Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Ayrıca, İmran değildir Zekeriya; Yahya değildir İsâ ve Musa+Harun+Meryem kardeş değildirler diyorum... Yâni, Zekeriya Peygamber Musa ve Hârun Peygamberlerin babası ve İsa Peygamberin dedesi değildir diyorum.... Bu gün gibi hakikatleri, yeşilin yeşil, kırmızının kırmızı, sarının sarı olduğunu ispat etmeye çalışır gibi ifâde etmeye mecbur kaldığım için üzülüyorum da üzülüyorum...
N_S
Not: "Harun'un Kızkardeşi"ne maalesef bu gece de vakit kalmadı...
Not: Değerli İman ve Mircan'a gönülden teşekkürler.. Keşke, sizdeki irfana bizler de sahip olabilsek... İlmin faydasız olanı karşısında irfanın faydası ve kurtarıcılığı daha net anlaşılıyor...
Benim kanaatime göre İmran Zekeriyya değildir.Ancak İmran ailesine mensup biridir.Meryem İmran ın kızı,ama Allaha adandığı için babasının velayetinden alınıp Zekeriyaya veriliyor.Yine kanımca amca,dayı vs.olabilir.Yakını diyorum çünkü Zekeriya soyunda da peygamberlik var.Örnek:Yahya.Meryemin bakımını üstlenebilecek kişinin de peygamber soyundan olması gerekir sünnetullah a göre..Yani yabancı biri olmadığı kesin.
Ayrıca,Musa+Harun kardeşdirler.Çünkü Araf 150 de Musa, kızgın ve üzgün bir halde kavmine döndüğünde şöyle dedi: “Benden sonra arkamdan ne kötü şeyler yaptınız! Rabbinizin emrini bekleyemediniz mi?” Levhaları yere attı, kardeşinin başını tuttu, kendisine doğru çekiyordu. Kardeşi dedi ki: “Ey annem oğlu! Bu topluluk beni horlayıp hırpaladı. Neredeyse canımı alıyorlardı. Bir de sen düşmanları bana güldürme. Beni şu zalim toplulukla bir tutma." şeklinde bir ayet var.Dikkat edilirse annem oğlu diye bir sözcük var.Harun Musa ya annem oğlu diye hitap ediyor.Benim anladığım Musa ile Harun anne bir baba ayrı biyolojik kardeşler.Ama tabi bu sadece benim düşüncem.
Birde Harun'un kızkardeşi olayı var:Meryem suresinde geçen:
28:Ey Harun’un kızkardeşi! Baban kötü bir adam değildi. Annen de bir kahpe değildi.”
Burada yine benim anladığım:Soy kütüğe işaret ediliyor.Meryem in Musa nın soyundan değil de Harun un soyundan geldiğine işaret ediliyor.Anne bir baba ayrı olduğu için.Ama kesin doğru olan bir şey var ki,Meryem Harun ve Musa ile kardeş değil.
Bunlarda benim düşüncem.
Şüphesiz en doğrusunu Allah bilir.
Muhabbetle,
__________________ FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Bana adam gibi muhalefet et,papağan gibi nasihat etme.
Saat.... 13:30 :)
naci çelik Yazdı:
Böyle bir zatın,Hz.Meryemi kefaletine almak için,iki kere kura çekimine baş vurmak zorunda kaldığını düşünmek bana asla mantıklı gelmiyor.
Bize de mantıklı gelmiyor! :) Çünkü biz akılla, mantıkla, Kurân ile taban taban zıt fantastik iddialar üretmiyoruz.. Kur'a bir defadır.. Hz. Meryem'in babası İmran'dır ve Hz. Meryem doğmadan vefat etmiştir. Çocuğun sorumluluğunu İmran'ın ve belki İmran'ın karısının yakını olan Hz. Zekeriya ilâhi emirle almıştır.. "... ve keffelehâ Zekeriyya...".. Bu sorumluluk Hz. Zekeriyya'ın hayatı boyuncadır.. Çocuk dünyaya geldiğinde ailenin yakını olarak sorumluluğu devralan Hz. Zekeriyya, çocuğun mâbede verileceği bir çağa gelişiyle yapılan kur'a çekilişinde zâten üzerinde olan yükümlülüğü tekrar kazanmıştır.. Çünkü, "..ve keffelehâ Zekeriyya..." haberine istisnâ teşkil eden hiçbir ilâve haber Kurân'da yer almaz..
Peki, biz bu kur'a meselesine neden bu kadar takıldık.. Hafızalarımızı tazeliyelim.. Biz, vaktiyle demiştik ki; Zekeriyya Peygamber Hz. Meryem'in babası olmadığı içindir ki Meryem'in sorumluluğu kendisine ilâhi emirle ve ardından kur'a çekimiyle veriliyor.. Babası İmran hayatta olsaydı, zâten bütün bu kefâlet sohbetlerine gerek kalmayacaktı..
Buna rağmen, N. Çelik demişti ki böyle bir muhakeme yürütülemez.. Çünkü, çocuğun hür olarak adanması ebeveynin bütün sorumluluk ve haklarını geçersiz kılmaktadır.. Kefâlet için kur'a çekilmesi ve babası Zekeriyya'nın (?!) çocuğunun sorumluluğunu almak için kur'aya katılması bundandır...
Biz de demiştik ki...... :))) (Yoruldum YâHû! Vaktimde sınırlı..)
Bu nasıl bir adama eylemidir ki, çocuğunuzu ebeveyni olarak önce adıyorsunuz; ondan vazgeçiyorsunuz ve fakat sonradan ona tekrar talip oluyorsunuz... (Hz. Zekeriyya'nın kur'aya katılması meselesi...)
Netice olarak, bütün bu güzel âyetlerde "çift isim" safsatasını destekleyecek tek bir delil yoktur ve Sn. Kafası Karışık havanda su dövmektedir.. Bu da yetmemekte -arada- "eşek ağaca tırmanıncaya kadar beni dövmekte"dir.. :)
naci çelik Yazdı:
Ayrica:Bz Zekeriya neden Hz.Meryem"i kefaletine alıyor.Hadi diyelim Meryem yetim kalmıştı.Zekeriya da onu kefaletine aldı.Ama Meryem mabette ibadet ederken,Zekeriya neden iki de bir onu ziyarete gidiyor.Ne de olsa,Meryem genç bir kız,bunlar birbirine size göre mahrem olmasa gerek.Meryeme,Zekeriyanın karısı baksa ya.Dostum,bu anlayış kafalarda haklı olarak istifam yaratacak bir anlayış.
Bu kafaya bağlı... Kafa vaaaar; kafa var!!!
Bu kısmı "lagaluga" diyerek geçiyorum... Ciddiye alıp mukabele edemem..
naci çelik Yazdı:
Her ne ise.Siz bu konulara istediğiniz gibi inanabilirsiniz.Ama ben böyle inanıyorum.Sizin inancınız bana mantıklı gelmiyor.Benim inancımda size mantıklı gelmiyor.Olabilir,bu doğaldır.
Hayır, doğal değil!! Benim mantığım TSE'ye uygundur.. Sizin mantığınız standart dışı... Sizi sizden başka onaylayacak kimse yok!! Kendiniz çalıyor ve kendiniz oynuyorsunuz...
naci çelik Yazdı:
Hz.Meryem,Hz.Harun ve Hz Musa ile ilgili yorumumu cevaplarken aşağıda vereceğim,Hz Musa ile ilgili ayeti yorumlamayı unutma.
Harun'ın Kızkardeşi meselesi artık başka güne kaldı.. Fakat, aşağıdaki âyete temas edelim..
naci çelik Yazdı:
"Onlara gösterdiğimiz her mucize mutlaka kızkardeşininkinden büyüktü...43/48
Arkadaşlar! N. Çelik Arapça biliyor mu?!
Bana lütfen "Bilmiyor!" deyin!!!!
Neden??????????????????????????????
Bu âyeti kerîme Zuhruf Sûres'nin 48. âyeti.... Orjinali şöyle....
"Ve mâ nüriyhim min âyetin illâ hiye ekberu min uhtihâ..."
Lütfen, kırmızı renkli kısımlara dikkat!! Bombayı patlatıyorum!
Evet; "Uht" kelimesi insanlar sözkonusu olduğunda temel olarak "kızkardeş" anlamını taşır. Fakat, bu âyette bildiğimiz mânâda kızkardeş anlamı taşımaz..
Peki, bu söylediğim bir yorum mudur?! :)
Hayır! Yorum değildir!!
Mutlak, şaşmaz, tartışılmaz bir gerçektir!! :)
Çünkü, bu âyette insanlar değil mucizeler sözkonusudur ve "âyet=mucize" kelimesi sonundaki dişil ekten anlaşılacağı üzere Arapça dilbilgisine göre dişil bir kelimedir.. Daha sonra gelen "Hiye" yine dişil bir zamirdir ve "uhtiHÂ"daki "Hâ" zamiri de dişildir.. Eskilerin deyişiyle bu "hâ" zamiri "hiye=âyet"e râcidir.... Yâni, âyette Hz. Musa'nın kızkardeşinin mucizelerinden (!) bahsedilmemektedir.. Sâdece, Hz. Mûsâ'ya verilen her yeni mucizenin geçmişteki benzerlerinden daha büyük ve hayret uyandırıcı olduğu APAÇIK, TARTIŞILMAZ biçimde beyan edilmektedir...
Meâlen şöyledir....
"Onlara gösterdiğimiz her bir mucize(âyeten, hiye] önceki benzerinden (min uhtihâ) daha büyüktü."
"âyet" kelimesi dişil olduğundan "onun benzeri" manasına yine dişil bir kelime olan "Uht" kullanılmış... Eğer, ana kelime eril olsaydı; "uht" kullanılamayacaktı...
78.Ve Davud ile Süleyman… Hani, halkın davarının yayıldığı ekinler hakkında hüküm veriyorlardı da biz hükümlerine tanıklar olmuştuk.
79.Onu Süleyman’a derhal kavrattık. Herbirine hükümdarlık ve bilgi verdik. Davud’a dağları boyun eğdirdik. Kuşlarla beraber tespih ediyorlardı. Yapmak isteyince yapanlarız biz.
davud ve suleymana gelen halk ayni ve ayni zaman, hukum verdiklerine gore peygamberler ve halkta bunu bildigi icin geliyor onlara danisiyor.ikiside sag.
Naci Çelik cevap Verdi.
Sevgili Dost.Suleyman Zülkarneyn,İshak İsmail,Yusuf İdris gibi bazı peygamberler,babaları eliyle peygamberliğe hazırlanmışlardır.Bir tür usta çırak ilişkisi.Bu tür baba oğul peygamberlerden,hangisinin yardımcı(vezir)hangisinin birinci derece yetkili olduğunu Allah”ın söylemesine ayrica gerek yoktur.Çünkü,zaten babalar aileler üzerinde yöneticidirler.Yani bu peygamberler arasında da belli bir hiyeraşi vardır ve baba peygamberler birinci derece yetkilidirler.
Muhiddin yazdı
89.
Ve Zekeriyya. Hani Rabbine yakarmıştı: “Rabbim, beni yapayalnız, bir başıma bırakma. Sen, mirasçıların en hayırlısısın.”
Naci Çelik cevap Verdi
Dostum,Zekeriya İmran,İbrahim İsrail soyundan gelen 12. ve son imam,ayni zamanda da son peygamber idi.Hz.Zekeriya sünnetullah gereği peygamberliğin kendi soyundan devam edeceğini ve kendi soyundan hayatta kalan tek erkeğin de kendisi olduğunu bildiği için,bir çocuğunun olmasını çok arzu ediyordu.Aksi takdirde peygamberliğin son bulacağından,kendisinin son peygamber olmasından endişeleniyordu.Allah”a da onun için yalvarıp yakariyordu.Yoksa malı mülkü,tahtı başkalarına kalmasın diye Allah”a yalvarmıyordu.Yani Zekeriya malına ve tahtına sahip çıkacak bir varis istemiyordu.Kendisi gibi nübüvvete nail olacak bir varis istiyordu.Eğer biz,Yahya”nın İsa”dan ayri biri olduğunu düşünürsek,o zaman,Zekeriya”nın sırf dünyada sahib olduğu malı mülkü başkalarına kaptırmamak için,Allah”tan bir mirascı istediğini de düşünmemiz gerekir.Ve Allah”ın da sırf bunun için Zekeriya”ya da bir çocuk verdiğini düşünmemiz gerekir. Veya Allah peygamberliği her hangi bir soydan da devam ettiriyor idiyse,Zekeriya”nın illa da bir oğul istemesinin başka bir sebebi olamazdı diye düşünmemiz gerekir.
Bu açıklamalar ışığında,yukarda verdiğiniz ve dikkatime sunduğunuz ayetten ben kesinlikle şunu anlıyorum.Hz.Zekeriya,en azından peygamberlik soyunun devamı için bir erkek çocuğunun olmasını istiyordu.Çünkü Zekeriya,ailenin hayatta olan tek erkek üyesi idi.
Özetlersek:Zekeriya Allah”tan bir peygamber veya en azından peygamberlik soyunu devam ettirecek bir erkek çocuk istiyordu.Siz de böyle düşünüyorsunuz değil mi? Sormama gerek yok heralde,bütün müslümanların böyle düşündüğünü biliyorsunuz.Size gore, Allah Zekeriya”nın duasını kabül etti.Zekeriya”nın karısı Yahya adında bir çocuk peygamber doğurdu.Gene size ve atalarınıza gore,tam bu sıralarda Meryem de İsa adında bir çocuk peygamber doğurdu.
“Meryem ona gebe kaldı.Onunla uzak bir yere çekildi.Doğum sancısı onu bir hurma dalının altına getirdi.”Keşke dedi,bundan once ölseydim ya da unutulup gitseydim!19/22,23.
Dikkat et Muhiddin Bey:Meleklere muhatap olmuş,Cibril(kutsal ruh)tarafından meshedilmiş ve Alemlerin kadınlarına üstün kılınmış genç bir kız,keşke yok olsaydım da bütün bunlar başıma gelmeseydi diyor.Yani dünya”ya bir peygamber getirmek,bilhassa dünya ya Meryem vari bir peygamber grtirmek,mevlanalar gibi,tavuklu pilav yeyip,konya ovasında “sema” yapmaya benzemez.
Soru:Eğer,Yahya,Zekeriya”nın karısından doğma ve İsa”dan ayri bir peygamber ise,Allah neden ikinci bir peygamber için,hem de ne yaptığı hiç bilinmeyen ikinci bir peygamber için Meryem”i onca zor duruma sokup,tabiri caizse zulmetti.
Muhiddin yazdı.
Kendisine hemen cevap vermiş, Yahya’yı ona hediye etmiş, karısını kendisi için doğurmaya elverişli hale getirmiştik. Onlar, hayırlarda yarışırlar, umarak ve korkarak bize yalvarırlardı. Onlar, bize ürpererek saygı gösterirlerdi.
Naci Çelik cevap Verdi.
Yukarda verdiğin ayet,”karsını kendisi için doğurmaya elverişli hale getirdik”demiyor.”Eşini de ıslah etti” diyor.Çünkü karı başka şeydir,eş başka şeydir.Ayette karı geçmiyor.Ayette zevç geçiyor.çünkü,zevç her türlü eşleri vurgular.
Ayet bana gore
:”Ona Yahya”yı armağan ederek duasını kabul ettik.Onun(Yahya”nın)eşini de ıslah ettik,” diyor.
Dostum.Ayetin dikkat çektiği eş,Yahya İsa”nın bedenidir.Çünkü Kur”an,bazı durumlarda bir canlı”dan,bir çift diye söz eder.Yani insanı can ve beden olarak vurgular.
“O yarattı iki çifti(zevç).Erkeği ve dişiyi.”53/45
Dikkat edilirse ayet,iki cinsten ama dört şeyden söz ediyor.Söz konusu ayette,bu tür bir çiften söz etmektedir.Yani söz konusu ayet,Yahya İsa”nın bedenine dikkat çekiyor.Çünkü Yahya İsa”nın bedeni cennetteki insanların bedenine örnekti.Yani Yahya İsa”nın bedeni,yaşlanmayan,deforme olmayan ve en önemlisi tahrip edilemeyen,yani öldürülemeyen bir bedendi.Bundan dolayı,onu astılar ölmedi,hançerlediler ölmedi,başa çıkamayınca onu bir tahta duvara bir çok çivi ile çakarak öldürmeye çalıştılar.Ama o gene ölmedi.O esnalar da Can ve bedeni ile göğe yükseldi.Yani her insan gibi vefat etti.Onun vafatının sıradan insanların vefatından farkı,bedeninin de göğe dönmesidir.
Muhiddin yazdı.
yahya zekeriya peygambere hediye olduguna gore o dogdugunda zekeriya peygamberin yasiyor olmasi gerekir olmus birine hediye veremezsiniz degilmi.
Naci Çelik cevap Verdi.
Evet,ölmüş birine hediye verilmez.Ama ölmüş bir peygambere hediye verilir,çünkü peygamberler kesinlikle ölmezler.Allah”ın katına döner ve orada rızıklanırlar.Ve kendilerinden sonra yeryüzüne gönderilen peygamberlere de yardım etmeye devam ederler.Sizin zavallı atalarınızın hiç bir anlam veremediği aşağıdaki ayet bu olayı vurgulamaktadır.
“Allah,peygamberlerden şöyle söz almıştı:Bakın,size Kitap ve hikmeti verdim;imdi yanınızda bulunan(kitab)ı doğrulayıcı bir peygamber geldiğinde,ona mutlaka inanacak ve ona mutlaka yardım edeceksiniz!Bunu Kabul ettiniz mi? demişti.Kabul ettik dediler.O halde tanık olun,ben de sizinle beraber tanık olanlardanım, dedi.3/81.S.Ateş çevirisi.
bak naciciğim beni tınnlamıyo olabilüssün zaten bende seni tınnlamıyorrum benim olayım milletle
hadi sende beni sallamassan sallama ama millete ayıboluyo be aabi
yok yane seni cahel mahel bilmesinler diye şettiriyom
lem sen peygamber allahı gördümü diyon allahını kitabını seversen
hala gidip siteyi kaldırmamışın bide kalkıp milleti tehdit ediyomuşun bak ben bak bende batmanlıyım oglum alırım ayağımın altına akıllı ol bakim
ama işe yaradığın taraflarında oluyo tabi millet bizim dediklerimize sapıklık diyodu görsünler bakim sapmışlık nassı oluyo.. tabi bu faydalarından sakın bi sevap neyinde bekleme senin bu yaptığın faydalar darvininkinden daha azdır
__________________ onlara allahın indirdiklerine uyun denildiği zaman onlar :"hayır biz sadece atalarımızı üzerinde bulduğumuz şeye uyarız" derler.peki ya ataları bir şeye akıl erdirememiş ve doğruyu bulamamış idilerse.
lem sen peygamber allahı gördümü diyon allahını kitabını seversen
Naci Çelik cavap verdi.
Sayın Batmanlı,sen önce okuduğunu anlamayı öğren.Ben peygamber Allah"ı gördü demedim.Peygamber Allah"ı bir nevi gördü dedim.Bir nevi görmekle,görmek ayni şey değildir.Hz.Musa"da Tur"da Allah"ı bir nevi görmüştü.
Şahsen bende bir nevi görmediğim Allah"a inanacak kadar aptal değilim.Yani sen değilim.Ben"de istediğim her an Allah"ı görür müşahade edebilirim.Hiç bir yaratık bizzat Allah"ı göremez.Ve bizzat görülebilen şey asla Allah olamaz.Ama Allah"ın nışanlarını kafirlerde dahil,herkes görür.
Batmanlı yazdı
bak bende batmanlıyım oglum alırım ayağımın altına akıllı ol.
Naci çelik cevapladı
Dedimya,sen okuduğunu anlama özürlüsün.Ben Dost1"e sitemi kapatacağım demedim.İblis"le ilgili yaptığım yorumumu gözden geçireceğimi söylemek istedim.Çünkü ben "Dost1"in görüşlerine çok önem veririm.
Batmanlı oluşuna gelince:Ben batmanlıları çok iyi bilirim,10 yıl önce Web sitemden dolayı beni çok ciddi anlamda tehdid etmiş ve öldürmeye de karar vemişlerdi.Çünkü onlar kendilerinin Allah"ın ordusu(hizbullah) olduğunu zannediyorlardı.Sonra hem onlar,hem bütün Türkiye anladı ki,meğer onlar zalim derin devletin ordusuymuş.Allah"adına kendi hemşerilerini,kendi din kardeşlerini,en önemlisi yakınen tanıdığım Gonca Kuriş kardeşimi alçakca öldürdüler.
Ne demişler.Akılsız dostun olacağına,akıllı düşmanın olsun.Eğer sende bir takım derin yerlerin piyonu isen,beni kolaylıkla öldürebilirsin.Ama yedi göbek sülalenle gelsen beni ayaklarının altına alamazsın.Çünkü adam dövmek benim zanaatım.İstersen sülaleni al da gel.
Ben,1970-1980 yılları arasında 10 yıl,bil fiil boks yaptım.120 resmi musabaka yaptım Türkiye şampiyonluklarım var.Cemal Kamacı"ya 2 yıl kum torbalığı yaptım.Bundan sonra kimseden dayak yemeyi düşünmüyorum.
90. Kendisine hemen cevap vermiþ. Yahya'yý ona hediye etmiþ, karýsýný kendisi için doðurmaya elveriþli hale getirmiþtik. Onlar, hayýrlarda yarýþýrlar, umarak ve korkarak bize yalvarýrlardý. Onlar, bize ürpererek saygý gösterirlerdi.
89. ayette Zekeriyya (a.s.)’in ismi geciyor. 90. ayette 4 defa(Hu) zamiriyle ondan bahsedilerek, Zekeriyya (a.s.)’a atifta bulunuyor. Bu ayetin hicbir mealde senin saptirmaya calistigin sekilde anlam verenini bulamazsin.
Bu ayette
“89. Ve zekeriyya iz nada rabbehu rabbi la tezerný fardev ve ente hayrul varisýn
90. Festecebna lehu ve vehebna lehu yahya ve aslahna lehu zevcehu innehüm kanu yüsariune fil hayrati ve yed'unena raðabev ve raheba ve kanu lena haþiýyn“
Butun bu ayetlerde gecen bes “hu” zamiri cok acik bir sekilde Zekeriyya (a.s.)’a racidir.
Ozellikle zevc kelimesindeki “hu” Yahya”ya degil, cok acik bir sekilde diger 4 “hu” da oldugu gibi Zekeriyya’yi isaaret etmektedir. Yahya ile alakasi yoktur.
Arapcasini bir daha kontrol et. Anlamazsan butun meallerden bu iki ayetin mealine bak. Hicbir mealde senin saptirmaya calistigin anlami bulamayacaksin.Cunku sen hayalindeki senaryoya ayeti uydurmaya calisiyorsun.
Kendi gorusunu dogrulamak icin bir kelimeye sarilip butun ayetleri, kurani. Islami anlayisi nasil saptirmaya calistigini hayretle sen de goreceksin.
Biz bu tartismayi yaparken bir gercegin daha net anlasilmasini hedefliyoruz.
Eger benim dedigim dogru olsun da ne olursa olsun diye dusunuyorsan, seninle daha fazla konusmamiza gerek yok.
Cunku konustugumuz bu konu Kur’anin bir gercegi. Biz anlayip iman etmek icin okuyoruz. Inkar ve saptirma bizim ne inancimiza, ne de tartisma ahlakimiza uyar.
not:naci bey boksor oldugunuzu daha onceden bilmiyordum,biraz uzuldum cok zor bir meslek,aldiginiz darbelerden pek cok beyin hucreniz islevini yitirmis olmali,yazik ..uzuldum. birde size katilmayan sag duyulu arkadaslara yumruk yerine konya ovasinda tavuklu pilav ikram ederseniz daha hora gecer,en azindan insanlarin gonlunu belki kazanabilirsiniz.sizden sema yapmanizi beklemiyorum cunku basiniz yeterince donuyor ,size gore degil anlayacaginiz.......
Ayrıca,Musa+Harun kardeşdirler.Çünkü Araf 150 de Musa, kızgın ve üzgün bir halde kavmine döndüğünde şöyle dedi: “Benden sonra arkamdan ne kötü şeyler yaptınız! Rabbinizin emrini bekleyemediniz mi?” Levhaları yere attı, kardeşinin başını tuttu, kendisine doğru çekiyordu. Kardeşi dedi ki: “Ey annem oğlu! Bu topluluk beni horlayıp hırpaladı. Neredeyse canımı alıyorlardı. Bir de sen düşmanları bana güldürme. Beni şu zalim toplulukla bir tutma." şeklinde bir ayet var.Dikkat edilirse annem oğlu diye bir sözcük var.Harun Musa ya annem oğlu diye hitap ediyor.Benim anladığım Musa ile Harun anne bir baba ayrı biyolojik kardeşler.Ama tabi bu sadece benim düşüncem.
Sn. Şeyma,
Tebrikler! Gerçekten çok isâbetli bir tespit! Bu görüşünüzde yalnız değilsiniz.. Sâdece, âyetteki "kâle'bne ümme" (Ey Annem Oğlu) ifâdesi bile, N. Çelik'in "Musa+Harun+Meryem anne baba bir özkardeştirler" iddiasına karşı büyüklüğü tartışılmaz bir delil.. Tabii delilin büyüklüğü size göre veya bana göre değil aslında.. Doğru tanımlama ile ilme göre böyle! :)
şeyma Yazdı:
Birde Harun'un kızkardeşi olayı var:Meryem suresinde geçen:
28:Ey Harun’un kızkardeşi! Baban kötü bir adam değildi. Annen de bir kahpe değildi.”
Burada yine benim anladığım:Soy kütüğe işaret ediliyor.Meryem in Musa nın soyundan değil de Harun un soyundan geldiğine işaret ediliyor.Anne bir baba ayrı olduğu için.
Bu da çok esaslı buram buram ilim kokan bir tespit.. Bu görüşünüze paralel bir türev görüş de inşaALLAH bendeniz sunmaya çalışacağım ilk fırsatta..
Çok değerli katkınız ve katılımınız için kendi adıma gönülden teşekkür ederim.. Cenâbı Allah ilminizi ziyâde kılsın..
Arap gramerine veya Kur"an arapcasına vakıf,sizin ilmine itibar edebileceğiniz bir kaç müslümana,birlikte gidelim.Söz konusu ayetteki HU zamirinin Zekeriya"ya işaret ettiğine yorulabileceği gibi,Yahya"ya da işaret ettiğine yorulabilineceğini söyleyeceklerdir.
Aksi takdirde,ben sadece bu iddiamdan değil,bütün iddialarımdan döneceğime dair,Allah huzurunda sana söz veriyorum.
Veya forumdaki Kur"an arapcasına vakıf arkadaşlardan rica edelim,onlarda söz konusu ayeti incelesinler.Eğer arkadaşlar,söz konusu HU zamirinin hiç bir şekilde,Yahya ya işaret ettiği iddia edilemez derlerse,ben gene sözümdeyim. Varmısın?
Benim iddiam o dur ki,söz konusu zamir,Zekeriya"ya işaret ettiğine yorulacağı gibi,Yahya"ya işaret ettiğine de rahatlıkla yorulabilir.
Sizin iddianız ise,söz konusu zamir,hiç bir şekilde Yahya"ya işaret ettiğine yorulamaz.
Lütfen,Kur"an arapçasına vakıf arkadaşlar,Allah için bize yardımcı olsunlar.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma