HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
şeyma
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 03 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 179
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı şeyma

Hasan Akcay Yazdı:



Böylece göğüs te tıpkı saç, göbek ve sırt gibi
kapalı ziynet yeri haline geliyor.

İyi ama o zaman da saç ne ise göğüs o olmuyor mu? Öyle ya ikisi de kapalı; ikisi de görünenlerin dışında. Ayette sayılan yabancı erkeklere artık ikisi de açılabilir...

Göğsün, memelerin o yabancı erkeklere açılması sakıncasızdır... 

Sahi Allah ne diyor; ziynetler mi açılabilir diyor ziynet yerleri mi? Yeri memelerin üzeri olan uzun kolye mi memeler mi?

Bütün bu kafa karışıklığının lüzumu var mı?

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Selam;

Eğer göğüsün ayette sanılan yabancı erkeklere açılması sakıncasız ise,sizin dediğiniz anlamda olay takı teşhirciliğini önlemek ise amaç buysa,o zaman görünmeyenlerin dışında olan yerler kol,bacak,parmak vs.gibi bölümlerde de ziynetin yani altın,platin,gümüş vs.kıymetli madenlerin de takılması yasak olmalı değil midir?Yani boyna takılan uzun kolye ile bileğe takılan bilezik ya da parmağa takılan yüzüğün de aynı anlamda takı teşhirciliğine giriyor olması gerekmez mi?

Ya da ben defalarca okumama rağmen hala tam bir bilgi sahibi olabilmiş değilim,kendimi zorluyorum ama hala anlayabilmiş değilim.Kafam çok karıştı bu konuda.



__________________
FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Yukarı dön Göster şeyma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: şeyma
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

inanan kadın yaka yırtmacını imamın yanında açsada fuhuşa davet etmez.

Yaka yırtmacını değil, göğüs yırtmacını. Lütfen. Göğüs yırtmacının altında memeler var; ki Türkiye'deki örfe göre avrettir.

İnanan kadın, bir imamın yanında göğüs yırtmacını açıp ona memelerini gösterirse adamın şehveti uyanır mı uyanmaz mı, adam bunu cinsel ilişkiye davet sayar mı saymaz mı?

Şehevî açıdan imam ne ise erkek hizmetçi odur. Yani yukardaki soru erkek hizmetçi hakkında da geçerli: 

İnanan kadın, erkek hizmetçisinin yanında göğüs yırtmacını açıp ona memelerini gösterirse adamın şehveti uyanır mı uyanmaz mı; adam bunu cinsel ilişkiye davet sayar mı saymaz mı?

Bu bir.

İkincisi, Allah inanan kadının Nûr 31'de listelenen müstesna kişilerden başkasına göğüs denen ziynetini açmasını yasaklıyor; demek ki sakınca var. Ama siz sakınca yok diyorsunuz. Farkında mı değilsiniz?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

sevgili hasan akçay yaka açığını kapatmanın neden kapalı olan gögüsleri daha düzgün bir şekilde kapatma olarak düşünemiyorsunuz. anlamadım gitti..

selam ve dua ile..

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Hasan Akcay Yazdı:

inanan kadın yaka yırtmacını imamın yanında açsada fuhuşa davet etmez.

Yaka yırtmacını değil, göğüs yırtmacını. Lütfen. Göğüs yırtmacının altında memeler var; ki Türkiye'deki örfe göre avrettir.

İnanan kadın, bir imamın yanında göğüs yırtmacını açıp ona memelerini gösterirse adamın şehveti uyanır mı uyanmaz mı, adam bunu cinsel ilişkiye davet sayar mı saymaz mı?

Şehevî açıdan imam ne ise erkek hizmetçi odur. Yani yukardaki soru erkek hizmetçi hakkında da geçerli: 

İnanan kadın, erkek hizmetçisinin yanında göğüs yırtmacını açıp ona memelerini gösterirse adamın şehveti uyanır mı uyanmaz mı; adam bunu cinsel ilişkiye davet sayar mı saymaz mı?

Bu bir.

İkincisi, Allah inanan kadının Nûr 31'de listelenen müstesna kişilerden başkasına göğüs denen ziynetini açmasını yasaklıyor; demek ki sakınca var. Ama siz sakınca yok diyorsunuz. Farkında mı değilsiniz?

Sevgi ile, Hasan Akçay

 

 

 

 

Selam,

Ben diyorumki yaka yırtmacı açık kadının imam yanında durması fuhuşa davet değildir.siz diyorsunuz yaka yırmacını açıp göğüslerini çıkarıp imama gösterirse fuhuşa davet olmazmı?

 

Evet olur.Bir kadın yaka yırtmacından göğüsleri fora dışarı çıkarıp göteriyorsa bu fuhuşa apaçık davettir.Davettirde bu ayetle ve konumuzla alakası nedir anlamış değilim.

 

Ben size diyorumki bu ayetteki yaka yırtmacı örtülecek yasağının gerekçesi fuhuşu önlemektir veya iffetli bilinmek içindir veya zinadan uzak kalmak içindir vs vs yorumlar sizin ortaya sürüdğünüz yorumlardır,

bu ayetteki yasağa neden bulup bu nedenin hesabını bana neden soruyorsunuzki?

TEKRAR nur 31de Allah örtünüzü listede sayılanlar müstesna yaka yırtmacı üzerine salın ziynetlerinizi örtün demiştir.buradaki ziynet nedir?

ayete sorarsanız ayet size yaka yırtmacından görünen cevabını verir.

yaka yırtmacından görünen zinet süs nedir? diye tekrar sorarsanız

Size verilen cevap o yırtmaçtan görünen göğüs çatalı olur.

 

Demkki örtüyü salıp örtülecek yer yaka yırmacı örtülmesi istenen yer göğüs çatalı.

Şimdi bu ayete göre kadın yaka yırtmacına saldığı örtüsünü kaldırıp atarsa ortaya çıkan ve nur 31ddeki listedekilere açılabilecek olan nedir?sizin bahsini ettiğiniz gibi göğüslermidir? yoksa yaka yırtmacı ve oradan görünen göğüs çatalımıdır?

elbette yaka yırtmacıdır.ve o elbisenin yaka yırtmacından görünen göğüs çatalıdır.

Siz bu ayette hitap edilen kadını çıplak olarak algılıyorsunuz ve yaka yırtmacı üzeirne vurulan örtüyle o kadının giyinik hale dönüştüğünü var sayıyorsunuz.

Olabilirmi böyle bişey?

olamaz.Çıplak olan bedende yaka yırtmacından bahsedilemez.Yaka yırtmacından bahsedebilmeniz için o kadının üzerinde yaka yırtmacı olan bir giyisi olmak zorundadır.

bu ayette süs olarak işaret edilen kadının tek yeri budur.bunun dışında birileri kalkıp kadının kolları bacakları göbeği baldırı saçları kulakları ayakları parmakları vs de ziynettir derse bunu nasıl dediğine ayetten delil getirmelidir.

Size bir kez daha soruyorum nur31deki zineti takı olarak alıyorsunuz ve örtülmesi istenen şey yaka yırtmacında takılı duran kolyedir diyorsunuz.

Bende diyorumki madem bu kolye o halde araf 30 ve 31 takılması herkes yanında serbest olan kolye nur31 le neden yasaklansın size göre nur31 araf 30 ve 31i nesh mi ediyor?

yok eğer buradaki takı yasağı değil aşırıya kaçılmış takı teşhiri diyorsanız takı teşhiri söylemi vucudun her yanına takılan her türlü takıyıda bu teşhir içine alır.Birini takılarını teşhir etme dediğinizde o kişi sadece kolyesini teşhir etmeyeceğini mi anlar yoksa bileziğini yüzüğünü kemerini tokasını küesini vs tüm takılarını mı anlar?

Sizin bu konudaki takının  teşhiri söyleminiz anlam değiştirip kolye teşhirinemi dönüştü yoksa?Ayet yaka yırtmacına işaret ediyor o halde yaka yırtmacında takılı olan kolyedir zincirdir yasak olan KOLYE TEŞHİRİMİDİR?

 araf 30 ve 31de serbest bırakılan takılardan kolye nur31le cımbızlnıp saklanmasımı istenmiş?

 

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Eğer göğüsün ayette sanılan yabancı erkeklere açılması sakıncasız ise (şeyma)

Sayın şeyma, "Göğsün ayette sayılan yabancı erkeklere (örneğin erkek hizmetçiye) açılmasında sakıca yok!" diyenler benim fuhuş tellalı adını taktığım tesettürcü ulemadır. 

Sakınca bal gibi var, efendim. Örneğin göğüs ziynetinin listede bulunmayan imama açılması ne kadar sakıncalıysa listede bulunan erkek hizmetçiye açılması da o kadar sakıncalıdır. Şehevî bakımdan ikisi de bir.

İmamla erkek hizmetçi arasında ne zaman fark ortaya çıkar? Ayette anılan ziynetlerin vücut değil takı olması durumunda. Bu forumda benim anlattığım bu.

"Bu forumda benim anlattığım" demem şu yüzden:

Bu görüş benin icat ettiğim bir şey değil. Pek çok ilahiyat bilimcisi bu görüşteler. Yazdıkları kitaplarda ve yeri geldikçe verdikleri demeçlerde bu gerçeği dile getiriyorlar.

görünmeyenlerin dışında olan yerler (yani görünen yerler olan) kol, bacak, parmak vs.gibi bölümlerde de ziynetin yani altın, platin, gümüş vs.kıymetli madenlerin de takılması yasak olmalı değil midir?

Allah görünen yerlerin takılarını da görünmeyen yerlerin takılarını da helal kılıyor. Örneğin göğüsleri aşıp ta göbeğe ulaşan uzun kolye de serbest yüzük te. O uzun kolye teşhircilik diye algılanabileceği için istisnalar listesindeki kimselerden başkasına açılmayacak. Çünkü teşhircilik diye algılayabilecek konumda olanlar onlar. Listedekiler ise  onun teşhircilik olmadığını bilecek konumdadır; onlara açılmasında sakınca yok.

bileğe takılan bilezik ya da parmağa takılan yüzüğün de aynı anlamda takı teşhirciliğine giriyor olması gerekmez mi?

Evet. Ama teşhircilik şartına bağlı olarak. Yani Yüce Allah'ın yasakladığı şey takılar değil takı teşhirciliğidir (Nûr 60). Takılar  bilek, parmak, kulak gibi görünen yerlerde olsa da takı teşhirciliği yasak.

Bir kadan on parmağının onuna da yüzekler takıp ortalarda dolaşırsa takı teşhirciliği yapmaktadır. İşte Nûr 60'a göre bu, yasak. 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

Hasan Akçay Yazdı....

Sayın şeyma, "Göğsün ayette sayılan yabancı erkeklere (örneğin erkek hizmetçiye) açılmasında sakıca yok!" diyenler benim fuhuş tellalı adını taktığım tesettürcü ulemadır. 

Sakınca bal gibi var, efendim. Örneğin göğüs ziynetinin listede bulunmayan imama açılması ne kadar sakıncalıysa listede bulunan erkek hizmetçiye açılması da o kadar sakıncalıdır. Şehevî bakımdan ikisi de bir.

Hasan bey.. halen gögüsleri açmaktan bahsediyorsunuz ayette bahsedilen yaka açıklarını örtmek yaka açığını örtüyorsa ordan aşağısı zaten kapalı bunu niye anlamıyorsunuz

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

Selam Mindar,

Yine yaka açığı demişsin, Hasan Kardeşten önce ben ikaz edeyim.:)

Ordan aşağısı zaten kapalı diyorsun. Kapalı ama neden? Allah'ın emri gereği mi, örf gereği mi? Anlatılmak istenen bu.

Senin anlatımın açısından düşündüğümde şu soru geliyor aklıma. Tamam göğüs kapalı, peki kollar,bacaklar? nereye kadar kapalıymış bu ayet indiğinde kollar? Bunu bilmenin imkanı yok, peki imkanı yok da gereği var mı bunu bilmenin? Ayette sınırları belirli bir kıyafet tipi olsa, bunun açık olarak belli olması gerekmez miydi?

Esasen savana ve hasan Kardeşlerimin yazılarını dikkatle takip ediyorum. Bu açıdan, Hasan Akçay Kardeşten, ziynetlerle ilgili savananın sorusunu yanıtlamasını rica ediyorum.

Saygıyla.

Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
barış
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 13 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 339
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı barış

ordan aşağısı zaten kapalı, dediğimiz zaman, zaten baş ta kapalı dememiz gerekir ve başörtüsü de ayette bize farz kılınmış olur. Bu mantığı yürüteceksek, başörtüsü de farz olmalı değil mi?
Yukarı dön Göster barış's Profil Diğer Mesajlarını Ara: barış
 
mindar
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 kasim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 373
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı mindar

hayır başörtüsü ile alakalı bişey yok orda ..

neyse ne söylesem uzlaşamayacağız çünkü bu bir yorum meselesi ben yaka açığını kapatarak yaka açığında gözüken gögüslerin kapanması gerektiğini dikkat çekmiş diyorum ama siz halen kollara bacaklar diyosunuz kollar bacaklara dair bişey yok ama benim burdan anladığım cinsel uzuvlara gögüslerde eklenebilir çünkü kadın için buraya vurdu yapılmış...

hemen şimdi gögüsler dersek ozaman hizmetçilere açabiliriz diceksiniz. hayır alakası yok ben zaten gögüsler kapalı diyorum sadece gögüslerin üzeri yakalar yani kadınların süsleri için oraya genelde açtıkları için allah o kısmında saydıklaarının dışında örtülmesini istiyor...

ne yani siz gögüsler değil takılarmı örtülmesi gerekir diyosunuz.???

Yukarı dön Göster mindar's Profil Diğer Mesajlarını Ara: mindar
 
şeyma
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 03 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 179
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı şeyma

Benim anladığım,tabi önemli olan benim anladığım değil,genel geçer kabul olan bir görüştür ama,Savananın dediği gibi ziynetten kasıt yaka yırtmacından görünen göğüs çatalıdır.Eğer ayette zinetten ten kasıt kolye ise "başörtülerini yakalarının üzerine salsınlar" dan lafzından ben göğüs çatalının görünmesine neden olacak kadar uzun kolye yi anlarım.Eğer bu kadar uzun kolye takılıyorsa muhtemelen göğüs çatalı görünecektir ve Allah bu sebeple örtüyü yaka üzerine vurun demiştir.Eğer kolye yasak olmuş olsaydı araf 31ve araf 32deki takılar helal değil haram olurdu.Ayetin sondan bir önceki cümlesinde ise,"gizledikleri zinetler bilinsin diye,ayaklarını yere vurmasınlar" diyor.Çünkü ayaklar yere vurulunca doğal olarak erkek kadının göğsüne doğru bakacaktır.Ve de kolye uzunsa göğüs çatalına kadar görünecektir.Bence iste yasaklanan budur.Saklanması istenen kolye nin nedeni göğüs çatalının görünmesini önlemektir.Kuran evrensel bir kitap ise,Senegal deki mümine kadının üstsüz dolaşması,örfe uygun olarak dolaşması diğer müminleri/mümineleri bağlamaz.



__________________
FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Yukarı dön Göster şeyma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: şeyma
 

<< Önceki Sayfa 12 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats