Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bu görüşü paylaşan kardeşlerime daha önce yaptığım çağrımı tekrarlıyorum.
1) Eğer Kuran baştan aşağıya bir teşbih kitabı ise (ki, nedense bir çok yerinde bizim size göre - yanılarak- mucize dediğimiz şeylerden bahsediyor) "CENNET VE CEHENNEM, KIYAMET GÜNÜ de sadece bir teşbihmidir ?
2) Kuran'da bahsi geçen önceki Peygamberler de aslında sadece birer TEŞBİHTEN ibaret iyi kimsecikler olabilir mi?
3) Size göre "mucize" olarak andığımız / adlandırdığımız şey, sünnetullahı bozuyor. O zaman, Hz. Muhammed de son peygamber olamaz. Öyle ya, Allah'ın sünneti kavimlere daima peygamberler / elçiler gönderme yönünde öyle değil mi ?
Şimdi siz ikilemde kalacaksınız;
Eğer, bu sorularıma bunlar teşbih değildir, hakikattir derseniz, -sizin mantığınızla - ortaya koyacağınız deliliniz nedir ? Zira ben -aynı sizin mantığınızı kullanarak - bunların teşbih olduğu yönünde bir sürü hikaye / çağrışım / tevil uydurabilirim. Mantık ve yaklaşım aynı olduğu için itiraz da edemezsiniz.
Eğer, siz evet bunlar da birer teşbihten ibarettir, yoktur böyle şeyler derseniz ... ???
Cevabınızı bekliyorum.
Selam ve dua ile...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Katılma Tarihi: 11 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 77
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
kuran bir ayete göre hepsi mütaşabihtir.bir ayete göre yarısı muhkem yarısı mütaşabihtir.bir ayete göre hepsi muhkemdir.artık kendi iman gücünüze göre hangileri size yakınsa kuran da odur.Ben olağanüstücülüğe sünnetullah cephesinden bakmıyorum.Ahlak ve adalet,tevhid ve şirk cephesinden bakıyorum.Kuranın anlatımından bu konuları işleyişinden bakıyorum.Peygamberlere olağanüstücülükle bakanlar mütaşabihatın içinden muhkeme nasıl varabilirler?
Katılma Tarihi: 18 ekim 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 107
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
bakın diyorsunuz ki "o gerçekleşen ayetler(mucizeler)aslında fizik kanunları dahilindeydi ve denizin yarılması bir gelgit olayıydı önemli olanda zaten o insanların aciz kalmasıydı yani aslolan inkarcıların aciz kalmasıydı" ben de diyorum ki :bu gün nasıl ki bunu bilimsel olarak açıklayabiliyor ve sizler için mucizelikten çıkarmış bulunuyorsanız bundan üç bin yıl sonra da bir kuru asanın yılana dönmesini bilimsel olarak açıklayabilecek kimseler çıkabilir yani sizin sünnetullah diye bildiğiniz kurallar ancak sizlere hastır oysa bu kitap ve Allahın sınavı ta kıyamete kadar sürecektir
bu gün yaşlı zekeriyyanın çocuk sahibi olabilmesinin mümkün olabileceğini söylüyorsunuz yarın da belki meryemin eşeysiz üreyebileceğini söyleyeceksiniz peki biz size mi inanacağız yoksa sizden daha gelişmiş torunlarınıza mı?
üstelik bu inandığınız sünnetullah/newton kanunlarıyla bir insanın Allahtan vahy almasını nasıl açıklayabilirsiniz ki?gökten manyetik dalgalar şeklindemiydi?peki nerden hangi gökada taraflarından?
Bu konu benim de usuma takıldı şimdi, peki Hz İsa'nın çamurdan yaptığı kuşa üfürmesiyle dirlenmesi esemeli olarak nasıl açıklanabilir? Yüce Yaradan'ın okunağımız Kuran'da kullandığı anlatım biçimiyle yalvaçlarda inanmayanlar için tansıkların meydana gelmesini ''ol'' demesiyle sağlayamaz mı? Bu Tanrı'nın bizi o yıllarda kendine yaklaştırması için kullandığı bir yol, gösterdiği bir kanıt değil miydi? Eğer bunlar bilim dahilinde oluşan olaylar ise biz bunları anlamak için çok geride olmalıyız ki betiğimiz Kuran'ın senelerce elimizin altında olmasına karşın hep bir mucize bekler konumda kalmışız.
__________________ Kuday/Hüda/ilâh yoktur, Allah vardır. O bütün varlıkların çalabıdır.
selam boğanak kardeşim yazıları yazarken lütfen pek duyulmayan ve bilinmeyen kelimeleri açıklarmısın esemeli ne demekyalvaç tansıklar betiğimiz bunları açıklarsan iyi olur teşekkürler
__________________ uyun sizden bir ücret istemeyen o zatlaraki ki onlar hidayete ermişlerdir.36 yasin suresi 21 ayet
Katılma Tarihi: 11 ocak 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 77
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Şunu söylemeye çalışıyorum kardeşim boğanak;Kuranda Hz muhammedden mucize bekleyenlerin itirazı Hz musanın asası gibi bişey talep etmiyorlardı asrı saadette veya Hz ibrhimin ateşi yakmamasını,Hz muhammedden istemiyorlardı.Hz isanın ölüleri!diririltmesini Hz muhammedden istemiyorlardı.asrı saadette Hz muhammedden doğal afet gibi insanüstü şeyler talep ediyorlardı bunu kurandan biliyoruz.Doğal yol istemediler hep olağanüstücülük şey aradılar.
Fakat asrı saadetten sonra dil mucizeleştirildi bunu söylemeye çalıştık.Biraz dah derinleşirsek bu mucize talep edenler aslında Hz peygamberi ilah görme sevdasındalar,tıpkı onlar gibi beşer olan bir ilah.Kuran bunu hep olumsuzlamıştır.İnsanın mucize getiremeyeceğini (doğal afet) bunu ancak Allahın getirecegini,bunun istenmesinin helaka sebep olacağı kuranda belirtilmiştir. Yoksa dil mucizeleştirilmiş ve kuranı anlama yollarından kıssalar mucizeleştirilmiş bunu acizane gündeme getirdik.Bir ashabı keyfi anlayamıyoruz,Hz musayı anlayamıyoruz,Hz yunusu anlayamıyoruz,Hz süleymanı,hz isayı,hz ibrahimi çektikleri sıkıntıları anlayamıyoruz malesef.Mucize anlayışı onların yptıklarını gölgeliyor.O peygamberler çok sıkıntı çektiler bunu kurandan anlıyoruz.
Şunu söylemeye çalışıyorum kardeşim boğanak;Kuranda Hz muhammedden mucize bekleyenlerin itirazı Hz musanın asası gibi bişey talep etmiyorlardı asrı saadette veya Hz ibrhimin ateşi yakmamasını,Hz muhammedden istemiyorlardı.Hz isanın ölüleri!diririltmesini Hz muhammedden istemiyorlardı.asrı saadette Hz muhammedden doğal afet gibi insanüstü şeyler talep ediyorlardı bunu kurandan biliyoruz.Doğal yol istemediler hep olağanüstücülük şey aradılar.
Fakat asrı saadetten sonra dil mucizeleştirildi bunu söylemeye çalıştık.Biraz dah derinleşirsek bu mucize talep edenler aslında Hz peygamberi ilah görme sevdasındalar,tıpkı onlar gibi beşer olan bir ilah.Kuran bunu hep olumsuzlamıştır.İnsanın mucize getiremeyeceğini (doğal afet) bunu ancak Allahın getirecegini,bunun istenmesinin helaka sebep olacağı kuranda belirtilmiştir. Yoksa dil mucizeleştirilmiş ve kuranı anlama yollarından kıssalar mucizeleştirilmiş bunu acizane gündeme getirdik.Bir ashabı keyfi anlayamıyoruz,Hz musayı anlayamıyoruz,Hz yunusu anlayamıyoruz,Hz süleymanı,hz isayı,hz ibrahimi çektikleri sıkıntıları anlayamıyoruz malesef.Mucize anlayışı onların yptıklarını gölgeliyor.O peygamberler çok sıkıntı çektiler bunu kurandan anlıyoruz.
selametle
Selam;
Asrı saadette insanların talep ettikleri şeyler olağan dışı şeyler de, İsa'nın ölüleri diriltmesi, Musa'nın asası vs... olağan şeylermi ki siz bu ikisini kıyas ediyorsunuz. Onlar, Peygamber'e gökten bir melek yahut hazine indirilmesini istemişlerdir. Bunlar da doğa üstü şeylerdir. Aynı önceki Peygamberler vasıtası ile "indirilenler" gibi...
Şimdi mucizenin varlığına inananlar demek, Peygamberleri ilahlaştıran kimseler mi ? Yani mucizeye inanan gerçekten, mucizenin Peygamber yeteneği olduğuna mı inanmış olur ?
Bu tartışmanın en başından beri sorduğum sorulara bu görüş sahiplerinden yeterli bir cevap alamadım. Çünkü verilecek her cevap, Cenneti, cehennemi, önceki peygamberleri, kıyamet gününü vs. "birer teşbih" olarak niteleme hakkını / sonucunu doğuracaktır.
Ancak, mucizenin varlığına inananların dolaylı veya dolaysız olarak, mucizenin Peygamber zanaatı olduğuna inandığının söylenmesi kantarın topunu birazcık kaçıran bir söylemdir.
Muhabbetlerimle...
__________________ "(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
selam hanif dostlara olsun peygamberimizden mucize istedikleri zaman peygamberimizin cevabı ankebut suresi 50 ve 51 ayette verilmiştir[dedilerki ona mucizeler indirilseydiya deki mucizeler ancak allah katındadır ve ben ancak apaçık bir uyarıcıyım] 51 [kendilerine okunan kitabı sana indirmiş olmamız onlara yetmedimi şüphesiz bunda inanan bir kavim için bir rahmet vebir öğüt vardır] şimdi lütfen bu ayetler hakkında düşünelim allah peygamberimize kurandan başka mucize vermemiştir dediğimiz zaman sen peygamberimizi inkarmı ediyorsun diyorlar hayır ben inkar etmiyorum ama kuran bana yetiyor ne yazıkki cahilleri kuran kesmiyor illa olağanüstü bir şeyler isteyecekler biraz düşünseler onlar peygamberimiz zamanında yaşasalardı yine böyle olağanüstü şeyler isteyip peygamberimiz de ayetlerdeki cevabı verince muhakkak inanmayacaklardı herşey kuranda var mirac hadisesi kuranda anlatılmıştır isra 1 ayet ve necm 1den 18 ayete kadar lütfen iyice düşünerek okuyalım allah bizi kurandan ayırmasın selametle
__________________ uyun sizden bir ücret istemeyen o zatlaraki ki onlar hidayete ermişlerdir.36 yasin suresi 21 ayet
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma