Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
( kısa bir ayrılıktan sonra yine beraberiz)(hani hitap etmiyecektiniz)
'' sütten ağzı yanan, yoğurdu üfleyerek yer '' atasözünün benimle ilişiğini madem bahsettiniz açın/ açıklayın lütfen.kapaklı +anahtarı sizde açıklamalar yapmayın.açık olun ve karşınızdakinin ağzını bantlamaya çalışmadan ( hani ben bitmiştim?) açıkça konuşun lütfen.hem bizim bu fani dünyada ağzımız yansın önemli değil, yeterki büyük hesap günü ( iftiraların sorulduğu gün) ağzımız yanmasın.
'' 2 rekatı su'ni ve zorlama bir yöntemle farzlaştırdığınız yetmiyormuş gibi, benim sizin dediğinizi kabul ettiğimi bütün siteye inandırmaya çalıştınız.peki bu dürüstlük mü?
daha önce kabul ettiğiniz halde (İNŞAALLAH nefis devreye girmemiştir)yine 1 rekatın tamamı 2 rekattır demeye geri döndünüz: '' 1 rekatın tamamı 2 rekattır bu kesin '' diyorsunuz yukarıdaki iletinizde.ben artık daha ne diyeyim.söylediğiniz gibi :1 rekatın tamamının 2 rekat değil, ancak 2 katının =2 olduğunu , buraya matematik hocası getirip mi (kaçıncı kez ) ispatlıyacağız( hemde kabul etmiştiniz).ve birde buna kesin diyebiliyorsunuz.hayret doğrusu.Yüce Allah'ın yarattığı matematik bilimini bile bu zorlama merakınıza kurban etmek istiyorsunuz.
'' rekat sayısı belirsiz, dolayısıyla sınırsız bir salat farziyeti olur mu? diyorsunuz.bir kere ben sınırsız rekat kılmak farzdır demedim hiç bir zaman.ikide bir böyle bir şey söylemişim gibi lafı çeviriyorsunuz.bunu kimsenin görmediğini mi sanıyorsunuz? lütfen dikkat ediniz, sadece bu sözlerinizde bile Yüce Allah'ın Ayetlerini bu vaziyetiyle kabul etmediğinizi ( Ayetlerin sizin şahsi görüşünüze uyması gerektiğini)açıkça beyan edip soruyorsunuz.yani bize namazdan bahseden 10 larca Ayetin içinden 1 tanecik bile delil getiremediğiniz halde, şahsi olarak soruyorsunuz:: hiç böyle bir salat olur mu?( diyebiliyorsunuz ) madem bu Kur'an ı ve içindeki Ayetleri şahsi yorumlarınıza uymadığı için beğenemiyorsunuz ( bu sorunuzdan bu anlam çıkar açıkça ), o halde Yüce Allah'tan başka bir Kur'an göndermesini isteyiniz.belki de yeni gönderilecek (haşa) Kur'an da '' 2 rekat farzdır'' Ayeti geçerde , sizde o çok istediğiniz sonuca böylelikle ulaşmış olursunuz:
S.Ateş meali: 10 Yunus 15 :
onlara açık açık Ayetlerimiz okunduğu zaman, bizimle buluşmayı ummayanlar : '' bundan başka bir Kur'an getir veya bunu değiştir'' derler.De ki:'' onu kendi tarafımdan değiştiremem.ben sadece bana vahyolunana uyarım.şayet ben Rabbime karşı gelirsem, büyük bir günün azabından korkarım.
ve şimdide bizi etkilemek için kullandığınız yöntemle aynı Ayet:
ve ize tutle aleyhim eyetune beyyinetin, kalellezine le yercune li ka ene'ti bi Kur'enin ğayri heze ev beddil hu. kul me yekunu lien ebeddilehu min tilkai nefsi.in ettebiu ille me yuhe ileyye inni, eğefu in asaytu rabbi azebe yevmin azim.
ve,şimdide yukarıdaki yazınızda '' oruç ve kısasa '' inanıp inanmadığımı soruyorsunuz? oruç ve kısasa tabi ki inanıyorum.ancak görüyorum ki, ilgisiz ve alakasız sorularla konuyu değiştirmeye, konuyu sulandırmaya çalışıyorsunuz.(tamam ben bittim deyin bırakalım tartışmayı o zaman)
Sana hitap etmeme kararımı askıya alırken neden askıya aldığımı da açıkladım. Dedim ki:
Bu konuyu artık seninle müzakere etmemeye karar vermiş, kararıma yol açan tavrını da belirtmiştim. Müzakerenin bu noktasında o tavırdan uzak durduğunu görüyorum. Seni candan kutlarım.
Yazılarında müzakere konusuyla ilgisi olmayan kişisel doukundurmalara ağırlık vermeye başladığın için artık sana hitap etmiyeceğimi bildirmiştim. O kararım senin ağzını yakmış olabilirdi. Belki o yüzden, şimdi bir kardeşimizin benim adımı anmasını dahi kişisel bulup uyarıyordun. Abartıydı bu. Tıpkı yoğurdu, üfleyerek yemek gibi; bir aşırı uçtan öteki aşırı uca gitmekti. Atasözünde dile geltirilen işte bu. İfrat-tefrit olayı yani.
2 rekatı su'ni ve zorlama bir yöntemle farzlaştırdığınız yetmiyormuş gibi, benim sizin dediğinizi kabul ettiğimi bütün siteye inandırmaya çalıştınız.peki bu dürüstlük mü?
Öyle bir şey yapsaydım elbet dürüst davranmamış olurdum. Ama senin kabul etmiş göründüğün şey 2 rekat ve üstünün gerekli olmadığı idi. Oysa daha önce gereklidir diyordun.
Sevgili hasan, bunlar ne yazık ki yine müzakere konusundan uzak kişisel dokundurmalar. Ben senin ele aldığın kişisel hususlardaki yanılgını giderecek açıklamalarla yetindim. İstesem her bir dokundurmana dokundurur, bu ''al gülüm-ver gülüm''ün bir pehlivan tefrikası olup çıkmasına göz yumardım. Yakışır mıydı?
yine 1 rekatın tamamı 2 rekattır demeye geri döndünüz
Dönmedim. Hep söyledim. Evet, 1 rekatın tamamı 2 rekattır; çünkü 2 rekatın kısaltılmışı kesinlikle 1 rekattır. ''Değildir,'' diyenin aklından şüphe ederler ve mukabilini sorarlar: 2 rekatlık tam salâtın kısaltılmışı kaç rekattır? 1 rekattan az mıdır, örneğin yarım rekat? Ya da 1 rekatttan daha fazla mıdır, örneğin bir buçuk rekat?
Burdaki sayılar bir birine tekabül eden sayılardır.
Tekrar soruyorum, ki artık lütfen bi cevap ver: 2 rekatlık tam salâtın kısaltılmışı yine 2 rekat mıdır; 3 rekat mıdır, 4 rekat mıdır... 14 rekat mıdır, ki ona tekabül eden 1 rekatlık kısaltılmış salâtın tamamı 2 rekat, 3 rekat, 4 rekat... 14 rekat olsun?
Dikkat eder misin lütfen. Üstünde durduğum hal, asla olabilirlik değil; kuşkudan arınmış –la raybe fih- halden söz ediyorum.
1 rekatın tamamının 2 rekat değil, ancak 2 katının =2 olduğunu
1 rekatın 2 katı da nerden çıktı? Unut o sanal 3’ü çünkükısaltılmışı 1 rekat olan salâtın tamamı 1’in 1 katı olan 2’dir; senin kurguladığın gibi 3 değil. Yoksa tamamı 2 rekat olan salâtın kısaltılmışı olan 1 rekatı dışlarsın. Uçuk yamuk hesaplarla gerçek dünyadan kopar gidersin. İn bakalım gerçek dünyaya. Sor o dünyanın gerçek bir sakinine:
Sana Tamamı 2 rekat olan salâtı kısaltma izni verseler kaç rekat kılarsın; kısaltılmışı 1 rekat olan salâtı tekrar tam olarak kılmanı isteseler buna göre kaç rekat kılarsın?
''rekat sayısı belirsiz, dolayısıyla sınırsız bir salat farziyeti olur mu? diyorsunuz.bir kere ben sınırsız rekat kılmak farzdır demedim hiç bir zaman.
Peki. Salâtın kısaltılmışını 1 rekat olarak kılmak Nisa 102’deki uygulamalı izaha göre farz olduğu halde tamamının 2 rekat olarak kılnması neden farz olmuyor? Savaşta kısaltılmış salât, barışta tam salât farz değil mi? Farz olan tam salât kaç rekattır? (Salâtın farziyetine inanmıyorsan bu soruları boş ver. İnanmıyorsan zaten müzakereye de gerek yok.)
yine 1 rekatın tamamı 2 rekattır demeye geri döndünüz
Dönmedim. Hep söyledim. Evet, 1 rekatın tamamı 2 rekattır; çünkü 2 rekatın kısaltılmışı kesinlikle 1 rekattır. ''Değildir,'' diyenin aklından şüphe ederler ve mukabilini sorarlar: 2 rekatlık tam salâtın kısaltılmışı kaç rekattır? 1 rekattan az mıdır, örneğin yarım rekat? Ya da 1 rekatttan daha fazla mıdır, örneğin bir buçuk rekat?
hala 1 rekatın tamamı 2 rekattır diyebiliyorsunuz.bu söylediğiniz matematiğe aykırı bir kere. ve ilaveten diyorsunuz ki:2 rekatın kısaltılmışı bir rekattır, değildir diyenin aklından şüphe ederler.olaya nasıl yaklaşıyorsunuz ve kimin aklından şüphe edileceği okuyucuya kalsın.elimizde şu anda Kur'an da 1 rekat mı var( savaşta 1 rekat kılınacak Nisa 102) , yoksa elimizde Kur'an da 2 rekat mı var?elimizdeki Kur'an da hangisi var? 1 rekat mı? yoksa 2 rekat mı? herkeste biliyorki : Kur'an da namazdan bahseden 10 larca Ayetin hiçbirisinde kesinlikle 2 rekattan bahsetmiyor.peki siz bu kendisinden Kur'an da hiç bahsedilmeyen ve Kur'an ın hiçbir yerinde bir türlü bulunamayan bu 2 rekatı nereden buldunuz? bu da yetmezmiş gibi, bulduğunuzu zannettiğiniz 2 rekatın yarısı =1 rekat tır deyip, 2 nin yarısı 1 dir,bunu demeyenin aklından şüphe ederler diyebiliyorsunuz.hayret ki ne hayret.Kur'an dışından , geçmiş bilinç ve görgüden esinlenerek bulduğunuz 2 rekatı, bize getirip ,işte 2 rekat farz ,yarısıda 1 rekat (savaştaki rekat sayısı )şeklinde , bize işlem yaptırıyorsunuz.savaşta kılınacak 1 rekat farz dan Kur 'an bahsediyor zaten. siz Kur'an dışından bulduğunuz 2 rekatı uçuk -yamuk hesaplarla :esas / gerçek /farz zannedip hareket ediyorsunuz.o dışarıdan bulduğunuz 2 rekat ile bize işlem yaptırıyorsunuz.yaptığınız akıl yürütme gerçekten çok yanlış.bütün bunlar yetmezmiş gibi, birde soruyorsunuz:
2 rekatlık tam salatın kısaltılmışı kaç rekattır?1 rekattan az mıdır?örneğin yarım rekat?ya da 1 rekattan daha fazla mıdır?,örneğin 1 buçuk rekat(Hasan Akcay)( diye sorabiliyorsunuz)?
inanın hayatımda hiç bu kadar hayretler içerisinde kaldığımı hatırlamıyorum: siz Kur'an da kesinlikle bulunmayan hayali/ sun'i olan 2 rakamını elinize Yüce Alah'ın kesin bir emriymiş gibi alıyorsunuz ve elinize aldığınız bu hayali 2 rakamının üzerinde bize işlemler yaptırıyorsunuz.işte 2 rekatın yarısı 1 rekat eder diye. (bize hesap yapmaya çalışıyorsunuz) .isterseniz bütün bu konuştuklarımızı ( madem ki şimdilik fıkhi bir sonuca bağlayamıyoruz) varsın okuyucular ,değerli dostlarımız,kardeşlerimiz yorumlayıp bir sonuca varsınlar. ve onlar bize yardımcı olsunlar.
Hasan Akçayın "2 rekat farzdır" ı hangi mantıkla söylediğini anladım.
3-4-5 rekatların kısaltılmışına baktığımızda alternatif çok. ancak 2 rekatta olasılık yok. bundan dolayı 2 rekat farzdır diyorsunuz.
Tabii yukarıda yazdıklarım matematiksel mantık...
üzerine bombalar yağan bir yerde ya da yakalanırsam sıkıntı çekerim endişesiyle kılınan normalde 5 rekatlık bir namazın kısaltılmışı 4 olmaz herhalde.. mümkünse en kısası olur. Yani;
Korku ortamında
2'nin kısaltılmışı 1
3'ün kısaltılmışı 1
4'ün kısaltımışı 1
5'in kısaltılmışı 1
Bu durumda kısaltılmış olan 1 rekat namazın tam hali 2,3,4... olabilir.
Kuranda açıkça 2 rekat farzdır demezken, bir çıkarımda bulunarak bunu farz olarak değerlendirmek, bana tehlikeli geldi hasan bey..
çünkü farzdır dediğinizde anladığım; bu konuda kesin bir hüküm var ve sadece 2 rekat kılınmalı... yanlışsam düzeltin..
3-4-5 rekatların kısaltılmışına baktığımızda alternatif çok. ancak 2 rekatta olasılık yok.
Evet, kısaltılmışı 1 rekat olan salâtın tamamı 2 rekattır. Kesindir bu; kuşkudan arınmmıştır - la raybe fih, Ve Kuran Allah'ın kuşkudan arınmış hükümlerini ihtiva eden kitabıdır; beşerin "Olabilir de olmayabilir de" diyen mantığıyla verdiği hükümleri ihtiva eden kitabı değil.
Öte yandan kısaltılmışı 1 rekat olan salâtın tamamının örneğin 3 rekat olması yalnızca bir olasılıktır. Kesin değildir çünkü kısaltılmışı 1 rekat olan salâtın tamamı 2 de olabilir. Yani beşerî hüküm şu: "Kısaltılmışı 1 rekat olan salâtın tamamı 2 rekat ta olabilir 3 rekat ta olabilir." Kuşkuyla malul bir hükümdür bu; beşerîdir; ilahî değil.
üzerine bombalar yağan bir yerde ya da yakalanırsam sıkıntı çekerim endişesiyle kılınan normalde 5 rekatlık bir namazın kısaltılmışı 4 olmaz herhalde..
Bu, sizin iddianız; Allah'ın hükmü değil. Nitekim, üzerine bombalar yağan müminler salât etmeğe değil salâtı ertelemeye karar verebilir. Kaldı ki süre, sorun olmaktan çıkarılabilir; bir musallîn 2 rekatlık salâtı da iki dakkada kılabilir, 5 rekatlık salâtı da.
Bundan önceki yazımda kırmızı ile vurguladığım sorruları lütfen cevaplamaya çalışın.
Yazınızı cevaplarken hemen yapmam gereken bir iş çıktı; vaktim azdı. O aceleyle bir sorunuzu cevapsız bıraktım. Övgü Allah'a o işi yaptık. Şimdi cevap verebilir miyim.
bir çıkarımda bulunarak bunu farz olarak değerlendirmek, bana tehlikeli geldi hasan bey..
O çıkarım, bundan önceki yazımda açıklamaya çalıştığım gibi, kuşkudan arınmıştır. Yüce Allah eğer uygulamalı izahla Nisa 102'de tarif ettiği kısaltılmış salâtı yalnızca 1 rekat olarak değil de ona ilaveten 2 rekat olarak ta gösterseydi barışta kılınması gereken salât 2 rekat ta olsa olurdu 3 rekat ta.
O izahta Yüce Allah yalnızca 1 rekatlık uygulamayı onayladığına ve 2 rekatlık uygulamayı dışlandığına göre artık 3 rekatlık tam salâttan söz edilemez. Allah'ın 2 rekatı dışlamasında, onaylamamasında elbet bir hikmet vardır; O hiçbir şeyi sebepsiz yapmaz.
Vurgulamak için bir daha:
Nisa 102'deki uygulamalı izahta 2 rekatlık kısaltılmış salât ilahen dışlandığı, onaylanmadığına göre tam salâtın artık 3 rekat olduğu öne sürülemez. Barış zamanında eda edilmesi gereken salât, rekat sayısı kuşkudan arınmış olan 2 rekattır.
Tabii bu, salâtın hem savaşta hem de barışta farz olduğuna inanan kimseler için böyledir. İnanmayanlar rahat olsun. Farziyetine inanmadıkları salâtın rekatlarını sorun etmelerinin lüzumu yok.
Süre konusuna bir daha dikkatinizi çekeyim:
Müminlerin üzerine bombalar yağıp duruyorsa 1 rekatlık salât, kendi süresi içinde daha uygun bir an belirinceye kadar ertelenebilir. Örneğin sabah salâtının vakti ak ipin kara ipten seçilmeye başladığı an ile gündoğumunun arasıdır. Diyelim ki 1 saat. Salât son 15 dakkaya ertelenebilir.
Ayrıca, siz savaştaki 1 rekatlık salât ile barıştaki sanal sayılı salâtı birbirine karıştırmış görünüyorsunuz. Savaştaki salâtın rekat sayısını Allah belirlemiştir; kesinlikle 1'dir; "2 rekat olsun, yok 3 rekat olsun!" denemez.
Savaşta eda edilmesi farz olan 1 rekatlık salâtın kaç dakka alacağı sorun değil.
4/102 Sen de içlerinde bulunup onlara namazı başlattığın zaman onlardan bir bölük seninle beraber namaza dursun ve silâhlarını da yanlarına alsınlar. (Namazda olanlar), secde edince arkanıza geçsinler; bu kez namaz kılmayan öteki bölük gelsin, seninle beraber namaz kılsınlar, korunma(tedbir)lerini ve silâhlarını da alsınlar...
bu bilgi normal zamanda kaç kere secdeye varmam gerektiği konusunda yeterli bir bilgi..
Segili ABCDF,
Bu bilgide yalnızca secde değil kıyam da var; o halde sözü edilen şey kıyamla başlayıp secdeyle biten bir harekettir. Konunun ibadet olduğu da gözönüne alınırsa, sözü edilen şeyin bazılarının namaz ritüeli dediği şekilsel salât olduğu görülür.
Çünkü "onlardan bir bölük seninle beraber namaza dursun"daki yüklemin Arapça karşılığı olan ekamte aslında ayakta durarak yönelmek anlamına geliyor. Yani kıyam:
2:20 Nerdeyse gözlerini kapıveren şimşek önlerini aydınlatınca yürürler; karanlık üzerlerine çökünce (öylece, ayakta) kala kalırlar. (ve iza azlame aleyhim kâmû).
3/191 Dikelerek, oturarak, ayakta Allah'ı ananlar... (ellezîne yezkurûne 'llahe kıyamen ve ku'uden ve alâ cunûb ihim).
2/85 (Divanda) durma günü onlar en şiddetli azaba itilirler (Ve yevme'l kıyameti yüreddûne ilé eşeddi'l azab).
2/255 Tek ilah, Allah'tır; dipdiri ve ayakta (Allahu lâ ilahe illa huve'l hayyu'l kayyûm).
Gerçekten de ikinizin değerli yorumlarından epey istifade ettik ve oldukça da güzel beyin jimnastiği yaptık.Ancak gelinen noktada tam bir birlik sağlanamasa da şunu anladıkki, yalnız Kuran diyenlerin ortak noktada buluşma eğilimleri oldukça fazla.
Bu olay,herkes Kuranda istediğini bulur diyen ve onu göreceliliğe,anlaşılmazlığa mahkum etmek isteyen şeytani öğretilere karşı verilmiş güzel bir ders olduğundan bu konunun şimdilik burada bırakılmasının sayısız faydaları olacağına inanmaktayım.
Sizlerden Allah razı olsun der ve eforunuzu diğer alanlarda da sarfetmenizi rica ederim vesselam.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
evet arkadaşlar burda gene mısır patlaşmışşsınız bi arkadaş namaz vakitleri hakkında yorum yapmış gafletteyiz demiş bi arkadaşta karşılında onun cesaretini kutlamış...
Tam bi curcuna anlattıklarınıza gülüyorum!! ama sizi kırmakta istemiyorum uzman sıfatı altında fetva veren arkadaş adı hasan kendi yanlış yazan arkadaş cesaretini neden tebrik ettiniz merak ettim ben burdan şunu anlıyorum zorla kabul ettırmek istediginiz fikrinize destekçimi buldunuz? bi kere şunu iyi bilinki KURAN in özü RASULLULLAH tir.ALLAH cc O SİZE NE VERDİYSE ALIN NEDEN SİZİ YASAKLADİYSA ONDAN KACIN UMULURKI BU ŞEKILDE YAPARSANIZ KURTULURUSUNUZ BUYURDU!! peki siz neden onu kaaale almıyorsunuzda sadece KURAN diyorsunuz KURAN eksik kitaptır manası degil KURAN içtihat yapma kısmını EFENDIMIZ e bırakmıştır anlamıyorsunuz?nazıl uzman lık bu ALLAH ın RASÜL ünde size güzel örnekler var. Ayetini bilmiyormusunuz? AND OLSUNKİ SEN BÜYÜK Bİ AHLAK ÜZERİNESİN..VE SEN ONLARİN İÇİNDEYKEN ALLAH ONLARA AZAP EDECEK DEGİLDİR..SENİ ALEMLERE RAHMET OLARAK YOLLADIK...SEN PEK BÜYÜK YOL ÜZERİNDESİN VE DOSDOGRU Bİ RASUL SUN ...HAYIR O UYDURMUYOR ONA RAB BISI VAHY EDİYOR..O KENDINDEN KONUŞMAZ NEDEDİYSE BENDEN DEDİ NEFSİNE UYMAZ O..şimdi daha büsürü ayet var uzman efendide bunları bilir elbette ama o nedense mısır patlatmay ı tercih etmiş ya huuu insanf!!bunun neresi cesaret neresi tebrik edilecek bi yorum arkadaş bu namaz vakitlerine gaflet diyor hey ALLAH ım acaba kim gaflet ediyor.EFENDİMİZ sav 5 vakit üzerinde emir buyurmuştur .ALLAH cc de onu dinleyin buyurmuştur.Şimdi siz arkadaşlarda KURAN da belli degil deyip geçiyor vede yorum yapıyorsunuz.. bişey KURAN da yok diye silip geciyorsunuz ama unutmayınki KURAN da olan en büyük emirlerden birisi EFENDİMİZ e tabi olmaktır.Onun buyrakarı ayer gibidir. Neden bunu da kaale almazsınızki ve hadis i şerifleri yok bu degıl bu uydurma diye tekzip ediyorsunuz eger etmiyorsanız buhari müslim rivayetli en saglam hadis lerden bi hadis diyim size SİZDEN BİRİNİZİN EVİNİN ÖNÜNDEN DERE AKSA VE SİZ ORDA 5 KERE YIKANSANIZ ELBETTE TEMIZO LURSUNUZ İŞTE TIPKI BUNUN GİBİ 5 VAKİT BAKIN 5 VAKİT BUYURDU NAMAZA DEVAM ETMENIZDE SİZİ ÖYLE GÜNAHLARDAN TEMİZLİYCEKTİR.
Bu gibi büsürü hadis varken siz neden belli degil diyorsunuz hay ALLAH ım anlamak mümnkün degil kabul edelim artık KURAN I KERİM herşeyi ilan etmedi bu yetersiz manasında degil bilakis gizemli manasinda demektir.ALLAH cc tefsir e acık bi KITAP indirdi üzerinde kafa yorulmasın lazım en az ot ilmi kadardegeri olsun demi bırakalımda kafa yorulsun biraz tefsirine ahkam ina onun içindir ki SÜNNET siz asla olmaaz sadece KURAN dan aldım yapıyom anladım demek sadece ateşi getirir. SÜNNET siz Din olmaz ordan bulursunuz hükümleri fazla kafa yormayın hani tebrik leşmek ordan bulunursa daha güzel olur.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma