Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
ayrıca naci çelik ne olur aşşağıda ki ayetleri gözünle değil, arapçanlar değil, aklınla/kalbinle okurmusun,
(İsa) Dedi ki: "Şüphesiz ben Allah'ın kuluyum. (Allah) Bana Kitabı verdi ve beni peygamber kıldı." (30)
"Nerede olursam (olayım,) beni kutlu kıldı ve hayat sürdüğüm müddetçe, bana namazı ve zekatı vasiyet (emr) etti." (31)
"Anneme itati de. Ve beni mutsuz bir zorba kılmadı." (32) Meryem,
Ey Yahya, Kitabı kuvvetle tut." Daha çocuk iken ona hikmet verdik. (12)
Katımızdan ona bir sevgi duyarlılığı ve temizlik (de verdik). O, çok takva sahibi biriydi. (13)
Ana ve babasına itaatkardı ve isyan eden bir zorba değildi. (14) Meryem,
Kim İsa kim Yahya ???? ya bu kadar mı kör ediyor arapça bilmek sizi anlamış değilim,
vahyi anlamak temiz akıl ve temiz kalp, Rahmanın yol göstericiliği,
akademisyenlerle müslümanlar arasındaki fark budur ,
Selam ve dua ile
Semazen yazdı:
Değerli Mâlik,
N. Çelik'in akıllara ziyân hezeyanları* karşısında artık anladık ki Arapça bilgisi mevcut değil veya Arapça biliyor da, bildikleri Arapça dünyada bilinen ve konuşulan Arapça'dan farklı! :)
Kurân araştırmaları üzerine 5 kitap kaleme almış ve iddiasına göre 5X5 kitap kaleme alabilecek kadar Kurân'dan çıkarımları olan N. Çelik'in, alıntı yaptığım mesajınız karşısında ne söyleyeceğini artık merak etmiyorum!
Bendenizin, fırsat bulup da temas edemediğim bir konu olan Hz. İsa'nın Hz. Yahya olduğu safsatasını bir kalemde çöpe atarak katkı sağladığınız için gönülden teşekkürler..
Selamlar,
N_S
Naci Çelik cevap verdi.
Sevgili Malik Bin Nebi ve Semazen.
Aranızdaki dayanışma ve Kur"an"a olan vukufiyetiniz gözlerimi yaşartıyor:)
Bu sayfaya asmama rağmen,belli ki konuyla ilgili yazımı okumamışınız.Eğer okusaydınız,bu komik itirazları yapmazdınız.Ben sizin bu itirazınıza cevap vereceğim.Ancak siz benim sorduğum hiç bir soruya neden cevap vermiyorsunuz.?Hep siz soru soruyorsunuz.
Örneğin:Hz.Zekeriya"nın Allah" a dua edip bir varis istemesinin sebebi ne idi? Madem Allah Zekeriya"ya bir çocuk peygamber verecekti,neden Meryeme de ayni özelliklere haiz bir çocuk peygamber vererek,Meryem"e onca çileyi reva gördü.Eğer sizin iddianız doğru ise,bunun tek sebebinin olması gerekir. Hz.Zekeriya"nın mal mülk gibi maddi varlıklarının başkalarının eline geçmemesi.Bu soruma,neden bir gerekçe getirmediniz.
Sizin itirazınıza gelince:Size bir soru sorarak cevap vereceğim.Sorum şu:Kur"an neden,anne babaları vurgularken,bazı yerlerde valideyn kelimesini,bazı yerlerde de ebeveyn kelimesini kullanır.Yani bu iki kelime arasındaki fark nedir.
Size başka bir soru daha sorayım.Size göre,anne hakkımı daha önemlidir,yoksa baba hakkımı.Kur"an"dan hareketle cevaplayayım.
Anne hakkı daha önde gelir veya anne hakkı,baba hakkından daha çoktur.Başka bir ifade ile,iyilik veya ihtimamda,öncelik annelere verilmelidir.Çünkü anne babalara ihtimam gösterilmesini emreden ayetlerde hep,valideyn kelimesi kullanılmaktadır.Çünkü valideyn kelimesi,önce anneyi,sonra babayı vurgular.Ebeveyn kelimesi ise,önce babayı,sonra anneyi vurgular.Söz konusu ayetteki valideyn kelimesi,Hz.Yahya İsa"nın annesi ve anne annesini vurgulamaktadır.Yani ayet,Meryem"i ve Meryem"in annesi,Zekeriya İmran"ın karısını vurgulamaktadır.Bu ayetin çok önemli bir hikmeti de şudur.Kur"an sadece annelere ihtimam gösterilmesini emretmiyor,Kur"an anne annelere,dolayli olarakta baba annelere de ihtimam gösterilmesini emretmektedir.Yani Kur"an her şeyin cevabını,işte böyle vermektedir.
Ayet, "annelerine iyilik ediciydi" şeklinde anlamlandırılmalıdır.Çünkü diğer ayet veya delillerden,zaten biliyoruz ki,Yahya İsa"nın babası yoktu.
Malik Bin Nebi yazdı: "Vahye yön veren
rasyonalist akıl değil, temiz akla yön veren apaçık vahiydir.Rahman boş
söz söylemez, kemikleri alıp ufalayan ve ardından bunlar mı tekrar
dirilecek diyen adam vahye rasyonalist aklı ile şekil vermeye
çalışandır, şimdikinin adı bilim, bir diğeri, arapça
bilmek vahyi anlamak için bir avantaj değildir. Rahman akletmeyenlerin
üzerine pislik, akledenlerin, yönelenlerin üzerine Rahmet
yağdıracaktır.Kur'an müstakil bir görgü ve genel kültür kitabı
olmayıp, gaybe iman eden ve muttaki ve temiz akıl sahibi olanlar dikkat
buyurun akıl değil temiz akıl sahipleri için yol göstericidir. Elçilerin kavimleri ile mücadeleleri bilimsel araştırmaları değildi
unutmayın, vahyi sapmaları arzulayanlar toplumdan kopuk özel labaratuar
ortamlarında yapılan çabalardan da mutmaindir bundan emin olun,
ayetlerden uzaklaşan adamın durumu, gibi.Yeryüzüne karışmayan bir Rabb,
hayata söz söylemeyen bir kitap, yaşasın yeni samiriler!!!! Yapılması
gereken sadece elçinin izinden bir parça al ve at. Cihaddan/
mücadeleden el çekmek isteyen, dini zekat ve namaz kılmakla
sınırlananların durumu sizce bu gün bize hangi psikolojiyi anlatıyor.? Selam Malik kardeş,şu çala-klavye yazmaktan vazgeçip yazılarındaki imla kurallarına dikkat etsen,eminimki yazıların daha büyük etkiyi yapacaklar.Son yazındaki imla hatalarını mümkün olduğu kadar bertaraf etmeye çalıştım. Birkaç cephede vuruştuğunu(!)biliyorum ama yine de uyarayım dedim,çalışmalarında ve azminde başarılar dilerim.
__________________ ŞEYTANDAN VE ONUN EVLİYASINDAN KAÇINMANIN EN İYİ YOLU,ŞEYTANA KÜLAHINI TERS GİYDİRMEKTİR!
Sayın Savana,oruç hariç,yukarda anlattıklarınızda akla mantığa aykırı hiç bir şey yok.Eminim biraz düşünseniz,saydığınız adetlerin,mantiki açıklamalarını benden daha iyi yapabilirsiniz.Ayrica,Allah"ın yasakladığı her şey,illa toplumsal felaketlere yol açacak bir şey olması gerekmez.
Oruç Konusuna gelince: Bana göre de,orucun akla,mantığa uygun hiç bir yanı yoktur ve olamaz da.Orucun,sağlık açısından bazı yararları vardır,ancak zararları kesinlikle daha fazladır.Ve bundan dolayı da,benim Kur"an"ım"da bilinen anlamda bir oruç yoktur.Yani orucu bana boşuna örnek verdiniz.
Selam ile.
Selam Naci Bey,
Sizin anladığınız oruç nasıldır peki?Bize oruç un tarifini yapar mısınız?
Kuranı kerimde akla mantığa aykırı hiç bir yasağın olmadığını söylemişsiniz.Söylemişsiniz ama orucun zararlarının yararlarından daha fazla olduğunu söylemişsiniz..Siz varya Allahın hükümlerini değiştirmek için elinizden geleni yapıyorsunuz.Allah aciz mi?Kulunun güç yetirebileceği her durumu bilmez mi?
İçki yasağında Allah ayette yararının olduğu kadar zararının olduğunu,ancak zararının yararından daha fazla olduğunu söyler.Allah bize içkiyi zararı daha fazla olduğu için yasaklarken,orucun da zararı yararından daha fazla olduğu için yasaklaması mı gerekir?(sizin isteğinizi söylüyorum)Siz şunu söylemeye çalışıyorsunuz o zaman..Allah tutarlı değildir(-haşa)
Bize oruçtan ne anladığınızı anlatın lüten?Sizin oruç kavramınızı öğrenmek istiyoruz.Biz İslamda ki orucu gayet iyi biliyoruz.Ben sizin din anlayışınızdaki orucu öğrenmek istiyorum.
Saffat suresi 101-110 ayetlerini okuyunuz:İbrahimin oğlu ile ilgili kurban hikayesi ni okuyunuz.Ve anafikrini bizimle paylaşınız lütfen.
__________________ FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
ALİ İMRAN (41) Zekeriyya dedi: "Rabbim, bana bir belirti ver." Allah buyurdu: "Sana belirti şudur: "İnsanlarla üç gün, işaretleşme dışında konuşmayacaksın. Rabbini çok an. Akşam-sabah tespih et."
ALİ İMRAN (42) Bir de melekler şöyle demişlerdi: "Ey Meryem, Allah seni seçti. Seni tertemiz kıldı ve seni âlemlerin kadınları üstüne yüceltti."
(Ve iz kaletil melaiketü ya meryemü innellahestafaki ve tahheraki vastafaki ala nisail alemin)
Ali imran 41-42 arasında ve bağlacı var burdanda (İmran)Zekerıyaya verilen çocuk müjdesının kızı Meryem ile ilgili olduğu anlaşılıyor.Yahya ve İsa arasında o kadar çok benzerlık var ki,sizlerde yansız bir şekilde incelerseniz farkedeceksınız.Ayrıca İsa ve havarilerle aynı dönemde olması gereken Yahya hakkında pek guvenılır tarıhsel verı yok,söylentilere dayanıyor ve vaftizci Yahya olarak geciyor İncılde,aslında butun sorun arap ulemasının Kuranı Tevrat ve Incılden çalma hadis ve ilavelerle yorumlaması ve gunumuze kadar devam ederek gelmesi...
Evet önceleri yahya ve isa ayrı olarak düşünüyordum ama hata etmişim ayetleri ciddiyetle düşünerek ağır ağır incelersek yahya ve isa aynı kişiler olduğu anlaşılıyor...
Ey Zekeriya, biz sana bir oğlan müjdeleriz, ismi Yahya’dır. Daha önce ona hiç kimseyi BENZER yapmadık.» (19/7)
Ey Yahya, Kitab’ı kuvvetle tut (dedik) ve ona çocuk iken hikmet verdik.» (19/12
(Meryem) Çocuğu gösterdi. Dediler ki: “Beşikteki çocukla nasıl konuşuruz?”
Ayetlerden, her iki isme de, çocukken kitap verildiği ve peygamberlikle görevlendirildiği açıkça anlaşılıyor.
Bunun dışında birde hiristiyanlarla ilgili yaptığım araştırmada onların çoğunun yahya diye bir peygamberden bahsetmediğini öğrendim. onlar sadece isa peygamberden haberdarlar çünkü onlar ikisini bir olarak anladıklarını düşünüyorum..
Naci Beyden bu konudaki anlamayan tavrım için özür diliyorum.
Teşekkürler Naci Bey...
Selam Ve Dua İle...
konu ile ilgili detaylı bilgi için.. www.yeniyorumlar.org
Katılma Tarihi: 15 temmuz 2006 Yer: ABD Gönderilenler: 266
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
mindar yazdi
Evet önceleri yahya ve isa ayrý olarak düþünüyordum ama hata etmiþim ayetleri ciddiyetle düþünerek aðýr aðýr incelersek yahya ve isa ayný kiþiler olduðu anlaþýlýyor
Ben de onceleri mirror,mindar ve naci celik'i ayri nick ler kullandiklari icin farkli kisiler olarak dusunuyordum ama yazilanlari inceledigimde gordum ki
mirror ,mindar,naci celik ayni kisiler.....uc ayri isim saydim diye kafalar karismasin onlar ayni kisi,ayri ayri kisiler degil
asagida tam dort peygamber ismi var ve bunu daha once yazmistik.ilkokula giden cocuga sorsan ayette dort peygamberden bahsettigini soyler,deneyin gorun...lutfen daha dikkat.....
Zekeriya’yi, Yahya’yi,isa'yi, ilyas’i dogru yola erdirmistik. Bunlarin hepsi salih kimselerden idi.
evet onlarin hepsi salih kimseler ve farkli isimlerde farkli peygamberlerdi.(nacibey yemeklerden sonra bu ayeti okuyun inanin hazminizi kolaylastiracak ve isa(a.s) ile Yahya(a.s)'i karistimayacaksiniz...nede olsa Allahtan umit kesilmez)
Ben de onceleri mirror,mindar ve naci celik'i ayri nick ler kullandiklari icin farkli kisiler olarak dusunuyordum ama yazilanlari inceledigimde gordum ki
mirror ,mindar,naci celik ayni kisiler.....uc ayri isim saydim diye kafalar karismasin onlar ayni kisi,ayri ayri kisiler degil
Naci Beyden bu konudaki anlamayan tavrım için özür diliyorum.
Teşekkürler Naci Bey...
Bu işi anlayamadım, Sn. Mindar!
N. Çelik, kendi söylediğine göre yorumları sebebiyle şirke düşmüş oluyor... Ona göre, Kurân'ı yorumlayıp da şirke düşmemek mümkün değil!! Dolayısıyla, çok tenkit ettiği "atalar" ile kendisi arasında şirke düşmek noktasında bir fark yok! Yâni, netice hep aynı! Ona göre sâdece şirke düşmenin yöntemi farklı.. Ya nakille şirke düşüyorsunuz; ya da akılla!!
N. Çelik, kendi yorumuyla şirke düştüğünü söylüyorsa, onun yorumunu doğrulayınca sizin durumunuz n'oluyor?! :)
"Bindik bi' alâmete; gideyoz gıyâmete! Aman Eyyy!" :))
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma