HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: BEN HANİF MÜSLÜMAN DEĞİLİM Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam mindar

vermiş olduğunuz ayetler insan etini yemeyi yasaklayan ayetlermidir?

Sizden biri, ölmüş kardeşinin etini yemek ister mi? Bakın bundan iğrendiniz.

peki ya iğrenmeyenler?

mesela hrıstiyan olmuş japonlar  insan beyni ve fetüs yiyenler?

bakın naci çelik ne dedi

her çağda ehli kitabın sofrasında ne varsa yenir.helaldir.

Ehli kitap iğrenmiyor yiyor o halde banada mı helal

benim sorum bu

ayrıcı şunu belirtmek istiyorum

Bu soruları naci çeliğe muhalefet olsun laf olsun torba dolsun diye yazmıyorum.Gerçekten cevaplarını merak ettiğim için soruyorum

Naci çelik bu konuda bir anlayış bir yol sundu ve ben bu yol üzerine  yürüdüğümde sorulması muhtemel soruları soruyorum.

Ayetlerin kimini sadece indiği çağa ve topluma hitap eden kimini her çağa hitap eden ayetler olarak olarak değerlendirirken alınan kıstaslar nedir bunu bilmek anlamak istiyorum

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayın Savana.

Sorularınızı alıntılıyamadım ama hatırladığım kadari ile cevap vermeye çAlışacağım.

1.Bana sorduğunuz sorulardan dolayı size çok teşekkür ederim.Lütfen,sormak istediğiniz her soruyu sorun.Ben bundan mutluluk duyarım.

İnsan eti ile ilgili sorunuza cevap vermek istemiyorum.Çünkü mindar sorunuzun cevabını,çok anlaşılır bir şekilde verdi.Bundan dolayı da ona teşekkür ederim.

Ayrica,sizin sorunuza benzer bir soruyu Mircan sormuş,italyanların şarapla yaptıkları bir çorbadan söz etmişti.Ona verdiğim cevapta da,sizin sorularınızın cevabı var.

Ehli kitabın yemeğini helal kılan ayet,genel bir hüküm koymaktadır.Eğer ortaya getirilecek yemek,Kur"an"ın özel olarak yasakladığı bir yemek veya yiyecek ise,o yemek yenemez.Çünkü bu durumda,özel ayet,genel ayetin hükmünü nesheder.Ve Kur"an"ın dikkat çektiği nesih olayı da budur.

Peygamberin,gündüzün ve gecenin iki yanında kıldığı namazla ilgili sorunu anlayamadım.Çünkü,gece ve gündüz olayı,bügünde ayni şekilde tekerrür etmektedir.Eğer diğer sitede açıkladığım peygamberin namazını kastederek soruyorsanız,ayni namaz veya benzeri namazlar bugünde kılınmaktadır.Çünkü toplum veya devlat,veya ehil bir fert olmak,ancak namaz kılmakla mümkündür.Mesela namaz kılınmayan bir devlet,asla devlet olamaz.Çünkü namaz dinin,yani toplumun,yani devletin direğidir.Ve namaz,sadece müminlere özgü bir şey"de değildir.Kafir da kafir olabilmek için namaz kılmak zorundadır.Örneğin:Maun süresinde namaz kılan adam,din gününü yalanlayan,yani ateist bir adamdır.Ama siz,namaz derken piyasadaki namazı kastediyorsanız,o namaz Kur"an"nın dikkat çektiği NAFİLE namazdır.Ve bana göre,çok güzel bir ZİKİR"dir.

Selam il.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Semazen

naci celik Yazdı:
Sevgili Semazen.

Daha önceki bir iletimde de söyledim.Ama duymamazlıktan geliyorsunuz.Meryem+Harun+Musa"nın kardeşliği,Kur"an"ın dikkat çektiği,iki ölüm,iki doğum,iki ecel ve en önemlisi,Kalü Bela olayı anlaşılmadan,anlaşılamaz.Ama Allah izin verirse ilerde bunları size açıklayacağım.Ancak siz konuyu düşünmeye devam edin.

FeSübhânALLAH! :)

Sevgili İnsan,

Sizin için şifâ dilemiştik ve tedâvî olmanızı önermiştik! Duymamazlıktan gelinen bu! :)

"İki Ecel-İki Ölüm-Kâlû Belâ ile Hz.Mûsâ+Hz.Hârun+Hz. Meryem Kardeşliği" arasındaki bağlantıyı siz derin(!) ilminizle bize anlatsanız da bizim anlamamız kâbil değil! Anlayışımız henüz o kadar sürrealize olamadı.... Siz en iyisi bir şeyler anlatmaya -daha önce görmemezlikten geldiğiniz- noktadan başlayın da size destek veren sürrealist câhiller  şu meseleyi açıkseçik bir anlasınlar.... Hadi, ilminize kuvvet!

Semazen Yazdı:
"Ve mâ nüriyhim min ÂYETİN illâ HİYE ekberu min uhti..."

Âyetin metni bu! Şu anda tartıştığımız bu aburcubur meseleyi çözümlemek için ihtiyaç duyulacak Arapça Dilbilgisi başlangıç düzeyinde.. Bunu lütfen unutmayınız!

Ne diyor; N. Çelik? UHTİHÂ= O’nun KIZKARDEŞİ!

Şimdi, ortaya soruyorum! :(

Kızkardeş kim? Diyor ki Hz. Meryem (uht)!

Soruyorum! “O” kim? Diyor ki Hz. Mûsâ (O’nun)!

Soruyorum! “O’nun” diyebilmek için kullanılmış “H” muttasıl zâmiri nasıl bir zamir?

Cevap veriyorum! Dişil bir zamir!

Dişil zamirler dişiler için kullanılıyorsa; Hz. Mûsâ’ya işâreten “Hû” eril zamirini kullanmak varken; neden dişil “Hâ” zamiri kullanılmış?! Kendisine SELAM OLSUN; hâşâ Hz. Mûsâ’nın cinsiyetinden şüpheniz  mi var?!(18 Mart 2007)

N_S

Not: 2x2=4'ü 5 yapmaya kalkanlara söylenen bir sözdür "İlimde demokrasi olmaz".... :)

 

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Dostum,kitaptan sansınlar diye,ağzını burnunu eğip bükme.Enbiya 90.ayet için de ayni şeyi yaptın.Ben,sen ve ataların gibi harflere,hecelere takılıp kalmam.Resmin tümüne bakarım.

Sen değilmisin,84 yerde insanlar için kullanılan bir kelimeyi,tek bir yerde mucizeler için kullanmaya kalkan.O iddian tutmayınca,şimdide,ağzını,burnunu eğip büküyorsun.Geç bunları geç.

Selam ile.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Semazen
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 ocak 2006
Gönderilenler: 679
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Semazen

naci celik Yazdı:

Dostum,kitaptan sansınlar diye,ağzını burnunu eğip bükme.Enbiya 90.ayet için de ayni şeyi yaptın.Ben,sen ve ataların gibi harflere,hecelere takılıp kalmam.Resmin tümüne bakarım.

Sevgili İnsan, :)

"Sürrealist" takılmaktan bahsetmiştim.. "Resmin tümüne bakarım.." cümlen, Picasso hakkında yazılmış ağır bir tenkit yazısını hatırlattı bana... Mâlum, Picasso sürrealist.. :) Ancak, tenkidi yapana göre sürrealizm etiketinin eşiti olarak aslında Picasso resim sanatında tam bir sahtekâr!!

Eleştiriyi bütün içtenliği ile kaleme alan, Picasso için "sahtekâr" derken; ben senin için "kitaptan sansınlar diye" sâdece "Allah şifâ versin" diyorum.. Doğrusu, bunu yapmak kolay olmuyor; ağzımı burnumu eğip bükmem ondan... :) 

naci çelik Yazdı:
Sen değilmisin,84 yerde insanlar için kullanılan bir kelimeyi,tek bir yerde mucizeler için kullanmaya kalkan.O iddian tutmayınca,şimdide,ağzını,burnunu eğip büküyorsun.Geç bunları geç.

FeSübhânALLAH! :)

Dikkat! "Allah şifâ versin" diyorum! Bunun kıymetini bil de bu dua zâyi olmasın! Yoksa, kaderde "Picasso gibi" eleştirilmek de var... :) 

N_S

Not: Bir yılı geçti; bu sitedeyim.. Hayatımda görmediğim kadar çok safsatacı ve safsataseverle bu adreste karşılaştım. "Geç bunları geç" diyen insanın yönlendirmesi ile artık kendime "Bu da geçer YâHû" diye telkinde bulunmaya başladım.. :))

Yukarı dön Göster Semazen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Semazen
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

mindar Yazdı:
yani bir rızkın temiz olduğunu doktorlar bilim adamları araştırma yapıp ortaya çıkarabilirler temiz ve sağlığa zararsız olanları yenebilir..

Kur'ana itimat etmediğinizin aksine doktorlara itimat edeceğinizi bilsem,domuz etinin insan sağlığına zararları ile ilgili yüzlerce yazıyı asacağım buraya ama, biliyorum faydasız...

 

mindar Yazdı:
Bakara 173

Allah size ancak ölüyü (leşi), kanı, domuz etini ve Allah'tan başkası adına kesileni haram kıldı. Her kim bunlardan yemeye mecbur kalırsa, başkasının hakkına saldırmadan ve haddi aşmadan bir miktar yemesinde günah yoktur. Şüphe yok ki Allah çokça bağışlayan çokça esirgeyendir.

bu ayette zorda kalınca yenecek şeyler içinde insan eti yok.. beyni de yok haliylen...

Sizin aksinize ayetteki ölünün/leşin insanıda kapsadığını ve dolayısıyla haddi aşmamak kaydıyla zoraki durumlarda ölü insan etininde yenilebileceğini düşünüyorum.

Tabi Rab'bim bizi böyle bir durumla karşılaştırmasın inşaAllah...

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Selam

yaw mircan hınzıra hayır yamyamlığa evet mi?:))

ama bi sn yemek amaçlı öldürmeksizin ölü olanı (kendiliğinden ölmüş olanı)yemek yamyamlık olurmu?



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Savana,

Zaten kendiliğinden ölenin zor durumda yenilebileceğini söyledim,ayetten bunun çıktığını düşünüyorum.İnsan öldürmenin yasak olduğunu tartışmaya gerek yok.Örnekleyecek olursak çölde uçağımız düştü bir kısım yolcu öldü ve siz kurtuldunuz yardım bekliyorsunuz.Hayatta kalmak zorundasınız ne kadar iğrençte olsa bunun için bir miktar yamyamlık yapabilirsiniz..

 

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Tekrar Selam,

Geçenlerde işyerinde iki arkadaş insan eti yemenin harammı helalmi olduğunu tartışyordu.Biri ötekine ilgili ayette insan etinin haramlığı konusunda bir ifade olmadığını söyledi.Tartışmaya bende katıldım neticede şu sonuçlara vardık.

1-Yenmeye bahis insan eti kendiliğinden ölen birinin etiyse leş hükmündedir ve yenmez.

2-Kendiliğinden ölmüş değilde biz kesip yiyeceksek bunun adı cinayet olur ki bu zaten yasaklanmıştır.

3-Zor durumdakendiliğinden ölmüş insanda leş hükmündedir ve haddi aşmamak/ölmeyecek kadar yenilebilir.

Yani zorunluluk hariç insan eti yiyememezsiniz.Gerçi çok ekstra örnekler,zaten yaşama ihtimalimiz oldukça az ama benim ayetlerden anladığım bu.

Not:Foruma kattığım iğrençlikten dolayı herkesden özür dilerim:)

Sevgilerimle

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam mircan

aslında bu konu nicedir benimde kafamı kurcalamıyor değil.kuranda Şunları şunları yemeyin bunlar dışındakiler helal diye ifadeler içinde neden insan eti belirtilmemiş.Yamyam kabilenin eline kuran geçse ve bunlar müslüman olsa

ilk yapacakları iş

1-artık yemek için insan öldürmeyecekler çünkü insan öldürmek yasak

peki ya kendiliğinden ölmüş olanlar?

Bizim bu kabile insan etini pek seviyor vede hiçte iğrenç tiksinti veren yiyecek olarak görmüyor.O halde mindarın yadığı ayette kardeşinizin etini yemekten iğrenirsiniz dimi? söylemine yok biz iğrenmeyiz deyip hapur hupur ölmüş insan eti yemeye devammı edecekler?

Leş konusuna gelince insan etinin leş kapsamında olduğunu düşünmüyorum.en azından türkçede leş ölmüş ve kokuşmuş hayavan etleri için kullanılıyor.Ayette bahsi geçen ifadenin sadece hayvan etledrini kapsadığını düşünüyorum ama eminde değilim



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa 52 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats