Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Daha önce belirttiğim gibi, kişisel tercihler ve ölçüler kişiye aittir.Onun seçimidir.
Sizin yazdığınız cümleden, hayalinizde canlandırdığınız şeyin bikinili bir deniz partisi falan olduğu sonucunu çıkarıyorum,izninizle.
Ben de bir cümle kurayım size. Bu da benim kişisel tercihim ve ölçümdür.
Kocamla çocuğumun elinden tutmuşuz, (evden mayoyla çıkmıyoruz tabii) gitmişiz deniz kenarına, denize girip yüzüp evimize dönmüşüz.
Sizin bahsettiğiniz kişiler de yanımızda olabilir tabi, başka insanlar da olabilir etrafta. Çlgın televole partisi vermiyoruz, teşhircilik yapmıyoruz, denize girmeye gidiyoruz.
Kişisel tercihinize elbette saygı duyarım, ama yüzme olayını namus ve zinayla birarada anmanızı anlayamıyorum.Denize giren insanlara mayo giydikleri için iffetsiz deme hakkınız yok.
Hakkın yazdığına teslim olmak, bizim esas anafikrimiz. Üzmek,tartışmak,kalp kırmak maksadımız dışındadır. Gerçekler birilerini de üzerse, bizim dışımızda olan bu gelişmeyi, kendileri takkayı önüne koyarak düşünmek zorundadır.
Zinaya yaklaşmayın. Çünkü o, son derece çirkin bir iştir ve çok kötü bir yoldur.
Birbirleri ile nikah düşen iki insan, bir evde yanlız kalırlarsa zinaya yaklaşmış olmazlarmı? Aynı evde yaşarlarsa ( Bazı üniversiteli gençler aynı evde yaşıyorlar) cinsel yaklaşım olmasada zinaya yaklaşmış olmazlarmı? Bu insanlar iç çamaşırları ile dolaşmaları zinaya dahada yaklaşmayı arttırmış olmazmı? GAYELERİ OKUMAK DA OLSA
Birbiri ile nikah düşen insanlar, denize gittiklerinde zinaya yaklaşmış olmazlarmı? GAYELERİ DENİZE GİRMEK-YÜZMEK DE OLSA aynı otel odasında veya çadırda kalan bu insanlar zinaya yaklaşmazlarmı? Denizde şakalaşan, yelken açıp uzaklara giden bu insanlar, romantik yaz gecelerinde nasıl zinadan uzak kalacaklar?
Birbirleri ile nikah düşmeyen vatandaş, dul teyzesiyle gitti denize, yaş 20. Kurdular çadırı 20 gün aynı yerde başbaşa. CİNSEL YAKLAŞIM OLMASADA farkedermi ? Zinaya yaklaşmış olmuyorlarmı?
İki erkek arkadaş gitti denize yaşları 18. Kurdular çadırı.Ya birbirleri ile veya başka kadınlarla zinaya yaklaşma tehlikesi olmazmı?
Sizin yazdığınız:
Kocamla çocuğumun elinden tutmuşuz, (evden mayoyla çıkmıyoruz tabii) gitmişiz deniz kenarına, denize girip yüzüp evimize dönmüşüz. Amenna...
Sizin bahsettiğiniz kişiler de yanımızda olabilir tabi, başka insanlar da olabilir etrafta. Demişsiniz...
Kadınlarınızdan fuhuş (zina) yapanlara karşı içinizden dört şahit getirin. Eğer onlar şahitlik ederlerse, o kadınları ölüm alıp götürünceye veya Allah onlar hakkında bir yol açıncaya kadar kendilerini evlerde tutun (dışarı çıkarmayın).7
Eşlerine zina isnat edip de kendilerinden başka şahitleri olmayanlara gelince, onların her birinin şahitliği; kendisinin doğru söyleyenlerden olduğuna dair, Allah adına dört defa yemin ederek şahitlik etmesi, beşinci defada da; eğer yalancılardan ise, Allah’ın lanetinin kendi üzerine olmasını ifade etmesiyle yerine gelir.
İffetli ve (haklarında uydurulan kötülüklerden) habersiz mü’min kadınlara zina isnat edenler, gerçekten dünya ve ahirette lanetlenmişlerdir. İşlemiş oldukları günahtan dolayı dillerinin, ellerinin ve ayaklarının kendi aleyhlerine şahitlik edecekleri günde onlara çok büyük bir azap vardır.
Onlar, Allah ile beraber başka bir ilaha kulluk etmeyen, haksız yere, Allah’ın haram kıldığı cana kıymayan ve zina etmeyen kimselerdir. Kim bunları yaparsa ağır azaba uğrar.
Ey Peygamber! Mü’min kadınlar, Allah’a hiçbir şeyi ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, çocuklarını öldürmemek, elleriyle ayakları arasında bir iftira uydurup getirmemek,5 hiçbir iyi işte sana karşı gelmemek konusunda sana biat etmek üzere geldikleri zaman, biatlarını kabul et ve onlar için Allah’tan bağışlama dile. Şüphesiz Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.
Sizlerden fuhuş (zina) yapanların her ikisini de incitip kınayın. Eğer onlar tövbe edip ıslah olurlarsa onları incitip kınamaktan vazgeçin. Çünkü Allah tövbeleri çok kabul edendir, çok merhamet edendir.
(Savaş esiri olarak) sahip olduklarınız hariç, evli kadınlar (da size) haram kılındı. (Bunlar) üzerinize Allah’ın emri olarak yazılmıştır. Bunların dışında kalanlar ise, iffetli yaşamak ve zina etmemek şartıyla mallarınızla (mehirlerini verip) istemeniz size helal kılındı. Onlardan (nikahlanıp) faydalanmanıza karşılık sabit bir hak olarak kendilerine mehirlerini verin. Mehir belirlendikten sonra, onunla ilgili olarak uzlaştığınız şeyler konusunda size günah yoktur. Şüphesiz ki Allah (her şeyi) hakkıyla bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.
Sizden kimin, hür mü’min kadınlarla evlenmeye gücü yetmezse sahip olduğunuz mü’min genç kızlarınızdan (cariyelerinizden) alsın. Allah sizin imanınızı daha iyi bilir. Hepiniz birbirinizdensiniz. Öyle ise iffetli yaşamaları, zina etmemeleri ve gizli dost tutmamaları halinde sahiplerinin izniyle onlarla evlenin, mehirlerini de güzelce verin. Evlendikten sonra bir fuhuş yaparlarsa, onlara hür kadınların cezasının yarısı uygulanır. Bu (cariye ile evlenme izni), içinizden günaha düşmekten korkanlar içindir. Sabretmeniz ise sizin için daha hayırlıdır. Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.
Bu gün size temiz ve hoş şeyler helâl kılındı. Kendilerine kitap verilenlerin yiyecekleri size helâl, sizin yiyecekleriniz de onlara helâldir.9 Mü’min kadınlardan iffetli olanlarla, daha önce kendilerine kitap verilenlerden olan iffetli kadınlar da, mehirlerini vermeniz kaydıyla; evlenmek, zina etmemek ve gizli dost tutmamak üzere size helâldir. Her kim de inanılması gerekenleri inkar ederse bütün işlediği boşa gider. Ahirette de o, ziyana uğrayanlardandır.
(Ey Muhammed!) De ki: “Gelin, Rabbinizin size haram kıldığı şeyleri okuyayım: Ona hiçbir şeyi ortak koşmayın. Anaya babaya iyi davranın. Fakirlik endişesiyle çocuklarınızı öldürmeyin. Sizi de onları da biz rızıklandırırız. (Zina ve benzeri) çirkinliklere, bunların açığına da gizlisine de yaklaşmayın.36 Meşrû bir hak karşılığı olmadıkça Allah’ın haram (dokunulmaz) kıldığı canı öldürmeyin.37İşte size Allah bunu emretti ki aklınızı kullanasınız.”
Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüzer değnek vurun. Allah’a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah’ın dini(nin koymuş olduğu hükmü uygulama) konusunda onlara acıyacağınız tutmasın. Mü’minlerden bir topluluk da onların cezalandırılmasına şahit olsun.
Zina eden erkek ancak, zina eden veya Allah’a ortak koşan bir kadınla evlenir. Zina eden bir kadınla da ancak zina eden veya Allah’a ortak koşan bir erkek evlenir. Bu mü’minlere haram kılınmıştır.
Namuslu kadınlara zina isnat edip sonra da dört şahit getiremeyenlere seksen değnek vurun. Artık onların şahitliğini asla kabul etmeyin. İşte bunlar fâsık kimselerdir.
Eşlerine zina isnat edip de kendilerinden başka şahitleri olmayanlara gelince, onların her birinin şahitliği; kendisinin doğru söyleyenlerden olduğuna dair, Allah adına dört defa yemin ederek şahitlik etmesi, beşinci defada da; eğer yalancılardan ise, Allah’ın lanetinin kendi üzerine olmasını ifade etmesiyle yerine gelir.
İffetli ve (haklarında uydurulan kötülüklerden) habersiz mü’min kadınlara zina isnat edenler, gerçekten dünya ve ahirette lanetlenmişlerdir. İşlemiş oldukları günahtan dolayı dillerinin, ellerinin ve ayaklarının kendi aleyhlerine şahitlik edecekleri günde onlara çok büyük bir azap vardır.
Onlar, Allah ile beraber başka bir ilaha kulluk etmeyen, haksız yere, Allah’ın haram kıldığı cana kıymayan ve zina etmeyen kimselerdir. Kim bunları yaparsa ağır azaba uğrar.
Ey Peygamber! Mü’min kadınlar, Allah’a hiçbir şeyi ortak koşmamak, hırsızlık yapmamak, zina etmemek, çocuklarını öldürmemek, elleriyle ayakları arasında bir iftira uydurup getirmemek,5 hiçbir iyi işte sana karşı gelmemek konusunda sana biat etmek üzere geldikleri zaman, biatlarını kabul et ve onlar için Allah’tan bağışlama dile. Şüphesiz Allah, çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.
selam, birakin slip mayoyu da,sanki bunlarin hepsi tas devrinde varmis gibi tartisiyoruz.Düsünüyorumda ozamanlar insanlar(tasdevrinde)ciril ciplak girdiklerini.......yani bizlerde de simdi avret yerlerini acip da mi giysek))) tövbe yarabbi. bence deniz gibi yerler icin bu avretlerinin kapanmasi gerekir,tabiki nekadar güzel kapatirsan daha iyi,sortla daha uygundur diye düsünüyorum.birde Bakisacisi ni unutmamak lazim, insanlarin ark zihniyetini eklsersek. carsafa bürünmüslere bile saldirilar var günümüzde. Ya birakin insanlar deniz gibi yerlerde nasil giyinirse giyinsin,sonucda onlar Allah a hesap verecekler degilmi,Allhim da diyor, ben cok bagislaciyim. mesele kul ile Allahin arasinda kalmiyormu?
Verdiğin örnekler bambaşka konuları içinde barındırıyor. Otel, çadır, öğrenci evi, yelkenli, romantik geceler ve şakalaşmalar... Bunlar, kılık kıyafetle ilgili değil ki. Üstünde 10 topkumaş sarılı olsa da, akla gelebilecek daha yüzlerce örnekleme yapılabilir zinaya yaklaşma tehlikesi adına.
Denizle zinaya yaklaşma arasında direkt bir ilgi kuramıyorum. Aslında zinaya yaklaşmayın ifadesi çok geniştir ve kişi elbette kendini bilir,nefsini bilir. Ona göre davranır.
Zinaya yaklaştırıcı şeyler başlığı altında yüzlerce şey yazabiliriz yada kestirmeden çarşaf-haremlik selamlık der, işin içinden çıkarız. Oysa ki nefs terbiyesi yoksa, maneviyat güçlendirilmemişse, Kuran'dan uzak yaşanıyorsa, hiçbir tedbir çare olamaz.
Zinadan uzak durmanın en önemli ve belki de tek yolu nefsi terbiye etmek, ahlakı güçlendirmek, Kuran'la Kuran yolunda yaşamaktır. Kumaşla mayoyla olmaz bu. İnsanların hayal güçleri de var,onu ne yapacağız?
Teyze örneğiniz de pek hoş değil. Aslında onu silseniz daha şık olur diye düşünüyorum.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
Zina iki tarafın karşılıklı rıza gösterip isteyerek gerçekleştirdiği cinsel ilişki \eylemdir.Bir taraf istemediği halde öteki taraf isteyip zorla yapılan cinsel ilişki tecavüzdür.
Zinaya yaklaşmak ne demek ;her iki tarafın da rıza gösterip evlilik dışı ilişkide bulunmaya zemin oluştuşturması demek.
Zinayı meydana getirecek zemin oluşturmak öyle tek tarafın istemesiyle olmuyor.Kadın ne yaparsa yapsınn karşısındaki onu istemiyorsa o kişiyi razı edip birlikte olamaz.Öyleyse iki tarafta zina etmeyi isteyecek ,,,işte bu iki tarafın sarılıp öpüşmesi birbirlerine dokunması zinaya yaklaşmaktır.
Mayosunu giymiş ailesiyle denize giden kadına bakıp o kadını bir erkeğin arzulaması zinaya yaklaşmak değil tecavüze yaklaşmaktır.Çünkü o kadın o adamın varlığının bile farkında değil kocasıyla çocuklarıya denize giriyor güneşleniyor.
Şimdi o adamın şehvetinden dolayı kadını zinaya yaklaşmış sayıp, kadına astronot kıyafeti giydirip denize gir diye dayatma adil mi?
Hele hele bu kadına zinaya yaklaşmıştır isnadı yapmak??? efrayim kardeş sağolsun zinaya ilişkin ayetleri yazmış iletisinde.bakın ne Kuran ne diyor o ayetlerde zina isnadı yapanlar hakkında.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Zinadan uzak durmanın en önemli ve belki de tek yolu nefsi terbiye etmek, ahlakı güçlendirmek, Kuran'la Kuran yolunda yaşamaktır. Demişsiniz ve benim örneklerimi de konuyla alakası yok demişsiniz.
Ahlakı güçlü ve nefsini terbiye eden iki sanatçı, sanaatını icra etmek için elbisesiyle yatağa girip, kalplerini bozmadan, sevişip cinsel yakınlaşma olmadan sahneyi tamamlıyor, zinaya hiç yaklaşmıyorlar.Bu örneklemede mi olmadı?
Benim verdiğim örnekler konunun özü örneklerdir. Teyze örneğini başınızı kuma gömmeyin diye bilerek verdim.
Mayosunu giymiş ailesiyle denize giden kadına bakıp o kadını bir erkeğin arzulaması zinaya yaklaşmak değil tecavüze yaklaşmaktır.Çünkü o kadın o adamın varlığının bile farkında değil kocasıyla çocuklarıya denize giriyor güneşleniyor. Demişsin
Mubarek kardeşim. Allah'ın güneşinden yararlanıp, her tarafını bronzaştıran bu hanım, avuç içi bir bez parçası ile neyini kimden koruyor? Bıraksın o bölgelerde bronzlaşsın.
O kadın o adamın varlığının farkında değilse, çıplak güneşlenirse de farkında olmayacaktır.
Mayolu kadın ile mayosuz kadın arasındaki fark , mayolu erkek ile mayosuz erkek arasındaki fark nedir? Bunun ölçüsü nerede başlar nerede biter? Bunları açıkça, mantıklı ve makul kurani şekilde açıklarsanız memnun kalacağız.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam kardeş
kuranen bakmayıp kişisel gürüşlere göre yorum getiren kadına zina isnad eden sizsiniz.Ayetleri yazdık.Örtünmenin asgarisinin ne olduğunu ayete göre yazdık.Ama anlaşılan o ki önemsemiyorsunuz. Ben daha size ne yazayım.Kafanızda soru işareti kalıyorsa nedenini düşünün.benim yazdıklarım mı soru işareti bırakıyor ... yoksa sizin duymak istediklerinizin yazılmamış olmaması mı?
Allah ayetinde size çirkin yerlerinizi örtecek giysi indirdik demiş cinsel organınızı sakının koruyun demiş Allah nazarında en güzel giyisi takva giyisisidir diyerek davranış ve hareketlerdeki ölçüye dikkat çekilmiş.
Müzakerenin başından beri çıplak gezmenin mayosuz gezmenin hükmünden soruyorsunuz.Ayet yazıyoruz Allah çıplaklığı yasaklamış cinsel organları ört koru demiş diyoruz ama nafile ..
Neyse ben gerçekten yoruldum ,,,,artık bu başlık altında müzakere yapmak istemiyorum.
Selametle
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma