HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: BEN HANİF MÜSLÜMAN DEĞİLİM Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

BalkanTuran Yazdı:


Yasakci zihniyet herhalde onu bu siteden uzaklastirip, tabi olup da bir turlu etkisinden kurtulamadiklari seyhlerinin porno yazilarini okumamizi tavsiye edecekler.



Selam BalkanTuran

Hakaret etmen sana ne kazandıracak?

Bu sitedeki hangi iletide bir seyhin reklamını yaptık? Hangi Hazretin görüşlerini kutsadık? Hangisinin yazisini okumanizi tavsiye ettik?

Reklamını yaptığımız tek şey Kur'an. Tavsiye ettiğimiz tek şey Kur'an odaklı müslümanlık.




__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Semazen

Alperen Yazdı:

Bu sitedeki hangi iletide bir seyhin reklamını yaptık? Hangi Hazretin görüşlerini kutsadık? Hangisinin yazisini okumanizi tavsiye ettik?

Sevgili Alperen,

Tahmin ediyorum; benden bahsediyorlar. Rumuzum "Semazen" ve kullandığım avatar da böyle olunca, M. C. Rûmî'ye atıfla serzenişte bulunuyorlar.. Galiba, bizim "Ar Damarı ve Haya Perdesi" başlıklı mesajlarımı okumadılar.. Bu yüzden, rumuzuma bakarak beni gerçek bir Mevlevî sayıyorlar.. :)

Hakkımdaki bu düşünceleri beni rahatsız etmiyor! Çünkü, gerçek Mevlevîlere saygı duyuyorum.. Buna rağmen, hangi mezhep, meşrep, tarikat, cemaat, cemiyetten olursa olsun Kurân'ı Kerîm ile taban tabana zıt olduğu ilmen âşikâr olan meselelerde eleştiri getirebiliyorum.. Bittabii, :) bendeniz hayatımda hiçbir tarikat, cemaat, parti mensubu, müntesibi olmadım.

Peki neden bu rumuz ve figürü kullanıyorum. Çünkü, bu rumuz ve figürün folklorik yönü de var.. Türkiye'yi temsil eden sembollerden biri artık.. Ayrıca, semâ, semazenlik ve Mevlevîlik sâdelikteki zenginliği ve lirizmi ve de mistik unsurları çok güzel temsil ediyor.. Bu sembolü bir huzur sembolü olarak algılıyorum..

Bu münâsebetle bendeniz Neyzen_Semâzen'im! :) (Mevlevîler benden şikâyetçi oluncaya değin..)

N_S 

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Semazen

naci celik Yazdı:
Ha işte,böyle yere inerek eleştiride bulunun.Bundan böyle,destek vereceğin eleştiriler konusunda da dikkatli ol.Her ilahlığa soyunana tapmak zorunda değilsin

Naci Çelik Yazdı:
Dostum.Hz.İsanın adı ayette yok ama resimde var.Resim okumakta ancak meleke kazanmakla olur.Ayrica,ayeti resmederek okumadan da Hz.İsa"yi görmek çok mümkün,Hz.İsa,Hz.Meryemin kucağında,kucağında.Meryem biraz önce işaret ettiği çocuğunu ne yaptı?Cami avlusuna mı bıraktı?

Âli İmran-35: İmran'ın hanımı dua ediyor.

36: Hz. Meryem doğuyor ve adanıyor. (1. Dönem)

37: Hz. Zekeriyya'nın Meryem üzerindeki sorumluluğu.. (1. Dönem)

38: Hz. Zekeriyya'nın duası.

39: Hz. Zekeriyya'nın meleklerden haber alması.

40: Hz. Zekeriyya'nın şaşkınlığı..

41: Hz. Zekeriyya doğacak çocucuğu hakkında vahiy ve işaret alıyor.

42-43: Hz. Meryem meleklerle konuşuyor ve adanmışlığına uygun adrese yönlendiriliyor.. (2. Dönem)

44: 43. âyetteki yönlendirme sorun oluyor ve yeni bir kefâlet arayışı gerekli görünüyor.. Muhtelif Yahûdî kabilelerinin ileri gelenleri ince hesaplar yapıyorlar.. Kur'a çekiliyor... (2. Dönem)

45: Yine meleklerle sohbet.. İsâ Peygamber müjdeleniyor.. (2. Dönem)

..................................

Görüldüğü gibi 44. âyet Hz. İsa'nın doğumundan önceki evreye işâret ediyor..

Meryem:27-33: İşte burada Hz. Meryem ve kucağında Hz. İsa.. (3. Dönem) Kur'a filan yok..

Naci Çelik Yazdı:
Asıl sen,Hz.Zekeriyanında kuraya katıldığını nerden çıkariyorsun.Hz.Zekeriya için bir kalem bulunduğunu ayetin neresinde gördün.

Hz. Zekeriya'nın kur'aya katılmamasını mümkün görmüyorum. Çünkü, böyle nâdide bir çiçek (Nebâten Hasenen) yaban ellerin emânına terk edilemez. Dolayısıyla, bu konudaki rivâyetlere uygun olarak meseleye bakıyorum ve diyorum ki Hz. Zekeriya Hz. Meryem'in bir yakınıdır ve fakat asla babası değildir.. Bu münâsebetle, merhum babası İmran'ın boşluğu Hz. Zekeriya'nın kefâleti altına alınarak doldurulmuştur. Bana göre, Hz. Zekeriya hayatı boyunca Hz. Meryem'i koruyup kollamıştır.. Çünkü, Âli İmran: 37 ".... ve keffelehâ Zekeriyya.." kaydını düşmüş ve fakat bunu ilâhi buyruk daha sonra alenen geri çekmemiştir.. Dolayısıyla, kur'a için kalemler çekildiğinde Meryem'in kefâleti yine ve kur'a yoluyla da Zekeriya Peygamber'e verilmiştir.. Bunu nasıl anladığımızı teyiden açalım..

37. âyete göre kefil kılınan Zekeriya Peygamber ise ve 44. âyette kur'a çekiliyorsa ve konuya ilişkin âyetlerde kur'anın kime çıktığı ayrıca belirtilmiyorsa; biz kefâlet sahibi olarak kimi biliriz???!!! Öyle ya, neticede bu kur'a birisini sorumlu kılmak için ve/veya birileri sorumluluğu almak istediği için çok sayıda insan veya kabile temsilcisi arasında çekildi.. Âyetler bu detayları verir de neden kur'a sonucu hakkında neden bizi bilgilendirmez??! Bilgilendirmez; çünkü Hz. Zekeriya dışında yeni bir bilgi yok..

Naci Çelik Yazdı:
Ama şunu iddia ediyorsan,bu kura çekiminin isa doğmadan çok önce yapıldığını iddia ediyorsan bunu anlarım.Çünkü o zaman bakıcılığına talip olunan kişi Meryem olmuş olur.Yani kuraya katılan kişiler arasında Hz.Zekeriya da varsa,ozaman bakıcılığına talip olunan kişi de sadece meryem"dir.

Evet, bunu iddia ediyorum...

Ayrıca, İmran değildir Zekeriya; Yahya değildir İsâ ve Musa+Harun+Meryem kardeş değildirler diyorum... Yâni, Zekeriya Peygamber Musa ve Hârun Peygamberlerin babası  ve İsa Peygamberin dedesi değildir diyorum.... Bu gün gibi hakikatleri, yeşilin yeşil, kırmızının kırmızı, sarının sarı olduğunu ispat etmeye çalışır gibi ifâde etmeye mecbur kaldığım için üzülüyorum da üzülüyorum...

N_S

Not: "Harun'un Kızkardeşi"ne maalesef bu gece de vakit kalmadı...

Not: Değerli İman ve Mircan'a gönülden teşekkürler.. Keşke, sizdeki irfana bizler de sahip olabilsek... İlmin faydasız olanı karşısında irfanın faydası ve kurtarıcılığı daha net anlaşılıyor...

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
muhiddin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 temmuz 2006
Yer: ABD
Gönderilenler: 266
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhiddin

naci celik yazmisti

1-Ayný ayetlerden, Hz. Zekeriya’nýn, karýsýnýn kýsýr oluþundan, Yakupoðullarýna mirasçý olmaktan söz ediþinden, yerine geçecek kiþinin, kendi zürriyetinden olmasý gerektiði de anlaþýlmaktadýr. Ancak, adetten kesilinceye kadar, karýsýnýn bir erkek çocuk doðurmadýðýný görünce, toplumunun baþsýz kalacaðýndan ve en önemlisi, nübüvvet kapýsýnýn kapanacaðýndan endiþelenerek.....

(burda zekeriya peygamberin oglu yok diyorsunuz)

2-Yüce Allah’a yKur‘an’ýn, peygamberlere iki ayrý isim verdiðini bilmeyen Ýslam alimleri, Hz. Meryem’in annesinin, doðuracaðý çocuðu, tam hür olarak Allah’a adamasýnýn hikmetini de anlayamadýklarý için, Hz. Zekeriya’nýn, Hz. Meryem’in öz babasý olduðunu tespit edememiþlerdir.

3-Sevgili  dostum Semazen,bu aileyi,yani Ýmran ailesini çok iyi tanýdýðýma inanýyorum.Öyle ki,bu aile ile ilgili ayetleri tefsir etmek için,inan en az 500 sayflýk bir kitap yazabilirim.Sen dua et ki,bu aileyi hiç tanýmýyorsun,çünkü bu aileyi ve bilhasa,Hz.Zekeriya ve karýsýnýn ölümünden sonraki hamile Meryem”i tanýmak, insana çok büyük ýzdýrap veriyor.


Size,son olarak bir þey daha söyleyeceðim,kafan karýþsýn diye.

Ýmanýndan emin olduðun gibi emin ol ki,Hz.Meryem,Hz.Harun ve Hz.Musa,ayni anne babadan doðma, öz be öz kardeþtirler.

 

(burda musa ve harun peygamerler zekeriyanin oglu diyorsunuz)


 

muhiddin okudu


1-zekeriyanin oglu yok,(dogru)sonradan ona yahya veriliyor

2-meryem zekeriya peygamberin kizi(yanlis)

3_meryem,harun peygamber,musa peygamber kardes(yanlis)

zekeriyanin oglu yok nubuvvetin devami icin,Allahtan erkek evlat istiyor Alah ona Yahyayi hediye ediyor(Kuran'a gore).Musa ve harun peygamber meryemin ayni ana babadan olma oz kardesleri zekeriya peygamberinde evlatlari olduguna gore(size gore), zekeriya peygamberin iki peygamber evladi varken(size gore), erkek evlat niye istiyor?yoksa meryem musa harun nasil kardes oluyor?(hem musa ve harunun firavunla olan mucadelesinde baba peygamber 'den haber yok.Yakup,ibrahim,davud gibi evlatlariyla bir muhabbeti zikredilisi bile yok? )Zekeriya ve oglu yahya gibi mesela.......meryem ve oglu isa gibi mesela.....:)

 

ben okudum nacibey birde siz okuyun lutfen.

ben sn. semazen'e peygamberler musa ve harun ile meryemin ayni baba ve anneden olma oz kardes olduklarina imanindan emin oldugun kadar emin ol diyemiyor tam tersini soyluyorum. Zaten sn.semazen geregini su ana kadar yapti. sn.mircan size soluklanip ileride sfirdan,yeni bir sayfa acmanizi onermisti bence uyun ,Naci Zan e uymayin derim:)

 

siz yukarda yazdiklarinizla kendi kendinizi curutmussunuz bizim aslinda birsey dememize gerek yok sizin yazilarinizi okumak yeterli....(uzgunum sn.semazen naci celik beyin yazilari okumasini bilen ve bosa harcayacak vakti olan herkesce okunmali ve ibret alinmali diyor burada size katilmiyorum:)selam kendi fikirlerini kuran'a mal etmeyip,kuran'in fikirlerini kendi fikirleri haline getirip hur olabilenlere......Allah yardimcimiz olsun.

 




__________________
muhiddin
Yukarı dön Göster muhiddin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhiddin
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

naci celik cevapladi


Senin dikkat çektiğin,benimde yukarıya verdiğim ayetlerin tasvir ettiği sahne,tekerrür ederken,Hz.Zekeriya bu dünyadan ayrılmıştı. Çünkü, Hz.İsa doğmuş ve böylece yeni bir peygamber gelmişti. Çünkü Sünnetullah gereği,ayni zaman ve ayni topluma,ayni anda iki peygamber gönderilmez,gönderilmemiştir.Sadece,Hz. Musa”nın mazeretinden dolayı,Kardeşi Hz.Harun,Musaya (vezir) yani yardımcı olarak görevlendirilmiştir.Yani birinci derece sorumluluk ve yetkinin Musa da olduğu açıkca vurgulanmıştır.Ayrica belirtmek lazım ki,bundan dolayı da,Yahya”nın,İsa”dan ayri bir peygamber olduğu düşünülemez. Eğer Yahya,bizzat Hz.Zekeriyanın eşinden doğma ayri bir peygamber idiyse ve Hz.İsa,Allah yolunda bana kimler yardım edecek dediğinde, nerede idi veya neden ortaya çıkmadı.Çünkü,iki ismin de ayni topluma gönderildiği açıkca anlaşılmaktadır.

 

Muhittin yazdı

69.       Biz de şöyle dedik: “Ey ateş, İbrahim’e serin ol, selam ol.”

70.       Ona tuzak kurmak istediler de biz onları hüsranın en beterine uğrayanlar yaptık.

71.       Biz onu da Lut’u da kurtarıp içinde alemlere bereketler sakladığımız toprağa ulaştırdık

burada ibrahim ve lut'un kurtarildigi toplum ayni ve ayni zaman


Naci Çelik yazdı.

Dostum.Eğer bir konuda bir hüküm vereceksek veya bir konuda verilmiş bir hükmü eleştireceksek,o kunuyla ilgili bütün ayetleri dikkate alarak hüküm vermeliyiz veya eleştirmeliyiz.Sizin yukarda verdiğiniz ayetlerden,ilk bakışta benim yorumumun yanlış olduğu,haklı olarak anlaşılabilir.Ve sizin bu ayetlerden hareketle Hz. İbrahim ve Lut”un ayni topluma gönderilmiş peygamberler olduğunu söylemenizi de anlayışla karşılıyorum.Ama aşağıda vereceğim ayetlerde benim yorumumu teyid ediyor.Ne olacak şimdi?

“Elçilerimiz İbrahim”e(oğlu olacağına dair) müjdeyi getirdikleri zaman dediler ki:”Biz şu(Sodom) kenti(ni)n halkını helak edeceğiz.Çünkü oranın halkı zalim oldular.

(İbrahim)Dedi:Ama orada Lut var.Dediler ki,biz orada kimin bulunduğunu daha iyi biliriz.Onu ve ailesini kurtaracağız.Yalnız karısı geride kalacaklardandır.”29/31,32.

Dikkat edilirse ve konuyla ilgili diğer ayetlerde göz önüne getirilirse,şunu görürüz.İbrahim,Lut kavmini helak etmek için görevlendirilen elçilerden ricada bulunup,görevlerini yapmalarından vaz geçirmeye çalışıyor ve bu arada Hz.Lut”un orada bulunmasını da bir gerekçe olarak meleklere sunmayı da ihmal etmiyor.Aklı sıra Lut”un kavmini kurtarmaya çalışıyor.(Allah”ın Selamı üzerine olsun)

Demem o ki,benim verdiğim ayetlerden de,Hz.İbrahimin kavmiyle,Hz.Lut”un kavminin ayri kavimler olduğu anlaşılıyor.Eğer ayri kavimler olmamış olsalar,Hz.İbrahim”ama orada lut var” demeden önce”ama burada ben veya biz variz”derdi.

Dostum.Yukarda da söylediğim gibi,ne olacak şimdi?Eğer sizin verdiğiniz ayetlerden,sizin anladığınızı anlarsak,bu anlayış benim verdiğim ayetlerle çelişmiş olacak.Halbu ki,Kur”an”da asla çelişki olmaz.Kala kala geriye bir tek şey kalıyor.O”da şudur.İkimizden birinin anlayışında bir çelişki vardır.Eğer her ikimizde,her iki gurup ayetten ne anladığımızı açık açık yazarsak,hangimizin anlayışında çelişki olduğu kendiliğinden ortaya çıkar.Bana göre, senin verdiğin ayetler benim yorumumla çelişmiyor.Ancak,senin verdiğin ayetlerden biri,ilk bakışta sanki benim yorumumla çelişir gibi duruyor.

“Biz onu da Lut”u da kurtarıp içinde alemlere bereketler sakladığımız toprağa götürdük”21/71

İşte sizin tertil edemediğiniz,daha doğrusu sizi yanıltan bu ayet.Çünkü siz,bu ayetin dikkat çektiği toprağın,atalarımızın zannettiği gibi Suudi Amerika”nın hakim olduğu Mekke ve çevresi zannediyorsunuz.Halbu ki,ayetin dikkat çektiği toprak,başta peygamberler olmak üzere hayırlarda öne geçen tüm müminlerin,hemen ölüm sonrası döndüğü Mele i Ala”daki bereketli topraktır.Yani Kur”an”ın ifadesi ile Beyti Mamur”dur.Yani cennettir.

Ayet,Lut ve İbrahimin ayni kavimden kurtarıldığını vurgulamıyor.Ayet,Lut ve İbrahimin kavimlerinden kurtarılıp,ayni yere götürüldüğünü vurguluyor.Dostum.Bu konu,değil birkaç sayfa ile birkaç kitapla bile anlatılamayacak bir konu.Onun için kısa kesmek zorundayım.Ben,senin verdiğin ayetten bunu anlıyorum.Sen,benim verdiğim ayeti nasıl anlıyorsun? Sen de benim verdiğim ayeten ne anladığını yaz.yaz ki,anlayışın benim verdiğim ayetlerle çelişmesin ve Kur"an anlayışında çelişki olmadığını anlayalım.

Diğer sorularına yarın devam edeceğim.

Selam ile.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Semazen Yazdı:
naci celik Yazdı:
Ha işte,böyle yere inerek eleştiride bulunun.Bundan böyle,destek vereceğin eleştiriler konusunda da dikkatli ol.Her ilahlığa soyunana tapmak zorunda değilsin

Naci Çelik Yazdı:
Dostum.Hz.İsanın adı ayette yok ama resimde var.Resim okumakta ancak meleke kazanmakla olur.Ayrica,ayeti resmederek okumadan da Hz.İsa"yi görmek çok mümkün,Hz.İsa,Hz.Meryemin kucağında,kucağında.Meryem biraz önce işaret ettiği çocuğunu ne yaptı?Cami avlusuna mı bıraktı?

Âli İmran-35: İmran'ın hanımı dua ediyor.

36: Hz. Meryem doğuyor ve adanıyor. (1. Dönem)

37: Hz. Zekeriyya'nın Meryem üzerindeki sorumluluğu.. (1. Dönem)

38: Hz. Zekeriyya'nın duası.

39: Hz. Zekeriyya'nın meleklerden haber alması.

40: Hz. Zekeriyya'nın şaşkınlığı..

41: Hz. Zekeriyya doğacak çocucuğu hakkında vahiy ve işaret alıyor.

42-43: Hz. Meryem meleklerle konuşuyor ve adanmışlığına uygun adrese yönlendiriliyor.. (2. Dönem)

44: 43. âyetteki yönlendirme sorun oluyor ve yeni bir kefâlet arayışı gerekli görünüyor.. Muhtelif Yahûdî kabilelerinin ileri gelenleri ince hesaplar yapıyorlar.. Kur'a çekiliyor... (2. Dönem)

45: Yine meleklerle sohbet.. İsâ Peygamber müjdeleniyor.. (2. Dönem)

..................................

Görüldüğü gibi 44. âyet Hz. İsa'nın doğumundan önceki evreye işâret ediyor..

Meryem:27-33: İşte burada Hz. Meryem ve kucağında Hz. İsa.. (3. Dönem) Kur'a filan yok..

Naci Çelik Yazdı:
Asıl sen,Hz.Zekeriyanında kuraya katıldığını nerden çıkariyorsun.Hz.Zekeriya için bir kalem bulunduğunu ayetin neresinde gördün.

Hz. Zekeriya'nın kur'aya katılmamasını mümkün görmüyorum. Çünkü, böyle nâdide bir çiçek (Nebâten Hasenen) yaban ellerin emânına terk edilemez. Dolayısıyla, bu konudaki rivâyetlere uygun olarak meseleye bakıyorum ve diyorum ki Hz. Zekeriya Hz. Meryem'in bir yakınıdır ve fakat asla babası değildir.. Bu münâsebetle, merhum babası İmran'ın boşluğu Hz. Zekeriya'nın kefâleti altına alınarak doldurulmuştur. Bana göre, Hz. Zekeriya hayatı boyunca Hz. Meryem'i koruyup kollamıştır.. Çünkü, Âli İmran: 37 ".... ve keffelehâ Zekeriyya.." kaydını düşmüş ve fakat bunu ilâhi buyruk daha sonra alenen geri çekmemiştir.. Dolayısıyla, kur'a için kalemler çekildiğinde Meryem'in kefâleti yine ve kur'a yoluyla da Zekeriya Peygamber'e verilmiştir.. Bunu nasıl anladığımızı teyiden açalım..

37. âyete göre kefil kılınan Zekeriya Peygamber ise ve 44. âyette kur'a çekiliyorsa ve konuya ilişkin âyetlerde kur'anın kime çıktığı ayrıca belirtilmiyorsa; biz kefâlet sahibi olarak kimi biliriz???!!! Öyle ya, neticede bu kur'a birisini sorumlu kılmak için ve/veya birileri sorumluluğu almak istediği için çok sayıda insan veya kabile temsilcisi arasında çekildi.. Âyetler bu detayları verir de neden kur'a sonucu hakkında neden bizi bilgilendirmez??! Bilgilendirmez; çünkü Hz. Zekeriya dışında yeni bir bilgi yok..

Naci Çelik Yazdı:
Ama şunu iddia ediyorsan,bu kura çekiminin isa doğmadan çok önce yapıldığını iddia ediyorsan bunu anlarım.Çünkü o zaman bakıcılığına talip olunan kişi Meryem olmuş olur.Yani kuraya katılan kişiler arasında Hz.Zekeriya da varsa,ozaman bakıcılığına talip olunan kişi de sadece meryem"dir.

Evet, bunu iddia ediyorum...

Ayrıca, İmran değildir Zekeriya; Yahya değildir İsâ ve Musa+Harun+Meryem kardeş değildirler diyorum... Yâni, Zekeriya Peygamber Musa ve Hârun Peygamberlerin babası  ve İsa Peygamberin dedesi değildir diyorum.... Bu gün gibi hakikatleri, yeşilin yeşil, kırmızının kırmızı, sarının sarı olduğunu ispat etmeye çalışır gibi ifâde etmeye mecbur kaldığım için üzülüyorum da üzülüyorum...

N_S

Not: "Harun'un Kızkardeşi"ne maalesef bu gece de vakit kalmadı...

Not: Değerli İman ve Mircan'a gönülden teşekkürler.. Keşke, sizdeki irfana bizler de sahip olabilsek... İlmin faydasız olanı karşısında irfanın faydası ve kurtarıcılığı daha net anlaşılıyor...

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sevgili Dost Semazen.

Zekeriya İmran ailesiyle ilgili geleneksel yorumları,yani yorumlarınızı ben mantıklı bulmuyorum.Meryem Suresinin ilk ayetlerini düşünürseniz,Hz.Zekeriya"nın,Hz.İbrahimin zürriyetinden gelen ve içinde bulunduğu toplumun da halifesi olan peygamber bir şahsiyet olduğunu açıkca anlarsınız.Böyle bir zatın,Hz.Meryemi kefaletine almak için,iki kere kura çekimine baş vurmak zorunda kaldığını düşünmek bana asla mantıklı gelmiyor.Siz öyle bir zekeriya tasavvur ediyorsunuz ki,değil bir halife ,bizim bir cami imamımız kadar bile selahiyeti yok.

Ayrica:Hz Zekeriya neden Hz.Meryem"i kefaletine alıyor.Hadi diyelim Meryem yetim kalmıştı.Zekeriya da onu kefaletine aldı.Ama Meryem mabette ibadet ederken,Zekeriya neden iki de bir onu ziyarete gidiyor.Ne de olsa,Meryem genç bir kız,bunlar birbirine size göre mahrem olmasa gerek.Meryeme,Zekeriyanın karısı baksa ya.Dostum,bu anlayış kafalarda haklı olarak istifam yaratacak bir anlayış.

Bana göre,bu rivayetlerin hepsi,tamamıyla Kur"an öncesi yahudi rivayetleridir.Bu rivayetler,asla Kur"an ehli müminler tarafından bize intikal etmedi.

Her ne ise.Siz bu konulara istediğiniz gibi inanabilirsiniz.Ama ben böyle inanıyorum.Sizin inancınız bana mantıklı gelmiyor.Benim inancımda size mantıklı gelmiyor.Olabilir,bu doğaldır.

Hz.Meryem,Hz.Harun ve Hz Musa ile ilgili yorumumu cevaplarken aşağıda vereceğim,Hz Musa ile ilgili ayeti yorumlamayı unutma.

"Onlara gösterdiğimiz her mucize mutlaka kızkardeşininkinden büyüktü...43/48

Selam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 

Semazen yazdı

Ayrıca, İmran değildir Zekeriya; Yahya değildir İsâ ve Musa+Harun+Meryem kardeş değildirler diyorum... Yâni, Zekeriya Peygamber Musa ve Hârun Peygamberlerin babası  ve İsa Peygamberin dedesi değildir diyorum.... Bu gün gibi hakikatleri, yeşilin yeşil, kırmızının kırmızı, sarının sarı olduğunu ispat etmeye çalışır gibi ifâde etmeye mecbur kaldığım için üzülüyorum da üzülüyorum...

N_S

Naci Çelik yazdı

Dostum.değildir,değildir,değildir demekle benim yorumlarıma cevap vermiş olamazsın.Tek bir yorumuma Zekeriyanın kefilliği konusuna yahudi kaynaklarından aldığın ilhamla cevap vermeye çalıştın.Zekeriya,İmran" değilse,İmran kimdir? Alemlere üstün kılınmış yegane dört aile reisinden biri olan İmran"a,Allah sadece bir sözcükle mi dikkat çekmiş.Diğer üç aile reisi Adem,Nuh ve İbrahimden Kur"an oldukça geniş bir şekilde söz ederken,İmrandan neden sadece bir kelime ile söz ediyor.Bu size mantıklı geliyor mu? Sizin kanaatlerinizin bügün gibi hakikatler olduğuna nasıl emin oldun.Yahudi rivayetlerinden başka delilin var mı? Niye üzülüyorsun.Yoksa yahudi rivayetlerinin çöpe atılmasından mı korkuyorsun?Bak dostum.Bana benim sana itiraz ettiğim gibi,Kur"an"dan hareketle ve mantıkla itiraz et.Bana adam gibi muhalefet et,papağan gibi nasihat etme.

Selam ile.

Cevaplarıma devam edeceğim.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
şeyma
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 03 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 179
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı şeyma

naci celik Yazdı:

 

"Onlara gösterdiğimiz her mucize mutlaka kızkardeşininkinden büyüktü...43/48

Selam ile.

Bunun cevabını Ta Ha 39 -40 veriyor:

39. "Onu (bebek Mûsâ'yı) sandığın içine koy ve denize (Nil'e) bırak ki, deniz onu kıyıya atsın da kendisini, hem bana düşman, hem de ona düşman olan birisi (Firavun) alsın. Sana da, ey Mûsâ, sevilesin ve gözetimimizde yetiştirilesin diye tarafımızdan bir sevgi bırakmıştım."

 

40. "Hani kız kardeşin (Firavun ailesine) gidiyor ve "size onun bakımını üstlenecek kimseyi göstereyim mi?" diyordu. Derken, gözü aydın olsun, üzülmesin diye seni annene döndürdük. (Sana baktı, büyüdün) ve (kazara) bir cana kıydın da biz seni kederden kurtardık seni sıkı bir denemeden geçirdik (ve kaçıp Medyen'e gittin). Medyen halkı içinde yıllarca kaldın sonra (peygamber olman için) takdir edilmiş bir zamanda (Tûr'a) geldin ey Mûsâ!"

Zühruf 48 de ki kızkardeş mucizesi Ta Ha 40 ta anlatılıyor yani.

 



__________________
FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Yukarı dön Göster şeyma's Profil Diğer Mesajlarını Ara: şeyma
 
muhiddin
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 temmuz 2006
Yer: ABD
Gönderilenler: 266
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhiddin

naci celik bey sizin cikis noktaniz isa dogdugunda zekeriya peygamberin hayatta olamiyacagi sunnetullah geregi ayni zamanda ayni topluluga iki peygamber gonderilemeyecegi idi ki bana gore yanlis.

musa ve harunu istisna kabul ediyorsunuz tamam.

lut ve ibrahime itiraz ettiniz bunu hakli gorebilirim cok net degil tamam.

ama size davud ve suleyman peygamberin ayni kisiller hakkinda birlikte hukum verdikleri ayetleri yazdim cok net.

78.       Ve Davud ile Süleyman… Hani, halkın davarının yayıldığı ekinler hakkında hüküm veriyorlardı da biz hükümlerine tanıklar olmuştuk.

79.       Onu Süleyman’a derhal kavrattık. Herbirine hükümdarlık ve bilgi verdik. Davud’a dağları boyun eğdirdik. Kuşlarla beraber tespih ediyorlardı. Yapmak isteyince yapanlarız biz.

davud ve suleymana gelen halk ayni ve ayni zaman, hukum verdiklerine gore peygamberler ve halkta bunu bildigi icin geliyor  onlara danisiyor.ikiside sag.

hatta daha net olanini yazayim

naci celik ve onun gibi dusunenlere bu ornegi veriyorum ayni topluluga ayni anda tam uc resul....

13.       Onlara o kent halkını örnek ver. Hani, elçiler gelmişti oraya.

14.       Hani biz onlara iki kişi göndermiştik, onları yalanlamışlardı. Bunun üzerine biz, üçüncü bir kişiyle destek vermiştik. Şöyle demişlerdi: “Biz, size gönderilen elçileriz.”

15.       Kent halkı dedi ki: “Siz, bizim gibi birer insandan başka şey değilsiniz. Rahman hiçbir şey indirmemiştir. Siz sadece yalan söylüyorsunuz.”

16.       Dediler: “Rabbimiz biliyor ki, biz size gönderilmiş elçileriz.”

17.       “Bize düşen, açık bir tebliğden başka şey değildir.”

18.       Dediler: “Sizin yüzünüzden uğursuzlukla karşılaştık / biz sizi uğursuzluk sebebi saymaktayız. Eğer bu işe son vermezseniz, sizi mutlaka taşlayacağız. Ve bizden size acıklı bir azap kesinlikle dokunacaktır.”

19.       Dediler: “Uğursuzluk kuşunuz sizinle beraberdir. Size öğüt verildi diye mi bütün bunlar? Hayır, siz savurganlığa, aşırılığa sapmış bir topluluksunuz.”

20.       Kentin öbür ucundan bir adam koşarak gelip şöyle dedi: “Ey topluluk, bu elçilere uyun.”

21.       “Sizden herhangi bir ücret istemeyenlere uyun. Onlardır doğruyu ve güzeli bulanlar.”

22.       “Beni yaratana ne diye kulluk etmeyecek mişim ben? Ve sizler de O’na döndürüleceksiniz.”

23.       “O’ndan başka tanrılar mı edineyim ben? Eğer Rahman bana bir zorluk / zarar dilerse onların şefaati benden hiçbir şeyi savamaz; beni kurtaramazlar.”

24.       “Bu durumda ben elbette ki açık bir sapıklığın içine düşerim.”

25.       “Ben sizin Rabbinize iman ettim, artık dinleyin beni!”

26.       “Gir cennete” denildi. Dedi: “Kavmim bir bilebilseydi!

27.       Ki Rabbim beni affetti; beni, ikram edilenlerden kıldı.”

28.       Biz onun ardından kavmi üzerine gökten bir ordu indirmedik, indirecek de değildik.

29.       Olan, sadece korkunç titreşimli bir sesti. Ve bir anda sönüverdiler

naci bey sizce hala net degilmi acik degilmi?



__________________
muhiddin
Yukarı dön Göster muhiddin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhiddin
 

<< Önceki Sayfa 52 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats