Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Gönderen: 19 mayis 2009 Saat 14:30 | Kayıtlı IP |
|
|
selam ile...
ben de naçizane ES-SALAT ( namaz ) vakitleri ile ilgili yaptığım çalışmaları ve anladıklarımı paylaşmak isterim.
SALY, SALV, SALAT, SALAVAT, ES-SALAT kavramları diğer arkadaşlar tarafından yeterince açıklanmış.
"İkames salat ve atüz zekat" cümlesinin Kuran'ın çok kullandığı ŞİAR CÜMLELERİNDEN olduğunu düşünüyorum. Tıpkı " İnnelizine amenu ve amilus salihati" cümlesi gibi. zaten bu iki cümlenin birbirini açıklaması da Bakara 277 de verilmiş.
" İman edenler ve güzellikleri/doğrulukları işleyenler YANİ vahyi/dini/hükümlerini/nusuklarını hayatlarında yaşayanlar ve arınmayı gerçekleştirenler.."
İman etmek, salihat işlemek, salat etmek, mali ve manevi kirliliklerden arınmak bir çok sure ve ayette geniş geniş anlatılmıştır. tüm bu anlamları ihtiva eden iki kalıp cümle ile sabitlenmişler ve Kuran da gerekli yerlerde tekrar uzun açıklamalara gerek kalmadan o mana anlaşılsın diye şiar cümle şeklinde kullanılmışlardır.
NAMAZ VAKİTLERİ
nisa suresinin 103. ayetinde belirtilen YAZILMIŞ VAKİTLERİN, hud 114, isra 78 ve 79. ayetlerinde açıklandığını düşünüyorum.
( benzeri konularda en az iki ayette farklı kavram ve cümlelerle açıklama yapmak Kuran ın usulündendir diye düşünüyorum, bunun çok öreneği var )
benim anlayışıma göre bu ayetler şu şekilde :
HUD 114 : " namazı kıl, gündüzün iki tarafında YANİ geceden ona yakında..."
İSRA 78 : " namazı kıl, güneşin sarkmasından karanlığın basmasına kadar ve Fecirle beraber, işte o bilinen fecirle beraber "
benim anladığım, gecenin kapkaranlık basması anı ile fecir başlayana kadar ki bölümde namaz emredilmemiş ( zaten o bölüm için peygambere yapılacak istisna hemen bir sonraki isra 79'da çok net verilmiş. )
İsra 79 : " ve geceden, SANA AİT BİR İLAVE OLARAK onun için kalk..."
namaz için öğlenden sonradan başlayan ve karanlık basana kadar ki bölümle fecir vakti işaretlenmiş. ayrıca hud 114 de bu alanların net tarifi de verilmiş. zaten klasik mezheplerde CEM meselesinin bir türlü anlaşılamamış olmasını da buna bağlıyorum. aslında ayetleri bu şekilde anlayınca Hz. Peygamberin uygulmasını çok net şekilde görüyorum ve cem denilen şeyin zaten olmadığını insanların illa 5 takıntısından dolayı bunu dizayn ettiklerini düşünüyorum.
sonuç olarak ben bu ayelerden anladığım şekilde öğlenden sonra, akşam vakti ve fecir vaktinde namazı kılıyorum.
Namazın, salat etmiş yönelmiş ve teslim olmuşlar için Rabbimin büyük bir ikramı olduğunu düşünüyorum. Psikoloji bilimi ile ilgilenenler bunun ne demek olduğunu daha iyi anlayacaklardır.
EL-ALİM olan yalnızca Allah'tır. doğru isek ayaklarımızı sabit kılsın yanılıyor isek doğruya iletsin.
selam ile..
__________________ yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
|