HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: REKAT SAYISININ FARZLAŞTIRILMASI ÜZERİNE Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasan oktem
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 temmuz 2006
Gönderilenler: 109
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasan oktem

 

42 Şura 21 :

S. Ateş meali:

Yoksa onların, kendilerine Allah'ın izin vermediği dini koyan ortakları mı var? eğer( azabın ertelenmesine dair) hüküm sözü olmasaydı,derhal aralarında hüküm verilir( işleri bitirilirdi  ).zalimler için muhakkak acı bir azap vardır.

Yukarı dön Göster hasan oktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasan oktem
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Oh be. Övgü Allah'a, anlaştık.

ben şimdiye kadar: Ayetlere göre, 2 rekat üstü kılmak şarttır / gereklidir (haşa) diye bir ifade kullanmadım.

Sayfa 11'de demişsin:

ha şu denebilir ki, savaş/olağanüstü tehlike durumunda  1 rekat kılınacaksa normal halde/ durumda en az 2 rekat  ve daha üstü kılınacak demektir. yani normal şimdiki durumda en az 2 rekat salat   kılmamız gerekiyor. arkadaşlar lütfen dikkat, en az 2 rekat başka bir ifadedir, '' 2 rekat farzdır''çok başka bir ifadedir.

Ama lütfen inan bana, hiç önemi yok. Geçerli olan, şu anda söylediğindir. Şimdi son bir pürüzü gidermek için iki soru:

1. Arınmak/takva kazanmak her iyi Müslümanın hedefi olduğuna göre  imkan sahibi hangi iyi Müslüman ek rekatları terkedip te iyi Müslüman olmamamayı göze alacak?

(Hacca gittiğini yazdın bir ara. Hacıların arınmak/takva kazanmak için Mescid-i Nebevi'de 40 vakit salâtı, hiç farz olmadığı halde, nasıl ölümüne eda ettiğini gördün mü?)

2. (Bana göre farz olan)  2 rekat kılındıktan sonra arınma / takva kazanma yolunda ilerlemek için ayrıca kılınmasını onayladığın salât kaç rekattır?

Şunun için soruyorum: arınma/takva kazanmaya azimli müminler bu ek rekatlara bi ad koymanı senden sürekli isteyecek.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

en az 2 rekat  ve daha üstü kılınacak demektir... Bununla neyi kastettin; "(2 rekatın daha üstünün) kılınması gerekmez ya da gerekli değildir"i mi?  Öyleyse yanlış anlayan benim. Özür dilerim.

Sevgi ile, Hasan Akçay  

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

selam

yarım saatir buradayım
teşekkür edecek kelime
bulamadım naapıyım.
cüssenizi bilmiyorum ama
kavganıza kurban olayım.

dostlarım...
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili hasan oktem'in bakış açısı da bu. Yani kısaltılmışı 1 rekat olan salâtın tamamı 2 rekat olmak zorunda değil; pek âlâ 3 olabilir. Adaşım bunu ticarî bir işe benzeterek açıklıyor:

varsayalım ki, para biriminin 1 TAM lira ( küsurat yok ), olduğu bir şehirde fabrika sahibiyim. ürettiğim malın tanesini, 3 TAM liraya satıyorum. bana savaş / tehlikeli/ acil durumda olan ihsan adında bir müşteri geldiğinde ,  normalde 3 TAM liraya sattığım bu malı, ihsan'ın içinde bulunduğu durumu göz önüne alarak , 3 TAM lira yerine, al  ihsan kardeşim, sana özel durumundan dolayı bu malı 1 TAM liraya veriyorum dersem( lütfen dikkat, hiç 2 TAM liradan hiç bahsetmedim) , ve bu fiyata razı olursam bana kim karışabilir? öyle değil mi?

Muhsin adındaki müşteri karışabilir. "Benim de ihtiyacım var o ürüne," der. "Ben de indirimli fiyattan almak isterim. Ama İhsan'dan daha iyi durumdayım; 2 TAM lira ödeyebilirm." O fabrika sahibi dayatsın mı "İlle 1 TAM lira vereceksin!" diye?

Özür dilerim ama bakış açınız yanlış. Onaylı kısaltılmış salât yönüne bakacağınıza sanal tam salât yönüne bakıyorsunuz. "Tam salât niçin 3 rekat olmasın; 4 rekat olmasın... 14 rekat olmasın?" demeniz bunu gösterir.  

Oysa asıl sorulması gereken şu:

Nisa 102'de Allah kısaltılmış salâtı niçin 1 rekat olarak onaylıyor da 2 rekatı dışlıyor; onaylamıyor? Keyfî mi bu yaptığı; bir neden bağlı değil mi? Allah nedensiz iş yapar mı?

Eğer Nisa 102'de anlatılsaydı ki bir miktar korkan musallîn 2 kez secdeye vardığı halde iki miktar korkan musallîn yalnızca 1 kez secdeye varmıştır iki rekat ta, kısaltılmış salât olarak, onaylanmış olurdu. Ve onun tam salât olarak uygulaması 3 rekat olurdu.

Nisa 102'de anlatılan açık ve net: ONAYLI kısa salât 1 rekattır; 2 rekat değil.

Adaşım nasıl kendisi İhsan'ı onaylayıp Muhsin'i dışlarken keyfî bir iş yapıyorsa Yüce Allah'ın da 1 rekatı onaylayıp 2 rekatı dışlarken keyfî bir iş yaptığını sanıyor.

Sevgi ile, Hasan Akçay

 

hasan abi, ben de anlatma sorunu mu var anlamadım, bak üstad, ne kadar net ve açık yazıyorum,

namaz iki rekat farz değildir, ayet kısaltılmış namazdan bahsediyor, 1 kendinden hariç tüm sayıların kısaltmasıdır, iki senin zannın,

 

namaz da istediğin kadar kıl diyemezsin,

Tehlike anında kısaltmaya ruhsat var, tehlike olmadığı zaman kısaltman yani, üst sınırı vari bu namazın,

 

Hasan öktem abimin bazı fikirlerde anlaşamazsakta kişliğinin açık ve net olduğunu bilir, kendisine yapılan buna imalı sözleri de eleştiririm değerli bir kardeştir, inşallah keserliğe soyunup güzelliklerdenuzak kalamazsınız,

 

selam ile

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

selam malik

şansını fazla sorluyorsun bence
çomağımı saklıyorum seni görünce
bir mahalleye yeter bir deli
teneke çalacam ardından
koltuğunun altına biri verse klavyeni

diyebilirsinki ne farkın var benden
önce ben geldim siteye
hem yaşlı hem kıdemliyim senden

sevgiyle
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
savas1
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 261
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savas1

hasan oktem Yazdı:

 

dostlar,

sonuç olarak dediklerimi şöyle toparlamak istiyorum:

savaş durumunda : 1 rekat kılmak , normal durumda ( savaş durumu yoksa ) 2 rekat ve üstü kılınabilir. ancak şurası çok önemli arkadaşlar, lütfen yanlış anlaşılmasın: 2 rekat üstü kılmak gerekli veya şart veya farz değildir. böyle bir farzı Yüce Allahtan başka kimse koyamazdı.o da koymadığına göre , 2 rekat üstü kılmak gerekli veya şart değildir. ancak , benim söylediğim şudur ki, '' uscud vaktarip'' (secde et ve yaklaş )emri ilahisi gereğince , 2 rekat üstü namaz kılıp, daha çok salat edip arınma / takva kazanma yolunda ilerlemek isteyen bir Müslüman'a da bu konuda herhangi bir engel yoktur. böyle bir engel konamaz.

lütfen dikkat ediniz, 2 rekat üstü kılabilir ayrı bir ifade, 2 rekat üstü kılmak GEREKLİDİR / ŞARTTIR demek bambaşka bir ifadedir.  ben şimdiye kadar :Ayetlere göre,(haşa) 2 rekat üstü kılmak şarttır / gereklidir  diye bir ifade kullanmadım. böyle bir şeye inanmıyorum ki kullanayım. niye benim söylemediğim bir ifade kullanılıyor? hayret ediyorum doğrusu.

selam

Evet sanırım denilmek istenileni güzel özetlemişsniz

ben de bunu demek istiyordum, sanırım uzlaştık, tşkler

saygı ile...

 

 

Yukarı dön Göster savas1's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savas1
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

selam dostlar,

yine bir yanlış anlaşılma var. nedenini bilmiyorum.2 rekat farz değildir diyorum.2 rekat ve üstü kılınabilir diyorum bir türlü ben mi anlatamıyorum acaba.

yani : savaş zamanında 1 rekat, normal zamanda 2 rekatı farzlaştırmadan, 2 rekat ve üstü kılınabilir diyorum. yani 2 rekat kesinlikle farz değildir sevgili dostlarım.ilk andan beri savunageldiğim düşüncemden vazgeçmiş değilim. yine 2 rekat farz değildir diyorum.

sevgi ve saygıyla

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

selam dostlar,

en az 2 rekat ve üstü kılınabilir başkadır, 2 rekat farz bambaşkadır, benim dediğim net olarak şudur: 2 rekat kesinlikle farz değildir.  2 rekat ve üstü kılınabilir diyorum( 2 rekatı farzlaştırmadan kılınabilir ancak)hiç kimse 2 rekatı farzlaştıramaz.2 rekat ve üstünü ( 2 rekatı farzlaştırmadan istediğiniz kadar kılabilirsiniz .(uscud vaktarip) secde et ve yaklaş.)yani 2 rekat farz değildir diyorum sonuç olarak.daha öncede vurguladığım gibi: Kur'an da namaz ile ilgili 10 larca Ayet in hiçbirinde namazın 2 rekat farz olduğu geçmiyor.evvelki iletilerimde bu konuyu uzun uzun açıklamıştım.yine evvelden söylediğim gibi aynı düşüncedeyim.( 2 rekatın farz olmadığını söylüyorum )

 

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

 

selam dostlar,

son yazımdan sonra sanırım bir yanlış anlaşılma olmuş. benim demediğim bir şekilde , sözlerim hatalı anlaşılmış .ben ısrarla'' 2 rekat farz değildir '' dediğim halde sanki ben tersini kabul etmişim gibi yanlış vurgulanmış. halbuki benim söylediğim: 2 rekat ve üstünü( 2 rekatı farzlaştırmadan )kılabilirsiniz şeklindedir.daha önceki iletilerimde bu konudan uzun uzun bahsetmiştim ve 2 rekatın farz olamayacağını ispatlamıştım.niye öyle yanlış anlaşılmış , sebebini anlayamıyorum.halbuki baştan beri 2 rekatın farz olmadığını söyleyip duruyorum.bu düşüncemden vazgeçmiş değilim.yine aynı düşüncedeyim: 2 rekat farz değildir.

.

selam ve saygıyla

Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 

<< Önceki Sayfa 18 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats