Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 16 haziran 2006 Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
burada gözden kaçırılmaması gereken ve ilk başta
ökteminde öne sürdüğü ve akçayın bastırmasına
sebep olan mushafın net olduğudur.
üstü açık kabul edilen ibareler sureti hakdan
görünerek ilavelere sebep olmaktadır. ihtilafın
konusu heyecandan unutulmaktadır. yoksa her iki
arkadaşda temelde fikir ayrılığı yoktur.
ez cümle
dışardan izleyen ve faydalanmak isteyen birisi olarak
konuyu bir kez daha tamamen okuyarak
namazın savaş durumunda bile vaktinde kılınması
gereken bir ibadet olduğuna
tehlike anında bir rekatle sınırlandırılabileceğine
ama mutlaka yerine getirilmesi gerektiğine
bu durumda deve üstünde kılınan namaza bir daha
bakmam gerektiğine
namazın rekat sayısının net olarak mushafta var ve
2 rekat olduğuna
rekat sayılarıyla ilgili artırımın
şehirleştikçe medenieşen toplumun incelen zevkinin
cemaat içersinde örneğin yirmi rekat namazın
neresinde oduğunu göstermek için ayetin okunuş
makamını değiştiren zihniyetin kötü demeye dilim
varmıyor ama mushaftan olmadığı kesin gösteriş
merakından kaynaklanmış olabileceğine
yalnız bu günkü fikrimle yalnız beni bağlayan kanaate
vardığım belirtirken
arkadaşlarımın en azından beni aydınlatmak için
verdikleri emeğe teşikkür edecek kelime
bulamıyorum.
Katılma Tarihi: 18 mart 2006 Yer: Fiji Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
Namazın kısaltılmasında kasıt süremi ? rekat mı? bulmacasının çözümünü Hasan kardeşlerimden net olarak anlamsamda ( tekrar okuyacağım) gelelim Binek üzerinde nasıl namaz kılınacağına ...Sahi binek üzerinde nasıl namaz kılınır? Kitapta bir tarif var mı?
İlgi ayeti okurken "rekat sayısı" konusundan öncelikle olarak görmemiz gereken bir nokta var.Savaş sırasında bile Rab'bimiz ilahi iletişimin kesilmesini kesinlikle istemiyor güvenlik sebebiyle namazını kısaltabilirsiniz derken kısaltılmış namaz tarifi yapılıyor buradan da anlıyoruz ki savaş sırasında kılınacak namaz 1er ader kıyam,rüku,secde den oluşmakta o durumda bunu ne uzatabilir(yanınızdakilerin güveliğini riske atmama adına) nede dahada kısaltabilirsiniz.
En zor durumda bile namazı emreden Rab'bimiz,rahat durumlarda inanıyorum bizlerden daha fazlasını bekliyordur.Rekat sayısının altı çizilerek belirtilmemiş olmasındaki sır belkide Allah'ın tek tip kul istemiyor olması zaten çeşitlilikte O'nun Sünnetullahı değil mi?
Gelin bırakalım bu tartışmayı ve ibadette yarışalım
Gelin sınırlamayalım ibadeti,Allah'ı anmaya koşalım
Katılma Tarihi: 16 haziran 2006 Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
hoşgeldin mircan kardeş :)
=====================================
selam öktem kardeşim
iki rekat cuma namazını kerameti kendinden menkul
hükümlerle br takım adamların cadde ortasına kadar yol
kesip gelip geçenede niye sizde burda değilsiniz gidi
zındıklar ifadesiyle bakarak 16 rekate kadar
uzatmalarını
artık çalışmaktan bıkan ya da otoritesini kendinden
menkul sebeplerle dayatmaya çalışan bir takım adamların
aslında yattıklarını gizlemek için günde bilmem kaç
vakit, bilmem kaç rekat icad ettikleri namazı kurandaki
salat gibi göstermelerinden,
bu şekilde bitiremiyeceğim kadar çok örnek
verebileceğim, toplumu aptallaştırmaya ve bu yolla
sömürmeye yönelik örneklerden
duyduğum rahatsızlıkları önlemek için araştırdığım salat
ı ikameyi mushafta tam tersi yönünde bir şey bulamadığın
halde
ve bu konuyu açtığın sayfadaki yazdıklarının hilafına
hangi kişisel, toplumsal, bilimsel, sosyolojik, dini
vb.. gibi insanı iyiye yönlendirecek bir neticeyi
engelleyebilir endişesiyle
ayetin üstünü açık bırakarak, yukarıda saydığım adamlara
yol gösterdiğini vede net açık herşeyin yeterince
bulunduğu mushafı ancak yukarda saydığım zevatın
anlayabileceği bir sır kitabı haline getirdiğini
açıklaman gerekir.
değilse bugün anladığım yada hissettiğim budur beni
bağlar demen gerekir.
yoksa burada yazan herkes mushaftan emin
bildiğinden emin olmaktan korktuğuda kesin.
En zor durumda bile namazı emreden Rab'bimiz,rahat durumlarda inanıyorum bizlerden daha fazlasını bekliyordur.Rekat sayısının altı çizilerek belirtilmemiş olmasındaki sır belkide Allah'ın tek tip kul istemiyor olması zaten çeşitlilikte O'nun Sünnetullahı değil mi?
Gelin bırakalım bu tartışmayı ve ibadette yarışalım
Gelin sınırlamayalım ibadeti,Allah'ı anmaya koşalım
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Din forumlarındaki müzakerelerde karşı görüşü ikna edici bulup görüş değiştirene nerdeyse hiç rastlanmaz. Sevgili adaşım, senin de yaptığın gibi, "İkna olmaya açığım," dir ama ikna olunmaz. Tam aksine, her bir taraf kendi görüşününe daha bi bağlanıp bileğlenir."hasan akçay yazdı"
Selam
Çok iddialı bir laf.Ama size yakışan bir laf olmuş.Ben bu formda tartışmaya katıldığınız konuları takip ettiğim kadarıyla hiç bir tartışmada karşı tarafı ikna edici bulup fikir değiştirdiğinizi görmedim zaten.
Israrla nisa 102yi farz rekat sayısına delil olarak göstermye uğraşıyorsunuz.Nisa 102de anlatılan namaz tek rekatlık bir namazdır eğer bu namaz kısaltılmış namazsa tamı 2 rekattır diyorsunuz.Hiç de öyle değil işte Hasan Öktem emek verip uzun uzun örenklerle anlatmış. bu mantıkla yola çıkarsanız kısaltılmış kelimesi 3 ün 4 dün veya 5in kısaltılmışıda olabilir.Çünki geçen kelime"namazı kısaltmanızda size günah yoktur"
Eğer namazı yarıya indirmenizde size günah yoktur diye bir ifade geçseydi işte o zaman 1 rekatlık namaz kılınmıştır o halde tam namaz 2 rekattır.Buda farzdır diyebilirdiniz.
Rekat sayısına takılıp kalmanın bir anlamı yok.Farz olan namaz rekat sayısıyla değil içeriği ve şekliyle farzdır.Yani namazda kuran okunacak Allah anılıp yücelenecek ruku ve secde edilecek.Ha işte namazda bunların dışına çıkarsanız işte o zaman namazı gerektği gibi kılmamış olursunuz.Benim anladığım bu.
duayla
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
gelelim Binek üzerinde nasıl namaz kılınacağına ...Sahi binek üzerinde nasıl namaz kılınır? Kitapta bir tarif var mı?
selam ebuzer kardeş,
Bakara 239:
M.Esed meali:
ama eğer tehlikede iseniz, yürürken ve binek (üzerin)de namazınızı ifa edin; tekrar güvenliğe kavuşunca Allah'ı anın, çünkü daha önce bilmediklerinizi size öğreten O' dur.
Katılma Tarihi: 16 haziran 2006 Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
istediğiniz
kimse camiye gitmesin
bişeyi inkar etmesin ama
yan yanada gelmesin
mi?
yani herkes acayip bir rahatlık
içersinde mushaf tek kaynak
ama nasıl isterse öyle
kesinlikle herşeyde var kuranın içinde
ha...
herkese özel keyfe göre
yani allah mutlaka namaz kılın demiştir
en az iki rekat olduğuna işaret etmiştir ama
örneğin 3 rekat kılmak istediği için savana
4 rekat kılmak istediği için öktem
rüku ve secdeye kanaat getiremediği için ebuzer
16 rekat kılmak istemediği içinde iman
durmayacak akçayın arkasına
iki rekat farz dır dedi diye
senin samimiyetine güvenirim öktem
akçay cem ediyor, dağıtıyorsun neden?
dikkatinizi çekeyimde...
bu iş dönüyor yahudinin ineğine
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma