Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
bi de şu ayakları yere takır takır vurma meselesine gelince... dikkatimi çekmedi değil bayan gayet alımlı gayet hoş bir de yürürken onlar yetmemiş sanki takunya giymiş,fayansın üstünde bir o yana takır bir bu yana..insan ister istemez bi kafayı kaldırıyor şöyle.. sonra o alımlı hanım göz önünde...(tesliman)
Selam tesliman
ayakları takır takır vurma meselesi şu nur 31 de geçen ayakları yere vurmayın emriyse bu konuya ilişkin bir açıklamada bulunmak istiyorum.
Sizin yukarıda bahsini etmiş olduğunuz örnekteki adının yaptığı teşhircilikle nur 31 deki durum farklı.Gayet alımlı ve hoş görünen bir hanımın zaten hoş ve alımlı olarak tanımladığınız yerleri zaten ortada ve gizlemiyor.Yürüken takunya veya topuklu ayakkabılarının ses çıkarıyor olması gizli olan bir şeyi açığa vurmuyor.
Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. (nur31)
nur 31de bahsi geçen kadınların gizlemiş oldukları zinet(takılarının)başkaları tarafından bilinmesi anlaşılması için ayaklarını yere vurarak bunları teşhir etmeleri yasaklanıyor.
örneğin halhal takan bir kadının dikkat çekmesi için ayağını yere vurması gibi.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
tesettür konusunda çoğu fikirlerinize katılmakla beraber yine tekrar ediyorum duyduğunuz kin ya da nefreti lütfen kelimelere değil yalnızca onu kullananlara yöneltin (bak bu arada bir kulluk daha buldum:))
Selam tesliman,
Pisliğin tesettüre girenlerde değil onu Allah'ın emri diye pazarlayıp "Köle malikesinin her yerine bakabilir," diyen tesettücü kafalarda olduğunu açıkladım. Çünkü İslama fuhuş pisliğini o kafalar boca ediyor. Lütfen anlayın ve beni aynı şeyi bir daha bir daha söylemek zorunda bırakmayın.
Örneğin şu sözleriniz beni tekrara zorluyor; gereksiz:
... duyduğunuz kin ya da nefreti lütfen kelimelere değil yalnızca onu kullananlara yöneltin
*
İslamda köleliğe gelince, o, tesettürün yalnızca bir yan konusu. Burada köleliğin ayrıntısına dalıp tesettür konsunu boğuntuya getirmiyelim.
Köleliği ayrıntılı bir şekilde kendi başlığı altında müzakere edelim.
KURAN KAVRAMLARI bölümünde Allah kulluk etmek, insana kulluk etmek başlığı altında yeni bir müzakere başlattım. Kölelikle ilgili görüşlerinizi lütfen orada açıklayın.
tesettür konusunda çoğu fikirlerinize katılmakla beraber...
Tamam, tesettür konusundaki fikirlerimin bazısına katılmıyorsunuz. Lütfen açıklayın. O eleştirinin yeri işte burası.
Sevgi ile, Hasan Akçay
Moderatör notu:çok eşlilikle ilgili iletiletiler çok eşli evliliği yasaklayan ayetler başlığı altına taşınmıştır.
6 – Ey iman edenler, herhangi bir fâsık size bir haber getirecek olursa, onu iyice tahkik edin, doğruluğunu araştırın. Yoksa, gerçeği bilmeyerek, birtakım kimselere karşı fenalık edip sonra yaptığınıza pişman olursunuz.
Fâsık kelimesi burada, “çizgi dışına çıkmış, itaatsiz, emirleri yerine getirmeyen” anlamındadır.)
Katılma Tarihi: 11 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 77
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
İnanan kadınlara söyle, onlar da gözlerini bakılması yasak olandan çevirsinler; iffetlerini korusunlar; [örfen] görünmesinde sakınca olmayan yerleri (37) dışında, cazibe ve güzelliklerini açığa vurmasınlar; ve bunun için, başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar. (38) Cazibe ve güzelliklerini kocalarından, babalarından, kayınpederlerinden, oğullarından, üvey oğullarından, kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin ya da kız kardeşlerinin oğullarından, kendi evlerindeki kadınlardan, yahut yasal olarak sahip oldukları kimselerden, yahut kendilerine bağlı olup cinsel isteklerden yoksun bulunan erkeklerden, (39) ya da kadınların mahrem yerlerinin henüz farkında olmayan çocuklardan başka kimsenin önünde açığa vurmasınlar; ve [yürürken] gizli görkem ve güzelliklerini belli edecek şekilde (40) ayaklarını yere vurmasınlar.Ve siz, ey müminler, hepiniz topluca, günahkarca davranışlardan dönüp Allah'a yönelin ki kurtuluşa, esenliğe erişesiniz! (41)
37 - Bizim "[örfen]" sözcüğüyle yaptığımız ilave illâ mâ zahera minhâ ifadesiyle ilgili olarak ilk İslam alimlerinin ve özellikle (Râzî'nin kaydettiğine göre) el-Kiffâl'in yaptığı "kişinin hakim örfe (el-âdetu'l-câriyye: geçerli âdet) uyarak açık tutabileceği, yani örtmemesinde beis olmayan yerler" şeklindeki açıklamayı yansıtmaktadır. İslam Hukuku'nun geleneksel temsilcileri "görünmesinde [örfen] sakınca olmayan" ifadesinin tanımını her ne kadar kadının yüzü, elleri ve ayaklarıyla sınırlı tutma eğilimini göstermişler -hatta sınırlamayı bazan daha da ileri götürmüşler- ise de, illâ mâ zahera minhâ'nın anlamı bizce çok daha geniştir; nitekim, kullanılan ifadedeki kasdî belirsizlik (yahut çok anlamlılık) da bu hususta, insanın ahlakî ve toplumsal gelişiminin gereği olarak ortaya çıkan zamana bağımlı değişikliklerin gözönünde bulundurulduğunu göstermektedir. Yukarıda, aynı kelimelerle hem erkeklere ve hem de kadınlara ulaştırılmak istenen mesajın özü, onların "haramdan gözlerini çevirmeleri ve iffetlerini korumaları" noktasında düğümlenmektedir; kişinin, yaşadığı çağda, Kur'an'ın toplumsal ahlak konusunda getirdiği ilkeleri gözönünde tutarak, dış görünüşünde, giyim kuşamında göstermek zorunda olduğu dikkatin sınırlarını da bu ölçü belirlemektedir.
38 - Himâr (çoğulu humur), hem İslam'dan önce, hem de İslam'dan sonra Arap kadınlarının kullandıkları geleneksel başörtüsüdür. Klasik müfessirlere göre, bu başörtüsü kadınlar tarafından İslam öncesi dönemde az çok süs giysisi olarak kullanılır ve uçları örtünen kadının sırtına serbestçe bırakılırdı; o günün yaygın modasına göre, kadınların giydiği gömleğin ya da bluzun önünde genişçe bir açıklık bulunur ve böylece göğüsler örtülmezdi. Bunun içindir ki, göğsün himâr ile örtülmesinin emredilmesi bu iş için mutlaka himâr kullanılmasının gerektiğini ifade etmez; fakat, sadece kadınların göğüs kısmının, örfen açık bırakılmasında sakınca bulunmayan yerlerden olmadığını ve dolayısıyla örtülmesi, gösterilmemesi gerektiğini ifade eder
39 - Yani, çok yaşlı erkekler. "Yasal olarak sahip oldukları kimseler" ifadesiyle (lafzen, "sağ ellerinin malik olduğu kimseler") köleler kasdedilmektedir; yine de bu konuda bkz. 78. not.
40 - Lafzen, "gizledikleri güzellikleri/cazibeleri bilinsin diye". Yedribne bi-erculihinne ifadesi deyimsel olarak darabe bi-yedeyhi fî mişyetihî (yürürken kollarını salladı) ifadesiyle benzeşmektedir (bu anlam örgüsü içinde Tâcu'l-Arûs'da kaydedilmiştir) ve dolayısıyla, tahrik edici bir yürüyüşe işaret etmektedir. muhammed esed
İnanan kadınlara söyle, onlar da gözlerini (1) bakılması yasak olandançevirsinler (2); iffetlerini (3) korusunlar; [örfen] görünmesinde sakınca olmayanyerleri (4) dışında, cazibe ve güzelliklerini (5) açığa vurmasınlar; ve bunun için, başörtülerini yakalarının (6) üzerine salsınlar. Cazibe ve güzelliklerini kocalarından, babalarından, kayınpederlerinden, oğullarından, üvey oğullarından, kardeşlerinden, erkek kardeşlerinin ya da kız kardeşlerinin oğullarından, kendi evlerindeki kadınlardan, yahut yasal olarak sahip oldukları kimselerden, yahut kendilerine bağlı olup cinsel isteklerden yoksun bulunan erkeklerden, ya da kadınların mahrem yerlerinin (7) henüz farkında olmayan çocuklardan başka kimsenin önünde açığa vurmasınlar; ve [yürürken] gizli görkem ve güzelliklerini belli edecek şekilde ayaklarını yere vurmasınlar.Ve siz, ey müminler, hepiniz topluca, günahkarca davranışlardan dönüp Allah'a yönelin ki kurtuluşa, esenliğe erişesiniz!
Bu mealdeki kırmızı ifadeler Kuran’ın Arapçasında yok. Allah’ın sözleri değil onlar. Mütercim tarafından uydurulup Allah’ın sözlerine eklenmiş. Bu bir.
İkincisi, altı çizik ifadeler anlamca tamamen çarpık. (Çarpık ifade)yi parantez içine alıp onun karşılığıolan Arapça ifadeninlafzî anlamını veriyorum.
(1)ebsar ihinne: bakışlarını (gözlerini)
(2)yagdudne: kıssınlar (çevirsinler)
(3)furûc ehünne: cinsel organlarını (iffetlerini)
(4)illa ma zahare minhé: görünenlerin dışındaki (görülmesi sakıncalı olmayan)
(5)ziynet ehünne: ziynetlerini (cazibe ve güzelliklerini)
(6)cuyubihinne: göğüs yırtmaçları (yakalarının)
(7)avrât: avretler (mahrem yerleri)
Eklemesiz çıkarmasız lafzî çeviri şöyle olabilir:
İnanan kadınlara söyle bakışlarını kıssınlar. Cinsel organlarını saklasınlar. Görünenlerin dışındakiziynetlerini açmasınlar. Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Ve ziynetlerini şunların dışında kimseye açmasınlar:
Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, kendi erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, yasal olarak sahip oldukları, kendilerine bağlı ihtiyaçsız erkekler, kadın avretlerinden anlamıyan çocuklar.
Ve saklı olan ziynetlerinibelli etmek amacıyla ayaklarını yere vurmasınlar.
İnananlar! Hepiniz Allah’a yönelin ki kurtulasınız.
1İnanan kadınlara söyle bakışlarını kıssınlar.yorum:benimanladigim kadinlarin gozlerinin isiga hassas oldugu ve dolayisiyla gozlerini korumalari icin gozlerini kismalari gerktigi.2Cinsel organlarını saklasınlar:cinsel organlar 2 ana baslikta incelenir.1 primer cinsel organlar yani overler turkcesiyle yumurtaliklar.2 sekonder cinsel organlar bunlar vagen labium major ve minor ve klitoris.over kanseri olan bir kadini overlerinin alinmasi bu ayet hukmunce haram .saklamak lazim ve olmeyi goze almasi lazim3. Görünenlerin dışındaki ziynetlerini açmasınlar. nasil yani..gorunenin disi ne demek.bizim goremediklerimiz olarak kast edilen vucut ici organlar.muhtemelen overlerinizi acmayin demek istiyor.kesin vurgu yapiliyor bir onceki ayete.4Örtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar.vurunca kanlanma artar bagisiklik hucreleri bolgeye daha cok gelir ve kanser hucrelerinin ve mikroblarin yok edilmesi kolaylasir.bu mucize ...kuran 1400 yil oncesinden bagisiklik hucrelerinden haber veriyor.
5. Kocaları, babaları, kocalarının babaları, kendi oğulları, kocalarının oğulları, kendi erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, yasal olarak sahip oldukları, kendilerine bağlı ihtiyaçsız erkekler, kadın avretlerinden anlamıyan çocuklar.over kanserli kadinlar size burada bir mujde var.eger yukaridaki lerden biri cerrahsa ameliyati o yapabilir.6.
Ve saklı olan ziynetlerinibelli etmek amacıyla ayaklarını yere vurmasınlar.
klitoromegalisi yani klitorisi buyuk olan ki bazen erkek cinsel organi buyuklugunde olabiliyor kadinlar bunu belli etmek icin ayaklarini yere vurmasinlar herhalde bu anlatilmak istenen
BEN NE YAPTIM BILIYORMUSUNUZ.KURANI SIRF OKUDUGUM MEALLE VE SALT KENDI BAKIS ACIM OLAN TIP ILE YORUMLADIM.BUNUN ADI SACMALIK...BEN SACMALADIGIMI KABUL EDIYORUM.YA SIZ...OKADAR COK PROBLEMI VARKEN ISLAMIN VE MUSLUMANIN BIZ BURADA BASORTUSUNU TARTISIYORUZ VE BUNU ISLAM ADINA YAPIYORUZ,SOYLEYECEK HIC BIR SEY BULAMIYORUM...YA SIZ TURKIYEDE YASMIYORSUNUZ YADA BILGISAYAR BASINDAN KALKMIYORSUNUZ.GENCLERINIZ VE ULKENIZ YANIYOR BEYLER.BIR KIBRITTE SIZ CAKIN
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma