HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: cilbab Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 Sayın A.kemal:) yazdı:
 
  "Hadis Kur'anın ruhunu açıklamak üzere Resul tarafından irad edilmiş sözlerse neye göre SAHİH neye göre MEVZU sayacak ve buna İLAHİ BİLGİ diyebileceğiz ?"
  
   Kusura bakma ama kendin çalıp kendin söylüyorsun.Kendi yaptığın tanımla beni sorguluyorsun.Hadis -sünnet ve yukarıya alıntıladığın ayetle ilgili bir sürü yazı bu siteye asıldığı halde yine dönüp dolaşıp aynı konuyu irdeliyorsun.
   Biz zannlarla uğraşmıyoruz,çünkü Rabbimiz zannla hareket etmeyi müslimlere yasaklamıştır.İlahi bilgi,yalnızca Allahın kitabında olan bilgidir,gerisi insanların zann ve tecrübeleriyle ortaya çıkan bilgiler olup bunlara ilahilik vermek kişiyi şirk'e düşürür.
   Benim anlamadığım bir nokta da senin ilahi bilgi takıntın.Kuranın irşadı ve ilahi bilgisi sana yetmiyorsa,sen ilahi bilgiyi anlamak için yanlış yere takılıyor ve ilahi olanla beşeri olanı birbirine karıştırma sapkınlığına düşüyorsun.
   Bizim burada tek gayemiz üzerine sis perdesi çekilmiş olan ayetleri kavramak ve doğrudan,aracısız Allaha teslimiyettir.
    son sözlerinle yine felsefe yapıp kafaları karıştırmaya çalışıyorsun ama itici söylemlerinle sen ancak senin gibi ilahi bilgiyi(!)fanilerde arayanların kafasını karıştırırsın vesselam.


__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
A.Kemal
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 08 mart 2007
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı A.Kemal

Sayın iblissavar ;

Değerli arkadaşım kendim çalıp söylemek istemem.Madem öyle interaktif olsun.Şu an çok net anladım sizi diyorsunuz ki Allahın sözleri var iken SAHİH bile dense,Ayetlerin ruhuna uygunda olsa Hadisleri kabul etmiyoruz.Eyvallah.

O zaman size bir önerim var gerçi burası cilbab ile ilgili olduğundan siz nasıl arzu ederseniz orada bu konuyu işleyebiliriz.

Ali İmran suresi 81.Ayette Allah kimlerden ne için söz almıştır ?

Ahzab suresi 7.Ayetteki sayılan Elçilerden alınan da bu söz müdür ?

Bunuda kabul edip etmeyeceğinizi bilemem ama veda haccı sonunda Hz.Resulullah üç kere "Şahid ol Ya Rabbi" ifadesini acaba bu ayetler gereği mi dedi ?

Bakalım Allah'ı ne kadar tanıyoruz,ne kadar Hanifiz ?



__________________
BİRİNİ ÇOK SEVMEK VEYA BİRİNDEN NEFRET ETMEK SİZİ ADALET DUYGULARINDAN ALIKOYMASIN.
Yukarı dön Göster A.Kemal's Profil Diğer Mesajlarını Ara: A.Kemal
 
iblissavar
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 06 subat 2007
Gönderilenler: 363
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iblissavar

 sayın A.kemal,
 Kuranın ruhuna uygun olan her söz alınır,yeterki o söz ayet gibi bayraklaştırılmasın.
  Açıklanmasını istediğin ayetlere gelince sitede hadisle ilgili yazıların olduğu herhangi bir yeri seçin onları orada anlamaya(tartışmaya değil) çalışalım.
 Üslubun biraz bizi sınava çekme gibi bir özellik taşıyor ama olsun,yeterki sen rabbim ne derse o de vesselam.


__________________
ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Yukarı dön Göster iblissavar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iblissavar
 
A.Kemal
Newbie
Newbie


Katılma Tarihi: 08 mart 2007
Gönderilenler: 6
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı A.Kemal

Sayın iblissavar ;

"Kuranın ruhuna uygun olan her söz alınır,yeterki o söz ayet gibi bayraklaştırılmasın"

Daha önceki yazımda hangi FANİ KARAR VERECEK demiştim.

"Hanım etti hayrola halayık etti iki gözü körola" derler ya doğruymuş.

Cevabınız için teşekkürler.

Üslubum size sınav gibi gelmiş kusuruma bakmayın.Şahsen yaşamda sınav için değil,gelişim için var olduğumuzu düşünüyorum.O ayetlerin açıklanmasını şahsıma değil şahsınıza yaparsanız sevinirim.Bu bir emir değil bir ricadır,kendini HANİF görenlere.

Hoş ve esen kalınız.



__________________
BİRİNİ ÇOK SEVMEK VEYA BİRİNDEN NEFRET ETMEK SİZİ ADALET DUYGULARINDAN ALIKOYMASIN.
Yukarı dön Göster A.Kemal's Profil Diğer Mesajlarını Ara: A.Kemal
 
birkan2000
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 nisan 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı birkan2000

SELAM HASAN AKÇAY

Kur’anî kanıt için Nisa 25'e bakın. Orada İslamı kabul edip İslamın koruması altına girdikten sonra (iza uhsinne) uygunsuz davranan yeminle sahip çıktığınız kızlardan söz ediliyor. Demek ki ilkin gayrimüslimedir onlar ve inananların kadınlarıdır (nisâi'l müminîn), tıpkı Ahzab 59'da anılan hanımlar gibi:

Ey Peygamber eşlerine, kızlarına ve inananların kadınlarına söyle: cilbablarını giysinler.

Henüz
İslamı kabul etmemiş ama Peygamberin ve sahabelerin hanımları tarafından yeminle sahip çıkılan kızlar niçin cilbab giyemesin? Onlar dfa aile kızıdır; onların cilbab giymesine engel olunup haytaların şehvetli kucaklarına itilmiş olduğu hakkı
ndaki rivayetler sizi ikna ediyo mu?

Konuya günümüz aç
ısından bakarsak bir müminin gayrimüslim eşi cilbab giyip kendisini niçin tanıtamasın, örneğin, dinler arası diyalog toplantısında?

Üstelik e
ğer topantıya yalnızca dinlemek üzere değil farklı dinlerden olanların evliliği hakkında konuşmak üzere katılıyorsa?

diye yazmışsın.

Birincisi Nisa 25 de senin söylediğin kadınlar gayrimüslim değil imanlı kadınlar olarak belirtiliyor.Ahzab 59 da da belirtilen yine inananların hanımlarından söz ediyor.

Yusuf peygamberden örnek vermişsin.Ama Yusuf peygamberin yüzünün güzelliğinden kadınlar ellerini doğramıştır.Yoksa orasını burasını açmamıştır Yusuf peygamber.Erkeklerin zaten her tarafı kapalıdır hemen hemen dünyanın her yerinde.ALLAH IN SÖZLERİYLE OYNAYIP açılıp saçılmayı meşrulaştırmaya çalışmanızı bir türlü anlamış değilim.Taliban zihniyeti nasıl ki Kur'an dandır deyip kadınlara köle gibi davranıp hapis hayatı yaşatıyorlarsa,sizde Kur'an dandır deyip açılıp saçılabilirsiniz diyorsunuz.Bence bu konuda farkınız yok onlardan.

İkincisi de dinler arası diyalog tan bahsetmişsiniz.Yani kabul ettiğinize göre bu Kur'an da olmalı.Çünkü sizler hayatınızı ve düşüncenizi sadece Kur'an üzerine kurduğunuzu ve yaşadığınızı iddia ediyorsunuz(Bana göre iddia).Ben Kur'an-ın hiç bir yerinde dinler arası diyalog tan bahsedildiğini görmedim.İslamdan başka din mi vardır ki dinler arası diyalog olsun.Benim okuduğum Kur'an da ALLAH ın geçmişte gönderdiği Din , Peygamberler ve Kitapların birbirinden ayrı sözü yok.Çünkü ALLAH bir dir.Diğer Kitaplarda ALLAH ın sözünü değiştirenler ve şimdi Tek ALLAH ın dini olduğunu iddia eden ama İsa peygamberi ALLAH ın oğlu ilan eden Hıristiyanlar olsun Yahudiler olsun ki Kur'an da lanetlenmişlerdir.Bunlarla aynı masaya oturup sizin gibi dinler arası diyalogdan bahsedenler ALLAH ın sözü olan Kur'an a muhalefet etmekle kalmıyor farkında olmadan veya bilerek ALLAH a ve peygamberlerine savaş açmış olmuyorlar mı?

Beni aydınlatırsan çok sevinirim.SAYGILAR  

Yukarı dön Göster birkan2000's Profil Diğer Mesajlarını Ara: birkan2000
 
hanifmusluman
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 24 temmuz 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hanifmusluman



http://www.youtube.com/results?search_query=veil+spaghetti&a mp;search=Search

Yukarı dön Göster hanifmusluman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hanifmusluman
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Birincisi Nisa 25 de senin söylediğin kadınlar gayrimüslim değil imanlı kadınlar olarak belirtiliyor. (birkan2000).

Yazdıklarımı daha dikkatli okusaydınız şunu görürdünüz: Benim söylediğim kadınlar, inanan erkeklere helal olan bütün kadınlar. Ehl-i Kitab'ın Maide 5'de anılan gayrimüslim "muhsenat"ı dahil.

Nisa 25'in başında yalnızca müslim "muhsenat"ın anılıyor olması Maide 5'i nesh etmez, değil mi. O halde Nisa 25'te söylenen şudur:

İçinizden kim İLLE müslim bir muhsine ile evlenmek istiyor da bağımsız olanına malca yetişemiyorsa bazınızın yeminle edindiği, o yüzden evladın ana babasına bağımlı olması gibi onlara bağımlı hale gelen müslim muhsenattan genç biriyle evlensin. Allah hepinizin imanını biliyor. O alanda üstünlüğün ölçütü takvadır. Yani bağımlı müslim muhsenat, bağımsız olanlardan daha takvalı, dolayısıyla daha üstün bile olabilir. Eş seçimi açısından o, sorun değil. 

Önemli olan şu ki hepiniz HUKUKEN eşitsiniz. Bağımlı olanlar (ma meleket eyman), bağımsız olanlara eşittir. Artık bağımlı garibelere yukardan bakmayı bırakın; evlenin onlarla.   

Ama "İLLE müslime olacak!" diye tutturmanızın da lüzumu yok; Ehl-i Kitab'ın Maide 5'te anılan muhsenatı ile de evlenebilirsiniz. Hattâ onları yeminle de edinebilirsizin. Ve bağımlı konumdaki o gayrimüslimelerle bazınız evlenebilir. 

İşte o bağımlı gayrimüslim muhsenat (ma meleket eryman) evlenmeden önce uygunsuz bir davranış (fahişe) sergilerse  müslim muhsenata verilen cezanın yarısına çarpılır. Evlendikten sonra artık yarı ceza ayrıcalığı kalkar çünkü namuslu hiçbir mümin kabul etmez karısına gûya tanınan o fahişe ayrıcalığını.     

Birincisi bu. İkincisini biraz açıklar mısınız.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Sevgili birkan, şu cümlemi biraz açayım:

İşte o bağımlı gayrimüslim muhsenat (ma meleket eyman) evlenmeden önce uygunsuz bir davranış (fahişe) sergilerse  müslim muhsenata verilen cezanın yarısına çarpılır.

Yani evlenmeden önce İslama geçer de uygunsuz bir davranışta bulunurlarsa. Örneğin, Yahudi ve Hristiyanlar kızlarının erkeklerle flört edip öpüşmesini hoş görüebilir. Ama Müslümanlara göre fahişe yani "uygunsuz hal"dir o. İşte bağımlı müslimeler henüz evlenmedikleri erkeklerle öpüşürlerse aynı suçu işleyen bağımsız müslimelere verilen cezanın yarısına çarpılırlar. Evli bir müslimeye fahişe ayrıcalığı tanınamaz.

 

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
birkan2000
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 13 nisan 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 49
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı birkan2000

Sevgili Hasan Akçay;

Konuyu değişik konuma getirdin ve ne demek istediğini de anlamadım şu an.Bu yazdıklarının konuyla çok doğru orantılı olduğunu düşünmüyorum.

Konu CİLBAB

Sen örtünme olarak kabul etmiyorsun hac da kafilelerin birbirini tanıması için ceplerine yapıştırılan bayrak ve benzeri şeyler olduğunu söylüyorsun

Bense bunu örtünme olarak algılıyorum.O zaman ki kadınların konumunu göze aldığımızda (diri diri toprağa gömülen,mal gibi görülen,hayvanlardan daha aşağıda tutulan v.b.) kapalı giysilerinizi giyip dışarı öyle çıkın ki,herkes müslüman olduğunuzu bilsin ve siz de onlara açık kapı bırakmayın ki sataşamasınlar.Ve bu bir emir ayeti olduğuna göre,yine Kur'an kıyamete kadar hükmedecek ALLAH Kelamı olduğuna göre bugün de aynı şeyler geçerlidir diye düşünüyorum.

Dikkat ederseniz günümüzde de kapalı insanlar pek tacize ve tecavüze uğramazlar.

Ama bakıyorum bu sitede bazı arkadaşlar mayoyu falan Kur'ana dayandırarak serbestleştirme çabasındalar.

SELAMLAR

Yukarı dön Göster birkan2000's Profil Diğer Mesajlarını Ara: birkan2000
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bu yazdıklarının konuyla çok doğru orantılı olduğunu düşünmüyorum.

Siz Nisa 25'teki kadınlar müminedir diye itiraz ettiniz; ben de cevaben açıkladım. Damdan düşer gibi yazmadım. Ve bu yazdıklarım cilbabın gerekçesiyle bal gibi "doğru orantılı"dır. 

Bakın Nisa 25'te anlatılanı yazmışım:

...Nisa 25'in başında mümineler anılıyor diye hayat arkaşı olarak seçtiğiniz kadınlar  "İLLE müslüman olacak!" diye tutturmanızın lüzumu yok. Maide 5'te sözü edilen "Ehl-i Kitab"lı gayrimüslim "muhsenat"la da evlenebilirsiniz. Hattâ onları yeminle de edinebilirsiniz. Ve bağımlı konumdaki o gayrimüslimeler (ma meleket eyman) ile evlenebilirsiniz. Nisa 25'teki ve iza uhsinne ifadesi onlara yollama yapıyor. Onlar İslamın koruması altına girince demek. Ama İslama girmeden önce de nisâi'l müminîn yani müminlerin kadınları onlar.

Siz ne diyorsunuz? ...kapalı giysilerinizi giyip dışarı öyle çıkın ki,herkes müslüman olduğunuzu bilsin...

Yüce Allah'la ne kadar ters düştüğünüzün farkında mısınız? Allah "Ehl-i Kitab"lı gayrimüslim kadınlardan söz ediyor.İnananların kadınları arasında onlar da var (Ahzab 59). Ama Müslüman değiller.

Bir daha: "Nisâi'l müminîn"in bir kısmı "Ehl'i Kitab"lı "gayrimüslime"dir. Anladık? Allah onların cilbab giymesini buyruyor

Peki müminlerin o GAYRİMÜSLİM kadınları cilbab giyince Müslüman mı oluverir? O GAYRİMÜSLİM kadınları cilbablarına bürünmüş olarak görenler MÜSLÜMAN mı sanır. Hem, öyle sanıp bilseler ne yazar, Allah'ın gerçeği değişir mi; gayrimüslimler Müslüman mı oluverir?

Yani cilbab sihirbazın şapkası gibi bir şey midir; içine gayrimüslim kadın sokar, Müslüman kadın olarak çıkarırsınız? 

Bu soruları lütfen cevaplandırın. Yoksa aramızdaki bu yazışma körler sağırlar, biri birini ağırlar olarak sürer gider.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 22 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats