Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Yuce kıtabımız Kurandaki evreleri verdım ve sızın Darwının ınsanla maymun ortak ata savıyla alakası yok.Alıntıdaki yorumda yapışkan sulu çamur ıçın bılmemız güç denmiş,sızın gıbı gayb taslanmamış.Yunan mıtolojisi ve garıp yaratıklar sızın savınız....
18/51- Göklerin ve yerin yaratılışında da, kendi nefislerinin yaratılışında da Ben onları şahid tutmadım. Ben, saptırıcıları yardımcı-güç de edinmedim
Alıntı:
c-Tin-i Lazip(yapışkan sulu çamur);
Elbette Yüce Allah çamurun birbirini sağlam bir şekilde tutması için yapıştırıcı madde kullanmış olabilir.Burada ne tür bir katkı maddesi koyduğunubilmemiz imkansız. (Saffat Suresi –Ayet no:11-12)
Allahın kanıtını ayetını istıyorum,bılımın uyudurduğu ara geçiş.....
bilimdeki gelişmeler başlıbaşına her biri Allahın ayeti.bilimde ilerledikçe Allahı ve Kur'anı daha iyi yorumlayabileceğiz.
bilim uydurmadır biz ayetlere bakar gerisine karışmayız.iyi ama bilimden habersiz o ayetleri nasıl doğru anlayabiliriz.yukarıda alıntı yaptığım zihniyetle"tarmvay gavur icadıdır istemezük diyen zihniyet arasında ne fark var?bunu cümlemi hiçbir arkadaşı değil zihniyeti kastederek söylüyorum.
bu şuna benziyor:ben anlamam bilimden ,ilimden ben anlarım halaydan davuldan.vur davulcu davula.güm güm gümlesin.
__________________ "sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Kamer-49 :Şu bir gerçek ki, biz herşeyi bir ölçüye göre yarattık.
Furkan-2 : ... Herşeyi yaratmış ve herşeye bir ölçü ve oluş tarzı takdir etmiştir.
Bu ayetlerAllahın yaratışında belirli kurallar olduğunu açıklamakta.Öyle ki evrenin yaratılışından başlayarak, insanın oluşumuna kadar, evrendeki algıladığımız veya algılayamadığımız herşey bir ölçüye bir kurala bağlanmıştır.
Kuran bize bu kurallar konusunda detaylar vermemektedir. Sonuçta bu kurallar bilimsel çalışmalarla anlaşılabilecek kurallardır. İnsanoğlu bugüne kadar bu kuralların bir kısmını keşfetti, bir kısmını keşfetme yolunda bir kısmına ise henüz eli bile değmemiş durumda. İnsanın ve diğer canlıların ne şekilde yaratıldığınıda bu kapsamda düşünmek gerekir. Bu tamamen bilimsel çalışmalarla cevaplandırılabilecek bir sorudur.
Bilim ateisttir sözü çok anlamsız bir söz. Bu sıfatı insanlar için kullanabilirsiniz. Bilim için bu sıfatı kullandığınız taktirde bir anlamı olmaz. Bilim’in yöntemlerinde Allah’ın ayetlerini delil olarak Kabul etmek yoktur demek istiyorsanız bu doğrudur ancak bu eşyanın tabiatındandır. Kuran sonuç olarak bir fizik, coğrafya, biyoloji, matematik vb kitabı değildir. Dolayısı ile bu bilimlerin girmiş olduğu detayları, teorileri Kuranda bulamayız.
Bilim ateisttir sözü, bu söze inananlarda anlamsız bir şekilde bilim düşmanlığını körüklemekten başka işe yaramaz. İçinde alkol var diye kolonyağına karşı çıkan zihniyet, bu sözden ne anlar varın siz düşünün.
En'am 38: .. Biz bu Kitap'ta, herhangi birşeyine eksik bıraktık ne fazla yaptık...
Kuran’ın eksiksiz olması dini açıdandır. Amaç insanları uyarmak, doğruya yöneltmektir. Örneğin insanın Allah tarafından yaratıldığı açıklanmış ancak detaylar bildirilmemiştir. Evrenin Allah tarafından yaratıldığı açıklanmış ancak detaylar bildirilmemiştir. Kuranda örneğin karaciğer ile ilgili bir detay bulamazsınız, elektromanyetik dalgaların kurallarını bulamazsınız vb. O nedenle bu bilim dallarında yapılan çalışmalar, kendilerine özgü yöntemler kullanarak yukarıda vermiş olduğum ayetlerdeki ölçüyü bulma, anlama ve uygulama yolunda ilerler.
İster materialist bir bilim insanı, isterse Allaha inanan veya başka inançlara sahip bilim insanları olsun, bilimsel bir araştırmada kullandıkları yöntemler aynıdır. Gerçek bir bilim insanıAllahın koymuş olduğu kuralları tesbit ederken Kutsal kitaplara başvurma yolunu seçmez, bunların orada olmadığını bilir. İncelediği sisteminözelliklerini bilinen tanımlanabilen büyüklüklerle/kurallarla/yöntemlerle açıklamaya çalışır. Örneğin hücreyi görmek için herkes mikroskop kullanır, hücrenin içinde oluşan olayları açıklamak için herkes biyo kimyasal reaksiyonları inceler, elektrik akımını herkes ampermetre ile ölçer, mekaniğin temel formülü herkes için aynıdır vb.
Bilim insanlarının din karşısındaki tavrı bilimsel çalışmaların sonucunda edinmiş oldukları tüm bilgilerin kendilerince bir sentezi olarak veya daha önceki inançlarına bağlı olarak ortaya çıkabilir. Kimisi başlangıç için tesadüf der, kimisi bunda bir akıl vardır der. Her ikisi de sonuçta, farklı da olsa, bir takım kriterlere de dayansa, inançtır.
Kamer-49 :Şu bir gerçek ki, biz herşeyi bir ölçüye göre yarattık.
Furkan-2 : ... Herşeyi yaratmış ve herşeye bir ölçü ve oluş tarzı takdir etmiştir.
Bu ayetlerAllahın yaratışında belirli kurallar olduğunu açıklamakta.Öyle ki evrenin yaratılışından başlayarak, insanın oluşumuna kadar, evrendeki algıladığımız veya algılayamadığımız herşey bir ölçüye bir kurala bağlanmıştır.
Kuran bize bu kurallar konusunda detaylar vermemektedir. Sonuçta bu kurallar bilimsel çalışmalarla anlaşılabilecek kurallardır. İnsanoğlu bugüne kadar bu kuralların bir kısmını keşfetti, bir kısmını keşfetme yolunda bir kısmına ise henüz eli bile değmemiş durumda. İnsanın ve diğer canlıların ne şekilde yaratıldığınıda bu kapsamda düşünmek gerekir. Bu tamamen bilimsel çalışmalarla cevaplandırılabilecek bir sorudur.
Bilim ateisttir sözü çok anlamsız bir söz. Bu sıfatı insanlar için kullanabilirsiniz. Bilim için bu sıfatı kullandığınız taktirde bir anlamı olmaz. Bilim’in yöntemlerinde Allah’ın ayetlerini delil olarak Kabul etmek yoktur demek istiyorsanız bu doğrudur ancak bu eşyanın tabiatındandır. Kuran sonuç olarak bir fizik, coğrafya, biyoloji, matematik vb kitabı değildir. Dolayısı ile bu bilimlerin girmiş olduğu detayları, teorileri Kuranda bulamayız.
Bilim ateisttir sözü, bu söze inananlarda anlamsız bir şekilde bilim düşmanlığını körüklemekten başka işe yaramaz. İçinde alkol var diye kolonyağına karşı çıkan zihniyet, bu sözden ne anlar varın siz düşünün.
En'am 38: .. Biz bu Kitap'ta, herhangi birşeyine eksik bıraktık ne fazla yaptık...
Kuran’ın eksiksiz olması dini açıdandır. Amaç insanları uyarmak, doğruya yöneltmektir. Örneğin insanın Allah tarafından yaratıldığı açıklanmış ancak detaylar bildirilmemiştir. Evrenin Allah tarafından yaratıldığı açıklanmış ancak detaylar bildirilmemiştir. Kuranda örneğin karaciğer ile ilgili bir detay bulamazsınız, elektromanyetik dalgaların kurallarını bulamazsınız vb. O nedenle bu bilim dallarında yapılan çalışmalar, kendilerine özgü yöntemler kullanarak yukarıda vermiş olduğum ayetlerdeki ölçüyü bulma, anlama ve uygulama yolunda ilerler.
İster materialist bir bilim insanı, isterse Allaha inanan veya başka inançlara sahip bilim insanları olsun, bilimsel bir araştırmada kullandıkları yöntemler aynıdır. Gerçek bir bilim insanıAllahın koymuş olduğu kuralları tesbit ederken Kutsal kitaplara başvurma yolunu seçmez, bunların orada olmadığını bilir. İncelediği sisteminözelliklerini bilinen tanımlanabilen büyüklüklerle/kurallarla/yöntemlerle açıklamaya çalışır. Örneğin hücreyi görmek için herkes mikroskop kullanır, hücrenin içinde oluşan olayları açıklamak için herkes biyo kimyasal reaksiyonları inceler, elektrik akımını herkes ampermetre ile ölçer, mekaniğin temel formülü herkes için aynıdır vb.
Bilim insanlarının din karşısındaki tavrı bilimsel çalışmaların sonucunda edinmiş oldukları tüm bilgilerin kendilerince bir sentezi olarak veya daha önceki inançlarına bağlı olarak ortaya çıkabilir. Kimisi başlangıç için tesadüf der, kimisi bunda bir akıl vardır der. Her ikisi de sonuçta, farklı da olsa, bir takım kriterlere de dayansa, inançtır.
Saygı ve selam ile,
selam elmuh,günlerdir içimde olupta yazıya dökemediğim düşüncelerimi aynen yansıttığı için bu harika yazını olduğu gibi alıntıladım.
eline yüreğine sağlık can
__________________ "sadece iki şey sonsuzdur evren ve insan ahmaklığı..
ilkinden o kadar da emin değilim." (albert einstein)
Bilim ateisttir sözü çok anlamsız bir söz. Bu sıfatı insanlar için kullanabilirsiniz. Bilim için bu sıfatı kullandığınız taktirde bir anlamı olmaz. Bilim’in yöntemlerinde Allah’ın ayetlerini delil olarak Kabul etmek yoktur demek istiyorsanız bu doğrudur ancak bu eşyanın tabiatındandır. Kuran sonuç olarak bir fizik, coğrafya, biyoloji, matematik vb kitabı değildir. Dolayısı ile bu bilimlerin girmiş olduğu detayları, teorileri Kuranda bulamayız.
Sayın Elmuh
Bılım ateıstlığinden dolayı yanı Allaha olan inançsızlığından dolayı ara gecış forumu uretır dedım,Elmuh lutfen düşüncelerım kımse tarafından yanlış sekılde aktarılmasın.Bu nıyette olmasanda böyle anlaşıdı.
BILIM KUSURLU OLABILIR ALLAHSA KUSURSUZDUR,BILIM EVRENIN TESADUFLER SONUCU VAROLDUĞUNU SAYAR,BILIME KÖRUKÖRUNE INANÇ MAALESEF ALLAHI INKARA KADAR GIDER,KIMSE BILIMDEN YARARLANMAYALIM DEMEDI,ÖLÇUYU BILELIM...
İnsanın yaratılışı ve evreleri,atası bılımden önce Yuce kıtabımızın konusudur,sadece bılıme ait degıldır.
Sayın Ebu Turab
Hadıste basııt ve anlaşılır olduğunu ifade eden Kuranı açıklamaya gırışıyor ama nesh edıyor hukum duşuruyor,saptırıyor.
Yemin olsun ki, biz, Kur'an'ı öğüt ve ibret için kolaylaştırdık. Fakat düşünen mi var?!
EGER KURANDA INSANIN YARATILMA EVRELERI VERILMIŞSE( BU EVRELERI VERDIM ÖNCEKI ILETILERIMDE) BENIM DE BU EVRELERE GÖRE KANIT VE YORUM İSTEMEM EN DOĞAL HAKKIMDIR.
EVRİM TEORİSİ DAHA CANLI YAŞAMIN NASIL BAŞLADIĞINA MANTIKLI SAVLAR SUREMEYIP BAŞTAN KOKTUKTAN SONRA GERISINE INANMAMIZI KİMSE BEKLEMESİN...DUNYA VE CANLILAR TESADUFLER SONUCU OLUŞAMAYACAK KADAR KOPMLEKSDIR..AKILLI TASARIM ŞEKLİNDE DEGERLENDIRMEK VE YARADANIN ROLUNU KABUL ETMEKTIR ASLOLAN...
Yine bilimsel döktürmeler(!) devam ediyor.Ben bunlardan pek çakmam ama yazdığım ayeti yeniden yazayım ve ona dayanarak bir soru sorayım:
18/51- Göklerin ve yerin yaratılışında da, kendi nefislerinin yaratılışında da Ben onları şahid tutmadım. Ben,saptırıcıları yardımcı-güç de edinmedim.
Bu ayetteki saptırıcılar kim ola ki acep?Yalnızca ayetlerdeki gerçeklere dikkat çekmek isteyenler mi,yoksa ateistlerin yaratılışı inkar etmek için vargüçleriyle ve bir kesin inancı savunurcasına savundukları Darwinist anlayışçılar mı?
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Katılma Tarihi: 11 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selâm adalet,
Madem çakmadığınızı, yani eleştirecek bilgiye sahip olmadığınızı söylüyorsunuz, şu hâlde aktarılan bilimsel verileri "döktürme" olarak nitelendirme hakkınız da bulunmamaktadır.
Verdiğiniz âyete gelince...
Âyette dünyanın, canlılığın geçmişi ile ilgili "bilimsel araştırmalar yapmayın" mı deniliyor; yoksa onların -her kim iseler (ki kim oldukları konusunda bir önceki âyete bakılmalı)- o dönemlere şahit olmadıkları mı söyleniyor.
Sizin düşüncenizle/yorumunuzla yerkürenin yaşını, yeraltı katmanlarının hangi jeolojik devirlere ait olduğunu, güneş sisteminin nasıl ortaya çıktığını vb. hesaplamaya kalkmak da yasak, öyle mi? Bu nasıl bir düşüncedir :( ?!
Peki, şu âyete ne yorum getireceksiniz, merak ediyorum.
"Yeryüzünde dolaşın da yaratılışın nasıl başladığına bir bakın. (Ankebut-20)"
Verdiğiniz âyette kastedilenin İnsan olduğunu farz etsek bile, göklerin, yerin ve kendisinin nasıl meydana getirildiğine şâhit olmasa bile "yaratılışın nasıl başladığını araştırmakla" tavsiye olunuyor !
Bu arada âyetteki tavsiyeyi yerine getirip yeryüzünü dolaşan, geçmişimizi ortaya çıkarmaya çalışanlar bizler değil, bilmediğini dâhi bilmeyen bazı arkadaşların bulgularını küçümsediği fosilbilimciler, arkeologlardır.
Ve son olarak Darwinist anlayış bir ateist, materyalist bir ideoloji, bir felsefe değil, bilimsel bir bakış açısıdır. Yâni, bir insanın hayat felsefesi Darwinizm olamaz. Bir bilim insanı bilimde Darwinist bakışaçısıyla olaylara bakar. Genetik kanunlarını bulan Mendel'e atfen Mendelizm ne ise Darwinizm de bu tarz bir bilimsel bakış açısıdır.
Eleştirebilmek için bile doğru bilgi sahibi olmak gerekir, dikkat edelim.
Darwinist bilim adamları kutsal metinlerde anlatılanları inkar ya da kabul etmezler. Çünkü, bilirler ki dinlerde anlatılanlar ne ispatlanabilir ne de çürütülebilir. Bilim ile Din'in iki ayrı alan olduğunu bilirler.
Yine bilimsel döktürmeler(!) devam ediyor.Ben bunlardan pek çakmam ama yazdığım ayeti yeniden yazayım ve ona dayanarak bir soru sorayım: Bu ayetteki saptırıcılar kim ola ki acep?
hem çakmayacaksın hem döktüreceksin,oh ne âlâ memleket.
Evrimsiz bir sebepler dünyası düşünmek bir inanan için uygun olmasa gerekir.Türlerin ayrımı yoksa aynı kökten mi evrimleştiği konusu elbette hala tartışma halind olduğundan teoride kalmış olabilir.Ama Genel anlamıyla Allahın evren düzenini büyük patlamadan kıyamete kadar bir sebebe bağlayarak yarattığını düşündüğümüzde evrim ilahi yasaya daha uygun hale gelmektedir.Allahtan gelen varlığın koptukları an en düşük halde olmaları ve tekrar eski yerlerine gidene kadar ilerleme kaydetmeleri ve evrimleşmeleri Kuranın anlatımına daha uygun olsa gerek.Harun Yahya gibi herşeye ideolojik olarak bakan insanın yorumlarını bırakıp gerek Arap dünyasında gerekse de Türkiyede ilmi araştırmalar yapan İlahiyat akademisyenlerinin tespitlerini okusanızkuran okulunda çok daha iyi şeyler öğreneceksiniz.
Bu konuya inanç penceresinden bakıldığında Evrimin Tanrısal bir yasa olduğu görülecektir.Kur’ani ifadeler boyunca, insanın ister toprak ister spermden gelen maddi varlığının inorganik ve organik şartlara tamamen bağlı olarak aşamalı olarak gelişip evrimleştiği ayrıca kültürü, eğitimi ve irfanı arttıkça ruhî bir tekamüle de uğradığını görmek mümkündür.
Katılma Tarihi: 11 haziran 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 67
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kuran'da Evrim Teorisi ?:
Şüphesiz Biz insanı, karmaşık olan bir damla sudan yarattık. Onu deniyoruz. Bundan dolayı onu işiten ve gören yaptık. (İnsan Suresi, 2)
(Musa:) Dedi ki: "O sizin de Rabbiniz, geçmişteki atalarınızın da Rabbidir." (Şuara Suresi, 26)
O'ndan başka ilah yoktur; diriltir ve öldürür. Sizin de Rabbinizdir, geçmiş atalarınızın da Rabbidir. (Duhan Suresi, 8)
Rabbin, dilediğini yaratır ve seçer; seçim onlara ait değildir. Allah, onların ortak koştuklarından münezzehtir, yücedir. (Kasas Suresi, 68)
"Gerçek şu ki, insanın üzerinden, daha kendisi anılmaya değer bir şey değilken, uzun zamanlardan (dehr) bir süre (hin) gelip-geçti." (İnsan Suresi, 1)
Hani Rabbin meleklere: "Muhakkak Ben, yeryüzünde bir halife var edeceğim" demişti. Onlar da: "Biz seni şükrünle yüceltir ve (sürekli) takdis ederken, orada bozgunculuk çıkaracak ve kanlar akıtacak birini mi var edeceksin?" dediler. (Allah:) "Şüphesiz sizin bilmediğinizi Ben bilirim" dedi. (Bakara Suresi, 30)
"Size ne oluyor ki, Allah'tan bir vakarı ummuyorsunuz? Oysa O, sizi gerçekten tavır tavır yaratmıştır." (Nuh Suresi, 13-14)
O inkâr edenler görmüyorlar mı ki, (başlangıçta) göklerle yer, birbiriyle bitişik iken, biz onları ayırdık ve her canlı şeyi sudan yarattık . Yine de onlar inanmayacaklar mı ? (Enbiya Suresi, 30)
Allah, her canlıyı sudan yarattı . İşte bunlardan kimi karnı üzerinde yürümekte, kimi iki ayağı üzerinde yürümekte, kimi de dört (ayağı) üzerinde yürümektedir. Allah, dilediğini yaratır. Hiç şüphesiz Allah, her şeye güç yetirendir . (Nur Suresi, 45)
… İşte (Allah'a) teslim olanlar, artık onlar 'gerçeği ve doğruyu' araştırıp-bulanlardır. (Cin Suresi, 14)
"Yeryüzünde dolaşın da yaratılışın nasıl başladığına bir bakın. (Ankebut-20)"
Hz. Adem ilk insan olmayabilir , var olanların başına bir halife olarak tayin edilmiş bir "yaratılmış" olabilir ...Bugünkü insan soyu üzerinde onun genetik yapısı hakim olabilir ... Zaten genetikte böyle bir tespit de vardır ; ingilizce bilenler inceleyebilir , bilmeyenlerden bilgi isteyen olursa açıklayabilirim (bu arada ben bir gerontolojist'im) :
Not. Evrimin var olup olmadığı değil nasıl gerçekleştiği şu anda bilimin konusudur bu unutulmamalı ; yoksa "evrim yoktur" demek komik bir iddiadır...Mikrobiyoloji, gerontoloji, biyoloji , tıp bilimlerini kökten dürüp yırtıp atmamızı gerektirir.Burada evrim yoktur diyen arkadaşların sağ da solda okudukları popülist ve taraflı yazılardan başka bilimle direkt ilişkileri olmadığını düşünüyorum ...Ayrıca çok küçümsenen ve aşağılanan sayın Darwin gerçek bir bilim dahisidir inanın ...
Düşünmek ve araştırmak lazım ...
sailamasr Yazdı:
selam selam
bulaşmayayım dedim ama arada fırsat bulunca konulara dalmak gerekiyor anlaşılan.
öncelikle arkadaşlar yaratılış konusuna çok dikkat edelim. kuran bu konuda neler söylüyor.
adem var
eşi var
isa var
tarıktaki gibi var
çiğnenmiş et var
atılmış su var
yani kuran bu kadar detay vermişken ne diye hepsini bir yola sokmaya çalışıyorsunuz ki.
fikir dünyamızın gerçekleşmesi ve teknolojinin artması herhalde gözlerimizi kör etti. "evrim" diye tutturuyorsanız vücuda kafası takmışsınız demektir. KUL olmak evrimle olmadı emir ile oldu. yani hiç kimse vücudunun gelişmesiyle KUL olmuş değildir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma