Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Benim bu alıntıda anlatmak istediğim, Kuranda namaz anlatılmaz diyenlerin savını çürütmek idi, ayrıca gayet mantıklı demiş....Zaten rekat sayısını siz istediğiniz kadar uzatabilrisniz...
Ayrıca, hocalara, alimlere sormak gerekir diyenlerin, bu hocayı , eski diyanet işleri başkanını dinlemelerini, bu Kurani yaklaşımını ciddiye almalarını göstermek istemiştim
Bu da insanların çelişkisi değil mi? Madem alime soracaklar, buyrun sorsunlar alime.İşlerine gelenleri dinliyorlar, işlerine gelmeyenleri dinlemiyorlar. Süleyman Ateşin hadislere - sünnete yaklaşımı diğer geleneksel alimlerden daha doğrudur, daha Kurani yaklaşıyor konulara...
saygı ile..."
Çevremizde "kuran yeterli değildir" diyen kişilerin istisnasız bizlere karşı ilk söyledikleri şey şu: "Peki Kuranda namaz kılın diyor, namazın nasıl kılınacağı yazıyor mu? Göster bakalım? Bu yazmaz, bunu hadislerden öğreneceksiniz? Gördün mü herşey Kuranda yazmaz"
savaş1 in, bu savı çürütme niyetinde olması, çoğumuzda varolan bir tutum .
Kuranda secde sırasında ne söylenmesi gerektiği İsra/107-108 yazmakta. Ve yine ses tonumuzun nasıl olması gerektiğini Allah bize bildirmiştir.
Kıyam-ruku ve secde ifadeleri var. yine 4/102 den minimum rekat sayısı belli... tabiii üst sınır belli değil...
Süleyman Ateş rekat sayısı bellidir demesi ve toplumda onu benimseyenlarin bu sözüne sahip çıkmamaları toplum inancında olanların bir çelişkisidir.
"Bu yüzdende rekat sayısı bellidir demekle, illa 2 rekat kılınması gerekir demek istemedim..."
Savaş kardeş,Hasan'ın dediğide senin dediğin değil.O, Kuranda kesinlikle iki rekatın olduğunu ve buna ilave yapamayacağımızı söylüyor.Sen iki rekatı kılda ister iki saatte kıl,ister iki dakikada. İçeriğinde rabbine ne dediğin önemli olduğu gibi bu iki rekatı da korumak aynı şekilde önemlidir vesselam.
selam
Kesinlikle 2 rekat olduğunu neye dayanrıdırıyor ben anlayamadım
Korku anında namazı kısaltabilriz, 2 rekat olur yani 2 kere secde yaparız, ama onun dışında normal olanı en fazla 4-6 rekattır, isteğe ve ihtiyaca bağlıdır, kesin sınırlar çizmek doğru değildir
ABCDF
Süleyman Ateş rekat sayısı bellidir demesi ve toplumda onu benimseyenlarin bu sözüne sahip çıkmamaları toplum inancında olanların bir çelişkisidir
s.a hasan abi bende kuşku meselesine değindim zaten, ayet üst sınırının varlığından haber veriyor ve bize altsınırı veriyor, üst sınır diye iki diyenler kısaltmayla yola çıkıp, kuşkuya düşüyor, istediğin kadare kılabilirsin dienler de fraz olan bir şeyde yine çelişkiye düşüyori
Bağışla beni ama ne dediğini anlamıyorum; biraz daha net olur musun. Benim anlatmaya çalıştığım ise, bir önceki yazımda belirttiğim üzere, şudur:
"Kısaltılmış miktarı bir rekat olan salâtın tamamı iki rekattır," hükmü kuşkudan arınmıştır çünkü iki rekatın kısaltılmışı yalnız bir rekattır; örneğin yarım rekat olamaz, bir buçuk olamaz.
Ama "Kısalltılmışı bir rekat olan salâtın tamamı üç rekat ta olabilir," dedik mi kuşkuya prim vermiş oluruz...
Kuran kuşkudan arınmıştır -la raybe fih (2:2). Kendisi la raybe fih olan Kuran kuşkuyla malul bu olabilirliği din yasası olarak onaylamaz.
Bakın, tamamı üç rekat olan salâtın kısaltılımışı iki rekat ta olabilir, bir rekat ta. Oysa Nisa 102'de kısaltılmışı tarif edilen salât iki rekat değil, bir rekat. Yani Nisa 102 tamamı üç rekat olan salâtın kısaltılmış hallerinden biri olan iki rekatlık uygulamayı reddediyor; bir rekatlık uygulamayı onaylıyor. Dolayısıyla tam salâtın 3 rekat olması mümkün değil.
Bağışla beni ama ne dediğini anlamıyorum; biraz daha net olur musun. Benim anlatmaya çalıştığım ise, bir önceki yazımda belirttiğim üzere, şudur:
"Kısaltılmış miktarı bir rekat olan salâtın tamamı iki rekattır," hükmü kuşkudan arınmıştır çünkü iki rekatın kısaltılmışı yalnız bir rekattır; örneğin yarım rekat olamaz, bir buçuk olamaz. "
2 REKATIN KISALTILMIŞI MECBURiYETTEN DOLAYI 1 REKAT OLMASI, 1 REKAT KISALTILMIş OLAN NAMAZIN TAMAMIN 2 REKAT OLDUğU ANLAMINA GELMEZ...
"Ama "Kısalltılmışı bir rekat olan salâtın tamamı üç rekat ta olabilir," dedik mi kuşkuya prim vermiş oluruz..."
ELBETTE öYLE DERİM. 3,4,5,6... OLABiLiR. iLLADA BU KONUDA ZORLAMA YORUMLA KESiN BiR SINIR KOYMAYA NiYE UĞRAŞAYAM Kİ...
"Kuran kuşkudan arınmıştır -la raybe fih (2:2). Kendisi la raybe fih olan Kuran kuşkuyla malul bu olabilirliği din yasası olarak onaylamaz. "
2/2 İşte o Kitap; kendisinde hiç şüphe yoktur; müttakiler için yol göstericidir.
BEN KURANDA BiR KONU HAKKINDA YORUM YAPABiLiR VE ARKASINDAN 2/2 Yi SöYLEYEREK KUşKUDAN ARIMIşTIR DiYEBiLiRiM...
2/2 AYETiNDE SiZiN iDDiANIZI DESTEKLEYECEK/KANITLAYACAK YöNDE HiçBiR iFADE YOK.
"Bakın, tamamı üç rekat olan salâtın kısaltılımışı iki rekat ta olabilir, bir rekat ta. Oysa Nisa 102'de kısaltılmışı tarif edilen salât iki rekat değil, bir rekat. "
KISALTILMIş OLAN NAMAZ 2 DE OLABiLiR, 1 DE. iNANANLARIN YAPTIğI GiBi YAPARSAN 1, PEYGAMBERiN YAPTIğI GiBi YAPARSAN 2 KERE SECDEYE VARMIş OLURSUN.
"Yani Nisa 102 tamamı üç rekat olan salâtın kısaltılmış hallerinden biri olan iki rekatlık uygulamayı reddediyor; bir rekatlık uygulamayı onaylıyor. Dolayısıyla tam salâtın 3 rekat olması mümkün değil. "
SALATIN 3 REKAT DEğiL, KişiNiN iSTEğiNE GöRE SERBEST BIRAKILDIğINI DüşüNüYORUM.. AYETLERDEN ANLADIğIM BU YöNDE
Tam salât Kur'anen 2 (iki) rekattır.
BU KONUDA iKNA EDiCi BiR KANIT GETiRMEDİğiZi DüşüNüYORUM
2 REKATIN KISALTILMIŞI MECBURiYETTEN DOLAYI 1 REKAT OLMASI, 1 REKAT KISALTILMIş OLAN NAMAZIN TAMAMIN 2 REKAT OLDUğU ANLAMINA GELMEZ...
Kaç rekat olduğu anlamına gelir?
3,4,5,6... (anlamına gelebilir).
3 rekatın tam salât anlamına gelebilmesi onun her iki kısaltılmış uygulamasının yani hem 1 rekatlık uygulamanın hem de 2 rekatlık uygulamanın tam salât olmasına bağlı. Oysa Nisa 102'deki uygulama 1 rekattır; 2 rekat değil. Kısaltılmış uyguamanın 2 rekat olduğu böylece Kur'anen reddedilmiştir.
iLLADA BU KONUDA ZORLAMA YORUMLA KESiN BiR SINIR KOYMAYA NiYE UĞRAŞAYAM Kİ...
Nisa 102'deki uygulama eğer zorlama yorumsa bütün Kuran zorlamadır. İşte asıl zorlama bu yorumdur ki Kuran'ı inkara götürür.
Bence güzel kardeşim, siz aklınızı bu tür abes iddialar üretmek için kullanacağınıza, ki Nisa 102'deki imamı ölçü almak suretiyle bir vakit namazın örneğin 40 (kırk) rekat olduğunu öne sürmreniz de öyledir, aklınızı Kuran'ı doğru anlamak için ve Kuran'daki gerçekleri görmek için kullanın.
Malum olduğu üzere mezheplerde de ilk iki rekat temel, kalanlar ise ek olarak değerlendirilmiştir. Yani Hasan AKÇAY'ın açıklaması üzerine bir uzlaşı mevcuttur.
Şimdi ismini hatırlayamadığım bir fıkıh kitabından öğrenmiştim mezheplerin bu konudaki görüşlerini. Sırf bu yüzden ilk rekatta Fatiha ve sonrasında ek sure/ayet okunuyor fakat ek iki rekatta okunmuyor. Ve yine bu yüzden ilk iki rekatta imam sesli okuyor kalan bölümde içinden okuyor.
Mezhepleri baz aldığımdan dolayı değil ama bu mevzuda arada ortak bir nokta olduğunu hatırlatma adına bu bilgiyi verdim. "Mezheplerde de vardır, o halde doğrudur" deme adına değil tabiki.
Saygılar
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Gazeteleri okuyup geldikten sonra Alperen'in uzlaşı konulu iletisi gözüme çarptı. Pek anlamadım çünkü mezhepleri tanımıyorum.
*
Bir de kendi yazımdaki bir yanlışı gördüm. O bölümü yanlışın altını çizerek aktarıyorum:
3,4,5,6... (anlamına gelebilir).
3 rekatın tam salât anlamına gelebilmesi onun her iki kısaltılmış uygulamasının yani hem 1 rekatlık uygulamanın hem de 2 rekatlık uygulamanın tam salât olmasına bağlı. Oysa Nisa 102'deki uygulama 1 rekattır; 2 rekat değil. Kısaltılmış uyguamanın 2 rekat olduğu böylece Kur'anen reddedilmiştir.
*
Doğru ifade makbul kelimesidir. Buna göre doğrusu:
3,4,5,6... (anlamına gelebilir).
3 rekatın, tam salât anlamına gelebilmesi onun her iki kısaltılmış uygulamasının yani hem 1 rekatlık uygulamanın hem de 2 rekatlık uygulamanın makbul olmasına bağlı. Oysa Nisa 102'deki uygulama 1 rekattır; 2 rekat değil. Yani kısaltılmışı 2 rekat olan uygulama Kur'anen makbul değil.
Dikkatinizi şuna çekmeye çalışıyorum:
Öğelerinden birisi namevcut olan bütünün kendisi de namevcuttur. O halde 3 rekatlık tam salâtı oluşturan öğelerden birisi, yani iki rekatlık uygulama, Kur'anen namevcut olduğuna göre 3 rekatlık tam salât ta namevcuttur.
s.a hasan abi, sen 1 sayısı 2 sayısının kısaltılmışıdır diyorsun, peki bu zan değil mi? 1 sayısı 3'ünde kısaltımışı da değilmidir ? Ayet sadece 1 saysını veriyor, üst sınırı ise zanla buluyorsunuz,
s.a hasan abi, sen 1 sayısı 2 sayısının kısaltılmışıdır diyorsun, peki bu zan değil mi? 1 sayısı 3'ünde kısaltımışı da değilmidir ? Ayet sadece 1 saysını veriyor, üst sınırı ise zanla buluyorsunuz,
selam ile
selam
Evet katılıyorm, kısaltılmışa bir diyorsnuz , o zaman normal namazı 2 rekat ile nasıl sınırlandırıyorsunuz? yani ayette verilen kısaltmş namazın 1 rekat olduğu ise, üst sınırına nasıl 2 diyorsunuz?
bu kadar kasmaya gerek yok diye düşünüyorum, siz 4 rekatta kılsanız normalini, bunda bir sorun yok
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma