Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam mindar
vermiş olduğunuz ayetler insan etini yemeyi yasaklayan ayetlermidir?
Sizden biri, ölmüş kardeşinin etini yemek ister mi? Bakın bundan iğrendiniz.
peki ya iğrenmeyenler?
mesela hrıstiyan olmuş japonlar insan beyni ve fetüs yiyenler?
bakın naci çelik ne dedi
her çağda ehli kitabın sofrasında ne varsa yenir.helaldir.
Ehli kitap iğrenmiyor yiyor o halde banada mı helal
benim sorum bu
ayrıcı şunu belirtmek istiyorum
Bu soruları naci çeliğe muhalefet olsun laf olsun torba dolsun diye yazmıyorum.Gerçekten cevaplarını merak ettiğim için soruyorum
Naci çelik bu konuda bir anlayış bir yol sundu ve ben bu yol üzerine yürüdüğümde sorulması muhtemel soruları soruyorum.
Ayetlerin kimini sadece indiği çağa ve topluma hitap eden kimini her çağa hitap eden ayetler olarak olarak değerlendirirken alınan kıstaslar nedir bunu bilmek anlamak istiyorum
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sorularınızı alıntılıyamadım ama hatırladığım kadari ile cevap vermeye çAlışacağım.
1.Bana sorduğunuz sorulardan dolayı size çok teşekkür ederim.Lütfen,sormak istediğiniz her soruyu sorun.Ben bundan mutluluk duyarım.
İnsan eti ile ilgili sorunuza cevap vermek istemiyorum.Çünkü mindar sorunuzun cevabını,çok anlaşılır bir şekilde verdi.Bundan dolayı da ona teşekkür ederim.
Ayrica,sizin sorunuza benzer bir soruyu Mircan sormuş,italyanların şarapla yaptıkları bir çorbadan söz etmişti.Ona verdiğim cevapta da,sizin sorularınızın cevabı var.
Ehli kitabın yemeğini helal kılan ayet,genel bir hüküm koymaktadır.Eğer ortaya getirilecek yemek,Kur"an"ın özel olarak yasakladığı bir yemek veya yiyecek ise,o yemek yenemez.Çünkü bu durumda,özel ayet,genel ayetin hükmünü nesheder.Ve Kur"an"ın dikkat çektiği nesih olayı da budur.
Peygamberin,gündüzün ve gecenin iki yanında kıldığı namazla ilgili sorunu anlayamadım.Çünkü,gece ve gündüz olayı,bügünde ayni şekilde tekerrür etmektedir.Eğer diğer sitede açıkladığım peygamberin namazını kastederek soruyorsanız,ayni namaz veya benzeri namazlar bugünde kılınmaktadır.Çünkü toplum veya devlat,veya ehil bir fert olmak,ancak namaz kılmakla mümkündür.Mesela namaz kılınmayan bir devlet,asla devlet olamaz.Çünkü namaz dinin,yani toplumun,yani devletin direğidir.Ve namaz,sadece müminlere özgü bir şey"de değildir.Kafir da kafir olabilmek için namaz kılmak zorundadır.Örneğin:Maun süresinde namaz kılan adam,din gününü yalanlayan,yani ateist bir adamdır.Ama siz,namaz derken piyasadaki namazı kastediyorsanız,o namaz Kur"an"nın dikkat çektiği NAFİLE namazdır.Ve bana göre,çok güzel bir ZİKİR"dir.
Daha önceki bir iletimde de söyledim.Ama duymamazlıktan geliyorsunuz.Meryem+Harun+Musa"nın kardeşliği,Kur"an"ın dikkat çektiği,iki ölüm,iki doğum,iki ecel ve en önemlisi,Kalü Bela olayı anlaşılmadan,anlaşılamaz.Ama Allah izin verirse ilerde bunları size açıklayacağım.Ancak siz konuyu düşünmeye devam edin.
FeSübhânALLAH! :)
Sevgili İnsan,
Sizin için şifâ dilemiştik ve tedâvî olmanızı önermiştik! Duymamazlıktan gelinen bu! :)
"İki Ecel-İki Ölüm-Kâlû Belâ ile Hz.Mûsâ+Hz.Hârun+Hz. Meryem Kardeşliği" arasındaki bağlantıyı siz derin(!) ilminizle bize anlatsanız da bizim anlamamız kâbil değil! Anlayışımız henüz o kadar sürrealize olamadı.... Siz en iyisi bir şeyler anlatmaya -daha önce görmemezlikten geldiğiniz- noktadan başlayın da size destek veren sürrealist câhiller şu meseleyi açıkseçik bir anlasınlar.... Hadi, ilminize kuvvet!
Semazen Yazdı:
"Ve mâ nüriyhim min ÂYETİN illâ HİYE ekberu min uhtiHÂ..."
Âyetin metni bu! Şu anda tartıştığımız bu aburcubur meseleyi çözümlemek için ihtiyaç duyulacak Arapça Dilbilgisi başlangıç düzeyinde.. Bunu lütfen unutmayınız!
Ne diyor; N. Çelik? UHTİHÂ= O’nun KIZKARDEŞİ!
Şimdi, ortaya soruyorum! :(
Kızkardeş kim? Diyor ki Hz. Meryem (uht)!
Soruyorum! “O” kim? Diyor ki Hz. Mûsâ (O’nun)!
Soruyorum! “O’nun” diyebilmek için kullanılmış “H” muttasıl zâmiri nasıl bir zamir?
Cevap veriyorum! Dişil bir zamir!
Dişil zamirler dişiler için kullanılıyorsa; Hz. Mûsâ’ya işâreten “Hû” eril zamirini kullanmak varken; neden dişil “Hâ” zamiri kullanılmış?! Kendisine SELAM OLSUN; hâşâ Hz. Mûsâ’nın cinsiyetinden şüpheniz mi var?!(18 Mart 2007)
N_S
Not: 2x2=4'ü 5 yapmaya kalkanlara söylenen bir sözdür "İlimde demokrasi olmaz".... :)
Dostum,kitaptan sansınlar diye,ağzını burnunu eğip bükme.Enbiya 90.ayet için de ayni şeyi yaptın.Ben,sen ve ataların gibi harflere,hecelere takılıp kalmam.Resmin tümüne bakarım.
Sen değilmisin,84 yerde insanlar için kullanılan bir kelimeyi,tek bir yerde mucizeler için kullanmaya kalkan.O iddian tutmayınca,şimdide,ağzını,burnunu eğip büküyorsun.Geç bunları geç.
Dostum,kitaptan sansınlar diye,ağzını burnunu eğip bükme.Enbiya 90.ayet için de ayni şeyi yaptın.Ben,sen ve ataların gibi harflere,hecelere takılıp kalmam.Resmin tümüne bakarım.
Sevgili İnsan, :)
"Sürrealist" takılmaktan bahsetmiştim.. "Resmin tümüne bakarım.." cümlen, Picasso hakkında yazılmış ağır bir tenkit yazısını hatırlattı bana... Mâlum, Picasso sürrealist.. :) Ancak, tenkidi yapana göre sürrealizm etiketinin eşiti olarak aslında Picasso resim sanatında tam bir sahtekâr!!
Eleştiriyi bütün içtenliği ile kaleme alan, Picasso için "sahtekâr" derken; ben senin için "kitaptan sansınlar diye" sâdece "Allah şifâ versin" diyorum.. Doğrusu, bunu yapmak kolay olmuyor; ağzımı burnumu eğip bükmem ondan... :)
naci çelik Yazdı:
Sen değilmisin,84 yerde insanlar için kullanılan bir kelimeyi,tek bir yerde mucizeler için kullanmaya kalkan.O iddian tutmayınca,şimdide,ağzını,burnunu eğip büküyorsun.Geç bunları geç.
FeSübhânALLAH! :)
Dikkat! "Allah şifâ versin" diyorum! Bunun kıymetini bil de bu dua zâyi olmasın! Yoksa, kaderde "Picasso gibi" eleştirilmek de var... :)
N_S
Not: Bir yılı geçti; bu sitedeyim.. Hayatımda görmediğim kadar çok safsatacı ve safsataseverle bu adreste karşılaştım. "Geç bunları geç" diyen insanın yönlendirmesi ile artık kendime "Bu da geçer YâHû" diye telkinde bulunmaya başladım.. :))
yani bir rızkın temiz olduğunu doktorlar bilim adamları araştırma yapıp ortaya çıkarabilirler temiz ve sağlığa zararsız olanları yenebilir..
Kur'ana itimat etmediğinizin aksine doktorlara itimat edeceğinizi bilsem,domuz etinin insan sağlığına zararları ile ilgili yüzlerce yazıyı asacağım buraya ama, biliyorum faydasız...
mindar Yazdı:
Bakara 173
Allah size ancak ölüyü (leşi), kanı, domuz etini ve Allah'tan başkası adına kesileni haram kıldı. Her kim bunlardan yemeye mecbur kalırsa, başkasının hakkına saldırmadan ve haddi aşmadan bir miktar yemesinde günah yoktur. Şüphe yok ki Allah çokça bağışlayan çokça esirgeyendir.
bu ayette zorda kalınca yenecek şeyler içinde insan eti yok.. beyni de yok haliylen...
Sizin aksinize ayetteki ölünün/leşin insanıda kapsadığını ve dolayısıyla haddi aşmamak kaydıyla zoraki durumlarda ölü insan etininde yenilebileceğini düşünüyorum.
Tabi Rab'bim bizi böyle bir durumla karşılaştırmasın inşaAllah...
Zaten kendiliğinden ölenin zor durumda yenilebileceğini söyledim,ayetten bunun çıktığını düşünüyorum.İnsan öldürmenin yasak olduğunu tartışmaya gerek yok.Örnekleyecek olursak çölde uçağımız düştü bir kısım yolcu öldü ve siz kurtuldunuz yardım bekliyorsunuz.Hayatta kalmak zorundasınız ne kadar iğrençte olsa bunun için bir miktar yamyamlık yapabilirsiniz..
Geçenlerde işyerinde iki arkadaş insan eti yemenin harammı helalmi olduğunu tartışyordu.Biri ötekine ilgili ayette insan etinin haramlığı konusunda bir ifade olmadığını söyledi.Tartışmaya bende katıldım neticede şu sonuçlara vardık.
1-Yenmeye bahis insan eti kendiliğinden ölen birinin etiyse leş hükmündedir ve yenmez.
2-Kendiliğinden ölmüş değilde biz kesip yiyeceksek bunun adı cinayet olur ki bu zaten yasaklanmıştır.
3-Zor durumdakendiliğinden ölmüş insanda leş hükmündedir ve haddi aşmamak/ölmeyecek kadar yenilebilir.
Yani zorunluluk hariç insan eti yiyememezsiniz.Gerçi çok ekstra örnekler,zaten yaşama ihtimalimiz oldukça az ama benim ayetlerden anladığım bu.
Not:Foruma kattığım iğrençlikten dolayı herkesden özür dilerim:)
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam mircan
aslında bu konu nicedir benimde kafamı kurcalamıyor değil.kuranda Şunları şunları yemeyin bunlar dışındakiler helal diye ifadeler içinde neden insan eti belirtilmemiş.Yamyam kabilenin eline kuran geçse ve bunlar müslüman olsa
ilk yapacakları iş
1-artık yemek için insan öldürmeyecekler çünkü insan öldürmek yasak
peki ya kendiliğinden ölmüş olanlar?
Bizim bu kabile insan etini pek seviyor vede hiçte iğrenç tiksinti veren yiyecek olarak görmüyor.O halde mindarın yadığı ayette kardeşinizin etini yemekten iğrenirsiniz dimi? söylemine yok biz iğrenmeyiz deyip hapur hupur ölmüş insan eti yemeye devammı edecekler?
Leş konusuna gelince insan etinin leş kapsamında olduğunu düşünmüyorum.en azından türkçede leş ölmüş ve kokuşmuş hayavan etleri için kullanılıyor.Ayette bahsi geçen ifadenin sadece hayvan etledrini kapsadığını düşünüyorum ama eminde değilim
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma