HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: Mirasla ilgili sorular Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
okun
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 101
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okun

Selam Savana,

Eğer dediğin doğru olsaydı Allah ayette miras üzerinden değil bireylerin paylarını kıyaslama üzerinden oranlama yapardı. Allah diyor ki mirasta ana babanın 6 da bir hissesi vardır. Ama sen onlara 6 da birden az veriyorsun. Şimdi nasıl oluyor da bu 6 da bir korunmuş oluyor. Belki yanlış tercüme edilmiştir. Senin o bütün dediğin miras. Mantık hatası yapıyorsun.

İşte benim üzüldüğüm taraf bu; şimdi ben haklı çıkarsam Kuran hakkında şüphelerin oluşacak. Ama benim oluşmayacak.

 

Yukarı dön Göster okun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okun
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Allah diyor ki mirasta ana babanın 6 da bir hissesi vardır (okun).

"Altıda bir hisse"den siz ne anlıyorsunuz? Eğer örneğin 3000 000 liralık mirasın altıda biri olan 50 000 lirayı ise hayır Allah onu demiyor. Çünkü altıda bir, borçlardan sonra hesaplanacak. Örneğin vergi, devletin alacağıdır ve ölenin borcu. O halde devlet tıpkı Nisa 8'de anılan bireyler gibi gözönüne alınmak zorunda.  

Bence siz "bireylerin payları üzerinden kıyaslama yapılmayacak" iddianızı bir daha düşünün. Önce bireyler, sonra miras. Yani miras bireylerden sonra geliyor; örneğin alacaklı durumdaki devletten sonra. Nisa 8'de akrabalar, yetimler, yoksullar diye anılan bireylerden sonra.

Sevgi ile, Hasan Akçay 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
okun
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 101
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okun

Selam

Zaten ayetlerde borçlar vs. ile ilgili durum belirtilmiş. Ancak burada yapılan hesabı haklı çıkaracak hiçbir durum yok. Aslında hiçbir zaman şeriat ile ilgili meselelere karışmak istemem ama mademki buna bu kadar zaman ve emek harcadınız sizi üzmeyip küçük bir katkı da ben yapacağım. Yaptığımı daha kolay anlamanız için söz konusu parayı 390 bin YTL olarak alalım:

Hesabın tutması için gereken oranın 12/13 olduğunu sizler hesaplamıştınız. Mesele şu ki bu 12/13’ü doğrudan oranların üzerine çarpan olarak uygularsak oranlar değişir. O halde şöyle yapalım: 390 bin YTL’nin 12/13 ünü alalım

390 *(12/13) = 360

Geri kalan 30 bin YTL’ye devlet “katkı vergisi” olarak el koysun.

Sonra Kuran’da belirtilen oranları aynen uygulayalım.

Kız evlat          1/2 * 360 = 180 alır

Kadının eşi      1/4 * 360 = 90 alır

Babası              1/6 * 360 = 60 alır

Annesi              1/6 * 360 = 60 alır

Toplarsak 180 + 90 + 60 + 60 = 390 eder.

Eksik para alana da devlet “katkı vergisini” ona vererek tamamlar.

İşte böylece ne Kuran ayetlerine dokunuldu, ne de kimsenin hakkı yendi. Bireylerin birbirine göre oranları da korunmuş oldu. Nesihe de gerek kalmadı. Bu konuya daha fazla karışmadan diyeceklerimi nesih ile ilgili açtığım konuda söyleyeceğim.

 

Yukarı dön Göster okun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okun
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Selam okun kardeşim.

Matematik kurallarını alt üst ediyorsunuz. Lütfen bir matematik öğretmeniyle konuşun. Ama kendiniz de hiç olmazsa şunu görün: bir toplamın yarısı kendisiyle toplanınca o toplamı verir. Örneğin toplam 6 olsun. Yarısı 3. Tamam? 3 + 3 = 6. İşlem doğru.

Sizin işleminizde toplam 390'dır. Ama "Yarısı 180"dir diyorsunuz. Oysa 180 + 180 = 360'tır. İşleminiz yanlış.

Şeriat konusuna gelince, lütfen "şeriat"ten neyi kastettiğinizi açıkça belirtin. Bazı insanların "Kuran'da bulunmayan hükümleri biz koyalım ve bunlara din hükümleri diyelim" hinliği ile ürettikleri "beşerî şeriat"ı mı kastediyorsunuz; Kuran hükümlerinden oluşan "ilahî şeriat"ı mı?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

okun Yazdı:

Selam

Zaten ayetlerde borçlar vs. ile ilgili durum belirtilmiş. Ancak burada yapılan hesabı haklı çıkaracak hiçbir durum yok. Aslında hiçbir zaman şeriat ile ilgili meselelere karışmak istemem ama mademki buna bu kadar zaman ve emek harcadınız sizi üzmeyip küçük bir katkı da ben yapacağım. Yaptığımı daha kolay anlamanız için söz konusu parayı 390 bin YTL olarak alalım:

Hesabın tutması için gereken oranın 12/13 olduğunu sizler hesaplamıştınız. Mesele şu ki bu 12/13’ü doğrudan oranların üzerine çarpan olarak uygularsak oranlar değişir. O halde şöyle yapalım: 390 bin YTL’nin 12/13 ünü alalım

390 *(12/13) = 360

Geri kalan 30 bin YTL’ye devlet “katkı vergisi” olarak el koysun.

Sonra Kuran’da belirtilen oranları aynen uygulayalım.

Kız evlat          1/2 * 360 = 180 alır

Kadının eşi      1/4 * 360 = 90 alır

Babası              1/6 * 360 = 60 alır

Annesi              1/6 * 360 = 60 alır

Toplarsak 180 + 90 + 60 + 60 = 390 eder.

Eksik para alana da devlet “katkı vergisini” ona vererek tamamlar.

İşte böylece ne Kuran ayetlerine dokunuldu, ne de kimsenin hakkı yendi. Bireylerin birbirine göre oranları da korunmuş oldu. Nesihe de gerek kalmadı. Bu konuya daha fazla karışmadan diyeceklerimi nesih ile ilgili açtığım konuda söyleyeceğim.

 

selam okun

ortada bir miras var ve bu mirasa düşen paydaları birbirinden farklı oranlar var .Esas alınması gereken kişilerin pay oranlarının korunup mirasın adil şekilde paylaştırılmasıdır.Allahın ayette bizlerden istediğide bu.

Mirastan önce babanın payını verip sonra ana baba ve evlatın payını hesaplayın demez.yada önce çocuğun payını verip sonra diğerlerinin payını kalan üzerinden hesaplayın demez.

istenen 1 tam ın verilen oranlar nispetinde eşit parçacıklara bölünüp o parçacıkların hak sahiplerinin oranlarınca dağıtılmasıdır.

verilen oranların toplamının tersi bize 1 tamın birimlerinin değerini verir

elimizdeki oranların verdiği birim 12\13 tür o da 0.92307692 dir

şimdi 300tl nın 1\6sı 50tl yapar

50tlxoranların birimi0.92307692=46.153846

aynı hesaplama şekliyle her payın Allahın emretmiş olduğu oranlara göre dağılımı hesaplanmış olur.

yani kısacası size anlatmak istediğim şu paylarda değişiklik olmuyor .Aksine miras Allahın emrettiği şekilde bölüştürülüyor.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
okun
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 101
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okun

Sevgili Hasan Akçay kardeş,

Yaptığım işlemi daha açık nasıl anlatırım bilemiyorum. Bu yüzden denemekten vazgeçtim. Ancak “beni muhatap almadı” (estağfurullah) demeyesiniz diye şeriat ile ilgili sorunuza cevap vereceğim:

Şeriat Allah için yönetim esasına dayalı kanunlardır; çoğunun sandığı gibi Kuran’a dayalı kanunlar değil. Kurana dayalı kanunlar olan şeriat, son peygamberin döneminde benim anladığım evrensel şeriatın bir yansımasından başka bir şey değildir ve çoktan terk edilmeliydi. Evrensel şeriat yine Allah’ın ayetleri üzerine inşa edilir. Ancak Kuran ayetleriyle sınırlanamaz. Ve bu konuda aklın gelişmesiyle doğru orantılı olarak çok daha büyük serbestliği vardır. Gerisini nesih konusuna devam ettiğim zaman anlatırım.

Sevgili Savana Kardeş,

“RabbeKul” adlı arkadaş “Düşünüyor musunuz” adlı başlıkta bu miras ile ilgili ayetin bir “öneri” olduğuna dikkat çekti. Dolayısıyla bu dikkate alındığında hiçbir sorun kalmıyor.

Eğer konuya devam edecekseniz 13 ile bölünebilen 390 bin sayısını kullanmanızı önerebilir miyim ki böylece bizim için takip etmek de daha kolay olsun. Son bir soru:

Diyelim ki sizin tarif ettiğinize benzeyen bir aile var ve bunlar bir zamanlar tamamen fakirdi. Sonra çocuklarının çok özel bir yeteneği fark edildi. Mesela iyi bir dansçı diyelim. Bunun sayesinde büyük bir servet kazandılar. Bu servet sayesinde ana, baba, büyükanne, büyükbaba epey bir rahata kavuştular. Bütün para veli olarak annenin üzerinde kayıtlı olsun. Yani para annenin parası oldu. Zaten annenin çocuk üzerindeki hakkı düşünülürse bunda yadırganacak bir şey de yok. Fakat anne öldü ve bu arada çocuk da bir kaza geçirip felç oldu. Senaryo bu ya büyükanne ve büyükbaba kötü insanlar ve bu servetin bir kısmını annenin saflığıyla kendi ellerine geçirmişler (tamamen kanuni) ve çocukla da hiç ilgilenmiyorlar. Kalan mirası çocuğa tamamen versen dahi onun ömrünün sonuna kadar ona yetmeyecek durumda. Babanın da durumu iyi ve alıp başını gidiyor; başka bir kadınla evlenip ortadan kayboluyor. Bu durumda hala “Kuran ayetlerine göre bölüşüm yaparım” mı dersiniz, yoksa birilerinin bunu araştırıp “miras tamamen çocuğun hakkıdır” hükmü çıkarmasını mı tercih edersiniz.

Eğer arkadaşın miras ile ilgili hususun bir “öneri” olmasını hatırlatması yaklaşımınızı değiştirdiyse bu konuda zaten söylenecek başka bir şey kalmıyor.

Mutlu ve esen kalın

 

Yukarı dön Göster okun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okun
 
dördüncü_melek
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 aralik 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 132
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı dördüncü_melek

s.a

Bu konuyu derli toplu bir şekilde e-kitap haline getirirseniz minnettar kalırım.

s.a



__________________
Ve elçi dedi ki: 'Rabbim gerçekten benim kavmim, bu Kur'an'ı terkedilmiş (bir kitap) olarak bıraktı'' (furkan-30)
Yukarı dön Göster dördüncü_melek's Profil Diğer Mesajlarını Ara: dördüncü_melek Ziyaret dördüncü_melek's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Yaptığım işlemi daha açık nasıl anlatırım bilemiyorum. Bu yüzden denemekten vazgeçtim. (okun)

 

Haklısınız; bırakmak en iyisi çünkü ben de size yaptığınız işlemin yanlış olduğunu anlatamaz durumdayım. Belki savana anlatır.

 

 Evrensel şeriat yine Allah’ın ayetleri üzerine inşa edilir. Ancak Kuran ayetleriyle sınırlanamaz. Ve bu konuda aklın gelişmesiyle doğru orantılı olarak çok daha büyük serbestliği vardır. Gerisini nesih konusuna devam ettiğim zaman anlatırım. 

 

Özür dilerim ama şeriat derken de farklı diller mi konuşuyoruz?

 

Benim anladığım, siz yeni bir miras hukuku yazdınız ya da yazacaksınız; onu aklın gelişmesiyle doğru orantılı diye anlatıyorsunuz. Ama tartışma götürür bu. Çünkü sizin yasalarınız aklın gelişmesiyle sizce doğru orantılıdır ama başkalarınca ters orantılıdır.

 

Bizim Kuran’daki miras ayetlerini doğru anlamak için çalışmamızı ise ”şeriat”ı kendi kafamızdan değiştirmek diye dışladınız. Onun için bilmek zorundayım.

 

Şeriat derken şu ikisinden hangisini kastediyorsunuz; Allah’ın Kitabına koymadığı hükümleri bazı beşerin ”Onları biz yapalım ve din hükümleri diye pazarlıyalım” hinliği ile ürettiği ”beşerî şeriat”ı mı, Kuran hükümlerinden oluşan ”ilahî şeriat”ı mı?

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Nun de plume’un açıklaması:

 

Miras paylaşımında mirasın miktarıyla payların toplamı arasındaki tutarsızlık iddiası yüzyıllar önce cevaplandığı halde temcit pilavı gibi ısıtılıp ısıtılıp ortaya sürülür. 

 

Yapılması gereken; matematikçi Muhammed bin Musa el-Havârizmî’nin geliştirip El-Kitap el-Cebr ve-l-Mukabele adlı kitabında açıkladığı basit bir cebir işlemidir.

 

Cebir ilminin Arap dünyasında gelişmesinin bir nedeni de her halde bu işleme duyulan ihtiyaç olmuştur.

 

İşlem bütün paylaşımlar için geçerlidir ve şimdi online hesap makineleri sayesinde kolayca uygulanmaktadır. Makine için aşağıdaki linki tıklayınız: 


http://members.aol.com/IslamicSoftware/irthie.html#preferenc es

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
okun
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 agustos 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 101
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı okun

Selam

Umuyorum ki bu başlıktaki son yazım olur.

Son kez anlatmayı deneyeceğim. 390 YTL miras olsun.

Kuran ayetinde geriye bıraktığından 6 da bir diyor.

Geriye bırakılan nedir? 390 YTL

Bunun 6’da biri nedir? 65 YTL

Sizin verdiğiniz pay nedir? 60 YTL

Yaptığınız işin ayete uygun olması için şu üç değerden birinin değişmesi gerekir:

Geriye kalan = 390

Bölüm = 6

Pay = 1

Artı ayete yeni bir şey katmamanız gerekir. Yani şu katmış olduğunuz 12/13 oranı ayetin neresinde var? Isıtılıp getiriliyormuş falan… Ben o ısıtıp getirenleri tanımam, bilmem. Allah’a karşı dürüst olmak zorundayız. Kuran’ı istediğimiz gibi konuşturamayız.

Benim yaptığım işlem kalanı 360’a düşürmekten ibaretti ki oranlar aynen uygulanabilsin. Çünkü diğerleri ayet ile sabit ama kalandan vergi alırsanız o düşer. Paylar ödenirken de devlet onu geri öder ve sorun kalmaz. Bu işlem de otomatiğe bağlanır, araya devlet falan karışmaz olur biter. Ancak gördük ki (RabbeKul arkadaş sağ olsun) bu sadece bir öneriymiş. Yani yaptığınızı illegal duruma düşürecek bir şey söz konusu değil. Evet, ayet “öneri” olduğu için ayete uygun olanı yapmış oldunuz ama eğer öneri değil de “emir” olsaydı yaptığınız asla ayete uygun olmayacaktı.

Bu arada verdiğim örnekle ilgili hiçbir şey söylemediğiniz gözümden kaçmadı. Evet, verdiğim örnekteki ailede mirası nasıl dağıtırdınız?

 

Yukarı dön Göster okun's Profil Diğer Mesajlarını Ara: okun
 

<< Önceki Sayfa 13 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats