Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
ulasmayi dilemek var evet... ama bu konuda en az bunun kadar uzun bir
konu buyüzden baska baslik altinda onu isleriz, simdi Allah'a ulasma
konusunda bir nokta koymamiz gerekir.
Peygamber Efendimizin en büyük hadislerinde biri "Benim hadislerim ahir
zamanda tartisma konusu olacak, ohalde Kur'ana bakin, Kur'ana ters
olamaz benim hadislerim". En önemli hadi benim icin bu hadis.
Ben direk olarak Kur'andan bir belgesini bulamazsam o hadise iman
etmem, cünkü hadisler koruma altinda degil ve 40000den fazla yalanci
hadisler mevcut. Evet ölmeden ölünüz hadisini kullandim ama ayetlerlede
belgelemeye calistim bu hadisin dogrulugunu.
Ohalde is sana düsüyor...
Bilmemek suc degil ögrenmemek suc. Bende bilmiyordum bende ögrendim!
Cokmu zor birseyi mertce kabullenmek, ben burada yanlis düsünmüsüm demek cokmu zor tardu-kaan kardesim ?
Eger Allah'a ölmeden evvel ulasmanin mevcut oldugunu anladigin taktirde
o begenilmeyen parantezlerde neden direk olarak (Allah'a ulasmayi
dileyen) yaziyor ortaya cikacak. Ozaman cünkü bu parantezlerin bosuna
yapilmadigini anlasilacak Allah'in izniyle.
Suan sira sende, 4 gözle yazacagin yaziyi bekliyorum ins.
Bil
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Taner
Lika kelimesinin manası kavuşmak. İşin en garib tarafı sen bunu ruhun ölmeden evvel allaha kavuşması olarak yorumluyorsun.
Ancak bir ayette senin itirafın ile ve diğer iki ayette de benim ispatım ile açıkça görüldü ki lika kelimesini Allah haşr manasında kullanmış.
Ankebut beşi tek başına okursan evet haklısın. Şimdi sen dördüncü ayet ile beraber yorumlasana.
Hem Bakaradaki raciunu haşr yapıyorsun ama aynı şey değildir diyorsun. Yahu diğer üç ayet ispatlamıyor mu likanın ne olduğunu.
Nuh a.s. 'a gelince : Arkadaş Onu da izah ettim ama sen zannederim okumuyorsun. Bir alt ayetine baktığında zaten onları kovarsa Allaha hesap veremeyeceğini söylüyor. E senin kast ettiğin ulaşmada kavuşmada var mı hesap sorma veya verme ? Yok... O zaman Nuh as. mantıksız laf mı söylüyor yoksa Kuranda icaz hatası mı var.
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
tardu-kaan Yazdı:
Taner
Lika kelimesinin manasý kavuþmak. Ýþin en garib tarafý sen bunu ruhun ölmeden evvel allaha kavuþmasý olarak yorumluyorsun.
Böyle bir iddada bulunmadim, eger bulunduysam paste et. Yunus
45'te mulaki ve sonuc olarak hidayet yaziyordu bu ikisini arastiralim
dedim.
Hem hatta daha ilk yazimda, "elbette ölümden sonraki hasrolunmayi
yalanliyanlarda var" dedim acikca fakat "ölümden önceki ulasmayida
yalanliyanlar var" dedim ve bunu acikladim...Sen simdi tekrar geriye
döndün...yine basa geldik neden böyle yapiyorsun? Beni üzüyorsun
farkinda degilmisin ?
tardu-kaan Yazdı:
Ancak bir ayette senin itirafýn ile ve diðer iki ayette de benim
ispatým ile açýkça görüldü ki lika kelimesini Allah haþr manasýnda
kullanmýþ.
Bu dogru degil bu apacik bir yalan! Ben likai kelimesi sirf hayatta
iken ulasma icin kullaniliyor diye birsey demedim, dediysem paste et
buraya, bunun mümkünati yok!!!! Benim iddam baska kac kere söylicem
daha bunu, hatta apacik ikimizin iddasinida buraya yazmama ragmen neden
benim iddami carptiriyorsun ? Likai sirf Allah'a hayatta iken ulasmak
demek diye birsey ben demedim! Dolayisiyla benim iddam daha cürümedi,
tam tersi lütfen yapma bunu tardu-kaan kardesim, bu sekil hicbir sonuca
varamayiz. Eger gayen sirf birsekil beni her ne pagsina olursa olsun
yalanlamak ise bu sohbeti sürdürmiyelim, bana ilimle yaklas...ve
birseyi kabul edecek kadar ikimizde mert olalim bu benim icinde gecerli
senin icinde gecerli olsun! Ben bana verdigin ayetlerin kiminde "evet
burada dedigin gibi likai ölümden sonraki ulasma olarak yazilmis"
dedim, bunu dememe ragmen beni böyle bir idda sahibi kilamazsin, böyle
bir idda yapmadim ben, dedigim gibi eger yaptigim kanaatindeysen buraya
paste et benim o yazimi. Hayatta olamaz cünkü apacik ikimizin
iddasinida yazdim, hatta daha ilk konusmamda, elebette ölümden sonra
hasrolunacaklarina inanmiyanlarda var dedim, ama hayatta iken ulasmayi
inanmamakta kendine özel bir yalanlama olamazmi dedim !
tardu-kaan Yazdı:
Ankebut beþi tek baþýna okursan evet haklýsýn. Þimdi sen dördüncü ayet ile beraber yorumlasana.
Canim kardesim bununda cevabini verdim neden basa dönüyorsun ? Bunu
cevabini ögrenmen icin bir önceki sayfaya bak neden ayni seyle
geliyorsun? Ankebutun tamaminida yüklesen yine Ankebut 5 te
"dileyenler" icin o ulasma günü gelecek diyor. Hala konu kopmaz, senin
yaptigin aslinda yanlis lütfen dikkatli ol ayetlerle...
tardu-kaan Yazdı:
Hem Bakaradaki raciunu haþr yapýyorsun ama ayný þey deðildir diyorsun. Yahu diðer üç ayet ispatlamýyor mu likanýn ne olduðunu.
Evet Bakaradaki likai "hayatta iken ulasmak icin kullanilmis" ve raciun
ise "ölümden sonraki" icin ama bu demek degildir ki ALlah ölümden
sonraki ulasma icinde likaiyi kullana bilmesin, hasrolunmayida kullana
bilir. Bunada misal olarak Zikir konusunu söyledim sana veya resul
konusunu. Lütfen tardu-kaan kardesim hep basa dönüyoruz!
Zaten Bakara 45 belirli bir dilek namazindan bahs eder (hacet namazi)
bu namazi kilanlar mürsidlerini Allah'tan ögrenmek icinde kila bilirler
ve bu kisiler husu sahipleridir, husu sahiplerinin Allah'a ulasmayi
dileyenler olduguda ayri bir mevzu onuda tartisiriz. Ama sonuc olarak
bu kisilerin hacet namazi kila bilmeleri icin ALlah'a ulasmayi istemis
ve iman etmis olmalari gerekirki, bu yolda onlari destekleyecek bir
mürsid aramasini cikmislar Bakara 45'te! Ulasmayi dilemeyenler icin bu
namaz zordur sirf husu sahipleri icin kolaydir diyor. O husu
sahipleriki ... devami bakara 46!
tardu-kaan Yazdı:
Nuh a.s. 'a gelince : Arkadaþ Onu da izah ettim ama sen zannederim
okumuyorsun. Bir alt ayetine baktýðýnda zaten onlarý kovarsa Allaha
hesap veremeyeceðini söylüyor. E senin kast ettiðin ulaþmada kavuþmada
var mý hesap sorma veya verme ? Yok... O zaman Nuh as. mantýksýz laf mý
söylüyor yoksa Kuranda icaz hatasý mý var.
Burdada yanlis yorum yapiyorsun.Kovamaz cünkü kovsa amenu olan
birilerini yanindan kovmus olur..o amenular ki, Allaha mülaki olmayi
dilemisler. Amenulari kovarsam ben nasil hesap veririm Rabbime sonra
demesini neden carptiriyorsun.
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
29- "Ey kavmim, bu uyarı çabalarıma karşılık sizden maddi bir karşılık istemiyorum, benim ücretimi verecek olan Allah'dır, mü'minleri yanımdan kovacak değilim, çünkü onlar Rabblerine kavuşacaklardır. Fakat sizin gerçeklerden habersiz bir toplum olduğunuzu görüyorum. "
Şimdi dostum ;
Nuh A.s. neden o müminleri yanından kovmuyor ? Onlar rablerine kavuşacakları için. Şimdi burada ayette geçen lika . Bu lika senin kast ettiğin lika mıdır yoksa haşr manasında bir lika mıdır ? Buna karar verelim.
30- "Ey kavmim, eğer o mü'minleri yanımdan kovacak olursam, Allah'a karşı beni kim savunabilir? Bunu hiç düşünmüyor musunuz?"
Bak dostum : Senin kastettiğin manada bir likada hesap ve sorgu sual olmadığına göre buradaki likadan kastı güneş gibi kendisini belli ediyor ki : HAŞR 'dır.
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
+10/YUNUS-45:
Ve yevme yahşuruhum keen lem yelbesû illâ sâaten minen nehâri yete ârefûne
beynehum, kad hasirellezîne kezzebû bi likâillâhi ve mâ kânû
muhtedîn(muhtedîne).
Ve o gün
(Allahû Tealâ), gündüzden bir saatten başka kalmamışlar (bir saat
kalmışlar)gibi onları toplayacak
(haşredecek). Birbirlerini tanıyacaklar (aralarında tanışacaklar). Allahía
mülâki olmayı (Allahía ölmeden önce ulaşmayı) yalanlayanlar, hüsrana düştüler
(nefslerini hüsrana düşürdüler). Ve hidayette olmadılar (ruhlarını ölmeden
evvel Allahía ulaştıramadılar).
Bak burada mulaki olmayi yalanlayanlar hüsrana düstüler ve böylece
hidayette olmadilar diyor...Simdide asagidaki ilk paste etmemi
arzuladigin ayetlere bak:
17/İSRA-97: Ve men yehdillâhu fe huvel muhted(muhtedi), ve men yudlil
fe len tecide lehum evliyâe min dûnih(dûnihî), ve nahşuruhum yevmel kıyâmeti
alâ vucûhihim umyen ve bukmen ve summâ(summen), me’vâhum cehennem(cehennemu),
kullemâ habet zidnâhum saîrâ(saîren).
Allah, kimi Kendisine ulaştırırsa, o zaman o kişi, hidayete erer. Ve
kimi de dalâlette bırakırsa, o taktirde o kişi için O’ndan (Allah’tan) başka
bir dost bulunmaz. Ve onlar, kıyâmet günü yüzleri üzere sürüklenirler;
sağırlar, körler ve dilsizler olarak. Onların yeri cehennemdir. Onların ateşini
artıracağız.
Allah kimi kendisine ulastirirsa ozaman o kisi hidayete erer diyor bu ayette apacik
18/KEHF-17: Ve tereş şemse izâ talaat tezâveru an kehfihim zâtel yemîni
ve izâ garabet takriduhum zâteş şimâli ve hum fî fecvetin minh(minhu), zâlike
min âyâtillâh(âyâtillâhi), men yehdillâhu fe huvel muhted(muhtedi), ve men
yudlilfe len tecide lehu veliyyen
murşidâ(murşiden).
(Ey Resûl'üm! Orada olsaydın) görürdün ki; güneş doğduğu zaman
mağaranın sağ tarafına ulaşır. Battığı zaman ise onları sol taraftan
terkederdi. Onlar mağaranın geniş bir yerindeydiler. Bu, Allah’ın
âyetlerindendir. Allah kimi Kendine ulaştırırsa o hidayete erer. Ve kim
dalâlette ise onun için velî mürşid bulunmaz.
Allah kimi Kendine ulaştırırsa o hidayete erer yaziyor buradada
Yunus 45'deki mulaki olmayi dilemeyenlerde hidayette degiller zaten. Bu
2 ayettede Allah eger diyorsa, Kimi Kendime ulastirirsam o kisi
hidayete erer, eger hal böyleyse yunus 45'deki mulaki nasil ölümden
sonraki ulasma olabilir. Eger öyle olsaydi her ölen hidayete ermesi
gerekirdi ki, yunus 45'de zaten ölmüs bu kisiler ama mülaki olmayi
istememisler bu yüzden hüsrandalar hidayette olamadilar diyor. Bu iki
ayette hidayetin Allah'a ulasmak oldugunu acikliyor... bu nasil ölümden
sonra bir ulasma olabilir. Nerede senin o saglam mantigin Tardu-kaan
kardesim ?
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
tardu-kaan Yazdı:
29- "Ey kavmim,
bu uyarý çabalarýma karþýlýk sizden maddi bir karþýlýk istemiyorum,
benim ücretimi verecek olan Allah'dýr, mü'minleri yanýmdan kovacak
deðilim, çünkü onlar Rabblerine kavuþacaklardýr. Fakat sizin
gerçeklerden habersiz bir toplum olduðunuzu görüyorum. "
Þimdi dostum ;
Nuh A.s. neden o müminleri yanýndan
kovmuyor ? Onlar rablerine kavuþacaklarý için. Þimdi burada ayette
geçen lika . Bu lika senin kast ettiðin lika mýdýr yoksa haþr manasýnda
bir lika mýdýr ? Buna karar verelim.
30- "Ey kavmim, eðer o mü'minleri yanýmdan kovacak olursam, Allah'a karþý beni kim savunabilir? Bunu hiç düþünmüyor musunuz?"
Bak dostum : Senin kastettiðin manada bir likada
hesap ve sorgu sual olmadýðýna göre buradaki likadan kastý güneþ gibi
kendisini belli ediyor ki : HAÞR 'dýr.
Tardu-kaan yapma eyleme, terminolojilere sen basliyorsun suan bilmiyorum farkindamisin ?
Yanimdan kovarsam Allah'a karsi beni kim savuna bilir. Bu cümlenin ne alakasi var simdi anlattigim ile nediyorsun tardu-kaan ?
Nasil hasretmek olurmus bu ayet, ya belirli kisileri yanimdan kovamam
diyor apacik, onunla gelen birkackisiyiiiiiii... sebep olarak onlar
onlar Allaha ulasacak diyor. Nuh. as ile gelmiyenler ölmiceklermi?????
Nediyorsun tardu-kaan kardesim ?
Sana burada anlasmamizi tekrar hatirlatmak isterim.. Mantiksiz seylerle
yorum yapilmiyacak, hatta her yorum icin ayetler verilecek!
Bu dediklerin cok mantiksiz, Nuh as. herkezin ölecegini biliyor! Ama
herkezin Allah'a ulasmiyacaginida (hayatta iken) biliyor!!!!
Üstelik Bakara 46da apacik iki kavusma türü oldugunu söylüyor "ve" ile.
Burada hadiste uyuyor "ölmeden ölünüz ve bircok hadis daha
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ya Taner etme eyleme. Ne terminolojisi . Sen ayetin birisini al istediğin gibi kullan . İşine gelmeyince terminolojiye giriyosun de .
Sen beni dinlemiyosun ki ! Sen beni takmıyosun bile. Bak dostum istersen onu adım adım anlatayım. Allaha karşı kim savunabilir ?
Aziz kardaşım sen bundan ne anlarsın ? Allaha ne zaman hesap verecek insanlar ? Allah'a yaptıklarını ne zaman izah edecekler ? Ne zaman savunacaklar ? Bilmem anlıyo musun ?
Katılma Tarihi: 15 haziran 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 231
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Alıntı:
Burdada yanlis yorum yapiyorsun.Kovamaz cünkü kovsa amenu olan birilerini yanindan kovmus olur..o amenular ki, Allaha mülaki olmayi dilemisler. Amenulari kovarsam ben nasil hesap veririm Rabbime sonra demesini neden carptiriyorsun.
Kendin çelişkiye düşüyosun. Ne zaman hesap verecek Nuh A.s. Ne zaman yanından kovdukları onu Allaha şikayet edebilir ?
Katılma Tarihi: 08 haziran 2005 Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
tardu-kaan Yazdı:
Alıntı:
Burdada yanlis yorum yapiyorsun.Kovamaz
cünkü kovsa amenu olan birilerini yanindan kovmus olur..o amenular ki,
Allaha mülaki olmayi dilemisler. Amenulari kovarsam ben nasil hesap
veririm Rabbime sonra demesini neden carptiriyorsun.
Kendin çeliþkiye düþüyosun. Ne zaman hesap verecek Nuh A.s. Ne zaman yanýndan kovduklarý onu Allaha þikayet edebilir ?
Bir düþün þimdi.
Senin anliyacagin sekilde o halde sorayim...
Simdi sen bir günah islemek üzere olsan ve o an desen "Ben günahi
islemek istemiyorum sonra Allah'a nasil hesap veririm" bu kelimen o an
hasrolunacagla ilgili birsey degildir. Nuh as. ben sonra nasil hesap
veririm Rabbime demek ile "KENDI ÖLÜMÜNÜ" düsünüyor, öldükten sonra bu
hatam üzere hesap vermem gerekir diyor. Ya bukadar basit birseyide
neden bukadar kurcalarsin bilmemki. Nuh as. in ölümden sonra verecegi
hesap ile o kisileri yanindan kovmak istemedigi arzusunun ne ilgisi
var. O kisileri ben yanimdan kovmam diyor, onlar amenular ve Allah'a
mülaki olacaklar, eger kovarsam "BEN NASIL HESAP VERIRIM" nasil yorum
bu seninki Allah askina ya.. bukadar kücük birsey icinde bu idda
nedenki ? Hem hala anlamiyormusun
benim aslinda sana anlatmak istedigimi. Apacik onlari kovmam diyorsa,
cünkü mülaki olacaklar diyorsa, Nuh as. ile gelmiyenler
hasrolunmiyacakmi ? Evet olacaklar ohalde bu asiri sacma olmazmi konu
burada hasrolunmak olsa idi`?" Anlamiyormusun, anlamakmi istemiyosun anlamadim gitti
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma