HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Genel Tartışma
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Genel Tartışma
Konu Konu: MİHRCİLER SİZ AÇIKLAMADINIZ (Kapalı Konu Kapalı Konu) Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
radyoman
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 09 mart 2005
Yer: Antigua And Barbuda
Gönderilenler: 362
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Taner dostum

Allah askina sen su Risalet Nurlarina Vahiy mi diyorsun/ Hani siz basta Peygamberligini ilan etmemistiniz. Simdide vahiy aldi diyorsunuz.

Demekii vahiy geldi. Peki bu vahiy nedir Risalet Nurlari. O zaman birakalim herseyi Risalet Nurlari konusalim.

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=294&PN=1

Bunlarmi vahiy Ne dersin.

selam ve dua ile

radyoman



__________________
43/44 Dogrusu o Kur'an, senin için de, kavmin için de bir ögüttür ve siz ondan sorguya çekileceksiniz.
Yukarı dön Göster radyoman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: radyoman Ziyaret radyoman's Ana Sayfa
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

radyoman Yazdı:

Taner dostum

Allah askina sen su Risalet Nurlarina Vahiy mi diyorsun/ Hani siz basta Peygamberligini ilan etmemistiniz. Simdide vahiy aldi diyorsunuz.

Demekii vahiy geldi. Peki bu vahiy nedir Risalet Nurlari. O zaman birakalim herseyi Risalet Nurlari konusalim.

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=294&PN=1

Bunlarmi vahiy Ne dersin.

selam ve dua ile

radyoman

 

Radyoman en zor seninle anlasmak oluyor! Sen Kur'an bilgin olmadanmi yaziyorsun kardesim yoksa ?

Nedemek hem peygmaber olmadigini söylüyorsunuz hemde Vahiy aldigini söylüyorsunuz ifadesi ?

Bu yazindan ben sunu anliyorum:

1. Sirf Peygamberlermi vahiy alir ?

Evet diyorsan ayetle kanitla!

2. Vahiy Peygamber Efendimizden sonra kapanmismidir?

Evet diyorsan bunuda ayetle kanitla!

Eger kanitliyamiyorsan sus lütfen! Ban ben sana Sura 51'i oku diyorum, Allah orada her insana ´vahiy verebilirim diyor, kisitlama yapmamis! Sirf peygamberlerin vahiy almadigi zaten ayetlerle sabit. hz. Meryem, daglar, taslar, arilar, hz. isanin havareleri! Üstelik yetmedi sana sura51'i oku diyorum!

Sen hangi ayetlere dayanarak bu iddalari yapiyorsun kardesim söylermisin bana !!!!!!!!?????

Böyle birsey yapmadan önce 

1. Ya akilli bir sekilde vakit ayir kendine Kur'an ayetleri ara bul yazini güzel birsekilde ve seviyeli bir sekilde buraya yaz

2. Eger bunuda yapamiyacaksan cok degerli kardesler var burda ayet bilgileri olan, tardu gibi, alperen gibi onlara danis böyle ayet biliyormusun diye! Bunlari yaptiktan sonra gel yaz buraya ne yazacaksan! Hep zanla hareket ediyorsun farkinda degilmisin ???????

 

Risalet nurlari ile ilgili ben her acidan sana ayetler göstermeye calisirim,sen kendi kücük aklina dayanarak bu Allah'tan olamaz diyorsun, hicbirseye dayanmayarak!

Allahi görme konusunu elestirdiniz bunu ayetlerle ispatladik.

Vahiy konusunu elestirdiniz bunu ayetlerle ispatladik.

Kadiri mutlak konusunu elestirdiniz bunun anlamini ayetlerle acikladik.

Seryat kitabimi bu dediniz ona iman ediyorsunuz dediniz. Seryat kitabi degil her zamanin bir kitabi var ayetini acikladik sadece sohbet kitabi ve görevini tanimsatan kitap oldugunu acikladik!

Celiskiler var dediniz hem serif hem seyyid bunuda acikladik ikiside oldugunu, mihr.com'da soy kütügünün agaci var orayada bakin buyrun dedik!

Daha ne istiyorsun sen kardesim????

 

Simdi senden vahiy konusu ile yaptigin iddalari aciklamani ve belgelendirmeni istiyorum, bu benim en dogal hakkim!

1. Peygamberler sirf vahiy aliyor diyorsun yazindan 100'de 100 bu anlasiliyor buna ayet ver bekliyorum!

2. Vahiy kapanmistir diyorsun buda yazindan anlasiliyor. Bunada ayet ver bekliyorum. Sen yapamiyorsan, yapa bileceklere danis sor et hazirla öyle yaz!

 

Allah razi olsun! 

Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
nursebili
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 09 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 32
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Nuri Kardeş ,

Bakalım senin gibi düşünenler için Allah Kuran da ne demiş:

6/EN'AM-110: Ve nukallibu ef’idetehum ve ebsârehum kemâ lem yu’minû bihî evvele merretin ve nezeruhum fî tugyânihim ya’mehûn(ya’mehûne).
Ve onların fuad hassalarını (nefsin kalbinin idrak hassalarını) ve basiretlerini (nefsin kalp gözünün görme hassalarını) evvelce O’na inanmadıkları (mü’min olmadıkları) ilk zamanki hallerine çeviririz. Onları, azgınlıkları içinde şaşkın bırakırız.

6/EN'AM-111: Ve lev ennenâ nezzelnâ ileyhimul melâikete ve kellemehumulmevtâ ve haşernâ aleyhim kulle şey’in kubulen mâ kânû li yu’minû illâ en yeşâallâhu ve lâkinne ekserehum yechelûn(yechelûne).

6/EN'AM-112: Ve kezâlike cealnâ li kulli nebiyyin aduvven şeyâtînel insi vel cinni, yûhî ba’duhum ilâ ba’dın zuhrufel kavli gurûrâ(gurûran), ve lev şâe rabbuke mâ fealûhu fe zerhum ve mâ yefterûn(yefterûne).
Ve böylece peygamberlerin hepsine, insan ve cin şeytanları düşman kıldık. Onlar, birbirlerine aldatarak güzel (süslü) sözler vahyederler (fısıldarlar). Ve eğer Rabbin dileseydi, onu yapamazlardı. Artık onları ve iftira ettikleri şeyleri terket (bırak).

Ve eğer Biz, gerçekten onlara melekler indirseydik, ölüler de onlarla konuşsaydı, herşeyi onların karşısında toplasaydık, Allah’ın dilemesi hariç inanacak değillerdi. Ve lâkin onların çoğu cahillik ediyorlar.

Yukarı dön Göster nursebili's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nursebili
 
nursebili
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 09 haziran 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 32
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Düzeltiyorum:

6/EN'AM-110: Ve nukallibu ef’idetehum ve ebsârehum kemâ lem yu’minû bihî evvele merretin ve nezeruhum fî tugyânihim ya’mehûn(ya’mehûne).
Ve onların fuad hassalarını (nefsin kalbinin idrak hassalarını) ve basiretlerini (nefsin kalp gözünün görme hassalarını) evvelce O’na inanmadıkları (mü’min olmadıkları) ilk zamanki hallerine çeviririz. Onları, azgınlıkları içinde şaşkın bırakırız.
6/EN'AM-111: Ve lev ennenâ nezzelnâ ileyhimul melâikete ve kellemehumulmevtâ ve haşernâ aleyhim kulle şey’in kubulen mâ kânû li yu’minû illâ en yeşâallâhu ve lâkinne ekserehum yechelûn(yechelûne).
Ve eğer Biz, gerçekten onlara melekler indirseydik, ölüler de onlarla konuşsaydı, herşeyi onların karşısında toplasaydık, Allah’ın dilemesi hariç inanacak değillerdi. Ve lâkin onların çoğu cahillik ediyorlar.

6/EN'AM-112: Ve kezâlike cealnâ li kulli nebiyyin aduvven şeyâtînel insi vel cinni, yûhî ba’duhum ilâ ba’dın zuhrufel kavli gurûrâ(gurûran), ve lev şâe rabbuke mâ fealûhu fe zerhum ve mâ yefterûn(yefterûne).
Ve böylece peygamberlerin hepsine, insan ve cin şeytanları düşman kıldık. Onlar, birbirlerine aldatarak güzel (süslü) sözler vahyederler (fısıldarlar). Ve eğer Rabbin dileseydi, onu yapamazlardı. Artık onları ve iftira ettikleri şeyleri terket (bırak).

 

Yukarı dön Göster nursebili's Profil Diğer Mesajlarını Ara: nursebili
 
Taner22
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 08 haziran 2005
Gönderilenler: 139
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Nursebilli kardesim biraz beklermisin cevap gelsin birinci benim sorularima ins. Yoksa simdi yine "Nursebilli sen parantezli ayet yaziyorsun" deyip isin icinden cikacaklar !!! Merak ediyorum gelecek cevaplari!
Yukarı dön Göster Taner22's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Taner22
 
orkunn
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 15 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 29
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

Allah'a karşı yalan uydurup iftira düzenden veya kendisine hiçbir şey vahyolunmamışken "Bana da vahy geldi" diyen ve "Allah'ın indirdiğinin bir benzerini de ben indireceğim" diyenden daha zalim kimdir? Sen bu zalimleri, ölümün ‘şiddetli sarsıntıları' sırasında meleklerin ellerini uzatarak onlara: "Canlarınızı (bu kıskıvrak yakalanıştan) çıkarın, bugün Allah'a karşı haksız olanı söylediğiniz ve O'nun ayetlerinden büyüklenerek (yüz çevirmeniz) dolayısıyla alçaltıcı bir azabla karşılık göreceksiniz" (dediklerinde) bir görsen... (6/93)

Rabbinden sana vahyedilene uy. O'ndan başka ilah yoktur. Ve müşriklerden

BEN İSE İLK GÖRDÜĞÜN RABBİNİZ ALLAHIM. SENİ İSTEDİĞİMDE SARSAN VE CEZBE VEREN BENİM. İLK GÜN VE ŞU ANDA YAPTIĞIM GİBİ. İŞTE VAKTİYLE BİR KAVME VERDİĞİMİZ CEZA BU TİTREMENİN ŞİDDETLİSİ VE DEVAMLISIYDI.

 yüz çevir. (6/106)

Allah'kurana ters duşen hiç bir şeyde vahi etmez

evet arıyada dağlarada Hz meryaemede anesinede göklerede vahi eder Ama hakla kendi kanunlarına ters bir vahi indirmez

iskender beye vahi nası inmiş birkaçtane vahi örneği

namaz kılıp kendini harap etmene izin vermem..uygun görsek seni nmaza kaldırırdık

sen kulluk sınırlarını aşan kularımdansın

yanlızca senin kafesine girerim

ben 2.boyuluyum

ben enerji kitlesiyim

sen istediyin zaman uçabilirsin (bir uçsa ya)

senin gucun herşeye yeter

kuranda kendim için burdada senin için kulanıyorum sen herşeyden buyuksun

muhammed kulum diye vah eden buna karşılık ey mehdi imam halife resul iskender el ekber

EVET SENİ DİVAN-I SALİHİNDEN KATIMIZA YÜKSELTEN DÜN ANLADIĞIN GİBİ CEBRAİL ALEYHİSSELAMDI. FETİHTEN SONRA İSE TAHTINDAN İNİP BİZE YÜKSELDİN.

bu saçmalığı ve kurana tamamen ters olan vahi ancak şeytan vahi eder dostlarına  hele bak vahiye namaz kılarak kendini harap etmene izin vermeyiz

oygungörseydik namaza kaldırırdık buna vahi diyen ancak şeytani guçler olabilir

 

 



__________________
slm
Yukarı dön Göster orkunn's Profil Diğer Mesajlarını Ara: orkunn
 
onyedi
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 25 ekim 2006
Yer: Scotland
Gönderilenler: 28
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP  

slm ve dua ile

Radyoman kardeşime desteğimdir..

taner kardeşime cvptır..art niyet yoktur...sadece fikirler tartışır..hepimiz kardeşiz Allah için sevelim birbirimizi..

bu vahiy gelmesi konusu cok uzadı..inş kestirip atarız.

1  musanın annesine vahyedilen yazılı değildir..Allah kalbine onu denize bırakmasını ilham etmiştir. nasıl ki gündelik haytta bişey yapıcağımız zaman kalbinin sesini dinle ya içimden bi ses şuryaa git diyo gibi olurya işte bu Allahın bize rahmetidir hakkımzıda hayırlı olanı bize ilham eder..

2 konuşmamız uyumamız yememiz içmemiz hepsi birer vahiyidir biz yapmıyoruz bize kim öğretti Allah ama nasıl , ilhamla..

3 Allahın vahyi Nebilere olur oda hüküm koymak yenibir hüküm getirmek içindir..yani düzen bozulmuşssa düzeltmek için.ama atık kapı kapnmıştır.

4. bize gelen ilhamlar musanın annesine havarilere ve arıya bunlar ilhamdır.yazılı değildir

5 vahiy yazılı gelmez vahyin dili olmaz Resule gelen vahyin mahiyetini bilimiyoruz..o arap olduğu için dili arapçadan bize metin arapça gelmiş.ingiliz olsaydı kuran ingilizce olurdu adıda kuran olmazdı..

6 Allahtan gelenin kalbe yazılması perde arkasıdan melekle söylenmesi vahiydir. ama diğer ayetlerde gecenler ilhamdır.

7 insan gündelik hayatta tabiki ilham alır..mesela bi şairin şirri yazması bir bestekarın müzik yapması ilhamdır. ama bu onu bağlar bizi değil yani biz oyazılana biad etmek zoruda değiliz ..

8 allahın vahyi bizi bağlar o da Peygamberle gelir.. kuran incil ve tevratı doğrulayıcı ve bütünleyicidir.

9 arıya olan ilham arının görevi ile gilidir. bugün bütün mahlukata ilahmeden allahtır. bugün hayvnalrın çiftleşmesi bile Allahın ilahmıdır.siz hangi hayvana çiftleşmeyi öğretttiniz ki..nerden biliyor bu hayvanlar.

10 sonuç olarak şudur Allahın REsule verdiği yazılı olan vahiy kural koyucu emir nitelğinde hükümdür. ama ilham heran olan bir şeydir bunu karıştırmmamak gerek onu niçin sağlam bir arapçaya ihityac var ayetleirn sibak v siyakı neden niçin indiğide önemli.Artık vahiy gelmeycek çünkü nebi sondur..şeytanlarda vahiy veriri yani çarpık ilham en'am suresine bakın..

"Vahiy" ile "ilham" arasındaki fark nedir?

"Vahiy"; Özden dışa gelen, yani "Hakk'tan halka" gelen sezginin adıdır. Melek aracılığıyla direkt özden gelen akıştır!.

"İlham"lar ise kişinin kendi çalışmaları sonucu, kendisinden meydana gelen fiillerin hasılası olarak kendisinde oluşan hassasiyetin kazandırdığı algılamalarıdır.

 

Allah arıya (vahyediyor)ilham ediyor ama ona yeni bir dini hüküm vermiyor.ve arı peygamber olmuyor.

musanın annesine (İlham) vahyediyor ama yeni bir hüküm vemiyor.musanın annesi peygamber olmuyor..

havarilere (İlham) vahyediyor ama onlarda peygamber olmuyor

Nisa  163   Biz Nuh'a ve ondan sonraki peygamberlere vahyettiğimiz gibi sana da vahyettik. Ve (nitekim) İbrahim'e, İsmail'e, İshak'a, Yakub'a, esbata (torunlara), İsa'ya, Eyyub'e, Yunus'a, Harun'a ve Süleyman'a vahyettik. Davud'a da Zebur'u verdik. *

Enfal  12   Hani Rabbin meleklere: "Muhakkak ben sizinle beraberim; haydi iman edenlere destek olun; Ben kafirlerin yüreğine korku salacağım; vurun boyunlarına! Vurun onların bütün parmaklarına! diye vahyediyordu.

meleklere vahyolunan kafirlere karşı savaşmak burada Allahın rahmeti söz konusu..yarıdımı.

 

kendilerine suhuf gelen peygamberlr var birde hiç vahiy gelmeyenler var(harun gibi) .vahiy gelipte yazılmayan var ki bunların çoğu ilhamdır. bunlarıda düşünemk gerek

 

 Hac  8  

İnsanlardan bazısı, bir bilgisi, bir rehberi ve (vahye dayanan) aydınlatıcı bir kitaba dayanmaksızın, Allah hakkında tartışır.

bunu gereksiz tartışmalar için verdim..düşünün diye

 Şura  51   Allah bir insanla ancak vahiy yoluyla veya perde arkasından konuşur, yahut bir elçi gönderip izniyle ona dilediğini vahyeder. O yücedir, hakimdir. *

bunuda vahyin nitelği olark koydum buradaki ev kelimesi elif ve vav harfi yani mansında kullanıldı..perde arkası mecazdır..

Mümin  15   Dereceleri yükselten, Arş'ın sahibi Allah, kavuşma günüyle korkutmak için kullarından dilediğine iradesiyle ilgili vahyi indirir. *

bu ayette ise..."Emrinden olan ruhu, kullarından dilediğine indirir" ifadesiyle de "Ben dilediğimi peygamberlik ile şereflendiririm. Bu konuda hiçkimseye itiraz hakkı verilmemiştir." denilmek isteniyor.

Allah bir kimseye güzellik, zekâ ve buna benzer müstesna özellikleri verdiğinde, nasıl hiçkimse "Allah onlara bu özellikleri veriyor da bize niçin vermiyor." diyemezse, bir şahıs peygamberlikle şereflendiğinde de, yine, "Peygamberlik niçin bize değil de ona verildi" de diyemez.


Şura  3   Aziz ve hakim olan Allah, sana ve senden öncekilere işte böyle vahyeder. *

bu ayette ise sonra vahiy olacağı yok yani sonrası yok önce ve sen ifadesi var.demki resul ölünce vahyi kesildi..

 

Maide  111   Hani havarilere, "Bana ve peygamberime iman edin" diye ilham etmiştim. Onlar (da), "İman ettik, bizim Allah'a teslim olmuş kimseler (müslümanlar) olduğumuza sen de şahit ol" demişlerdi.

Nahl  69   Sonra meyvelerin her birinden ye ve Rabbinin sana kolaylaştırdığı yaylım yollarına gir, diye ilham etti. Onların karınlarından renkleri çeşitli bir şerbet (bal) çıkar ki, onda insanlar için şifa vardır. Elbette bunda düşünen bir kavim için büyük bir ibret vardır.

 

 

Sonra da ona iyilik ve kötülükleri ilham edene yemin ederim ki, şems 8

 

İnsanın nefsine iyi ve kötü'yü ilham etmenin iki anlamı vardır. Birincisi, yaratıcısı ona iyi ve kötü eğilimi yerleştirmiştir ve bu his herkeste mevcuttur. ikincisi, herkeste şuursuz olarak şu tasavvurlar oluşmuştur: Ahlâk bakımından hangi şey iyi, hangi şey kötüdür ve iyi ahlâk ve amel ile kötü ahlâk ve amel birbirine eşit değildir, fücur (kötü ahlâk) çirkin bir şeydir, takva (kötülükten sakınmak) iyi bir şeydir. Bu düşünceler insan için yabancı değildir. İnsanın fıtratı buna aşinadır. Yaratıcısı ona doğuştan iyi ve kötüyü temyiz etme yeteneği vermiştir. Aynı nokta Beled suresinde şöyle ifade edilmiştir: "Biz ona hayır ve şer olmak üzere iki yol gösterdik" (Beled 10). Dehr suresinde ise "Biz ona yolu gösterdik. Ya şükredici veya nankör olur" (Dehr 3) denmiştir. Kıyamet suresinde de şöyle buyurulmuştur: "Kendini kınayan (nedamet çeken) nefse yemin ederim ki..." (Kıyamet 2) ve "Doğrusu insan kendisini kurtarmak gayesiyle delil gösterse bile (kendini kurtaramaz). Çünkü gözü, dili ve ayağı gibi bütün uzuvları kendi aleyhinde şahitlik eder" (Kıyamet 14-15)

Burada şu iyice anlaşılmalıdır ki, Allah (c.c.) fıtrî ilhamı her mahlukatın mahiyetine göre vermiştir. Tâhâ suresinde şöyle ifade edilmiştir. "Rabbimiz, herşeye yaratılışını verip sonra onu doğru yola iletendir, dedi." (Tâhâ 50). Örneğin hayvanların her çeşidine kendi ihtiyacına göre ilim ilhamı verilmiştir. Sözgelimi balık kendi kendine yüzmeye başlar, kuşlar uçar, arılar kendi kendine petek yapar. İnsanlara da çeşitli mahiyetlerine göre ilham yoluyla ilim verilmiştir. İnsanın bir yönü, hayvanî varlığa sahip olmasıdır. Bu açıdan ilham yoluyla ilme en iyi örnek, doğumdan hemen sonra çocuğun annesinden süt emmeye başlamasıdır. Eğer Allah (c.c.) fıtrî olarak ona bu ilmi vermeseydi dünyadaki hiçbir teknik bunu öğretemezdi. İnsanın diğer yönü, kendisine akıl verilmiş olmasıdır. Bu bakımdan insanlar ilham yoluyla verilen ilim işinde peş peşe keşif ve icatlarda bulunarak medeniyeti ileri götürmüşlerdir. İcat ve keşiflerin tarihine bakılırsa görülecektir ki, icat kişinin kafa yormasının sonucu değildir. Her icat, başlangıçta insanın zihninde birdenbire oluşan ilhama dayanarak gerçekleşmiş, sonra da yeni bir icat olmuştur. Bu iki mahiyet dışında kişinin bir de ahlâkî varlığı sözkonusudur. Bu bakımdan Allah (c.c.) ona hayır ve şerrin farkını; hayrın iyi, şerrin ise kötü bir şey olduğunu ilham olarak vermiştir. Bütün insan toplumlarının hayır ve şer tasavvurundan yoksun olmaması evrensel bir gerçektir. Bu nedenle tarihteki her nizamda iyiliğe mükafaat ve kötülüğe ceza tasavvuru vardır. Değişik şekilde de olsa bu vardır. Her devirde ve medeniyetin her seviyesinde bu tasavvurun mevcut olması, bunun insanın fıtratında mevcut olduğunun apaçık ispatıdır. Diğer bir delil de, bu tasavvuru insanın fıtratında Hakim yaratıcısının varetmesidir. Çünkü bu tasavvurun, insanın meydana geldiği maddi unsurlardan ve bu dünyanın maddî nizamını işleten kanunlardan kaynaklandığına dair bir iz yoktur.

 

 

Doğrusunu Allah bilir....Cehd bizden tevfik Allahtan

kuranı anlamada çok ciddi problemlerimiz var...ömer faruk cihadi


Moderatör Notu: İskender ve İskendercilikle ilgili yazışmalarınız için lütfen www.iskenderalimihr.com isimli sitemizdeki forumu kullanınız.




__________________
Kur'anı anlamada çok ciddi problemlerimiz var!!!
Yukarı dön Göster onyedi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: onyedi
 

Üzgünüm, Cevap Yazamazsınız.
Konu Kapatılmış.

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats