HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

Gönderen: 19 mayis 2009 Saat 14:30 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

selam ile...

ben de naçizane ES-SALAT ( namaz ) vakitleri ile ilgili yaptığım çalışmaları ve anladıklarımı paylaşmak isterim.

SALY, SALV, SALAT, SALAVAT, ES-SALAT kavramları diğer arkadaşlar tarafından yeterince açıklanmış.

"İkames salat ve atüz zekat" cümlesinin Kuran'ın çok kullandığı ŞİAR CÜMLELERİNDEN olduğunu düşünüyorum. Tıpkı " İnnelizine amenu ve amilus salihati" cümlesi gibi. zaten bu iki cümlenin birbirini açıklaması da Bakara 277 de verilmiş.

" İman edenler ve güzellikleri/doğrulukları işleyenler YANİ vahyi/dini/hükümlerini/nusuklarını hayatlarında yaşayanlar ve arınmayı gerçekleştirenler.."

İman etmek, salihat işlemek, salat etmek, mali ve manevi kirliliklerden arınmak bir çok sure ve ayette geniş geniş anlatılmıştır. tüm bu anlamları ihtiva eden iki kalıp cümle ile sabitlenmişler ve Kuran da gerekli yerlerde tekrar uzun açıklamalara gerek kalmadan o mana anlaşılsın diye şiar cümle şeklinde kullanılmışlardır.

NAMAZ VAKİTLERİ

nisa suresinin 103. ayetinde belirtilen YAZILMIŞ VAKİTLERİN, hud 114, isra 78 ve 79. ayetlerinde açıklandığını düşünüyorum.

( benzeri konularda en az iki ayette farklı kavram ve cümlelerle açıklama yapmak Kuran ın usulündendir diye düşünüyorum, bunun çok öreneği var )

benim anlayışıma göre bu ayetler şu şekilde :

HUD 114 : " namazı kıl, gündüzün iki tarafında YANİ geceden ona yakında..."

İSRA 78 : " namazı kıl, güneşin sarkmasından karanlığın basmasına kadar ve Fecirle beraber, işte o bilinen fecirle beraber "

benim anladığım, gecenin kapkaranlık basması anı ile fecir başlayana kadar ki bölümde namaz emredilmemiş ( zaten o bölüm için peygambere yapılacak istisna hemen bir sonraki isra 79'da çok net verilmiş. )

İsra 79 : " ve geceden, SANA AİT BİR İLAVE OLARAK onun için kalk..."

namaz için öğlenden sonradan başlayan ve karanlık basana kadar ki bölümle fecir vakti işaretlenmiş. ayrıca hud 114 de bu alanların net tarifi de verilmiş. zaten klasik mezheplerde CEM meselesinin bir türlü anlaşılamamış olmasını da buna bağlıyorum. aslında ayetleri bu şekilde anlayınca Hz. Peygamberin uygulmasını çok net şekilde görüyorum ve cem denilen şeyin zaten olmadığını insanların illa 5 takıntısından dolayı bunu dizayn ettiklerini düşünüyorum.

sonuç olarak ben bu ayelerden anladığım şekilde öğlenden sonra, akşam vakti ve fecir vaktinde namazı kılıyorum.

Namazın, salat etmiş yönelmiş ve teslim olmuşlar için Rabbimin büyük bir ikramı olduğunu düşünüyorum. Psikoloji bilimi ile ilgilenenler bunun ne demek olduğunu daha iyi anlayacaklardır.

EL-ALİM olan yalnızca Allah'tır. doğru isek ayaklarımızı sabit kılsın yanılıyor isek doğruya iletsin.

selam ile..



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

REKAT SAYISI

 

Nisâ 103: Kendinizi güvende hissedince namazı kılın -Fe izatma’nentum fe akıymu’s salâh…  Artık o, tam namazdır ve 2 rekattır çünkü kısaltılmışı 1 rekat olan namazın tamamı 2 rekattır. Peki, 3 olamaz mı? Hadi bir şaka daha: (hsan akçay)

 

Selam

Hasan bey 1 rekat 2den 999 hatta sonsuza kadar olan tüm sayıların kısaltılmışıdır.

Namazı yarıya indirin ifadesi geçmiyor kısaltın ifadesi var orada.Sizin yaptığınız dayatmadan başka bişey değil.Anket yapalım 999 kişiye soralım 998i benim söyledğimi söyler .

 

NEyse bunları boşverelim.Bana kurandan bir ayet getirin ki o ayette rekat tanımı olsun.Kıyamlı, rukulu ,secdeli  rekat tanımını kurandan veremezsiniz.Rekat tanımı ve sayısı gelenekte var.Gelenekte var olan kavramı alıp kurandaki ayeti buna yormak kuran dışıdır.Nisa 102 korku halinde temkinli nasıl salat edilir'i anlatan ayettir.Ancak bu anlatım göz ardı edilip kuranda rekat sayısı arayanlar için namazın rekat sayısını belirleyen ayet gibi lanse edilmektedir.

 

Akıl var izan var.Salat rekat sayılarıyla farz olan bir ibadet ise kuranda neden hiç bir ayette tam ikame edilen salatın rekat sayısından bahsedilmez ,bunu bırakın rekat kavramından hiç bahsedilmez?

Bahsedilmez çünkü öyle bişey yok.

Örnek olarak verdiğiniz ayetin sonun dikkatli olarak okuyunuz bakın orda ne diyor salat müminler üzerine vakitleriyle farz kılındı diyor.Rekat sayısıyla, rekatlarıyla veya uzunluğu kısalığıyla değil.Vakitleriyle farz olan bir ibadetin kısaltması uzunluğunda değil vakit sayısında azaltma ile olur.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

namaz güzel bir ritüeldir...

ciddi samimi ve bilinçli olarak yapılırsa insanı allaha yaklaştıran ona olan bağlılığını artıran ve böylece daha iyi bir karaktere sahip olmasına yardımcı olan bir uygulamadır...

peygamber ve arkadaşları her fırsat bulduklarında böyle bir ritüeli yapmışlardır...

bir çok uygulama gibi buda yaşanan sünnetle bize gelmiştir...

kuranda baştan sona bir tarifini aramaya kalkarsanız bulamazsınız...

sadece bazı yönlerine işaret vardır...

bunu bir zorunluluk tan ziyade çok faydalı ve güzel bir ibadet olarak görüyorum...


__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Savana Hanım.

Hasan bey 1 rekat 2den 999 hatta sonsuza kadar olan tüm sayıların kısaltılmışıdır.

Savaş ortamındaki o uygulama salâttan eksiltilmiş bir bölüm olup "1 kıyam + (1 rüku) + 1 secde"den oluşuyor. OLUŞUYOR çünkü uygulama bu. Sana göre ya da bana göre keyfiliğine açık değil.

"1 bölümlük o uygulama 2'den sonsuza kadar tüm sayıların kısaltılmışıdır" iddianıza gelince, kendinize kısaltılmışı 1 bölüm olan uygulamanın tamamı ile kısaltılmışı 2 bölüm olan olan uygulamanın tamamı arasındaki farkı sorun. Farkı gördüğünüz an "Kısaltılmışı 1 rekat olan salâtın tamamı 2 rekattır," diyeceksiniz. 

Sizin yaptığınız dayatmadan başka bişey değil. Anket yapalım 999 kişiye soralım 998i benim söyledğimi söyler.

Ne bu şiddet bu celal, Savana Hanım? Ben neyin doğru olduğuna inanıyorsam onu söylüyorum yani görüşümü açıklıyorum. Görüş açıklamak ne zamandan beri dayatma sayılır oldu? Ankete gelince, hiç durmayın. Yapın anketinizi. Korkup doğru bildiğimden cayacak mıyım görün. Lütfen.

NEyse bunları boşverelim. Bana kurandan bir ayet getirin ki o ayette rekat tanımı olsun.

Ayet adı verdim: Nisâ 102. Orada KIYAM ve SECDE geçiyor. Açıklamaya çalıştım. Kıyam insanın hükümdarının önünde el pençe ayakta durmasıdır; tarih boyunca yapılmıştır. Secde insanın hükümdarının önünde yere kapanmasıdır; tarih boyunca yapılmıştır. Buna "Teslim oluyorum!" anlamında ellerin kaldırılıp "Sen büyüksün!" denmesini ekleyin, ki o da teslim olurken hep yapıla gelmiştir ve "Kevser sûresi"nde geçiyor: Rabbin için salât et ve ellerini kaldır -Fe salli li rabbike VE'NHAR.  Salat bir teslimiyet anıdır. Amerika'yı yeniden bulmanın lüzumu yok.

Bu uygulama tarafınızdan  ister REKAT adını alsın ister BÖLÜM ister başka bir ad, salâtın tamamı değil yalnızca bir bölümüdür çünkü savaş ortamında salâtın kısaltılarak yapılan uygulamasıdır.

Namazı yarıya indirin ifadesi geçmiyor kısaltın ifadesi var orada.  

KASARA fiili Kuran’da, benim gördüğüm, saçların kısaltılması ve mesafelerin yaklaştırılması gibi fizikî kısaltmaları dile getiriyor; sürelerin kısaltılmasını değil. 2 secdenin 1'e indirgenmesi de fizikî bir kısaltmadır.

 

Ayrıca, ayette "kıyam"dan ve "secde"den söz ediliyor; "zaman"dan değil. Sağduyu bundan elbet "kıyam ve secdeler"in kısaltılmasını anlamayı gerektirir.

 

salâttan KISALTMANIZ -en taksurû mine’s salât (4:101)

pınarların YAKLAŞTIRILAN uçları -kâsirâtu’t tarfi ıynun (37:48)

(ağaçlara ait) YAKLAŞTIRILAN uçlar -kâsirâtu’t tarfi (38:52, 55:56)

Çadırlarda tertemiz (meyvalar), YAKLAŞTIRILMIŞ -Hûrun maksûrâtun fi’l hiyâm (55:72)

(saçlarını) kısaltmış olarak - mukassırîn  (22:27)

 

Ama siz onun "sürelerin kısaltılması"nı dile getiren bir kullanımına da rastlamış olabilirsiniz. Hangi ayette?

Doğrudur; en taksurû mine's salât denip salâtın KISALTILARAK yapılan uygulaması anlatılıyor, TAMAMININ değil. Bunun "tamamı"nı yukarda açıklamaya çalıştım. Benim doğru bildiğim odur. Kendi doğru bildiğimi bırakıp sizin doğru bildiğinizi anlatmamı beklemeyin benden.

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Hasan Akçay Kardeşim!

Gönlüm ister ki, sizinle bu konuyu yüz yüze günler boyu müzakere edeyim. Acaba nasip olur mu!

Ben konuya yeniden kapsamlı şekilde müdahil olmayacağım inşaallah. Ancak sizin işiniz gerçekten çok zor. Şu iki rekat dediğiniz namazı Kuran'da bir araya getirmek için ne zahmetler çektiğinizi görüyorum da. 1. Özel Hareket dediğiniz İftitah Tekbirini dahi bir ayet hatta bir surede bile bir arada bulamıyorsunuz. Bu başlama tekbirini Kuran'da yer itibariyle hayli uzak düşmüş üç ayrı surede bulup anca bir araya toplaya bildiniz: Kevser (15/108. Sure): "Ellerini boğazına kaldır!" ( Kaldı ki nahr'ın "elleri kaldırmak" gibi bir anlamı da yok. Bu anlamı Süleyman Ateş uyduruyor yada kendinden önce uydurmuş olanlardan naklediyor.) + Kehf (50/17. Sure): Fe kebbirhu + Bakara (87/2. Sure): Eslemtu.

Not: İsterseniz "nahr'ın anlamlarını ve "Fe salli lirabbike ve inhar!" cümlesi için tecih ettiğim manayı yazayım!

Allah size kolaylık versin!

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Abdurrahman kardeşim. Siz "şekilsel salât"ın uydurma olduğunu söyleyip "salâttan sürenin kısaltılması kastediliyor"dan tamamen farklı bir iddia öne sürüyorsunuz. Onun için sizinle tartışmaya girmek istemem; yoksa konunun dağılmasına katkıda bulunurum.  Lütfen izin verin.

Önerim: "Namazın Kuran'daki karşılığı salât" diye başlayan makalemi lütfen okuyun. Orda yeterli kanıt var.

Ama makalemi foruma asmamın asıl nedeni sizin dikkatinizi çekmekti. Siz Arapçayı iyi biliyorsunuz ve benim gibi dobra birisiniz. Yararlanmak istedim. Örneğin SALÂTİ'L VUSTA sıfat tamlaması mıdır sahiden? Neyse. Başka bir zaman, Allah isterse.

Sevgi ile. 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:
Örneğin SALÂTİ'L VUSTA sıfat tamlaması mıdır sahiden? Neyse. Başka bir zaman, Allah isterse.

Sıfat tamlamasından başka ne olabilir ki?

( VE E(L)S-SALÂT EL-VUSTÂ) Te'nîs-ul-evset ve vesetu kulli şeyin xayruhu ve e'deluhu. Ve qîle: El-vustâ bi ma'ne-l-fudlâ min qavlihim Li-l-efdali evsat: El-salét el-vustâ, "evsat"ın dşilisidir ve her şeyin vesatı en iyisi ve en dengeli olanıdır. Denildi ki: El-vustâ yani üstünlük, (Veya) fazlalık anlamınadır.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hasan Akçay Kardeşim! 

İzniniz olursa makalenizin bazı bölümlerine sıra ile eleştiriler getirmek istiyorum.  

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

bu salat tartışması çok öğretici bir işlev gördü...

kendi adıma şunu söyleyebilirim...

kurandan başka hiç bir bilgi kaynağını güvenilir bulmadığımız zaman sayın haktansapmazın geldiği noktaya er veya geç gelmek durumunda kalıyoruz...

yani bakış açısını doğru kabul edersek haktansapmazın geldiği yer kendi içinde tutarlıdır...

yalnız kuran diyen bakışla gelinebilecek yer burasıdır...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats