HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhaba Hayrullah bey;

Madem vakitlerden girdiniz o zaman sizin üst kısımdaki bir kısım değerlendirmenizi aşağı alıntılayıp konuyla alakalı olarak soru yöneltelim. Ayrıca belki sorulacak soru ve karşı cevapları inşaallah bu başlık ve diğer başlık altındaki yazıları takip ederseniz, belki fazlaca konuşulacak birşeyin kalmadığını müşahede edersiniz.

Hayrullah41 yadı:

1. Fecr'le başlayıp vustaya kadar - sabah namazı

2. Vusta ile başlayıp gecenin kararmasına kadar olan vusta namazı

3. Gecenin kararması ile başlayıp, uyuyana kadar kılınabilecek - akşam namazı. Zira gece yatıp, yine gece içinde uyanarak yapılan -teheccüd- ibadeti de, bizlere akşam namazının çıkş vaktinin uyumak, yatmak için çekilmek vaktini gösterir.

Bundan 1000 sene kadar evvel hoparlörün, mekanik ve elektronik saatin ve namaz vakitlerini bildiren yapraklı takviminde olmadığı bir zamanı dikkate alalım.

Böyle bir zaman diliminde bağ veya bahçesinde çalışan bir çiftçinin, güneşin gün boyu görünmediği bir mevsimde üstteki alıntı yaptığım yazınızdan hareketle, sabah namazı vaktinin ne zaman bitip vusta namazının ne zaman başladığını, yada vusta namazının ne zaman bitip işa namazının ne zaman başladığını, nasıl ve neye göre belirler/bilir.

Teşekkür ederim.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Quén'ul-fecr" terkibindeki fecr, Quran'ın sıfatı olup, Qrén sıfatını izafet halinde almış. Sıfat tamlaması olarak El-Qurénu-l-fecru ile eş anlamlıdır. Arapça'da bunun gibi çok örnekler söz konusu. Muzaf olan kelime sıfatını muzafun ileh şeklinde alıyor. Aklıma gelen Kuran'dan bir örnek: Mekru-s-seyyii; Bunun çevirisi kötünün mekri olamaz. Doğru anlamı kötü mekrdir. Sıfat tamlaması halinde el-mekru-s-seyyiu'dur. (35/43)
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Dulûku-ş-şems, güneşin batışıdır. Güneşin tepeden meyletmesi anlamı öğle ve ikindi namazlarını ve vakitlerini Kuran'a mal etmek çabasından başka bir şey değildir. Fiil kökü olarak "delk"; dokunmak, ovmak, sürtünmek, temas etmek anlamınadır. Güneş batışı esnasında adeta ovulmuş gibidir; ışığı gözleri rahatsız etmediği, rahatlıkla çıplak gözle bakıla bildiği bir durumdadır. "Li dulûkişşemsi ilé ğaseqalleyli" nin anlamı; Güneşin batışından/ batışı ile karanlığa dek/ karanlık boyunca"dır.

"Taraf" uc demektir. Tarafeyinnehér; gündüzün iki ucudur. İki uc, arasındakilerini de içine alıyor. Tıpkı sabah akşam derken, bütün günü ifade ettiğimiz gibi. Nitekim bir başka âyette "etrâfennehér" olarak ifade edilmiş ve anlamı, "gündüzün saatleri"dir. 

"Zülüfen minelleyl"in de anlamı; "gece saatleridir. Zulef zulf'un çoğulu olup zulf; derece, menzil/konak, gecenin bir bölümü demektir. Zulefun minelleyl, bir başka ayette "énéulleyl" olarak ifade ediliyor. Anlamı gece anları/ saatleri. Kaldı ki, "gündüze yakın" şeklinde bir anlamı verecek bir karine de ayette yok. Mesela, ifade şu şekil olsaydı itiraz söz konusu olamazdı: "Zulefen minelleyli ilé-n-nehér".

Diğer önemli bir ayrıntı da bu namaz vakitlerini belirleyen (!) ayetlerin Mekki olması. Halbuki cumhura göre namaz Medine'de farz kılınmış ve şekillenmiş. Diğer bir görüşe göre de Miraçta beş vakit namaz farz olmuş. Namazı Kuran'a sokmayı başarmış olanlar, namazın daha ne zaman farz kılındığında bile anlaşamamışlar! 23 yıl boyunca her gün bu namazın imamı olan Resul tarafından görsel olarak kılınıp kıldırılmasına rağmen! Bunu, Kuran'ı nuzul sırasına göre okumayı elzem görüp her kese tavsiye edenlerin daha çok düşünmesi gerekir! Namazı tarif etmeyen, tarifini gereksiz gören (!) Allah, namazın vakitlerini bilmece bulmaca yöntemiyle bulabilecekleri bir usulle belirlemiş! Çünkü bu söz konusu ayetlerden kimi âlim ve de proflar tam da beş vakiti çıkarmışlar! Prof. Süleyman Ateş ve Prof. İbrahim Sarmış bunlardan sadece ikisi.

Namazı ve vakitlerini Kuran'da arayanların, beş vakit namazı, A'den Z'ye, genel kabul şekliyle kabullenmekten başka çarelerinin olmadığının idrakine varmaları gerekir. Zira bilmem hangi peygamber zamanından beri kılınmakta olan bu namazın vakitlerinin ve kılınış şeklinin aynı olması gerekirdi. Son peygamberin de aynısını kılmış/kıldırmış olması aklın gereğidir. Aksi halde zamanla bu kadar değişmiş olmasının mantıklı bir izahının olması elzemdir. Nitekim günümüzün namaz savunucularına göre namazın kılınış şeklinin Kuran'da izah edilmemiş olması, ta binlerce yıldan beri namazın kılınıyor olmasındandır. Öyleyse bunlara düşen de, bu kılına gelen şekliyle namazı kabul etmeleridir. Neden kendileri yeniden namazın tarifiyle uğraşıp durmaktalar? Namaz beş vakit, 2-3-4 rekat, kıyam-kıraat-ruku-secdeteyn, fatiha-zam sure, tesbih, tehlil tehiyyât ve salveleleriyle kendilerine müttefekun aleyh olarak gelmiştir! Muhalefet ettikleri beş vakit namaz ve namaz rekatleri ve bu kılınış şekli 50-100 yıl gibi kısa bir süre içerisinde nasıl bu kadar değişebiliyor? Şayet değişir, değişebilir diyorlarsa, biz de deriz ki; vakitleri, abdesti unutulmuş olan namazın kılınışı neden unutulmasın yada naden değişmiş olmasın? Bu durumda şayet namaz, soradan uydurulup Kuran'a sokulmadıysa, kılınış şeklinin de mutlaka içinde yeralması gerekirdi. Namaz Kuran'da ya hep var yada hiç yok. Bize göre hiç yok. Var diyenlerin bu sorulara mantıklı cevaplarının olması lazım. 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hayrullah 41 yazdı:

"Zira, Kuran'da namaz yoktur demek sapmışlığın son noktasıdır. Çünkü,

1. Kabeye yüzlerin dönülmesi. (o zaman herkesin yan yan yürümesi gerekirdi eğer "SALAT" BELİRLİ ZAMANLARDA anmak, yüceltmek demek değilse.

........"

Bütün yazdıklarına cevap verme gereğini duymuyorum. Anlaşılan okumaktan çok yazmayı seviyorsunuz. Halbuki bu konuda iki başlık altında yazılanları önce okumalı ondan sonra yazmalıydın! Yine de o yazıları okursan, göreceksin ki söylediğin, söyleyeceğin her söze karşılık verilmiştir. Anladığım kadarıyla muğalatayı da seviyorsun!

Yukarıdaki sözünün üzerinde biraz duralım. Evet, doğru anlamışsın; her kesin yan yana , ard arda bulundukları yerden Mekke'ye yönelmeleri, gitmeleri gerekiyordu. O ayetleri biraz dikkat ederek oku, bak, o ayetlerde kaç defa "yönel/çevir, yönelin/çevirin" komutu geçiyorken bir kerecik olsun namaz sözcüğü geçiyor mu? Bu durumda ayetler "namazda/namazlarda..." denmediğine göre ve şayet bu hitabın muhatabı siz iseniz her zaman ve her yerde o dediğin yapıta yüzünü yönelmen ondan hiç bir zaman çevirmemen gerekmez mi?

Lutfen, muğalata yapmadan, düşünerek tutarlı cevaplar yazmaya çalışın! namazda yönelinmesi gereken kıbleyi ben değil sen uydurup Mukaddes Kuran'a soktun. Ama ne önemi var, nasılsa artırmak/eklemek, eksiltmek kadar kafirlik olmuyor!! 

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
beyyine_45
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 mart 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 131
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı beyyine_45


selamlar ,

     bektaşi sünneti diye bilinen parçacı yaklaşım , bu ve buna benzer konuları / kavramları çıkmaza sokan en etkili yöntem olsa gerek . böylece dileyen dilediğini çıkardı yada ekledi . ama ehli kitap ne hikmetse zammı sever :)

    özellikle kabe meseleside bunlardan biri , bence daha derin düşün derim hayrullah , ehli sünnet burdada tutturamamış , ve yine enflasyona yenik düşmüş ve zammı patlatmış gibi görünüyor :)

    allah bi vadide biz bi vadide , demediğini demede , emretmediğini emretmede üstümüze yok , sonumuz hayır ola . gidiyoz KIYAM ete .

__________

2/ 148 . Herkesin yöneldigi bir kiblesi vardir. Siz hayir islerinde yarisin. Nerede olursaniz olun sonunda Allah hepinizi bir araya getirir. Süphesiz Allah her seye kadirdir.

Yukarı dön Göster beyyine_45's Profil Diğer Mesajlarını Ara: beyyine_45
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhaba Hayrullah;

Hayrullah41 yazdı:

Zira, Kuran'da namaz yoktur demek sapmışlığın son noktasıdır.

Bizler Kur'an da namaz yoktur diyoruz. Lakin Kur'an da salat var, hemde bizzat dinin kendisi olup "bağlanıp izlemektir" diyoruz.

İnşaallah şu yazılanları bir lutfedipte okursanız, tekrar tekrar sorular sorulupta cevap verilip aktar dönder şeklinde devam etmez.

Şu meşhur kıble bahsiyle ilgili 2/142-150 ve 10/87 ayetlerinden başka ayetler yok olup, inşaallah bu ayetleride tekrar tekrar gözden geçirip anlamaya çalışalım ve görelim o zaman kıble işi nasıl oluyor.

Ayrıca bu konuya yapılan eklemeleri anlayıp, aşağıya alıntı yapacağım ayet mealleri açısından bakarak değerlendirmeye çalışalım.

"Yazıklar olsun o kişilere ki, Kitap’ı  kendi elleriyle yazarlar da sonra onunla basit bir karşılık satın alsınlar diye, “işte bu, Allah katındandır” derler. Vay haline onların ellerinin yazdıkları yüzünden! Vay haline onların kazanıp durdukları yüzünden!" 2/79 (ynö)

"Onlardan bir zümre vardır, aslında Kitap’tan olmayan birşeyi siz Kitap’tan sanasınız diye, dillerini Kitap’la eğip bükerler. O, Allah katından olmadığı halde, “bu Allah katındandır” derler. Bilip durdukları halde, Allah hakkında yalan söylerler." 3/78 (ynö)

Muhabbetle... 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

haktan şaşmaz Yazdı:
 
 namaz diye yillarca bizlere yat kak debelen bak mantiğiyla namaz kildik


Selam,

Eğer salat, vahyin hükümlerini ayakta tutmaksa, yukarıdaki ifadelerin üslubu "salat"a uygun değildir. Herhangi bir kötülüğü de gidermez.

Dikkat etmek gerekir.

Esenlikle...

  Selam Ali AKSOY
 Bu yazinizi yeni gordum yinede uyariniz icin size tesekkur ederim, ancak benim kastim sizin anladiginiz sekilde degildi demek istedigim hepimizde aklimizi kullanmadan yani yattik kalktik debelendik baktik dusunmedik akletmedik dini sadece bu rituellerden ibaret zannettik yoksa herhangi bir inanc sistemiyle ve inanilarak ifa edilen bir ritueliyle veya da herhangi bir konuda herhangi bir seyle alay etmek veya o nu alay  konusu yapmak asla bir insana yakismaz inancindayim hele bu insan islama mensub ise hic yakismaz
eger bu dedigin gibi anlasilmissa Allah dan af muhatablarimdan da ozur dilerim
 
  Bir daha yazmamak uzere herkese  esenlikler dilerim
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

“Namaz”ın Kuran’daki karşılığı salât.

Şimdi bazı kimseler öne sürerler ki SALÂT Allah’a devamlı bağlılığı ayakta tutmak, böylece şirkin pisliklerinden temiz kalmak olup inananların elan kılmakta olduğu şekilsel namaz uydurmadır. 

 

Ayetlere bakalım. Allah eğer salâtın bazı ÖZEL HAREKETLER ile yerine getirileceğini açıklıyorsa uydurma olan, iddiadır; kıyamlı-rükulu-secdeli namaz İslamın gerçeğidir.

 

 

Özel hareket 1 - (başlama) iftitah tekbiri: Süleyman Ateş Arapçayı her halde iyi bilir. Kevser sûresindeki “ve sallî li rabbike venhar” ifadesini bakın nasıl açıklıyor:

 

VENHAR kelimesi, eli boğaza kaldırmak demektir. Namazda tekbir almayı ifade eder. Yani orada “Rabbin için namaz kıl ve ellerini kaldır!” buyurulmaktadır (VATAN, 30 Ağustos 2008).

 

İşte bu. Bakın, şu da Allah’ın buyruğu: “De ki Allah büyük!” -ve kebbir hu tekbîra (17:111). Namaza başlarken “Teslim oluyorum!” anlamında “Allah büyük!” deyip ellerimizi kaldırmakla o buyruğu yerine getiriyoruz. Hani Allah İbrahim’e “Teslim ol!” buyurunca İbrahim, “Alemlerin Rabbine teslim oldum!” der ya (2:231). İşte onun yaptığını yapıyoruz.

 

 

Özel hareket 2 – kıyam: Savaşta araziye çıktığınızda “namaz”ı kısaltmanız caizdir (4:101). Ayetin konusu savaşta kılınan namaz. İzleyen ayette Allah, Elçisi’ne sesleniyor. Elçi arkadaşlarıyla birliktedir. Onların bir bölüğü seninle namaza DİKELSİN (4:102). Yani kıyam etsinler.

 

Ve uyanık olacaklar: Silahlarını yanlarına alsınlar. O devrin silahları: kılıç, mızrak, ok-yay. İnananlar onları ellerinin altında tutacaklar. Sonra?

 

 

Özel hareket 3 – secde: Secdeden sonra arkanıza geçsinler ki onların henüz namaz kılmamış olan bir sonraki bölüğü gelip seninle kılabilsin (4:102).

 

Nisa 102’deki şekilsel namazla ilgili buyruklar burada sona eriyor. Çünkü konu, “kısa tutulan namaz”dır; kıyam ve secdeden sonra arkaya geçilecek. Namaz bitmiştir. Her halde bu yüzden, anlatımda RÜKU kelimesi geçmiyor.

 

Ama pek çok ayette “secde”nin önünde rüku var:

 

RÜKÛ edip secdeye varanlar (2:125)
RÜKÛ ve secde edin! (22:77)
RÜKÛ ve secde ettiklerini görürsün. (48:29)

 

Kaldı ki namaz bir teslimiyet anıdır; tarihte insan teslim olurken hep ellerini kaldırmış, hükümdarının önünde saygıyla ayakta durup eğilmiş ve yere kapanmıştır. Teslimiyet anında bu özel hareketler hep yapıla gelmiştir; bilinir.

 

Elbet sıraları da bilinir. Namaz KIYAM ile başlar (Nisâ 102). Bunun ardından doğal olarak rüku, onun da ardından secde gelecektir. İşleyen akıl, secdeden rükûya ve oradan kıyama geçişi onaylamaz.

 

Soru: İzahınızda secdenin çene üzerine yapılması gereğini göremedim. Bu ayeti ne şekilde tevil ediyorsunuz?

 

Cevap: İsrâ 107. Daha önce ilim verilenler, kendilerine Kuran okununca çenelerinin üstüne  kapanırlar -YAHIRRÛNE li’l ezkâni  succedé.

 

SECDE kelimesinin HARRE fiiliyle kullanılması (yahırrûne succedé) yere kapaklanmayı dile getirdiği için İsrâ 107’deki bu ifade “secde”nin ve dolayısıyla namazın şekilsel olduğunu gösterir, tıpkı İKAME ile birlikte söylenen SALÂT gibi.

 

Örneğin, Sebe 14: Süleyman’ın cesedi yıkılınca (fe lemma harre) cinler durumu farkettiler. Secde 15:  Ayetlerimize inananlar onlar okununca secdeye varanlardır (harru succeden). A’raf 143: Musa bayılıp düştü (harre).

 

“YAHIRRÛNE Lİ’L EZKÂNİ succedé”  ifadesi mecazî değil lafzî bir anlam taşır; YERE KAPAKLANMA demektir. 

 

 

Özel hareket 4 – ses: Namazda sesini yükseltme ve hepten kısma; orta yolu tut (17:110). Namazını yalnız başına kılan bir inanır, sesini kendisi duyabilecek kadar yükseltir.

 

*

 

İtiraz: İÇİMİZDEN KİM SÖYLEYEBİLİR Kİ ALLAH BİZE NAMAZDA kıbleye (Kabe’ye) yönelmemizi, ellerimizi biraz yukarı kaldırıp iftitah tekbiri getirmemizi, rüku isimli eğilme hareketini yapmamızı, ard ardına iki kere secde etmemizi, rükuda ve secdede Arapça bazı sözler söylememizi, namazdan çıkmadan önce oturup dualar etmemizi BUYURMUŞTUR?

 

Cevap: Namazda yapılan özel hareketleri yukarda açıklamaya çalıştım: ellerin kaldırılıp “Teslim oluyorum!” anlamında “Allah büyük!” denmesi, kıyam, secde, ses.

 

Aklını işletene namazın şekilsel olduğunu kanıtlamaya bunlar yeter.

 

Eleştirilen öteki hareketleri ise namazını yalnız başına kılan biri her halde yapmak zorunlu değildir; neyi uygun buluyorsa onu yapabilir. Örneğin bir kerede tek secde… Yeter ki toplu kılınan namazlarda keleğe gelmesin. (Biraz şaka kaldırabilir miyiz?)

 

İki şirin vatandaşımız teravih namazı için camideler. Ele güne karışmak için. “Salât-i vitir”in üçüncü rekatında imam “Allahu ekber!” deyince bizimkiler yallah rükûya. Ama herkes ayakta. Bizimkilerin biri eğildiği yerden ötekine fısıldar: “Keleğe geldik; renk verme!”

 

 

Arapça sözler pek âlâ Türkçe olabilir. Ben rükûda “Allah yüce!” diyorum ve secdede “Allah bir!”

 

Bunlar çok kısa süren duruşlar. Onun için Kuran’dan bölümler okumaya yetmez. Namazı bitirmeden önce oturmak, onun için gerekli. Ve o da Allah’ın buyruğu: Kitaptan sana indirileni oku ve namaz kıl (Ankebut 45)

 

 

REKAT SAYISI

 

Nisâ 103: Kendinizi güvende hissedince namazı kılın -Fe izatma’nentum fe akıymu’s salâh…  Artık o, tam namazdır ve 2 rekattır çünkü kısaltılmışı 1 rekat olan namazın tamamı 2 rekattır. Peki, 3 olamaz mı? Hadi bir şaka daha:

 


 

Temel’e sormuşlar: 1, 1 daha kaç eder? “2; hadi bilemedun, (3)!” demiş. Ama matematik “hadi bilemedun, 3!” şakasını kaldırmaz. 1, 1 daha 2 eder. O kadar.

 

Kısaltılmışı 1 rekat olan namazın tamamı kaç rekattır?“ da bir matematik sorusu olup tek cevaplıdır: “2!” Yüce Allah eğer savaş ortamında kısaltılan namazdan söz ederken iki rekatlık bir uygulamayı anlatsaydı onun tamamı üç rekat olurdu. Hayır. Uygulama  yalnızca 1 rekat. Ve bunun tamamı 2 rekattır. Güven ortamında kısaltılmaksızın kılınan namaz 2 rekattır.

 

 

NAMAZ VAKİTLERİ

 

Süleyman Ateş’in bir açıklaması oldu (VATAN, 30 Temmuz 2007). Önce onu inceleyelim: İlahi emirler Kur’ân vahyi ile sabit olur. İsra 78-79, Hud 114. ayetlerde namaz için üç vakit belirlenmiştir: Gündüzün iki ucu (sabah, akşam) ve gecenin bir kısmı.

 

Hasan Akçay: İsrâ 79′da farz ibadeti yok. Sana ait “nafileyi kılmak için gecenin bir bölümünde uyanık ol; bir umut, Rabbin seni övülesi bir konuma eriştirsin (17:79). Ayette nafile ibadet öneriliyor. Fazladan edilen ibadet. Adı üstünde nafile. Eğer nafile ibadetler farz ilan edilirse farzlar nafile olur.

 

Süleyman Ateş ısrarlı: “İbrahim’e İshak’ı bağışladık ve NAFİLE olarak Yakup’u…” (21:72). Burada NAFİLE farzın altında bir dereceyi mi bildiriyor yoksa “ayrıca, üstelik” manasında mıdır? (20 Ekim 2008).

 

Hasan Akçay: NAFİLE burada elbet “farzın altında bir dereceyi bildiriyor. Çünkü İbrahim’in torunu ona kendi oğlu ile aynı derecede yakın değildir. O yüzden İbrahim baba, kendi oğlu olan İshak’tan sorumludur ama torunları olan İshak oğlu Yakup’tan ve Abdullah oğlu Muhammed’den sorumlu değildir. İşte tıpkı bunun gibi, biz inananlar FARZLARDAN kesinlikle sorumluyuz ama NAFİLE namazlardan aynı derecede sorumlu değiliz.

   

İsra 78’e gelince sabah ve akşam namazlarının Hûd 114′te belirtilen vakitleri orada yineleniyor. Yeni bir namaz vakti yok: Güneşin sarkmasından gecenin kararmasına kadar o namazı kıl ve sabah okumasını yerine getir; sabah okuması tanıklıdır.

 

GÜNEŞ, günbatımında sarkar. İşte o an ile gece karanlığının başladığı an arasındaki süre akşam namazının vaktidir. O kılınacak. Bir de sabah okuması yerine getirilecek. Hûd 114 te bu iki vakti dile getiriyor: sabah, akşam.

 

*

 

Hûd 114: Gündüzün iki ucunda ve gecenin saçaklarında namaz kıl (Ve ekımi’s salâte tarafeyi’n nehâri ve zulefen mine’l leyl). Buradaki VE bağlacı önemli çünkü tarifin dört dörtlük olmasını sağlıyor.

 

Gündüzün ucu bir “nokta”dır. Örneğin güneşin doğmak üzere olduğu an gündüzün ilk ucudur. Yalnızca bir uçtur o. Boyutsuz. Aslında gerçek dışı (sanal) bir an olup hiç bir namaz için yeterli değildir; hattâ bırakın namaz kılmanız için, gözünüzü kırpmanız için bile yeterli değildir.

 

O yüzden Allah “…ve gecenin saçaklarında!” diyor. GECENİN SABAHA İNEN SAÇAĞI ak ipin kara ipten seçilir hale geldiği anda başlar (2:187) ve güneşin doğmak üzere olduğu anda sona erer. Sabah namazının vakti bu.

 

Akşam namazının vakti ise günbatımında başlar ve ak ipin kara ipten seçilemez hale geldiği anda sona erer.

 

*

 

Kuran’da yalnızca bu iki “farz namazı” var çünkü yalnızca bu ikisi inananların üzerine vakten yazılmıştır –kitaben mevkûta (4:103). Ve bunlar gecenin saçaklarında kılınır; o halde gece namazlarıdır.

 

Kuran’da gündüz kılınması farz olan namaz yok.

 

  

NAMAZIN AMACI

 

Bakara 238: NAMAZLARI koruyun; namazı aşırıya kaçmadan kılın ve Allah’a boyun eğip kıyam edin (Hâfizû ale’s SALÂVATİ ve’s salâti’l vusta ve kûmû lillahi kânitîn).

 

Buradaki SALÂTİ’L VUSTA tıpkı “kolay okuma” anlamına gelen kuranu’n mubîn (36:70) gibi bir sıfat tamlaması. SALÂTİ’L-VUSTA aşırıya vardırılmadan, örneğin gösterişe kaçmadan kılınan namaz demek. Zira “vusta”nın kökü olan VST, Bakara 143’ten de anlaşıldığı üzere, gösterişten ve aşırılıktan uzak anlamına geliyor.

 

Namaz budur. İnsanlara göstermek için değil, ALLAH’I ANMAK İÇİN kılınır (20:14).

 

user posted image 

 

Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki bilinçsizce kılarlar ve gösteriş yaparlar (107:4-6). Ben Allah’ım. Benden başka ilah yok. Bana kulluk edin ve namazı Beni anmak için kılın (20:14). Beni anın ki sizi anayım. Bana şükredin; nankör olmayın (2:152).

 

Allah’ın size olan iyiliklerini anımsayın. Hani bir birinize düşmandınız; kalblerinizi ısındırıp sizi kardeş yaptı O (3:103).

 

Ölü toprak onlara bir kanıt. Can veririz ona; ekin çıkartırız da yerler. Orda hurmalıklar, üzüm bağları veririz; pınar pınar su fışkırtırız. Onun yetiştirdiğini ve ellerinin yapamadığını yerler. Değer bilmezler mi? (36:33-35).

 

Namaz bu bilinç ve duyarlı tavırla kılındığı zaman insanı eğitip uygunsuz ve çirkin iş yapmaktan alıkor (29:45)

 

 

NAMAZIN KILINIŞI

 

Tek başınıza namaz kılarken namaz hocası kitaplarında izah edildiği gibi bir örnek namaz kılmayı tarif edin.

 

Peki, buyurun.

 

Mescidi’l Harâm’a doğru dikelip “Teslim oluyorum!” anlamında ellerimi kaldırırken “Allah büyük!” der, namaza girerim.

 

Rabbimin önünde saygıyla ayakta dururken ellerimi önümde kavuştururum ya da yanlara salarım. Kuran’dan ayetler okurum. Örneğin:

 

Rabbim! Kuran’ı, okuyanlar anlasın diye, Arapça indirdin (12:2, 19:97). Eğer onu yabancı dilde bir kitap yapsaydın şöyle derlerdi: “Nolurdu bunun ayetleri açıklansaydı! Yabancı dil ve Arap olur mu?” (41:44). Ya da yabancı dil ve Türk olur mu!

 

Kuran’ı bir yabancıya indirseydin de Araplara onu o okusaydı Kuran’a iman etmezlerdi (26:198-199). Elçilerin duyurabilsin diye halkın dilini konuşanları yolladın hep (14:4).

  

 

Saygıyla eğilip “Allah yüce!” derim.

Doğrulurum. O esnada “Yakaranı duyar Allah,” derim (2:186). “Övgü Allah’a!”


“Allah büyük!” deyip yere kapanırım. Yüzüm yerdeyken “Allah bir!” derim.

 

“Allah büyük!” deyip ayağa kalkarım.
AYAKTA yine ayetler okurum. Örneğin:

 

Onlara “Koruyan’a secde edin!” denince “Koruyan da neymiş?!” dediler; “Hem biz SENİN buyurduğuna mı secde edicez?!” Bu onları daha bir öfkeli yaptı (25:60). Oysa ister Allah desinler ister Koruyan; en güzel isimler hep Senin (17:110). Geçerli olan, kelimelerin hangi dile ait olduğu değil ne anlama geldiğidir.

 

Rabbim! Güneşin sarkmasından gecenin kararmasına kadar buyruğun gereği namaz kılarız ve sabah okumasını yerine getiririz. Sabah okuması tanıklıdır (17:78). Namazımızı Seni anmak için kılarız (20:14).

 

 

Rabbimin önünde ikinci kez eğilip “Allah yüce!” derim.
Doğrulurum. O esnada “Yakaranı duyar Allah,” derim; “Rabbim! Övgü sana!”


“Allah büyük!” deyip yere kapanırım. Yüzüm yerdeyken “Allah bir!” derim.


Secdeden sonra OTURARAK ayetler okurum. Örneğin:

 

Namazları korur ve namazı bilinçle kılmaya devam ederiz (2:238). Senin önünde boyun eğip senin yasalarını düşünürüz. Namaz yasak ve çirkin iş yaptırmaz (29:45).

 

Yazıklar olsun namazı bilinçsizce kılanlara (107:4-5). Bir inanır içkiliyse ne dediğini bilir hale gelene kadar namazdan uzak durur (4:43). Çünkü namaz kılanın Kuran’ı ANLAYA ANLAYA okuması ve Allah’a meramını anlatırken ağzından ne çıktığını bilmesi gerekir. Bilenle bilmeyen bir olmaz (39:9).



Barış ve Allah’dan bağışlanış dileyerek namazımdan çıkarım.

 

*

 

 

Bu çizgi resimler Hayim Halevy Donin’in yazdığı “Yahudi Gibi IBADET ETMEK: İbadet ve Sinagog Servisleri El Kitabı”ndan alınmıştır. Açıkça görüldüğü üzere namazı yahudiler kılardı; zamanla unuttular (19:59). http://www.submission.org/jews.html 

 

Yahudilerin bu ibadeti ile Müslümanların namazını karşılaştırın.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats