Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam
Araf 31 ve 32 sebebiyle, aiynetin takı anlamında kullanılmamış olma durumu var. O zaman da benim aklıma takılan soru şu; ziynetlerden kasıt göğüs yırtmacından görünen göğüsler ise, neden böyle denmemiş de ziynet denmiş?(barış)
Bu sorunuzun cevabını ancak Allah bilir.ancak kuranda ziynetin ne anlamlara geldiğine ve arapların ziynete ne anlamlar yüklediğine ilişkin dost1 e ait aşağıdaki çalışmayı okumanızı tavsiye ederim
Ziynet; Kur’an dilinde, güzelleştirmeye, güzel ve çekici göstermeye, hoşlanacak hâle getirmeye yarayan süs demektir.
Nitekim dinimizde de bir takım süs eşyalarına “ziynet eşyası” denilmektedir.
Ziynet Kur’an’da hem olumlu hem de olumsuz olarak bu anlamda kullanılmıştır.
En’âm; 43:” …ve zeyyene lehümüşşeytanu ma kânu ya'melun;”
Enfal; 48:” Ve iz zeyyene lehümüş şeytanü a'malehüm…”
Bu ayetler; Şeytanın, inkârcılara, kendi kötü amellerini güzel-hoş gösterdiğini bildirmektedir.
Kasas; 79:” Feharece alâ kamihi fiy zinetih…”
Karun’un, kavminin karşısına ziyneti ile çıktığını bildiren bu ayet, “Ziynet”in olumsuz anlamda kullanılışına birer örnektir.
Alemlerin Rabb’i olan Yüce Allah:
Hucurat; 7:”… lakinnAllahe habbebe ileykümül iymane ve zeyyenehu fiy kulubiküm…”
İmanı müminlere sevdirerek kalplerini süslediğini;.
Fussılet; 12:”… ve zeyyennes Semaed dünya Bi mesabiyha ve hıfza…”
Mülk; 5:” Ve lekad zeyyennes semaeddünya bimesabiyha…”
Bu iki ayette gökyüzünün kandillerle süslendiğini;.
Ta Ha; 59:” Kale mev'ıdüküm yevmüzziyneti…”
Musa peygamberin ,Firavun’un büyücüleriyle buluşma gününün “ziynet günü” olmasını istediğini bildiriyor.
Yukarıdaki dört ayetde de “ziynet” olumlu anlamda kullanılmıştır.
Kehf; 46:”El malu vel benune ziynetül hayatid dünya…”
“Mal ve oğullar dünya hayatının süsüdür.”
Bu ayet de, hem ziynet sözcüğünün kapsamını belirtmekte ve hem de Arapların ziynet sözcüğüne nasıl bir anlam yüklediğini en iyi şekilde anlatmaktadır.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
|