HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
islamci
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 03 haziran 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 292
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı islamci

Fe izâ kadaytumus salâte fezkurûllâhe kıyâmen ve kuûden ve alâ cunûbikum, fe izatma’nentum fe ekîmus salât, innes salâte kânet alel mu’minîne kitâben mevkûtâ 

 

arapça bilen arkadaşlar bu ayeti çevirebilir mi?



__________________
ne kadar hatırlanmak istiyorsan o kadar hatırla.
Yukarı dön Göster islamci's Profil Diğer Mesajlarını Ara: islamci
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Elmuh!

Anlaman ümidiyle bir kez daha muhuna yönelik birkaç şey söylemek istiyorum:

Sen de biliyorsun ki namazda olmazsa olmaz Kuran okumaktır. Bu okuma topluma o toplumun bir lideri (Resul) tarafından yapılıyorsa bunun adı Kuran dersi olur. Şayet bu okuma o toplumun fertleri, kendi kendilerine okuyorsa bu aldığı dersin tekrarıdır, ezberini yapmasıdır.  Okuduktan sonra eğilip kalkmanın izah edilebilecek mantıklı bir anlamı olmadığı gibi Kitap'tan bir dayanağı da yoktur. Bunun yüz yıllardan beri yapıla gelmesi de buna dayanak olamaz. Oku oku yat yat kalk kalk. Tamamen kendini avutmaktır. Her batıl inancın böyle mantığı olmayan saygı şekilleri olagelmiştir. Allah bir takım nesnel varlıklara gösterilen bu tür saygı şekillerinin kendisine de yapılmasından münezzehtir. Allah'ın buna ihtiyacı olmadığı gibi, aklını kullananın da buna ihtiyacı yoktur. Dediğim gibi bu bir avutmadır sürüp gidiyor dünyanın dört köşesinde.

Ruku ve secde Kuran'da çok net bir şekilde her kesin anlayacağı dilden tarifleri yapılmıştır. Bunları bir kez daha yazma gereği hasıl oldu burada.

Ruku: "Onlara ruku edin denince ruku yapmıyorlar. Veyl o gün yalanlayanlara. Başka hangi hadise inanacaklar." (77/48-50)

Secde: " Peki onlara ne oluyor da inanmıyorlar ve onlara Kuran okunduğunda secde etmiyorlar. Hayır kafirler yalanlıyorlar." (20-22)

Ayetlerden ruku ve secde etmenin ne anlama geldiğini Türkçe'ye çevirmeden olduğu gibi bıraksak da (ki ben de bilerek çevirmedim her mealci gibi) okuyucu anlamlarının "inanmak" olduğunu anlıyordur. Zira zıtları olan "yalanlamak"la birlikte gelmiş olmaları bunu gerektirir.

Sayın Elmuh, Allah namazı bile tarif etmemişken vusta namazını Allah'ın tarif ettiğini nasıl iddia edebiliyorsun? Bu da Kuran'dan mesnedi olmayan iddialarından biri olsa gerek. 'Vusta' nın anlamının " seçkin, iyisi, en iyisi" olduğunu geçtiği yerlere bakarak Kuran'dan öğrene bilirsin. Allah'ın yapmadığını neden O'na yaptırma gayreti içine giriyorsun? Madem ki Din'in tek kaynağını Kuran kabul ediyorsun kıldığın, anladığın namazı Kuran'dan niçin çıkaramıyorsun?

Sayın Elmuh, Kuran dersi Kuran'ı yaşamanın dışında mıdır? Kuran bilinmeden yaşanır mı? Salatın namaz olmadığını Kuran'ın her tarafı bas bas bağırıyor. Ama bunu anlamak için çoğunluk dininin bağlarından kurtulmak lazım.

Kuran'da cenaze namazı neresinde anlatılıyor? O ayetler münafıklarla bağlantının tamamen kesilmesi talimatını veriyor. Bunu daha önce Munafığın cenaze namazında anlattım. Münafıklara hitaben:

"Deki: Artık isteyerek de verseler kerhen de verseler onlardan asla kabul edilmeyecek verdikleri. Çünkü onlar kafir olup imandan çıkmış bir topluluk olmuşlardır. Verdiklerinin kabul görmemesinin sebebi onların Allah ve Resulüne inanmamalarıdır. Ve onlar salata (Kuran dersine) tembel tembel gelirler ve verdiklerini de kerhen verirler." (9/53-54)

"Savaşa çıkmayan (münafıklar) Allah'ın Resulünün aksine mallarıyla ve canlarıyla Allah yolunda cihat etmeyi kerih görüp oturmalarına sevindiler. Bu sıcakta çıkmayın dediler. Deki: Cehennem azabı daha yakıcıdır. Ama bir anlasalardı! Onun için yaptıklarına karşılık az gülsün çok ağlasınlar. (Yani çok ağlayacakları günler gelecek)

Allah seni onlardan bir gruba geri gönderir de onlar cihat için çıkmaya senden izin isterlerse deki, benimle bir daha asla çıkmayacak ve benimle asla bir düşmanla savaşmayacaksınız. Çünkü siz ilkinde oturmayı yeğlediniz. Yine geride kalan (kadın çocuk ve yaşlılarla) oturmaya devam ededurun!  Ve artık ölmüş olan bunların hiç biriyle bağlantıyı asla kurma ve kabrinin üstünde durma! Çünkü onlar Allah'a ve Resulüne küfredip imandan çıkmakla öldüler. Onların malları ve adamları seni imrendirmesin. Allah dünyada onları bunlarla  cezalandırıp canlarını kafir olarak almak istiyor." (9/81-85)

Sayın Elmuh , dikkat edersen henüz bedenen bunlardan ölen biri yok. Ve bu ayetlerden cenaze namazını çıkarmak akıllı adamın karı değil? "Artık münafıkların cenaze namazını kılma!" Ne demekse! Şimdiye kadar kıldıkları ne olacak peki? Kıldı mı acaba? Kuran'da nerede cenaze namazının kılınışı anlatılıyor?  Kuran'ı varsayımlar kitabı haline getiren sizin anlayışınız değil mi? Ben mi varsayımları Kuran'a sokuyorum siz mi?

Hala müşriklerin namazından dem vuruyorsun. Müşriklerin salatının ne olduğunu, ne amaç taşıdığını anlattım. Müşriklerin El-Beyt'le ilgili salatı, Allah'ın Dini, Allah'ın Resulünün tebliği ile ilgili tasaddidir/ engellemedir. "Salatuhum indelbeyt"ten namaz varsayımını nasıl çıkartabiliyorsunuz şaşıyorum.

Sayın Elmuh; benim Kuran'ı doktor reçetesi okur gibi okumadığımı sen de biliyorsun bu sitede yazan ve okuyan her kes de biliyor. Tatmin edici cevap verememe acizliğinden itham ediyorsun aklınca. Bu yazdıklarım anlayarak okuduğumun ispatı değil mi? Kitap'ta resim aradığım yok. Sizin Kitab'a resmettiğinizi Kitap'ta size arattırıyorum.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

haktansapmaz Yazdı:

Okuduktan sonra eğilip kalkmanın izah edilebilecek mantıklı bir anlamı olmadığı gibi Kitap’tan bir dayanağı da yoktur. Bunun yüz yıllardan beri yapıla gelmesi de buna dayanak olamaz. Oku oku yat yat kalk kalk. Tamamen kendini avutmaktır. Her batıl inancın böyle mantığı olmayan saygı şekilleri olagelmiştir. Allah bir takım nesnel varlıklara gösterilen bu tür saygı şekillerinin kendisine de yapılmasından münezzehtir. Allah’ın buna ihtiyacı olmadığı gibi, aklını kullananın da buna ihtiyacı yoktur. Dediğim gibi bu bir avutmadır sürüp gidiyor dünyanın dört köşesinde.

Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

haktansapmaz Yazdı:

"…Kitap’tan bir dayanağı da yoktur…”

“…Oku oku yat yat kalk kalk…”

“…Tamamen kendini avutmaktır…”

“…Her batıl inancın böyle mantığı olmayan saygı şekilleri olagelmiştir…”

“…aklını kullananın da buna ihtiyacı yoktur…”

“…Dediğim gibi bu bir avutmadır sürüp gidiyor dünyanın dört köşesinde.”



İbadet ritüellerine inanan ve uygulayanlara hakaret dolu bu ifadeler yazanın ahlakını yansıtıyor.

Ne diyelim kötü söz sahibinindir.




__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Sayın Elmuh,
İzninle şunu da sorayım:
Milyonların asırlardan beri namaz kılmalarını, Kuran'da salatın varlığına delil almanız, aynı milyonların asırlardan beri aynı namazı 2-3-4 rekat ve 5 vakit halinde tehiyyatıyla, teşehhüdü ile şusuyla busuyla kıldıkları şekli Kurani  bulmayışınızın dayanağı nedir? Bu anlayışınızdaki çelişkiyi nasıl izah edersiniz?
Muhabbetle.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

haktansapmaz Yazdı:

Anlaman ümidiyle bir kez daha muhuna yönelik birkaç şey söylemek istiyorum:

Sen de biliyorsun ki namazda olmazsa olmaz Kuran okumaktır. Bu okuma topluma o toplumun bir lideri (Resul) tarafından yapılıyorsa bunun adı Kuran dersi olur. Şayet bu okuma o toplumun fertleri, kendi kendilerine okuyorsa bu aldığı dersin tekrarıdır, ezberini yapmasıdır.  Okuduktan sonra eğilip kalkmanın izah edilebilecek mantıklı bir anlamı olmadığı gibi Kitap'tan bir dayanağı da yoktur. Bunun yüz yıllardan beri yapıla gelmesi de buna dayanak olamaz. Oku oku yat yat kalk kalk. Tamamen kendini avutmaktır. Her batıl inancın böyle mantığı olmayan saygı şekilleri olagelmiştir. Allah bir takım nesnel varlıklara gösterilen bu tür saygı şekillerinin kendisine de yapılmasından münezzehtir. Allah'ın buna ihtiyacı olmadığı gibi, aklını kullananın da buna ihtiyacı yoktur. Dediğim gibi bu bir avutmadır sürüp gidiyor dünyanın dört köşesinde.

Ruku: "Onlara ruku edin denince ruku yapmıyorlar. Veyl o gün yalanlayanlara. Başka hangi hadise inanacaklar." (77/48-50)

Secde: " Peki onlara ne oluyor da inanmıyorlar ve onlara Kuran okunduğunda secde etmiyorlar. Hayır kafirler yalanlıyorlar." (20-22)

Ayetlerden ruku ve secde etmenin ne anlama geldiğini Türkçe'ye çevirmeden olduğu gibi bıraksak da (ki ben de bilerek çevirmedim her mealci gibi) okuyucu anlamlarının "inanmak" olduğunu anlıyordur. Zira zıtları olan "yalanlamak"la birlikte gelmiş olmaları bunu gerektirir.

Sayın Haktansapmaz,

"Muh"uma söylüyorsanız, nesnel olmak durumundasınız. Mühendisler genelde nesnel mantık yürütme eğilimindedirler. Elbette Namazda ve Kuran dersinde Kuran okunur. Okunurken ezberlenir de bu da ortak bir yan olabilir. Nihayetinde namaz da bir yönüyle eğitimdir. Bu iş Kuran dersinde olurda namazda olmaz demenizin hiçbir tutarlı mantığı yoktur.

Kıyam, Secde, rüku'ya gelince bunları sadece sözlük anlamında almanız, bunların Kuran'da dayanağı yoktur demeniz sadece size özel bir durumdur. Kıyam, Rüku, Secde'nin mantığı vardır ve bunu daha önce de Kuranda Beden Dili başlıklı yazımda izah ettim. Siz psikolojiden anlamıyor iseniz bu bizim eksikliğimizden değildir. Askerde üstüne selam vermeyi saçmalık olsun diye mi yaptırıyorlar sayın Haktansapmaz. İnsanların birbirlerine karşı tavırlarında bile bu ritueller var iken Allahın huzurunda durmaktan, eğilmekten, secde etmekten niçin kaçınıyorsunuz. Buna itirazınız, Allah'ın bu hareketlere ihtiyacı olmadığı temelinde. Bizde Allahın ihtiyacı var demedik ki. Allahın size de ihtiyacı yok sayın Haktansapmaz. Hiç bir şeye ihtiyacı yok. Böyle bir iddia mı var ki, bu yönde mantık bulandırmaya çalışıyorsunuz.

Sayın Haktansapmaz, yüksek bir binanın tepesine çıkıp aşğıdaki insanlara bakın, çevrenin içinde ne kadar küçük kalıyor, bir uçağa binin, havalandıktan iki dakika sonra insanlar karınca kadar, atmosferin dışına çıktığınızı varsayın, belki bir nokta, güneş sistemi dışına çıkın, samanyolu galaksisi dışına çıkın, ışığı bize binlerce senede gelen yıldızlara gidin, şimdi soruyorum:

Sayın haktansapmaz, bu alem içinde, siz kimsiniz ki secde etmeyesiniz. İnsana selam vermekten gocunmayan siz Allaha bedensel bir hareketle saygı göstermeye, gücüne teslim oluyorum yarabbi dememeye hakkınız olduğunu mu sanıyorsunuz. 

Şimdi de Rüku ve Secde'nin inanmak olduğunu iddia etmişsiniz, daha önce itaat, boyun eğme anlamları veriliyordu, çevir kazı yanmasın. Yani size göre bir kelimeyi alıp, bir cümlenin içine oturttuğunuzda, sizin çıkarmak istediğiniz sonuca uygun bir anlam çıkıyorsa kelimenin anlamı da odur öyle mi ?

"Ruku ve secde Kuran'da çok net bir şekilde her kesin anlayacağı dilden tarifleri yapılmıştır. Bunları bir kez daha yazma gereği hasıl oldu burada." demişsiniz.  Bu tür basit reklam telkinleriyle sonuca gitmeye çalışmayın. Benim "muh" yanım bu tür dil illizyonlarını çok iyi bilir. Evet Kuran'da bunlarında izleri vardır hem de apaçık. Bakalım bir kere daha:

Fetih 29. Muhammed Allâh’ın elçisidir. Onun yanında bulunanlar, kâfirlere karşı katı, birbirlerine karşı merhametlidirler. Onların, rükû’ ve secde ederek Allâh’ın lutuf ve rızâsını aradıklarını görürsün. Yüzlerinde secde izinden nişanları vardır.

Teşbihat veya edebi sanatlar hakkında biraz bilginiz varsa yukarıdaki ayet size Kurandaki secde ile bildiğimiz secde arasındaki benzerliği anlatacaktır. Yetmedi mi,

İsra 107: De ki: “İster inanın ona, ister inanmayın. O, kendilerine daha önce ilim verilmiş olanlara okunduğunda, onlar, çeneleri üstü secdelere kapanıyorlar.”

Sayın Haktansapmaz, çeneleri üstünde nasıl inanıyorlar acaba, secdeyi hala göremiyormusunuz.

Biraz tevazzu sayın Haktansapmaz, bakın Rabbimiz ne diyor,

Secde 15: Bizim ayetlerimize o kimseler inanır ki, onlarla kendilerine öğüt verildiğinde, secdelere kapanırlar ve hiç böbürlenmeyerek Rablerine hamt ile tespih ederler.

Hala mı inanmadınız, bizden günah gitti aşağıdaki ayetin muhattabı olmanızı dilemem,

Kalem 42-43: Baldırın çıplak kalacağı, secdelere çağrılacakları gün, onu da yapamayacaklar. Gözleri yere eğilmiş, benliklerini zillet kaplamıştır. Onlar, sapasağlam oldukları zaman da secde etmeye çağrılıyorlardı.

İşte böyle sayın Haktansapmaz, sağlamken, sağlamken...

haktansapmaz Yazdı:

"Sayın Elmuh, Allah namazı bile tarif etmemişken vusta namazını Allah'ın tarif ettiğini nasıl iddia edebiliyorsun? Bu da Kuran'dan mesnedi olmayan iddialarından biri olsa gerek. 'Vusta' nın anlamının " seçkin, iyisi, en iyisi" olduğunu geçtiği yerlere bakarak Kuran'dan öğrene bilirsin. Allah'ın yapmadığını neden O'na yaptırma gayreti içine giriyorsun? Madem ki Din'in tek kaynağını Kuran kabul ediyorsun kıldığın, anladığın namazı Kuran'dan niçin çıkaramıyorsun?

Vusta'nın orta, vasat anlamına geldiğini de herkes biliyor sayın Haktansapmaz. Sayın Haktansapmaz ben işkembei kübradan sallamıyorum, dayandığım ayetleri ve yorumu mu belirttim. İster kabul eder ister kabul etmezsin. Halen kıldığım namazı Kuran'dan niçin çıkaramadığımı soruyorsunuz. Kırk defa anlatmadık mı olayı nasıl anladığımızı. Ben kıldığım, gördüğüm namazın Kuran'dan sağlamasını yaparım, vahye uygunsa yaparım. Şeklen bir mahzur görmüyorum. Kıyam'ında Rüku'nunda Secde'ninde Allaha yapılacağı Kuran'da var, İçeriği de Kuran'da detaylarııyla var. İlk yazımızı okumadınız mı ? Bunlardan bahsetmiştik. O kadar kendinize dönüksünüz ki, ne dediğimi anlama zahmetine bile girmiyorsunuz veya anlamamayı tercih ediyorsunuz. Hiç görmeseydim, aynısını çıkarabilirmiydim, tarifi nerede, gibi bir soru soruyorsanız, işte bu, Kuranı interaktif bir vahiy olarak değil, reçete kitabı olarak anlama mantığının ürünü bir sorudur. Birşey hakkında bilgi olmaması onun yokluğunun ispatı değildir. Bu da benim "muh" yanımın temel mantık kurallarından birisi. Kaldı ki namaz/salat hakkında Kuran'da pek çok işaret vardır. Emirler vardır. Sizin uygun bulduğunuz yere işinize göre uygun kelimeler yerleştirmeniz sorunu çözmüyor, sadece daha da karmaşıklaştırıp içinden çıkılmaz hale getiriyor. Ama size göre oluyor ya herşey yolunda. Salat bazen, Allahın emirlerine uygun yaşamak, bazen sizin anladığınız anlamda Kuran dersi.

haktansapmaz Yazdı:

Kuran'da cenaze namazı neresinde anlatılıyor? O ayetler münafıklarla bağlantının tamamen kesilmesi talimatını veriyor. Bunu daha önce Munafığın cenaze namazında anlattım. Münafıklara hitaben:

"Deki: Artık isteyerek de verseler kerhen de verseler onlardan asla kabul edilmeyecek verdikleri. Çünkü onlar kafir olup imandan çıkmış bir topluluk olmuşlardır. Verdiklerinin kabul görmemesinin sebebi onların Allah ve Resulüne inanmamalarıdır. Ve onlar salata (Kuran dersine) tembel tembel gelirler ve verdiklerini de kerhen verirler." (9/53-54)

Tevbe 84:

Onlardan ölen birinin namazını (duasını/salatını) hiç bir zaman kılma, mezarı başında durma. Çünkü onlar, Allah'a ve elçisine (karşı) inkâra saptılar ve fasık kimseler olarak öldüler.

Mezarda Kuran dersi mi yapıyorlardı, yoksa vahye uygun yaşamak için en güzel yer mezarlık mı? Belli ki dinsel bir tören. Salat kelimesinin kullanılışına ve manasına bir delil daha.

haktansapmaz Yazdı:

Hala müşriklerin namazından dem vuruyorsun. Müşriklerin salatının ne olduğunu, ne amaç taşıdığını anlattım. Müşriklerin El-Beyt'le ilgili salatı, Allah'ın Dini, Allah'ın Resulünün tebliği ile ilgili tasaddidir/ engellemedir. "Salatuhum indelbeyt"ten namaz varsayımını nasıl çıkartabiliyorsunuz şaşıyorum.

 

Sayın Elmuh; benim Kuran'ı doktor reçetesi okur gibi okumadığımı sen de biliyorsun bu sitede yazan ve okuyan her kes de biliyor. Tatmin edici cevap verememe acizliğinden itham ediyorsun aklınca. Bu yazdıklarım anlayarak okuduğumun ispatı değil mi? Kitap'ta resim aradığım yok. Sizin Kitab'a resmettiğinizi Kitap'ta size arattırıyorum.

 

Sayın Haktansapmaz, gerçekten sürekli saptırma yapma peşindesiniz. Ben, sizin çarpıtacağınızı bildiğim için, yanlış anlaşılmasın tekrar yazışmalarla durumu açıklığa kavuşturmaya uğraşmıyayım diye, orada geçen salat ifadesinden müşriklerin ayinini olarak bahsetmiştim. Buna rağmen anlamamazlığa geliyorsunuz. Benim bahsettiğim salat kavramının nasıl anlaşıldığına/anlamına delil götermek amacını taşıyordu. Salatın rituel bir ibadet olarak anlaşıldığının delilidir.

 

Kanımca, Salat'ın rituel ibadetlerle ilgili olarak kullanılması, salatın Kul-Allah boyutundaki eğitsel özelliği yanında Kul-Kul domeninde de simgesel bir anlamı olması nedeniyle, pek çok ayette sık sık atıf yapılmakta, müslümanlar bu özellikleriyle anılmakta övülmektedir. Salat çok yerde dini inancın delili olarak sunuluyor veya bu anlamda kullanılıyor.

 

Kurandan anladığımız vahiy döneminde simgesel değerlere sık sık başvurularak hem müslümanlığa katılım özendirilmiş, hem sinerji yaratılmış, hem de birlik güçlendirilmiş, korunmuştur. Bu anlattıklarımı değersiz bulabilirsiniz. Ancak dudak bükmeden önce bir derbi maçında bile insanların simgeler etrafında nasıl birleştiğine bakın. Psikoloji ya da Sosyoloji bilgisi olmayan biri bile bunu anlar.

 

Vahiy dönemini, diğer dini gurupları, bu guruplarla olan mücadeleyi ele alır o tabloyu bir süreç olarak, canlı olarak düşünür isek vahyin ruhuna ulaşmakta o kadar yol alabileceğiz.  

 

Kuranı böyle okursanız, reçete okumaktan da kurtulmuş olursunuz. Kelimeleri kendi isteklerimize uydurup, delik deşik ederek hiçbir yere varamayız.

 

Muhabbetle.



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Elmuh yazdı:

Fetih 29. Muhammed Allâh’ın elçisidir. Onun yanında bulunanlar, kâfirlere karşı katı, birbirlerine karşı merhametlidirler. Onların, rükû’ ve secde ederek Allâh’ın lutuf ve rızâsını aradıklarını görürsün. Yüzlerinde secde izinden nişanları vardır.

İsra 107: De ki: “İster inanın ona, ister inanmayın. O, kendilerine daha önce ilim verilmiş olanlara okunduğunda, onlar, çeneleri üstü secdelere kapanıyorlar.”

Secde 15: Bizim ayetlerimize o kimseler inanır ki, onlarla kendilerine öğüt verildiğinde, secdelere kapanırlar ve hiç böbürlenmeyerek Rablerine hamt ile tespih ederler.

Kalem 42-43: Baldırın çıplak kalacağı, secdelere çağrılacakları gün, onu da yapamayacaklar. Gözleri yere eğilmiş, benliklerini zillet kaplamıştır. Onlar, sapasağlam oldukları zaman da secde etmeye çağrılıyorlardı.

Tevbe 84: Onlardan ölen birinin namazını (duasını/salatını) hiç bir zaman kılma, mezarı başında durma. Çünkü onlar, Allah'a ve elçisine (karşı) inkâra saptılar ve fasık kimseler olarak öldüler.

Belki dilbilgisi, sosyoloji, psikolojiden hiç anlamasakta bu ayetlerin meallerinin böyle çevrilerek lafzi ve mana bütünlüğünden sıyrılarak farklı şekilde değerlendirilemeyeceğini Kur'an bütünlüğünden hareketle biliyor olabiliriz.Tabi bu konuda evvelce bana söz düşmediğinin de farkındayım.

Belkide bu konu şimdilik böylece ötelenerek sonlandırılacak. Ama kanaatim o ki, ileride otorite tayin edilen bir kısım Hakkı söyleyebilecek cesur bilirkişilerin ortaya çıkıpta, bu öteden beri sürüp gelen bu anlayışın yanlış ve İslam dinine sonradan ilave edildiğini ifade ettikten sonra, birçok kişinin düşünce ve inanışları değişebilecek. Belki yarın belki yarındanda yakın.

Sonuç itibarıyla farklı farklı değerlendirmeye tabi tutsakta bu ve benzeri konuları, asla ve asla kin ve nefret duyguları ile hareket etmememiz gerektiği kanaatindeyim. Tabi eğer gayemiz sadece Rabbimizi razı etmekse kendimizden.

Muhabbetle...     

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Selam olsun,

İbrahim namaz kılmakta olanları bir köşede izledi,

sonra diğer vakit diğerlerini izledi,hepside diyordu ki,

Alemlerin rabbi olan Allahım sana hamd olsun bizi affet.

sonra evlerine çarşıya dağılan cemaati izlemeye koyuldu,

şu herif var ya tam bir namussuz,

şişşşşt karıya bak,

kieh kieh kieh,

Oooo-yav bide o sakalının arasından pis pis sırıtmasan-oooO

Kimi ticarette ver bana 5 paraya, sattım bile 50 paraya,

yapmayın beyler etmeyin bende sizinle az evvel camideydim yakışıyor mu şimdi size?

İbrahim engelleyici olana yaklaştı,

selamün aleyküm

aleyküm selam

amca derdin nedir neden kızdın onlara sende o camiden çıkmadın mı biraz evvel?

evlat çıktım çıkmasınada Allah bizi af eder mi bilmiyorum,bende mi bir anormallik var onlarda mı bilemedim gitti.

çok soru var kafamda evlat,

din sence başarılı oldu mu evlat yoksa saptırılan din mi galip geldi.

eğilmek zihnen olmadıkça fayda vermez amca,önce zihinde eğilmek gerek,bu olmadıkça onların durumu ıslık çalmaktan farksız.Şu adına ibadethane denilen yerlere bir bakıver ne haldeler ben hangi birine yetişeceğim,senin bedeninde araz olabilir eğilemezsin Rab buna önem vermez,sen zihnen eğil yeter.. isterse tümüyle felç ol fark etmez.

ama zihnen felç olmuşların, bedenen sağlam olmaları onları kurtarmaz,değil bir bin kerede eğilseler boş.

derdin nedir evlat senin yani secde etmeyelim mi?

amca sen zaten secde halindesin oradan çıktıktan sonra bile hala uyarmadasın..

????

umarım anlamışsındır.Anlayışsız demiyorum sana elbet, lakin belki alınırda kırılırsın.Anlaşılmamanın verdiği sızı ile belki biraz yüksekçede bağırabilirim, o zaman ne ahlaksızlığım kalır nede edepsizliğim,umarım anlamışsındır.

Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

Selam İbrahimizm,

Biz sizin bu söylediğinize aykırı bir şey mi söyledik, zihnen eğilmeyip bedenen eğilsen olur mu dedik, böyle göstermek için çabanız neden ? Namazı gösteriş için kılanın namazı da kabuldür mü dedik... Hastalığın var ise eğilemiyorsan cehennemlikmisin dedik...

Siz okuduğunuzu anlıyormusunuz. Ben vals çalıyorum siz çiftetelli oynuyorsunuz. Bir de zeytinyağı misali bana demezmisiniz "umarım anlamişsindır".

Bağırma meselesine gelince hiç tavsiye etmem, benim en kızdığım şeylerden biri sözlerimin çarpıtılıp, terbiyesizce davranışlarda bulunulması, hele hele tehdit edilmem. O zaman ben de karşılık veririm ki önünüzdeki ekran patlamış sanırsınız.

Önce ne yazdığımı okuyup anlayın. bahsetmediğim bir konu varsa o konuda düşünce mi belirtirim. Bahsetmediğim bir konu kabul etmediğim demek değildir. Kaldı ki namazı nasıl anladığımı, şeklini ve içeriğini nasıl anladığımı ana hatlarıyla anlattım.

Umarım anlamışsındır...



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam


Bu başlıkta ve salat ile ilgili diğer başlıklarda devam eden müzakerelerde bir kısım arkadaş, kuranda geçen salat namaz değildir şu şu anlamdadır dedi, bir kısım arkadaşda o kuranda geçen salat bildiğimiz namazdır,  kuranda tarif edilmemesi namaz olmadığı anlamına gelmez tevatüren bize kadar ulaşmıştır dedi. ve kurana göre salatı devama ettirmeye çalışıyoruz dedi.
Namazın tevatüren geldiğini kabul ve ifa edenlerin, sayın Haktansapmaz'ın da sorduğu gibi bazı uygulamaları binlerce yıldır ve çok büyük kesim tarafından yapılarak gelmesine rağmen, (tahiyat, ruku, rekat, secde sayısı gibi) farklı uyguladıklarını, bunuda kurandan anladıklarına göre yaptıklarını anlatmaları üzerine iki sual edeceğim.

sual-1: isra 107 ve 109 da secdenin çene üzerine yapıldığı yazılı, eğer meallerdeki çeviri doğru ise çünkü bir kısmı yüzüstü diye çevirmiş acaba secdelerimizi çene üzerine mi yapacağız.? Yok şu anki gibi tevatürü kabul ederek yaparsak Allah'ın istediğinin aksini mi yapmış oluruz.? Yoksa burada kasdedilen secde başka bir secde mi yani namazda uygulanacak secde değil mi.?

isra/107:

Okunuş: Kul aminu bihi ev la tu'minu innellezine utul ilme min kablihi iza yutla aleyhim yehirrune lil ezkani succeda. (107.Ayet,secde ayetidir.)
 
Diyanet: De ki: �Ona ister inanın, ister inanmayın. Şüphesiz, daha önce kendilerine ilim verilenler, Kur�an kendilerine okunduğunda derhal yüzüstü secdeye kapanırlar.�

Elmalılı Orj: De ki; ister inanın ona ister inanmayın, çünkü bundan evvel ılim verilmiş olanlar kendilerine tilâvet olununca çeneleri üstü secdelere kapanıyorlar

Ö.N. Bilmen: De ki: «İmân edin veya imân etmeyin. Şüphe yok ki, bundan evvel kendilerine bilgi verilmiş olanlar, kendilerine karşı tilâvet edilince secde eder oldukları halde çeneleri üstüne kapanırlar.»

C. Yıldırım: De ki: O'na ister inanın, İster inanmayın, ondan önce kendilerine ilim verilenlere karşı Kur'ân okununca çeneleri üzerine secdeye kapanırlar :

A.F. Yavuz: (Ey Rasûlüm), de ki: �- İster ona inanın ister inanmayın (bu tutumunuz, Kur�ân�ın kemalini değiştirmez.) çünkü Kur�ân�dan önce kendilerine Tevrat�la, ahir zaman Peygamberinin vasfına dair ilim verilenlere karşı, Kur�ân okunduğu zaman, yüzleri üstü secdeye kapanıyorlar. (Allah�a şükrediyorlar).

H.B. Çantay: De ki: «Ona ister îman edin, ister îman etmeyin. Çünkü bundan evvel ilim verilmiş olanlar bile kendilerine karşı o tilâvet olununca çenelerinin üstüne (yüzü koyun) kapanarak secde ediyorlar».
 
M. Esed: De ki: "Ona ister inanın, ister inanmayın". Kendilerine önceden doğru bilgi ve kavrayış yeteneği verilmiş olanlara bu (ilahi metin) okunduğu zaman, hemen yüzleri üzerine yere kapanır,

A. Bulaç: De ki: "İster ona inanın, ister inanmayın: O, daha önce kendilerine ilim verilenlere okunduğu zaman, çenelerinin üstüne kapanarak secde ederler."

Y.N. Öztürk: De ki: "İster inanın ona, ister inanmayın. O, kendilerine daha önce ilim verilmiş olanlara okunduğunda, onlar, çeneleri üstü secdelere kapanıyorlar."

Diyanet Vakfı: De ki: Siz ona ister inanın, ister inanmayın; şu bir gerçek ki, bundan önce kendilerine ilim verilen kimselere o (Kur'an) okununca, derhal yüz üstü secdeye kapanırlar.

Elmalılı S1: De ki: «İster ona inanın, ister inanmayın; zira bundan önce kendilerine bilgi verilmiş olanlara okununca çeneleri üstü secdelere kapanıyorlar ve diyorlar ki:

Elmalılı S2: Ey Muhammed! De ki: İster ona (Kur'ân'a) inanın, ister inanmayın; o daha önce kendilerine ilim verilenlere okunduğunda onlar, yüzleri üstü secdeye kapanırlar.

TefhimulKuran: De ki: «İster ona inanın, ister inanmayın; O, daha önce kendilerine ilim verilenlere okunduğu zaman, çenelerinin üstüne kapanarak secde ederler.»

F. Kuran: De ki; «Siz bu Kur'an'a ister inanın, ister inanmayın, o bundan önce kendilerine bilgi verilenlere okunduğunda, onlar çeneleri üzerine secdeye kapanırlar.»

A. Gölpınarlı: De ki: İster inanın, ister inanmayın; bundan önce kendilerine bilgi verilenlere okundu mu onlar, yüzüstü kapanıp secde ediyorlar

S. Ateş: De ki: "Siz ister ona inanın, ister inanmayın, O, daha önce kendilerine bilgi verilenlere okunduğu zaman onlar, derhal çeneleri üstüne secdeye kapanırlar."

S. yıldırım: De ki: "İster inanın ona, ister inanmayın. Şu bir gerçektir ki daha önce kendilerine ilim verilenlere Kur�ân okununca derhal yüzüstü secdeye kapanırlar."

A. Uğur: De ki: Siz ona ister inanın, ister inanmayın; şu bir gerçek ki, bundan önce kendilerine ilim verilen kimselere o (Kur'an) okununca, derhal yüz üstü secdeye kapanırlar.

G. Onan: De ki: "İster ona inanın, ister inanmayın. O, daha önce kendilerine ilim verilenlere okunduğu zaman, çenelerinin üstüne kapanarak secde ederler."

Ş. Piriş: De ki: -İster iman edin; ister iman etmeyin. Daha önce kendilerine ilim verilenlere o okunduğu zaman ağız üstü secdeye kapanırlar


isra/109:

Okunuş: Ve yehirrune lil ezkani yebkune ve yeziduhum huşu'a.

Diyanet: Onlar ağlayarak yüzüstü yere kapanırlar. Bu da onların derin saygısını artırır.

Elmalılı Orj: Ve ağlıyarak çeneleri üstü kapanıyorlar, o onların huşûunu da artırıyor

Ö.N. Bilmen: Ve ağlayarak çeneleri üstüne kapanırlar ve (Kur'an) onların tevazusunu arttırır.
 
C. Yıldırım: Yine çeneleri üzerine yere kapanıp ağlarlar ve bu onların saygı dolu korkusunu artırır.

A.F. Yavuz: Hem ağlayarak yüzleri üstü secdeye kapanıyorlar, hem de bu Kur�ân�ı işitmek, onların kalb yumuşaklığını artırıyor.

H.B. Çantay: Ağlayarak çeneleri üstüne (yüzü koyun) kapanıyorlar ve bu, onlara derin saygısını artırıyor.

M. Esed: İşte (böyle deyip) ağlayarak yüzüstü yere kapanırlar ve (Allah'tan yana gösterdikleri) bu (bilinç ve duyarlık) onların saygı ve sakınmasını artırır.

A. Bulaç: Çeneleri üstüne kapanıp ağlıyorlar ve (Kur'an) onların huşu (saygı dolu korku)larını arttırıyor.

Y.N. Öztürk: Ağlayarak çeneleri üstü kapanıyorlar; o onların huşûunu artırıyor.

Diyanet Vakfı: Ağlayarak yüz üstü yere kapanırlar. (Kur'an okumak) onların saygısını artırır.

Elmalılı S1: Ve ağlayarak çeneleri üstü kapanıyorlar; o onların ürpertilerini de artırıyor.

Elmalılı S2: Ve ağlayarak yüzleri üstü secdeye kapanırlar. Hem de bu Kur'ân'ı işitmek onların Allah'a teslimiyetlerini daha da artırır.

TefhimulKuran: Çeneleri üstüne kapanıp ağlıyorlar ve (Kur'an) onların huşû (saygı dolu korku) larını arttırıyor.
 
F. Kuran: Çeneleri üzerine secdeye kapanırlarken, gözyaşları dökerler. Kur'an onları ürpertir, saygılarını artırır.

A. Gölpınarlı: Ağlaya ağlaya yüzüstü yere kapanıyorlar ve Kur'ân'ı dinleyiş onların gönül alçaklığını ve itâatlerini arttırıyor.

S. Ateş: Ağlayarak çeneleri üstüne kapanırlar ve Kur'ân onların derin saygısını artırır.
 
S. yıldırım: Yine ağlayarak yüzüstü secdeye kapanırlar. İşte Kur�ân, onların saygısını böyle artırır.

A. Uğur: Ağlayarak yüz üstü yere kapanırlar. (Kur'an okumak) onların saygısını artırır.

G. Onan: Çeneleri üstüne kapanıp ağlıyorlar ve (Kuran) onların huşu (saygı dolu korku)larını arttırıyor.

Ş. Piriş: Ağlayarak artan bir huşu içinde yüzüstü secdeye kapanırlar.


sual-2 : cenaze namazının tarifi de kuranda yok sadece bunu tavatüren geldiği şekilde yapacak isek, diğer namazlarda ki bazı rukunları niye kabul etmiyoruz. (vakit sayısı, rekat sayısı, secde-ruku sayısı, tahiyat gibi)

tevbe/84:

Okunuş: Ve la tusalli ala ehadim minhum mate ebedev ve la tekum ala kabrih, innehum keferu billahi ve rasulihi ve matu ve hum fasikûn.

Diyanet: Onlardan ölen hiçbirine asla namaz kılma ve kabrinin başında durma. Çünkü onlar Allah�ı ve Resûlünü inkâr ettiler ve fasık olarak öldüler.

Elmalılı Orj: Ve içlerinde ölen birinin ebedâ namazını kılma ve kabrinin üzerinde durma, çünkü onlar Allahı ve Resulünü tanımadılar ve kâfir olarak can verdiler

Ö.N. Bilmen: Ve onlardan hiçbir şahsın üzerine ölmüş olunca ebedîyyen namaz kılma ve kabrinin üzerinde durma. Çünkü onlar Allah Teâlâ'yı ve Resûlünü inkar ettiler ve onlar fâsık olarak öldüler.

C. Yıldırım: Ve onlardan ölenin namazını kesinlikle kılma, kabri başında (duâ ve istiğfar için) durma ! Çünkü onlar gerçekten Allah ve Peygamberini inkâr edip fâsık olarak (ilâhî buyrukları çiğneyip hiçe sayarak) can verdiler.

A.F. Yavuz: Münafıklardan ölen hiç bir kimse üzerine, hiç bir zaman namaz kılma; kabri başında (gömülürken veya ziyaret için) durma. Çünkü onlar, Allah�ı ve Rasûlünü tanımadılar ve kâfir olarak can verdiler.
 
H.B. Çantay: Onlardan ölen hiç bir kimseye ebedî düâ etme (Defn veya ziyaret için) kabrinin başında da durma. Çünkü onlar Allâhı ve Resulünü inkâr ile kâfir oldular, onlar faasık (adam) lar olarak öldüler.

M. Esed: Ve onlardan ölen kimsenin asla namazını kılma; mezarı başında da durma sakın: çünkü onlar Allahı ve Onun Elçisini inkara yeltendiler ve bu günah içinde öldüler.

A. Bulaç Onlardan ölen birinin namazını hiç bir zaman kılma, mezarı başında durma. Çünkü onlar, Allah'a ve elçisine (karşı) inkâra saptılar ve fasık kimseler olarak öldüler.

Y.N. Öztürk: Onlardan ölen biri üzerine sonsuza dek dua etme; böyle birinin mezarı başında da durma. Bunlar Allah'a ve resulüne nankörlük ettiler ve yoldan sapmış olarak ölüp gittiler.

Diyanet Vakfı: Onlardan ölmüş olan hiçbirine asla namaz kılma; onun kabri başında da durma! Çünkü onlar, Allah ve Resûlünü inkâr ettiler ve fâsık olarak öldüler.

Elmalılı S1: Ve içlerinden ölen birinin asla namazını kılma ve kabri başında da durma; çünkü onlar Allah'ı ve Resulünü tanımadılar ve kafir olarak can verdiler.

Elmalılı S2: Ve onlardan biri ölürse asla namazını kılma ve kabirinin başına gidip durma. Çünkü onlar Allah'ı ve Resulünü tanımadılar. Ve fasık olarak can verdiler.

TefhimulKuran: Onlardan ölen birinin namazını hiç bir zaman kılma, mezarı başında durma. Çünkü onlar, Allah'a ve Resulüne (karşı) küfre saptılar ve fasıklar olarak öldüler.

F. Kuran: Onlardan biri ölünce asla namazı kılma ve sakın mezarı başında dikilme. Çünkü onlar Allah'ı ve Peygamber'i tanımadılar ve yoldân çıkmış olarak öldüler.

A. Gölpınarlı: Ve onlardan biri ölürse kesin olarak namazını kılma ve mezarının başında durma. Şüphe yok ki onlar Allah'a ve Peygamberine kâfir oldular ve buyruktan çıkmış kötü kişi olarak öldüler.

S. Ateş: Ve Onlardan ölen birinin üzerine asla namaz kılma, onun kabri başında durma. Çünkü onlar Allâh'ı ve Elçisini tanımadılar ve yoldan çıkmış olarak öldüler.

S. yıldırım: Onlardan ölen hiçbir kimsenin cenaze namazını kılma ve kabri başında dua etmek üzere durma.Çünkü onlar Allah�ı ve Resulünü tanımadılar ve yoldan çıkmış olarak öldüler.

A. Uğur: Onlardan ölmüş olan hiçbirine asla namaz kılma; onun kabri başında da durma! Çünkü onlar, Allah ve Resûlünü inkâr ettiler ve fâsık olarak öldüler.

G. Onan: Onlardan ölen birinin namazını ebediyen kılma, mezarı başında durma. Çünkü onlar, Tanrı'ya ve elçisine küfrettiler ve fasıklar (olarak) öldüler.

Ş. Piriş: Onlardan ölen kimsenin namazını sakın kılma, mezarı başında da durma! Çünkü onlar Allah�a ve Resulü�ne nankörlük ettiler ve fasık olarak öldüler.



Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats