Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Hasan Akcay Yazdı:
inanan kadın yaka yırtmacını imamın yanında açsada fuhuşa davet etmez.
Yaka yırtmacını değil, göğüs yırtmacını. Lütfen. Göğüs yırtmacının altında memeler var; ki Türkiye'deki örfe göre avrettir.
İnanan kadın, bir imamın yanında göğüs yırtmacını açıp ona memelerini gösterirse adamın şehveti uyanır mı uyanmaz mı, adam bunu cinsel ilişkiye davet sayar mı saymaz mı?
Şehevî açıdan imam ne ise erkek hizmetçi odur. Yani yukardaki soru erkek hizmetçi hakkında da geçerli:
İnanan kadın, erkek hizmetçisinin yanında göğüs yırtmacını açıp ona memelerini gösterirse adamın şehveti uyanır mı uyanmaz mı; adam bunu cinsel ilişkiye davet sayar mı saymaz mı?
Bu bir.
İkincisi, Allah inanan kadının Nûr 31'de listelenen müstesna kişilerden başkasına göğüs denen ziynetini açmasını yasaklıyor; demek ki sakınca var. Ama siz sakınca yok diyorsunuz. Farkında mı değilsiniz?
Sevgi ile, Hasan Akçay
|
|
|
Selam,
Ben diyorumki yaka yırtmacı açık kadının imam yanında durması fuhuşa davet değildir.siz diyorsunuz yaka yırmacını açıp göğüslerini çıkarıp imama gösterirse fuhuşa davet olmazmı?
Evet olur.Bir kadın yaka yırtmacından göğüsleri fora dışarı çıkarıp göteriyorsa bu fuhuşa apaçık davettir.Davettirde bu ayetle ve konumuzla alakası nedir anlamış değilim.
Ben size diyorumki bu ayetteki yaka yırtmacı örtülecek yasağının gerekçesi fuhuşu önlemektir veya iffetli bilinmek içindir veya zinadan uzak kalmak içindir vs vs yorumlar sizin ortaya sürüdğünüz yorumlardır,
bu ayetteki yasağa neden bulup bu nedenin hesabını bana neden soruyorsunuzki?
TEKRAR nur 31de Allah örtünüzü listede sayılanlar müstesna yaka yırtmacı üzerine salın ziynetlerinizi örtün demiştir.buradaki ziynet nedir?
ayete sorarsanız ayet size yaka yırtmacından görünen cevabını verir.
yaka yırtmacından görünen zinet süs nedir? diye tekrar sorarsanız
Size verilen cevap o yırtmaçtan görünen göğüs çatalı olur.
Demkki örtüyü salıp örtülecek yer yaka yırmacı örtülmesi istenen yer göğüs çatalı.
Şimdi bu ayete göre kadın yaka yırtmacına saldığı örtüsünü kaldırıp atarsa ortaya çıkan ve nur 31ddeki listedekilere açılabilecek olan nedir?sizin bahsini ettiğiniz gibi göğüslermidir? yoksa yaka yırtmacı ve oradan görünen göğüs çatalımıdır?
elbette yaka yırtmacıdır.ve o elbisenin yaka yırtmacından görünen göğüs çatalıdır.
Siz bu ayette hitap edilen kadını çıplak olarak algılıyorsunuz ve yaka yırtmacı üzeirne vurulan örtüyle o kadının giyinik hale dönüştüğünü var sayıyorsunuz.
Olabilirmi böyle bişey?
olamaz.Çıplak olan bedende yaka yırtmacından bahsedilemez.Yaka yırtmacından bahsedebilmeniz için o kadının üzerinde yaka yırtmacı olan bir giyisi olmak zorundadır.
bu ayette süs olarak işaret edilen kadının tek yeri budur.bunun dışında birileri kalkıp kadının kolları bacakları göbeği baldırı saçları kulakları ayakları parmakları vs de ziynettir derse bunu nasıl dediğine ayetten delil getirmelidir.
Size bir kez daha soruyorum nur31deki zineti takı olarak alıyorsunuz ve örtülmesi istenen şey yaka yırtmacında takılı duran kolyedir diyorsunuz.
Bende diyorumki madem bu kolye o halde araf 30 ve 31 takılması herkes yanında serbest olan kolye nur31 le neden yasaklansın size göre nur31 araf 30 ve 31i nesh mi ediyor?
yok eğer buradaki takı yasağı değil aşırıya kaçılmış takı teşhiri diyorsanız takı teşhiri söylemi vucudun her yanına takılan her türlü takıyıda bu teşhir içine alır.Birini takılarını teşhir etme dediğinizde o kişi sadece kolyesini teşhir etmeyeceğini mi anlar yoksa bileziğini yüzüğünü kemerini tokasını küesini vs tüm takılarını mı anlar?
Sizin bu konudaki takının teşhiri söyleminiz anlam değiştirip kolye teşhirinemi dönüştü yoksa?Ayet yaka yırtmacına işaret ediyor o halde yaka yırtmacında takılı olan kolyedir zincirdir yasak olan KOLYE TEŞHİRİMİDİR?
araf 30 ve 31de serbest bırakılan takılardan kolye nur31le cımbızlnıp saklanmasımı istenmiş?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
|