HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: REKAT SAYISININ FARZLAŞTIRILMASI ÜZERİNE Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

malik bin nebi Yazdı:
ayet süre kısaltmasından da bahsetmiyor, iki rekattan da, şu soru neden cevapsız kalıyor, 1 sayısı neden 2 sayısının kısaltmsı olsun ki

Sevgili hasan oktem'in bakış açısı da bu. Yani kısaltılmışı 1 rekat olan salâtın tamamı 2 rekat olmak zorunda değil; pek âlâ 3 olabilir. Adaşım bunu ticarî bir işe benzeterek açıklıyor:

varsayalım ki, para biriminin 1 TAM lira ( küsurat yok ), olduğu bir şehirde fabrika sahibiyim. ürettiğim malın tanesini, 3 TAM liraya satıyorum. bana savaş / tehlikeli/ acil durumda olan ihsan adında bir müşteri geldiğinde ,  normalde 3 TAM liraya sattığım bu malı, ihsan'ın içinde bulunduğu durumu göz önüne alarak , 3 TAM lira yerine, al  ihsan kardeşim, sana özel durumundan dolayı bu malı 1 TAM liraya veriyorum dersem( lütfen dikkat, hiç 2 TAM liradan hiç bahsetmedim) , ve bu fiyata razı olursam bana kim karışabilir? öyle değil mi?

Muhsin adındaki müşteri karışabilir. "Benim de ihtiyacım var o ürüne," der. "Ben de indirimli fiyattan almak isterim. Ama İhsan'dan daha iyi durumdayım; 2 TAM lira ödeyebilirm." O fabrika sahibi dayatsın mı "İlle 1 TAM lira vereceksin!" diye?

Özür dilerim ama bakış açınız yanlış. Onaylı kısaltılmış salât yönüne bakacağınıza sanal tam salât yönüne bakıyorsunuz. "Tam salât niçin 3 rekat olmasın; 4 rekat olmasın... 14 rekat olmasın?" demeniz bunu gösterir.  

Oysa asıl sorulması gereken şu:

Nisa 102'de Allah kısaltılmış salâtı niçin 1 rekat olarak onaylıyor da 2 rekatı dışlıyor; onaylamıyor? Keyfî mi bu yaptığı; bir neden bağlı değil mi? Allah nedensiz iş yapar mı?

Eğer Nisa 102'de anlatılsaydı ki bir miktar korkan musallîn 2 kez secdeye vardığı halde iki miktar korkan musallîn yalnızca 1 kez secdeye varmıştır iki rekat ta, kısaltılmış salât olarak, onaylanmış olurdu. Ve onun tam salât olarak uygulaması 3 rekat olurdu.

Nisa 102'de anlatılan açık ve net: ONAYLI kısa salât 1 rekattır; 2 rekat değil.

Adaşım nasıl kendisi İhsan'ı onaylayıp Muhsin'i dışlarken keyfî bir iş yapıyorsa Yüce Allah'ın da 1 rekatı onaylayıp 2 rekatı dışlarken keyfî bir iş yaptığını sanıyor.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

Hasan Akcay Yazdı:

Sizi anladığımı sanıyorum. Haklısınız: kısaltılmışı 1 rekat olan salâtın tamamı 2 rekat, 3, 4..., 14 rekat olabilir. Ama haklı göremediğim iddia olabilir gibi kuşkuyla malul bir ifadenin ilahî bir hükmün ifadesi olarak kuşkudan arınmış Kuran'a yakıştırılmasıdır. Tıpkı Allah'ın kantarı topuzsuz olabilir iddiası gibi.

sevgili Hasan Akcay,

mademki, kısaltılmışı 1 rekat olan salatın tamamı 2 rekat ,3, 4 ve üstü olabilirlik konusunda haklı olduğumu kabul ediyorsunuz , o halde Allah'ın kantarından niye söz ediyorsunuz. Allahın kantarı topuzsuz olabilir gibi bir sözüm veya iddiam olmadığı gibi, evvelki yazımda verdiğim misal de kesinlikle bu anlama gelmiyor. niye öyle söylediğinizi anlamadım?Yüce Allah'ın ölçü /geometri kullanmadığını değil, geometrinin ve tüm bilimlerin ve her şeyin halıkı/ yaratıcısı olduğunu hepimiz biliyoruz oysa. bunları konuşmakla konudan uzaklaştığımızı sanıyorum.İslam'da karar- ölçü kavramı , konusunda büyük bir yanılgı içindesiniz:ibadetin kurallarını , karar ve ölçüsünü koyan Yüce Allah'tır.biz kullar kesinlikle müdahale edemeyiz.(haşa Rab yardımcılığına soyunamayız) .bize Kur'an da ne emretmişse, o emirleri sorgulamadan / Kur'an ın bütününe muvafık/ mutabık bir yorumlama( hikmet) ile yorumlayıp , hemen uygulamakla mükellefiz.bizim başka bir görevimiz yoktur.

benim inandığım kıyamlı salatın (farzlaştırılmamış şekilde), en az 2 rekat,3, 4 ve üstü olduğunu daha önceki yazılarımda söylemiştim.siz bunu  14'e kadar çıkarmışsınız. niye olmasın ki ,sevgili adaşım.'' uscud vaktarip'' emr-i ilahisi mucibince/ gereğince, Yüce Allah'a içinden geldiğince / gönlünce çok sayıda secde de bulunmak isteyeni , neden garip karşılıyorsunuz ki  sebebini anlamadım? madem içinden  çok sayıda kıyam-rüku -sücud yapmak geçiyor ve böylelikle Yüce Allah'a daha çok yaklaşıp takvasını arttırdığını düşünüyor, o  kişiye neden köstek oluyorsunuz ki ? anlamakta güçlük çekiyorum kardeşim.

verdiğiniz Muhsin örneği : madem ki, Muhsin'in savaşta değilde normal durumda olduğunu biliyorsunuz , listeye iyi bakmış olsaydınız , fiyatı rahatlıkla görebilirdiniz , orda ne yazıyordu  :savaşta olana : 1 TAM lira , normal durumda olana : 3 TAM lira . listeye göre normal durumda olan Muhsin'e 3 TAM liraya satılacağı ,daha açık nasıl yazılabilirki kardeşim.yani sizin verdiğiniz bu örnek te, maalesef sizin görüşünüze karşı çıkıyor. 

selam ve saygı ile 

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Şu anlatının yarısı doğru, yarısı yanlış:

savaş/olağanüstü tehlike durumunda 1 rekat kılınacaksa normal halde/durumda en az 2 rekat ve daha üstü kılınacak demektir.

Yüde yüz doğru: Güven yokluğunda edilen salât, Nisa 102 gösteriyor ki, 1 rekat. Bunun tamamı 2 rekattır. Dikkat. Olasılıktan söz etmiyoruz; yüzde yüz öyledir.

Yanlış: 2 rekatın daha üstü (örneğin 3 rekat) kılınacak demektir. Hayır, 3 rekat yalnızca bir olasılık. Yani haklısın, olabilir. Ama yüzde yüz öyle olduğunu öne süremezsin çünkü 3 rekatın kısa uygulaması 1 de olabilir.

2 de olabilir 3 te olabilir deyip, eğer beşerin olası gördüğü, farz ilan edilirse beşer rableşir.

Eğer 102’de 1 rekatlık kısa uygulama gibi 2 rekatlık kısa uygulama da bulunsaydı 3 rekatlık tam salât yalnızca bir olasılık olmaktan çıkar yüzde yüz doğru olurdu. 2 rekatlık kısa salât yok, Yüce Allah onu dışlamış; onaylamamış. O halde 3 rekatlık tam salât farz değil. Farz derseniz beşeri rab edinirsiniz.

Aslında sen bunun farkındasın. Onun için gardını alıyorsun, en az 2 rekat salat kılmamız gerekiyor. arkadaşlar lütfen dikkat, en az 2 rekat başka bir ifadedir, ''2 rekat farzdır'' çok başka diyerek.

Hesaplamada yaptığın ve şirke uzanan yanlış hariç, temelde yani 2 rekat salat kılmamız gerektiği konusunda aynı görüşteyiz. Sana göre gerekiyor başka farz başka imiş. Canın sağ olsun; bana göre farzdır çünkü Nisa 102’deki uygulamalı izah ile onu yüzde yüz onaylayan ve gerekli kılan Allah’tır. Allah’ın gerekli kıldığı her şeyi farz sayarım.

hasan oktem kardeşim,

Salâtta kısaltmanın rekat sayısına dair olduğuna Bakara 238-239 ve Nisa 102’yi kanıt göstermiş ve sormuştum: Kısaltmanın süreye dair olduğuna kanıt var mı;  hangi ayet?

Öyle bir ayet var mı?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Daha açık ifade edeyim:

Ama yüzde yüz öyle olduğunu öne süremezsin çünkü 3 rekatın kısa uygulaması 1 de olabilir, ki tamamı 2 de olabilir 3 te.

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

Hasan Akcay Yazdı:

Daha açık ifade edeyim:

Ama yüzde yüz öyle olduğunu öne süremezsin çünkü 3 rekatın kısa uygulaması 1 de olabilir, ki tamamı 2 de olabilir 3 te.

selam Hasan Akcay,

bakıyorum çaresizlikten , diğer kardeşlere yaptığınız gibi, yine büyük sesli harflere geri döndünüz.benimde klavyemde büyük sesli harf bulunmakla birlikte ( şimdilik )ve bir Müslüman olarak taşıdığım sorumluluk adına, onlara müracaat etmiyeceğim.

 baştan beri, kısaltılmış 1 rekatın , tamamı 3 rekat olamaz, çünkü : 3 rekatın kısaltılmışlarından olan 2 rekat tan Kur'an bahsetmemiş( o halde 2 rekat makbul rakam değil)diyen siz değilmiydiniz.ve hatalı mantık kullandığınızı, bir misalle size ispatladığımda , evet haklısın :kısaltılmış 1 rekatın tamamı 2 de olabilir, 3 te olabilir demeye başladınız.tamam doğruyu kabul ettiğiniz için size teşekkür ederim. fakat bu sefer dönüp te,'' bundan yüzde yüz emin olamazsın ''diyorsunuz. tabi ki emin olamayız  güzel kardeşim. fakat bunu siz bize değil, baştan beri biz size söylemeye çalışıyorduk. verdiğim misal,( daha önce yüzde yüz emin olduğunuz) kısaltma sayılarını yanlış bir mantıkla kullandığınızı, ispatlamak için üretildi , tamam mı kardeşim. çünkü:  beni bunu ispatlamak  için , kullandığınız mantıkla, 3 rekatın bile farrzlaştırılabileceğini size ispatladım.şimdide bundan emin olamıyacağımızı söylüyorsunuz. 

selam ve saygı ile

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

ve yine yüzde yüz emin olarak söylüyorumki: en az 2 rekat ve üstü demek ayrı şeydir, 2 rekat farzdır demek çok farklı bir şeydir.iki ifade arasında büyük fark vardır. sevgili Hasan Akcay'a göre bunu söylemekle gardımı alıyormuşum.ne gardı kardeşim. ben bunu baştan beri söylüyorum.hem benim: gard a , falan ihtiyacım yok.fakat sizin şuna kesin ihtiyacınız var kardeşim: Kur'an a yalın / katışıksız/objektif yaklaşmak ve Ayetleri okurken, bütün eski elbiselerinizi çıkarmak( kendinizi Adem gibi düşünmek) 

selam ve saygı ile

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

Hasan Akcay Yazdı:

Salâtta kısaltmanın rekat sayısına dair olduğuna Bakara 238-239 ve Nisa 102’yi kanıt göstermiş ve sormuştum: Kısaltmanın süreye dair olduğuna kanıt var mı;  hangi ayet?

Öyle bir ayet var mı?

 

sevgili Hasan Akçay,

bu Ayetlerle ilgili , evvelki iletilerimde söyleyeceğimi söylemiştim.ve siz de benim bu Ayetlerle ilgili ne düşündüğümü , pek ala biliyorsunuz.eğer ne dediğimi unutmuşsanız, evvelki iletilerime geri dönüp bakabilirsiniz.

o halde bir silahşör edasıyla, ( çıkar bakalım sende silahlarını) edasıyla: göster bakalım Ayetlerini( kanıtlarını) demek/ böyle konuşmak çok yanlış. bir kere ben Ayetlere sırf benim kanıtım gözüyle değil , izleyeceğimiz ve yolundan ayrılmayacağımız / önünde değil takipçisi olacağımız  , Yüce Allah'ın buyrukları gözüyle bakıyorum kardeşim.

ve ben sizin bu konuşmanızın tribünlere yönelik olduğunu ( İNŞAALLAH ben yanılıyorumdur) düşünmeye başladım.

selam ve saygıyla

 

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

hasan oktem kardeşimle bu müzakereyi burada kesiyorum. Çünkü adaşım bitmiş görünüyor. O yüzden olsa gerek baştan itibaren ne dediğimi kendince çarpıtmaya, vurgulu harf kullanmamın ardında dahi kasıtlar aramaya ve bu suretle kara çalmaya başladı. Kimin ne dediğini karıştıracak kadar keyfîleşti. Müzakereyi sen-dedin ben dedim dalaşına dökme eğilimine girdi.

Ama "Salâtın kısaltılmasıyla ilgili iznin salât süresinin kısaltılmasına dair olduğunu gösteren bir ayet var mı?" sorumu yine cevapsız bıraktı. 

Olur böyle şeyler; insanız. Kendisinden ne öğrenilebilirse öğrenmeğe çalıştım. Allah razı olsun. Allah isterse başka konularda yine görüşmek ve bilgisinden yararlanmak umuduyla ve 

sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

nasıl isterseniz Hasan Akcay kardeşim.madem tartışmayı kesmek/ bitirmek istiyorsunuz, dediğiniz gibi olsun .

benim bittiğimi söylüyorsunuz, biten ben değilim kardeşim, biten nedir biliyor musunuz: biten, sizin : keyfi olan ,zorlama ile çıkarılmiş şahsi yorumlarınızdır. apaçık Kur'an karşısında pes etti.

ve,  peşimden çekiştirmediğim, ışığından / izinden gitmeye çalıştığım / işte kanıtlarım diye çırpınmadığım ,konu ile ilgili Ayetler hakkındaki açıklamalarımı evvelki iletilerimde açıkça belirtmiştim.ve özetle demiştimki: savaş durumunda 1 rekat kılmamızı isteyen yüce Rabbimiz, normal durumda ''farzlaştırmadan ''en az 2 ve üstü kılabileceğimizi emir buyuruyor. siz, kısaltmadan kastın ,kesinlikle 2 rekattan 1 rekata olacağını yorumlarınızda iddia( ve dolayısıyla 2 rekat farz-namaz ile ilgili 10' larca Ayetin hiç biri 2 rekat farzdır demiyor) ettiğiniz ve burdan hareketle tamamen zorlama bir yöntemle '' 2 rekat farz dır dediniz'' .bende bu kısaltmanın ,farzlaştırmak amacıyla söylenmiş değilde , olağanüstü savaş durumunun tabii icabı olarak :'' süre '' olarak anlaşılması gerektiğini ifade ettim.ve ''feleyse aleykum cunehun'' emri mucibince savaş ta Müslüman'ın daha kısa bir sürede namaz kılabileceğini, kısa sürede namazını kıldığı için: huzursuzluk/ pişmanlık / günah duygusu/görevini yapmamışlık duygusu taşımaması gerektiği şeklinde anladığımı belirtmiştim.fakat Müslüman savaşta bile , 1 rekat namaz kılarken, namazını uzatmak isterse duruma göre ''daima uyanık/İHTİYATLI ve hazırlıklı bulunmak şartıyla (nisa 102)kılma süresini uzatabilir.dikkat edin lütfen ,kısaltarak kılmasında üzerine günah yoktur diye buyuruyor Yüce Allah. ve yine, Ayette emir buyrulduğuna göre ''müşrikler, ansızın size saldırmak isterler '' Ayetine göre namaz kılma süresini,bu sorumluluğu göz ardı etmeden kendisinin buna göre ayarlamasını istiyor Yüce Allah.ben yeni bir farzdan hiç söz etmedim ki.ben sadece ilgili Ayetlerin ve Kur'an ın bütününü baz almaya çalışıyorum kardeşim.

evet, gerçekten bu tür fıkhi yorum farklılıklarına her zaman rastlanmıştır. sitede , Ayet yorumlarından istifade ettiğim , sevgili Hasan Akçay kardeşimden bende gerçekten ne öğrenilebilirse öğrenmeye çalıştım .başka bir konudada ,bilgisin den her zamanda yararlanmak isterim.bu dilek ve temennilerimle adaşımdan ve hepimizden Allah razı olsun derim.

selam ve sevgiyle

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
ebu turab
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 529
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu turab

Selam,

akçay ve öktem arkadaşlar bence konu gereğinden fazla uzamış,Yüce yaradan nisa suresindeki ayetlerde namazın asgari minimum kaç rekat kılınması gerektiğini bildirmiş.hiçbir tehlike ve korku hali olmadan bir rekat kılmanın manası var mı?en az iki rekat kılacaksın namazın geçerli olması için ayete göre.rekat kelimesi kuranda geçmiyor namaz rekatıyla alakalı sadece iki ayet var.eğer Allah iki rekatın üstünde namaz kılmanın büyük bir şirk,bidat,çirkin bir iş,günah,namazı geçersiz kılan vs.ne derseniz deyin bir iş olduğunu düşünseydi bu konuda mü'minleri uyarırdı oysa bu konuda bir yasaklama yok.demek ki rekatın üst sınırı konusunda serbestlik var.peygamberin sahih kaynaklardan bize ulşan içtihadlarıda bunu gösteriyor.ilginçtir ki veda hutbesi gibi binlerce insanın şahit olduğu bir konuda bile farklı hadisler uyduran,abdest ve teyemmüm gibi basit bir konuda bile mutabık olamayan şii ve sunni dünyası bu konuda en ufak bir ayrılığa düşmemştir çok garibsemişimdir bu durumu. 



__________________
"sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Yukarı dön Göster ebu turab's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu turab
 

<< Önceki Sayfa 18 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats