HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: REKAT SAYISININ FARZLAŞTIRILMASI ÜZERİNE Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

selam iman kardeş,

namazla ilgili sorularının birinci kısmında 3 rekat, ikinci kısmında 5 rekat kılmış sayılacaksın.tabi: kıyam - rüku - sücudu yapman şartıyla.

gelelim yahudi ineğine:

sen bu konu ile ilgili Ayetleri okudun mu?

Yüce Allah son derece açık bir emirle, şöyle buyuruyor:

Bakara 67:hani o zaman Musa halkına :''dinleyin! Allah bir sığır kurban etmenizi emrediyor demişti.

onlar: sen bizimle alay mı ediyorsun? dediler.

O: bu kadar cahil olmaktan Allah'a sığınırım diye cevap verdi.

devamını göndereceğim.

peki bu Ayetlerde Yüce Allah'ın emri son derece açık değil mi? eğer yahudi bu açık emri şimdi size göndereceğim diğer kalan Ayetlerdede görüldüğü gibi Ayetteki açık emri yerine getirmemek için bin dereden su getiriyorsa , bizim bundan ibret almamız gerekir .

DİĞERLERİNİDE GÖNDERİYORUM, KONUŞURUZ

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

selam iman kardeş,

bilmiyorum, eskiden kardeşlik bu değildi. benimle ilgili bir problemin varsa söyle. akcay ile iki kardeş gibi fıkhi bir konuyu müzakere etmiş ve şimdilik anlaşamamışız. ve ben, Hasan Akcay ın samimiyetinden kesinlikle şüphe etmediğim, kendisinide takdir ettiğim halde, senin bu ortalığı alevlendirmeğe çalışan konuşmalarından hiç bir şey anlamıyorum. Müslümanlar tabiki tartışacaklar ve birbirlerini sevseler bile, birbirlerinin hatırına ikna olmadıkları fikri kabul etmeyecekler. aksi halde buna münafıklık denir öyle değil mi?ve iman kardeş dikkat etki , fitne katlden beterdir. akcay burada olsa, arkasında namaza dururum,o da benim arkamda namaza durur ,ama bu onun her yorumuna katılacağım anlamına gelmez.o da benim her yorumuma katılmıyor .senin ise şu söylediklerine bak.gözlerime inanamıyorum.

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

selam iman kardeş,

yahudi ineğine geri dönelim,

Bakara 67-68- 69-70-71 Ayetlerinde Yüce Allah bu konuyu apaçık bir şekilde işliyor/ yahudilerin ,Allah'ın  emirlerini dinlememek amacıyla, bin dereden su getirdiğini BU Ayetler apaçık bir şekilde bize gösteriyor.Yüce Allah açıkça'' bir sığır kurban edin'' derken,açık emre karşı çıkmak niyetindeki yahudiler, bin dereden su getirip emri yerine getirmek istemiyorlar.en sonunda bakara 71 de :

(Musa)nın cavabı şu oldu: ''O'' bu kurbanın ekinleri sulamak veya toprağı sürmek için hiç koşulmamış, kusursuz,alacasız bir sığır olmasını istiyor.''

onlar:'' işte, sonunda gerçeği bildirdin''dediler; ve hemen (onu) kurban ettiler, halbuki neredeyse hiçbirşey yapmadan kalacaklardı.

Ayetler hiçbir şey söylememize gerek bırakmıyor.

 

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

kardeşim

yorulduk. hakikatı bulmak için.
ve gayretine teşekkür ederim.
heyecandan moralin bozulmayacak
belkide benim gibi birini çalıştırdığın için
allah gayretini salat yerine sayacak

allah gayretini daim etsin.

sevgiyle...
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

M.Esed meali:

ama eğer tehlikede iseniz, yürürken ve binek (üzerin)de namazınızı ifa edin; tekrar güvenliğe kavuşunca Allah'ı anın, çünkü daha önce bilmediklerinizi size öğreten O' dur.

Ayetin Arapça metninde "çünkü"nün karşılığı yok. Onu meale Esed eklemiş ve gibi/şekilde anlamına gelen "ke"yi gözardı etmiş. Oysa doğru çeviri için asıl önemli olan, gibi/şekilde kelimesidir.

Esed örneğinde görüldüğü üzere çevirinin "gibi"siz ama "çünkü"lü yapılması ayeti anlamca çarpıtıyor ve Allah'ın öğrettiği şeyin salâtın şekliyle ilgisi yokmuş gibi gösteriyor:

Bu bakımdan Süleyman Ateş'in çevirisi Arapça metinle daha uyumlu:

Eğer (bir tehlikeden) korkuyorsanız yaya yahut binmiş olarak kılın; güvene kavuştuğunuz zaman bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı anın.

Çeviri bir önceki ayet te gözönüne alınarak ve Arapça metne bağlı kalınarak yapılırsa şöyle olabilir:

Salâtlarınızı koruyun ve bilinçle salât edip Allah'ın önünde saygıyla durun (238). Eğer korkuyorsanız ayakta ya da binek üstünde. Ama güvene kavuşunca Allah'ı, bilmediğinizi size öğrettiği gibi, anın.

Ve in hıftüm fe ricâlen ev rukbânen fe iza emintüm fe'zkürû 'llahe kema allemeküm mâ lem tekûnû ta'lemûn.

Allah'ın öğrettiği nedir; salâtın süresi mi?

Hayır. "Salâtınızı beş dakkada eda edin, 10 dakkada... eda edin!" diyen hiçbir ayet yok. hasan öktem o kapıya varan bir şeyler söylemeye çalışıyor ama akıl yürütme yoluyla yapıyor bunu. Ama beşer, akıl yürütme yoluyla din hükmü verirse hükümde Allah'a ortak olur. Allah hükmüne kimseyi ortak etmediği halde -lâ yüşriku fî hükmihî ehada (18:26).

Peki Allah salâtın şeklini öğretiyor mu? Evet, Nisa suresinde:

Araziye çıktığınızda eğer kafirlerin fitne çıkaracağından korkarsanız salâtınızı kısaltabilirsiniz. (Zira) kafirler size apaçık düşmandır (101). Sen (müminlerin?) içinde iken onların bir bölüğü, silahlı olarak, seninle salâta dikelsinler ve secdeye varınca arkanızda yer alsınlar ki henüz salât etmemiş olan başka bir bölük gelip seninle salât edebilsin. Ve silahlarını alıp hazır olsunlar. Kafirler sizi silahsız ve eşyasız iken gafil avlayıp birden bastırmak isterler...

Görüldüğü gibi Yüce Allah Nisa 102'de, uygulamalı izah yöntemiyle, kıyamlı-rükûlu-secdeli salâtı öğretiyor. 2:239'da sözü edilen ilahî öğtreti işte bu. Yani şu söyleniyor:

Güvene kavuştuğunuz zaman Allah'ı, (4:102'de) size öğrettiği gibi yani kıyamlı-rükulu-secdeli (tam) salât içinde, anın.

Kısa salâttan kastın rekat sayısı mı süre mi olduğu müzakere edilirken bir de şunu gözönünde bulundurmak gerekiyor bence:

Salâtı 2 rekat yerine 1 rekat eda eden müminler zaten süreyi de kısaltır. Yani iki rekatı 10 dakkada eda ediyorsa 1 rekatı 5 dakkada eda eder.

Bu, şunu gösterir:

Durduk yerde mesele yapılıp tartışmaya açılan, süre-rekat sayısı değil. Onlar zaten birlikte gerçekleşiyor. Yani zaten daha az rekat, daha kısa süre demek. Onlar mesele değil.

Peki madem gerçekte rekat sayısı-süre diye bir mesele yok neden mesele yapıyorlar? Eğer kanıtlanırsa ki Allah rekatları güven yokluğunda dahi gûya üzerinde durmaya değecek kadar önemli saymamıştır... aslında ne kanıtlanmış olacak; Kur'anın tam olduğu mu eksik olduğu mu? 

Kur'anın eksik olması kimin işine yarayacak? 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Güven yokluğunda edilen salât, Nisa 102 gösteriyor ki, 1 rekat. Bunun tamamı 2 rekattır.

 

Dikkat edilirse burada bir olasılıktan söz edilmiyor; yüzde yüz öyledir. Ve akıl yürütme yoluyla üretilen bir hüküm değildir; o hüküm zaten var. İşleyen akla  onun varlığı anımsatılıyor, o kadar.

 

Güvene kavuşan müminlerin eda etmeleri gereken tam salât budur. Yani 2 rekat. 

 

Eğer kısaltılmış uygulaması 1 rekat olan tam salât 2 rekat olmayabilirse benim de dinde bulunmayan bir hükmü akıl yürütme yoluyla ürettiğim, dolayısıyla şirk günahı işlediğim ortaya çıkar. Allah saklasın.

 

Peki, 2 rekatın daha üstü (örneğin 3 rekat) kılınacak mı; kılınması gerekli mi?

 

Hayır, o yalnızca bir olasılık. Olabilir, tamam. Ama olmayabilir de. Çünkü 3 rekatın kısa uygulaması 2 de olabilir. Oysa Nisa 2’deki uygulamada 2 rekat yok. O olmadığı sürece 3 rekatlık tam salât ta bir gereklilik olarak yok.

 

Yüce Allah 2 rekatlık kısa salâtı onaylamamış; dışlamış. İlahî onaydan böylesine yoksun bir uygulamayı gerekli ilan etmek bana yine haddi aşmak gibi geliyor.

İsteyen mümin istediği kadar rekattan oluşan salâtlar edebilir; ne kadar ihtiyaç hissediyorsa. O başka. Ama 2'nin üstü gerekir denemez, denip te dayatılamaz. 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

Hasan Akcay Yazdı:

Peki Allah salâtın şeklini öğretiyor mu? Evet, Nisa suresinde:

Araziye çıktığınızda eğer kafirlerin fitne çıkaracağından korkarsanız salâtınızı kısaltabilirsiniz. (Zira) kafirler size apaçık düşmandır (101). Sen (müminlerin?) içinde iken onların bir bölüğü, silahlı olarak, seninle salâta dikelsinler ve secdeye varınca arkanızda yer alsınlar ki henüz salât etmemiş olan başka bir bölük gelip seninle salât edebilsin. Ve silahlarını alıp hazır olsunlar. Kafirler sizi silahsız ve eşyasız iken gafil avlayıp birden bastırmak isterler...

Görüldüğü gibi Yüce Allah Nisa 102'de, uygulamalı izah yöntemiyle, kıyamlı-rükûlu-secdeli salâtı öğretiyor. 2:239'da sözü edilen ilahî öğtreti işte bu. Yani şu söyleniyor:

Güvene kavuştuğunuz zaman Allah'ı, (4:102'de) size öğrettiği gibi yani kıyamlı-rükulu-secdeli (tam) salât içinde, anın.

Kısa salâttan kastın rekat sayısı mı süre mi olduğu müzakere edilirken bir de şunu gözönünde bulundurmak gerekiyor bence:

Salâtı 2 rekat yerine 1 rekat eda eden müminler zaten süreyi de kısaltır. Yani iki rekatı 10 dakkada eda ediyorsa 1 rekatı 5 dakkada eda eder.

Bu, şunu gösterir:

Durduk yerde mesele yapılıp tartışmaya açılan, süre-rekat sayısı değil. Onlar zaten birlikte gerçekleşiyor. Yani zaten daha az rekat, daha kısa süre demek. Onlar mesele değil.

içine düştüğünüz çelişkiyi göstermek için sadece bu alıntıyı koymak ve hiç bir şey konuşmamak yeterli gelirdi aslında ...

görüyorum ki adaşım bu sefer bu meali kabul etmiyorum, illede bana şu meali getirin demeye başladı.tamam tamam istediğiniz S.Ateş meali ise o meali baz alalım: ( Ayetleri olduğu gibi kabul edin yeterki )

'' fe in ğiftum fe ricelen ev rukbenen, fe ize emintum fezkurullahe keme allemekum me lem tekunu ta 'lemun ''

sizin kabul ettiğiniz S.Ateş 'e göre meali:

eğer ( bir tehlikeden ) korkarsanız, yaya, yahut binmiş olarak kılın ;güvene kavuştuğunuz zaman, bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı anın.

peki sonuçta ne demek istiyorsunuz? yani bu Ayetteki :'' güvene kavuştuğunuz zaman, bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı anın'' emri ilahisinden kasıtın : sizin bize zorla dikte etmeye çalıştığınız, tamamen şahsi yorumunuz olan , kısaltılmışı 1 rekattan 2 katı olan :2 rekat farzı kastettiğini mi söylüyorsunuz? yani Ayet sizin bu '' bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği gibi '' diye emir buyururken sizin bu şahsi yorumunuzu mu kastettiğini söylüyorsunuz? bu Ayetin neresinde 2 rekat farzdır diye buyruluyor söyler misiniz? ne kadar garip ve Ayete uzak bir yorum yapıyorsunuz?

Nisa 101 Ayeti de sizin bu iddianızı kesinlikle  doğrulamıyor:

ve ize daraptum fil ardi '' feleyse aleykum cunehun '' en teksuru alassalavati, in ğiftum en yeftinekumullezine keferu innel kefirine kenu lekum aduvven mubin.

sonra tekrar mealine itiraz etmemeniz için bu Ayetin de mealini sizin onayladığınız S.Ateş mealinden veriyorum:

''yeryüzünde sefere çıktığınız zaman inkar edenlerin size bir kötülük yapmalarından korkarsanız, namazı kısaltmanızdan ötürü size bir günah yoktur.muhakkak ki kafirler , sizin açık düşmanınızdır.''

yoksa bu Ayet mi, bize 2 rekatın farz olduğunu emrediyor ?kesinlikle 2 rekat farzdan bahsetmiyor.mantığınıza ve yorumunuza göre.madem akıl yürüttüğüm söylemiyle beni şirke götürecek kadar pervasızca suçluyorsunuz, o halde sizde akıl yürütmeden ve tevile/yoruma kaçmadan bize 2 rekat farzın namazdan bahseden 10 ' larca Ayetten hangisinde bulunduğunu bize gösterir misiniz?namazdan bahseden 10 larca  Ayetten hiçbir Ayette 2 rekatın farz olduğu emredilmemiştir.ben size en ince ayrıntıyı gösteren :::ses tonu /ayarını/ şiddetini gösteren Ayeti apaçık bir şekilde gösterebiliyorumda siz neden , iddia ettiğiniz 2 rekatın farz olduğunu gösteremiyorsunuz?efendim neymiş :'' bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı anın'' Ayeti Hasan Akcay'ın  '' 2 rekat farzdır '' yorumuna işaret ediyormuşmuş. nedense aklıma ehl-i tarikat mensupları ve nurculuk dini mensuplarının : işte Kur'andaki şu Ayet: benim bu sözüme işaret ediyor , benim şu sözlerimi ima ediyor demeleri geldi.lütfen kendinize gelin ve toparlanın artık.

peki bu sizin bu yaptığınız beni suçlarken söylediğiniz ''akıl yürütme yoluyla din hükmü verme '' nin alası değil mi? hatta o bile değil. Kur'an bize aklımızı kullanmamız gerektiğini, akıllarını güzelce kullanmayanları kötülediği gibi(Yunus 100, '' artık akıllanmayacak mısınız - Hud 51) emriyle bize aklımızı kullanmamızı emretmektedir.fakat Ayetlerin arkasından gitmek üzere aklımızı kullanacağız , önünden ve çekiştirerek götürmek üzere değil.

'' salatı 2 rekat yerine 1 rekat eda eden mü'minler, zaten süreyide kısaltır.yani 2 rekatı 10 dakikada kılıyorsa , 1 rekatı 5 dakikada eda eder. Hasan Akcay ) gece geç yattığımı biliyorumda , acaba uykudan yeni kalktığım için gözlerim yanlış mı görüyor. adaşım '' süre '' den bahsetmeye başladı en nihayet.( yani gardını mı alıyor dersiniz?) fakat maalesef umudum akamete uğradı. sevgili adaşımın zorlama yorum merakı, burdada büyük yanılgıya düşmesine neden oluyor. acaba , kabul etmesi için ( daha önce olduğu gibi) yine bir misal mi bulmam gerekiyor? geçmiş mesajları okuyanlar bilir,anlattığım olayda: ben 4 rekat salatı bitirinceye kadar, yanımda namaz kılan bir sünni vatandaş 10 rekat namazı bitirmişti bile. adaşım, yine yanlış hesap yapıyor maalesef. 2 rekat =10 dakika, 1 rekat = 5 dakika diye hiç kimse hesap yapıp, kuramını bu yorumun üstüne kuramaz.( adaşım hariç tabi) . ya 2 rekat kılan 2 tane kıyamda sadece İhlas ve Kevser surelerini okursa VE fakat 1 rekat kılan kişi ise Yasin suresini okursa sizin bu kuramınız suya düşmeyecek mi ? lütfen düşünün artık.

Nisa 102 de : '' süre/ zamanlama '' ile ilgili '' ani bir baskınla '' saldırı olasılığından bahisle bir önceki iletimde bu emirin ''süre '' ile ilgisinden söz etmiştim.o iletime bakmanızı rica ediyorum.( sizi sıkıp ikinci - üçüncü kez anlatmak istemiyorum artık)

ve adaşıma son olarak :Ayetleri orasından burasından lastik gibi çekiştirmeyi bırakın lütfen .büyük bir vebale girersiniz (Allah korusun)hem hani ben bitmiştim. bitmiş insanın üstüne bu kadar çok gidilir mi?

selam ve dua ile

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sevgili hasan oktem, bu konuyu artık seninle müzakere etmeye son verdiğimi açıkladıktan sonra yazılarımda sana hitp etmedim; etmiyorum. Rahat ol.

Hasan Akcay Yazdı:
M.Esed meali:

ama eğer tehlikede iseniz, yürürken ve binek (üzerin)de namazınızı ifa edin; tekrar güvenliğe kavuşunca Allah'ı anın, çünkü daha önce bilmediklerinizi size öğreten O' dur.

Ayetin Arapça metninde "çünkü"nün karşılığı yok. Onu meale Esed eklemiş ve gibi/şekilde anlamına gelen "ke"yi gözardı etmiş. Oysa doğru çeviri için asıl önemli olan, gibi/şekilde kelimesidir.

Esed örneğinde görüldüğü üzere çevirinin "gibi"siz ama "çünkü"lü yapılması ayeti anlamca çarpıtıyor ve Allah'ın öğrettiği şeyin salâtın şekliyle ilgisi yokmuş gibi gösteriyor:

Bu bakımdan Süleyman Ateş'in çevirisi Arapça metinle daha uyumlu:

Eğer (bir tehlikeden) korkuyorsanız yaya yahut binmiş olarak kılın; güvene kavuştuğunuz zaman bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı anın.

Çeviri bir önceki ayet te gözönüne alınarak ve Arapça metne bağlı kalınarak yapılırsa şöyle olabilir:

Salâtlarınızı koruyun ve bilinçle salât edip Allah'ın önünde saygıyla durun (238). Eğer korkuyorsanız ayakta ya da binek üstünde. Ama güvene kavuşunca Allah'ı, bilmediğinizi size öğrettiği gibi, anın.

Ve in hıftüm fe ricâlen ev rukbânen fe iza emintüm fe'zkürû 'llahe kema allemeküm mâ lem tekûnû ta'lemûn.

Allah'ın öğrettiği nedir; salâtın süresi mi?

Hayır. "Salâtınızı beş dakkada eda edin, 10 dakkada... eda edin!" diyen hiçbir ayet yok. hasan öktem o kapıya varan bir şeyler söylemeye çalışıyor ama akıl yürütme yoluyla yapıyor bunu. Ama beşer, akıl yürütme yoluyla din hükmü verirse hükümde Allah'a ortak olur. Allah hükmüne kimseyi ortak etmediği halde -lâ yüşriku fî hükmihî ehada (18:26).

Peki Allah salâtın şeklini öğretiyor mu? Evet, Nisa suresinde:

Araziye çıktığınızda eğer kafirlerin fitne çıkaracağından korkarsanız salâtınızı kısaltabilirsiniz. (Zira) kafirler size apaçık düşmandır (101). Sen (müminlerin?) içinde iken onların bir bölüğü, silahlı olarak, seninle salâta dikelsinler ve secdeye varınca arkanızda yer alsınlar ki henüz salât etmemiş olan başka bir bölük gelip seninle salât edebilsin. Ve silahlarını alıp hazır olsunlar. Kafirler sizi silahsız ve eşyasız iken gafil avlayıp birden bastırmak isterler...

Görüldüğü gibi Yüce Allah Nisa 102'de, uygulamalı izah yöntemiyle, kıyamlı-rükûlu-secdeli salâtı öğretiyor. 2:239'da sözü edilen ilahî öğtreti işte bu. Yani şu söyleniyor:

Güvene kavuştuğunuz zaman Allah'ı, (4:102'de) size öğrettiği gibi yani kıyamlı-rükulu-secdeli (tam) salât içinde, anın.

Kısa salâttan kastın rekat sayısı mı süre mi olduğu müzakere edilirken bir de şunu gözönünde bulundurmak gerekiyor bence:

Salâtı 2 rekat yerine 1 rekat eda eden müminler zaten süreyi de kısaltır. Yani iki rekatı 10 dakkada eda ediyorsa 1 rekatı 5 dakkada eda eder.

Bu, şunu gösterir:

Durduk yerde mesele yapılıp tartışmaya açılan, süre-rekat sayısı değil. Onlar zaten birlikte gerçekleşiyor. Yani zaten daha az rekat, daha kısa süre demek. Onlar mesele değil.

Peki madem gerçekte rekat sayısı-süre diye bir mesele yok neden mesele yapıyorlar? Eğer kanıtlanırsa ki Allah rekatları güven yokluğunda dahi gûya üzerinde durmaya değecek kadar önemli saymamıştır... aslında ne kanıtlanmış olacak; Kur'anın tam olduğu mu eksik olduğu mu? 

Kur'anın eksik olması kimin işine yarayacak? 

Güven yokluğunda edilen salât, Nisa 102 gösteriyor ki, 1 rekat. Bunun tamamı 2 rekattır.

Dikkat edilirse burada bir olasılıktan söz edilmiyor; yüzde yüz öyledir. Ve akıl yürütme yoluyla üretilen bir hüküm değildir; o hüküm zaten var. İşleyen akla  onun varlığı anımsatılıyor, o kadar.

 

Güvene kavuşan müminlerin eda etmeleri gereken tam salât budur. Yani 2 rekat. 

 

Eğer kısaltılmış uygulaması 1 rekat olan tam salât 2 rekat olmayabilirse benim de dinde bulunmayan bir hükmü akıl yürütme yoluyla ürettiğim, dolayısıyla şirk günahı işlediğim ortaya çıkar. Allah saklasın.

 

Peki, 2 rekatın daha üstü (örneğin 3 rekat) kılınacak mı; kılınması gerekli mi?

 

Hayır, o yalnızca bir olasılık. Olabilir, tamam. Ama olmayabilir de. Çünkü 3 rekatın kısa uygulaması 2 de olabilir. Oysa Nisa 2’deki uygulamada 2 rekat yok. O olmadığı sürece 3 rekatlık tam salât ta bir gereklilik olarak yok.

 

Yüce Allah 2 rekatlık kısa salâtı onaylamamış; dışlamış. İlahî onaydan böylesine yoksun bir uygulamayı gerekli ilan etmek bana yine haddi aşmak gibi geliyor.

İsteyen mümin üzerine farz olan 2 rekattan sonra istediği kadar rekatlı salât edebilir; ne kadar ihtiyaç hissediyorsa. Düşünce özgürlüğüne benzer bu. İnsanların düşünmesine nasıl sınır konamazsa salât etmesine de sınır konamaz.

Ama "2'nin üstü gerekir," denip dinde hüküm verilemez (42:21) Verilip te salâtlara salâtlar eklenemez.

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

sevgili Hasan Akcay,

bende bu konuyu sizinle tekrar müzakere etmeyi son konuşmamızdan sonra düşünmemiştim /düşünmüyordum. siz de rahat ve Allah'a emanet olun .

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

dostlar,

sonuç olarak dediklerimi şöyle toparlamak istiyorum:

savaş durumunda : 1 rekat kılmak , normal durumda ( savaş durumu yoksa ) 2 rekat ve üstü kılınabilir. ancak şurası çok önemli arkadaşlar, lütfen yanlış anlaşılmasın: 2 rekat üstü kılmak gerekli veya şart veya farz değildir. böyle bir farzı Yüce Allahtan başka kimse koyamazdı.o da koymadığına göre , 2 rekat üstü kılmak gerekli veya şart değildir. ancak , benim söylediğim şudur ki, '' uscud vaktarip'' (secde et ve yaklaş )emri ilahisi gereğince , 2 rekat üstü namaz kılıp, daha çok salat edip arınma / takva kazanma yolunda ilerlemek isteyen bir Müslüman'a da bu konuda herhangi bir engel yoktur. böyle bir engel konamaz.

lütfen dikkat ediniz, 2 rekat üstü kılabilir ayrı bir ifade, 2 rekat üstü kılmak GEREKLİDİR / ŞARTTIR demek bambaşka bir ifadedir.  ben şimdiye kadar :Ayetlere göre,(haşa) 2 rekat üstü kılmak şarttır / gereklidir  diye bir ifade kullanmadım. böyle bir şeye inanmıyorum ki kullanayım. niye benim söylemediğim bir ifade kullanılıyor? hayret ediyorum doğrusu.

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 

<< Önceki Sayfa 18 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats