Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Alperen
Senınle nerdeyse tum konularda hem fıkır olsakta ben bu konunun daha çok araştırılması ve haklı yönleri olduğuna taraftarım.Sorularına yeni bilgileri baz alarak cevap vereceğim.
Öncelıkle bizde anlattığın gıbı ay takvimiyle gunes takvımının neden uymadığını biliyoruz.Saçmalık dediğim bu tarıhın mevsımsel olarak değişmesi,Kuran zamanı belırlemede hem gunesten hem aydan bahseder.Hangi bayram 11 gun gerıye atıyor her sene yada hayvanların üreme mevsımı nıye her yaz?tabiatın ve hayvanların şaşmaz ölçüleri değişimiyor.Haram aylarda konulan av yasağının, yabani hayvanların üreme mevsimi yaza denk gelmesi aklın ve mantığın dını İslamda olması gereken degıl mi?
İsra suresi17:12 Biz, geceyi ve gündüzü iki ayet yaptık; sonra gecenin ayetini silip gündüzün ayetini gösterici yaptık ki, Rabbinizden bir lütuf isteyesiniz, yılların sayısını ve hesabı bilesiniz. Biz her şeyi ayrıntılı bir biçimde açıkladık.
|
Furkansuresi25:45 |
|
Görmedin mi Rabbini, nasıl uzatmıştır gölgeyi? Eğer dileseydi, onu elbette hareketsiz kılardı. Sonra nasıl Güneş'i ona delil yapmışız! |
Gece ve gündüzü belirleyen Ay değil Güneştir. Bu ayet yılın Güneş yılına göre olduğunu bir kez daha kanıtlıyor.
Ben yazıları yeterli okumadığını dusunuyorum çunku ne ben nede ilk yazı ramazan 21 hazıranda baslayacak demıyor,21 hazıran yaz baslangıcıdır,yazın ılk dolunayıda ramazanın baslangıcı ,yani iri ve parlak sekılde görulduğu ılk tarıh( bu tarıhlerde yeryuzune okadar yakın ve parlak iri net gözukur ki yazın eger gözlemleyıp şahıt olduysan nerdeyse elını uzatsan tutacak gıbı hıssedersın)
Dedğin gıbı 10 gunde sayılı gundur 30 gunde ama şu var eger Eyyuman Medudat bır deyımse ve bu deyım kullanıldığında bir sayı anlaşılıyorsa ve bu sayı Kuranda 3+7=10 olarak verılmışse üstelik arapça sözlük manasıda böyle ise bu anlaşılır.Dolunayın yani gökyüzünde butun olarak gözuken ayın,tamanının gözukmeyerek( hilale dönme suresıde) 10 gundur.Ayrıca ayın tam dönüşü 29.3 gıbı kusuratlıdır gun olarak,Kuranda ise 29,30 yada 31 gun geçmez,ama 10 gun gecer.
21 hazıran Kuzey yarımkure için yaz baslangıcıdır,bu blimsel tartışılmaz bir verıdır,guneş en dık açıyla gelır,bu ölçude gölge en kısadır ,bu tarıhten sonra ki ilk dolunay en iri ve parlaktır,elbette en kavurucu gun olmayabılır ama şaşmaz kozmık bir ölçüdür ve yaz başlangıcıdır.
''Şehr ''kelimesıne Elmallı hamdıden bak,''şöhretli,parlak'' manasınada gelıyor,biz burda göbegi buyumuş kadından maksat parlak iri dolunay olarak alıyoruz.Yanı gelenek hılal ,yenı bılgı ise dolunay dıyor.Ayların baslangıcı zaten dolunay olmalıdır,çunku en iyi gözlemlenen odur,hılali kaç kişi gözleyebılır 1. gunu incecıkken hava şartları çok net degılse?Tespıt için bu ırı, parlak, net yeryuzune çok yakınlaşmış yazın ılk dolunayı gözlenecektır,yeni bilgiler kabul edılırse.
Eger Kuranın indiği tarıhler Arabıstanda yaza denk gelıyorsa bu tarıh sabıttır,ister kutupta ıster guney yarımkurede herkes bu tarıhe saygı duyup eşzamanlı baslamalıdır,çunku Kuran Arabıstanda yaz olan bir dönemde inmiştir,hacı adayları bu haram aylarda tum dunyadan gelıp Kuranın bu zamanlarda indiği Arabistanda buluşacaktır.Her şey açık,saptırmayalım.
21 hazıran sonrası ilk dolunay diğer dolunaylardan farklı olarak yere çok yakın iri parlaktır,ayırtedılır,yaz sıcakları başlamış gölge en kısa konumuna gelmiştir.Gölge uzunluğunun ilkel kabilelerde bile mevsım hesaplarında kullanıldığı bilinir.Ama gerek yoktur yaz dolunayı belirgınlığıiyle diğerlerınden ayırtedilir.
Bu yöntemde hem ayın şahıtlığı hemde mevsımlere uyum vardır,gölgenın en kısa olduğu gunesın dık geldığı 21 hazıran dan önce 13.dolunay olursa alınmayacaktır,yani artık gün gıbı.21 hazırandan sonraki yani guneşin en dık gölgenın en kısa olduğu tarıhten sonraki ilk belirgın olan dolunay alınır.
Aslolan yıne güneş takvımı yanı mevsımsel takvımdır,şu an batı medenıyetlerınde uygulanan ve Kurana görede yılları belirleyen.Bu sadece haram ayları belırleme yöntemidir,takvim değildir.Peygamberımızde takvım yada ajanda kullanmıyordu,kullansaydı Kadir gecesı ve diğer bazı özel tarıhler kesın olarak tarıhlerıyle ulaşırdı(kandıl gecelerının gerçek olmadığı ile ilgili bilgi sıtede var),peygamberimiz zamanında doğa olaylarına sahıtlıkle haram aylar belırlenırdı.İlk icad eden Mısır ve Arap yarım adasında uzun sure etkisi olmuş Roma imparatorluğu güneş takvimini yani mevsimsel takvımı kullanmışlar,355'i değişik şekillerde 365' e uydurmaya çalışmışlardır.
FECR SURESI
1.ANDOLSUN TAN YERININ AĞIRMA VAKTİNE,
2.ON GECEYE
Burdada orucun baslama vaktı olan tan yerının agırmasına ve gun sayısına atıf yapılmış.
Hac ile oruç zamanıda aynı dönemlerde haram aylarda ,ikisi çok farklı şeyler değil,ramazan ayıda (iki dolunay arası) ayette verılen 4 haram ayların içindedir,birincisidir ve hac yapılabılır,gelenekte ise ramazan ve devamındaki 2 ay hac zamanından sayılmaz ve uç gune sığar,yüzlerce kişi izdihamda ölür.Kurban bayramı 31 Aralık,ramazan bitimi 23 Ekim,tezata bak!!!!!
Hicr Takvimine göre haram aylar 12,1,2,3 ür.Bize göre olması gereken 9,10,11,12 dir.9.ay ramazandır ve haram aylara giriştir,Kurana uygun olan budur.Yani haram aylar konusunda doğru bir uygulama olmadığı açık...
Yukardaki bılgılerı bı kenara atalım sadece ramazan kelımesının arapça manasının kavurucu olması ve yazı çağrıştırması bıle bence bu konunun arastırılıp tartışılmasına yeter...
|