Yazanlarda |
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Kız kardeşlerine karşı içtenliğini muhafaza edemiyen insanlarla hiç bir yere varılmaz.Hayat imtihandır,kendi kafamızdan türedi yasaklar oluşturamayız.Bu gün ki,ilkel haremlik-selamlık uygulamasıda bunun tezahürüdür.Birbirinden ürken kardeşler (!) topluluğu!
selam kardeşim, hayır dileklerin için teşekkürler, konuyu aslından uzklaştırmadan şahitliğimi yapmak zorundayım, müslümanlar serbest oldukları meselelerle, başıboş olmadıkları meseleleri iyi ayırt etmeli, serbestlik ile başıboluk birbirinden farklı kavramlardır, bunu dikkate alalım inşallah,
selam ve dua ile
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Naci Çelik Yazdı:
Sevgili Sultan.Sizi hala çıkartabilmiş değilim.
Çünkü ben,sizin gibi Kur"an anlayışına sahip,hiç kimseyi tanıdığımı hatırlamıyorum.
İyi ya,herşeyin bir ilki vardır.
Ama çok önemli değil.Fakat çok dar bir Kur"an anlayışına sahip olduğunuzu düşünüyorum.Ve sizden Kur"an anlayışınızı her yönüyle ortaya koymanızı rica ediyorum.Öyle arada bir,bir yazı yazıp,kaçmak yok.En azından,günde bir yazıyla da olsa,burdaki tartışmalara katılmalısınız.
Kaçmak mı?İnsaf ya hu! üç akşam evinize geldim.Sen söz verdiğin halde 9 yıldır iki saat uzaklıkta ki,Bursa 'ya gelemedin.Kuran anlayışımda sakladığım bir şey varsa lütfen hatırlatın.Ben,olabildiğince açık olduğumu düşünüyorum.
Siz Kur"an"ın,yalnız sizin algıladığınız gibi algılanmasını istiyorsunuz.Sanki siz Kur"an"ın resmi yorumcusu imiş"siniz gibi.Böyle bir cehalet olamaz dostum.Şünü bil ki,elimizdeki Kur"an senin anladığın gibi yoruma açık olmayan ve herkesin ayni şeyi anlayacağı bir fıkıh kitabı değildir.
"Fıkhi mezhepler "de, bu mantığın eseri."Allah'tan başka İlah yoktur"farklı anlayan Muminler ortaya çıksın da görelim!Yoksa senin bildiğin başka bir Kuran mı var?
Bak dostum.Senin Hz.Meryemin İnziva döneminden esinlenerek yaptığın yorumun tam tersini ve Ben"de Hz.Meryemden esinlenerek yapacağım.
Amacın,üzüm yemek değil,bağcıyı dövmek.Yol almak yerine bulunduğun yeri eşeliyorsun.
Kitapta Meryemi de an.Bir zaman o ailesinden ayrılıp doğu yönünde bir yere çekilmişti.Onlarla kendisi arasında bir perde çekmişti...
Dikkat et dostum.Meryem tek başına ve yapayalnız.Yani kendi ayaklarının üzerinde.Ne bakıcısı var ortada ne de ailesi.Bak dostum,sırası gelmişken sana tasavvufi bir yorum yapayım.Meryemin ailesinden ayrılıp,doğu yönünde bir yere çekilmesi demek, nedir biliyormusun?Söyliyeyim.Meryemin anne babasının bu dünyadan ayrılması ve Meryemin bu dünya da tek başına kala kalması demektir.
Onun bakıcısı Allah,onun için göremiyorsun.Tasavvufi yorum mu?dedin.Bak yine ortak koşmaya başlıyorsun haberin olsun.
Biz de ruhumuzu ona gönderdik.Ona düzgün bir insan şeklinde göründü.Dedi ki;"Ben senden çok esirgeyene sığınırım.Bana dokunma.Ben dedi,sadece Rabbinin elçisiyim..Sana tertemiz bir erkek çocuğu hediye edeceğim.Benim nasıl oğlum olur dedi;bana bir insan dokunmadı ve ben bir kahpe de değilim.Öyledir,dedi:Rabbın:"O bana kolaydır.Onu insanlara bir mucize ve bizden bir rahmat kılmak için dedi"ve iş olup bitti.(Hz.Cibril Meryemin sırtını meshetti).!!!!!!
Ona gebe kaldı.Onunla uzak bir yere çekildi.Doğum sancısı onu,bir hurma dalının altına getirdi."Keşke dedi,bundan önce ölseydim.,unutulup gitseydim!"
Görüyormusun dostum,Hz.Meryem,öylesine bağımsız,öylesine bir birey ki,doğururken bile tek başına doğuruyor.
Altından ona şöyle seslendi:Üzülme,Rabbın alt tarafında bir su arkı var etti.Hurma dalını sana doğru silkele,üzerine olmuş,taze hurma dökülsün.Ye iç gözün aydın olsun.Eğer insanlardan birini görürsen,Ben rahman için oruç adadım.Bugün hiç bir insanla konuşmayacağım de.
Dikkat edersen hizmet orada da ayağına geliyor.Bolluğa dikkat et!Su,taze hurma,ye iç gözün aydın olsun.Şükürler olsun rezzak olan Allah'a.
Onu taşıyarak kavmine getirdi.Ey Meryem,dediler,sen tuhaf bir iş yaptın...19/16-27.S.Ateş çev.
Görüyormusun dostum.Meryem gene tek başına ve toplumun tam orta yerinde.Sonra olanlar herkesce malum.Bak dostum.Size Kur"an"dan edindiğim,benim için kesin olan bir kanaatimi söyleyeyim.Kur"an"da adı geçen her peygamber veya her şahıs,başka bir peygamber veya başka bir şahsın benzeridir.Meryemin Benzeri kimdir biliyormusun? Yani alemlerin kadınlarına üstün kılınan meryemin benzeri,Senin kafir zannettiğin,Hz.Melike.Melike de toplumunun en orta yerinde ve en önünde bir hayat sürdü,Hz.Meryem"de.
Yine yanılıyorsun.Kucağında İsa var,biraz sonra konuşup kafirleri şok'a sokacak.Zaten,İsa,konuştuktan sonra bir daha Allah,Meryem'i Kuran'da ön plana çıkarmıyor.
Ben,Melike'ye asla Kafir demedim.Umarım bu yanlışını düzeltirsin.Toplumunun önünden Süleyman'a itaate giden bir süreç.
Dostum.Elimizdeki Kur"an ap açık bir kitap değildir.Bundan dolayı,bu kitabı anlamak,çok gayret ister,emek ister,en önemlisi göz yaşı dökmek ister,göz yaşı.Dostum,okuduğun ayetlerdeki ilahi muradı anlayabilmek için,göz yaşı döküp,Allah"a hiç yalvardın mı? Yalvarmadın tabii.Çünkü sana göre Kur"an ap açık ve kolaylaştırılmış bir kitap"tı.
Yargısız infaz dedikleri bu olsa gerek.Yine Kitab'ı dipsiz,karanlık kuyulara fırlatıverdin.
Muzzemmil dersini iyi dinlediğimi düşünüyorum.
Kur"an"ın nasıl bir kitap olduğunu da,Allah izin verirse,sana yarın akşam anlatacağım.
Almasak diyorum!
Selam ile.Ve aleykum selam verahmetullah.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
MİRROR YAZDI:
Bunun üzerine Ayşe, Basra'ya gitmekten vazgeçip evine dönmüştü. Fakat fitne sönmek bilmiyordu. Zübeyir'in oğlu Abdullah Ayşe'ye "Sen Basra'ya gitmezsen kendimi öldürürüm." diye tehdit etti. Ayşe, Abdullah oğlu Zübeyir'i çok severdi. Araya diğer yakınlarının da girmesi üzerine Basra'ya gitti. Tarihte "Cemel olayı" diye anılan, Ayşe'nin devesi çevresinde vukua gelen ve çok kan dökülmesine neden olan savaş kaçınılmaz oldu.
Merhaba Dost 1
Yazımda Kerbela vakası derken bu surecı ,öncesi ve sonrası gelışen olayları kastettım,Ayşe cemel olayındaki savaşta bulunmuş ve Muhammed sonrası dönemde buyuk rol oynamıştır,
Rivayet çöplüğünden seçmeler!Yoksa sen yanındamıydın kardeş?Ya bulunmamışsa vay haline senin!
sözun özeti ehlibeyt kadınları her zaman sosyal hayatın içindeydı,birilerinin dediği gibi eve kapanmadılar,anlamak isteyen anlamıştır.
Aynen katılıyorum.Kuran'ın da muradı bu zaten.
Selam.
|
Yukarı dön |
|
|
savana Uzman Uye
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam
Allah araplara lehmi hınzır diyerek domuz eti demiyorsa arapların dilinde domuz anlamına gelen başka kelime olmalı.Olmalı ki araplar lehmi hınzırı bozuk eti çarpıtırak domuza ikinci bir isim yapsınlar.Atıyorum araplar domuza MUS diyorlardı.Kuran tebliğ oldu ve kurandaki ayetteki lehmi hınzırı MUS hayvanına yordular ve MUS hayvanına hınzır demeye başladılar o halde bu dilde domuz hayvanının MUS ve HINZIR olarak iki adı olmak zorundadır.Aynı bizim dilimizde aynı hayvana isim olan tosbağa ve kaplumbağa isimleri gibi.(savana)
2.Domuz hayvanı,eğer Kur"an öncesi arapların tanımadığı,bilmediği bir hayvan ise,(ki bana göre öyledir,çünkü domuz bir çol hayvanı değildir.)Kur"an öncesi arapça da domuzu vugulayan kelime nasıl olsun?Örneğin:Bir şey biliğimden söylemiyorum ama acaba penguen kelimesi Türkçe"midir.Veya.1400 yıl önceki türkler,acaba penguen"e ne diyorlardı.Büyük bir ihtimal pengueni tanımıyorlardı ki,ne desinler.(naci çelik)
Domuz araplar tarafından bilinmeyen ama araplarla iç içe yaşayan yahudiler tarafından bilinen bir hayvanmıydı demek istiyorsunuz?Yahudilerin domuz hayvanını tanımadığından eminmisiniz?tevratta bahsedilen domuz yasağı arapların domuzu tanıyıp bilmesinden sonramı girmiş?(savana)
2-kuran indiğinde hınzır hayvanının pis olarak nitelendirilmesinden sonra araplar domuz etinide leş ve bozğalanmadan öldürülmüş hayvanlar gibi görüp hınzır kelimesine bozuk pis anlamı yüklemiş olabilirler.1400 yıl önce hınzır=domuz iken 1400yıllık sürecin sonunda siz sözlükleri açıp baktığınızda hınzır kelimesinin islamın etkisiyle hem domuz hemde bozuk pis anlamlarınada geldiğini görürürsünüz.Bu çok daha akla yatkın ve mantıklı yaklaşımdır.(savana)
Bu mantık,doğru olabilir.Ancak terside doğru olabilir.Yanı arapça kelimelerde domuz"un karşılığı olmadığı için,hınzır kelimesi domuz hayvanına giydirilmiş de olabilir,değil mi?(savana)
Tersinin doğruluğunu kabul edebilmemiz için arapçada domuza isim olmuş başka bir kelime daha olmalı.Yok araplar domuzu kuran indiği dönemde bilmezlerdi der iseniz araplarla içeçe yaşayan ehli kitabın domuzu nereden bildiklerini ve kitaplarında domuz hayvanın ne aradığını araştırmanız lazım .(savana)
3-domuz eti sağlıklı koşullarda yetiştirilirse sağlığa zararlı değildir dediniz.Ben böyle bir tesbit yaptığımı zannetmiyorum.Çok doğru katılıyorum.Ancak devamında dedinizki Allah kuranda domuzu pis olarak nitelendirdiyse ve günümüzde bu hayvan sağlığa zararlı değilse pis değildir o halde Allah bu konuda böyle diyerek yalancımı çıkar.Evet,eğer benim yorumum yanlışsa,kur"an yanılmış olur.Çünkü Kur"an lehmü hınzırın,size göre domuz hayvanının pis,necis olduğunu söylüyor.
Hayır.Allahın hınzırı pis olarak nitelendirmesini sağlıksız et yenilemez et anlamında değerlendiremeyiz.Buradaki pis nitelendirmesini cünüplük halinin nitendirmesi şeklinde anlamak gerekli.Allah cünüpken tahir oluncaya kadar namaza yaklaşmayın demiş.Demekki cünüplük halini tahir(temiz olmamak ) olarak gösterip temizlenmenin yolunu yıkanmak
olarak belirtmiştir.Benim akıl ve mantığıma soracak olursanız bir kimsenin cünüp olması onun manen yada madden temiz olmaması pis olması anlamına gelmez ve yıkanmayıda gerektirmez.Ancak aslolan bizim akıl ve mantığımızın dediği değil bize öretilen e öğretileni olduğu gibi kabul etmektir.
Eğer yasak ve emirlerin tümüne akıl ve mantık süzgecine göre nedenler bulup bu nedenlere göre bunları kabul edecek olursak yasakların çoğu rafa kalkar (savana)
Bana göre,bir kimsenin cunup olması,tamamen fiziksel bir kirliliktir.Söz konusu ayetin dikkat çektiği temizlikte,tamamen fiziksel bir temizliktir.Şimdi açıklamak istemiyorum.İstenirse,evli kişilerin kolaylıkla idrak edebileceği bir şekilde açıklayabilirim.(naci çelik)
Çinin nufusu 1,5 milyar bunlar cinsel ilişki sonrası gusl(boy abdesti) almıyorlar bu insanlara fiziksel temizlik ,pislik nedir cünüplük neden boy abdestini gerektiriranlatmayı ve bunu kabul ettirmeyi başarabilirmisiniz.Aslında çine gitmeye gerek yok Alevi inanca sahip insanların bir kısmı cünüplük sonrası guslü gerekli görmüyor ibadete mani saymıyor sadece ilgili organların yıkanıp temizlenmesinin kafi olduğu konusunda ortak görüşe sahipler.(savana)
Şimdi gelelim son parağrafınıza.Evet.Zaten Kur"an"ın bir amacı da insanların icad ettiği,akıl ve mantıktan uzak gereksiz yasakları kaldırmaktır.Bana göre Kur"an"da akla mantığa aykırı tek bir yasak dahi yoktur.Vardır diyenler,lütfen göstersinler. (naci çelik)
Hayır bu görüşünüze katılmıyorum.Akıl ve mantığa aykırı olmayan demek akıl ve mantığın kabul ettiği\edebileceği demektir.
Bu gün bir bir kafir yada başka din mesubu size gelip siz müslümanlar neden süt kardeşlerinizle evlenmezsiniz_?
Kadınlarınız boşandığında neden iddet süresi beklemek zorundadır ?
Neden sayılı günler oruç tutup aç duruyorsunuz?
Diye sorduğunda bunlara vereceğiniz cevaplar sizin bakış açınız ve anlayışınızla akıl ve manttık süzgeçinizden geçirip bulmuş olduğunuz doğrular olur.Ancak bu doğrular görecelidir ve her topluma her kültüre bu doğrularınızı kabul ettiremezsiniz.Hele hele ki sizin doğru olarak ileri sürdüğünüz görüşlerin tam zıddını tecrube etmiş ve bir sakıncasını görmemiş bir toplumsa bu.
Son cümlemin daha iyi anlaşılması için örenkleme yapmak gerekirse
iddet bekleme süresi için ileri sürdüğünüz akıl ve mantığın doğru kabul ettiği gerekçeye karşın bir toplumun kültüründe iddet süresi beklemek yoksa bu bekleme süresinin olmaması toplumda derin yaralar açmamışsa o topluma iddet süresi beklemeyi ne anlatırsanız anlatın kabul ettiremezsiniz TA Kİ o toplum sizin iman ettiğiniz yaratıcıyı yaratıcı olarak belleyip iman edene kadar.(savana)
Selam ile
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
|
Yukarı dön |
|
|
Mircan Uzman Uye
Katılma Tarihi: 25 agustos 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1277
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
sultan Yazdı:
Müzakere edecek gücünüz olsaydı hiç çekinmez tepeme binerdiniz.Sorduğum soruların altında ezildiniz.
Dedim ki,sizin de arzu ettiğiniz, Kuran söyleminin sadece lafta kalmasıydı.Ezberler bozuluyor,ayakları yere basan Kuran söylemi hayata geçiriliyor.Bu kafayı değiştirmezseniz Naci Çelik'i mumla ararsınız.
Ancak,hakkını teslim edeyim,Mircan kadar cılız değil tutumun.
SELAM HUDA'YA UYANLARA OLSUN |
|
|
Selam,
Bu forum sizler gibi artniyetli insanları daha öncede gördü,bu tip şahsiyetlerin temizlenip forumun feraha erdiği dönemde de bunun olsa olsa fırtına öncesi sessizlik olacağını,hızla yayılan safsata virüsünün yeni kurbanlarının çok geçmeden foruma tekrar zarar vermeye çalışacağını söylemiştik.Nihayetinde sizde,naci beyde bu forumdan gelip gidecek olan insanlarsınız,çamur at izi kalsın gayeli felsefeniz safsataya meyilli olan güruh tarafından sempati toplayacaktır elbet,saman alevi kadar kısa sürecek uyanışınıza(!),uyanlarla bile uzun süre uyuşamayacaksınız!
Çünkü sizlerin herbiri kendine müstakil bir din belirlemişsiniz.Sınırlarını kendi çizen,haram ve helalleri kendi zevklerine göre belirleyen,ayetleri sakız gibi çineyen,yeri geldiğinde muaviye gibi mızrakların ucuna takan sizler....
Aslında sözü uzatmadan "Leküm diynüküm ve liye din" demek var ya yapamıyoruz işte insanız,tartışmaya sözü uzatmaya meyilliyiz.
Rab'bim kendi hevasını din edinenlerden bizleri koru
Bizleri sağdan yaklaşan şeytan(lar)ın,hannasların şerrinden koru..Amin
Not:Sevgili Sultan bak gaza getirdin beni tutumumu değiştirdim.Şimdi oldumu:))
Allah'a emanetsiniz....
Biliyorumki Rab'bim fırsatları hiçbir zaman tükenmez,olaki akıllanırsınız Rab'bim isterse...
Sevgilerimle
|
Yukarı dön |
|
|
muhiddin Uzman Uye
Katılma Tarihi: 15 temmuz 2006 Yer: ABD Gönderilenler: 266
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Naci Çelik
yazdı.
Sevgili
Muhiddin.Bir açığımı yakaladığını zannediyorsun ama yanılıyorsun.Çünkü söz
knusu ayetlerin dikkat çektiği peygamberler,Hz.Musa,Hz.Harun"dur.Taşlanarak
öldürülen,sonr a da kendisine GIR cennete denilen kişi de,Firavun ailesinden
imanını gizleyen,fakat Musa ve Harun"un ortaya çıkmasıyla da imanını
açığa vuran kişidir.
Selam ile.
Naci Çelik
selam
musa ve harun peygamberlerlerle beraber o topluluga(musa
ve harun peygamberin topluluguna)gelmis bir ucuncu peygamber yok.Onlar iki elci…
yasin suresinde ise uc elci ayni topluluga gonderilmis.
13.
Onlara o kent halkını örnek ver. Hani, elçiler gelmişti oraya.
14.
Hani biz onlara iki kişi göndermiştik, onları yalanlamışlardı. Bunun üzerine
biz, üçüncü bir kişiyle destek vermiştik. Şöyle demişlerdi: “Biz, size
gönderilen elçileriz.”
Musa ve harun
peygamberlerle beraber teblig eden
bir baska ucuncu peygamber olmadigina gore.bu uc elcinin iki elci oldugunu(musa
ve harun peygamberler)
Idda etmeniz yine sizin
hayallerinize dayaniyor ama ku’rana dayanmiyor.Kaldiki o peygamberlerin ismi
verilmemistir,musa ve harun peygamberler kissalarinda isimleriyle aniliyorlar
bunu da gozden kacirmayin.
selam
__________________ muhiddin
|
Yukarı dön |
|
|
mirror Katilimci Uye
Katılma Tarihi: 13 mart 2007 Gönderilenler: 92
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sultan yazdı:
Rivayet çöplüğünden seçmeler!Yoksa sen yanındamıydın kardeş?Ya bulunmamışsa vay haline senin!
Hatice annemizin iş kadını olduğu ve ticaretle uğraştığı,Ayşe annemizinde İslamın yayılmasında ve Muhammed sonrası halifeler döneminde buyuk rol oynadığı ile igili yazım ve sizin kadını çalışma hayatından soyutlayan yazınız arasında doğruluk açısından seçimi okuyucular yapacaktır...
Kuranın evrensel öğüt olmasıyla Hatice,Ayşe,Ebubekir,Ali,..vs isim vererek bahsetmez.Siz Ehlıbeyt kadınlarından örnek istediğiniz için bunları yazdım.Sosyal hayatta kadının yerini oturtma konusunda tek başına aşagıdaki ayet bıle yeterlidir,erkek ve kadın sosyal hayat içerısınde birlikte rol almalı ve beraber çalışmalıdır.
(TEVBE suresi 71. ayet) Mümin erkeklerle mümin kadınlar birbirlerinin dostlarıdır.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
naci çelik;
"Dikkat et dostum.Meryem tek başına ve yapayalnız.Yani kendi ayaklarının üzerinde.Ne bakıcısı var ortada ne de ailesi.Bak dostum,sırası gelmişken sana tasavvufi bir yorum yapayım.Meryemin ailesinden ayrılıp,doğu yönünde bir yere çekilmesi demek, nedir biliyormusun?Söyliyeyim.Meryemin anne babasının bu dünyadan ayrılması ve Meryemin bu dünya da tek başına kala kalması demektir."
Meryem validemiz keyfinden uzaklaşmıyor değil mi, tabiî ki kendi ayakları üzerinde olacak, din bireyseldir, kadın ve erkek kendi hesabını verecek, kendi ayakları üzerinde durmak fantezi olsun diye tek başına uzaklara gitmek mi, yoksa gerektiğinde tek kalacak kadar cesur olabilmek mi, Rahman erkek olsun bayan olsun müminlerin yardımcısıdır, yeter ki dine yardımcı olalım, yoksa kimse fantazi olsun diye evini barkını terk edip yalnızlığa soyunmaz meryem valideyi de kendiniz gibi zannettiniz herhalde,
ayrıca naci çelik ne olur aşşağıda ki ayetleri gözünle değil, arapçanlar değil, aklınla/kalbinle okurmusun,
- (İsa) Dedi ki: "Şüphesiz ben Allah'ın kuluyum. (Allah) Bana Kitabı verdi ve beni peygamber kıldı." (30)
- "Nerede olursam (olayım,) beni kutlu kıldı ve hayat sürdüğüm müddetçe, bana namazı ve zekatı vasiyet (emr) etti." (31)
- "Anneme itati de. Ve beni mutsuz bir zorba kılmadı." (32) Meryem,
- Ey Yahya, Kitabı kuvvetle tut." Daha çocuk iken ona hikmet verdik. (12)
- Katımızdan ona bir sevgi duyarlılığı ve temizlik (de verdik). O, çok takva sahibi biriydi. (13)
- Ana ve babasına itaatkardı ve isyan eden bir zorba değildi. (14) Meryem,
Kim İsa kim Yahya ???? ya bu kadar mı kör ediyor arapça bilmek sizi anlamış değilim,
vahyi anlamak temiz akıl ve temiz kalp, Rahmanın yol göstericiliği,
akademisyenlerle müslümanlar arasındaki fark budur ,
Selam ve dua ile
“…..O, Allah'tan sakınan, anne babasına iyi davranan bir kimse idi. İsyancı bir zorba değildi. (bu yahya)
"Beni anama saygılı kıldı. Beni azgın bir zorba kılmadı,,, (bu isa) ” diyanet meali
“ Ana-babasına (bu yahya)iyilik eden biriydi; zorba, isyancı biri değil
"Anneme(bu isa) iyilik etmemi önerdi. Beni zorba bir eşkıya yapmadı." Yaşar nuri meali
“Anne babasına(bu yahya) iyi davranan biriydi, zorba ve isyankar değildi.
Beni anneme (bu isa)saygılı kıldı, beni eşkiya bir zorba yapmadı.” E.hamdi meali
“ve ana-babasına (bu yahya)karşı saygı ve gözetme tavrı içinde; asla zorba ya da dik başlı biri değildi.
ve anamı(bu isa) saygıyla gözetmemi; ve beni merhametten yoksun bir zorba kılmadı.” Esed’in meali
“Anne ve babasına(bu yahya) iyi davranan hayırlı bir evlattı, asla zorba ve isyankâr biri değildi.
"Anneme(bu isa) saygılı, hayırlı evlat kılıp, asla zorba, bedbaht ve hayırsız biri yapmadı" suat yıldırım meali
rahman bizleri korusun,
kitap yapboz mu ?
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
MİRCAN YAZDI:(Yazmasaydı iyi olurdu!)
Selam,
Bu forum sizler gibi artniyetli insanları daha öncede gördü, Bu kadar önyargıyı içinde barındırmak çok tehlikeli olsa gerek!
bu tip şahsiyetlerin temizlenip forumun feraha erdiği dönemde de bunun olsa olsa fırtına öncesi sessizlik olacağını,hızla yayılan safsata virüsünün yeni kurbanlarının çok geçmeden foruma tekrar zarar vermeye çalışacağını söylemiştik. Bu Dünya da 'feraha' ermek mümkün değil,boşuna bekleme!
Nihayetinde sizde,naci beyde bu forumdan gelip gidecek olan insanlarsınız,çamur at izi kalsın gayeli felsefeniz safsataya meyilli olan güruh tarafından sempati toplayacaktır elbet,saman alevi kadar kısa sürecek uyanışınıza(!),uyanlarla bile uzun süre uyuşamayacaksınız! Naci Çelik'i şaşırtıyorsun! Bizi aynı ekipten zannediyordu!!
Çünkü sizlerin herbiri kendine müstakil bir din belirlemişsiniz. Doğrudur,ben,Kuran'da ki İslam'a mensubum,
Sınırlarını kendi çizen,haram ve helalleri kendi zevklerine göre belirleyen,ayetleri sakız gibi çineyen,yeri geldiğinde muaviye gibi mızrakların ucuna takan sizler.... Sınırlarını yalnızca Yüce Allah'ın çizdiği. (Muaviye mi,o da kim) Kuran'dan biri mi !?
Aslında sözü uzatmadan "Leküm diynüküm ve liye din" demek var ya yapamıyoruz işte insanız,tartışmaya sözü uzatmaya meyilliyiz. Acziyyetinden olmasın sakın!?
Rab'bim kendi hevasını din edinenlerden bizleri koru Amin..
Bizleri sağdan yaklaşan şeytan(lar)ın,hannasların şerrinden koru..Aminbencede amin.
Not:Sevgili Sultan bak gaza getirdin beni tutumumu değiştirdim.Şimdi oldumu:)) Zeminin kaygan dostum,dokunmadan düşüyorsun.Oysa,son zamanlar da düzeleceğine yönelik umudum hayli çoğalmıştı.
Allah'a emanetsiniz....İnşaallah.
Biliyorumki Rab'bim fırsatları hiçbir zaman tükenmez,olaki akıllanırsınız Rab'bim isterse...Bir şartla, tedaviye olumlu yanıt vermen lazım!
Sevgilerimle Bilmukabele,
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sultan yazdı:
Rivayet çöplüğünden seçmeler!Yoksa sen yanındamıydın kardeş?Ya bulunmamışsa vay haline senin! MİRROR YAZDI:
Hatice annemizin iş kadını olduğu ve ticaretle uğraştığı,Ayşe annemizinde İslamın yayılmasında ve Muhammed sonrası halifeler döneminde buyuk rol oynadığı ile igili yazım ve sizin kadını çalışma hayatından soyutlayan yazınız arasında doğruluk açısından seçimi okuyucular yapacaktır... Doğru,bunun için tartışıyoruz zaten.Ben yine de azınlık kalmayı tercih ederim.
Kuranın evrensel öğüt olmasıyla Hatice,Ayşe,Ebubekir,Ali,..vs isim vererek bahsetmez. Adem,İdris,Nuh,Hud,Yakup,Zekeriyya,İbrahim,İsmail,İshak,Şuay b,Yusuf, Meryem...Bu isimleri evrenselliğe layık görmediğinizi düşünmüyorum.
Siz Ehlıbeyt kadınlarından örnek istediğiniz için bunları yazdım.Sosyal hayatta kadının yerini oturtma konusunda tek başına aşagıdaki ayet bıle yeterlidir,erkek ve kadın sosyal hayat içerısınde birlikte rol almalı ve beraber çalışmalıdır. Kadını sosyal hayatın dışına çıkarmadığımı (Ne haddime)bildiğin/bildirdiğim halde beni o taraftan göstermeye çalışman kardeşlik hukukuna aykırı.Böyle davranmaya devam edersen sana cevap yazmayacağımı bilmeni isterim.
(TEVBE suresi 71. ayet) Mümin erkeklerle mümin kadınlar birbirlerinin dostlarıdır.
|
Yukarı dön |
|
|
|
|