Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Daha önceki bir iletimde de söyledim.Ama duymamazlıktan geliyorsunuz.Meryem+Harun+Musa"nın kardeşliği,Kur"an"ın dikkat çektiği,iki ölüm,iki doğum,iki ecel ve en önemlisi,Kalü Bela olayı anlaşılmadan,anlaşılamaz.Ama Allah izin verirse ilerde bunları size açıklayacağım.Ancak siz konuyu düşünmeye devam edin.
Bir önceki iletimde yazdığım ayetlerin sizinle ilgisinin olmadığını söylemişsiniz. Doğrudur! Sizin aslında sadece o ayetlerle değil başlı başıyla Kur'anla bir ilginiz yok....
Muhiddin yazdı
Bende sn. mircan’in tesbitine tum kalbimle katiliyorum.Sn.semazen’in ilim de demokrasi olmaz sozunude cok yerinde buluyorum.
Onlara saygilar,herkese selam.
Naci Çelik Cevap verdi.
Sevgili Muhiddin.Demokrası ilmin gereğidir.Dolayesiyle ilim"de demokrasi var.Ancak despot atalar dininde demokrasi yoktur.Dolayesiyle teklifime karşı takındığınız tavır,size çok yakıştı.
ehli kitabın her yediği bize helal ehli kitabın sofrasında domuz var biz yiyebiliriz.Kuranda geçen arap dilinde domuz hayvanına isin olmuş lehmü hınzır aslında domuz demek değildir.Araplar domuz hayvanını kuran indiği dönemde bilmiyorlardı.Domuzu bir kaç yy sonradan keşfedip bu hayvana hınzır Yani bozuk adını verdiler.Bu adı vermelerindeki en büyük etken kuranda geçen lehmi hınzır ifadesini bir hayvana yormaları idi o hayvanda yeni keşfedip tanıştıkları domuz hayvanıydı.Arap dilinde domuza ad olmuş hınzır kelimesinin kökeni bu.
Yoksa araplar domuzu biliyor olupta kuran indiği dönemlerde bu hayvanı hınzır diye çağırmaları diye birşey söz konusu değil.
DOĞRU ANLADINIZ.AYNEN BÖYLE SÖYLÜYORUM.
peki
son bir soru daha
Ehli kitabın sofrasında olan herşeyi yeyin ayetini sadece dönemin kitap ehli ve dönemin islamı kabul etmiş arapları olarak mı anlıyorsunuz yok sa her çağa inmiş bir emirmi?,
yani bu günün kitap ehlinin sofrasında olan bana helal mi?
Naci Çelik yazdı
Sevgili Savana.Kur"an"ın hiç bir ayeti belli bir zaman dilimi ile,asla sınırlı değildir.Çünkü Kur"an zaman ve mekan üstü bir kitaptır.Yanı Kur"an ayetleri her ana hitap eder.Dolayesiyle,günümüz hiristiyan ve yahudilerinin yediği her yemeği,yiyebiliyorsanız yiyebilirsiniz.
yani bu günün kitap ehlinin sofrasında olan bana helal mi?
Naci Çelik yazdı
Sevgili Savana.Kur"an"ın hiç bir ayeti belli bir zaman dilimi ile,asla sınırlı değildir.Çünkü Kur"an zaman ve mekan üstü bir kitaptır.Yanı Kur"an ayetleri her ana hitap eder.Dolayesiyle,günümüz hiristiyan ve yahudilerinin yediği her yemeği,yiyebiliyorsanız yiyebilirsiniz.
Selam ile.
Hayır Savana elbette yiyemezsin!!!! uyma sen buna:)
Mesela bir ehli kitab yemeği olan İtalyan usulu "Yengeç Çorbası" nı yiyemez veya içemezsin.Elbette çorbanın ana maddesinin yengeç olduğundan değil:) içinde şarap olduğundan...
Gerçi şimdiden duyar gibiyim naci beyin sözlerini."Allah içkiyi yasak etmemiş,hamrın anlamı zaten alkol değildir,ayrıca ilgili ayette "haram" diye bir ifade de yoktur vs..."
Yani Sevgili Savana,
Siz Naci Beyle ne kadar tartışsanızda sonuç alamazsınız o hep farklı birşeylerle tartışmanın yönünü değiştirir ve mutlaka kendine bir çıkış kapısı bulur.
Belirli bir müddete kadar bulmaya devam etsin,bakalım kaçışın olmadığı,boyunlarında demir halka ve zincirlerin olduğu o günde nereye kaçacak???
yani bu günün kitap ehlinin sofrasında olan bana helal mi?
Naci Çelik yazdı
Sevgili Savana.Kur"an"ın hiç bir ayeti belli bir zaman dilimi ile,asla sınırlı değildir.Çünkü Kur"an zaman ve mekan üstü bir kitaptır.Yanı Kur"an ayetleri her ana hitap eder.Dolayesiyle,günümüz hiristiyan ve yahudilerinin yediği her yemeği,yiyebiliyorsanız yiyebilirsiniz.
Selam ile.
Mircan Yazdı
Hayır Savana elbette yiyemezsin!!!! uyma sen buna:)
Mesela bir ehli kitab yemeği olan İtalyan usulu "Yengeç Çorbası" nı yiyemez veya içemezsin.Elbette çorbanın ana maddesinin yengeç olduğundan değil:) içinde şarap olduğundan...
Gerçi şimdiden duyar gibiyim naci beyin sözlerini."Allah içkiyi yasak etmemiş,hamrın anlamı zaten alkol değildir,ayrıca ilgili ayette "haram" diye bir ifade de yoktur vs..."
Yani Sevgili Savana,
Siz Naci Beyle ne kadar tartışsanızda sonuç alamazsınız o hep farklı birşeylerle tartışmanın yönünü değiştirir ve mutlaka kendine bir çıkış kapısı bulur.
Belirli bir müddete kadar bulmaya devam etsin,bakalım kaçışın olmadığı,boyunlarında demir halka ve zincirlerin olduğu o günde nereye kaçacak???
Selametle
Naci Çelik yazdı
Sayın Mircan.
Çok anlamsız eleştirilerde bulunuyorsun.Ne olur,eleştirmeden önce biraz düşün.Öyle zannediyorum ki,ben buraya Allah bir"dir yazsam,sen hiç ne dediğimi düşünmeden,sırf bana itiraz etmek için,hayır iki"dir diyeceksin.
Ayet,hiristiyanların yediği yemeğin,yenebileceğini söylüyor.Hiristiyanların içtiği şeylerin içilebileceğini söylemiyor.Diyelim ki,çorba içecek değil,yiyecektir.Ya da diyelim ki,hiristiyanların herhangi bir yemeği var ve o yemek,yiyeni sarhoş ediyor.Böyle bir yemeği,müslüman bilerek yiyemez,çünkü Kur"an "sarhoşken namaza yaklaşmayın" diyerek, her ne şekilde olursa olsun,sarhoş olmayı yasaklıyor.İşte böyle bir durum da,bu ayet,bir önceki ayeti nesheder.Yani bir önceki ayetin hükmünü iptal eder.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sevgili Savana.Kur"an"ın hiç bir ayeti belli bir zaman dilimi ile,asla sınırlı değildir.Çünkü Kur"an zaman ve mekan üstü bir kitaptır.Yanı Kur"an ayetleri her ana hitap eder.Dolayesiyle,günümüz hiristiyan ve yahudilerinin yediği her yemeği,yiyebiliyorsanız yiyebilirsiniz.
selam naci bey
bu söylem üzerine sormam gereken 2 soru var.
1.si
kuran her çağa inmiş kitapsa kuranda geçen peygambere verilen gündüzün iki tarafında gecenin saçaklarında salat et emri
Sadece kuran indiği dönemin müslümanlarını mı bağlıyor.Peygamber öldüğüne göre peygamber salat etmeyecek ettirmeyecek.Bu emir sadece peygamber döneminde müslüman olmuş kimseleri bağlar salat edilecek ettirilecek kimseler sadece o dönemin insanları dolayısıyla günümüz insanlarına bu vakitlerde salat etmek farz değil.dediğinizde kuran her çağa inmiştir kuran hüküm ve emirleri belirli bir zaman dilimini bağlamaz söyleminizle bu ifade çelişmezmi?
2.si
Hrıstiyan japonların bir kısmının sofrasında insan beyni (öldürülmüş değil)ölmüş insan beyni var.bunu yemenin sağlık için yararlı olduğunu düşündükleri için yiyorlar.O halde bu hrıstiyanın sofrasındaki insan beyni banada helal mi?Şimdi bana kurandan siz kardeşinizin etini yemekten tiksinirsiniz değilmi o halde gıybet etmeyin ayetini insan eti yemeyi yasaklamışmı dır?
(beyin yemiş oldukları uydurma değil internette marketlerde kavonozlara konulup satılan insan beyinlerini gördükten sonra bunu feyk olduğunu düşünmüştüm ancak bir japonla konuşup işin aslı varmı diye sorduğumda doğruladı)
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
sana katılmadığımı belirtmek zorundayım. Musa Peygamberin hata yaptığını ve hata yapmış olduğunu farkettiğinde Yüce Rabb'imizden kendisini bağışlamasını istediğini , yine Yüce Allah'ın Kitabında rahatlıkla görebiliyorken aynı zamanda Hz. Meryem'in İDDİA edilen hatayı işlemediğini de Kur'an'da açıkça görebiliyoruz. yani her ikisini birlikte bize emsal olarak göstermeniz bence yanlıştır. sizin Hz.Meryem ile ilgili bu hata atfeden İDDİAnızı Kur'an'a muhalif buluyorum ve reddediyorum. asla Hz.Meryem söylediğiniz anlamda bir hata yapmamıştır. aşağıda göstermiş olduğum Ayetlerde de Hz.Meryem'in asla İFFETSİZ olmadığı , bu konuda kesinlikle bir hatasının bulunmadığı anlaşılmaktadır. gerçi yanlış anlamamışsam sizde onun iffetsiz olduğunu söylemiyorsunuz.ancak konuşmalarınızdan birileri böyle bir anlamı rahatlıkla çıkarabilir diye düşünüyorum. birtakım nedenlerden ötürü ve bu konuyu ( Hz. Meryem ) tek başına farklı bir başlık altında ele almak istediğimden dolayı cevabım gecikmiş bulunmaktadır. Yüce Rabb'im izin verirse inşaAllah bu konuyu farklı bir forumda ( zaten yeri burası değildi) ele almaya çalışacağım. aşağıya Hz. Meryem'in dışında aynı zamanda Hz.Musa Peygamberin yapmış olduğu hata ile ilgili sözkonusu Ayetleri de almış bulunuyorum:
Hz.Meryem ile ilgili sözkonusu Ayetler :
19 Meryem 16- 23 :
16 Kitapta Meryem'i de an. Bir zaman o âilesinden ayrılıp doğu yönünde bir yere çekilmişti.
217 Evinde veya mabedde bir kenara çekilip kendisini ibâdete vermişti.
17 Onlarla kendisi arasına bir perde çekmişti. Biz de ruhumuzu (Cebrâil'i) ona gönderdik. (O) ona düzgün bir insan şeklinde göründü.
18 (Meryem) dedi ki: "Ben senden, çok esirgeyen(Allâh)'a sığınırım. Eğer (Allah'tan) korkuyorsan (bana dokunma)."
19 (Ruh): "Ben, dedi, sadece Rabbinin elçisiyim. Sana tertemiz bir erkek çocuğu hediye edeyim diye (geldim)."
20 "Benim nasıl oğlum olur, dedi, bana bir insan dokunmadı ve ben bir kahpe de değilim."
21 (Ruh): "Öyledir, dedi, Rabbin: 'O bana kolaydır. Onu insanlara bir mu'cize ve bizden bir rahmet kılmak için (bunu yapacağız)' dedi" ve iş olup bitti.
22 (Meryem), ona gebe kaldı. Onunla uzak bir yere çekildi.
23 Doğum sancısı onu, bir hurma dalı(nın altı)na getirdi. "Keşke dedi, bundan önce ölseydim, unutulup gitseydim!"
Hz.Musa ile ilgili Sözkonusu Ayetler :
28 Kasas 14 - 19 :
14 (Mûsâ), güçlü çağına erip, olgunlaşınca biz ona hüküm ve ilim verdik. İşte güzel davrananları böyle mükâfâtlandırırız.
15 Halkının (kendisinden) habersiz olduğu bir sırada şehre girdi, orada biri kendi taraftarlarından, öbürü de düşmanlarından olan iki adamın dövüştüklerini gördü. Kendi taraftarlarından olan, düşmanlarından olana karşı Mûsâ'dan yardım istedi. Mûsâ da ötekine bir yumruk indirip onun işini bitirdi. (Sonra): "Bu dedi, şeytânın işindendir. O, gerçekten apaçık, şaşırtıcı bir düşmandır."
16 "Rabbim, ben nefsime zulmettim, beni bağışla!" dedi. (Allâh) onu bağışladı. Çünkü O, çok bağışlayan, çok esirgeyendir.
17 "Rabbim, dedi, bana lutfettiğin ni'metler hakkı için artık bir daha suçlulara arka olmayacağım."
18 Şehirde korku içinde (sonucu) gözetleyerek sabahladı. Bir de baktı ki dün kendisinden yardım isteyen (İsrâil oğlu), yine kendisine feryâded(ip yardım ist)iyor. Mûsâ, ona: "Belli ki sen bir azgınsın!" dedi.
19 Nihâyet (Mûsâ) ikisinin de (kendisinin ve yardım isteyenin) düşmanı olan adamı yakalamak isteyince o dedi ki: "Ey Mûsâ, dün bir canı öldürdüğün gibi şimdi de beni mi öldürmek istiyorsun? Sen yeryüzünde bir zorba olmak istiyorsun, arabuluculardan olmak istemiyorsun."
Allah size ancak ölüyü (leşi), kanı, domuz etini ve Allah'tan başkası adına kesileni haram kıldı. Her kim bunlardan yemeye mecbur kalırsa, başkasının hakkına saldırmadan ve haddi aşmadan bir miktar yemesinde günah yoktur. Şüphe yok ki Allah çokça bağışlayan çokça esirgeyendir.
bu ayette zorda kalınca yenecek şeyler içinde insan eti yok.. beyni de yok haliylen...
Önce Allah bize bir insanın öldükten sonra gömülmesini öğretiyor...
Maide 31
Derken Allah, kardeşinin cesedini nasıl gömeceğini ona göstermek için yeri eşeleyen bir karga gönderdi. (Katil kardeş) «Yazıklar olsun bana! Şu karga kadar da olamadım mı ki, kardeşimin cesedini gömeyim» dedi ve ettiğine yananlardan oldu.
Ve sonrada insan eti yemenin iğrenç bişey olduğunu hatırlatarak yaptığımız kötü bi işin ne kadar iğrenç ve normallik dışı olduğunu öğretiyor.
HUCURÂT 12
Ey iman edenler! Zandan çok sakının! Çünkü zannın bir kısmı günahtır. Sinsi casuslar gibi ayıp aramayın! Gıybet ederek biriniz ötekini arkasından çekiştirmesin! Sizden biri, ölmüş kardeşinin etini yemek ister mi? Bakın bundan iğrendiniz. Allah'tan sakının! Hiç kuşkusuz, Allah tövbeleri çok kabul eden, rahmeti sonsuz olandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma