Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
musa ve harun peygamberlerlerle beraber o topluluga(musa ve harun peygamberin topluluguna)gelmis bir ucuncu peygamber yok.Onlar iki elci…
yasin suresinde ise uc elci ayni topluluga gonderilmis.
13. Onlara o kent halkını örnek ver. Hani, elçiler gelmişti oraya.
14. Hani biz onlara iki kişi göndermiştik, onları yalanlamışlardı. Bunun üzerine biz, üçüncü bir kişiyle destek vermiştik. Şöyle demişlerdi: “Biz, size gönderilen elçileriz.”
Musa ve harun peygamberlerle beraber teblig eden bir baska ucuncu peygamber olmadigina gore.bu uc elcinin iki elci oldugunu(musa ve harun peygamberler)
Idda etmeniz yine sizin hayallerinize dayaniyor ama ku’rana dayanmiyor.Kaldiki o peygamberlerin ismi verilmemistir,musa ve harun peygamberler kissalarinda isimleriyle aniliyorlar bunu da gozden kacirmayin.
selam
Naci Çelik cevap verdi.
Sevgili Mühiddin Kardeşim.
Ben içtihad yaptığımı iddia ediyorum.Sen de bana Kur"an ile itiraz etmek istiyorsun.Ben buna sevinirim.Çok teşekkür ederim.Ancak tartışdığımız konu,bana göre açık yorum,size göre eften büften bir iddia.
Ama bu iddiaya cevap verirken biraz dikkatlı olman gerekir.Bana ayetlerin salt türkçe meallerinden hareketle cevap vermeye çzlışıyorsun.Verdiğin Meallerin orijinallerine bakmadığın gibi,meallerini de yeterince düşünmeden cevap veriyorsun.
Verdiğin ayet,onlara iki kişi göndermiştik demiyor."ONLARA İKİ ELÇİ GÖNDERDİK,ONLARI YALANLADILAR,BİZDE ÜÇÜNCÜ BİRİYLE (ELÇİLERİ)DESTEKLEDİK..." diyor.Yani üçüncü kişi peygamber değil,peygamberleri destekleyen bir kişi.
Katılma Tarihi: 15 temmuz 2006 Yer: ABD Gönderilenler: 266
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
naci celik yazdi
Verdiğin ayet,onlara iki kişi göndermiştik demiyor."ONLARA İKİ ELÇİ GÖNDERDİK,ONLARI YALANLADILAR,BİZDE ÜÇÜNCÜ BİRİYLE (ELÇİLERİ)DESTEKLEDİK..." diyor.Yani üçüncü kişi peygamber değil,peygamberleri destekleyen bir kişi.
muhiddin yazdi
ben o ayette senin parantez icine koydugun kelimeyi goremiyorum orjinalini yazip gosterirmisin lutfen.
Hani biz onlara iki kişi göndermiştik, onları yalanlamışlardı. Bunun üzerine biz, üçüncü bir kişiyle destek vermiştik. Şöyle demişlerdi: “Biz, size gönderilen elçileriz" burada biz size gonderilen elcileriz diyenler uc kisi ucu birden soyluyor bir daha oku.
parantez icindeki elcileri kelimesi saptirma icin olmadi
Katılma Tarihi: 15 temmuz 2006 Yer: ABD Gönderilenler: 266
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
naci bey yazdi
Verdiğin ayet,onlara iki kişi göndermiştik demiyor."ONLARA İKİ ELÇİ GÖNDERDİK,ONLARI YALANLADILAR,BİZDE ÜÇÜNCÜ BİRİYLE (ELÇİLERİ)DESTEKLEDİK..." diyor.Yani üçüncü kişi peygamber değil,peygamberleri destekleyen bir kişi.
muhiddin yazdi
naci bey yukarida ki ayeti sizin alinti yaptiginiz suleyman ates cevirisinden tam olarak yaziyorum ki eksik anlamayalim
Süleyman Ateş Meali
Biz onlara iki elçi gönderdik, onları yalanladılar, biz de (elçileri) üçüncü biriyle destekledik. Dediler ki: "Biz size gönderilen elçileriz."
bu ceviridende ucunun birden biz size gonderilen elcileriz dedigi acik.
bu kissada bu toplulugun elcilere iman etmedikleri,sadece bir kisinin iman ettigini onun cennete girdigini ve son ayettede sonlarinin ne oldugu yaziyor
Sadece korkunç bir gürültü oldu, hemen sönüverdiler.
ve bu elcilerin gonderildigi topluluk korkunc bir gurultuyle helak oluyor.
ne musa var ne harun,sadece bir kisi iman ediyor,(musa(a.s) ve harun(a.s)'in kavmi israilogullarida yok,kaldiki musa(a.s) ve harun(a.s)'in kavmi helak edilmedi. korkunc bir gurultutuyle cezalarini bulan bu topluluk israilogullari degil.firavun yok,firavundan kacis yok, yani musa ve harun peygamberlerle alakasi yok....
sadece akil disi, hayali,uydur uydur soyle var.nacibey siz kur'an 'in ne dedigine degil kendinizin ne dusundugune onem veriyorsunuz.amac belli...bu amacida bir hikayeyle anlatacagim birde benden bir hikaye dinleyin bakalim...bugun yazarim insaallah
selam ben sadece naci beyle yahya ve isanın aynı kişiler olabileceği hususunda fikir birliğindeyim ama diğer iddaaları hakkında tam bir araştırma yapmadım.
Katılma Tarihi: 07 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
mindar Yazdı:
Bunun dışında birde hiristiyanlarla ilgili yaptığım araştırmada onların çoğunun yahya diye bir peygamberden bahsetmediğini öğrendim. onlar sadece isa peygamberden haberdarlar çünkü onlar ikisini bir olarak anladıklarını düşünüyorum..
Hristiyanlarla ilgili hangi kaynaklarda araştırma yaptığınızı çok merak ediyorum.İsterseniz Yahya var mı yok mu bi de İncil'e bakın.
Ayet baştan bir tesbit yaparak ONLARA İKİ ELÇİ GÖNDERDİK"demek süretiyle elçilerin sayısını veriyor.Sonra da,onları üçüncü bir KİŞİ ile destekledik diyor.Onları ÜÇÜNCÜ BİR ELÇİ İLE DESTEKLEDİK demiyor.
Sevgili Muhiddin.Sana bu ayetin gerçek çevirisini yapayım,yapayım ki,Harun ile Meryem"in kardeşliğinin nasıl bir kardeşlik olduğunu da anlayasın.
BİZ ONLARA İKİ KEZ,İKİ ELÇİ GÖNDERDİK VE ONLARI İKİ KEZ DE ÜÇÜNCÜ BİRİ İLE DESTEKLEDİK,diyor.
Yani ayet,iki ayri zaman diliminde ve iki ayri mekanda,ayni topluma,ayni peygamber ve ayni kişinin,iki kere gönderildiğini söylüyor.
Kur"an"ın dikkat çrktiği iki eceli düşün,iki ölümü,iki dirilişi ve en önemlisi Allah"ın bizden ve peygamberlerden söz alışını düşün.Kısaca özetlersem rivayetler de bulunan ve Kur"an"ın da dikkat çektiği KALÜ BELA OLAYINI DÜŞÜN.
Yahya adında bir peygamber için bir kitap indiğine dair veya ona farklı bişeyler verildiğine dair bi belge yok... ama isaya gelen incille alakalı bozulmuşta olsa günümüze gelen kitap var bilgi var tarihi kaynak var .
örneğin isa ve havarilerinden bahsedilirken havarileri hakkında bir sürü bilgi verilirken yahya adındaki peygamberden neden bilgi yok..
incil yeniden yazılıp düzenlenirken günümüze nakil edilirken neden yahya peygamberin adı yok .veya şöyle düşünelim isa peygamber ile neden adı yok kavmiyle alakalı davada isa çarmıha gerilirken yahya nerdeydi ozamanlardan onunla alakalı niye bilgi yok ...
internetten araştırma yaptığımda yahya ile alakalı çok az bilgi var çoğuda söylenti bizim islam dini ile alakalı da sadece uydurma hadislerde geçiyor yahya ile alakalı olaylar..ama havariler yazdıığmızda bir sürü bilgi çıkıyor.. madem yahya adında bir peygamber var ondan daha çok bahsetmeli değilmiydi.. kuranda yahya ismi bikaç yerde kullanılmış hiç birinde tam olarak net bi anlatım yok ama yahya nın isaya verilmiş diğer bir ad olduğunu düşünerek bakarsak o olaylar daha açık bi şekilde anlaşılabilir..
son olarak illa böyledir diye bi iddaam yok ben böyle anlıyorum kurandan eğer farklı düşünüyorsanız lütfen fikirleri konuşarak istişare edelim kişisel saldırılar yapmayalım...
Bilmenizi isterim ki,Kur"an da,Kur"an"ın dil tekniğinde ,hitabet uslubunda ve en önemlisi hangi kelimeyi,neden ve nerede kullanacağı konusunda çok büyük bir nizan,insicam vardır.Kur"an hiç bir kelimeyi,hiç bir harfi,asla gelişi güzel veya hesapsız kitapsız kullanmaz.
Mesala:Kur"an bir peygambere,iki ayri isim veya iki ayri kelime ile dikkat çekerken,(Yunus,Muhammed ve İsa örneğinde olduğu gibi) diğer bir peygambere,bir isim veya bir kelime ile dikkat çekmez.Çünkü böyle bir durum,Kur"an"da isim veya kelime kargaşasına yol açar.
Ayrica:Kur"an"da müthiş bir parça bütün ilişkisi varadır.Örneğin Kur"an size bir olayı mikro planda anlatarak,o olayı kur"an"ın bütününe uykulamanızı ister.
Mesala:Peygamber isimleri böyle bir olaya örnektir.İki peygamberin iki ayri ismi olduğunu,çok kolay anlaşılır bir şekilde veriyor.(Ahmet Muhammet ve Yunus Zinnun örneğinde olduğu gibi.) Ve size diyor ki,Kur"an"da adı geçen diğer peygamberlerin de iki ayri ismi var,bu isimleri ayri ayri peygamberler zannetmeyin,zannetmeyin ki,olayları daha iyi kavrayasınız.
Size bir örnek daha vereyim.Kur"an,meleklerin Hz.İbrahime gelip,çocuğu olacağna dair müjde vermesini,hemen hemen ayni ifadelerle 4 ayri yerde anlatır.Zannedersiniz ki,Kur"an"da mükerrer"lik var,ayni olayı hiç luzumu yokken,tekrar tekrar anlatıyor.Halbu ki,Kur"an böyle yaparak,Kur"an"ın içerdiği çok öenemli bir kuramı vurgulamaktadır.Kuran böylece bize diyor ki,Allah her konuyu,mutlaka dört ayri ayetle ve dört ayri açıdan anlatır.Eğer bir konuda,bir hüküm verecekseniz,söz konusu konuyla ilgili ayetlerin dördünü de tesbit edip,inceleyin ondan sonra hükmünüzü verin,aksi takdirde yanılabilirsiniz.
Ancak bir konuyla ilgili ayetleri,Hz.ibrahim örneğinde olduğu gibi kolayca tesbit etmek söz konusu değildir.Kur"an"daki bir çok konuyla ilgili,birbirinin benzeri ayetleri tesbit etmek son derece zordur.Mesala Kur"an"da öyle ayetlar vardır ki,zannedersiniz ki,bu ayetlerin birbiriyle hiç ilgisi yoktur.Halbu ki,o ayetler birbiri ile müteşabihtir.Daha önce bir kere daha söylemiş,siteme de koynuştum,Kur"an kelimeleri de aynen bu tür bir özellik taşır.Mesela:ELÇİ,NEBİ,MÜNZİR,NEZİR,kelimeleri birbiri ile müteşabihtir.Bundan dolayı,bazı arkadaşlarımızın,elçilikle,nebiliğin ayri şeyler olduğunu düşünmesi yanlıştır.
Formdaki tüm yazılarını okudum ve inan kardeş ne anlatmak istediğini bir türlü biryerlere koyamadım, bak güzel kardeşim Kelam ilmi güzel bir ilim dalıdır, lakin bu ilim dalıyla uğraşırken çok dikkatil olmak lazım, malumunuzdur kelamcıların çoğu ya sapıtmıştır, yada bu hatasından son anda vazgeçmişlerdir. Aman ha dikkat.
__________________ Yanlız sana ibadet eder ve yanlız senden yardım bekleriz.
Formdaki tüm yazılarını okudum ve inan kardeş ne anlatmak istediğini bir türlü biryerlere koyamadım, bak güzel kardeşim Kelam ilmi güzel bir ilim dalıdır, lakin bu ilim dalıyla uğraşırken çok dikkatil olmak lazım, malumunuzdur kelamcıların çoğu ya sapıtmıştır, yada bu hatasından son anda vazgeçmişlerdir. Aman ha dikkat.
Naci Çelik yazdı.
Dostum.Allah şahittir ki,ben kelam ilmi diye bir şey bilmiyorum.Ben Kur"an"dan hareketle,ben,neyim,nereden geldim,nereye gidiyor veya gideceğimi araştırıyorum.Bunu yaparken de mecburen düşünüyorum,ancak ben başkalarının değil,kendi beynimle düşünüyorum.firavn" ve firavn"cuklar,insanların kendi beyinleri ile düşünmesini kendi çıkarları açısından tehlikeli gördükleri için,bana ve benim gibilere,kelamcı,felsefeci,daha olmadı yahudu uşağı,mason,v.s. demiş veya dedirtmişlerdir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma