Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bak müceddid kardeş her hadisci zihniyetin başvurduğu en son temel soru
Kuranı da, bu hadisi uyduruyor dediğiniz kişiler yazdı nerden biliyorsunuz kuranın doğru olduğunu, ya yanlış yazdılarsa diyorsun
Allah diyorki Kuran eğer o bir kul yazımı olsa idi, onda bir sürü çelişkiler görürdünüz, diyor...
Çelişki yok
Eski kavimlerin tarihinden bahsediyor
Günümüzde Kuranın anlattığı tarih olaylarının gerçekliği anlaşılıyor.
Onun dşında bir sürü bilgi veriyor Kuran; Fen Coğrafya Matematik gibi ilimlerde doğru bilgiler veriyor..
Bunu da bırak , Kuran senin hadis yazıcılar tarafından yazıldı diye yanlış diyelim
O zaman inanmayız Kurana
Ama Allahın insana vermiş olduğu bir fıtrat var bu fıtrat aklın yerinde ise sana nerdeyse herşeyi nasıl yapman gerektiği hakkında bilgi ve ipuçları verir.
Ve şuda var ben kuranın sonradan değil direk Peygamber tarafından yazıldığına inanıyorum sıcagı sıcağına yani...
Ve size bir söz.:
Sırf hadisleri doğru çıkarmak için kuranın doğru olduğuna nasıl inanıyorsunuz dedin...
Mütevatir: Yalan üzerine birlesmesi aklen imkansiz olan bir grup insanin rivayet ettigi hadisdir. Bu sart her tabakada tahakkuk etmelidir. Mütevatir hadise "kesin" gözü ile bakildigindan inkari tehlikeli görülmüstür. Mamafih mütevatirlerin sayilari pek azdir.
daha önce hadisin neye dendiği konusunda maddeler sıralamıştım..
hasanöktem demiş :ve kendilerince en doğru gördükleri hadisleri seçtikleri söylenir.
İddia batıldır..Muhaddisler en doğru gördüklerini değil en sahih gördüklerini tercih etmişlerdir.. Sizin düşündüğünüz gibi Doğruluk sınaması yapmamışlardır nitekim onlar doğruluk sınaması yapsaydı bugün siz habire bu hadis niye böyle bu hadis niye böyle diye konuşmazdınız..Mucizeler ile ilgili hadisler çok onlar kendilerince doğruyu alsalardı..Kaç mucize hadisi olurdu ?
İnanmak için aklı bertaraf etmek lazım...Akıl bir yerden sonra çıkmaza götürür...Doğru bilgi ancak tanrı (Allah) kaynaklıdır..Ancak doğru bilgiye onla ulaşılır (Entuisyonizm, Bergson,Ebu Hamid Muhammed el-Gazzali )
İddianız ''hadisleri seçtikleri söylenir.''.Allah allah.Kendi doğrularınca hemde.. bu çok büyük bir iddia (iftira)
Hadis eşitir sünnet mantığı genel kabuldur..Bunların arasındaki ilişki içlem ,kaplam ilişkisidir..Her hadis sünnet değildir..Kıyamet ile alakalı hadisler sünnet olamaz..Dar mana da eşittir denebilir..Ben şimdi burada genişce hadis sünnet kavramları ile ilgili bir yazı asamam isteyen zaten bulur okur..
hasanoktem demiş :
Hadis'in '' söz '', ''haber '' manasına geldiğini ; Sünnet'in ise izlenen yol , adet, alışılmış yol '' manasına geldiğini daha ilk iletilerimizde de açıkça belirttik.okumadınız mı yoksa ? '' Peygamber suyu üç yudumda içtiğini gördüm '' cümlesi sözkonusu hadis kitaplarında Sevgili Peygamberin sünneti olarak geçmiyor mu? geçmiyorsa geçmediğini söyleyin... şayet geçiyorsa bunun anlamı :gerçekten her gün başına 200 'den fazla hadis iddiası düşmektedir. herhalde matematik bilimini de inkar etmiyeceksiniz artık? ( yukarıda detaylı açıklama var , bir defa daha bakar mısın? )
ve soruyorum : geçiyor mu ? geçmiyor mu ?
Su içmenin adabı diye bir başlık açılır orada bu hadise yer verilir..Efendimiz böyle içmişti denir..Biz de o böyle içtiyse bizde içeriz deriz..Uygularız.A'dan Z'ye herşey ile uymak için bu sünnet midir sünnettir lakin mustehap olan sünnetlerdir...
neyin davasını güdüyorsun yazında ?
hatta toplayanlardan bazıları '' nerede insanların işine yarayan güzel bir söz bulursak başına Peygamber dedi ki demekten korkmayın '' dediği de vakidir
Getir birader kim o getir kaynağını bulalım öğrenelim..Bir adam böyle bir şey yapacak bunca insan da böyle birinin dediklerine inanacak Getir birader merak ettim o vaki olan durumu ?
Katılma Tarihi: 27 mart 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
mindar Yazdı:
Selam
Bak müceddid kardeş her hadisci zihniyetin başvurduğu en son temel soru
Kuranı da, bu hadisi uyduruyor dediğiniz kişiler yazdı nerden biliyorsunuz kuranın doğru olduğunu, ya yanlış yazdılarsa diyorsun
Allah diyorki Kuran eğer o bir kul yazımı olsa idi, onda bir sürü çelişkiler görürdünüz, diyor...
Çelişki yok
Eski kavimlerin tarihinden bahsediyor
Günümüzde Kuranın anlattığı tarih olaylarının gerçekliği anlaşılıyor.
Onun dşında bir sürü bilgi veriyor Kuran; Fen Coğrafya Matematik gibi ilimlerde doğru bilgiler veriyor..
Bunu da bırak , Kuran senin hadis yazıcılar tarafından yazıldı diye yanlış diyelim
O zaman inanmayız Kurana
Ama Allahın insana vermiş olduğu bir fıtrat var bu fıtrat aklın yerinde ise sana nerdeyse herşeyi nasıl yapman gerektiği hakkında bilgi ve ipuçları verir.
Ve şuda var ben kuranın sonradan değil direk Peygamber tarafından yazıldığına inanıyorum sıcagı sıcağına yani...
Ve size bir söz.:
Sırf hadisleri doğru çıkarmak için kuranın doğru olduğuna nasıl inanıyorsunuz dedin...
yazık bu düşünceye......
Selam Ve dua ile
Bismillahirrahmanirrahim
ve aleykum selam..Kuranı hadis uyduruyor dediğiniz insanlar yazıyor diye bir iddiam yok cahillerin iddiasıdır o .bu bir
İkincisi : Kuran bir Zeyd Bin sabit tarafından toplanmıştır..Kuranın cem edilişini oku bir müslüman (hemde hanif olanından).Cem olayı bayağı bir tafsilatlıdır..
üçüncüsü: Kuranın ilmi fenni ictimai tarihi belgeleri dost düşman gavur müslüman herkes tarafından kabul görmüş..
Cehalet sergiliyorsun kardeşim özür dileyerek söylüyorum ..Dediğin ayet muşriklere inmiştir..Ki biz zaten kabul etmişiz de bir benzerinin yapamazlar çelişkiler çıkar (Bakınız Museyleme'nin sahte ayetleri sureleri )..Bütün dünya bir olsun gene yapamaz..Lakin bunu Arapca bilmeyen arap gibi düşünmeyen de anlayamaz..
Bütün olarak ele almayacaksın kardeşim yazarken pek ala değiştirebilirdiler kuranı diyorum ben senin iddia ettiğin gibi son dedikleri ilk dedikleri masalı gütmüyorum
dördüncüsü :
Ama Allahın insana vermiş olduğu bir fıtrat var bu fıtrat aklın yerinde ise sana nerdeyse herşeyi nasıl yapman gerektiği hakkında bilgi ve ipuçları verir.
evet kardeşim çok güzel bir cümle..Ki biz ipucularımızı almışız konuşuyoruz..
Beşincisi :
Ve şuda var ben kuranın sonradan değil direk Peygamber tarafından yazıldığına inanıyorum sıcagı sıcağına yani...
Sen inanmaya devam et..Bana da peygamberin mushafını göstersene oradan ayetler okumak istiyorum..Bak sıcak sıcağına olacak ama..!
Sen böyle düşünedur oryantalist zihniyet kuranı nasıl didik ediyor çamur atmak için nasıl çalışıyor görme bilme okuma da güzel kardeşim zira inandığın neyse onun hükmünü göreceksin..
Sırf hadisleri doğru çıkarmak için kuranın doğru olduğuna nasıl inanıyorsunuz dedin...
yazık bu düşünceye......
Ben bilgini ölçüyorum kardeşim..Şayet itikatın sağlam olsaydı bana tokat gibi bir cevap asardın.Ben de eyv..Haklısın benim niyetim buydu Rahman razı olsun derdim..
Yazık bir düşünce varsa ilimsizlik ve cehalet..Asla ve kat'a biz bir şeyleri ve birilerini övmek için konuşmuyoruz biz sadece hakikatı konuşuyoruz...Hadisleri doğru çıkarmak gibi bir çabam yok doğru olanlar doğru yanlış olanlar yanlıştır her dem..
Mütevatir: Yalan üzerine birlesmesi aklen imkansiz olan bir grup insanin rivayet ettigi hadisdir. Bu sart her tabakada tahakkuk etmelidir. Mütevatir hadise "kesin" gözü ile bakildigindan inkari tehlikeli görülmüstür. Mamafih mütevatirlerin sayilari pek azdir.
daha önce hadisin neye dendiği konusunda maddeler sıralamıştım..
CEVAP :
e, yani bu terimlerin anlamını vermekle ne demek istiyorsun? 100 lerce hadis terimi var. bu hadis terimlerini buraya yazmakla ne elde edeceksin ki? çok istiyorsan birkaç yüz tane hadis terimi yazayım buraya. daha önce hadisin ve sünnetin ne demek olduğunu bende yazmıştım. o yazdığıma aykırı bir tarifin yok burada. o halde sanki benim yazdığım tarif yanlışmış gibi davranmanın sana bir faydası olmayacak birader... hadisin ne olduğunu sıralamışmış...
Müceddid Yazmış:
hasanöktem demiş :ve kendilerince en doğru gördükleri hadisleri seçtikleri söylenir.
İddia batıldır..Muhaddisler en doğru gördüklerini değil en sahih gördüklerini tercih etmişlerdir.. Sizin düşündüğünüz gibi Doğruluk sınaması yapmamışlardır nitekim onlar doğruluk sınaması yapsaydı bugün siz habire bu hadis niye böyle bu hadis niye böyle diye konuşmazdınız..Mucizeler ile ilgili hadisler çok onlar kendilerince doğruyu alsalardı..Kaç mucize hadisi olurdu
İnanmak için aklı bertaraf etmek lazım...Akıl bir yerden sonra çıkmaza götürür...Doğru bilgi ancak tanrı (Allah) kaynaklıdır..Ancak doğru bilgiye onla ulaşılır (Entuisyonizm, Bergson,Ebu Hamid Muhammed el-Gazzali )
İddianız ''hadisleri seçtikleri söylenir.''.Allah allah.Kendi doğrularınca hemde.. bu çok büyük bir iddia (iftira)
Selam Müceddid,
yani kendilerince en doğru gördükleri değil de en doğru görmedikleri mi seçilmiş ve kitaplara dercedilmiş ? bu ne biçim mantıktır böyle ? hem ben kendilerince en doğru gördükleri seçilmiş derken , sen en sahih gördüklerini seçtiklerini söylemekle kastettiğin , metin tenkidi yapılmamış ( uygun görülmemiş ) de sadece hadis nakil zincirleri yoluyla gelenler arasında UYGUN OLANLARINI almışlar demek değil midir? peki senin bunu demek istediğini düşünsek bile her ikiside sonuçta hadisleri seçmek değil de nedir? hem sözkonusu yazıda söylenen şey şudur : '' tüm bu hadis kitabı yazarlarının tüm bu hadisleri ezbere bildikleri ve kendilerince en doğru gördükleri hadisleri seçtikleri söylenir '' bu cümle işte bu durumda sayende bir kez daha ispatlanmış oldu. ve ayriyeten de tabiki '' söylenir '' kelimesi kullanılacaktı. çünkü ,korunmamış uyduruk hadislerin intikali '' söylenti '' nin dışında başka hangi kelime ile izah edilebilirdi ki?
Müceddid demiş :
İnanmak için aklı bertaraf etmek lazım...Akıl bir yerden sonra çıkmaza götürür...Doğru bilgi ancak tanrı (Allah) kaynaklıdır..Ancak doğru bilgiye onla ulaşılır (Entuisyonizm, Bergson,Ebu Hamid Muhammed el-Gazzali )
CEVAP :
yazık çok yazık... Yüce Allah müteaddid Ayetlerinde bize aklımızı kullanmamızı , tefekkür etmemizi , aklını kullanmayanların üstüne pislik gönderdiğini emir buyururken, bu arkadaşlar bize ( NEDENSE )aklımızı kullanmamamızı öğütlüyor. ne acip ve garip bir durum... :
10 Yunus 100 :
Allah'ın izni olmadan hiç kimse inanamaz ve ( Allah ) pisliği ( azabı ve rezilliği ) , akıllarını kullanmayanlara verir.
Müceddid yazmış :
hasanoktem demiş :
Hadis'in '' söz '', ''haber '' manasına geldiğini ; Sünnet'in ise izlenen yol , adet, alışılmış yol '' manasına geldiğini daha ilk iletilerimizde de açıkça belirttik.okumadınız mı yoksa ? '' Peygamber suyu üç yudumda içtiğini gördüm '' cümlesi sözkonusu hadis kitaplarında Sevgili Peygamberin sünneti olarak geçmiyor mu? geçmiyorsa geçmediğini söyleyin... şayet geçiyorsa bunun anlamı :gerçekten her gün başına 200 'den fazla hadis iddiası düşmektedir. herhalde matematik bilimini de inkar etmiyeceksiniz artık? ( yukarıda detaylı açıklama var , bir defa daha bakar mısın? )
ve soruyorum : geçiyor mu ? geçmiyor mu ?
Su içmenin adabı diye bir başlık açılır orada bu hadise yer verilir..Efendimiz böyle içmişti denir..Biz de o böyle içtiyse bizde içeriz deriz..Uygularız.A'dan Z'ye herşey ile uymak için bu sünnet midir sünnettir lakin mustehap olan sünnetlerdir...
neyin davasını güdüyorsun yazında ?
CEVAP :
gerçekten cevap vermiş gibi görünerek aslında hiçbir şey demiyen hatta benim dediğimi bu durumda kabul etmiş olduğu halde bir demagoji örneği sergileyerek bir de üstüne soru sorabiliyor. hayret doğrusu.
birader , konuyu unuttun mu yoksa? birkaç ileti evveli idi. gün başına 200 den fazla hadis iddiasının düştüğünü söylemiştik. sende her yazılan hadisi :Örnek : Efendimizin suyu üç yudumda içtiğini gördüm=eşittir bu da hadis demiştin...( diyerek eleştirmiştin) bende sana bu rivayetin hadis kitaplarında geçip geçmediğini, şayet geçiyorsa İDDİAlarının batıl olduğunu ve demek ki bu şekilde / durumda hadis iddialarının çokluğu nedeniyle gerçekten gün başına 200'den fazla hadis düştüğünü söylemiştim. sende cevabi yazınla bu hadisin müstehab sünnetlerden olduğunu ( dolayısıyla hadis kitaplarında mevcut bulunduğunu ) kabul ve benim dediğimi ikrar etmiş , itirafta bulunmuş oluyorsun.şimdi de kalkmış, bütün bu konuşulanları es geçerek diyorsun ki: '' neyin davasını güdüyorsun yazında ? '' e, pes doğrusu ... hem yanlışını itiraf et, hem de hiçbir şey olmamış gibi soru sorarak halini değiştirmeye çalış... kimse görmüyor mu sanıyorsun birader...
Ayette :(nisa 26) Yürıdüllahü
li yübeyyine leküm ve yehdiyeküm sünenellezıne
min kabliküm ve yetube aleyküm vellahü alımün hakım
Cenabı Hakk bizden
öncekilerin sünnetini bize bildiriyor.. Biz kim ? bu ayet iman
edenler diye başlayan evvel ayetlerin devamı ?
Kime sesleniyor ashaba ?
Şimdi eskilerin sünnetini bize bildiren Rabbim Bize de Peygamberin
sünnetini bildiren Ashab, tabiin, .. . . silsilesi ..Demek ki sünnet haktır
sünnete tabi olmak haktır.. Dolayısıyla sünnet inkarı davanız batıldır.. Ortada
bir sünnet kavramı mecburidir..
Selam Müceddid
Yanılgı sarmalındasın malesef.
Yüce Allah bizlere bizden öncekilerin yollarını anlatıyor. Nerede? Kur’anda.
Bizlere Resullerinin ve Son Resulünün yol ve yöntemlerini anlatıyor. Nerede? Yine
Kur’anda.
Kime sesleniyor ashaba (Müceddid) Hayır, yanılıyorsun. Yüce Allah bugün bize
sesleniyor,ölmüş olan ashaba değil. Bize kendi sözüyle, direkt sesleniyor. Bizi
muhatap alıyor, dolaysız olarak bize anlatıyor Resullerinin ve Hz. Muhammed’in
yolunu. Bunu sinderemiyor musunuz?
Evet Sünnete uymak
farzdır. Resullerimizin Kur’anda anlatılan sünnetine. Sadece Hz. Muhammed’in
değil diğer kutlu elçilerimizin de sünnetine.
Müceddid Yazdı:
Ahzab 21 :Yemin olsun,
Allah resulünde sizin için, Allah'ı ve âhiret gününü arzu edenlerle Allah'ı çok
ananlara güzel bir örnek vardır.
ayete bakıldığında :Le kad kane leküm fı rasulillahi
Yazıyoruz ama bakmıyorsunuz,
sadece kayıttan çalıp duruyorsunuz. Hz. Muhammed’de bizim için tabiki güzel
örnekler vardır. Onun ahlakı ve mesajı bizlere “yegane sahih” olarak “en doğru
söyleyen” tarafından Kur’anda apaçık anlatılmıştır. Bilmemiz ve uymamız gereken
de budur.
Yüce Allah Mümtehine 4’te
“İbrahim ve onunla birlikte olanlarda
size güzel bir örnek vardır.” buyurmaktadır. Ve bu güzel örnekliği bizlere
Kur’anda anlatmaktadır. Hz. Muhammed’in güzel örnekliğini anlattığı gibi.
Nasıl ki Hz. İbrahim’e ve
arkadaşlarına uymak onların hadislerine (zaten yok) uymak değildir. Hz.
Muhammed’e uymak da onun adına ölümünden yüzlerce yıl sonra kulaktan kulağa
oyunuyla derlenen laflara ve Arap örfüne uymak değildir.
22:
Müminler, düşman hizipleri gördüklerinde şöyle demişlerdir: "Allah'ın ve
resulünün bize vaat ettiği işte budur. Ve Allah da resulü de doğru
sözlüdür." Bu onların sadece iman ve teslimiyetlerini artırdı.
tahlil :ma veadenellahü ve rasulühu ve sadekallahü ve rasulühu
Allahın
Resulu lafzıyla Allah ve Resulu lafzının farklı tabi meal zihniyeti bunu
görmüyor görmez..
İspatımız budur..Keza
bunun gibi çokça ayetin ispatını yaparız yapıyoruz..Ben yazdıklarımı
okuduğunuza inanmiyorum birader..Alakasız sorular bile geliyor..
Siz bu ayetleri
çarpıyorsunuz..Bizim davamızın hak olduğunu işaret ettik.. Yukardaki izahıma
itiraz edecek varsa buyursun ?
Evet izahınıza itiraz
ediyoruz, ettik. Lütfen forumda biraz gezinin. “Allah’a ve Muhammed’e itaat”
ile “Allah’a ve elçisine itaat” arasında dağlar kadar fark var. Size bir link
vereyim: Allah'a ve Muhammed'e Değil
Müceddid Yazdı:
Yevme tükallebü vücuhühüm
fin nari yekulune ya leytena eta'nellahe ve eta'ner
rasula (ahzab 66)
bu ayetin hükmü şudur.. Allaha
itaat etmeyen kafirdir.. Resule de itaat etmeyen kafirdir..
Dolasıyla İbn-i Abidinin
fetvası ile siz kafirsiniz..
Hangi
Resule itaat etmeyen kafirdir? Kur’andaki Hanif Dinin Resullerine mi, yoksa
uydurulan ŞİRKet Dininin Resulüne mi?
İbni
Abidinin fetvasına göre bizler kafirmişiz:)))
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Kuran Zeyd Bin sabit tarafından toplanmıştır..Kuranın cem edilişini oku bir müslüman (hemde hanif olanından).Cem olayı bayağı bir tafsilatlıdır..
Nereden biliyorsunuz? Yoksa siz,Zeyd Bin Sabit"in asker arkadaşımıydınız?
Kur"an tarih olmuş hadiseler üzerine hüküm yürütmeyi,Hz.Muhammede"e bile yasaklarken,size ve sizin atalarınıza izin mi vermiş?
Ey Muhammed!) Bazıları bilmedikleri şey hakkında atıp tutarak: "Onlar üç kişidirler, dördüncüleri kopekleridir" diyecekler. Yine, "Beş kişidirler, altıncıları kopekleridir" diyecekler. Şöyle de diyecekler: "Yedi kişidirler, sekizincileri kopekleridir." De ki: "Onların sayısını Rabbim daha iyi bilir. Zaten onları pek az kimse bilir. O halde onlar hakkında (Kur'an'daki) apaçık tartışma (yı aktarmak) dan başka tartışmaya girme ve bunlar hakkında onlardan hiçbirine bir şey sorma. 18/22
Allah,tarih olmuş olayları tartışmaktan elçisini men ederken,siz ve atalarınız,14 Asır önce yaşandığını iddia ettiğiniz olaylar hakkında,bu kadar emin,nasıl olabiliyorsunuz? Yoksa,Allah"a dinini sen ve ataların mı? öğretiyor
üçüncüsü: Kuranın ilmi fenni ictimai tarihi belgeleri dost düşman gavur müslüman herkes tarafından kabul görmüş..
Cehalet sergiliyorsun kardeşim özür dileyerek söylüyorum ..Dediğin ayet muşriklere inmiştir..Ki biz zaten kabul etmişiz de bir benzerinin yapamazlar çelişkiler çıkar (Bakınız Museyleme'nin sahte ayetleri sureleri )..Bütün dünya bir olsun gene yapamaz..Lakin bunu Arapca bilmeyen arap gibi düşünmeyen de anlayamaz..
Allah Allah.Hem Kur"an"ın ilmi,fenni,ictimai belgeleri dost düşman,gavur,müslüman herkes tarafından kabul görmüş diyeceksin.Hem de,Kur"an"ı Arapca bilmeyen,arap gibi düşünmeyen anlayamaz diyeceksin.Bu ne perhiz,bu ne lahana turşusu.
Bütün olarak ele almayacaksın kardeşim yazarken pek ala değiştirebilirdiler kuranı diyorum ben senin iddia ettiğin gibi son dedikleri ilk dedikleri masalı gütmüyorum
"Allah zikri biz indirdik ve onu biz koruyacağız demişken," sen kalkmış,yazarken pek ala değiştirebilirlerdi diyorsun.Demek ki,Kur"an"ın değişmemesini sizin atalarınıza borçluyuz! Peki,o zaman,neden ilk mushaflarda olmayan bir çok elif,sonra yazılan mushaflar da var.Hatta ilk mushaflardaki bazı harfler,benzerleriyle yer değiştirmiş.Bunları niye görmemiş atalarınız?
mindar yazdı
Ama Allahın insana vermiş olduğu bir fıtrat var bu fıtrat aklın yerinde ise sana nerdeyse herşeyi nasıl yapman gerektiği hakkında bilgi ve ipuçları verir.
evet kardeşim çok güzel bir cümle..Ki biz ipucularımızı almışız konuşuyoruz..
Sizin aldığınız ip uçlarını ben çok iyi bilirim.Birinci Meclisin İlahiyatcı Mebusları olan atalarınız da ayni ip uçlarını almış olduğu için,Atatürk onlara telefonla nikah kıyılıp kıyılmayacağını sordu.Onlar da paşam bu çok önemli bir soru,buna kolay kolay cevap verilemez dediler.Atatürk"te onlara,o zaman siz istanbula gidiniz,orada geniş bir külliyat var ve bana bir fetva icra ediniz,dedi.Senin ip uçları sağlam ataların,telefonla nikah kıyılıp kıyılmayacağını öğrenmek için,hep birlikte İstanbula gider.Atatürk"te arkadan mecliste hilafeti kaldırır.İnanmazsan,söz konusu mebuslardan biri olan,İlahiyatcı Mahir İz"in hatıratını oku,emi?
Ayrica:Aldığınız ip uçlarının doğru olduğundan eminseniz ve sizde zerre kadar iman varsa,atalarınızdan bazıları gibi,yiğit olun.İskilip Müftüsü akif efendi,şapka giyen gavur olur dediği ve inancından taviz vermediği için,ipe gitti. Çünkü o da sizin ip uçlarınıza göre iman etmişti.Yani o inancının eriydi. Sizin gibi yalaka değildi. Sen bize ip uçlarınızdan söz etme.Biz,sizin ve atalarınızın o ip uçlarının (ki Allah"ın laneti o ip uçlarının üzerine olsun), koca bir imparatorluğu nasıl heba ettiğini çok iyi biliyoruz.Ucu sizde olan ip,Allah"ın ipi falan değil,şeytanın ipi,şeytanın. Bunu o fosilleşmiş orman(kütük) kafana sok.
Beşincisi :
Ve şuda var ben kuranın sonradan değil direk Peygamber tarafından yazıldığına inanıyorum sıcagı sıcağına yani...
Sen inanmaya devam et..Bana da peygamberin mushafını göstersene oradan ayetler okumak istiyorum..Bak sıcak sıcağına olacak ama..!
Andolsun Tur"a.Satır satır yazılmış kitaba,yayılmış ince deri üzerine.52/1-3 .S.Ateş çev.
Ben bu ayeten,Kur"an"ın inzal olurken,ince deriden mamül bir kitaba ,anında yazıldığını ve anında tasnif edildiğini anlıyorum.Sen,Kur"an"ın sonradan yazıldığına ve sonradan tasnif edildiğine ve ataların tarafından korunduğuna dair,zorlama da olsa,bir ayet gösterebilirmisin?
Beni iyi dinle,Bay Fosil.Piri Reisin,ben cizdim dediği dünya harıtası,Hz.Muhammed"e vahyedilen bir harıtadır ve söz konusu harita da deri üzerine çizilmiştir.Söz Konusu harita ile birlikte bir de Mushaf olması gerekmektedir,bizim için hiç önemli de değil ama,vakti gelince,söz konusu mushafın"da bulunacağına inanıyorum.Ayrica,şunu da bil.Hz.Muhammed"e bizzat inzal olan Kur"an bizim elimizde var ve biz onu sıcağı sıcağına okuyoruz. Alemlerin Rabbine Hamdolsun.Yani senin ip uçlarına hiç ihtiyacımız yok.
Sen böyle düşünedur oryantalist zihniyet kuranı nasıl didik ediyor çamur atmak için nasıl çalışıyor görme bilme okuma da güzel kardeşim zira inandığın neyse onun hükmünü göreceksin..
Oryantalist zihniyete ne gerek var. Siz de bu kafalar olduktan sonra.
Sırf hadisleri doğru çıkarmak için kuranın doğru olduğuna nasıl inanıyosunuz dedin.
Ben bilgini ölçüyorum kardeşim..Şayet itikatın sağlam olsaydı bana tokat gibi bir cevap asardın.Ben de eyv..Haklısın benim niyetim buydu Rahman razı olsun derdim..
Sen kimsin ki,bilgi ölçüyorsun? Senin kendi beyninle düşünme hürriyetin bile yokken, başkalarının bilgisini nasıl ölçeceksin? Sen,ancak askeri olduğun ilahlarının istediği kadar ve istediği gibi düşünebilirsin?
"Atalarım isteseydi Kur"an"ı değiştirirlerdi"dedin.Bu sözünü ya geri alacaksın,ya da buraya geleceksin,seninle lanetleşeceğiz.Çünkü ben tam aksini düşünüyorum.Derhal gel ve sözünü geri al,ya da gel lanetleşeceğiz.Aksi takdirde çok ağır yazarım sana bilmiş ol.
İnsanların putları vardır putçukları vardır onları kırmak lazım onları kırmak içinde insanın kendisinin çaba sarfetmesi lazım çaba sarfetmeden Allah İnsana iman nasip etmez..
Çaba sarfetmeden Allah insana aklını kullanmayı ve onunla Allahı anlamayı dünyayı anlamayı nasip etmez..
Katılma Tarihi: 27 mart 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Bismillahirrahmanirrahim..
Hasanoktem demiş :
yani kendilerince en doğru gördükleri değil de en doğru görmedikleri mi seçilmiş ve kitaplara dercedilmiş ? bu ne biçim mantıktır böyle ? hem ben kendilerince en doğru gördükleri seçilmiş derken , sen en sahih gördüklerini seçtiklerini söylemekle kastettiğin , metin tenkidi yapılmamış ( uygun görülmemiş ) de sadece hadis nakil zincirleri yoluyla gelenler arasında UYGUN OLANLARINI almışlar demek değil midir?
Bak birader..Buharinin metodu şudur hadis efendimizin ağzından veyahut ashabının ağzından vs vs. nasıl çıktıysa aynen o şekilde muhafaza etmek..Bunda isnada dikkat etmiştir..Metine dikkat etmiştir..
Hem de ziyadesiyle dikkat etmilşler.. sahihliğnin ölçüsü budur..Uygunluk muygunluk demişsin birader Muhaddisin hadis üzerinde bir fikriyatı varsa o da en sağlam şekilde hadisi tedvin ve tasnifte bulunmak...Ravileri araştırmak kaldı ki ''Hafızası zayıf ravilerin hadisi münker görülmüş'' bana onlarca hadis terimi yazacağına aç bir ''İllet'' nedir hadislerin kusurları nelerdir nasıl belirlenir..ez-Zehebi'nin Mizanını,İbnul Cevzi'nin Mevzuatını oku elbani oku gel konuş..Kendilerince doğru buldukları diye bir mantık olamaz..Kriterlere uyan sahih hadis olacak..Kaldı ki kutubu sittedeki alimler buna çok dikkat etmişler..Yani bu adamların kendilerince doğru buldukları hadisleri yazmışlar diye bir mantık olamaz..
Hasanoktem demiş :
yazık çok yazık... Yüce Allah müteaddid Ayetlerinde bize aklımızı kullanmamızı , tefekkür etmemizi , aklını kullanmayanların üstüne pislik gönderdiğini emir buyururken, bu arkadaşlar bize ( NEDENSE )aklımızı kullanmamamızı öğütlüyor. ne acip ve garip bir durum... :
entuisyonizm nedir bir baktın mı ?? Bergson neden böyle düşünmüş Gazali neden böyle demiş baktın mı ? Doğru bilgiye ulaşma problemi nedir felsefede baktın mı ? Entuisyonist zihniyet sana aklı inkar et mi diyor ?
hatta toplayanlardan bazıları '' nerede insanların işine yarayan güzel bir söz bulursak başına Peygamber dedi ki demekten korkmayın '' dediği de vakidir
Birader kim bu göster..Ben kavramları niye verdim şu yukardaki ifadeyi çürütüyor kimse her güzel sözün başına peygamber lafzını getiremez
Ben gün başına neden ikiyüz hadis düşüyor diye bir iddia da mı bulunmuşum kardeşim..! Siz peygamber habire konuşmuş mantığına yatıyorsunuz..Onun için onun günlerine hadis bölüyorsunuz..kaldı ki her güzel söz mantığı yukarda siz her hadise böyle yaklaşıyorsunuz..
Senin neyini doğrulayacağım birader..Ben örnek vermişim sen geçiyor mu geçmiyor mu demişsin ben de geçtiğini söylemişim..Doğrulama varsa o da hadisin kitaplarda olduğu..Benim neyim yanlış ta itiraf etmişim bir de soru sormuşum ..!
Alperen demiş :
Kime sesleniyor ashaba (Müceddid) Hayır, yanılıyorsun. Yüce Allah bugün bize sesleniyor,ölmüş olan ashaba değil. Bize kendi sözüyle, direkt sesleniyor. Bizi muhatap alıyor, dolaysız olarak bize anlatıyor Resullerinin ve Hz. Muhammed’in yolunu. Bunu sinderemiyor musunuz?
Nisa 19'da ey iman edenler diye ayet başlar sonra sıralama yapılır..Kuran indiği vakit iman eden kimdi ? Ashab dolayısıyla bu ayetler önce onlara onda sonra umuma bütün müslümanlara bütün ehli imana birader..Ben sadece ashaba mı inmiş diyorum artık bu ne biçim mantık hala bize bazı şeyler yüklüyorsunuz...
Alperen demiş :Yazıyoruz ama bakmıyorsunuz, sadece kayıttan çalıp duruyorsunuz. Hz. Muhammed’de bizim için tabiki güzel örnekler vardır. Onun ahlakı ve mesajı bizlere “yegane sahih” olarak “en doğru söyleyen” tarafından Kur’anda apaçık anlatılmıştır. Bilmemiz ve uymamız gereken de budur.
Masal birader.
bana abdesti bozan,namazı bozan şeyleri orucu bozan kaideleri anlat bakim de ben de öğreneyim sadece kurandan..
Kayıttan ne çalıp duracam..Sadece meal zihniyetiniz var böyle devam ediyorsunuz..İctimai hayatta hadislerin kaldırdığı büyük bir yuk var ..Peygamberin her halinin ve sünnetinin kuranda geçmesi mumkun mu ? Böyle bir zihniyet olabilir mi ? Peygamber sadece kuran ayetlerini aldı ey ashabım bakın ayet böyle diyor hadi yapın dedi..ve bir köşeye mi çekildi ? Peygamber hiç mi emir buyurmadı hiç mi en güzel ahlak üzeresin ayetini hayatına uygulamadı mı!!
Uyguladı nerden biliyoruz hadislerden bu kadar zor mu ? Kaldı ki bugün türkiye de Ataturkun herşeyini kaydetmişler kemalistler ona uymak için yırtınıyor bir beşere uymak bu kadar insanları ateşliyorda peygambere uymak çok mu zor ?
Alperen demiş :
Nasıl ki Hz. İbrahim’e ve arkadaşlarına uymak onların hadislerine (zaten yok) uymak değildir. Hz. Muhammed’e uymak da onun adına ölümünden yüzlerce yıl sonra kulaktan kulağa oyunuyla derlenen laflara ve Arap örfüne uymak değildir.
Çarpıtıyorsun müslüman mumtehine yi ilk ayetten itibaren okumuyormusun ''Ey inananalr diye başlamıyor mu ''
Siz muşriklere sevgi beslemeyin..Bakın ibrahim putperestlere nasıl davranmış siz de onun gibi davranın size güzel bir misaldir..Bu surenin saptırılacak bir yeri yok ki..Buradan ibrahimin hadisleri nerde diye bir mantık gelemez ki meal zihniyeti..
Sen muşrikmisin birader muşriksen buyur ibrahime uy yok lafzı tevhidi getirmiş isen uyacağın bellidir..
Bütünlük göstererek okuyun kendinizi haklı çıkarmak için değil ...
Bana link vermeyin dedim daha önce hepsine reddiye yazacağım birader zamanla inşaallah..
O dediğin şirket dininin bunca elemanı var hepsi de yanlış yoldalar sence hemi ?
Öyleyse sen kendi dinine sarıl ben kendi dinime eğri büğrülüklerimize de ortaya koyalım ki forumda bunu en iyi yapanın sen olduğunu görüyorum..
İbn-i Abidinin fetvasına da aldanma boşver..Sana kafir demişse ahirette yakasına yapışırsın bende ona dayanarak size söyledim sadece aracılık yani..
Alperen demiş :Yazıyoruz ama bakmıyorsunuz, sadece kayıttan çalıp duruyorsunuz. Hz. Muhammed’de bizim için tabiki güzel örnekler vardır. Onun ahlakı ve mesajı bizlere “yegane sahih” olarak “en doğru söyleyen” tarafından Kur’anda apaçık anlatılmıştır. Bilmemiz ve uymamız gereken de budur.
MUCEDDİD ALPERENE CEVAP VERDİ
Masal birader.
bana abdesti bozan,namazı bozan şeyleri orucu bozan kaideleri anlat bakim de ben de öğreneyim sadece kurandan..
Sayın Alperen.İşte bu soru çok doğru.Bu soruya nasıl cevap vereceksin merak ediyorum.Çünkü,namazı,abdesti,orucu atalarınızdan gördüğünüz gibi algılar ve uygularsanız,diğer tüm konular"da da atalarınıza uymanız lazım.
Orucun ne olduğunun,Haccın ne olduğunun,Abdestin ne olduğunun,teyemmüm"ün ne olduğunun ,namazın ve guslun ne olduğunun anlaşılmasını ataların rivayetlerine bırakan bir kitap,diğer fıkıh konuları da ataların rivayetlerine bırakmıştır,demek olur.
Ama benim Kur"an"ım,bütün bunların ne olduğunu da bana göstermekte,öğretmektedir.Lütfen bu soru üzerinde,çok ama çok düşününüz.
Katılma Tarihi: 27 mart 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Bismillahirrahmanirrahim..
Naci celik nickli beşer Zeyd bin sabit r.a ile asker arkadaşı değildim..Cahiller ile de hiç değilim !!!
Daha ilk cümlede cehaletini sergilemişsin ondan sonra da hakaret hakaret ben hanginize böyle ithamlarda bulundum .!
Bana Kur'anın nasıl indiğini yazıldığını anlatda öğreneyim.. Peygamber ümmi bir peygamber katipleri belli Zeyd bin sabit de başkatibi hele ki bu olay tarihi kaynakların hepsinde var cühela zevatı boş konuşup duruyor bizleri de farklı şekilde konuşmaya mecbur bırakıyor..,
Ey Muhammed!) Bazıları bilmedikleri şey hakkında atıp tutarak: "Onlar üç kişidirler, dördüncüleri kopekleridir" diyecekler. Yine, "Beş kişidirler, altıncıları kopekleridir" diyecekler. Şöyle de diyecekler: "Yedi kişidirler, sekizincileri kopekleridir." De ki: "Onların sayısını Rabbim daha iyi bilir. Zaten onları pek az kimse bilir. O halde onlar hakkında (Kur'an'daki) apaçık tartışma (yı aktarmak) dan başka tartışmaya girme ve bunlar hakkında onlardan hiçbirine bir şey sorma. 18/22
Allah,tarih olmuş olayları tartışmaktan elçisini men ederken,siz ve atalarınız,14 Asır önce yaşandığını iddia ettiğiniz olaylar hakkında,bu kadar emin,nasıl olabiliyorsunuz? Yoksa,Allah"a dinini sen ve ataların mı? öğretiyor
Ey cehl bataklığında çırpınan adam..Sure-i kehf deki ashabı kehf ile ehl-i kitaptaki yedi uyurlar onlarla bizim aramızdaki benzerliklerden biridir..Yıllardır insanlar onların sayısında ihtilaf etmiş..Bu ihtilaf asrı saadette de vardı..ehl-i kitabın bu konudaki ihtialflarından bahseden ayet
Ashabı Kehf'in sayılarında ihtilaf edenlerden bazıları: Onlar, üç kişidir, dördüncüleri kopekleridir" diyecekler. Diğer bazıları da "Onlar, beş kişidir, altıncıları kopekleridir " diyecekler. Her ikisi de bilinmeyen hakkında tahmin yürütmektir. (kimileri de:) "Onlar, yedi kişidir; sekizincisi kopekleridir" derler. De ki: "Onların sayılarını Rabbim daha iyi bilir." Onları ancak pek azı bilir, Bu sebeple onlar hakkında bu bildirilenler dışında bir münakaşaya girişme ve bunlar hakkında hiç kimseye de bir şey sorma!
Meal zihniyeti: Yahudilerin kureyse, ashabı kehf ile ilgili soru sormasından dolayı ayetler nuzul olmuştur..Cenab-ı Hakk sadece bu durum için onlarla munakaşa etme çünkü onu ve onları en iyi biz biliriz demiş.Tarih olmuş olayları menetmemiş sadece bir meselede konuşmasını istememiş..Bu ayetten ancak sizin zihniyetiniz böyle bir mana çıkarır..
Daha önce entuisyonizmden bahsetmiştim kimse bu dünyada bütün bilgiler doğrudur mantığına kalkamaz..Doğru bilgi sadece ilahi kaynaklı olandır..Tarihçiler nakletmiş bizlerde konuşuyoruz ..Haşa Allaha dinini sen ve atalrın öğretiyor ne biçim cümledir cehalet batağının direği..!
Allah Allah.Hem Kur"an"ın ilmi,fenni,ictimai belgeleri dost düşman,gavur,müslüman herkes tarafından kabul görmüş diyeceksin.Hem de,Kur"an"ı Arapca bilmeyen,arap gibi düşünmeyen anlayamaz diyeceksin.Bu ne perhiz,bu ne lahana turşusu.
Cehl zevatı kendini hakarete programlamış yazdıklarımızı adamakıllı okumuyor bile..Bir adam Kuranın mealinden etkilenmez aksine bütün avrupalı insanların çoğu kuranı okurken sıkılmış..Arap olmayan sıkılmış..
Sen arapca aslından okumassan kurandaki derinliği hele ki kafiyeleri tekvin suresinin kafiyesini murselat suresinin naziat suresinni kafiyesini ancak arapçasından okuyarak anlarsın...
Necm süresinin putlarla ilgili ayetini ancak arap gibi düşünerek anlarsın meal zihniyeti..! siz ancak yazılmış meallerle boş konuşursunuz illaki cenemizin ayarını bozduracaksınız..
Kuranın ictimai ve ahlaki yonunu okuyan adam her nasıl şekilde okusun mealinden aslında farketmez anlar..İndiği zamana göre bir hikmet kaynağıdır kuran onca cehaletin içine güneş gibi doğmuş cehle yorgan gibi sarılmış adam herkes kuranı anlasaydı o muşrikler cile cektirmeden musluman olurdu..
Allah zikri biz indirdik ve onu biz koruyacağız demişken," sen kalkmış,yazarken pek ala değiştirebilirlerdi diyorsun.Demek ki,Kur"an"ın değişmemesini sizin atalarınıza borçluyuz! Peki,o zaman,neden ilk mushaflarda olmayan bir çok elif,sonra yazılan mushaflar da var.Hatta ilk mushaflardaki bazı harfler,benzerleriyle yer değiştirmiş.Bunları niye görmemiş atalarınız?
Bana gökten inen kuranı göster bende bakayım..Peygamberin yazdığı mushafı göster bende bakayım..Hadi hodri meydan Ben kuran değiştirilebilirdi diyorum ama asla böyle birşey olmadı olamazdı da bir benzetmeyi ancak sizin gibi bir soruyu ancak sizin gibi programlanmış zihniyetler çarpıtır..
Andolsun Tur"a.Satır satır yazılmış kitaba,yayılmış ince deri üzerine.52/1-3 .S.Ateş çev.
Ben bu ayeten,Kur"an"ın inzal olurken,ince deriden mamül bir kitaba ,anında yazıldığını ve anında tasnif edildiğini anlıyorum.Sen,Kur"an"ın sonradan yazıldığına ve sonradan tasnif edildiğine ve ataların tarafından korunduğuna dair,zorlama da olsa,bir ayet gösterebilirmisin?
tamam birader getir o deri üzerine yazılan kitabı da okuyalım..Kuranın cem'i hakkında yazılan akademik çalışmaları oku da gel yazının devamına cevabım yok .Atalarım matalarım diye bişeyde demedim kendi kendine birşeyler uydurup ahkam kesmeye çalışma sergilediğin cehlini dillendirme insanın tepesini de attırma..
Şayet burası bir forumsa haddini bil fikriyatın neyse anlat yanlışa yanlış doğruya doğru yoksa ben buraya yazı yazmak için ölmüyorum kimsenin de dininin bekçisi değilim..Neyi kabul etmişsen ona inanırsın ben senin inancına laf mı ettim gelip burada saçma sapan konuşuyorsun..
eskiler demiş ''İlla edep illa edep''
Sunu da kafana sok ben kuranın değiştirilebilme ihtimali vardı diyorumm..Kaldı ki cem edenlerin hepsi ashabtan dolayısıyla böyle birşey yok..Tam aksini düşünüyormuş da lanet edecekmiş de..
Cehenneme odun mu yok ya senden gider ya benden... Varsa ilmi bir fikrin yaz doğru düzgün bir dille yoksa sus hevasına esir olmuş gaflet gemisinin kaptanı..!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma