Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Taner ;
ben bu sitede yeniyim . Üç beş gündür buradayım . Ama sana sitedeki arkadaşlarım adına söz veriyorum kimse karışmadan eğer kabul edersen gel burada konuşalım.
Zannediyorum forum yöneticileri de bize bu konuda yardımcı olurlar ve senin ve benim dışımdaki herkesin yazılarını buradan silerler.
Şartlarım :
1. " Olamaz " denmeyecek. Olamaz durumu ancak ayet ile ispatlanacak.
2. Mantık ve akıl dışı tevile gidilmeyecek . Mertçe ben burada yanlış düşünüyormuşum denilecek.
3. Aşırı alıntı yapmadan kendi görüşlerin ile tartış. Benim veya forumu izleyecek arkadaşların okumasını istediğin konu varsa buraya linkini ver ve biz oraya gidip oradan okuyalım.
Forum yöneticileri eğer kabul ediyorsanız siz de lütfen mesaj ile bildirin.
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Tamam ins. dedigin gibi, ayni sartlari bende uygulamani istiyorum
senden, eger birseyin dogru olmadiginin kanaatindeysen hep ayetle
ispatlanmasi gerekir!
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Madem ki taner sen diğer kısımda kabul ettin ben de diğer arkadaşlara bir teklif getiriyorum. Lütfen buraya taner den başka kimse yazı yazmasın. Bu hususta görüşü olan arkadaşlarımız varsa ayrı bir başlık altında değerlendirsinler.
Şimdi kardaşım ben sana ilk sorumu sorayım :
Kuran-ı kerim bir konuyu birden fazla ayet ile açıklar mı ? Açıklamaz mı ? Mesela bir konuyu ard arda on ayet ile izah edebilir mi edemez mi ?
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kur'an bir bütündür ve Rabbimiz bircok ayette "Biz bu kitapta
hicbirseyi eksik birakmadik" buyurur. Veya "hicbir konu olamazki sana
geldiklerinde cevabi burada olmasin" buyurur. Dikkat edildiginde Kur'an
surelere ve ayetler ile sekillendirilmistir ve toplam olarak bir bütünü
olusturur. Bazen belirli bir kavim veya belirli bir olayi anlatsada
ayni zamanda o olayin icinde bazi ayetler baska ayetler ile birlik olup
bir bütünü anlatir.
Sonuc: Sorunun cevabi evet'tir. Bir konuyu birden fazla ayet ile acikliyor bu kesin!
Bir konuyu ard arda ayet ile izah ede bilir ama ayni zamanda o konunun
icindeki ayetler baska ayetlerlede bir bütün olustura bilir.
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Teşekkür ederim. Bu şekilde konuştuktan sonra anlaşamamak gibi bir derdimiz de olmaz. Umulur ki bu şekilde dini yalnız Allaha ait hale getiririz.
Şimdi senden mihr vakfının sitesine girip 1 nci ihtarın 3 ncü tavzihinden İsra 97 ve Kehf 17 nci ayetlerin hem arapçalarını hem de türkçelerini kopyalamanı isteyeceğim.
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
17/İSRA-97: Ve men yehdillâhu fe huvel muhted(muhtedi), ve men yudlil
fe len tecide lehum evliyâe min dûnih(dûnihî), ve nahşuruhum yevmel kıyâmeti
alâ vucûhihim umyen ve bukmen ve summâ(summen), me’vâhum cehennem(cehennemu),
kullemâ habet zidnâhum saîrâ(saîren).
Allah, kimi Kendisine ulaştırırsa, o zaman o kişi, hidayete erer. Ve
kimi de dalâlette bırakırsa, o taktirde o kişi için O’ndan (Allah’tan) başka
bir dost bulunmaz. Ve onlar, kıyâmet günü yüzleri üzere sürüklenirler;
sağırlar, körler ve dilsizler olarak. Onların yeri cehennemdir. Onların ateşini
artıracağız.
18/KEHF-17: Ve tereş şemse izâ talaat tezâveru an kehfihim zâtel yemîni
ve izâ garabet takriduhum zâteş şimâli ve hum fî fecvetin minh(minhu), zâlike
min âyâtillâh(âyâtillâhi), men yehdillâhu fe huvel muhted(muhtedi), ve men
yudlilfe len tecide lehu veliyyen
murşidâ(murşiden).
(Ey Resûl'üm! Orada olsaydın) görürdün ki; güneş doğduğu zaman
mağaranın sağ tarafına ulaşır. Battığı zaman ise onları sol taraftan
terkederdi. Onlar mağaranın geniş bir yerindeydiler. Bu, Allah’ın
âyetlerindendir. Allah kimi Kendine ulaştırırsa o hidayete erer. Ve kim
dalâlette ise onun için velî mürşid bulunmaz.
Buyur ins.
Bir sorum olacak:
Sorulari hep senmi soracaksin yoksa benimde sorma hakkim olacakmi ?
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Alıntı:
YUNUS – 45
Ve yevme yahşuruhum keen lem yelbesû illâ sâaten minen nehâri yete ârefûne beynehum, kad hasirellezîne kezzebû bi likâillâhi ve mâ kânû muhtedîn(muhtedîne).
Ve o gün (Allahû Tealâ), gündüzden bir saatten başka kalmamışlar (bir saat kalmışlar) gibi onları toplayacak (haşredecek). Birbirlerini tanıyacaklar (aralarında tanışacaklar). Allah’a mülâki olmayı (Allah’a ölmeden önce ulaşmayı) yalanlayanlar, hüsrana düştüler (nefslerini hüsrana düşürdüler). Ve hidayete eren kimse(ler) olmadılar (ruhlarını ölmeden evvel Allah’a ulaştıramadılar).
Allah’a mülâki olmayı yalanlayanlar muhakkak ki Allah’a ulaşmayı dilemeyenlerdir. Onların hüsranda olduğu kesin olaeak ifade edilmektedir.
Yukarıdaki kısmı Birinci İhtar İKinci Tavzihten aldım.
Kuran-ı Kerim de mantık hatası olmadığına göre şimdi sana soruyorum :
1. Haşr meydanında insanlara Allah-u Tealanın ; "niye ölmeden önce bana ulaştırmayı yalanladınız " demesi mi mantıklı yoksa niye " haşrı yalanladınız " diye sorması mı ?
2. Bu ayetin indiği devrede Mekkeli müşrikler haşrı mi yalanlıyorlardı yoksa ölmeden önce ruhun allaha ulaşmasını mı ?
Misal :
Yasin 78- Yaratılışını unutarak bize bir de mesel fırlattı: "Kim diriltecekmiş o çürümüş kemikleri?" dedi.
Kıyamet 3- İnsan, kendisinin kemiklerini bir araya toplayamayacağımızı mı sanıyor
Yani ayetten parantez içlerini çektiğimizde yukarıdaki iki ayetle beraber manası tam oturmuyor mu sence ?
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ilk soruna detayli, ayetler ile yanit (1 soruya eklenti). Her soruyu ayetlerle cevaplandiracagiz demistik ins.
Allah Nahl 89 da Kur'anin herseyi acikladigini ifade buyurmustur.
16/NAHL-89: Ve yevme neb’asu fî kulli ummetin şehîden aleyhim min
enfusihim ve ci’nâbike şehîden alâ hâulâ(hâulâi), ve nezzelnâ aleykel kitâbe
tibyânen likulli şey’in ve huden ve rahmeten ve buşrâ lil muslimîn(muslimîne).
Ve o gün, bütün ümmetlerin içinde, onların üzerine, onların
kendilerinden bir şahit beas ederiz (vazifeli kılarız). Ve seni de onların
üzerine şahit olarak getirdik. Ve sana, herşeyi beyan eden (açıklayan),
hidayete erdiren ve rahmet olan Kitab’ı,müslümanlara (Allah’a teslim olanlara) müjde olarak indirdik.
6/EN’AM-38:
Ve mâ min dâbbetin fîl ardı ve lâ tâirin yatîru bi cenâhayhi illâ umemun
emsâlukum, mâ farratnâ fîl kitâbi min şey’in summe ilâ rabbihim
yuhşerûn(yuhşerûne).
Ve yeryüzünde yürüyen hayvanlardan ve iki kanadıyla uçan kuşlardan ne
varsa (4 ayaklı) hiçbir hayvan ve iki kanadıyla uçan hiçbir kuş yoktur ki;
sizin gibi ümmet olmasınlar. Biz kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmadık. Sonra
Rab’lerine haşrolunacaklar (olunurlar).
Allahin
yarattigi hersey Kur'ani Kerimde ifadesini asil olarak bulmustur. Fakat
Kur'anda bir netice olarak mevcut olup, detaylarinin mutlaka odrak eden
kisiler tarafindan aciklanmasi lazimdir.
30/RUM-58:
Ve lekad darebnâ lin nâsi fî hâzel kur'âni min kulli mesel(meselin), ve le in
ci'tehum bi âyetin le yekûlennellezîne keferû in entum illâ
mubtılûn(mubtılûne).
Andolsun ki; Biz, Kur'ân'da insanlar için her çeşit misalden
açıkladık. Ve eğer sen, onlara bir âyet getirsen, derler ki o kâfirler:
"Sen ancak bâtılı söyleyensin."
25/FURKAN-33:
Ve lâ ye’tûneke bi meselin illâ ci’nâke bil hakkı ve ahsene tefsîrâ(tefsîren). Sana getirdikleri hiçbir mesele yoktur ki; Biz, onun
cevabını hak ile ve en güzel (ahsen) tefsir ile getirmiş olmayalım.
6/EN’AM-67:
Likulli nebein mustekar(mustekarrun), ve sevfe ta’lemûn(ta’lemûne). Her haber için kararlaştırılmış bir zaman vardır. Ve yakındabileceksiniz.
O halde bu Kur'an her zaman ve her mekanda yasanan Allah'in ilmi kelamidir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma