HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
elmuh
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 eylul 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 435
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı elmuh

asım Yazdı:
sayın elmuh yazdı
Burada belki anlaşılmayan bir husus var. Cenaze duası/salatı var mı, yok mu ? Böyle bir emir var mı ? Yok. Ancak böyle bir törenin yapıldığı anlaşılıyor


değerli elmuh...

bu alıntıladığım cümleniz bence önemli...

bence bu gün bildiğimiz cenaze namazı beş vakit namaz oruc hac gibi ritüeller bu tür törensel ibadetler o zaman ki toplumun bildiği şeyler...

peygamberler iyi bir insanın hayat felsefesini bize öğretmeye çalışıyorlar...

iyi bir insan nasıl yaşar...

içinde yaşadığı toplumun adet ve göreneklerinden iyi olanları uygular...

mesela bizim buralar da ölen bir kişi için baş sağlığı ziyareti vardır...

bu ölenin yakınlarının acısını paylaşmak onları bir nebze olsun teskin etmek yanlarında olduğumuzu göstermek gibi güzel bir adetir...

şimdi iyi bir insan bu tür bir adeti uygular...

allah bunu istiyor da diyebilir...


çünkü allah iyi olan her davranışı istemektedir...


benim yaşadığım toplumda beş vakit namaz kurban hac oruç gibi ibadetler var...

bunlar içeriği ve anlamıyla allaha bağlılığı gösteren zararsız güzel hatta faydalı ritüeller...

maruf kapsamında değerlendirip uygulanmasını desteklemek ve devam etmek peygamberin yapmak isteği şeyle bağdaşıyor kanaatindeyim...


Selam Değerli Asım Kardeşim,

Söylemiş olduğunuz gibi, rituel ibadetler vahiy öncesinde de var, vahiy bu ibadetlerin içeriğini değiştirerek, kendi hedefleri doğrultusunda yeniden tanımlıyor. Bu ibadetler bir yönü ile Kul-Allah boyutunda iken bir başka yönüyle de insan-insan ilişkilerinde etkili oluyor. Bu etkileşim yine vahyin amaçaları doğrultusunda kullanılıyor. Bunların izlerini Kuran'da görmek mümkün.

Bu ibadetler içinde salat aynı zamanda dindarlığın, kulluğun toplum nezdinde bir göstergesi olduğundan sık sık müslümanları işaret etmek için kullanılmakta. Müslümanların salatlarından bahsederken, kıyam, ruku, secde, gibi kavramlara sık sık başvurulmasının anlamı onların salatını diğerlerinden ayırmak için görsellik yaratan bir anlatım tarzı. Vahyin dili nötr bir dil değil, ne bir askeri talimatname ne de bir reçete üslubu.

İnsanlara hitap ederken görsel, işitsel, dokunsal gibi insan zihni üzerinde doğrudan çağrışım yapacak, canlı imajlar çizecek duyusal temelli gerek doğrudan, gerekse endirek etkileşime yönelik, sadece akla değil duygulara da hitap eden edebi üsluba sahip bir dil kullandığı görülmekte.

Vahiy bu üslubu ile aslında bir topluma hitap ediyor ve o toplumun kullandığı bir dil, inandığı bir kültür, ekonomik ve sosyal hayatları ve bunları ifade eden kavramları var. Vahiy bu kavramlar üzerinden sesleniyor. Ancak vahiy muhataplarına anlamadıkları veya anlaşmazlığa düştükleri veya bilgi sahibi olmadıkları veya yöneltmek istediği doğrultuda, kısacası "dosdoğru yola" yöneltmek amacıyla, muhatapları ile interaktif bir haberleşme yöntemini seçiyor. Görsellik yaratmak için şöyle ifade edeyim, Vahiy resul aracılığı ile sanki onların arasından biri, yöneticileri gibi hitap ediyor. Tekrar vurgulamakta yarar görüyorum, vahyin orjinal dili hitabet dili. Dolayısıyla vahyi kavrayışımızda o dinamizmi, çok boyutluluğu dikkate almamız gerekiyor. Olayları ve aralarındaki bağlantıları anlamayıp, şu anda boşlukmuş gibi gördüğümüz konular aslında muhatapları açısından açık, kolay ve çelişkisizdi. Aynı bakış açısına geldiğimizde vahiy bizim için de açık, kolay ve çelişkisiz olmalı görüşündeyim.

Muhabbetle.

 



__________________
O, odur ki, sizi karanlıklardan aydınlığa çıkarsın diye kulu üzerine, gerçeği apaçık gösteren ayetler indiriyor. Allah size karşı gerçekten çok şefkatli, çok merhametlidir.
Yukarı dön Göster elmuh's Profil Diğer Mesajlarını Ara: elmuh
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

haktansapmaz Yazdı:
Sevgili kardeşim, sanırım bu 48/29 numaralı ayetin burada /Hanif Dostlarda birden fazla çevirisini yaptım. Arayıp bulmak lazım.


Burada.


__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

Zaman ayıramadığımdan ve katılmak istememe rağmen;

Kur'an'ı Kerim "bütünlüğünde" aşağıdaki ayet'teki "vech" kelimesi genellemenize uymamaktadır.

"fe aqbeletimraetu-hu fî sarratin fe sakket "vechehê" ve kalet: acûzun aqîmun". 51:29

bu vesile ile "kelimelere" anlamı sözlüklerin değil "cümlenin verdiğini" "mecaz veya hakikat anlamına" karar verirken cümleye bakılmasının doğru olduğunu belirtmeliyim.  

Elbetteki "kelimelerede" o kelimelerin vücud bulduğu toplumlar karar verir. Çünkü dil bir uzlaşımdır.

selam ve dua ile,

rıdvan



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Baybora;

51/29 ayetinde geçen "fi sarratin fe sakket vechehe" cümleciğinde el/yed kelimesi geçmediği halde meallerde ilave edilerek "sakket" kelimesiylede oynayıp "vech" kelimesi yüz anlamına getirilmektedir.

"SaKKet" kelimesi ise sürekli vurmak, kulakların çınlaması ve uğuldaması, dişlerin birbirine çarparak titremesi ve dizlerin bağının çözülmesini ifade eder. 

"fi sarretin fe sakket vechehe = kendisi titreyerek/dizlerinin bağı çözülerek çığlık attı" şeklinde değerlendiriyorum.

Ayrıca kadınlar şaşakaldıkları ve olağanüstü durumlarda genelde yüzlerine değilde dizlerine vururlar. İlaveten 48/29 ayetinde bahsi geçen cümleyi ve özellikle "vech" kelimesini sizdende dinlemek isterdim.

Teşekkür ederim.

Muhabbetle... 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"fe eqbelet imraetu-hû fî sarratin fe sakket vechehê ve qâlet acûzun aqîm". 51:29

Benim bu ayette en çok dikkatimi çeken "fe sakket vechehé" değildir. Bu cümle kadının hayretini, şaşkınlığını anlatıyor. Kadın "Fİ SARRATİN"; "cızırtı, cır, cır " kesik sesler çıkararak dönüp yüzünü veya kendini kapatıyor. Asıl benim dikkatimi çeken bu "fî sarratin" ifadesidir. "Çığlık içinde" çevirisi kesinlikle bana doğru bir çeviri gelmiyor. Bu cızırtı sesleri benim kanaatımca kadının içinden geliyor. Bu hayız görmeye başlayan kadının damarlarındaki kanın sesi, sancısı vs olabilir mi? Onu bu kadar hayrete düşüren sadece onların çocuk haberi olamaz diyorum. Öyle anlaşılıyor ki doğurgan olmayan (aqîm) ve yaşlı olan kadında doğurganlığa yönelik bir değişim oldu. 

Allah muradını daha iyi bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests


 Merhaba sayin Haktansapmaz bey
 Evvela sizin ilminize ve ilahi kelama yaklasiminize saygi duyuyorum, ancak bu konuyu biraz daha izah ederseniz memnun olurum yani  ''fi sarratin''  benim anladigim(ciglik icinde veya hayretler icinde ) siz ise kanindan veya icinden diyorsunuz ki bu anlasilmaz bir yorum gibime geliyor,veya ben anlamadim, ayrica siyak ve sibakina bakildiginde bir diyaloga binaen İbrahim a.s in esi bu tepkiyi veriyor, ayrica ''fi sarratin''  benim bildigim kuranda sadece bu ayet te 51/29 da gecmektedir
 sizinde dediginiz gibi en dogrusunu Allah bilir
 saygi ile
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Dost haktan şaşmaz,

Benim söylkediğim gayet açık. Ben "sarra"nın bir manasına dayanarak bunu söyledim. Şüphesiz kesin böyledir iddiasında değilim. Sarrâr cırcır böceğidir ve "cır, cır" diye kesik sesler çıkartır. Bu kelimenin başka anlamları da yok değildir. Mesela "kulağını dikmek/kulak kabartmak" gibi. Bir üçüncü anlamı da şiddetli çığlıktır. "Çığlık içinde" veya "çığlık atarak" anlamını ben uzak görüyorum. Bunun hayız kanıyla alakalı olduğunu düşünüyorum. Bu anlayışımda "eqbele" fiilinin ve "sakket vechehé" ifadesinin de etkisi vardır.

Saygı benden, teşekkür ederim.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

misal verdiğim ayet-i Kerime (51:29);

"Sizlerinde değindiği gibi "vech" kavramı Kur'an bütünlüğünde yüz anlamında kullanılmaz aksine kişinin kendini ifade eder."

Cümlesine karşılıktı.

Kur'an'ı Kerim'de "V-C-H" kökü ve türeleri;

Yön, Yüz, Zat, şahıs/lar, itibarlı/şerefli anlamlarında kullanılan bir kelimedir.

misal: 22:46'daki "qulûbun" ile "el-qulûbu" nun

        43:44'deki "bi'lebsâri" ile "ûli'lebsâri" nin

        30:55'deki  "es-sê'atu" ile "Sêatin" nin aynı şeyi ifade ettiğini söyleye bilirmiyiz? (Aynı cümlede veya aynı akışta).

      Bir dil üzerinde uzlaşamadığımız için Salat/namaz tartışmaları benzeri tartışmalar bundan sonrada devam edecektir. 

    "Özel dil"i aşabilmenin şimdilik bir yolunu ben bulmuş değilim.

    selam ve dua ile,

   rıdvan

             

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Baybora;

Değindiğiniz kelimelere ilişkin ifadeler tersyüz edilerek sorulmuş gibi geldi. Sizde çok iyi biliyorsunuz ki değindiğiniz ifadeler gramerde farklı anlamı ifade etmemektedir.

Fakat Kur'an bambaşka, kimi zaman dil kurallarından dışarıya çıktığı gerçeği sözkonusudur. Örneğin "t" harfinin açık yada kapalı gelmesi nasıl izah edilebilir. Esasen bir bakıma boyumun çok kısa kaldığı konulardır bu konular. Neticede Kur'an mükemmel ve çok kompleks bir kitap olup dilbilgisi kurallarından çok üstte olduğunu ben değilde dil uzmanları bile söylemekte.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats