Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili hasan oktem'in bakış açısı da bu. Yani kısaltılmışı 1 rekat olan salâtın tamamı 2 rekat olmak zorunda değil; pek âlâ 3 olabilir. Adaşım bunu ticarî bir işe benzeterek açıklıyor:
varsayalım ki, para biriminin 1 TAM lira ( küsurat yok ), olduğu bir şehirde fabrika sahibiyim. ürettiğim malın tanesini, 3 TAM liraya satıyorum. bana savaş / tehlikeli/ acil durumda olan ihsan adında bir müşteri geldiğinde , normalde 3 TAM liraya sattığım bu malı, ihsan'ın içinde bulunduğu durumu göz önüne alarak , 3 TAM lira yerine, al ihsan kardeşim, sana özel durumundan dolayı bu malı 1 TAM liraya veriyorum dersem( lütfen dikkat, hiç 2 TAM liradan hiç bahsetmedim) , ve bu fiyata razı olursam bana kim karışabilir? öyle değil mi?
Muhsin adındaki müşteri karışabilir. "Benim de ihtiyacım var o ürüne," der. "Ben de indirimli fiyattan almak isterim. Ama İhsan'dan daha iyi durumdayım; 2 TAM lira ödeyebilirm." O fabrika sahibi dayatsın mı "İlle 1 TAM lira vereceksin!" diye?
Özür dilerim ama bakış açınız yanlış. Onaylı kısaltılmış salât yönüne bakacağınıza sanal tam salât yönüne bakıyorsunuz. "Tam salât niçin 3 rekat olmasın; 4 rekat olmasın... 14 rekat olmasın?" demeniz bunu gösterir.
Oysa asıl sorulması gereken şu:
Nisa 102'de Allah kısaltılmış salâtı niçin 1 rekat olarak onaylıyor da 2 rekatı dışlıyor; onaylamıyor? Keyfî mi bu yaptığı; bir neden bağlı değil mi? Allah nedensiz iş yapar mı?
Eğer Nisa 102'de anlatılsaydı ki bir miktar korkan musallîn 2 kez secdeye vardığı halde iki miktar korkan musallîn yalnızca 1 kez secdeye varmıştır iki rekat ta, kısaltılmış salât olarak, onaylanmış olurdu. Ve onun tam salât olarak uygulaması 3 rekat olurdu.
Nisa 102'de anlatılan açık ve net: ONAYLI kısa salât 1 rekattır; 2 rekat değil.
Adaşım nasıl kendisi İhsan'ı onaylayıp Muhsin'i dışlarken keyfî bir iş yapıyorsa Yüce Allah'ın da 1 rekatı onaylayıp 2 rekatı dışlarken keyfî bir iş yaptığını sanıyor.
Sevgi ile, Hasan Akçay
hasan abi, ben de anlatma sorunu mu var anlamadım, bak üstad, ne kadar net ve açık yazıyorum,
namaz iki rekat farz değildir, ayet kısaltılmış namazdan bahsediyor, 1 kendinden hariç tüm sayıların kısaltmasıdır, iki senin zannın,
namaz da istediğin kadar kıl diyemezsin,
Tehlike anında kısaltmaya ruhsat var, tehlike olmadığı zaman kısaltman yani, üst sınırı vari bu namazın,
Hasan öktem abimin bazı fikirlerde anlaşamazsakta kişliğinin açık ve net olduğunu bilir, kendisine yapılan buna imalı sözleri de eleştiririm değerli bir kardeştir, inşallah keserliğe soyunup güzelliklerdenuzak kalamazsınız,
selam ile
|