Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
selam cümleten.. bende bu formdaki yazıları takip etmeye
çalısan biri olarak bu basörtüsü konusundaki yorumlarımı
kuranda basörtüsü yoktur baslığında açılan sayfada ayrıca
tartısmıstık.. ben zaten edindiğim islam tarihi hadisleri
ve kurani bilgileri birlestirdiğimde o dönemin cariye ve
kölelik ve diğer ehlikitapvede eski hanif dine mensup
sabbilik hanifiliği içeren çok karma bi toplumun bir
arada yasadığını gözlemledim.. ve hükümlerinde bir çok
sebeplerini bu karma ortamdan hür arap inançlı kisilerin
geleneksel giyim sembollerinin öneminin o dönemde
tanınmak için geçerli bi neden olduğu açık..basörtüsüde
hür arap olmanın bi sembolu.. peki soruyorum size tüm bu
sitede yazıları takip edenlere fuhus yapanlardan ayrılıp
tanınmasını sağlıycak bi giyim mümin kadınlara
önerilirken medine hala fuhus ortamının olmasını kimse
sorgulamıyor heralde.. bu neden vardır.. nasıl inançsız
kadınlar cariyeler dilediği gibi fuhus yapabiliyordu???
soru 2_nur 33 ayetini okursanız orda hür kalmak isteyen
köle yada cariyelerden bahsedilir iffetli olmak
isteyenlere yardımcı olun denir.. mallarınızla
destekleyin denir. peki soruyorum bu güzel bi öneri
olarak görülebilir cariyeleri fuhusa zorlamamak
zorlanırlarsada onların yaptıklarından dolayı afedilmesi
iyi bisey.. peki iffetli kalmak isteyen ve onların
pazarlandığı bi ortam varsa bu kökten neden
çözülmüyor..bu pazarlayanlar kendi içlerindeki insanlar
değil mi.. zina edene verilecek ceza yazılırken neden bi
bayana zorla fuhus yaptırana yada bi bayana ırzına
saldırana açıkca bi ceza yok!!!!!! cariye olunca iffetli
kalmak istemeyene kimler talep oluyordu orda??açıkca bi
genelevimi tarzında sahsi bi isletmemi kurulmustu..
sadece kuranda gördüğüm öneriler var iffetsiz bi hür
kadın yerine iffetli inanmıs bi cariyeyle evlenmeniz daha
uygundur gibi cılız söylemler var.. benim kanaatim sudur
ki tüm bilgilere baktığımda mekkeve medine halkında bu
cariyelere büyük talep var ve ellerindeki bu kadınlardan
çıkarları doğrultusunda vazgeçemeyeceğini bildiğinden
resul ancak cılız öğütlerle bi düzenleme
yapabilmiştir..buda bi insanın beseri olarak yapabilceği
o dönemdeki bi söylemden baskası değil.. sahsen ilahi bi
emir olmus olsaydı kim bi bayanı zorlarsa ona verilcek bu
dünyada büyük bi ceza olduğunu görmek isterdim
ben.insanların sınıf ayrımının hala söz konusu olduğu bi
vahiy kitabının beseri olarak aynı tahrifle müdahale
edildiğini yada resulun her ilham aldığının vahiy olarak
bi ilahi bi emirle desteklendiğine inanıp bunları Allahın
sözleri diye insanlara dayatmıs olması lazım.. bu iki
seçenekte artık hangisi tam doğru bilmiyorum ama.. eksik
kalmıs adalete uymayan bir çok düzenleme olduğu açık..
akılam gelmisken sunuda eklim simdi bu yazıma söyle bi
söylem gelecek tahmin ettiğim kadarıyla .. o dönemde
cariyelik ve kölelik zaten vardı bir topluluk saldırırsa
saldırana en büyük tehdit olarak sizin kızlarınızı
oğullarınızı köle alarım söylemiyle saldırana tehdit
etmek caydırıcı olmak anlayısından bu gelenek devam
etmis. diyebilirsiniz.. evet geçmis çok eski kültürlerde
savas hukuku olarak böyle bisey olabilir.ve zamanlada
zaten kalkmıstır nesh olmustur kuranda bir çok öğütle
köle azadı cariye azadı öneri olarakda kısmen azaltılmaya
çalısılmısda bana diyebilirsiniz.. ama bakın ilahi bi
emir almayan batı toplumunda bile bu zamanla zaten yok
oldu gitti..ve afrikadan toplanıp köle yapılan zenciler
su anda batıda önemli mevkileri elde ettiler.. kaldıki
resul buna kuranda bi düzenleme getirmemis olsaydı gene
bu güne kadar gelmesi imkansızdı. zaten bitimine
baktığımızdada o kadarda çabuk hızla tükenen bi adet
değildi..emevi ve abbasilere kadar devam eden bi
süreçosmanlıda bile cariye harem daireleri olduğu bilgisi
varken islam alemi için bunun kısa sürede bittiğini demek
yanlıs olurdu..tüm geçmis inançlara baktığımda oğlulların
tanrılara adanıp atese atılması kadınların cadı diye
yakılması.. kan içme ayinleri vs.. bir çok sapık insancıl
olmayan törelerin zamanla insanlığın gelisimiyle ve
verilen tepkilerle yok oldu gitti..bu gün insalığın
genede haklarının çiğnendiği adaletsiz ve faşist olan tüm
eylemlerin karsında tüm insanlık karsı
durabiliyor..geçmiste etik olarak görünen ırkçılık
vatanseverliğin yerini dünya ınsanlığında bir eylem
sesleri yükseliyor .. çünkü artık her devlette yasama
imkanı var ..tek ses tek yürek insanlık bilincine doğru
gidiyoruz ve evrensel kurallar ancak insanlığın kurtulusu
olacaktır!!!!!
Katılma Tarihi: 04 haziran 2010 Yer: Almanya Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
slm arkadaslar............
bu siteye ilk girisim ve sadece didar hanimin 2 ileti paylasimini okudum... bende bu konularla yakinen ilgilendigimden birikimlerimi sizlerle paylasmak istedim... bilahere elestirilerinizi alip yanlislarim konusundada uyarilmak beni mutlu eder insallah....
didar haniminda degindigi gibi medinedeki olasi fuhus ortamini nedense gündeme kimse tasimiyor? varsada yoksada müslüman kadin sacinin tek telini gösterirse vay basina geleceklere..... cehennemde vede yeryüzünde
gecmisteki bir vakiayi irdelemek icin olaylarin baglamindan (= tarihi arka plan, o dönem yasam tarzina isik tutan veriler vs bilgiler) haberdar olmak elbettki bize isik tutar ancak özelikle böyle bir meselede.... arabistan cöl sicaginda simdide oldugu gibi erkek, kadin herkes basini örtmek zorundadir zaten..... aksi halde basa sicak gecmesinden tahtali köyü boylama riskiniz vardir..... bu cografik ve iklimsel gerekce bugün oldugu gibi o günde vardir... yani arap erkekleride kadinlarida basini örtmek zorundadir...... ayette baska bir seye atif yada dikkat cekmek varken.........yani bastaki örtüyle kadinlarin gögüslerini kapatmasi istenirken, nedendir bilinmez herkes bunu gözardi edip sürekli bastaki örtüye dikkat cekip, sanki aslinda gögüs teferruat bas örtmek esastir gibi bir saplanti icindedirler (saplanti derken kimse gögsünü acsin basini örtsün demiyor ancak sürekli vurgu basörtüsünde yogunlasiyor)..... bu garip bir durumdur maalesef....
yani hür erkeklerin muhtemelen sükseli kumaslardan elbise yaptirarak yelpaze biciminde arkadan yerden sürünerek caka satmalari, hava yapmalari veya kadinlarin dekolte usülü giyinip gögüslerini kismen yada tümden actiklari bir durum sözkonusu olmasi gerekiyor, arti gögüsten sonra birde bayanlarin ayak bileklerine taktiklari zilli, cingirdakli biseylerde olmasi gerekiyorki (= simdilerdede sivri uzun topuk tak tuk lar duydugunuzda arkanizdada olsa bu sesin en azindan bir bayana ait oldugunu hissedersiniz, yada zilli halhallarda var ) isveli, edali, endamli, karsi cinsi tahrik edici sekildeki tavirlar ve dikkat cekme gayreti o döneminde gercegi, bunu böyle kabul etmek gerekiyor.
sözün özü insan denen varlik süregele giyimde fitraten bencileyin 3 seye dikkat eder diye düsünüyorum....
1- cografik iklimsel nedenlerle soguk ve sicaktan korunma dürtüsü... 2- hakim kültür sebebiyle (inanc ve benimsediginiz yasam felsefesi vs den) olusan ahlaki, etik örtünme sekilleri 3- imkani olanlarin özenti, moda vs ve yinede hakim kültürden kaynaklanabilinen ve cinselligide önplana cikaran giyinme sekilleri....
su an aklima gelmeyen farkli gerekcelerde olabilir elbetteki.....
aslinda bencileyin olmasi gereken cografik ve iklimsel sartlarda korunma amacli,yine benimsediginiz yasam felsefesiyle uyumlu ve karsi cinsi tahrik etmeyen, temiz, bakimli ve itici giyinmemek dogru olan olsa gerek diye düsünüyorum. Burada hem kadinin hem erkegin ev icerisinde birbirlerine karsi durumlari ise özel bir durumdur ve iliskilerinin saglikli ve mutlu bir sekilde idamesi icin gerekli tutum sergilenmelidir...
burada gözardi edilen baska bir durum ise.......
belki kuranin kadinlara hitabinin dahi erkekler üzerinden oldugunu düsünürsek:) yani mesela ey Muhammede kadinlarada deki..................... tarzinda hitaplar yani...... asl su meseleye gelmek istiyorum....
hadi diyelimki Rabbimiz kadinlara bir giyinme adabi teferruatiyla sunuyor?? ya erkekler ???
kadinlarin gögüslerinin erkekler icin cezbedici bir sey oldugunu bilen Rabbimiz, kendi yarattigi, fitratini programladigi kadindada ayni erkeklerdeki haz alma, hosuna gitme gibisinden özelliklerin kadinlardada oldugunu bilmiyormu? biliyorsaki biliyor elbet............nicin erkeklerde gögüslerinizi örtün............. ve güya ayaklariniza kadar sizinde heryeriniz avrettir demiyor..............yada erkek giyiminde olmasi gereken zikredilmiyor?????
bu konudada elestiri ve acilimlarinizi beklerim insallah....
imdi gelelim 2 nci meseleye
(bu konuyu yazarken uzunluktan olsa gerek, bir ara baska sayfayi acip ayeti kopylamak isterken hersey silindi ve maalesef yeniden baslamak zorunda kaldim ve bu arada bazi paylastigim seyler haliyle buharlasti... onun icin simdilik bunu genele yollayim bilahere ikinci meseleye orada devam edecegim insallah)
Katılma Tarihi: 04 haziran 2010 Yer: Almanya Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
tekraren selamlar.................
nur süresi 33 de özelikle son iki cümlede veya pasajda yine belki bencileyin garabet bir durum var sanki....
bunuda sizinle paylasmak ve uyarilarinizi dikkate almak isterim......
öncelikle ayeti komple kopyalayim bilaherede son kisim üzerinde yogunlasalim insallah...
24 nur-33 (elmalili sadelestirilmis mealinden alinti, gerci takriben herkes ayni meali vermisler)
Evlenme imkanı bulamayanlar, Allah kendilerini lütfundan
zenginleştirinceye kadar iffetli kalmaya çalışsınlar, sahibi
bulunduğunuz köle ve cariyelerden, kendi bedellerini ödeyip azad edilmek
için anlaşma yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde bir hayır
biliyorsanız, hemen yazılı anlaşma yapın ve Allah'ın size verdiği maldan
onlara verin. Dünya hayatının geçici varlığını kazanacaksınız diye,
sakın namuslu kalmayı dileyen cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın. Her kim
de onları fuhuşa zorlarsa, şüphesiz ki Allah, onların zorla bu işe
sürüklenmesinden sonra, onları bağışlar, merhamet eder.
evet ayet burada bitiyor.... baslangicta Allah güzel nasihatler ve tavsiyelerde bulunduktan sonra......
Dünya hayatinin gecici varligini kazanacaksiniz diye yani maddi cikarlarinizdan dolayi sakın namuslu kalmayı dileyen cariyelerinizi fuhuşa zorlamayın. muhtemelen para karsiligi onlara zorla fuhus yaptirip onlarin üzerinden para kazanmayin deniyor....
Burasida anlasildi.............
simdi müteakip cümleye geciste bir düsüklük eksiklik var gibi........??
nedenmi?
Kuran okuyucularida iyi bilirki böyle kötü bir durumun arzindan sonra gelecek ikaz takriben söyle olmaliydi....
" ey muhammed, böyle böyle yapanlari ahirette elim bir azap bekliyor.... sende böyle yapanlarin sahitlerle tespit edildiginde cezalari halk icinde rezil rüsvay edilmeleri, 200 sopa vurulmasi, bu durumdan kazandiklari paralarin ellerinden alinmasi ve kölelerin hür birakilmasi icin harcanmasi ve bu duruma maruz kalan magdurlarinda hür birakilmasi vs..........""
bu benim olmaliydi temennim elbetteki....
ancak ayetin devami bizi sok eder nitelikte....
Her kim de onları fuhuşa zorlarsa, şüphesiz ki Allah, onların zorla bu
işe sürüklenmesinden sonra, onları bağışlar, merhamet eder.
Allah sanki bu zulmü reva göreni ve buna göz yumanlari adeta es geciyor........
ve zulme maruz kalanin yani fuhsa zorlanan esir kadinin ahirette bagislanacagi müjdesiyle:) ayet bitiyor....
burada düsündügümde sahsen benim aklima gelen ilk sey ........
muhtemelen medinedeki bu sektörden gecim saglayip yada lüks bir hayat sürenler yani bu sektörden istifade edenler bir sekilde zaman tespiti zor olsada mushaftan beklentisi icerisine girdigim ayeti veya ceza-i müeyyideyi kaldirmis olmalilar diye düsündüm.....
yani herseye ragmen zorla fuhus yaptirilanlar elbetteki iradeleri disi eylemlerinden ötürü cezalandirilmamalari gerekiyor cünkü onlara bu is zorla yaptiriliyor........
son cümle bu meyanda teselli verme babindada algilansa yinede yanlis ve eksik diye düsünüyorum.....
biliyorum bu son yorumlarim belki zikrin dolayisiylada mushafin (=kuranin) korunmasi ve dinin tamamlanmasi türünden ayetlere karsi gibi algilansada ki algilanmasi gerekiyor....
buda yine bu sitenin diger forum sayfalarinda zaten müzakere edilen bir durum sanirim...
İbrahim-40 arkadaşımızın anlayışına göre göre bir kişi esir pazarından bir cariye alır. İsterse bunu sanki genelev sermayesi gibi çalıştırıp bunun üzerinden para kazanır. Halbuki durum böyle değildir. Hiç böyle bir hikaye duymadım. Tamam toplumda fuhuşla iştigal eden kadınlar var da, bunların efendileri tarafından bu amaçlı çalıştırılan cariyeler olduğunu hiç bir yerde okumadım ve duymadım.
Esasen böyle bir durum varsa Allah bunu yasak etmesini bilirdi.
Peki olay nedir. Benim yorumum şu. Cariyeler savaş esiridir, köledir. Cariye sahibi efendinin cariye üzerinde toplumca tanınan seks yapma hakkı vardır. Cariye evde evişlerini yapmakta , ayrıca efendisi ile seks yapmak zorunda idi. Şimdi evlilik dışı seks i fuhuş olarak görüyorsak,
Kur'ana göre Cariyeninin seks yapmamayı isteme hakkı vardı. Fuhşa zorlamayından kastın bu olduğunu düşünüyorum. Yani kadın istemiyorsa, sen de ey efendi bu kadını zorlama. Ama zorluyorsan o zaman o kadınlara bir vebal yoktur diyor, ama senin yaptığın fuhuştur demek istiyor. Çünkü bir kölenin,erkek veya kadın o toplumda efendisinin istekleri dışında yaşama hakkı yoktu. Asi köle, kaçan köle yakalanırsa öldürülürdü.
Anlatılmak istenilenin bu olduğunu düşünüyorum.
selamlar,
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Katılma Tarihi: 04 haziran 2010 Yer: Almanya Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selamlar...
tsk ederim sunumla alakali görüslerinizi serdettiginiz icin saffet kardes.....
ancak hem ayeti yüzeysel irdelemissiniz hemde benim mushaftaki olmasi gereken diye bahsettigim seye hic deginmemissiniz....
Dünya
hayatinin gecici varligini kazanacaksiniz diye den anlasilan cariyesinden kendi cinsi tatmini icin istifaden cok onu satarak pazarlayarak yada herneyse o türlü bir varlik edinme sözkonusu degilmi sizce? Kaldiki kadin esirlerine kendi hanesindede sürekli zorla tecavüz edilen kücük bir kasaba düsünün ve bunu gnümüze uyarlayin.... Bir komsunuz var ve sürekli yan komsudan tecavüzle alakali kavgalar, feryatlar duyuyorsunuz.... Bilmem anlatabildimmi?
( Ben mesela Buhari-Müslimde , medine disinda sahrada cadirlarda bugünkü genelev türü yapilarin oldugunu bizzat okudum,,,, hemde Ebubekr döneminde yani Peygamberin vefatindan hemen sonraki sene icerisinden nakledilen rivayetler bunlar... muta ile alakali belki ama o konuya girmeyelim simdi
"hmmm öyle olma ihtimali de olabilir" dersen o zaman zemmedilen, kinanan son cümlede nicin bu esir kadini bu ise zorlayan degilde, sadece kadinin ölüm sonrasi dirilmede afffedileceginden bahsediliyor sadece diyorum ben...
Ben ayette bu zorlama isini yapan zalim kisinin karsi cinse karsi cinsel istismarinin ve zorlamasinin nicin cevapsiz birakildigini soruyorum... Bilmem anlatabildimmi?
Katılma Tarihi: 07 ekim 2008 Yer: Turkiye Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ibrahim-40 Yazdı:
selamlar...
tsk ederim sunumla alakali görüslerinizi serdettiginiz icin saffet kardes.....
ancak hem ayeti yüzeysel irdelemissiniz hemde benim mushaftaki olmasi gereken diye bahsettigim seye hic deginmemissiniz....
Dünya hayatinin gecici varligini kazanacaksiniz diye den anlasilan cariyesinden kendi cinsi tatmini icin istifaden cok onu satarak pazarlayarak yada herneyse o türlü bir varlik edinme sözkonusu degilmi sizce? Kaldiki kadin esirlerine kendi hanesindede sürekli zorla tecavüz edilen kücük bir kasaba düsünün ve bunu gnümüze uyarlayin.... Bir komsunuz var ve sürekli yan komsudan tecavüzle alakali kavgalar, feryatlar duyuyorsunuz.... Bilmem anlatabildimmi?
( Ben mesela Buhari-Müslimde , medine disinda sahrada cadirlarda bugünkü genelev türü yapilarin oldugunu bizzat okudum,,,, hemde Ebubekr döneminde yani Peygamberin vefatindan hemen sonraki sene icerisinden nakledilen rivayetler bunlar... muta ile alakali belki ama o konuya girmeyelim simdi
"hmmm öyle olma ihtimali de olabilir" dersen o zaman zemmedilen, kinanan son cümlede nicin bu esir kadini bu ise zorlayan degilde, sadece kadinin ölüm sonrasi dirilmede afffedileceginden bahsediliyor sadece diyorum ben...
Ben ayette bu zorlama isini yapan zalim kisinin karsi cinse karsi cinsel istismarinin ve zorlamasinin nicin cevapsiz birakildigini soruyorum... Bilmem anlatabildimmi?
Selamlar saygilar
Sayın ibrahim
Dünya hayatının geçici karşılığı sadece para değildir. Su sesi , para sesi kadın sesi diye bir lafı bilirsiniz. Seks te bir menfaat, bir karşılıktır yerine göre. Hatta yerine göre paradan çok daha güçlü bir ödeme aracıdır. Bu konuyu işleyen yeterince sinema filmi çevrilmiştir. Yerine göre seks, orduları, memleketleri, şirketleri bile kurtarmış bir şeydir.
O toplumda cariyelerle seks yapma bir gelenek ve meşru bir şey. Kur'anın bunu cariyenin onayına bağlamış olduğunu düşünüyorum. Eğer cariye açıkça karşı çıkmış ve niyetini belli etmişse o zaman efendinin yaptığı şey fuhuş oluyor.
Fuhşun ne olduğu belli, cezasının ne olacağı belli. Kur'an bunu tekrarlamamış.
Şimdi siz bugünün şartları ile o günün şartlarını Arap toplumunun yapısını bilerek karşılaştırmalısınız. Bütün şehrin savaş esirlerine tecavüzü gibi bir durum yok. Cariye esirdir. Esir satılır. Onu alan efendi geçimini temin ile mükelleftir. Nasıl evinde çalıştırdığın hizmetçinin , işinde çalıştırdığın adamın parasını vermekle mükellefsen evine aldığın köle, cariye gibi kişilerin geçimi sana aittir.
İslami memleketlerde geçimini sağladığın, sana nikah düşen kişilerle yaptığın seks , hukuk nazarında zina da olsa, halk nazarında pek kötü gözükmüyor. Bir de buna imam nikahı kıyarsan , hükümetin tapusu kadar meşru oluyor neredeyse. Bu neden böyle. Çünkü o kadının sorumluluğunu üstlenmişsin. Doğru veya yanlış. Evlilik benzeri birşey. Ücret karşılığı yaptığın kısa süreli fuhuş ilişkisi gibi değil. Neden çünkü fuhuşta bir kadını sahiplenme yok, geçimini sağlama, sorumluluğunu üstlenme gibi bir durum yok. Yaparsın parasını ödersin. Bir daha da tanımazsın. işte bu. Bu da seks işçiliğini, köleliğini getirir. Kadınlar ezilir. İnsanlar meşru yollar dışında gayrimeşruya yönelir. Memlekette ahlaki duygular zayıflar. Bunun için kötüdür.
Ben cahiliye devrinde bu işi yapan kadınların özel çadırları olduğunu, çadırlarının üzerinde özel bayrak olduğunu , bu kadınların başı aşık gezdiğini okumuştum. (Bazı kesimlerin başı açık kadınları o.. gibi algılamasının sebebi buradan geliyor. ) Bu kadınlar cariyemidir, yoksa bu yolu seçmiş hür kadın da olabilirmi. Kendi hesabınamı çalışır, yoksa illaki bir efendileri varmıdır bilemiyorum.
Hz. Ebubekir devrinde medine dışında genelev tipi yapılar varmıydı. Şahsen bilmiyorum. Buharide yazıyor diyorsanız doğrudur. Çünkü bu tip kitapları okumayı keseli çok oldu. İnternette ihya org gibi yerlerde okuyorum hadisleri. O da eleştirmek için.
Ama şöyle bir şey diyeyim. O cariyelerin sahiplerinin ki Ebubekir devrinde hepsi müslüman olması gerekir, böyle bir şeyi yapacaklarını ve bundan kazanacakları parayı helal sayacaklarını düşünmüyorum. Adam içki satacak, haram diye sattırılmıyor. Parası haram diye müslümanlar bunun ticaretini yapmıyor. Ama kadın satacak bu helal olacak bu olmaz.
Tamam İslam toplumlarında içki de satıldı, kadın da, tefecilik te yapıldı. Ama bunu genel olarak müslüman olmayanlara yaptırdılar, hristiyan, yahudi, mecusi gibi.
Ben bu konuyu cariye ile efendi arasındaki ilişki olarak değerlendirdim. Bugün bile Suudi arabistanda ev sahipleri örneğin Afrikadan gelmiş kızları ev işlerinde hizmetçi olarak çalıştırmakta , pasaportlarını aldıkları için bunları cinsel ilişkiye zorladıklarını okumuştum. Hatta böyle bir kız bir de evin hanımının kıskançlığının hışmına uğramış ve kadın bunu evin balkonundan bahçeye itip sakat kalmasına sebeb olmuş.
İşte bunlar fuhuştur. Zorla yaptırılan fuhuşta vebal kadına değil bunu yaptıran efendiye aittir. O kişi bu işin Uhrevi cezasını çekecektir.
Bu efendiye dünyevi bir ceza verilmesi zordur. Çünkü ıspatı zordur. Ayrıca efendinin iftiraya uğrama ihtimali de çoktur. Bir de efendi bu cariyenin geçiminden sorumludur. Onu tek caydıracak şey bunun fuhuş olduğunu bildirmektir. Fuhuş haram olduğu, cezasının zaten ateş olduğu bilinmektedir. Bir kez daha tekrarlanmamıştır.
Selamlar,
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Ayetin son bölümü; "Onların zinaya zorlanmışlığı sonrasında Allah gafurru-rahimdir."
Bu ifadeden benim anladığım ve doğruluğuna inandığım: Fuhuş yaptırma, cahiliye döneminden süre gelen bir durum. İslam'a geçişte, başlangıçta buna kimi münafıklar devam etmiş olacak ve de şikayet konusu olmuş olacak ki, bu uyarı yapılıyor ve bundan tamamen menediliyor. Allah'ın gafurrurahim olması, geçmişte olanı geçmesi, onun hesabını sormaması, bundan vaz geçilmemesi, suçu işlemeye devam edilmesi halinde faillerinin yani fuhuş yaptıranalrın cezasının verileceği; kendilerine kısas uygulanacağıdır. Cezalandıracak olan da Allah adına Allah'ın resulü, yani hakim yönetimdir. Sanıldığı gibi, Allah bu cariyeleri ahirette af edeceği, bu işten kazanç elde eden zorbaları da es geçtiği anlayışı bana göre sakat bir anlayıştır, Kuran'ı bütüncül anlamamış olmaktandır. Allah inananın geçmişte bıraktığı kötü ef'alini geçiyor, inandıktan sonra buna devam etmesi durumunda cezasız bırakmıyor, onu asla geçmiyor. Allah ve dolayısıyla O'nun elçisi iyi bir şeyi önerecek, kötü bir şeyi uygun görmeyecek, bunu sadece tavsiye ile geçiştirecek, teşvik ve tahzir etmeyecek, karşılıksız bırakacak, söz havada kalacak... olacak şey mi?
Sözün özü, Allah geçmişi gafururrahim, devamı halinde şedidulikaptır.
Katılma Tarihi: 04 haziran 2010 Yer: Almanya Gönderilenler: 20
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayin saffet kardes------ yazi metninizi asagiya siyah renkle kopyaladim ve bende mavi renkle paylasimimi sunacagim insallah..
Dünya hayatının geçici karşılığı sadece para değildir. Su sesi , para
sesi kadın sesi diye bir lafı bilirsiniz. Seks te bir menfaat, bir
karşılıktır yerine göre. Hatta yerine göre paradan çok daha güçlü bir
ödeme aracıdır. Bu konuyu işleyen yeterince sinema filmi çevrilmiştir.
Yerine göre seks, orduları, memleketleri, şirketleri bile kurtarmış
bir şeydir.
nur suresi sondan bir önceki cümleyi farkli meallerden alintilayim öncelikle.....
Genç cariyelerinizi, eğer namuslarını korumak (iffetli kalmak)
isterlerse, dünya hayatının malını isteyerek fuhşa (zinaya)
zorlamayınız. Câriyelerinizi, onlar da namuslu yaşamayı istedikleri halde, geçici
dünyâ malı için kötülük yapmaya mecbûr etmeyin. Dünya hayatının geçici metaını elde etmek için -ırzlarını korumak
istiyorlarsa- cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Dunya hayatinin gecici menfaatini elde etmek icin, iffetli olmak
isteyen cariyelerinizi fuhsa zorlamayin. İffetli olmak isteyen kızlarınızı, bu dünyanın geçici menfaatini
arzulayarak fuhuşa zorlamayın. Namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi dünyalık çıkarlarınız uğruna
fuhuşa zorlamayınız. dünya hayatının geçici hazları peşine düşerek, (hürriyeti sizin elinizde
bulunan) cariyelerinizi fuhşa zorlamayın; Dünyâ hayâtının geçici menfaatini elde etmek için, namuslu kalmak
isteyen câriyelerinizi fuhşa zorlamayın. Hizmetinizdeki genç kızları, iffetli kalmak isteyip dururlarken, iğreti
dünya hayatının basit menfaatini elde etmek için fuhşa zorlamayın.
Buradaki menfaatin maddi cikar oldugu kolayca anlasilmaktadir sanirim
O toplumda cariyelerle seks yapma bir gelenek ve meşru bir şey.
Kur'anın bunu cariyenin onayına bağlamış olduğunu düşünüyorum. Eğer
cariye açıkça karşı çıkmış ve niyetini belli etmişse o zaman efendinin
yaptığı şey fuhuş oluyor.
Cariyelerle seks normaldi o dönemde diyorsunuz. O dönem dediginiz herkesin en ideal ve güzel yasanti devresi diye ballandira ballandira anlattigi Asr-i Saadet demi? Cariyeleriyle seks yapmalarina evin asil sahibesi hanim ne diyordu acaba? Yoksa Asr-i saadette hür kadinlarin konusma hakki yada haksizliga karsi cikma hakki yokmuydu diyorsunuz?
Fuhşun ne olduğu belli, cezasının ne olacağı belli. Kur'an bunu
tekrarlamamış.
Cariyelerle zorla fuhus yani tecavüzün yada cariyeleri zorlamayla pazarlayarak onlardan menfaat edinmenin yada para kazanmanin ceza-i müeyyidesini ben sahsen bilmiyorum.... Siz biliyormusunuz?
Şimdi siz bugünün şartları ile o günün şartlarını Arap toplumunun
yapısını bilerek karşılaştırmalısınız. Bütün şehrin savaş esirlerine
tecavüzü gibi bir durum yok. Cariye esirdir. Esir satılır. Onu alan
efendi geçimini temin ile mükelleftir. Nasıl evinde çalıştırdığın
hizmetçinin , işinde çalıştırdığın adamın parasını vermekle mükellefsen
evine aldığın köle, cariye gibi kişilerin geçimi sana aittir.
Cariyeleri ev, bahce vs gibi islerde calistirip onlarin gecimini idame ettirmek baska seydir. Fuhus gibi en cirkin bir iste kullanip ondan bu yolla menfaat edinmek baska bir seydir. Günümüzde müslüman olmayip, sadece islama sempatisi olan bir insana bile genelevi türü bir müesseseyi calistirmayi uygun görmez ve onu afedersiniz ama pez...... diye toplum disliyorsa bunu sahabe dedigimiz insanlara nasil yakistiracagiz? Yani evrensel ahlak yada fitratimiz bu cirkefi, bu zulmü kabul edermi?
İslami memleketlerde geçimini sağladığın, sana nikah düşen kişilerle
yaptığın seks , hukuk nazarında zina da olsa, halk nazarında pek kötü
gözükmüyor. Bir de buna imam nikahı kıyarsan , hükümetin tapusu kadar
meşru oluyor neredeyse. Bu neden böyle. Çünkü o kadının sorumluluğunu
üstlenmişsin. Doğru veya yanlış. Zorla fuhusun dogru tarafi nerede kardesim. Bu is A dan Z ye yanlis... Evlilik benzeri birşey. Ücret karşılığı
yaptığın kısa süreli fuhuş ilişkisi gibi değil. Neden çünkü fuhuşta
bir kadını sahiplenme yok, geçimini sağlama, sorumluluğunu üstlenme gibi
bir durum yok. Yaparsın parasını ödersin. Bir daha da tanımazsın. işte
bu. Bu da seks işçiliğini, köleliğini getirir. Kadınlar ezilir. İnsanlar
meşru yollar dışında gayrimeşruya yönelir. Memlekette ahlaki duygular
zayıflar. Bunun için kötüdür.Evet kötüdür..
Ben cahiliye devrinde bu işi yapan kadınların özel çadırları
olduğunu, çadırlarının üzerinde özel bayrak olduğunu , bu kadınların
başı aşık gezdiğini okumuştum. (Bazı kesimlerin başı açık kadınları o..
gibi algılamasının sebebi buradan geliyor. ) Bu kadınlar cariyemidir,
yoksa bu yolu seçmiş hür kadın da olabilirmi. Kendi hesabınamı çalışır,
yoksa illaki bir efendileri varmıdır bilemiyorum.Evet o rivayetleri bende okudum ve rivayetlerde Ebubekrin halifeligi dönemine ait bilgiler.
Hz. Ebubekir devrinde medine dışında genelev tipi yapılar varmıydı.
Şahsen bilmiyorum. Buharide yazıyor diyorsanız doğrudur. Çünkü bu tip
kitapları okumayı keseli çok oldu. İnternette ihya org gibi yerlerde
okuyorum hadisleri. O da eleştirmek için.
Ama şöyle bir şey diyeyim. O cariyelerin sahiplerinin ki Ebubekir
devrinde hepsi müslüman olması gerekir, böyle bir şeyi yapacaklarını ve
bundan kazanacakları parayı helal sayacaklarını düşünmüyorum. Adam içki
satacak, haram diye sattırılmıyor. Parası haram diye müslümanlar bunun
ticaretini yapmıyor. Ama kadın satacak bu helal olacak bu olmaz.
Olmazda olmamasi gerektigide dogru size katiliyorum. Burada gözden kacmamasi gereken nur suresinin hicri 7-8 nci senelerinde nazil olmasi yani peygamberin vefatindan 3-5 sene önce vuku bulmasi.... buda soru isaretlerini cogaltan bir faktör... tipki ickininde peygamberin vefatindan takriben 1,5 sene önce kesin yasaklanmasi gibi
Tamam İslam toplumlarında içki de satıldı, kadın da, tefecilik te
yapıldı. Ama bunu genel olarak müslüman olmayanlara yaptırdılar,
hristiyan, yahudi, mecusi gibi.
Bu iddialarinizi dellilendirmeniz gerekir tabiiki ... Mesela sahabeler icki almak icin yahudi dükkanlarindami siraya giriyorlardi?? sanmam.....
Ben bu konuyu cariye ile efendi arasındaki ilişki olarak
değerlendirdim. Bugün bile Suudi arabistanda ev sahipleri örneğin
Afrikadan gelmiş kızları ev işlerinde hizmetçi olarak çalıştırmakta ,
pasaportlarını aldıkları için bunları cinsel ilişkiye
zorladıklarını okumuştum. Hatta böyle bir kız bir de evin hanımının
kıskançlığının hışmına uğramış ve kadın bunu evin balkonundan bahçeye
itip sakat kalmasına sebeb olmuş. olay bu iste evin hanimi böyle bir seye nicin izin versin... ya birde cariye genc ve güzelse??
İşte bunlar fuhuştur. Zorla yaptırılan fuhuşta vebal kadına değil
bunu yaptıran efendiye aittir. O kişi bu işin Uhrevi cezasını
çekecektir.
Tamda benim itirazim burada buna idi yani zorlayana ne dünyevi nede uhrevi bir cezadan bahsedilmemektedir.
Bu efendiye dünyevi bir ceza verilmesi zordur. Çünkü ıspatı zordur.
Isbati ev hanimininda oldugu bir hanede ve bu is zorlamayla olursa cariye bizzat ev hanimina kocasini sikayet eder.... sonrada sahitli olarak zorlayan yakalanir....Ayrıca efendinin iftiraya uğrama ihtimali de çoktur. Bir de efendi bu
cariyenin geçiminden sorumludur. Onu tek caydıracak şey bunun fuhuş
olduğunu bildirmektir. Fuhuş haram olduğu, cezasının zaten ateş olduğu
bilinmektedir. Bir kez daha tekrarlanmamıştır.
Yorumunuza yapacagim yorum simdilik bu kadar kardes.....
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma