat verenlere" şeklinde çevrilmiş.
Bu kavramları daha profesyonel kişiler mutlaka uygun şekliyle çevirmeli ve çok detaylı bir Çeviriyi topluma sunmalıdır derim.
En doğrusunu Yüce Rabbim bilir.
Saygılarımla.
HASAN AKÇAY IN YAZILARINI ELEŞTİREL GÖZLE OKUYUN BAKIN NE KADAR YANLIŞ VAR VE HİÇ BİR ŞEY BİLMİYOR İNŞAALLAH HİDAYETE GELİR BEN KENDİ ŞAHSIM ADINA ONUN FİKİR LERİNDEN VE YANLIŞLARINDAN ALLAH A SIĞINIRIM DAHA BİR ŞEY YAZMIYACAĞIM ALLAH ÜMMETİ MUHAMMED İ GERÇEK HANİF İSLAM DAN AYIRMASIN.
muta.
|