HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:

Hasan Akçay Kardeşim! 

İzniniz olursa makalenizin bazı bölümlerine sıra ile eleştiriler getirmek istiyorum.  

Muhabbetle.

Lütfen buyurun. Önceki bir iletinizde '"nahr'ın anlamlarını ve "Fe salli lirabbike ve inhar!" cümlesi için tecih ettiğim manayı yazayım!' dediniz. Onunla başlayabilirsiniz.

Ve bir rica: Açıklamalarınıza Kuran'dan örnekler verin ki onları ben de yerlerinde görebileyim.

Sevgiyle.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Hasan Akçay;

Namazın kılınış şekillerine ilişkin teferruati değerlendirmelerinizin haricinde, müsadenizle araya girerek 5/58 deki çağrı yapılan "salat" ve bu ayet içerisindeki davet edilen özne olarak, bir önceki ayette karşımıza çıkan güruh hakkındaki düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?

Teşekkür ederim.

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

“NAHR’IN ANLAMI:
1- Nehara-l-behîmete: Esâbe nehraé/ zebehehé min nehrié: Hayvanı boğazladı/ boğazına sapladı, boğazını kesti.

2- “Nehara-l-umûra ilmen”: Ey etqanehé: İşlerin hakkından geldi.

3- Nehara fulénen: Qâbelehû: falanla karşılaştı/yüz yüze geldi.

4- Nehara-s-saléte: Salléhé fî evveli vaktihé: Namazı vaktinin başında eda etti.

5- Nehara-l-musallî fi-s-saléti: İntesabe ve nehede sadrahû: Dik bir duruş sergiledi, göğsünü dik tuttu. (Yani cesaretle, kimseden çekinmeden, Allah’a dayanarak salatta bulundu.)

6- En-nehr: E’lé-s-sadr: Göğsün en üst kısmı (gırtlakla birleştiği  kısım).

Nahr-un-nehér: Evveluhû: Günün zevâl vakti. ”Yuqâlu eteytuhû fi nahr-in-z-zahîrati: Ey, eteytuhû hîne tebluğu-ş-şemsu muntehéhé fi-l-irtifâ’ : Denilir ki: "Güneş tam tepede iken ona geldim."

Benim kanaatıma göre “Fe salli li rabbike ve-nhar!” ın en uygun manası: “Rabbine olan bağlılığını, göğsünü dik tutarak (dik bir duruş sergileyerek) yerine getir!”

Namaz kılarken, tekbir alırken “ellerini boğazına kaldır” şeklindeki Süleyman Ateş’in verdiği zorlama anlam pek tutarlı değildir. Süleyman Ateş’in, “Hocam! Kuran’da namaz kılma şekli neden yoktur?” sorusuna; “Olmaz olur mu, hem de iftitah tekbirinden teşehüdüne kadar Kuran’da namazın tanımı vardır.” demeye getirdiği zorlama bir çabanın sonucu olsa gerek bu anlam dayatması.

“Ellerini boğazına kaldır!” ın Arapçası: “İrfe’ yedeyke ilé nahrik!” dir. Süleyuman Ateş’in Arapçasına bir diyeceğim yoktur elbet. Ancak Süleyman Ateş’in bu anlamı hangi kaynağa dayanarak verdiğini merak ediyorum. Süleyman Ateş’in iyi Arapça bilmesine rağmen, diğerleri gibi, Kuran’da çok bariz yapmış olduğu pek çok anlam hatalarına rastlaya biliyoruz. Bunun belki de en etkin sebebi de bu mezhep anlayışı; bu dinde ön plana çıkmış belli başlı ibadetler anlayışıdır. 

 

Malesef "inhar" için tercih etiğim anlam konusunda isteğinizi yerine getirermeyeceğim. Çünkü ne bu kelimenin nede aynı kökten bir başka kelimenin Kuran'da tekkrarı yoktur. 

Muhabbetle. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
CANDAMAR
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 06 nisan 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 8
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı CANDAMAR

Kendi deyimiyle açık seçik olan bu kitaptan bir ibadetin yapılış şeklini çıkartmak bu kadar zorsa, Kuran kendisiyle çelişiyor demektir. Açıklık bunun neresinde.

Diyelimki şuan yaşayan insanların hepsinin bellekleri, anıları silindi. Ne namazı nede diğer ibadetleri biliyoruz. Kuran ı aldık okuduk. Namaz yine aynı şekildemi kılınacak.? veya diğer ibadetler aynı şekildemi yerine getirilecek.? Sayın Hasan Akçay bu çalışmayı yapmaya gerek duyacakmı ? Hiç duymadığı rekat kelimesini Kuran da bulmaya çalışacakmı ?

 

Yukarı dön Göster CANDAMAR's Profil Diğer Mesajlarını Ara: CANDAMAR
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Merhaba Abdurrahman. Verdiğin bilgi için teşekkür ederim. Konuyla ilgili bilgileri başka yerlerde de bulmaya çalıştım Örneğin http://www.islamibilinc.com/forumlar/kevser-suresi-t8825.htm l Doğru mu anladım, size onaylatmak için özetliyorum.

 

VE’NHAR ayet 2’de emir kipiyle yer alıyor; o halde mastar halinde hangi anlamlara gelir, önemli olan o. Üç anlama geliyor.

 

Bir: Elini göğsüne değdir!

 

İmam Şafi namazda iftitah tekbiri ve ara tekbirler alınırken ellerin göğse değdirilmesine "ve’nhar"ın bu anlamına dayanarak içtihat etmiş. Şafilerin bu ictihada halen uyduklarını ben de görüyorum.    

 

Tamam, bu hareketin namazda yapılacağına dair anılan sûrede ipucu yok. Ama şu yorum yapılabiliyor:

 

Namaza girişte Allah’ın büyüklüğünü "lisan dili"mizle ifade ederken ellerimizi göğsümüze kaldırmak suretiyle o inancımızı "beden dili"mizle de pekiştirip Allah’tan başka her şeyi dışlamaktayız.

 

Sevgili Abdurrahman, ben namazı insanın Rabbine teslim olduğu an olarak görüyorum. Çünkü insan teslimmiyet anında neler yaparsa namazda onları yapıyor yani EL PENÇE DİVAN duruyor, korkuyla eğiliyor, yere kapanıyor. Ve en başında "Teslim! Teslim!" diye ellerini kaldırıyor.

 

O yüzden namaza girerken ellerimi kaldırıp "Allah büyük!" demek bana göre özel ama doğal bir hareket. Bir de benim açımdan bakmayı deneyemez misiniz. Meramımı anlatabilmem için.

 

İmam Şafi’nin ictihadından anlaşılan da bu. Bu yorum ictihada dayanak yapılacak kadar ciddidir. Olay yalnızca Süleyman Ateş’lik değil yani. Siz de kendi yorumunuzu tercih edebilirsiniz elbet. Buna yerden göğe kadar hakkınız var. Ama "Süleyman Ateş'in ve İmam Şafi'nin de hakkı var," demeniz koşuluyla.  

 

İki: Göğüslemek, göğüs göğüse gelmek.

 

VE’NHAR bu anlamıyla Arap şairleri tarafından göğüs göğüse dövüşmeyi dile getirmek için kullanılır; ayrıca, "evleri KARŞI KARŞIYA" deyiminde geçer.

 

Üç: Deveyi göğsünden hançerle!

 

Ayette Allah’ın elçisine sesleniliyor. O halde "salli"yle birlikte söylenmekte olan şudur: Ey Elçi! Sana düşmanlık ediyor, kin kusuyor, seni üzüyorlar. Aldırma. Uyluklarını oynat (Türkçesi, elini taşın altına koy)! Deve kesip sosyal yardım yap! Çalış, çabala, şirke karşı çık, tevhide destek ol!

 

*

 

saly: ateşe atmak.

Hakkâ 31: Sonra ateşe atın onu –sallûhu

 

Bunu yalnızca sözcüğün bu anlama da geldiğini belirtmek için yazdım. Ayette bu anlamın kastediliyor olması mümkün değil.

 

salv: uylukları hareket ettirmek; Türkçesi, eli taşın altına koymak

Kıyame 31: Onaylamadı ve desteklemedi -Fe lâ saddaka  ve lâ sallâ

Kıyame 32: Ama yalanladı ve köstekledi -Velakin kezzebe ve tevellâ

Ahzab 56: nebiyi destekliyorlar –yusallûne ale’n nebi

 

Karşılaştır.

 

Salavat: (İbranice) "salût"un bir türevi

Hac 40’taki SALAVAT: selam (?) yerleri yani manastırlar

 

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

Selamlar,
Televizyonda izlediğim Saim Yeprem 'inne atayna ke'l
kevser, fesalli li rabbike venhar....' ayetinin 'sana
kevser'i verdik, öyleyse Rabbin için kurban kes...'
şeklinde de çevrilebileceğini söylemişti.
Bilgilerinize.
Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Kevser suresi

Takdim:

Kevser suresi Mekke`de 15. sırada inmiştir. Üç ayetten oluşmasına ve Kur`an`daki en kısa sure olmasına rağmen, içerik bakımından çok geniştir. Bu surenin iyi anlaşılabilmesi için, Duha ve İnşirah surelerinin de iyi anlaşılması gerekir. Çünkü, Duha, İnşirah ve Kevser sureleri, müşriklerin kötü davranışlarına maruz kalan peygamberimizi teskin ve teselli etmek, onu destekleyip güçlendirmek için indirilmiş surelerdir ve üçü bir bütünlük arz eder. Bu sureler İbare (sözcük) anlamlarıyla zata mahsus (kişiye özel) olup, İşaret anlamlarıyla da peygamber misyonu üstlenenlerin nimetlere kavuşturulacağını, düşmanların faaliyetlerinin neticesiz kalacağını ve sonlarının olmayacağını, tebliğcilerin olumsuzluklara önem vermeden, Allah için gayret etmeleri gerektiğini ilân eder.

İniş sebebi:

Bize göre bu surenin iniş sebebi; “Peygamberimizi desteklemek, ona metanet kazandırmak ve onu ilerideki görevlerine hazırlamaktır.
 
Hasan Akçay Kardeşim,ilgili yazının takdim bölümünün baş tarafını alıntıladım. Allah Resulünü desteklediği görüşüne katıldığımı belirtmek için.
 
"İnné e'taynéke el-kevser. Fe salli li rabbike venhar!".
"Sana kevseri ihsan ettik". Allah Resulünü hayırlarla donatmış. O'na lutfettiği en büyük hayır da vahiy; ilim ve hikmettir.
Resullerin görevi davettir. Resul, Allah'a davet ediyor. Resul görevini yaparken sadece Rabbine dayanır. Rabbinin yardımına, desteğine muhtaçtır.
 
"Fe salli li rabbike venhar!" ayetini, Kiyâme Suresinin 31-32, Meryem Suresinin 31. ayetleriyle beraber düşündüğümde, salatın iman daveti olduğunu anlıyorum. Dolayısıyla sallé, inandı, güvendi, dayandı, destek verdi, bağlandı, izledi vs. "Fe salli li rabbike venhar!" da: "(Sana Kevsr'i verdik) O halde Rabbine inan, güven, dayan, bağlan da ayakta dimdik dur, göğsünü dik tut, göğsünü ger; rahat ol, Allah'tan başka hiç bir güce eğilme, hiç bir güç sana zarar veremez!" anlamında Allah'ın Resulüne olan desteğinin ifadesdidir. Ben bu ayetlerden bunu anlıyorum. Namazda tekbir getirirken elini göğsüne vurmak falan bana hikaye geliyor. Namazla, niyazla bir alakasının olmadığını düşünüyorum.
Muhabbetle. 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Özel hareket 2 – kıyam: Savaşta araziye çıktığınızda “namaz”ı kısaltmanız caizdir (4:101). Ayetin konusu savaşta kılınan namaz. İzleyen ayette Allah, Elçisi’ne sesleniyor. Elçi arkadaşlarıyla birliktedir. Onların bir bölüğü seninle namaza DİKELSİN (4:102). Yani kıyam etsinler.

Ve uyanık olacaklar: Silahlarını yanlarına alsınlar. O devrin silahları: kılıç, mızrak, ok-yay. İnananlar onları ellerinin altında tutacaklar. Sonra? . (Hasan Akçay)

 

Kısaltılacak bir secde için cemaatı ikiye bölmenin bir anlamı yoktur. Çevreyi kontrol edip düşmanın yakınlarda olmadığını anladıktan sonra hep birlikte kıyamdan  secdeye varırlar. Bu kadar basit. O günün şartlarında ani hava saldırısına maruz kalacak değiller ya. Ancak sanıldığı gibi salat namaz olmadığından ve de sanıldığı kadar da kısa olmadığından, tedbiren ikiye ayırrarak ikamesi isteniyor. Salat bir hayli uzun sürebilir. Secde burada Resulün salatta öğrettiklerini kavrayıştır, kabuldür, imandır.

 

Kıyam, sadece dikelmek , ayağa kalkmak, ayakta durmak manalarını içermiyor.  Yer almak, bir yerde bulunmak, ikamet etmek gibi manaları da içeriyor.

 

“Ve iz” kunte fîhim fe eqamte lehum essaléte feltequm tâifetun minhum meak…”. Sen onların içinde bulunuyorsan, onlara salatı uyguladığında, onların bir grubu seninle beraber (bulunduğun yerde) bulunsun. Silahlarını da yanlarına alsınlar…”

 

Evvelâ bu 102. ayetten, Allah’ın Resulünün içlerinde bulunması halinde salatın söz konusu olduğunu görüyoruz. 1o1’i, 1o2 ile birlikte düşündüğümüzde 1o1’de sözü edilen, salat, kısaltılacak namaz olmadığını, aksine salatla (Resul’ün salatıyla) bağlantının kesildiğini anlıyoruz.  Buradaki salatın namaz olduğunu kabul etsek  dahi, Resul’ün içlerinde bulunmaması halinde namazı nasıl kılacakları/ nasıl kısaltacakları anlatılmamış olduğunu görüyoruz.

 

Ayrıca bu ayeti namaza delil olarak kabul etmemiz durumunda, ferdi namaz ortadan kalkmış  olur, ferdi namazdan söz edemeyiz. Çünkü ayet, salatı Resul’le birlikte ikameyi zorunlu kılıyor.  Ayrıca, hep tekil haliyle, salatın ikamesinin emredilmiş olması, “salatları ikame et/ edin!” şeklinde çoğulu hiç kullanılmamış olması, salatın namaz olmadığına delil teşkil eder. Çünkü salat, imandır/dindir. İmanın /dinin ise çoğulu olmaz. Kuran’da bunların çoğulunu göremiyoruz.

Muhabbetle.  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats